در درگ های قبلی پرفورمنس فوقالعادهی تسلا مدل S پلاد در خط مستقیم اثبات شده و این خودرو توانسته سریعترین بامو تاریخ و البته قویترین کادیلاک تمامی ادوار را شکست دهد.
البته که شکست دادن چنین خودروهایی توسط مدل S پلاد قابلانتظار بوده زیرا این خودرو مشخصات دیوانه کنندهای دارد؛ اما اگر رقیب تسلا یک خودروی تیون شده باشد و البته قدرت رسمی آنهم اعلام نشده باشد نتیجه چه خواهد بود؟ آیا این خودرو میتواند از پس نیسان GT-R با قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار در چرخ ها برآید؟
اما قبل از هر چیزی باید بگوییم تسلا مدل S پلاد با پورشه ۹۱۱ توربو S روبرو شده است. فکر میکنیم همه شما موافق این موضوع هستید که ۹۱۱ توربو S هم یکی از ستارههای مسابقات درگ بوده و خودروهای زیادی را شکست داده است.
با این وجود تسلا دوباره نشان داده از پس رقبا برمیآید و این موضوع حتی در صورت عدم استفاده از حالت درگ نیز مشاهده میشود.
همین موضوع درباره نیسان GT-R هم صدق میکند. با اینکه گودزیلا قدرت فوقالعاده زیادی داشته اما این خودروی تیون شده نمیتواند مچ تسلا را بخواباند. تیم تراتل هاوس حتی تلاش داشته یک درگ رولینگ بین دو خودرو برگزار کنند اما به دلایلی نامشخص موفق به انجام این کار نشدهاند.
آنگونه که به نظر میرسد تنها یک خودرو میتواند تسلا مدل S را در درگ های تراتل هاوس شکست دهد و شما هم میدانید این خودرو چه نام دارد…
شاهین
۱۷ آبان ۱۴۰۰در این صورت فقط هایپر کار های برقی میتونن رقیب تسلا بشن، مثل ریماک
خدایی دمش گرم به عنوان یه سدان برقی ارزون قیمت کلی ارزش پیدا کرده و ارزشمند شده در مقایسه با چند سال پیش
Silent
۱۷ آبان ۱۴۰۰این که بخوای نشوون بدی چقدر پرفورمنس بالایی زیر دستت هست لازم نیست مثل دیوونه ها با فرمون PLAID اینجوری بازی کنی!
این ماشین از سطحی از تکنولوژی بهره می بره که هرکسی فقط کافیه پدال ماشین رو بگیره باقیش با سیستم کامپیوتری و انجین های مغناطیسی ش هست و خبری از دکمه های عجیب و بچه گانه داخل کابین برا اینکه نشوون بدی داری کار مهمی انجام می دی نیست.
توو این درگ هم سطح شارژ چیزی حدود 60% بوود! وگرنه فاصله ها توو دوربین تک شات جا نمی شد.
OMID
۱۷ آبان ۱۴۰۰آخرش ۶۰ درصد شده بود موقع درگ ریس های اولیه تقریبا شارژ کامل داشت
اون یکی هم بیشتر از ۸۰ درصد شارژ داشت
تکان دادن فرمون هم به خاطر ترمز بسیار ضعیف و تعلیق نه چندان مناسبشه که توی بررسیشون توضیح دادن
Silent
۱۷ آبان ۱۴۰۰کجای درگ عنوان شد که “””موقع درگ ریس های اولیه تقریبا شارژ کامل داشت”” :))) حتی انقدر از TESLA نمی دونی برا اینکه 30 درصد از شارژ اولیش خالی شه 180 کیلومتر باس یک کله بره! با 3 بار درگ گذاشتن شارژ ماشین 5 درصد هم افت نمی کنه!
اوون آنالیز هم با دور فرموون پلنگی که دست دلقکشوون بود نشوون دادن از این ماشین هیچی بارشوون نیست.
پرفورمنس واقعی این ماشین رو باس یکی مثل برووکس dragtimes به رخ می کشید نه این دوتا
OMID
۱۷ آبان ۱۴۰۰۳۰ درصد با ۱۸۰ کیلومتر با رانندگی معمولی تخلیه میشه نه شتابگیری ۱۰۰ درصدی نابغه اینا با هم فرق دارن
Silent
۱۷ آبان ۱۴۰۰کجای درگ عنوان شد که “””موقع درگ ریس های اولیه تقریبا شارژ کامل داشت””
?!!!!؟
باحالیش اووون لایکای زیر کامنتت یکسری از شماهاس :))
OMID
۱۷ آبان ۱۴۰۰جایی هم نگه یه چیزی هست به اسم استنباط که گویا شما ازش بهره نبردی
اهمیت لایک و دیس لایک هم واسه هم سنای شماس من نه عقده مقبولیت دارم نه وقت و حوصله این مسخره بازی هارو
🤍audi rs e tron gt🤍
۱۷ آبان ۱۴۰۰تازه این ماشین با این سرعت سدان تسلا هستش که سوپر اسپرت ها جلوش کم میارن
وقتی رودستر بیاد…
هیچ ماشینی روی این کره ی خاکی حریفش نمیشه مگه جت sr71 تیون شده باهاش بره
تو گوگل جت sr71 را بزنید ببینید چه چیزی هست
سایلنت جان قبول داری؟
تازه پلد ۷۲۰ s تیون شده هم جا گذاشته از اول می دونستم از gtr می بره
پدال جان کامنتم منتشر شود باسپاس
Silent
۱۷ آبان ۱۴۰۰چی بگم والا حتما دیگه!
فعلا که داریم سر بدیهیات کامنت می زنیم که مثلا PLAID با 3 بار درگ شارژش 30% نمی پوکه :))
یا مثلا ایلان ماسک مدیر هست یا دیتامن! هنوز خبر ندارن موقعی که یکسریا داشتن برا دانشگاه دروس جبرانی پاس می کردن ماسک هم سن شوون روی توسعه ZIP2 کارمی کرد که بعدها به قیمت 340 میلیون دلار به سال 1999 بفروش رفت کسی که توو 15 سالگی دیولوپرگیم و برنامه نویس بوده.
این مسایل و تفاوتها اتفاقی نیست توو دنیای امروز
🤍audi rs e tron gt🤍
۱۸ آبان ۱۴۰۰چرا به یک اندازه لایک و دیسلایک خوردیم🧐
Reza Waffen SS
۱۸ آبان ۱۴۰۰این تسلا حرف نداره
AMIR / ARMI
۱۷ آبان ۱۴۰۰حتی خودرو های تیون شده هزار اسبی با کلی وزن کم هم از پس تسلا بر نمیان
تنها ماشینی که به ذهنم میرسه بتونه شکستش بده
چلنجر درگ پک هستش که ۱/۴ مایل ۷.۵ ثانیه میزنه
البته که جاده ای نیست
شاید وایپر های ۳۰۰۰ اسب بخاری بتونن که جاده ای هم هستن
new RAMIN
۱۷ آبان ۱۴۰۰(حتی خودرو های تیون شده هزار اسبی با کلی وزن کم هم از پس تسلا بر نمیان تنها ماشینی که به ذهنم میرسه بتونه شکستش بده چلنجر درگ پک هستش که ۱/۴ مایل ۷.۵ ثانیه میزنه البته که جاده ای نیست شاید وایپر های ۳۰۰۰ اسب بخاری بتونن که جاده ای هم هستن)
نیازی به این همه اسب بخار نیست!
شلبی GT500 دیفرانسیل عقب تیون 1100 اسبی راحت تسلا اس پلاد رو لوله میکنه!
https://insideevs.com/news/522285/tesla-models-plaid-shelby-gt500/
هم درگ رولینگ هم درگ از سکون…
درگ رولینگ مساوی کردن!درگ سکون هم اس پلاد9.2زد و شلبی gt500 تیون 1100اسبی هم 9.1 زد! قیمت شلبی GT500 هم 70هزار دلار بیشتر نیست. میشه راحت 20هزار دلار تیونش کرد راحت با هر خودرویی کل کل کرد…البته شورلت کامارو دوج چلنجر هم هست…اونا هم تیون میشه کرد.البته تیون اصولی!مثل این GT500
AMIN(M.A.S)
۱۷ آبان ۱۴۰۰وایپر های سه هزار اسبی (حتی بعضا دوهزار اسبی) و چلنجر درگ پک ماشین های هفت ثانیه ای هستن البته یک وایپر سه هزار اسبی(دقیقش سه هزار و 300تا) مشکی چند وقت پیش تایم 6.9رو هم زد که مالکش هم یه بچه حدودا 20ساله هست !
در رول ریس هم این ماشین ها در پایان چهارصد متر میتونن حتی تا 200mphهم سرعت بگیرن
تسلا دیگه انقدر گنده نیست که با موپار های تیون شده قیاسش میکنین ماشین سریعیه درست و دلیلش هم همون گشتاور غیر عادیش هست و ((در حد خودش))
خیلی منتظرم Ghoul SRT با انجین هلفنت 426 بیاد تا دست این خودرو به ظاهر فضایی رو بشه البته حتی دیمن HPE1000 هم میتونه رکورد این تسلارو بزنه
رکورد جدید سریعترین دیمن دنیا هم چند روز پیش شکسته شد و تایم 8.47 برای یه دیمن ثبت شد
Behrouz
۱۸ آبان ۱۴۰۰همین توربو اس اگه صد اسب بیشتر داشت برنده مسابقه بود الکی این ماشین رو بزرگ نکنید فقط گشتاور انی این ماشین هست که کمکش میکنه وگرنه تو دور بالا هیچی نیست
new RAMIN
۱۷ آبان ۱۴۰۰انصافا وبسایت پورشه زیاد دروغ نگفته! انگلیسی تون خوب باشه برید تو سایت پورشه میفهمید محصولات پورشه هیچ رقیبی روی کره زمین نداره!! البته حیف این وسط خیلی پول برند میگیره و محصولات شخصی سازی شدش وارد محدود بنتلی میشه!
911 توربو اس با موتور 3.8لیتری 6سیلندر تخت با 640 اسب قدرت 800نیوتون متر گشتاور 1640کیلو وزن و صد البته بدون گشتاور آنی تونست پا به پای اس پلاد بیاد!! شتاب این موشک حدود 2.2ثانیه هست و درگ 400متر هم دقیقا در 10 ثانیه طی میکند تاپ اسپید 320کیلومتر هم که ماشاالله…فقط نکته مهم اینه بر خلاف دیگر محصولات پورشه این خودرو به شدت ارزش خرید داره. چون نسخه پایه 205هزار دلار و نسخه فول با کلی شخصی سازی قیمتش میشه 298هزار دلار! یه چیزی در حد لامبورگینی ها و فراری های پایه و میانی(منظورم از لحاظ قیمتی هست)ولی پرفورمنسش اونارو نابود میکنه حتی از بعضی هایپرکار ها هم بهتره! انصافا پورشه چه طوری با چنین مشخصاتی روی کاغذ(640اسب 800نیوتون گشتاور و 1640کیلوگرم و 4چرخ متحرک) چنین چیزی ارائه میده!؟
دارم به 911توربو اس جدید موتور 3.5لیتری 6 سیلندر با موتور الکتریکی قدرت 800اسب بخار گشتاور 1000نیوتون متر و وزن 1750کیلو فکر میکنم…
با خودم شرط میبندم پورشه یه 10 الی 15هزار دلار هر مدلیشو ارزون کنه از ماکان کاین تایکان… الی آخر، آمار فروشش سالی 230درصد افزایش پیدا میکنه!🙂
ممد ژانگولر
۱۷ آبان ۱۴۰۰پورشه بلاخره شکست خورد ✌️
ولی راننده تسلا با اون فرمون لرزان و مسخره تسلا ۱۰۰ بار از ترس سکته زد
datsun
۱۷ آبان ۱۴۰۰تکان های فرمون تسلا طبیعه ؟
از هیچ چیز این درگ خوشم نیومد به جز صدای gtr
یانکی
۱۷ آبان ۱۴۰۰این درگهای احمقانه رو قبول ندارم.حتی وقتی آمریکایی پیروز بشه.درگ باید تو پیست مخصوص با دستگاهای تایم گیریه استاندارد انجام بشه.تسلا رکوردش تو 400 متر 9.2 هست.ولی جی تی آر تو برنامه اگر واقعا بیش از 1000 اسب قدرت داشته باشه و با توجه به لاستیکهای مخصوص درگش تو پیست درگ به راحتی 9 رو میزنه.نکته اینجاست لاستیک درگ داره که باید گرم بشه نکته بعدی فشار باد هست که باید کم بشه و اینکه پیست تو فیلم مرطوب کثیف و ناهمواره.این مرتیکه چرا اینجور ادا در میاره مثلا که چی.بچها این تسلا بدی به کی میگه فرمان ناقصی دارم اندک شتابی دارم که آن هم شما به من داده اید.
محمد امین
۱۷ آبان ۱۴۰۰هی روزگار…
یه زمانی gtr ۴۷۰ اسبی برای همه یه سنگ محک بود در درگ ، حالا یه gtr با ۱۱۰۰ اسب بخار باید از یه چهار
چرخ شکست بخوره !
دیگه این دنیا به درد نمیخوره 😒😶
OMID
۱۷ آبان ۱۴۰۰نیسان تیون شده عملا حضور نداشت صرفا بود که بتونن اسمش و عکسش رو روی ویدیو بزارن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ آبان ۱۴۰۰تیم تراتل هاوس حتی تلاش داشته یک درگ رولینگ بین دو خودرو برگزار کنند اما به دلایلی نامشخص موفق به انجام این کار نشدهاند
به دلایل نا مشخص ، دلایل نا مشخصش اینه که در درگ رولینگ دورونسوز ها میتونن برقی ها رو ببرن و همونطور که میدونین این مجله ها عشق برقین ، دلیلش همینه که تسلا در رولینگ میباخت ، اما در کل بین اینا من اول پورش بعد تسلا و بعد نیسانو انتخاب میکنم یا حتی انتخابش نمیکنم چون ماشینی که اینقدر از موتورش قدرت گرفته شه اون ماشین سابق نمیشه و قطعا دیگه برای استفاده معمولی مناسب نیست
1123
۱۷ آبان ۱۴۰۰بنظرم دلیلش خراب شدن گیربکس GTR باشه احتمالا
چون پلد علاوه بر شتاب اولیه شتاب ثانویه فوق العاده ای داره
SF90 STRADALE
۱۷ آبان ۱۴۰۰درگ ماشین استوک و تیون شده رو قبول ندارم
بعدشم اگه قراره GT_R تیون شده بیارین برای درگ باید از تیونینگ آمریکایی آلفا پرفورمنس (AMS) بیارین که تو ۴۰۰ متر ریماک نِوِرا هم نقطه میشه در برابرش
آلفا لوجیک رو کنار بزاریم فکر کنم آلفا ۱۲ و ۱۶ به راحتی هر ماشین استوکی رو در ۴۰۰ متر شکست میدن
آلفا ۱۲ که از ضعیف ترین تیون های AMS هست سابقه شکست ویرون بزرگ و آگرا RS رو در رولینگ داره
abdi_mahdi
۱۷ آبان ۱۴۰۰911 بنظرم فراتر از انتظار بود چیزی که برام ترسناک بود اون تکونای فرمون تسلا بود
Elmiraj
۱۷ آبان ۱۴۰۰یه ترسو رو گذاشتن پشت فرمون که بلد نیست حتی فرمونو نگه داره…!!!
.
همین استاد یه تایم گیری هم با plaid داشته که در مقایسه با تایمی که رندی پوبست جدیدا در willow sprigs ثبت کرده و کنار هم قرار دادنشون با تایم bmw m5 cs در هر دو پیست ثبت کرده ، قشنگ میشه پی برد چه راننده ای پشت فرمون هست…!!!
AMIN(M.A.S)
۱۷ آبان ۱۴۰۰شما باید درنظر بگیری که با پلاد و CS در چجور پیست هایی تایم گیری کردن
پیست ویلو اسپرینگ در برابر dunnville autodrome مثل مسیر درگ هست البته ویلو اسپرینگ به خودی خود مسیر راحتی نیست و مخصوصا castrol corner که پیچ 90درجه ای هست اما مسیر های مستقیم زیاد و پیچ های با زاویه کم هم زیاد داره که شتاب تسلا کمکش میکنه
اما Dunnville مسافتش تقریبا نصف ویلو اسپرینگ هست و دارای پیچ های پی در پی که میتونه تا حدودی اثر شتاب گیری سریعتر تسلا رو کاهش بده و بیشتر هندلینگشو درگیر کنه که عملکرد ترمزهای پلاد هم مشخص شد
ولی هرکاری کنیم تایم های از دست رفته تسلا در پیچ ها با شتاب گیریش جبران میشد و به خاطر همین اختلافشون 2ثانیه بود و گرنه از نظر هندلینگ (منظور اینکه اگر از اثر شتاب چشم پوشی کنیم) فک کنم حتی از داج چلنجر هلکت یا دیمن هم ضعیفتر هست!!!
درباره ساختار نوربرگ رینگ هم احتمالا خودتون بیشتر اگاهید و چیزی نگیم بهتره چون تایم شرکتی پلاد هم کمتر از تایم کریستین گبهارت باCSهست
Sina10
۱۷ آبان ۱۴۰۰تسلا پلاد در پیست های کوتاه یا دارای مسیر مستقیم زیاد عملکرد فوق العاده ای داره اما توی پیچ بخاطر اون وزنش به دردسر میوفته
مثلا شاید توی پیستی مثل مونزا فوق العاده باشه ولی وقتی به پیستی با اون همه پیچ وحشتناک معلومه که به دردسر میوفته توی نوربرگرینگ رقیب M4 بامو با قیمت بسیار کمتر نمیشه چه برسه به M5 CS که با رکورد اتواسپرت و اونم نه تایم رسمی خود بامو یه ثانیه سریعتر بوده و میشه انتظار داشت خیلی خیلی سریعتر از این حرفا باشه
اون تایم M5 CS در ویدیویی که چند روز پیش اومد هم به نظرم کمتر از توانایی و استعداد این ماشین بوده
میشه دید که فاصله اش با بلک وینگ تقریبا زیر ۱ ثانیه است ، البته که کادیلاک از M5 کامپتیشن توی پیست خیلی سریعتره و ماشین بهتریه ازش ،
ولی CS رو نمیشه مطمئن بود ، باید منتظر حداقل یه تایم رسمی از بامو یا توسط راننده های خود شرکت باشیم
AMIN(M.A.S)
۱۷ آبان ۱۴۰۰اقا سینا درباره پیست های دارای مسیر مستقیم زیاد درست میفرمایید و مقایسه من بین پیست ویلو اسپرینگ و دنویل هم برای همین بود چون دنویل خیلی پیچ در پیچ تره تازه اونم با مسافت تقریبا نصف ویلو اسپرینگ یعنی یه جورایی تسلا در زمینه شتاب گیری نمیتونه خیلی قد علم کنه مخصوصا با ترمز ها و وزنی که داره
اما درباره تایم گیری هر سه این ماشین ها با رانندگی رندی پوبست تایم زدن که اثر راننده رو کمتر نشون میده هرچند شاید بازم بشه گفت راننده شرکت خیلی اشناتره و شاید بهتر کار کنه
محمد امین
۱۸ آبان ۱۴۰۰اتفاقا، مونزا یه پیست تاپ اسپید محور هست ، تسلا تا یک جایی به خاطر شتاب گیری سریع جلو میفته ، اما بعدش که ارزش تاپ اسپید مشخص میشه ، کم میاره..
نکته یبعد راجب مونزا ، ترمزگیری های سنگین هست ، مخصوصآ شیکین اول، اونجا و در اون نقطه ی ترمزگیری، ماشین تسلا زمان خیلی زیادی از دست میده ….
و در ا مونزا پیچ های سرعت پایین و سرعت بالای هم داره که متناسب با این ماشین نیست …
من فکر نمیکنم تسلا بتونه توی مونزا تایم جالبی بزنی ، شاید در حد m2 ..
Sina10
۱۸ آبان ۱۴۰۰اقا محمد امین الان نگاهی به پیست مونزا انداختم ، دوستانی که موتوراسپرت و فرمول یک رو دنبال میکنن با این اشنایی کامل دارن ، شما که خودتون عمدتا دنبال میکنید اشنابی دارین ، من که عمدتا وقت نمیکنم مسابقات رو دنبال کنم ولی خب با توجه به خود مسیر پیست و دور هایی که ازش دیدم ، چند نکته هست که باعث میشه تسلا توی این پیست خوب عمل کنه :
یک اینکه این پیست یجورایی شبیه پیست درگه
یعنی عدم تعادل و ضعف هندلینگ تسلا تو بیشتر مسیر به چشم نمیاد
همچنین تسلا شاید تاپ اسپیدی مثل هایپرماشین ها نداشته باشه ولی خب تا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میتونه بره
و اینکه شتاب صفر تا ۲۰۰ مناسبی هم داره
تعداد پیچ های مونزا کم هستن ولی خب پیچ های اسونی به حساب نمیاد
یعنی میتونه تایم خوبی بزنه اونجا
اینم چند تایم از رکورد های پیست دنویل با اون همه پیچ که تاییدی بر حرف اقا امینه:
BAC Mono 1:07.52
Viper ACR 1:07:55
Porsche 911 GT3 RS 1:07.77
BMW M2 CS 1:10.00
BMW M5 CS 1:10.02
Tesla Model S Plaid 1:12.50
البته این چند تایم منتخب بودن ، بقیه تایم ها هم موجود هستن ، اگه تایم رو اشتباه نوشتم بگین که اصلاح کنم
از اونجا که این پیست خیلی کوچیکه فاصله ها میلی متریه و توش هر ماشینی که قوی تره ، لزوما سریعتر نیست ، شلبی GT 500 با اون همه توانمدی توی این پیست رقیب M2 CS نمیشه چون این پیست هندلینگ و تعادل ماشینا رو به چالش میکشه نه سرعت و شتابشون هرچند مسیر های مستقیمی هم توش هست، ولی ویلواسپرینگ مسیر های راحت تری داره البته به جز دو پیچ سخت همون دو تا ۹۰ درجه ای ها
حنن
۱۷ آبان ۱۴۰۰ماشین کنترل و هندلینگ نداره مشکل از رانندست ?
Mf1
۱۷ آبان ۱۴۰۰مت واتسون خیلی فعاله نمیدونم چرا پدال درگ هاش پخش نمیکنه حداقل اونجا عدالت برگزار میشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ آبان ۱۴۰۰ببینم چرا اینقدر فرمونش بازی میکنه؟؟ قدرت زیاد و تخیلی برای یه سدان معمولی نتیجه اش میشه همین! هندلینگ مزخرف…
405mi24
۱۸ آبان ۱۴۰۰فقط یه ماشینایی مثل supramk4با1200اسب می تونن بزنن اصلا این ماشین برقی ها بدردنمیخوره فقط بنزینی یادیزل مخصوصا دیزل مثلford.f150یا350 که غرششون جیگرادم رو حال میاره فقط اون لحظه ای که توربو چح چح میزنه به نظر من برقی ها خیلی عمر کنن ده ساله اما بنزینی ها نه چون هیچوقت ادم زده نمیشه ازشون ولی برقی ها چون حذابیت ندارن کاملا بدون لذت هستن ولی بنزینی هاتا50سال عمر میکنن مثل امریکایا ژاپن