تسلا

تسلا مدل S پلد سرانجام از مرز سرعت 322 کیلومتر در ساعت عبور کرد!

تسلا مدل S پلد یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای دنیاست و این خودروساز در زمان معرفی آن اعلام کرد پلد توانایی رسیدن به سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۲ کیلومتر در ساعت) را خواهد داشت. البته این ویژگی هنوز توسط تسلا باز نشده و این برند می‌گوید برای رسیدن به چنین سرعتی نیازمند رینگ و لاستیک ویژه‌ای خواهید بود؛ اما حالا یک شرکت با نام Ingenext توانایی دست‌کاری سیستم‌های مدل S پلد را به دست آورده و نهایتاً محصول خبرساز تسلا توانسته است سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. در حرکتی که بی‌شباهت به کار کردن تیونرها با پیشرانه‌های درون‌سوز نیست، نرم‌افزار بکار رفته در این خودرو اساساً باعث می‌شود عملکرد بهتری داشته باشد. این شرکت در کبک کانادا مستقر بوده و محصولات متنوعی را برای خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به کنترلرهایی اشاره کرد که می‌توانند پیشرانه‌های تسلا را در خودروهای مختلفی نصب کنند.

این شرکت کاملاً با عملکرد محصولات تسلا آشناست و عملکرد پروژه خود را در فرودگاه ترویس ریویرس در کبک ثابت کرده است. گفته می‌شود شرکت موردبحث قبلاً نیز تلاش‌های زیادی برای رد کردن سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت با تسلا داشته اما به دلیل نبود فضای لازم نتوانسته این کار را انجام دهد. حالا به نظر می‌رسد آن‌ها رکوردی جهانی را برای تسلا بر جای گذاشته‌اند. داده‌های منتشر شده حاکی از رسیدن به سرعت حدود ۳۵۰ کیلومتر در ساعت هستند. رسانه‌ها می‌گویند تنها تغییر رخ داده در این سدان به غیر از هک نرم‌افزاری استفاده از لاستیک‌های پرفورمنس میشلین سوپر اسپرت و ترمزهای بزرگ‌تر بوده است. این تغییرات به منظور افزایش ایمنی اعمال شده‌اند اما شاید نشان دهند که چرا این توانایی هنوز توسط خود تسلا در اختیار مشتریان قرار نمی‌گیرد.

اوایل سال جاری بود که تسلا به‌روزرسانی از راه دور را برای مدل S پلد در نظر گرفت تا حداکثر سرعتش افزایش یابد. این برند همچنین پکیج ترمز کربن سرامیک جدیدی را معرفی نمود تا پاسخی به انتقادات از ترمزهای ضعیف استاندارد باشد. اگرچه هنوز منتظر هستیم تا ببینیم تسلا چه زمانی قابلیت ثبت سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت را برای مدل S پلد فعال خواهد کرد اما می‌دانیم این خودرو قبلاً چنین چیزی را نشان داده است. این یک توانایی خاص برای مدل S پلد است حتی اگر یک تیونر آن را انجام داده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    فاقد ارزش

    موافقم 28
    مخالفم 65
    1. فرامرز

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      اتفاقا خیلی مهمه. شما فکر کن با یه دنده بتونی از ۵ کیلومتر تا ۳۲۲ کیلومتر رو پوشش بدی. خیلی از خودروهای برقی نهایت سرعتشون زیر ۲۰۰ هست در حالیکه مدل های بنزینی با قدرت مشابه به ۲۵۰ کیلومتر میرسن

      موافقم 10
  2. Reza Waffen SS

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    با این خبر دیوونم کردی سرصبحی 🔥🔥😍😍

    موافقم 21
    مخالفم 11
  3. Reza Waffen SS

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    بیشتر از اینا انتظار دارم ازش

    موافقم 18
    مخالفم 9
    1. Nima

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      فرارى sf90 تاپ اسپیدش با این یکیه!
      دقیقا شما چه انتظار بیشترى داشتى؟
      شتابشم که بهتراز اونه.
      (خودم میدونم همش شتاب و سرعت نیست)
      شما از یه سدان خانوادگى که خود کمپانى ادعا نکرده اسپرته انتظارتون بیشتر از ۳۵۰ کیلومتر و شتاب ۲ ثانیس؟

      موافقم 33
      مخالفم 4
      1. Reza Waffen SS

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        منکرش نیستیم ولی با این قدرت و گشتاور حداقل باید به ۴۰۰ تا برسه

        در ضمن تاپ اسپید SF90 بیش از این حرفاس

        موافقم 13
        مخالفم 26
        1. Nima

          ۱۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          تاپ اسپید فرارى 211 مایل هست
          و الان کدوم سدان ۲ تنى ۱۰۰۰ اسبى رسیده به ۴۰۰؟
          همون فرارى هم حدودا ۱۰۰۰ اسبه .
          پس چرا ۴۰۰ تا نمیره؟ تازه سوپر اسپرت هست و سبکتر و خوب فراریه و نه تسلا پلاستیک و بدون مهندسى !(البته به قول بعضى از دوستان)

          موافقم 21
          مخالفم 4
        2. Reza Waffen SS

          ۱۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          اقا نیما همیشه یادت باشه رکورد هایی که کمپانی ها اعلام میکنن همیشه محتاطانه هستش یعنی حداقل رو اعلام میکنن مثلا نسخه 812 سوپرفست رو 340 اعلام کرده ولی تو تست هاش مرز 360 روهم رد میکرد یا مثلا اونتادور پایه رو 350 اعلام کرده بودن که 370 رو زده بود.

          هیچوقت به اطلاعات خود کمپانی اعتنا نکن

          موافقم 7
          مخالفم 4
        3. حسین

          ۱۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (785 ديدگاه)

          در پاسخ به نیما
          درسته سدان ۲ تنی نرسیده به ۴۰۰
          اما حدود دو دهه پیش
          یه خودرو جاده ای درونسوز
          با ۱۰۰۰ اسب و ۲ تن وزن
          از ۴۰۰ کیلومتر عبور کرد
          بدون هیچ دخالت برقی و تیونینگ :))

          موافقم 11
          مخالفم 9
        4. حسین

          ۱۲ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (785 ديدگاه)

          انگار دوستان فراموش کردن
          ویرون هم ۲ تن وزن داشت
          یا شایدم سنشون
          به زمان ویرون نمیخوره = _ =

      2. Porsche 911

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        اولا فراری تاپ اسپیدش اعلامی ۳۴۰ هست
        دوما تو تست ها خیلی خیلی بیشتر هم میره
        درست مثل GT2 RS که اعلامی ۳۳۹ تا بود و ۳۷۴ تا هم رقت

        موافقم 6
        مخالفم 8
        1. Nima

          ۱۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          دوست عزیز من گفتم 211 مایل
          تبدیل کن میشه ۳۴۰ کیلومتر!
          من چیزى جز این نگفتم!!!
          بعد تسلا 350 تا رفته!
          فرضا فرارى 350-370 تا هم بره. بازم تسلا به نسبت این که سدان هست و ۲ تن وزن شاهکار کرده!

          موافقم 14
          مخالفم 1
        2. Reza Waffen SS

          ۱۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          دقیقا منم منظورم همینه

      3. akrh78

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        وقتی که نمیدونی حداکثر سرعت بیشتر از اینکه به وزن بستگی داشته باشه به ایرو و ضریب درگ بستگی داره، ینی نظراتت کاملا فاقد ارزشه
        این سرعتی که تسلا با زور تیونر و هزار ادا اطوار بهش رسیده رو چارجر هلکت با 700 اسب بخار و آیرودینامیک در حد آجر خیلی سال قبل بهش رسیده بود
        در مورد سوپراسپورتا مثل اس اف 90 هم اونا چون بر خلاف تسلا توانایی تولید یه چیز مرموز به نام داون فورس رو دارن و میتونن پیچ ها رو هم طی کنن، نمیتونن به حداکثر سرعت خیلی بالا برسن

        موافقم 9
        مخالفم 16
        1. Nima

          ۱۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          جناب شما که نظراتت با ارزشه!
          فرارى sf90 آیرودینامیک فعال داره! ایشالا که میدونى
          به جز اون ضریب درگ Sf90 برابر با 0.23 هست و تسلا 0.24!!!
          یعنى به نفع فرارى!

          وزن به نفع فراریه!
          ضریب درگ به نفع فراریه!

          جداى از اون اون تیونر با توان ماشین کارى نداشته! لاستیک و ترمز عوض کرده!
          فکر نمیکنم تقویت اینا توى تاپ اسپید تاثیر داشته باشه!

          با وجود این ضرایب درگ فکر نمیکنم نیازى به دونستن دانفورس ها باشه ولى فرارى 390 کیلو هست و تسلا رو توى منبعى ندیدم.

          موافقم 10
          مخالفم 1
      4. Amin

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        Sf90 تاپ اسپید ۳۷۰ تا رو زد ، فیلمش یوتیوب موجوده

        موافقم 2
        مخالفم 4
      5. Peyman.JDM

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (72 ديدگاه)

        جناب فراری محدود کننده سرعت داره و بنزینیه

        موافقم 2
        مخالفم 2
  4. HamiD

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    تی تاپ بدین به ماسک

    موافقم 7
    مخالفم 28
  5. AMIR / ARMI

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    اگه تاپ اسپید پلاد رو با بقیه سدان های اسپورت مقایسه بکنیم
    بی ام و m5 تاپ اسپیدش ۲۶۰ کیلومتر هستش ( محدود شده به این عدد )
    کادیلاک ct5 v blackwing تاپ اسپیدش ۳۲۰ کیلومتر هستش
    بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر هم برای خودرو سدان چندان مورد اهمیت نیست به نظرم
    حتی خیلی از سوپر اسپورت ها هم تاپ اسپید دور بر ۲۰۰ مایل رو دارن

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      خب که چی مثلا؟
      راستی پلاد توی پیست چه طوره؟
      اع یادم رفته بود اصلا بلد نیست بپیچه😂😂

      موافقم 8
      مخالفم 34
      1. heshmat021

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (411 ديدگاه)

        اگر اشتباه نکنم توی پیست هم تایم های خوبی زده و در حد m3 و m5 بوده تایم هاش

        موافقم 12
        مخالفم 5
        1. Porsche 911

          ۱۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          اگه در حدشون نباشه زشته
          بیش از ۱۰۰۰ اسب
          میخوای از سدان ۵۱۰ و ۶۲۰ اشبی کند تر باشه؟

          موافقم 10
          مخالفم 14
      2. AMIR / ARMI

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        تایم پیست پلاد اینجوریه که
        پلاد بدون قطعات آیرودینامیکی محدود کننده سرعت بدون ترمز های مخصوص بدون تجهیزات پیست
        تایم ۷.۳۰ ثانیه توی نوربررینگ ثبت میکنه
        Bmw m5c با تمام قطعات و تجهیزات و ترمز های کربن سرامیک تایم ۷.۲۹ ثبت میکنم
        کافیه پلاد به تجهیزات m5c مجهز بشه تا ببینی چطور میپیچه

        موافقم 18
        مخالفم 9
        1. akrh78

          ۱۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          باشه پس به بی ام و میگیم به تکنولوژی 40 سال قبل برگرده تا رقابت برای تسلا جون عادلانه بشه. داشبوردشم میگیم پلاستیک خشک بزنه مثل تسلا غیژ غیژ کنه یا بین پنلای بدنش هم بشه ماژیک وایت بورد گذاشت

          کلا شما باطری فنا نمیدونین از چی بالا برین
          تاپ اسپید رو مقایسه میکنی و بر طبل شادانه میکوبی
          لپ تایم رو مقایسه میکنی اسمی از 400 اسب بخار بیشتر تسلا نمیاری
          همون ” قطعات آیرودینامیکی محدود کننده سرعت” رو یه جا ازش بالا میری بخاطر ماست مالی کردن لپ تایم لاکپشتی تسلا، یه جا نمیگی همینا سرعت بی ام و رو محدود کرده
          بهتره بری سمت همون کاربرات و پوشراد
          این چیزا بیشتر مناسب توان پردازشت هست
          (حالا ببینم کامنت به سبک خودتون منتشر میشه یا چیزی پشت پرده هست)

          موافقم 9
          مخالفم 17
        2. AMIR / ARMI

          ۱۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          ما هم میگیم تسلا برق بزار کنار
          موتور ۱۰۰ سال پیش درون سوز بنداز رو ماشین
          تا رقابت برای بی ام و هم عادلانه بشه
          من آنقدری مغزم توان پردازشش بیشتر از تو هست که بدونم
          قدرت و گشتاور بیشتر قسمتی از ماجرا هستش برای رکورد گیری تو پیست
          اگه ترمز کربن سرامیک نداشته باشی قطعات آیرودینامیکی مناسب نداشته باشی نمیتونی از به ماکسیموم توانایی های ماشین برسی
          پلاد نسخه پیست محوری نیست
          ولی تایمی زده که بی ام و پیست محور که تمرکزش روی همین موضوع هست زده
          هنوز سخنان گهربار شما ها مثل اینکه تسلا نمیتونه یه دور نوربررینگ بزنه چون باتری هاش داغ میکنن و خالی میکنه از یاد ما نرفته

          موافقم 15
          مخالفم 7
        3. Porsche 911

          ۱۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          هنوز فرق فابریک رو‌ نمیدونی
          خوبه همون نسخه از پلاد جون ترک مود با کلی تغییراته

          موافقم 3
          مخالفم 9
      3. محمد

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        عه رستمی نژاد برگشتی ؟ هنوزم اون دوچرخه‌ای که گفتی باهاش ۱۰۰ تا رفتی رو داری؟

    2. سوشیانت

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      تسلا بدون تیون حداکثر سرعتش هم از کادیلاک ct5 v بلک وینگ کمتره هم از بی ام و m5 کامپتیشن ولی شتاب صفرتاصد تسلا عالیه و از لحاظ شتاب از همه ی سدان ها بهتره

    3. سوشیانت

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      تسلا مدل اس پلاد فابریک حداکثر سرعتش هم از کادیلاک ct5 v بلک وینگ کمتره هم از بی ام و m5 کامپتیشن ولی تو شتاب صفرتاصد از همه ی سدان ها بهتره

  6. پیام

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (287 ديدگاه)

    قیمتش تو ایران رو چقد تعیین شده تا که ببینیم ارزش خرید داره یا نه من که خودم فعلا یه M5cs ثبت نام کردم اونم گفتن اگه اسمت دربیاد چون تولید محدوده در نیومدم که یه E63s Final Edition میخرم البته عشق خودم یه پارس Tu5 سلطان جادهاست لامصب ماشین سرش نیومده.

    موافقم 9
    مخالفم 4
  7. محمد

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    واقعا مدل اس پلد یه هیولاست دیگه مدل پلد پلاس اگه لغو نمیشد ساختش دیگه چی میشد البته ترمز و لاستیک های پیشرفته تر برای استفاده از تمام توانش میطلبه ولی فکر کنم کسی اینقدر دیوونه باشه بخواد تو مکان های عمومی این جانور وحشی رو آزاد کنه ،خیلی از پیست ها هم توانایی نشون دادن حداکثر قابلیت این ماشین رو ندارن

    موافقم 11
    مخالفم 3
  8. hssn

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (491 ديدگاه)

    سطح پایین شدن سایتو چیزی نگفتیم
    قورت دادن ادبم بشینیم و هیچی نگیم…
    من نمیدونم این چه حقارتیه پدال سرش اومده ، چیکار دارین میکنین واقعا؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
  9. meysam

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    AMIR/ARMI
    😂😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. Elmiraj

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    در عرض یه دهه راه ۱۲۰ ساله درون سوز را شخم زد…!!!

    موافقم 7
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا