تسلا

کنار گذاشتن تسلا مدل S پلاد از پیست به خاطر سریع بودن زیاد از حد!

تصور کنید به خاطر اینکه خودروی شما خیلی سریع است نمی‌توانید در مسابقات درگ شرکت کنید! خب این اتفاق اخیراً برای پیتر نیرشتین مالک تسلا مدل S پلاد رخ داده است. تسلای او به خاطر اینکه خیلی سریع بوده از مسابقات درگ کنار گذاشته شده است. با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۲ ثانیه‌ای، پرچم‌دار تسلا مدل S سریع‌ترین خودروی تولید انبوه دنیا می‌باشد. با توجه به چالش‌های درگ قبلی و همچنین مسابقات مختلف، تسلا مدل S پلاد رکوردهای ۴۰۰ متر ۹.۳ تا ۹.۵ ثانیه زیادی را بر جای گذاشته و حتی درصورتی‌که شارژ باتری به ۲۰ درصد کاهش یافته باشد نیز چنین رکوردهایی را زده است.

برخی پیست‌های درگ نصب چتر ترمز برای خودروهایی با رکورد ۴۰۰ متر زیر ۱۰ ثانیه و سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت را الزامی کرده‌اند که دلیل آن نیز عدم کارایی کافی ترمزهای استاندارد برای متوقف کردن این خودروها اعلام شده است. البته تسلا تا اواسط سال ۲۰۲۲ اقدام به عرضه کیت ترمز کربن سرامیک ۲۰ هزار دلاری برای خودروی خود خواهد کرد. ظاهراً پیست سونوما قوانین سفت و سختی برای خودروهایی با رکورد ۴۰۰ متر زیر ۹.۹۹ ثانیه دارد و می‌گوید رانندگان این خودروها باید دارای گواهی رقابت معتبر انجمن ملی هاترود آمریکا بوده و خودرو نیز با قوانین این انجمن هماهنگی داشته باشد. لباس ضد آتش و کلاه ایمنی نیز باید برای رانندگان وجود داشته باشد.

در این ویدئو تسلا مدل S پلاد اولین بار به مصاف فراری F8 تریبوتوی زیبا می‌رود و علاوه بر شکست دادن فراری رکورد ۲۰۰ متر ۶.۱۳۵ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. این سرعت و شتاب باعث می‌شود مدیریت پیست اخطار اول را به مالک تسلا بدهند. اخطار دوم به معنی اخطار پایانی بوده و بنابراین تسلا مدل S دیسکالیفه شده و به بیرون از پیست هدایت می‌شود. مقامات این پیست اذعان داشته‌اند که قوانین انجمن ملی هاترو آمریکا هنوز برای خودروهای جدید به روز نشده و بنابراین بار بعدی باید رول کیج هم برای این تسلا تهیه شود. زمان اذعان به اینکه خودروهای الکتریکی به ویژه محصولات تسلا بسیار سریع‌تر از مدل‌های درون‌سوز هستند فرا رسیده و شاید بهتر باشد قوانین نیز از نو نوشته شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    تسلا همه رو دیونه کرده

    موافقم 30
    مخالفم 30
  2. TOM KRISTENSEN

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (163 ديدگاه)

    پیرمردرو انگار از گور درآوردن

    موافقم 30
    مخالفم 10
    1. میثم

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      قیافه رو ول کن
      ببین چه دل جوون و پرشوری داره که تو این سن و سال دنبال هیجانه

      موافقم 39
      مخالفم 1
  3. legatuspropraetore

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سه تا موتور الکتریکی برابر با بیش از هزار اسب بخار این ماشین رو باید توی درگ با خودرو های درستش مثل اینا که تقویت شدن نه با مدل های پایه درون سوز چه اسپورت باشه چه هایپر کار یا ماشینایی که به اندازه این ماشین قدرت داشته باشه، من یه موستانگ شلبی ۲۰۱۴ بود فکر کنم کلیپا درگش رو دیدم موتورش تقویت شده بود و چهار چرخ متحرک بود ۰تا ۱۰۰ رو نزدیک ۱.۵ثانیه رد میکرد،

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. میثم

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      درسته
      کلیپهایی از لنسر اوو و دوج دیدم با همچین شتابهای دیوانه واری

      موافقم 15
      مخالفم 4
  4. یک کاربر

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    احتراقی ها برید کنار بگذارید باد بیاد

    عصر شما تمام شده ، موزه ها را برای شما ها دارند باز میکنند.

    موافقم 16
    مخالفم 50
    1. AMIN (M.A.S)

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      قبلا در تاریخ دوبار برای الکتریکی ها باز شده بوده

      موافقم 20
      مخالفم 5
      1. 1123

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        اینبار متفاوت خواهد بود، میپرسید تفاوت در چیه؟
        جواب : ELON MUSK

        موافقم 12
        مخالفم 29
        1. M.Kazem.K

          ۲۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (862 ديدگاه)

          😂😂😂😂😆😆😆😆😆

          موافقم 10
          مخالفم 3
        2. Clean energy (بر باعث بانیش...)

          ۲۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          ناموسا سطح ایلانو با خودتون پایین نیارید

          موافقم 2
          مخالفم 2
    2. abdi_mahdi

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (496 ديدگاه)

      یادت باشه که هنوز درونسوزا داخل پیست با فاصله بهترن

      موافقم 19
      مخالفم 6
      1. مردیم از خوشی

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1449 ديدگاه)

        متاسفانه بزودی این میدان را هم واگذار خواهند کرد نه اینکه الکتریکی ها خیلی خوب باشند بلکه کلا دنیای متفاوتی دارند !

        موافقم 14
        مخالفم 11
    3. Kf

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (524 ديدگاه)

      (یک کاربر؟!!!)وی از خودرو کاربراتوری احتراقی بهره میبرد

      موافقم 5
      مخالفم 5
  5. میثم

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    درحال حاضر تنها تسلا تونسته بدون صرف هزینه انقدر شیک و ترتمیز برای خودش اعتبار بدست بیاره
    بقیه خودشونو دارن میکشن و نمیتونن حتی بهش نزدیک بشن
    زیبا نیست؟؟؟

    موافقم 23
    مخالفم 19
  6. SF90 STRADALE

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    در حال حاضر اکثر سوپر اسپرت ها و هایپر کارها رکورد ۱/۴ مایلشون زیر ۱۰ ثانیه هست ، پس مسابقات درگ رو بین سمند و پژو پارس برگزار کنن
    تسلا مدل S پلاد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و گشتاور لحظه ای که در اختیار راننده هست و مثل موشک شلیک میشه فقط و فقط ۰.۲ ثانیه از SF90 استراداله سریع تره
    احتمالاً بخاطر ترمزگیری ضعیف بعد از خط پایان ، از مسابقات کنار گذاشته شده

    موافقم 21
    مخالفم 10
    1. محمدرضا

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      همون sf هم اگر ۳تا موتور الکتریکی نداشت به این شتاب نمیرسید.

      موافقم 21
      مخالفم 18
      1. محمد امین

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        تسلا ۱۰۲۰ اسب قدرت الکتریکی داره ، یعنی ۱۰۰ درصد از توانش رو از موتور های الکتریکی میگیره، ولی فراری ۲۱۷ اسب از قدرتش رو از بخش الکتریکی میگره ، یعنی حدود ۲۰ درصد …
        تاثیر موتور های الکتریکی روی شتاب گیری اولیه فراری ، به خاطر ماهیت موتور های الکتریکی نیست ، بلکه به خاطر سیستم 4wd هست که کشش رو بیشتر میکنه و به بخش بنزینی قابلیت مانور پزیری سریع تری رو میده در موقع لانچ و شروع اولیه حرکت

        موافقم 15
        مخالفم 9
      2. امین

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (520 ديدگاه)

        🤣حق ترین حرف تاریخ سایت رو زدی محمد رضا💎🔥👏 یعنی حرفی نمیمونه حالا هی بگن الکتریکی فلان …….

        موافقم 11
        مخالفم 15
    2. Elmiraj

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      SF90 اگر نسبت قدرت به وزن ۲.۱۱ کیلوگرم بر اسب بخار داشت نهایتاً می‌تونست با P90D شش سال پیش رقابت کنه…

      موافقم 14
      مخالفم 10
      1. سلطان دیتا هستم ملقب به سایلنت

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        قدرت به وزن رو چجوری حساب میکنی که این مقدار بدست میاری؟

        1. AMIN (M.A.S)

          ۲۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (849 ديدگاه)

          منظورشون اینه که هر اسب بخار چند کیلوگرم رو باید بکشه و در اصل وزن به قدرت هست
          و درباره شتاب گیری هم قبلا عرض کرده بودم معیار انچنان درستی برای مقایسه نیست

    3. SF90 STRADALE

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      چهره طرفداران تسلا وقتی دیدن داره که امثال پورشه ، فراری ، لامبورگینی و مکلارن هایپرکار الکتریکی تولید کنن
      اون موقع هست که عیار واقعی تسلا مشخص میشه نه الآن که هیچ کدام از این بزرگان اسپرت ساز برای ساخت یک ماشین الکتریکی اقدام نکردن
      شما فکرشو بکن فراری با SF90 استراداله که هیبریدی هست تسلا مدل S پلاد رو به چالش میکشه ، امان از اون روزی که فراری یک مدل برقی بده بیرون
      میدونم فراری برقی با سنت های این برند در تضاد هست ولی برای شکستن غرور کاذب تسلا ساخت این ماشین واجبه

      موافقم 12
      مخالفم 10
  7. AMG GT R-CLK GT R

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    از یه جا به بعد شتاب دیگه حس خاصی نداره درست مثل هواپیما اوج هیجان اونجا هست که داری از زمین بلند میشی با سرعت خیلی کمتر از یک ماخ
    تسلا هم همینطور تسلا هیجان نمیاره یه خلا در زمان ایجاد میکنه

    موافقم 13
    مخالفم 10
    1. مردیم از خوشی

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      این حرفت درسته ولی برا شتاب ها زیر ۱ ثانیه

      وگرنه طبق حرف شما شتاب گیری با فراری هم همین طوره چون تو شتاب تفاوت چندانی ندارند چیزی که اس پلید را خاص می‌کنه قیمتش هست

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. AMG GT R-CLK GT R

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1090 ديدگاه)

        دقیقا
        چه sf90 چه اس پلاد

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. امین

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (520 ديدگاه)

        بهترین جواب از کاربر مردیم از خوشی🤣واقعا ایول با منطق جوری جواب دادی که دیگه الکی گیر ندن به تسلا

        موافقم 8
        مخالفم 4
  8. مردیم از خوشی

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1449 ديدگاه)

    این یه سدان خانوادگی هست وای به حال زمانی که یه سوپر اسپرت تمام عیار بسازه با ترمز گیری عالی و شتاب بهتر !

    البته دنیای الکتریکی ها با درون‌سوز ها متفاوته

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. Porsche 911

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      مشکل خیلی ها همینه که چرا باید انقدر سریع باشه
      شاید بگین m5cs هم همینطور ولی اون یه نسخه خاص و اسپورت و تولید محدود هست ولی این…
      در کل نیازی نداره به شتاب بالا و تاپ اسپید خیلی زیاد

      موافقم 8
      مخالفم 9
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    فقط و فقط مشخصه دلال خواسته از اسم شتاب و سرعت استفاده کنه تا تبلیغات بیشتر شه برن بخرن،چه لزومی داره همچین چیزی یه شتابی داشته باشه،بی کیفیتی موج میزنه 👎👎

    موافقم 10
    مخالفم 14
  10. Elmiraj

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    فشاری که S plaid هنگام شتاب گیری به راننده وارد می‌کنه معادل 1.4G هست…

    این فشار در هاپرکار رودستر 3.0G خواهد بود که برابر با فشار وارده بر فضانوردان هنگام خروج از جو زمین هست…!!!
    .
    .
    ((تسلا که برای بی ارزش کردن هایپرکار های درونسوز برنامه مفصلی داره……..منتظر باشید ))

    موافقم 18
    مخالفم 9
    1. viper

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      برای از بین بردن ابهت کاربراتور که هیچ برنامه ای نداره و نخواهد داشت 🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. M@M@DRZ

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (366 ديدگاه)

      اگه توی پیچ تونست این میزان از نیروی G رو وارد کنه بعد بیا حرف از G بزن .
      M4Gts توی پیست در سر پیچ ها این نیرو رو می تونه تحمل کنه ….
      حالا هایپر کار های درونسوز پیست محور بماند …

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. Elmiraj

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        نخست اینکه نیرویی که در شتاب جانبی به راننده منتقل میشه بسیار متفاوت از نیرویی هست که درجا و مستقیم در لانچ به راننده وارد میشه ، چون نیروی شتاب جانبی در حالت رولینگ هست در حالی که در خط مستقیم در هنگام شتاب گیری از صفر وارد میشه .
        دوم اینکه تابحال هیچ هایپرکار پیست محور استانداردی نتونسته در هیچ پیستی شتاب جانبی ۱.۴G را به راننده وارد کنه که یک کوپه معمولی دومیش باشه…!!!
        .
        ضمن اینکه S plaid تونسته بدون هیچ گونه تجهیزات پیستی نیروی ۱.۰۸G را سر پیچ به راننده وارد کنه که در حال حاظر تعداد سدان هایی که این توان را دارن کمتر از انگشتان یک دست هستن .

        موافقم 15
        مخالفم 1
        1. بهزاد

          ۲۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          مکلارن سنا تونسته فشار جانبی معادل ۱.۸ جی نیرو سر پیچ به راننده وارد کنه.

          موافقم 4
          مخالفم 6
    3. AMIN (M.A.S)

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      بی ارزش کردن هایپر کارهای درونسوز؟؟!!!مثلا سنا؟؟
      حداکثر شتاب جانبی داج وایپر 1.5G
      حداکثر شتاب جانبی مک لارن سنا 1.84G
      برای گوردون مورای T50هم 2.69G !!!!(تئوریک)
      همه با لاستیک استاندارد
      شتاب در حین لانچ داج چلنجر دیمن 1.8G
      بوگاتی شیرون هم 1.55G

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. Elmiraj

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        حداکثر شتاب جانبی تایید شده داج وایپر و مک‌لارن سنا در پیچ به ترتیب ۱.۱۵G و ۱.۱۲G بودن…
        .
        .
        دیمن و شیرون لانچ plaid را در خواب هم ندیدن که تونسته باشن اعداد ۱.۸ و ۱.۵۵ را ثبت کنن .

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. AMIN (M.A.S)

          ۲۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (849 ديدگاه)

          حس میکنم این اعداد رو درFastest Lap مشاهده کردید و خدمتتون عرض شود که بعضی مواقع اون سایت خیلی درست نیست
          با فرض اینکه تایر فشار 1G رو داشته باشه اگر داون فورس 770کیلوگرم رو برای وایپر درنظر بگیرید و به وزن حدود1500کیلوگرمی وایپر اضافه کرده و عدد نهاییو مجددا به وزن تقسیم کنید عددی دور و بر 1.5 رونشون میده
          اینم در نظر بگیرید که حداکثر داون فورس وایپر حدود 1000 کیلوگرم هست و برای همین حتی این عدد برای وایپر بیشتر هم هست من به گفته داج استناد کردم
          اصلا کوروت Z06با فقط 165کیلوگرم داون فورس شتاب جانبی 1.06 یاهمین حدود داره البته تایر خیلی تاثیر زیادی داره مثلا همون وایپر با لاستیک چسبنده مخصوص پیست عدد 1.8G رو میزنه
          خود ماشین ها اندازه گیرGفورس دارن
          درباره دیمن و شیرون هم اون عدد برای بهترین لانچ ثبت شده حالا خواب دیدن یا نه رو نمیدونم

          موافقم 2
          مخالفم 4
        2. M@M@DRZ

          ۲۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (366 ديدگاه)

          جوابتو دوستان با اعداد و ارقام درست که خودم می خواستم بدم دادن بعدشم پلاد تو خواب شتاب گیری ۲۰۰ تا ۳۰۰ شیرون رو ببینه !!
          قطعا درگ های شیرون رو دیدی و میدونی که چجوری تقریبا از وسط های درگ ( کمی زود تر ) شتاب میگیره و مثل موشک شلیک میشه .
          درست مثل یک هایپر کار .
          اون پایداری که شیرون داره پلاد تو خوابم نداره .
          پس بیخودی شاهکار بوگاتی رو با پلاد مقایسه نکن .

          موافقم 3
          مخالفم 8
        3. M@M@DRZ

          ۲۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (366 ديدگاه)

          ولی حرفت در مورد جی فورس سکون و جی فورس در حال حرکت ( رولینگ ) کاملا درس هست و من هم منظورم جی فورس رولینگ بود نه شتاب .

          موافقم 1
          مخالفم 1
  11. viper

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    ولی فقط قیافه اونایی که میگن صنعت خودرو سازی امریکا تکنولوژی نداره و مال ۵۰ سال پیشه ، خنده داره

    موافقم 9
    مخالفم 4
  12. Amir.z

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (175 ديدگاه)

    واقعا چه لزومی داره یه ماشین خانوادگی همچین شتابی داشته باشه؟ اصلا درک نمیکنم. شتاب پنج ثانیه کافیه برای یه ماشین خانوادگی. سریعتر میخوای برو سمت ماشینای اسپرت. حتی بنز و بی ام و نسخه های ای ام جی و ام پاور هم زیاده‌روی‌اند چه برسه به این

  13. علی

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    بچه بیا پایین بابا بیا پایین سرمون درد گرفت بیا پایین بابا بیا پایین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا