این تسلا S مدل ۲۰۱۴ طی ۹ سال به کارکرد ۱.۹ میلیون کیلومتری رسیده است. در طول این سالها باطریها سه بار و موتور الکتریکی ۱۳ بار تعویض شدهاند.
تسلا مدل S متعلق به Hansjoerg von Gemmingen-Hornberg، به نقطهٔ عطف دیگری رسیده است. این خودرو که در سراسر اروپا و کشورهای دوری مثل چین و آفریقا سفر کرده، به کارکرد ۱.۹ میلیون کیلومتر رسیده است. فون جمینگن پس از رسیدن به هدف کارکرد یک میلیون مایل یا ۱.۶ میلیون کیلومتری، قصد داشت تسلای قدیمی را با خودروی الکتریکی جدیدتری مثل لوسید ایر جایگزین کند اما به دلیل مشکلاتی، رانندهٔ آلمانی همچنان به استفاده از مدل S ادامه داد.
وی این خودرو که از نوع P85 است را بهصورت دستدوم با کارکرد ۳۰ هزار کیلومتر در سال ۲۰۱۴ خرید و از آن زمان تاکنون شبانهروز با سدان الکتریکی آمریکایی رانندگی کرده است. طی ۹ سال گذشته، سه بار باطریهای خودرو عوض شده و هماکنون برد آن در حدود ۴۰۰ کیلومتر است. مالک همچنین از باطریها مراقبت کرده و برای جلوگیری از خرابی زودرس آنها، سعی کرده در هر بار رانندگی، بیش از صد کیلومتر را طی نکند. علاوه بر این، او هیچگاه منتظر تخلیهٔ کامل باطری نمانده و همیشه وقتی سطح شارژ به حدود ۲۰ درصد میرسید اقدام به شارژ خودرو میکرده است.
در طول این سالها همچنین موتور الکتریکی خودرو هم ۱۳ بار تعویض شده که البته همه تحت گارانتی بوده است. آخرین موتوری که مورداستفاده قرار گرفته نمونهٔ جدیدی است که ۵۰۰ هزار کیلومتر کار میکند. البته ازآنجاییکه گارانتی مدل S تمام شده، ازاینپس تعویض باطری و موتورها هزینهٔ بسیار بالایی خواهد داشت و به همین دلیل احتمالاً مالک بهزودی این تسلای دو میلیون کیلومتری را با خودروی جدیدی جایگزین کند. این خودرو در طول نزدیک به یک دهه، به بسیاری از نقاط جهان مثل آفریقا، مراکش، سوئد، اتریش و چین سفر کرده است.
Amirreza.M
۱۴ آذر ۱۴۰۲۱۳ بار موتور عوض شده😳😳
کازیس
۱۴ آذر ۱۴۰۲علت اینکه سمت برقی ها رفتن بیشتر به دلیل شرایط مناسبی هست که از سمت کمپانی فراهم شده
کلا این همه کارکرده هنوز همش تو گارانتی بوده
برای همین شرایط جالبی داره مشتری و خریداران هم این چیزارو بیشتر دوست دارن و دنبالشن.
پیام
۱۴ آذر ۱۴۰۲باهوشایی که فکر نیکنید ماشین بنزینی بهتره. جدا از آلودگی مخیط زیست و اینکه دیگه رنگ برف رو تو خیلی جاها نمیبینید، فکر اینو کردید که تا چند سال دیگه بتزین هست؟!!! چهل سال؟ ۶۰ سال؟ ۹۰ سال؟! بعدش چی؟!!! بعدشم میشه توضیح بدید!!! در نهایت الکتریکی کردن و استفاده از منبع بی پایان نور خورشید هس فقط بعضیا خودخواهن و می خوان به خاطر چند تا صدای گاز ماشین، پدر صاحب همه رو بیارن! عین افرادی که تموم منابع کشور رو غارت میکنن و زندگی بقیه رو به لجن میکشن و عین خیالشونم نیست. پس چه بهتر از الان داره روی این مسئله کار بشه که هم بتونید مثل بقیه انسانهای متمدن تو کشورهای اروپایی تو محیط زیست سالم زندگی کنید هم اینکه بعدا از شرایط بحرانی تموم شدن بنزین سیم پیچتون نسوزه!
م. ن
۱۴ آذر ۱۴۰۲خب هزینه این باتریها و ۱۳ تعویض موتور الکتریکی چقدر شده. از اول مشخص بود که هزینه تولید ماشین برقی یک دهم ماشین بنزینی است و در نتیجه هزینه آن هم باید خیلی کمتر از ماشین بنزینی باشد.
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آذر ۱۴۰۲هزینه کمتره چون تجهیزات و متریال کمتر هست که البته قیمت بالای باتری و سیستمهای شارژ این هزینه ساخت پائینتر را خنثی میکنه !
۱۳ بار موتور عوض کرده ، بعد این واقعاً طنز نیست که از کارکردش هم تعریف میکنه ، خدایااااااااااا🤣🤦♂️!
والا به منم یه لگن کرهای بدن با هر بار یاتاقان موتور عوض کنم ، راحت تا ۱۰ میلیون کیلومتر هم استفاده دارم ( البته اگر آتیش نگیره بسوزه 🤣 )!!!
شاپور ساسان
۱۴ آذر ۱۴۰۲عزیز شما ماشین برقی بیار زیر ساخت هارو فراهم کن اگه کسی سوار نشد اونموقع حمله کن . برادر من کسی ماشین الکتریکی اورده که ما استفاده نکردیم . اتفاقا از شر رادیاتور و روغن هم خلاص میشیم .
سامان اذری
۱۴ آذر ۱۴۰۲پیام جان اونقدر نفت کشف نشده تو دنیا هست که تا قیامت فکنم نفت خواهیم داشت
ونزوئلا و افریقا پر از نفته
بعدشم مصرف سوخت داره پایین میاد و از اون طرف نیاز به نفت کم میشه ولی هیچ وقت قطع نمیشه
چون خیلی چیزا با نفت ساخته میشه
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آذر ۱۴۰۲دقیقاً سامان جان
جدت از مصرف سوخت کمتر محصولات امروزی ، این را هم در نظر بگیریم که محصولات دنیا دارند به سمت مواد بازیافت شده سوق پیدا میکنند که خودش باز مصرف نفت را کم میکنه !!!
اج
۱۴ آذر ۱۴۰۲الودگی هوا گرمایش و… اینا چی؟
Anti Tesla
۱۴ آذر ۱۴۰۲درست می گویید حال حاضر کلی نفت زیر اقیانوس ها است که قابل اندازه گیری نیست و انسان توانایی استخراج آن را ندارد.
MehdiTurbo
۱۵ آذر ۱۴۰۲تو یه مقاله بود نوشته بود تولید ماشین بنزینی و مصرفش تو خودروهای امروزی که کم مصرف میکنند از تولید خودرو های برقی و باتریش الودگی کمتری توبید میکنند میزان مصرف کربن دی اکسید هر کودوم زده بود و علمی هم بود خارجی بود شما ماشینای ایران با بنزین ایران دارین میسنجین که بی کیفیت ترین
من شخصا مطمئنم بحث الودگی نیست اصلا همون موشکایی که میفرستند هر چند ماه یبار گازی که خودشان با هواپیما تو اسمون پخش میمنند به اسم کمتریل ده برابر که چه عرض کنم صد برابر خودرو الودگی داره بعد مسخره اس همه کشورام پخش میشه این گاز فقط ایران نیست بعد مسخره است فکر کنین مشکل دقدقه کسی که سمی ترین گازو تو هوا پخش میکنه الودگیه
محسن
۱۵ آذر ۱۴۰۲مصرف سوخت هر چقدرم پایین بیاد بیین چند تا ماشین تو جهان هست حتی اگه همه خودرو سازا مصرف سوختو برسونن ۳ لیتر در صد کیلو متر بازم با این تعداد خودرو بنزینی ببین چه عدد وحشتناکی بدست میاد
وی
۱۴ آذر ۱۴۰۲اون تحقیقاتی که پدال هم خبرشو کار کرد که نشون میداد برای ساخت خودرو های برقی اینقدر کربن مصرف میشه و co2تولید میشه که تقریبا با co2تولیدی در طول عمر یه ماشین بنزینی برابر میشه رو نخوندی ( اینکه با باتری های فرسوده چیکار کنیم هم چالش دیگه ای برای محیط زیسته)فقط بدون تحقیق حرف رسانه ها رو باور کردی که برقی الودگی نداره درحالی که دلیل اصلی حمایت از ماشینای برقی اینه که غرب میخواد وابستگی شو به نفت شرقی ها کمتر کنه
Hero
۱۵ آذر ۱۴۰۲مصرف سوخت رو اگه بی خیال بشیم،
هر خودروی درونسوز مثل یک بخاری متحرک هست…
صدها میلیون بخاری متحرک هم معلومه چطور دمای اتمسفر رو بالا می برن بطوریکه اثراتش حتی به قطب جنوب هم رسیده
سایی
۱۶ آذر ۱۴۰۲پس خبر نداری بزرگترین تولید کننده نفت جهان در حال حاضر آمریکا هست 😉
Reza
۲۲ خرداد ۱۴۰۳درود آقا پیام
ماشین برقی واسه اینکه سوختش پاک باشه
با توجه به جمعیت جهان
مگر اینکه صحرای آفریقا رو با سولار پنل فرش کنند
و گرنه کفاف نمیده
و همونقدر باید نیروگاه سوخت فسیلی بسازن..
P
۱۴ آذر ۱۴۰۲برای باطری امار خوبیه که فقط ۳ بار تعویض شده اما ۱۳ بار تعویض موتور ؟ یعنی حدودا هم موتور فقط فقط حدود ۱۴۰ هزار کیلومتر
محمود
۱۶ آذر ۱۴۰۲۱۲ بار تعمیر شده و نه تعویض. موتور تا ۸۰۰ هزار کیلومتر بدون مشکل کار کرده و بعد از اون در کارکردهای حدود ۲۰۰ هزارتا مشکل پیدا کرده.
اشا
۱۴ آذر ۱۴۰۲اولا الکتروموتور نه موتور درون سوز !تعمیرشم راحته و کم هزینه .. شما موتور دریلت میسوزه میبری تراشکاری اینا یا سیمپیچی شو عوض میکنی؟ ثانیا تو متن خبر نوشته یه موتوری گذاشتن که 500 تا میره تو هیچ موتور بنزینیت 500 تا نمیره.. خب این که این الکتروموتورا تازه اول راهشونه و با اخرت موتور درونسوز رقابت میکنه خودش خیلی جای بحث داره ! بحث باتری هم قابل بازیافته .. بحث گیربکس هم منتفیه که هزینه اضاف رو دست ماشین بنزینی میزاره .. دیگه از کجای خوبیاش بگم؟؟ اینکه انرژی همجوشی هستی میاد بزودی انرژی تمیز میده ..اینکه از خورشید و وباد و اب میشه انرژی الکتریکی پاک تولید کرد. اینکه از سوزوندن بنزین و مازوت داریم سرطان میگیریم.. اینکه کربن کره زمین رو نابود کرده.. خیلی خفنه شماها نمیفهمین
Mahdi
۱۴ آذر ۱۴۰۲چقدر تسلا خسیسه
الان هر شرکت دیگه ای بود یه مدل صفرش رو میداد
نیما
۱۴ آذر ۱۴۰۲کجاش خصیصه ۱۳ بار موتورعوض کرده چند بار باتری این رانت زمان اوباما برای تسلا حالا حالا ها ادامه داره.
بهزاد
۱۴ آذر ۱۴۰۲ماشالله ماشالله.
۱۳ الکترو موتور.
خدا بده برکت ، علی برکت الله.
فکر کنید بعد از سالها و تولید میلیون ها خودرو ظرف مدت کوتاهی با انبوهی از خودروهای مشکل دار دارای گارانتی روبرو میشید و هزینه ها روند افزایشی پیدا میکنه.
شرکت های نوظهوری مثل برخی برندهای چینی هم رفته رفته دچار این هزینه ها خواهند شد و اون تخیلیستهایی که دارن مطلب میزنن فلان شرکت ها هزینه پایین تولید دارن احتمالا متوجه شدن یکسری هزینه ها بعد از تولید بوجود میاد.
نمیدونم این جفنگ از کجا دراومده که میگن ماشین برقی هزینه نداره!
حسین
۱۴ آذر ۱۴۰۲هزینه ها بکنار ، آلودگی طبیعت رو بگو!
heshmat021
۱۴ آذر ۱۴۰۲اینم در نظر بگیر که عمر باطری و وموتور های جدید بیشتر شده و همینطور که نوشته شده موتور جدید نیم میلیون کیلومتر کار میکنه
وی
۱۴ آذر ۱۴۰۲اون فقط یه ادعاست چیزی که در واقعیت دیدیم این بودکه هرکدوم حدود 140 تا
(Ali(chevynova
۱۴ آذر ۱۴۰۲ماشالاه تسلا
این شرکت بلده چطور ماشین خوب بسازه
R@min
۱۴ آذر ۱۴۰۲نه شما پول شمع و روغن و تسمه تایم و …. نمیدی ماشین برقی کجاش خرج داره !! فقط دلم بحال خجسته هایی می سوزه که اینجا مثل آشغالای چینی این آشغال برقی هام دو لا پهنا بره تو پاچشون و هزینه هایی که رو دستشون میزاره و هیچ کس پاسخ گو نیست.
elonlion
۱۴ آذر ۱۴۰۲این جفنگ مثل همون جفنگ دوام و خراب نشدن تویوتا هستش
Absurd Hero
۱۴ آذر ۱۴۰۲وقتی یه نگاه به افت قیمت خودروهای کارکرده از برند های مختلف بندازی، میفهمی دوام تویوتا یه فکته
یه نگاه هم به افت قیمت برقی ها بنداز (که مثلاً استهلاک ندارند)
پیام
۱۴ آذر ۱۴۰۲به جاش پول چیرای دیگه رو ازش کم کن. به نظرت فقط پول روغن موتور و بنزین چه قدر میشه؟!!! در ضمن، به خاطر اینکه ماشین الکتریکی کمترین خسارت رو به محیط زیست میزنه، اون هزینههایی که دولت صرف پاکسازی محیط زیست و بیمارهای ریوی و … میکنه رو ازین قیمت کم کن. مسئله دیگه اینه که روز به روز باتریها و موتورها بهینه میشن و در ۱۰ سال دیگه ازین خبرا نیست و باید دید که چند دفعه عوض میشه!!!
aliyar
۱۴ آذر ۱۴۰۲خود دولت دشمن مردمه و آلودگی ایجاد می کنه تا دارو بفروشه و بتونه از فروش دارو و بیمارستان و دکتر مالیات بگیره
Absurd Hero
۱۴ آذر ۱۴۰۲برقی ها استهلاک ندارند:
ممد ژانگولر
۱۴ آذر ۱۴۰۲هر زمانی دانشمندا تونستن کاری کنن باتریها افت نداشته باشن و احتیاج به کنترل اعصاب خوردکن ۲۰ درصد و نمیدونم ۸۵ درصد نداشته باشه تازه میشه گفت ماه عسل باتریها فرا رسیده وسلام نامه تمام .
Blue
۱۴ آذر ۱۴۰۲داداش الان ماشین بنزینی هم میگن نباید بزاری به ته باک برسه و چراغ روشن بشه ، این اعصاب خرد میکنه ؟
ممدقلی
۱۴ آذر ۱۴۰۲اون اگر برسه یه پمپ بنزین ۱ تومنی خراب میشه ولی اگه باتری خراب شه هزینه چند هزار دلاری تا دسته به صاحب ماشین فرو میشه
noir
۱۴ آذر ۱۴۰۲۱ تومنی ؟
همون اولین بار خالی شدن باتری مگه باتریا خراب میشن ؟ عمر باتری رو فقط کمتر میکنه اونم خیلی نیست
اون باک و کاتالیزور و پمپ و با چندبار ازین حرکتا خراب میشن ؟
ممد ژانگولر
۱۴ آذر ۱۴۰۲بله داداش بلو خبر دارم که ماشینهای بنزینی هم به ته باک برسه پمپ بنزین فشاری میشه میسوزه . کلا باتری های الانی اینش خیلی رو مخه . الان همین موبایلی که داری از قصد ی کاری میکنن بعد دو سال باتری سرویس بخواد که خیلی ایده مسخره ایی . اینه باتریها درست بشه دیگه حله .
سالار فصل
۱۴ آذر ۱۴۰۲بارها عرض کردم تاکسی کمری های کیش تو بدترین وضعیت آب و هوایی بیش از .2.5 میلیون کیلومتر با تنها یکبار تعویض موتور اونم با نمونه استوک
درضمن دوشیفت و 24 ساعت کار میکنند و اصلا راننده ها رسیدگی و مراقبتی ازشون انجام نمیدن.
منصور
۱۴ آذر ۱۴۰۲در مناطقی مانند کیش به علت تراز بودن زمین فشار زیادی به موتور وارد نمی شود. ضمن اینکه در تراز دریا موتور تنفس بهتری دارد . آب و هوای کیش هم صرفا” مرطوب است که بیشتر روی بدنه تاثیر می گذارد، نه موتور. آنهم نه به اندازه تاثیر برف و نمکی که هنگام یخ بندان استفاده می شود و گل و لایی که به بدنه می چسبد . دوام خودرو ها رو باید در طی کردن جاده چالوس از تراز منهای بیست متر کنار دریا تا دو هزار و هشتصد متر تونل کندوان در هنگام بارش برف زمستان و ترافیکی که مسیر صدو بیست کیلومتری در مدت بیست و چهار ساعت طی می شود بررسی کرد
سالار خان فصل
۱۴ آذر ۱۴۰۲در کیش شما مجبوری دائما با دنده مرده حرکت کنی ، و این بزرگترین آسیب رو به ماشین میزنه
دانیال
۱۶ آذر ۱۴۰۲درود جناب منصور
ما بوشهر هستیم خدمتتون عرض کنم گرما خیلی بیشتر از چیزی که فکر میکنید به ماشین آسیب میزنه مسئله فقط بدنه ماشین نیست گرچه شرجی به تنهایی یه مخرب قوی هست برای بدنه مخصوصا زیر گلگیرها ؛
کولر حتی بسیاری از روزهای پاییز و زمستان باید روشن باشه ، آسفالت داغ لاستیک رو خیلی زودتر سایش میده ، ویسکوزیته روغن موتور بسیار متاثر از گرماست ، مشکلات آمپر کشیدن و آب رادیاتور بخاطر گرما ، مستهلک شدن داشبود و بقیه اجزای کابین رو مد نظر قرار بدین . و بماندکه گرما میتونه چه اثراتی روی اجزای ریز و درشت زیرِ کاپوت بذاره
اگه به جزئیاتی مثل اثر گرما روی گردگیر کله پلوس بپردازیم که کاملا از حوصله ی بحث خارجه
خلاصه جناب منصور بنده تویوتا ندارم اما وقتی خودرویی از نظر دوام توی شرایط جوی جنوب بادوام شناخته شد ، مطمئنا یه هفت خان سخت رو با موفقیت پشت سر گذاشته
در مورد تسلا و خودروهای برقی عرض کنم که به نظر من وقتی یک خودرو قطعه های مهمی مثل موتور و باطریش عوض شد دیگه نمیشه همه ی این کارکرد رو متعلق به خودروی اولیه دونست اما واقعا برقی ها قابل تقدیر و تحسینن و وجودشون دنیامون رو متنوع تر و زیباتر میکنن
hssn
۱۴ آذر ۱۴۰۲این دیگه اون تسلای روز اول نیست، ۱۳ تا تسلای مختلفه
علی
۱۴ آذر ۱۴۰۲باید روزی تقریبا 600 کیلومتر رانندگی کرده باشه که اگر در هر 100 کیلومتر هم استراحت داده باشه به ماشین مثلا نیم ساعت و عدم احتساب مدت زمان شارژ ( فکر کنین هرجا وایساده حتی توی آفریقا تونسته ماشینو به صورت بهینه شارژ کنه)که میشه مثلا روزی 9 ساعت وقت گذاشتن طی 9 سال.
تازه نباید زمانایی که برای تعویض موتور یا تعویض باطری تو تعمیرگاه صرف شده رو در نظر بگیریم
Ahmad
۱۴ آذر ۱۴۰۲الکتروموتور ها از لحاظ تئوری عمر بیشتری نسبت به موتور احتراق دارن و علت زود خراب شدن الکتروموتور های تسلا اینه که احتمالا ضریب اطمینان کمتری لحاظ شده براشون وگرنه این الکترو موتور آخری ۵۰۰ هزار کیلومتر عمر داشته اگه از اول همینو استفاده میکردن فوقش سه تا الکترو موتور استفاده میشد، تولید الکتروموتور با عمر بالا خیلی راحتتر و کم هزینه تر از تولید احتراق داخلی با عمر بالاس
SS
۱۴ آذر ۱۴۰۲اینکه امکان تولید محصولی باشه با تولید شدن و به صرفه بودنش متفاوت هست
در مورد موتورهای درونسوز هم نمونه هایی مثل دیزلی های دهه 90 مرسدس بودن که به وفور به یک میلیون کیلومتر کارکرد میرسیدن پس امکان تولید وجود داره
دیتای اینچنینی نشون میده شرکت ها چه عمر مفیدی رو برای قطعات در نظر گرفتن
——
در مورد این ماشین ظاهرا عمر مفید باتری حدود 2000 سیکل شارژ و موتور حدود 140-150 هزار کیلومتر کارکرد هست
با این حساب اگر ماشین از گارانتی خارج بشه هزینه تعویض موتور با درون سوز ها برابر هست (با احتساب هزینه نگهداری درونسوزها)
چرا که موتورهای درونسوز با نگهداری مناسب حداقل حدود 300 هزار کیلومتر عمر مفید دارن و هزینه تعویض یا تعمیر اساسی اغلب زیر 5 هزار دلار هست + 5 هزار دلار هزینه نگهداری
هزینه تعویض موتور الکتریکی تسلا حدود 6 هزار دلار برآورد میشه که در 300 هزار کیلومتر 12 هزار دلار هزینه داره
علاوه بر این همیشه ریسک خرابی باتری با هزینه 20 هزار دلاری هم وجود داره
البته با احتساب قیمت برق بسیار پایین یا رایگان باز هم الکتریکی ها میتونن به صرفه تر باشن
elonlion
۱۴ آذر ۱۴۰۲در این ۹ سال روزانه ۵۷۸ کیلومتر رانندگی کرده
یعنی روزی یک بار خودرو رو کامل شارژ کرده !
اول اینکه هیچ کس روزانه چنین مقداری رانندگی نمیکنه
دوم اینکه حتی خودرو های درون سوز هم خیلی معدود به چنین کارکرد هایی میرسن
عملا تا تونسته از ماشین کار کشیده و فقط سه بار باتری عوض کرده موتور خودروی بنزینی تا این مقدار کارکرد حداقل ۴۰۰ بار باید روغن عوض بکنه میشه ۱۷۰۰ لیتر روغن یه تانکر روغن میشه
Kf
۱۴ آذر ۱۴۰۲فقط سه بار باتری عوض کرده با ۱۳ تا آرمیچر.چیزی نیست ک با این ماشین دست کسی بوده که خیلی رسیدگی میکرده بهش
عوضش آلودگی نداره مثلااا
فن تویوتا نیستم ولی اگه مراقب موتورش باشی اختمالش هست که نصف این راهو بدون باز شدن موتور بره
اخه ۱۳ تاا بشرر؟
رهگذر
۱۴ آذر ۱۴۰۲همه کامنت ها از 13 بار تعویض موتور نوشتن دو میلیون کیلومتر راه رفتنشو ندیدید؟؟ موتور الکترییکی هم ساختارش مشخصه و مثل مکانیکی نیست هربار تعمیرش کنی . ب خدمات این شرکت ک طی ده سال 13 بار و سه بار باطری عوض کرده بی هزینه و ریالی خرج دقت نکردید؟ عجب بابا ایرانی جماعت
amir-mr
۱۴ آذر ۱۴۰۲بحث تعویض رایگان قطعات خودرو نیست بحث سر اینه که استحلاک برقی ها هم زیاد هستش حتی بیشتر از درون سوز ها ۱۳ بار تعویض موتور خیلی زیاده حالا همینو با یک درون سوز مقایسه کن مثلاً تویوتا اگه تعویض های دوره ای خودرو رو درست انجام بدی به راحتی به این به کارکرد ۱میلیون۹۰۰ میرسی اونم بدون تعویض موتور نمونه هایش زیاده
noir
۱۴ آذر ۱۴۰۲اگه بجای تویوتا بنز یا بی ام و بزاری چی ؟ بازم اونقدر کار میکنه ؟
yaghoub
۱۴ آذر ۱۴۰۲به نظر من خودروهای برقی مناسب کلاس لوکس هستند جایی که هزینه مهم نیست .
وگرنه کلاس اقتصادی ، خودرو های هیبریدی مثل پریوس لازم داره .
سبحان
۱۴ آذر ۱۴۰۲ظاهراً هزینه زیادی برای مالک نداشته و همه تحت گارانتی بوده
دم تسلا گرم که چنین گارانتی معتبری داره
سبحان
۱۴ آذر ۱۴۰۲جالب تر اینکه تا آفریقا هم رفته
پس اون حرف که میگفتن همه جا زیرساخت نیست دروغه
که بگن هنوز آماده خودرو برقی نیستن همه کشور ها !
محمد
۱۴ آذر ۱۴۰۲مثل این میمونه که موتور ، گیربکس ، دیقرانسیل و… ماشین درون سوز رو چندبار عوض کنی و بعد بگی عجب ماشین خوبی دو میلیون کیلومتر دووم اورده ، این ماشین فقط بدنش مال سال 2014 هست
Hassan
۱۴ آذر ۱۴۰۲معمولا طی کیلومتر بالا برای شرکت های خودرو سازی تبلیغ حساب میشه بخاطر همین هم خیلی روش مانور میدن . مخصوصا که توسط افراد عادی باشه تا کارمند کمپانی. ولی این برای تسلا یک ضد تبلیغ حساب میشه! بخاطر همینم با نو عوضش نکرده!!!
H2
۱۴ آذر ۱۴۰۲ماشینهای الکتریکی قرار بود معضل آلایندگی درونسوزها رو حل کنند.
سه بار تعویض باتری کلی آلایندگی از خودش بجا میذاره
ماشینهای هیبریدی در این برهه زمانی خیلی بهترن لااقل پک باتریشون بعضا یک چهارم الکتریکیهاست با مصرف ۳ -۴ لیتر
heshmat021
۱۴ آذر ۱۴۰۲در حال حاضر امکان بازیافت ۹۰ درصد مواد باطری وجود داره
مشکل کم بودن شرکت های بازیافت که توی امریکا دارن چند تا اخداث میکنن
بقیه کشور ها هم کم کم احداث میشه
جالبه که بازیافت و تولید باطری جدید نسبت به استخراج مواد و تولید باطری هزینه خیلی کمتری داره
AMANTE
۱۴ آذر ۱۴۰۲تسلا باید این ماشین رو برداره بزاره داخل موزه اش و به صاحب ماشین هم یک تسلای صفر بده.
Elmiraj
۱۴ آذر ۱۴۰۲اینکه بیای یک ماشین لوکس ۸۰ هزار دلاری ۴۷۰ اسب بخاری ( که نخستین تجربه تسلا و کلا صنعت خودرو های الکتریکی هست ) را با کرولایی مقایسه کنی که نه اسب بخار داره ، نه آپشنی داره نه هیچ تکنولوژی درش بکار رفته و صرفا یک سدان بنزینی در ساده ترین حالت خودش هست ، نشان از اینه که تسلا واقعا بهت فشار آورده…..
این ماشین معادل bmw سری پنج 550i مدل ۲۰۱۳ هست که مجهز به یک موتور V8 بنزینی ۴۵۰ اسب بخاری هست که در هر صد کیلومتر ۱۱.۵ لیتر بنزین مصرف میکنه….
حالا اساتید زیر فشار بگن که چند تا از این bmw ها بدون تعمیر اساسی و تعویض موتور و گیربکس به این پیمایش رسیدن !!؟؟؟
اصلا نمونه ای هست که به ۱.۹ میلیون کیلومتر رسیده باشه ؟؟؟
Alan.r
۱۴ آذر ۱۴۰۲اگه ۱۳ بار موتور همون سری پنج رو عوض کنی ۲ میلیون سهله به ۱۰ میلیون هم میرسه
در ضمن ده ها بار محصولات بنزینی مرسدس و بیمر و ولوو تویوتا و …… به کارکرد بالای دو میلیون رسیدن بدون تعویض موتور
Elmiraj
۱۴ آذر ۱۴۰۲جدیدترین موتورش به ۵۰۰ هزار کیلومتر رسیده که اگر موتور bmw رو به این کارکرد برسونی از تک تک سوراخ هاش روغن میریزه…
از این پس موتور های plaid و سلولهای ۴۶۸۰ تسلا فشار ها رو به سطوح جدیدی میرسونه….
Absurd Hero
۱۴ آذر ۱۴۰۲انجین کرولا ساده تر از یه آرمیچر که نیست، هست؟
همون انجین کرولا که در هر لحظه اصطکاک و سایش بین تمام قطعاتش وجود داره، استهلاکش معادل استهلاک 13 تا آرمیچر تسلا کبیره:/
منصور
۱۴ آذر ۱۴۰۲عجیبه که روی بدنه نوشته 1100000 مایل یا 1900000 کیلومتر ، در حالی که این دو مقدار با هم برابر نیستند!
رامتین
۱۴ آذر ۱۴۰۲بله 1.1 مایل میشه 1.77. از خطاش میشه گذشت…
javad-bmw
۱۴ آذر ۱۴۰۲اگر ۱۳ بار موتور یه پراید رو عوض کنی ۱۰ میلیون کیلومتر میره.تسلا کار عجیبی نکرده.
درواقع استهلاک موتور الکتریکی خیلی کمتر از بنزینی هستش.
چرا ۱۳ بار موتور عوض کرده.کاشکی در مورد این هم توضیح میداد اون راننده آلمانی.
آرمین
۱۵ آذر ۱۴۰۲درود
گفته بود هر از ۵۰۰ هزار کیلومتر شرکت تسلا عوض میکرده ممکنه مورد خاصی هم نداشته اما چون گارانتی بوده تعویض کرده.
به هرحال فیلم خودروهای برقی رو که می بینیم لذات بخشه یقینا استفاده از چنین خودروهایی به دلیل نبودن صدای موتور و اشکالات فنی متعدد میتونه تجربه جالبی از رانندگی باشه.
javad-bmw
۱۴ آذر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/toyota/1980-toyota-hilux-go-off-roading/
عزیزانی که فکر میکنن تسلا خیلی خفنه ، دعوت میکنم به این لینک بالا یه سری بزنید.
بخشی از متن مقاله:
مالک میگوید پیشرانه اصلی در حدود ۶۴۰ هزار کیلومتر کار کرده هرچند برای قدرت بیشتر از پیشرانه جدیدتر استفاده میکند.
همون موتور روز اول بدون ایراد تا ۶۴۰.۰۰۰ کیلومتر رفته.
mhj
۱۴ آذر ۱۴۰۲شما که از خوبی ماشین برقی صحبت میکنید از راه تامین برق در اکثر دنیا هم صحبت کنید که با سوخت فسیلی است اول نیروگاه اتمی و خورشیدی بساز بعد بگو خودرو برقی
Ahmad
۱۴ آذر ۱۴۰۲فکنم یه هفت باری رفته عراق اومده
samurai
۱۴ آذر ۱۴۰۲تو افریقا نون ندارن بخورن تو چطوری شارژ پیدا کردی
اصلا پیدا کردی وسط افریقا چطوری رفتی ارمیچراتو تعویض کردی
الان که گارانتی باتری و ارمیچرت تموم شده باید اوراقش کنی کی میاد بیشتر از ارزش ماشین باتری و ارمیچر بخره
اینم یه روش تبلیغات واسه فروختن ماشینه مثل خریدن جایزه و الا 13 بار تعویض ارمیچر و 3 بار باتری کجاش افتخار داره
احمد
۱۵ آذر ۱۴۰۲اندکی در مورد خودروهای برقی
در کشور ما با توجه به اینکه اکثر نیروگاه ها با سوخت فسیلی کار میکنند و این نیروگاهها با توجه به سیکل کاری که دارند حتی در صورت استفاده از بازیاب ها حداکثر ۳۸ تا ۴۰ درصد از انرژی رو تبدیل به برق میکنند از سویی دیگر در مسیر انتقال برق حدود ۱۰ درصد از انرژی تلف میشه که اون ۳۸ درصد میشه ۳۴ درصد و در خود موتورهای الکتریکی نیز حدود ۲۰ درصد انرژی تلف میشه که مانده میشه ۲۸ درصد. حال آنکه در موتورهای درون سوز حدود ۳۷ درصد انرژی تبدیل به کار میشه و ما میتونیم بجای طی کردن سیکل طولانی از همون سوخت در خودرو استفاده کنیم
خودرو برقی در صورتی خوبه که از انرژی جوشش هستهای و انرژی های تجدید پذیر استفاده بشه در غیر این صورت بهتره از خودروهای هیبرید استفاده بشه
Tesla
۱۵ آذر ۱۴۰۲سگ تسلا میارزه به کل ژاپن و کره و المان 🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲
مصطفی رجبی
۱۵ آذر ۱۴۰۲من یه دوو سیلو دارم. مدل ۱۳۷۵ . کره ای اصل. یعنی خودرو مونتاژ شده کامل وارداتیه.تا بحال ۲ مرتبه کیلومتر شمار صفر شده و الان روی ۳۰۰هزارتا هست.یعنی ۲میلیون ۳۰۰ هزار کیلومتر.نیم موتور پایین که اصلا دست نخورده
یکبار یا دوبار فقط سرسیلندر باز شده
کیانوش
۱۶ آذر ۱۴۰۲خخخ خودروی پاک سیزده بار تعییر انجین و سه بار تعییر باطری
مهران
۱۶ آذر ۱۴۰۲حلبی سوار ها جوش نیارین دنیا دوروزه
حیف نیست با یه هدرز و کیت مکش با ایسیو زیمنس روی پراید همون پریود خودمون از سر یه لندکروز میپره خدایی حال میده برقی چیه بابا دوساعت بری وقت بذاری شارژ بشه
یه با بنزین ۶۰ تا ۱دیقه طول میکشه جنگ جهانی ۵ اوم میشه تو پمپ بنزین
مردم ما حوصله ندارن ماشینشون شارژ بشه