تسلا هنگام معرفی مدل S پلاد ادعاهای جسورانهای را مطرح کرد که یکی از آنها شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر ۲ ثانیه بود؛ اما آیا این ادعاها واقعاً قابلدستیابی هستند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، درگتایمز یک مدل S پلاد را آزمایش کرده اما این آزمایش بجای پیست مخصوص درگ، در خیابان انجام شده یعنی جایی که اکثر مدلهای S در آن مورداستفاده قرار میگیرند.
در این آزمایش، مدل S پلاد با باطری ۷۹ درصد، ظرف ۲.۱۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که این تایم توسط GPS تأیید شده است. با رولاوت ۱ فوتی هم همانطور که تسلا ادعا کرده بود، خودرو ظرف ۱.۹۹ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. همچنین بهترین تایم پلاد در مسافت ۴۰۰ متر هم ۹.۲۳ ثانیه بوده که برای یک سدان لوکس خانوادگی عدد دیوانهکنندهای است.
پیشازاین هم موتورترند مدل S پلاد را در پیست درگ آزمایش کرد که سدان تسلا در آن آزمایش، روی آسفالت چسبنده (VHT) با رولاوت توانست شتاب ۱.۹۸ ثانیه را ثبت کند. روی آسفالت معمولی اما موتورترند نتوانست تایم زیر ۲ ثانیه ثبت کند و بهترین زمان آن ۲.۰۷ ثانیه بود.
تماشا در یوتیوب:
Reza Waffen SS
۳۰ تیر ۱۴۰۰دمت گرم باریکلا
SF90 STRADALE
۳۰ تیر ۱۴۰۰● تسلا مدل S پلاد
۰ تا ۶۰ مایل : ۱.۹۹ ثانیه
۱/۴ مایل : ۹.۲۳ ثانیه
● فراری SF90 استراداله
۰ تا ۶۰ مایل : ۲ ثانیه
۱/۴ مایل : ۹.۳ ثانیه
درسته که مقایسه عادلانه ای نیست ولی پادشاه سوپر اسپرت ها خیلی خطرناک ظاهر شده و نفسش پشت گوش الکتریکی هایِ بازار احساس میشه
تکلیف بنزینی ها و هیبریدی ها رو خیلی وقته که روشن کرده و رفته سراغ الکتریکی ها 👊👊
یانکی
۳۰ تیر ۱۴۰۰این آمار رو از کجا در آوردی.اصلا رو چه حساب sf90 باید همچین تایمی بزنه.کاش داج یه دست به دیمون میزد تا پدر همه رو در بیاره.البته داره اینکار رو میکنه ولی به روش خودش
Reza Waffen SS
۳۰ تیر ۱۴۰۰اگه داج نتونه جانشین دیمن رو پیست محور کنه و مثل نسخه قبلی فقط تو خط راست بره ، هیچ ارزشی نخواهد داشت
(JONATHAN (TESLA
۳۰ تیر ۱۴۰۰خیلی خوش حال میشیم بدونیم
وزن sf90 چقدره !!
پلاد وزن ۲۱۶۲ کیلو گرمی داره
با نسبت قدرت به وزن 2.11
محمد امین
۳۰ تیر ۱۴۰۰منم خیلی خوشحال میاد شما بدونید که ۸۰ درصد از قدرت sf90 از پیشرانه ی بنزینی میاد ، کلا پیشرانه ی بنزینی برای رساندن قدرت سر چرخ ها یه تاخیر حدود سه دهم تا نیم ثانیه ای داره برای اینکه صحفه کلاچ در گیر بشه و سیستم انتقال قدرت در گیر بشه ، اما این تاخیر برای برقی ها ناچیز ناچیز حدود صفر ثاینه هست و دوم اینکه مدل اس گشتاور خیلی بیشتر ی داره و قدرتش بیشتر از اون چیزی هست که سازنده گفته و اینکه حداکثر گشتاور از دور موتور صفر شروع میشه
و اینکه فقط هم بحث درگ نیست ، چون آیت بهترین ماشین تسلا و استراداله بهترین فراری جاده ای هست
در هر نوع پیست مهندسی اس اف نود آنقدر خوبه که یه اختلاف وحشتناکی بینشون وجود داره و کنترل خیلی بهتری داره ، و یه ماشین هست واقعا
Hamid
۳۰ تیر ۱۴۰۰2 ثانیه رو از کجا آوردی نمیدونم
RezaRs
۳۰ تیر ۱۴۰۰نمیدونی خودش تو پیست خونشون زده
SF90 STRADALE
۳۰ تیر ۱۴۰۰اگه مجله معتبر car and driver رو قبول نداری یعنی هیچی از ماشین سرت نمیشه
برو اول تحقیق کن بعد بیا اینجا کامنت بزار و روی هوا حرف نزن
سعی نکن توانایی های SF90 استراداله رو زیر سوال ببری کارشناس بزرگ سایت
من ۱۰ تا سایت و کانال معتبر خودرویی رو چک میکنم و اخبار روز فراری رو دنبال میکنم و هیچوقت بدون سند و مدرک حرف نمی زنم
SRT
۳۰ تیر ۱۴۰۰صفر تا شصت دو ثانیه؟دو ثانیه با دو و سه دهم زیاد فرق داره دقیق تر بگو
البته اگه منظورت صفر تا شصت کیلومتره ک اون بحثش جداست.
Audi e_tron gt
۳۰ تیر ۱۴۰۰بنده برای همین به الکتریکی ها علاقه دارم
زیزیگولو
۳۰ تیر ۱۴۰۰حسابشو بکنین هنوز پاتو نزاشتی رو گاز سرعتت شده صدتا!!!
Philipp
۳۰ تیر ۱۴۰۰خب فرض کن همین وسط که شما داری شتاب دو میزنی
یک پیرمرد بیاد وسط خیابون
ادامه داستانم با خودتون
AMIR / ARMI
۳۰ تیر ۱۴۰۰ها مثلا سوپر اسپورت ها قبلاً چنین مشکلی اصلا نداشتن و خطر آفرین نبودن
و تفاوت شتاب ۲.۸ ثانیه با ۲ ثانیه خیلی زیاده
و تا الان هیچ کس به فکرش چنین چیزی نرسیده
آفرین به شما بابت این همه هوش ذکاوت
Philipp
۳۰ تیر ۱۴۰۰عزیز من اونا صداشون ده برابر اینه هر چقدر هم که طرف گوشش مشکل داشته باشه میشنوه بعدشم این جرمش 2.2 تنه یک سوپرکار معمولی1.6 و اگه تا فیزیک دهم خونده باشی میدونی که برای اینکه ماشین توقف کنه باید انرژی جنبشیش صفر بشه فرمول انرژی جنبشیم با جرم رابطه مستقیم داره پس برای اینکه این خودرو رو بخوای متوقف کنی باید حدودا 1.25 برابر یک سوپرکار معمولی ترمز ها کار انجام بدن.تازه این بدون مقاومت هوا بود و حالا با مقاومت هوا هم که بخوایم حساب کنیم وضعیت بدتر میشه چون cd پلاد با EQS یکیه و کمترین cd رو توی کل خودروهای تولیدی دارن اما 90 درصد سوپرکار هایی که شما میگید cd شون بین 2.5-3.0 هستش که حالا نیرویی که باید به ترمز ها وارد بشه حدودا 1.5 برابر میشه که باعث تضعیف عملکرد ترمز در طولانی مدت میشه و چون این خودرو برعکس سوپرکار ها سدانه استفاده روزانه ازش بیشتره که باعث میشه عملکرد ترمز ها بازهم نسبت به یک سوپرکار ضعیف تر بشه (گندیم که از ترمزای تسلا زده بیرون بکنار)
نکته دیگه ای هم که هست اینه که سوپرکار ها قیمتشون از 250 هزاردلار شروع میشه و به 500 هزارتا میرسه
در حالیکه این خودرو قیمتش 100-150 هزاره که خریدنش برای افراد خصوصا جوون ها که عقل تو کلشون نیست راحت تره
بعدشم 99 درصد سوپرکارهای خوشگلن و 30 درصدشون تولید محدود به همین دلیل آدم دلش نمیاد بزنتشون توی دیوار و آروم تر رانندگی می کنه
اما این چی؟ تولید محدوده؟ خوشگله؟ خیر
ازین رو باخودت میگی خورد تو دیوارم که خورد بزار حال کنیم تهش میریم یکی دیگش رو میخریم
AMIR / ARMI
۳۰ تیر ۱۴۰۰آها عابر قرار جا خالی بده !! بگو دیگه
مشکل پس با یه بلندگو رو محصولات تسلا حل میشه ؟؟
سوپرکار ها چون خوشگل هستن حیفشون میاد بزنن به در دیوار ؟؟
من ساقی هستم ولی شمارو گردن نمیگیرم
Joseph
۳۰ تیر ۱۴۰۰خیلی خنده داره این حرفت ، مود های مختلف برای روش رانندگیت قرار داده شما مثلا رو حالت ولت مود ۲۵ درصد قدرت ماشین استفاده میکنی و در حالت درگ با لانچ کنترل همچین تایمی میزنی
Silent
۳۰ تیر ۱۴۰۰یک نکته جالبی که dragtimes هم بش تاکید داشت ثبات رفتاری سیستم محرک تسلا هست که بارها تو درگ ها دیدم که می گن راننده خوب لانچ نکرد یا تاخیر تعویض دنده فلان شد… یعنی نیازی به پیش زمینه خاصی جهت نشون دادن پرفورمنس ماشین بلحاظ آسفالت گرم و سرد نیست وحتی بر روی جاده رکوردهاش بهتر بوده! فرصت کردین جدای بحث شتاب در مورد سیستم پیشران و نحوه کار پدال و استارت ماشین و اپشن های سیستم عامل ش کار کنید مطلب زیاده.
RezaRs
۳۰ تیر ۱۴۰۰شتاب خیلی سر سام آوریه
new RAMIN
۳۰ تیر ۱۴۰۰تسلا خودرو خوبی میسازد. در نوع خود خوب هستن. ولی همیشه گفتم byd سرتر هست تسلا هست. میپرسیدید چرا… یکی از پاسخ ها این است.
https://www.instagram.com/p/CRkwD1aH-IQ/
نه فقط byd بلکه nio هم از تسلا سرتر هست.
البته nio کمی در تکنولوژی باتری مشکل دارد که در آینده حل میشود.
در این فیلم سخت است فهمید byd تانگ برقی هست یا هیبرید یا بنزینی.
ولی هر مدلی باشد این است بسیار دقیق منتاژ شده هست و دقت منتاژی وحشتناک بالاس که توانست این عمق 1 متری آب رو طی کند. نمیخوام شلوغش کنم ولی میزان آبی که این خودرو طی کرد به جرئت میگم در حد دینفدر شاید بیشتر هم بود. اگر دقت کنید فقط 1/3 بالا خودرو معلوم بود و بقیه خودرو زیر آب بودن…
اگر میخواهید کمپانی برقی سازی رو برتر از تسلا بدونید با مدرک سخن بگویید تا دعوایی پیش نیاید. البته byd هم در کیفیت هم در آپشن هم در زمان شارژ و منتاژ و کلی چیز های دیگه از تسلا سرتر هست. فقط برند خیلی مطرحی نیست و شتابش موشکی نیست.
پدال لینک رو منتشر کن با سپاس
RezaRs
۳۰ تیر ۱۴۰۰🙄
RezaRs
۳۰ تیر ۱۴۰۰چند میلیارد یوان گرفتی این حرفه رو بزنی تو سایت و جو رو متشنج کنی
HamiD
۳۰ تیر ۱۴۰۰داداش به جان خودم قسم انتظار نداشتم بگی بی وای دی سرتر از تسلا هست!
واقعا عجیبه
خدایی خجالت نمیکشی این حرف ها رو میزنی؟!
Mr.t.e.s.l.a
۳۰ تیر ۱۴۰۰این ماشین بینظیره…
سدان برقی که توی 400 متر رکورد میزنه، توی پیست از خیلی از سوپر کارا سریعتر تایم میزنه با اون وزن!
روی اسفالت معمولی تایم سریعتری هم زدن حتی با این ماشین… چند روز پیش توی یکی از تست هایی که یکی از یوتیوبرا انجام داد در وصف کیفیت این ماشین گفت:
The interior quality of the new Tesla Model S Plaid is a large improvement and features better feeling/stitched leather, improved screen design, new front screen, door design enhancements, a rear screen that can be operated while the car is driving for the kids, and some enhancements in the center console. Overall the interior of the Tesla Model S Plaid is almost on par with the best from Audi, Mercedes, and BMW now.”
German cars
۳۰ تیر ۱۴۰۰۱ کیلومتر رو تو ۰.۱ ثانیه بزنه بازم تسلا و برقیه و بدردنخور
نفرت دارم ازش نمیدونم چرا😂😂😂😂😂😂
AMIR / ARMI
۳۰ تیر ۱۴۰۰تبریک میگم شما به عنوان یه ماشین باز خودت رو معرفی کردی
ادامه بده صنعت خودرو و درون سوز ها به کمک شما نیاز داره
از این به بعد به امثال شما این جوری قرار جواب بدیم .
R@m!n
۳۰ تیر ۱۴۰۰“از این به بعد به امثال شما این جوری قرار جواب بدیم .”
تیم تسلا آمریکن تشکیل دادین شماها ؟؟؟ حالا من حرفای دوستمونو و بعضی های دیگه رو راجب برقی ها قبول ندارم ولی اینکه چند نفر مثله شما هم تسلا رو تا عرش ببرن بالا هم قبول ندارم.
البته می دونم تسلا از یه کشور دیگه غیر آمریکا بود تو صف اول کوبیدنش بودین ولی واقعا فکر نمی کنم دفاع از یه بدنه آهنی و چند تا باتری زیرش دفاع از صنعت خودروسازی آمریکا باشه. ولی خب چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد این حرکت ماشین ها و مهندسی ساختشونو کاملا ساده و کم هزینه کرده و دیگه خبری از نوآوری های هیجان انگیزی نیست و صرفا اخبار حول همون باتری و بردش می چرخه. حتی بحث راجبشم مثل ماشیناش ساده و محدود میشه.
بنظرم این چیزی نیست که به عنوان یه ماشین باز و ماشین دوست ازش حمایت کرد حداقل برای این جامعه کوچیک.
AMIR / ARMI
۳۰ تیر ۱۴۰۰جواب به Ramin
خبری از نوآوری های هیجان انگیز نیست ؟
جالبه که سوختن بنزین و تولید گرما و انرژی برای حرکت دادن خودرو هیجان انگیز شده !!
بعد تکنولوژی خودرو های الکتریکی که خودرو ساز هارو با چالش هایی رو به رو کرده که تا الان تو تاریخچه خودشون باهاش مواجه نشدن کسل کننده شده
و راحت !!!! اگه ساخت باتری ماشین الکتریکی راحته چرا پورشه میره سمت ریماک ؟ اگه راحت چرا بعد از ۱۰ سال هنوز هیچ کمپانی نتونسته تسلا رو به چالش بکشه و از عرش بیاره پایین
چرا فلکس میگه میخوایم تو ۱۰ سال آینده از نظر تعداد تولید به تسلا برسیم تازه اگه راحت چرا رئیس تویوتا اینقدر نگرانه ؟ اگه راحت چرا کمپانی های کوچیک سوپر اسپورت ساز و لوکس ساز
که تا الان ۱۲ سیلندر ۱۶ سیلندر میساختن
بدون کمک شرکت مادر نمیتونن یه ماشین الکتریکی بسازن ؟
R@m!n
۳۰ تیر ۱۴۰۰جالبه که طرفدار تکنولوژی و باتری شدی البته که چرایی هم جفتمون می دونیم. تا دیروز هشت سیلندر همی الان باتری های تسلا ،😂😂باشه خیالی نیست. همه ناتوانن تسلا سردمداره صنعت خودرو و افتخار آمریکای آقای آمریکن فن 😂
فقط دوست داشتم ببینم یه کشور دیگه جلو بزنه بازم هنر ریخته گری رو زیر سوال می بری یا برمیگردی به همون داداشی همی ؟؟
Philipp
۳۰ تیر ۱۴۰۰خب بزارید آخرین شانس رو به ایشون بدم که ببینم منطق داره یا نه
مثال هایی از نوآوری در پنج سال گذشته:
1- مرسدس بنز پراجکت وان (ورود موتور فرمول 1 به روی جاده با وجود قوانین وحشتناک آلیاندگی در اروپا)
2- کونیخ زگ رگرا (نبود گیربکس)
3-کونیخ زگ جسکو (امکان پرش از روی دنده ها-مثال از دنده 2 به 4-بدون خراب شدن موتور)
4-مرسدس بنز S-class (چرخش چرخ های عقب)
که از این لیست تنها مورد 4 برای خودروهای الکتریکی هم امکان پذیر است یعنی نوآوری و خلاقیت 1/4 برابر می شود
mos
۳۰ تیر ۱۴۰۰دقیقا
ساختن باتری کار آسونی نیست برای همین تسلا رفت با پاناسونیک قرارداد بست
Swedish arrogant tiger
۳۰ تیر ۱۴۰۰حقیقت اینه که شتاب یک ثانیه هم بزنه بازم حداقل از دید من ارزشی نداره و قابل قیاس با اسپرت ها و سوپر اسپرت ها با شتاب 3 تا 4 هم نیست ، خیلی چیز ها تو یه سری عدد و رقم خلاصه نمیشه.
AMIR / ARMI
۳۰ تیر ۱۴۰۰همچنین به شما هم تبریک میگم بابت این حمایت از درون سوز ها آفرین به شما با این همه شجاعت و فهم شعور
بدون حمایت های شما آینده صنعت خودرو تباه هستش
RezaRs
۳۰ تیر ۱۴۰۰اقا امیر این حجم از تیکه انداختن ها هم دیگه خوب نیست
RezaRs
۳۰ تیر ۱۴۰۰اقا امیر معمولا شما سعی میکردین پرستیژتونو حفظ کنین و وارد این کری های بچگانه نمی شدید
AMIR / ARMI
۳۰ تیر ۱۴۰۰RezaRs عزیز باور کن اعصاب برای آدم نمیزارن یه سری
کل خودرو سازان دنیا سر این دارن رقابت میکنن که کی زود تر الکتریکی میشه
و تو بازار خودشو جا میندازه
حتی همین فراری و پورشه بعد برای اینکه عقب نمونن با ده تا شرکت دیگه همکاری میمکنن به تسلا نزدیک تر بشن
حتی خود کمپانی ها اعلام میکنن هدف و الگوی خودشون تسلا هستش
بعد یه سری فن بوی نوجوان این کمپانی ها میان تسلا و تکنولوژی الکتریکی هارو مسخره میکنن و فکر میکنن با این کار اطرافیان میگن wow عجب ماشین بازی
من به عنوان کسی که عاشق خودرو های سنگین هستم و عاشق آفرود و طبیعت گردی و کسی که کلی خاطره با بنزین و روغن و دود و موتور بنزینی دارم
مشتاقم ببینم رانگلر الکتریکی قرار چه عملکردی داشته باشه و اینو میدونم کمپانی ها بهترین رو برای آینده تدارک میبینن و من قرار عاشق آینده بشم
❤Potus45❤
۳۰ تیر ۱۴۰۰@r@min
حالا یه نگا هم تو آینه به خودت بکن شما کسی هستی که بصورت نامحسوس آمریکاییا و طرفداراشو هیت میکنی دقیقا چندین وقته شما رو زیر نظر داریم اتفاقا برعکس اگر همینو غیر آمریکا ساخته بود که الان خیلیاتون بجای دست بال داشتید
ضمنا همین بدنه و باتری که میگیو اگه ساختنش راحته و به دانشی احتیاج نداره چرا انتقاد میکنید پس یالا بسازید اروپا ژاپن المان بسازید دیگه بزنید رو دستش اگه دانش الکترونیک کاری نداره پس لطفا به المان که مخفیانه عشقشی بگو دوتا سیستم عامل بسازه چرا همه دنیا از اندروید و آی او اس و ویندوز و لینوکس و … استفاده میکنن خوب بسازن روحیه ضد آمریکاییشم که دارن بسازن دیگه
اصلن یه اینترنت جدید و یه تلفن جدید اختراع کنن که نیازی به ساخته های آمریکا نباشه یه چیزی بسازید که نیازی به ماهواره نباشه نیاز به علم کامپیوتر نباشه از نو یه چیزی بسازید که با کامپیوتر مقابله کنه همه این تکنولوژیا رو آمریکا به دنیا داده حالا ازش خورده هم میگیرن ….
فقط میدونم تفکرات امثال شما ایران رو به این روز انداخته
AMIR / ARMI
۳۰ تیر ۱۴۰۰دمت گرم بابت این جواب کامل
به قول دوستان انگار دانش ریخته گری پیچیده تر از علوم کامپیوتر و الکترونیک و شیمی هستش و هیچ کس خبر نداره
Amin
۳۰ تیر ۱۴۰۰این دو موضوع رو مقایسه نکنید لطفا ، یعنی ماشین سازی ریخته گری هست
..
پاشین های بنزینی از نظر الکترونیک بسیار پیشرفته تر هستن ، کاش در بین شما تسلا فن یک نفر پیدا میشد که مهندس مکانیک بود
و دوم اینکه بله ،همون ریخته گری در نوع خودش میتونه سختر از علوم کامپیوتر باشه
و اینکه همون المان هم که میفرمایید دستگاه انتقال ضد ماده رو ساخته که جزو تک ساخت های بشر از نظر تکنولوژی هست و تیم فورمول یک رو هم داره که ماشین فورمول یک در ابعاد خودش پیشرفته ترین دستگاه ساخته ی بشره
RezaRs
۳۰ تیر ۱۴۰۰آقا امیر عزیز شما که ماشالا بیشتر بنده بلدین و دستتون تو کاره خب
این الکترونیک و شیمی و کامپیوتر علم هایی هستند که با کمک فناوری هایی مثل ریخته گری و غیره د ذالک باعث میشند یک ماشین خوب تولید بشه و همه این ها باید باهم باشه و این غلطه بگیم چه کسی مهم تره مثل اینه تو فوتبال بگید مهاجم سایه مهم نیست چون گل نمیزنه معمولا در حالی که مهاجم سایه درسته نقشش از چشم یه هوادار اماتور فوتبال که تازه شرو کرده مهم نیست اما یه سر مربی خوب نقش موثرشو میدونه ایجاد فضای خالی برای حمله و دیگر مهاجم ها این یه مثال بود حالا پس همونطور که الکترونیک ارزشمنده در دنیای خودرو ریخته گری و غیره هم مهم و ارزشمنده اگه نبود تسلایی که خودتنم دوستش دارید بزرگترین دستگاه پرس دنیا خودرو رو نمی داشت میگفتم مهم نیست فقت سنسور ها مهمند در حالی که اینطوری نیست
RezaRs
۳۰ تیر ۱۴۰۰آقا امیر عزیز شما که ماشالا بیشتر بنده بلدین و دستتون تو کاره خب
این الکترونیک و شیمی و کامپیوتر علم هایی هستند که با کمک فناوری هایی مثل ریخته گری و غیره د ذالک باعث میشند یک ماشین خوب تولید بشه و همه این ها باید باهم باشه و این غلطه بگیم چه کسی مهم تره مثل اینه تو فوتبال بگید مهاجم سایه مهم نیست چون گل نمیزنه معمولا در حالی که مهاجم سایه درسته نقشش از چشم یه هوادار اماتور فوتبال که تازه شرو کرده مهم نیست اما یه سر مربی خوب نقش موثرشو میدونه ایجاد فضای خالی برای حمله و دیگر مهاجم ها این یه مثال بود حالا پس همونطور که الکترونیک ارزشمنده در دنیای خودرو ریخته گری و غیره هم مهم و ارزشمنده اگه نبود تسلایی که خودتنم دوستش دارید بزرگترین دستگاه پرس دنیا خودرو رو نمی داشت میگفتم مهم نیست فقت سنسور ها مهمند در حالی که اینطوری نیست
R@m!n
۳۰ تیر ۱۴۰۰بحثی که اینجاست راجب خودروسازی هست نه این صغرا کبرا چیندنت راجب آمریکا که ربطی به بحث نداره و تهش به این رسیدی من مشکل این مملکت 😂😂. من اینجا از آمریکا فن جماعت که با افتخار خودمو جزو شماها حساب نمی کنم جز کامنت تاکسیک هیچی ندیدم (البته چند نفری مثه امیر ماشین و M.A.S و محمد و حتی المیراج و دو سه تا دوست دیگه که یا دیگه کامنت نمیزارن یا کم میزارن که واقعا آمریکن فن درست حسابی و با اطلاعات هستن) از امثال شما حتی یک خط راجب ماشین آمریکایی کامنت فنی ندیدم و متاسفانه فقط عشقشو دارین.
به نظرم کسی که خودشو محدود به یک جبهه می کنه عملا خودشو از لذت بردن از این حوزه محروم می کنه. حالا فکر می کنی من فن آلمانی هستم مهم نیست.
من بیشتر از اینکه طرفدار یه جبهه باشم طرفدار این صنعتم تو این ۴ ۵ سال گذشته هم تو این سایت که بودم همیشه صنعت خودرویی آمریکا واسم تو اولویته اما دلیل نمیشه پیشرفتهای برندهای دیگه رو انکار کنم بچسبم یه ور بشینم یه مشت بحث بی محتوا بکنم.
تسلا رو هم جزو صنعت خودرو آمریکا حساب نمی کنم چون یه کمپانی تکنولوژی محوره نه خودرو سازه متمرکز. راجب تکنولوژی باتری تسلا هم بحث زیاد شده و کسی منکر این پیشرفت نیست اما این قضیه محدود به تسلا نمی مونه مثل هر بخش دیگه.
امیدوارم از آمریکن فنی مثله تو زیر پست ماشین آمریکایی کامنت فنی ببینم. موفق باشی
Amin
۳۰ تیر ۱۴۰۰من یه نکته راجب رامین جام فقط میدونم و اینهم این هست که آدم بسیار منطقی هست و اتفاقا آمریکایی ها رو خیلی دوست داره ، البته نه برند هایی مثل تسلا، اگر اشتباه میکنم بفرمایید
احمدعلی
۶ مرداد ۱۴۰۰میدونم روی سخنتون با من نیست ولی حرفهایی که زدید بیشتر مغلطه هست.آخه از همون نظر الکترونیک هم بخوایم بگیم که آمریکا پشت کره جنوبی و تایوان و ژاپن هست.فقط یک شرکت آمریکایی وجود داره در زمینه تولید تراشه های حافظه به نام مایکرون تکنولوژی که اونم فقط هدکوارتر ش(مقرش که کارهای مالیاتی و اداریش اونجا انجام میشه) در آمریکاست و صرفا در آمریکا ثبت شده بعنوان یه شرکت آمریکایی ولی همه مراکز تحقیق توسعه و کارخانه های تولیدیش(چه فب و چه پکیجینگ) توی تایوان و سنگاپور و ژاپن هستن درحالیکه دو شرکت کره ای سامسونگ و هاینیکس که حدود نود درصد DRAM دنیا رو تولید میکنن،تقریبا همه مراکز تحقیق و توسعه و تولیدیشون(مخصوصا پیشرفته ترینهاشون) توی کشور کره قرار داره.اینتل هم که حداقل یه نسل عقبتره از نظر لیتوگرافی و فناوری ساخت و درحالیکه حدود سه سال از بکارگیری فناوری چاپ ترانزیستورها با اشعه فرابنفش(EUVL) توسط سامسونگ و TSMC میگذره،اینتل قراره سه سال دیگه ازش بهره بگیره.معماری تراشه ها هم که اکثرا آرم هست که متعلق به یه شرکت انگلیسیه و روز به روز هم داره بیشتر و گسترده تر میشه و حضور اینتل رو کمرنگ میکنه.حتی از نظر فناوری های انقلابی طی چهل پنجاه سال گذشته بخوایم حساب کنیم بازم ژاپن دست برترو داره یا حداقل عقبتر نیست.نوآوریهایی مثل تراشه های NAND،تراشه های سه بعدی(3D stacking)،ترانزیسورهای finFET و GAAFET و خیلی موارد دیگه در آزمایشگاههای شرکتها و موسسات ژاپنی به وجود اومدن
Elmiraj
۳۰ تیر ۱۴۰۰امیدوارم در درگ بزرگ ۲۰۲۱ موتورترند SF90 ، S plaid و 765LT را در یک خط ببینم….
.
نسبت قدرت به وزن ها را هم اون روز با هم مقایسه میکنیم .
Amin
۳۰ تیر ۱۴۰۰خب که چه ، یعنی اگر برد به این معنی هست که مهندسی اش ده برابرفراری یا مکلارن هست ..😅
Mad.z.Max
۲ مرداد ۱۴۰۰از الان دست پیش گرفتیا بلا
mos
۳۰ تیر ۱۴۰۰بازم صد رحمت به المیراج از اول تکلیفش معلوم بود که فن تسلاست مثل یه عده از روی اینکه هیچی بارشون نبود و نیست نرفت فن برقی بشه
(JONATHAN (TESLA
۳۰ تیر ۱۴۰۰تسلا در سال هایی که خودرو سازان در سراسر جهان به خودرو های الکتریکی به چشم وسیله ناکارآمد و و بدون آینده نگاه میکردن
اقدام به تحقیق و توسعه در مورد خودرو های الکتریکی کرد .
بدون هیچگونه پیش ضمینه کافی
در سال هایی که تسلا سعی در تولید باتری با قیمت پایین در جهت استفاده در خودرو های خودش میکرد هیچ کس حاضر نشد روی باتری های مورد نیاز و جهت کاهش هزینه تولید اون ها سرمایه گذاری بکنه به غیر از پاناسونیک
تسلا و پاناسونیک اقدام به پایان دادن توسعه نسل جدید باتری های تسلا معروف به ۲۱۷۰ کردن
کاهش قیمت باتری های لیتیوم یونی امروز مورد استفاده در خودرو ها بخش زیادیش به لطف توسعه و همکاری تسلا و پاناسونیک هستش
و محصولی که با این باتری ها ساخته شد ( مدل اس ) تصویری از آینده صنعت خودرو شد
تسلا برای تسهیل روند تولید باتری و کاهش قیمت باتری تا خود معدن کاری و صنعت معدن پیش رفت .
توسعه و ساخت نسل جدید موتور های الکتریکی
سیستم خنک کاری کارآمد جدید برای خودرو های الکتریکی
ایجاد شبکه شارژ سریع برای اولین بار که امروزه به ۲۵ هزار مورد در سراسر جهان رسیده
توسعه درایو های کنترل انرژی جدید
همه اینها بدون وجود کوچک ترین مقیاس و الگویی
شما اگه بخوای موتور درون سوز جدیدی بسازی کلی تجربه و اطلاعات و مقیاس و الگو و پنجمارک وجود داره
کلی سیستم و تکنولوژی به ثبت رسیده با لایسنس آزاد داری
کلی تامین کننده وجود دارن برات
به طور کلی از صفر قرار نیست شروع کنی
ولی تسلا برای توسعه مدل اس هیچ چیزی به درد بخور نداشت یه سری خودروی الکتریکی خیلی ابتدایی که توان رقابت و قابلیت جایگزینی با نسخه درون سوز خودشون نداشتن
تسلا قابلیت اطمینان به وجود آورد
نگرش جدیدی از خودروی الکتریکی به وجود آورد
دنیا رو متقاعد کرد قدرت الکتریسیته بهتر از سنت سوزاندن سوخت هستش
من در سایت خارجی هم با کاربران خارجی در ارتباط هستم واقعا متاسفم در سایت خودرویی ایرانی سطح تا این حد پایین هستش
RezaRs
۳۰ تیر ۱۴۰۰یک جاده رو صاف کردن در واقع
رامتین
۳۰ تیر ۱۴۰۰sf90 کاملا همتراز بهترین الکتریکی بازار پیش میره. آنهم با اون همه اتلاف توان که در موتورهای درون سوز وجود داره. بیشک هاپیرکار بعدی فراری نابود میکنه همه رو.