تسلا مدل S پلد 2023 با حضور در تست ایمنی گوزن شگفتیساز شد. این خودروی برقی توانسته است با یک نمایش استثنایی برتر از خودروی شاخصی همچون پورشه تایکان ظاهر شود.
گل سرسبد خانواده تسلا مدل S بجای غربیلک فرمان سنتی از نمونه موسوم به یوغ در تست گوزن استفاده کرده است و رینگهای ۲۱ اینچی آن با لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت 4S همراه شدهاند. مجله اسپانیایی km77 میگوید این خودرو توانسته است با سرعت اولیه حدود ۸۲ کیلومتر در ساعت تست را بدون برخورد با مخروطها به پایان برساند که یکی از بهترین نتایج به دست آمده در کل تستهای مجله بوده است.
مدل S پلد در بخش ابتدایی مسیر تست سرعت ۸۲ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است و در بخشهای میانی و نهایی نیز سرعتش به ۷۰ و ۴۶ کیلومتر در ساعت رسیده که عملکرد برجستهای به حساب میآید. با بررسی نتایج سایر خودروها باید گفت تنها تسلا مدل ۳ و مدل Y که سبکتر و کوچکتر هستند اندکی بهتر ظاهر شدهاند و سرعت ۸۳ کیلومتر در ساعت را بر جای گذاشتهاند. نکته جالب اینکه تسلا مدل S پلد از تمامی نسخههای پورشه تایکان یعنی GTS، توربو S و توربو S کراس توریسمو برتر بوده است. این خودروها قبلاً با سرعت حدود ۷۸ کیلومتر در ساعت تست گوزن را پشت سر گذاشتهاند. البته باید به یک نکته مهم اشاره کرد و آن اینکه نتایج بسیار خوب مدل S پلد در این تست شاید به ترمز احیا شونده نسبتاً قوی خودرو مربوط باشد که سریعاً سرعت خودرو را با برداشتن پا از روی پدال گاز کاهش میدهد. مجله km77 میگوید امکان بررسی خودرو بدون ترمز احیا شونده نیز وجود داشته است اما برای تکرار تستها زمان کافی نداشتهاند. همین موضوع برخی جزئیات خودروهای برقی در تست گوزن را روشن میکند زیرا علاوه بر هندلینگ، ترمز احیا شونده نیز میتواند تأثیر قابلتوجهی روی نتایج بگذارد.
برای مثال باید به ترمز احیا شونده پورشه تایکان اشاره کرد که قدرت کمتری دارد و این امر میتواند به معنی کاهش کمتر سرعت خودرو با برداشتن پا از روی پدال گاز ترجمه شود. بهترین نتیجه پورشه تایکان GTS در تست گوزن با سرعت ۷۸ کیلومتر در ساعت ثبت شده است. سرعت این خودرو در بخش میانی و پایانی تست نیز به ترتیب ۶۹ و ۵۱ کیلومتر در ساعت بوده است که کمتر از تسلا مدل S پلد خواهد بود. همانطور که دیده میشود، علیرغم اینکه سرعت ابتدایی پورشه کمتر از تسلاست اما سرعت آن در بخش نهایی بالاتر است و بنابراین کاهش سرعت متوسط پورشه کمتر خواهد بود؛ به عبارت دیگر، با ترمز احیا شونده قویتر تایکان میتوانست در تست گوزن بهتر ظاهر شود.
با این وجود و از نظر مصرفکننده، زمانی که خودرو با تنظیمات پیشفرض تست شود تسلا عملکرد بهتری خواهد داشت. این خودرو از شاسی، سیستمهای الکترونیکی و تنظیمات بسیار خوبی بهره میبرد. بخش دوم تست این خودرو به اسلالوم اختصاص دارد که بازهم شاهد هندلینگ استثنایی مدل S پلد هستیم. این خودرو تست اسلالوم را در ۲۱.۸ ثانیه به پایان میرساند که تنها سهدهم ثانیه کمتر از پورشه تایکان GTS است. باید دانست تایکان GTS با زمان ۲۱.۵ ثانیه رکورددار تست اسلالوم این مجله محسوب میشود.
مجتبی .
۲۵ مرداد ۱۴۰۲کاربر تسلا خوراکت جور شد
(Ali(chevynova
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ماشالاه تسلا
الکی نیست باارزش ترین خودروساز جهانه
محمد
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ماشاالله به اون مدرست که حتی بهت یاد ندادن ماشاالله رو درست بنویسی ، همین مونده بود توهم یاد بگیری الکی نفر اول رو ریپلای کنی
R
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ماشالاه کاربرد نداره تو باید بگی جیزیس کرایس
حالا از این ماشالا گفتنت چیزی ام به جیبت سرازیر میشه یا نه؟
Behnam1012
۲۶ مرداد ۱۴۰۲این جور کاربر ها زیر پست های مربوط به خودروی مورد علاقه خودشون پیداشون نمیشه
چون فقط میخوان برن تو حاشیه زیر پست های مربوط به برند های دیگه پیداشون میشه
Fy
۲۵ مرداد ۱۴۰۲به به چه عجب ، تسلا تو یه چیزی پیشرفت کرد
نشناسی بهتره
۲۵ مرداد ۱۴۰۲پیشرفت؟؟
مگه جارو برقی به غیر از جارو کردن خونه کار دیگه ای هم میکنه؟🤔
علی
۲۵ مرداد ۱۴۰۲من معتقدم هر خودرویی باید با هم قیمت های خودش مقایسه بشه گرون قیمت ترین تسلا صد هزار دلاره ولی شما همیشه اون رو با بالاتر از دویست هزار دلار مقایسه میکنید حتی گاهی اوقات چند میلیون دلاری!هر چند بیشتر اوقات تسلا توی رقابت دست بالاتر رو داره ولی اگه با هم قیمت هاش مقایسه بشه ما بیشتر ارزش تسلا رو درک میکنیم
امید
۲۵ مرداد ۱۴۰۲خیلی خیلی حرف منطقی گفتی،، 👌👌👌
AMANTE
۲۵ مرداد ۱۴۰۲کم کم داره از این تسلا مدل S Plaid خوشم میاد.
اگه طراحی که مال یک دهه پیش رو بروزرسانی کنه و نمای داخلی رو هم از حالت سوپر مینیمال کمی دور کنه بین برقی ها گزینه ی جذابی هست.
اما چرا اینکار رو نمیکنه چون باعث هزینه میشه و تسلا برگ برنده اش که قیمت مناسب هست رو یا از دست میده یا خیلی به رقبا نزدیک میشه.
JDM سابق
۲۵ مرداد ۱۴۰۲تسلا در آینده پرچمدار خواهد بود
JDM
۲۶ مرداد ۱۴۰۲تو رقابتی که هنوز گرم نشده به این نتیجه رسیدین؟
Enzo Ferrari 2008
۲۵ مرداد ۱۴۰۲تسلا درآینده و الان موفق خواهد بود
محمد
۲۵ مرداد ۱۴۰۲اگه از نسخه جدید لاستیک ها ۵s میشلن استفاده میکرد احتمالا عملکردش بهتر هم میشد ، کسی با برقی ها و تسلا مشکلی نداره و اون کسی که واقعاً از ماشین سر در میاره تحسینشون هم میکنه اما مشکل از اونجایی شروع میشه که طرفداران این ماشین ها مشکلات فعلیشون رو نادیده میگیرن و این محصولات رو در حد خدا میرن بالا ، ما چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد نسل بعدی ماشین ها خصوصا ماشین های پرفورمنس برقی میشه ، دیگه نمیشه با موتور بنزینی با قدرت دیوانه وار ماشین های برقی رقابت کرد
خخخ
۲۵ مرداد ۱۴۰۲نه داداش مهندسی پورشه یه چیز دیگری🤡
Ehsan
۲۵ مرداد ۱۴۰۲باورش سخته ولی دمش گرم
نشناسی بهتره
۲۵ مرداد ۱۴۰۲من برم زرهمو تنم کنم تا تیر نخوردم
خدا میدونه چه ترول های شاهکاری ببینیم👌😂
Shahab
۲۵ مرداد ۱۴۰۲عجب
تا قبل از این مجله فکر می کردم تسلا فرمون و ترمز نداره 😂🤣. بالاخره ایلان یه حرکتی زد
Tesla
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ای تسلا کبیر به صغیران رحم بکن 🙏🙏🤣🤣💪⚡️⚡️🇺🇸
نشناسی بهتره
۲۵ مرداد ۱۴۰۲تنها حرفی میتونم در مورد تو بزنم:
.
.
.
.
نخودمممممم🗿👎
Tesla
۲۵ مرداد ۱۴۰۲من میگم bz4x از همه عملکردش بهتر !! ( کلا جاپونی ها تو هندلینگ همیشه درخشان بودن ) و فراموش نکنیم که bz4x با یکبار شارژش میتونه ۷۰۰ کیلومتر بره و صفر تا صدش ۱/۹۹ ثانیه هست ! 🤣🤣🤣⚡️⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸💪💪
❤BMW❤
۲۵ مرداد ۱۴۰۲چح تِنذ حثطی تو
ابوالفضل
۲۵ مرداد ۱۴۰۲اگه طرحش مثل chr میبود میشد ولی bz4xخیلی زشته
amir
۲۵ مرداد ۱۴۰۲تسلا با اختلاف کم تونست اولین خودروی برقی پورشه رو شکست بده!
پورشه چه هیولا های برقی در اینده بسازه🔥
فرشاد
۲۵ مرداد ۱۴۰۲اها الان شد یه چیزی
فقط همه دظلاها با میشلن پایلوت عرضه میشن؟
Ali
۲۵ مرداد ۱۴۰۲تسلا کیفیت آشغالی داره یعنی ننگ خودروسازی آمریکا هستش ولی لامصب خیلی خودروهای سریع و فرزین داره
مردیم از خوشی
۲۵ مرداد ۱۴۰۲درسته کیفیت خودرو های تسلا پایین تر از رقبای آلمانی هست ولی دیگه نه در این حد شما پیاز داغش را زیاد میکنید
امیر
۲۵ مرداد ۱۴۰۲من از تسلا خیلی خوشم نمیاد ولی ما ایرانی ها هم دیگه خیلی داریم تعصبی در موردش حرف میزنیم !! مدل های s و x تسلا از اونجایی که محصولات پرمیوم و لوکس این برند محسوب میشن ، از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستن اما در حد رقبا آلمانی مثل بنز eqs یا پورشه تایکان نیستن ! که این هم علتش سیاست قیمت گذاری تسلا هست ! تسلا میگه : من با ۱۰۰ هزار دلار میام یه ماشین ۱۰۰۰ اسبی با کلی امکانات و ویژگی های جذاب ، تحویل مشتری میدم و خیلی از خریداران هم وقتی سمت تسلا میرن به دنبال این چیزا هستن نه کیفیت ساخت خیلی بالا ( چون میتونن با پول مدل s یه بنز s کلاس یکم کارکرده بخرن ) پس تسلا هم نیازی نمیبینه خیلی روی متریال محصولاتش کار کنه ! ولی به جای اینکار بیشتر تمرکزش رو روی تکنولوژی باتری ها و فناوری خودران میزاره و تا الان هم که موفق بوده ( البته فعلا ، در آینده برند هایی مثل لکسوس یا جنرال موتورز با عرضه محصولاتی با کیفیت و مقرون به صرفه ، نابودش میکنن )
Elmiraj
۲۵ مرداد ۱۴۰۲۸۲ کیلومتر در ساعت با این وزن و سایز یک عدد فوقالعادهست که هندلینگ و پایداری بالای model S رو به رخ همه میکشه…
فقط رودستر میتونه از پس شکست اعداد s plaid بر بیاد
.
۲۶ مرداد ۱۴۰۲واقعا از تسلا و ماشین های نسل جدید بدم میاد ماشین هایی که لذت ماشین بازی رو دارن نابود میکنن شاید برای محیط زیست و پیشرفت تکنولوژی خوب باشه ولی دیگه به درد لذت رانندگی و لذت بردن از ماشین مسابقه دریفت تیونینگ و … نمیخورن ترجیح میدم ماشین های قدیمی تویوتا رو بخرم تا اینا حتی اگر اینا بهتر باشن
اذرگون
۲ شهریور ۱۴۰۲خوب بود
JaMsHiD
۲۵ شهریور ۱۴۰۲بقول یه بنده خدایی که تو فیلم گفته : آشغال آشغاله !
تسلا آشغاله ! تصادف کنی باید اوراق کنی . خودش گاز میده میره تو دیوار . تو گرما تو جایگاه شارژ یا آتیش میگیره یا دراش قفل میشه . آتیش بگیره اندازه چهل تا ماک دلفینی ۳۲ سال پیش دود تولید میکنه تا پودر هم نشه خاموش نمیشه ! قیافش از وزغ بدتره ! داخلش دوتا صفحه مانیتور گذاشتن انگار نشستی تو گیم نت !
آقا آشغال
آشغاله
میرسلیم میگفت با ۲۰۶ فرق نداره باور میکردم