تسلا مدل S پلاد از نظر شتاب گیری بین خودروهای تولیدی تقریباً بیرقیب بوده اما همین موضوع درباره ترمزهای آن صدق نمیکند.
نه اشتباه نکنید، ترمزهای استاندارد این خودرو در شرایط رانندگی نرمال عملکرد خوبی دارند اما زمانی که به فکر رانندگی پرفورمنس و پرفشار باشید ترمزها از نظر عملکرد افت خواهند کرد. خب عملکرد ترمزهای مدل S پلاد در دنیای واقعی چگونه است؟
کانال یوتیوب پلاد AF به دنبال فهمیدن پاسخ این سؤال بودهاند و با این خودروی الکتریکی برخی تستهای ترمز شدید را انجام دادهاند. پیش از پرداختن به ادامه مطلب باید گفت تسلا اخیراً کیت ترمز کربن سرامیکی را برای پلاد در نظر گرفته و بنابراین واقعاً اهمیتی ندارد که ترمزهای استوک این خودرو در تستها کاملاً تخریب میشوند یا نه.
برنامه مدنظر برای این خودرو انجام ده تست ترمز از سرعت ۱۶۰ به صفرکیلومتر در ساعت بوده تا ببینیم رفتار ترمزهای مدل S پلاد طی ترمزهای شدید چگونه است. زمانی که مجریان برنامه تستها را شروع میکنند تصمیم به ترمز گرفتن تا سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت میکنند هرچند تایمر روی نمایشگر کاهش سرعت ۱۶۰ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت را نشان میدهد.
پس از چند دقیقه رانندگی عادی یکی از مجریان اقدام به اندازهگیری دمای روتور ترمز میکند که عدد ۱۶۴ درجه سلسیوس را نشان میدهد. از اینجا به بعد او تایمر را روشن میکند تا ببیند پس از انجام کامل ده تست ترمز، چقدر زمان برای کاهش دمای روتور و رسیدن به دمای ۳۷.۷ درجه سلسیوس لازم است.
خب این تستها چگونه پیشرفتهاند؟ پس از سومین تست ترمزها شروع به ایجاد بوی نامطبوعی کرده و این نشانه خوبی نیست. پس از تست پنجم هشداری در داشبورد تسلا مبنی بر دمای بالای ترمزها به نمایش درمیآید.
مجریان برنامه تستها را ادامه دادهاند ولی پس از تست هشتم مجبور به توقف آن شدهاند زیرا بویی که ساطع میشده بسیار شدید بوده است. نکته سورپرایز کننده اینکه آنها شاهد شعلههای آتش از یکی از روتورها بوده و دمای ۵۱۰ درجه سلسیوس را اندازهگیری کردهاند. به این ترتیب تعجبی ندارد که تسلا کیت ترمز سرامیک کربنی ۲۰ هزار دلاری را پیشنهاد میدهد!
GODZILLA
۱۷ آذر ۱۴۰۰حالا فهمیدم کیفیت فورد۱۵۰ از تسلا بهتره
🤍Audi e_tron gt🤍
۱۷ آذر ۱۴۰۰اول گفتم یا خدا الان مخالفان تسلا میان سراغمون😂
Alireza
۱۷ آذر ۱۴۰۰فک کن پرواز کنی و نتونی فرود بیای
کافر مقدس
۱۷ آذر ۱۴۰۰ویدئو یکجوری بود. یعنی از نظر علمی ایراداتی هست
ویدئو مربوطه مثل ویدئو لینک زیر اونقدری علمی نیست که بشه فکت صادر کرد . اگه توضیحات مثل ویدئو زیر با علم و اعداد و منطق سخت میگفت قانع میشدم
https://www.youtube.com/watch?v=UrZ8LJJqwhI&ab_channel=SparkPlugSteve
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۷ آذر ۱۴۰۰تسلا شرکت فوق العاده ای در بحث تکنولوژی هست و واقعا ماشینهای جالبی میسازه اما بااین حال بعضی وقتها اون بی تجربگی و نوپا بودنش در خودروسازی باعث بروز مشکلاتی از این قبیل میشه که در آینده به احتمال زیاد حل میشه
Farzad
۱۷ آذر ۱۴۰۰به خاطر بی تجربگی و نوپا بودنش نیست به خاطر فشاری هست که به کارگرها در کارخانه وارد میکنه تا سریع تر کار کنن تا تولیدات بالاتر بره و سود ایلان هم بیشتر بشه و این کار واقعا غیر انسانیه .
heshmat021
۱۷ آذر ۱۴۰۰اگر اینقدر دنبال پول بود خیلی راحت تو کریپتو پامپ و دامپ میکرد و بدون هیچ فشار و درگیری کلی پول به جیب میزد
حالا خوبه همین چند وقت پیش گفتن که کارگر های تسلا وضع خیلی خوبی دارن نسبت به بقیه شرکت ها
میثم
۱۷ آذر ۱۴۰۰تسلا خدا نیست که
بالاخره یه ایراداتی هم داره
ولی در برابر تواناییهاش هیچ بحساب میاد
محمد امین
۱۷ آذر ۱۴۰۰این مشکل برای مصرف کننده های معمولی خیلی پیش نمیاد ، ولی برای ماشینی که خودش رو با هایپر کارها مقایسه میکنه و این هنه ادعا داره ، این ترمز ها اصلا خوب نیست ، هرچند کیت ترمز سرامیک هم قابل سفارش هست ، اما بسیار گرونه و از اون سمت اون هم به درد این ماشین نمیخوره
علی
۱۷ آذر ۱۴۰۰خدایی واقعا فن تسلا ها نمیخواید این تسلا اینده ست تسلا سلطانه تسلا بی رقیبه و ول کنید ؟؟
اینهمه ضایع شد بدبخت
در برابر رقبا بردش خیلی کمه حتی چری هم یه ماشین زده بردش بیشتر از تسلا 3 هست
توی تست ایمنی جدید که ازش گرفتند تو کره جنوبی امتیاز بدی گرفته
کلی اتش سوزی خود به خود داشته
تو یه پست هم تو پدال بردن تستش کردن سیستم هاش بدجور ضایع شدن
الانم ترمزش اتیش گرفته
چقدر باید ثابت کنند تسلا بهترین نیست تا شما فن تسلا ها باور کنید ؟
ارین صاحب جمعی
۱۷ آذر ۱۴۰۰تازه با فولکس id4 شاخ به شاخ کرد که باتری مچاله شد ولی مال فولکس سالم موند تازه درشم باز نمیشد من سایلنت را به مبارزه میطلبم
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۷ آذر ۱۴۰۰هه
*** 😂😂😂
ناموسا ایول خیلی خوبید تسلا فنا حالا ببینید شرکت بزرگوارتونو
حالا جواب بدید
مهردادکمال
۱۷ آذر ۱۴۰۰تسلا پر حاشیه و پر خبر ترین برند
pooriya.bmw.germany
۱۷ آذر ۱۴۰۰تسلا به عنوان یک استارتاپ قبول دارم ولی به عنوان یک خودروساز خیر
خودرو فقط طراحی و شتاب اسب بخار نیست
قطعا تجربه کیفیت رمز راز های مهندسی برند های مطرح یک شبه بوجود نیامده و با پول هم قابل خریداری نیستند
هندلینگ ب ام و پرستیژ و کیفیت بنز اینها طی سال ها و دهه ها مهندسی آزمون خطا بدست امده
و قطعا تسلا نمیتونه ماشینی بسازه که هندلینگ و پرفورمنس مثال زدنی ب ام و کیفیت کابین و پرستیژ بنز و کم استهلاکی تویوتا داشته باشه
تسلا به نظر من در حد یک شرکت مهندسی و ارائه قطعات خودروهای برقی میتونه موفق عمل کنه ولی در مقام یک خودروساز تمام عیار خیر
GT
۱۷ آذر ۱۴۰۰خخخخ😂
Sina10
۱۷ آذر ۱۴۰۰الان شاهد کامنت های تسلا فن ها هستیم که میگن اینو دموکرات ها برای مقابله با تسلا ساختن!!
Karl Benz
۱۷ آذر ۱۴۰۰همونی که همیشه میگم
اونایی که ادعا رقابت با بنز و آئودی و …. دارن برن اول همین کیفیتشونو درست کنن بعد بیان ۱۳۰ سال اعتبار بنز یه روزه با یه ماشینی که شتابش ۲ هست و کیفیت ۰ هست از بین نمیره
بیدی نیست به این باد ها بلرزه 😏
آمریکایی باز
۱۷ آذر ۱۴۰۰تولیدش باید متوقف سه 😂😂😂😂😂😂😂
Elmiraj
۱۷ آذر ۱۴۰۰پارسال همین ترمز های قدیمی ۱۰ سال پیش بودن که در مقابل بهترین رقبای درونسوز آلمانی ( M5 کامپیتیشن ، پانامرا توربو S و مرسدس AMG GT63S ) با اینکه ۲۵۰ کیلوگرم سنگین تر از آنها بود با اختلاف پیروز شد….!!!! ( تست ترمز مجله carwow )
و اینکه تا به امروز هیچکدام از موسسات ایمنی جهان هیچ مشکلی در ترمز های model S کشف نکردن…
.
.
.
دیگه چهار تا کانال چند صد سابسکرایبی یوتویوب چی باشن که از تسلا ایراد بگیرن .
شاهین
۱۷ آذر ۱۴۰۰اکثر نظراتو خوندم و منطقی نبودن. خب مشخصه که با همچین قدرت و شتابی ترمز معمولی جوابگو نیست نمیدونم چرا دوستان انقدر ترول هستن!!!
جواب شما هم جواب محکمی به نظرات بقیه بود. خیلی حق بود با دلیل و مدرک
دوستان ترول نما جواب این دوستمونو بدین اگر جوابی هم مونده باشه البته!
TOM KRISTENSEN
۱۷ آذر ۱۴۰۰😂😂😂😂😂موسسات😂😂😂😂
موسسات جنسیس رو هم از کادیلاک بهتر میدونن،راست میگن؟
درگ کارواو که تا همین دو روز پیش آمریکارو تحقیر میکرد؟چیشد یکدفعه راستگو شد؟اون خودرو هایی که گفتی رو ول کن،تسلا از m3 هم تو پیست عقبتره،(ترمز های قدیمی ده سال پیش)،مگه تسلا کلا چند ساله تأسیس شده؟😁
با سایبر کواد خوش باش