تصور کنید به خاطر اینکه خودروی شما خیلی سریع است نمیتوانید در مسابقات درگ شرکت کنید! خب این اتفاق اخیراً برای پیتر نیرشتین مالک تسلا مدل S پلاد رخ داده است. تسلای او به خاطر اینکه خیلی سریع بوده از مسابقات درگ کنار گذاشته شده است. با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۲ ثانیهای، پرچمدار تسلا مدل S سریعترین خودروی تولید انبوه دنیا میباشد. با توجه به چالشهای درگ قبلی و همچنین مسابقات مختلف، تسلا مدل S پلاد رکوردهای ۴۰۰ متر ۹.۳ تا ۹.۵ ثانیه زیادی را بر جای گذاشته و حتی درصورتیکه شارژ باتری به ۲۰ درصد کاهش یافته باشد نیز چنین رکوردهایی را زده است.
برخی پیستهای درگ نصب چتر ترمز برای خودروهایی با رکورد ۴۰۰ متر زیر ۱۰ ثانیه و سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت را الزامی کردهاند که دلیل آن نیز عدم کارایی کافی ترمزهای استاندارد برای متوقف کردن این خودروها اعلام شده است. البته تسلا تا اواسط سال ۲۰۲۲ اقدام به عرضه کیت ترمز کربن سرامیک ۲۰ هزار دلاری برای خودروی خود خواهد کرد. ظاهراً پیست سونوما قوانین سفت و سختی برای خودروهایی با رکورد ۴۰۰ متر زیر ۹.۹۹ ثانیه دارد و میگوید رانندگان این خودروها باید دارای گواهی رقابت معتبر انجمن ملی هاترود آمریکا بوده و خودرو نیز با قوانین این انجمن هماهنگی داشته باشد. لباس ضد آتش و کلاه ایمنی نیز باید برای رانندگان وجود داشته باشد.
در این ویدئو تسلا مدل S پلاد اولین بار به مصاف فراری F8 تریبوتوی زیبا میرود و علاوه بر شکست دادن فراری رکورد ۲۰۰ متر ۶.۱۳۵ ثانیهای را ثبت میکند. این سرعت و شتاب باعث میشود مدیریت پیست اخطار اول را به مالک تسلا بدهند. اخطار دوم به معنی اخطار پایانی بوده و بنابراین تسلا مدل S دیسکالیفه شده و به بیرون از پیست هدایت میشود. مقامات این پیست اذعان داشتهاند که قوانین انجمن ملی هاترو آمریکا هنوز برای خودروهای جدید به روز نشده و بنابراین بار بعدی باید رول کیج هم برای این تسلا تهیه شود. زمان اذعان به اینکه خودروهای الکتریکی به ویژه محصولات تسلا بسیار سریعتر از مدلهای درونسوز هستند فرا رسیده و شاید بهتر باشد قوانین نیز از نو نوشته شوند.
امیرحسین
۲۸ آذر ۱۴۰۰تسلا همه رو دیونه کرده
TOM KRISTENSEN
۲۸ آذر ۱۴۰۰پیرمردرو انگار از گور درآوردن
میثم
۲۸ آذر ۱۴۰۰قیافه رو ول کن
ببین چه دل جوون و پرشوری داره که تو این سن و سال دنبال هیجانه
legatuspropraetore
۲۸ آذر ۱۴۰۰سه تا موتور الکتریکی برابر با بیش از هزار اسب بخار این ماشین رو باید توی درگ با خودرو های درستش مثل اینا که تقویت شدن نه با مدل های پایه درون سوز چه اسپورت باشه چه هایپر کار یا ماشینایی که به اندازه این ماشین قدرت داشته باشه، من یه موستانگ شلبی ۲۰۱۴ بود فکر کنم کلیپا درگش رو دیدم موتورش تقویت شده بود و چهار چرخ متحرک بود ۰تا ۱۰۰ رو نزدیک ۱.۵ثانیه رد میکرد،
میثم
۲۸ آذر ۱۴۰۰درسته
کلیپهایی از لنسر اوو و دوج دیدم با همچین شتابهای دیوانه واری
یک کاربر
۲۸ آذر ۱۴۰۰احتراقی ها برید کنار بگذارید باد بیاد
عصر شما تمام شده ، موزه ها را برای شما ها دارند باز میکنند.
AMIN (M.A.S)
۲۸ آذر ۱۴۰۰قبلا در تاریخ دوبار برای الکتریکی ها باز شده بوده
1123
۲۸ آذر ۱۴۰۰اینبار متفاوت خواهد بود، میپرسید تفاوت در چیه؟
جواب : ELON MUSK
M.Kazem.K
۲۸ آذر ۱۴۰۰😂😂😂😂😆😆😆😆😆
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۸ آذر ۱۴۰۰ناموسا سطح ایلانو با خودتون پایین نیارید
abdi_mahdi
۲۸ آذر ۱۴۰۰یادت باشه که هنوز درونسوزا داخل پیست با فاصله بهترن
مردیم از خوشی
۲۸ آذر ۱۴۰۰متاسفانه بزودی این میدان را هم واگذار خواهند کرد نه اینکه الکتریکی ها خیلی خوب باشند بلکه کلا دنیای متفاوتی دارند !
Kf
۲۸ آذر ۱۴۰۰(یک کاربر؟!!!)وی از خودرو کاربراتوری احتراقی بهره میبرد
میثم
۲۸ آذر ۱۴۰۰درحال حاضر تنها تسلا تونسته بدون صرف هزینه انقدر شیک و ترتمیز برای خودش اعتبار بدست بیاره
بقیه خودشونو دارن میکشن و نمیتونن حتی بهش نزدیک بشن
زیبا نیست؟؟؟
SF90 STRADALE
۲۸ آذر ۱۴۰۰در حال حاضر اکثر سوپر اسپرت ها و هایپر کارها رکورد ۱/۴ مایلشون زیر ۱۰ ثانیه هست ، پس مسابقات درگ رو بین سمند و پژو پارس برگزار کنن
تسلا مدل S پلاد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و گشتاور لحظه ای که در اختیار راننده هست و مثل موشک شلیک میشه فقط و فقط ۰.۲ ثانیه از SF90 استراداله سریع تره
احتمالاً بخاطر ترمزگیری ضعیف بعد از خط پایان ، از مسابقات کنار گذاشته شده
محمدرضا
۲۸ آذر ۱۴۰۰همون sf هم اگر ۳تا موتور الکتریکی نداشت به این شتاب نمیرسید.
محمد امین
۲۸ آذر ۱۴۰۰تسلا ۱۰۲۰ اسب قدرت الکتریکی داره ، یعنی ۱۰۰ درصد از توانش رو از موتور های الکتریکی میگیره، ولی فراری ۲۱۷ اسب از قدرتش رو از بخش الکتریکی میگره ، یعنی حدود ۲۰ درصد …
تاثیر موتور های الکتریکی روی شتاب گیری اولیه فراری ، به خاطر ماهیت موتور های الکتریکی نیست ، بلکه به خاطر سیستم 4wd هست که کشش رو بیشتر میکنه و به بخش بنزینی قابلیت مانور پزیری سریع تری رو میده در موقع لانچ و شروع اولیه حرکت
امین
۲۸ آذر ۱۴۰۰🤣حق ترین حرف تاریخ سایت رو زدی محمد رضا💎🔥👏 یعنی حرفی نمیمونه حالا هی بگن الکتریکی فلان …….
Elmiraj
۲۸ آذر ۱۴۰۰SF90 اگر نسبت قدرت به وزن ۲.۱۱ کیلوگرم بر اسب بخار داشت نهایتاً میتونست با P90D شش سال پیش رقابت کنه…
سلطان دیتا هستم ملقب به سایلنت
۲۸ آذر ۱۴۰۰قدرت به وزن رو چجوری حساب میکنی که این مقدار بدست میاری؟
AMIN (M.A.S)
۲۸ آذر ۱۴۰۰منظورشون اینه که هر اسب بخار چند کیلوگرم رو باید بکشه و در اصل وزن به قدرت هست
و درباره شتاب گیری هم قبلا عرض کرده بودم معیار انچنان درستی برای مقایسه نیست
SF90 STRADALE
۲۸ آذر ۱۴۰۰چهره طرفداران تسلا وقتی دیدن داره که امثال پورشه ، فراری ، لامبورگینی و مکلارن هایپرکار الکتریکی تولید کنن
اون موقع هست که عیار واقعی تسلا مشخص میشه نه الآن که هیچ کدام از این بزرگان اسپرت ساز برای ساخت یک ماشین الکتریکی اقدام نکردن
شما فکرشو بکن فراری با SF90 استراداله که هیبریدی هست تسلا مدل S پلاد رو به چالش میکشه ، امان از اون روزی که فراری یک مدل برقی بده بیرون
میدونم فراری برقی با سنت های این برند در تضاد هست ولی برای شکستن غرور کاذب تسلا ساخت این ماشین واجبه
AMG GT R-CLK GT R
۲۸ آذر ۱۴۰۰از یه جا به بعد شتاب دیگه حس خاصی نداره درست مثل هواپیما اوج هیجان اونجا هست که داری از زمین بلند میشی با سرعت خیلی کمتر از یک ماخ
تسلا هم همینطور تسلا هیجان نمیاره یه خلا در زمان ایجاد میکنه
مردیم از خوشی
۲۸ آذر ۱۴۰۰این حرفت درسته ولی برا شتاب ها زیر ۱ ثانیه
وگرنه طبق حرف شما شتاب گیری با فراری هم همین طوره چون تو شتاب تفاوت چندانی ندارند چیزی که اس پلید را خاص میکنه قیمتش هست
AMG GT R-CLK GT R
۲۸ آذر ۱۴۰۰دقیقا
چه sf90 چه اس پلاد
امین
۲۸ آذر ۱۴۰۰بهترین جواب از کاربر مردیم از خوشی🤣واقعا ایول با منطق جوری جواب دادی که دیگه الکی گیر ندن به تسلا
مردیم از خوشی
۲۸ آذر ۱۴۰۰این یه سدان خانوادگی هست وای به حال زمانی که یه سوپر اسپرت تمام عیار بسازه با ترمز گیری عالی و شتاب بهتر !
البته دنیای الکتریکی ها با درونسوز ها متفاوته
Porsche 911
۲۸ آذر ۱۴۰۰مشکل خیلی ها همینه که چرا باید انقدر سریع باشه
شاید بگین m5cs هم همینطور ولی اون یه نسخه خاص و اسپورت و تولید محدود هست ولی این…
در کل نیازی نداره به شتاب بالا و تاپ اسپید خیلی زیاد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ آذر ۱۴۰۰فقط و فقط مشخصه دلال خواسته از اسم شتاب و سرعت استفاده کنه تا تبلیغات بیشتر شه برن بخرن،چه لزومی داره همچین چیزی یه شتابی داشته باشه،بی کیفیتی موج میزنه 👎👎
Elmiraj
۲۸ آذر ۱۴۰۰فشاری که S plaid هنگام شتاب گیری به راننده وارد میکنه معادل 1.4G هست…
این فشار در هاپرکار رودستر 3.0G خواهد بود که برابر با فشار وارده بر فضانوردان هنگام خروج از جو زمین هست…!!!
.
.
((تسلا که برای بی ارزش کردن هایپرکار های درونسوز برنامه مفصلی داره……..منتظر باشید ))
viper
۲۸ آذر ۱۴۰۰برای از بین بردن ابهت کاربراتور که هیچ برنامه ای نداره و نخواهد داشت 🤣🤣🤣🤣🤣
M@M@DRZ
۲۸ آذر ۱۴۰۰اگه توی پیچ تونست این میزان از نیروی G رو وارد کنه بعد بیا حرف از G بزن .
M4Gts توی پیست در سر پیچ ها این نیرو رو می تونه تحمل کنه ….
حالا هایپر کار های درونسوز پیست محور بماند …
Elmiraj
۲۸ آذر ۱۴۰۰نخست اینکه نیرویی که در شتاب جانبی به راننده منتقل میشه بسیار متفاوت از نیرویی هست که درجا و مستقیم در لانچ به راننده وارد میشه ، چون نیروی شتاب جانبی در حالت رولینگ هست در حالی که در خط مستقیم در هنگام شتاب گیری از صفر وارد میشه .
دوم اینکه تابحال هیچ هایپرکار پیست محور استانداردی نتونسته در هیچ پیستی شتاب جانبی ۱.۴G را به راننده وارد کنه که یک کوپه معمولی دومیش باشه…!!!
.
ضمن اینکه S plaid تونسته بدون هیچ گونه تجهیزات پیستی نیروی ۱.۰۸G را سر پیچ به راننده وارد کنه که در حال حاظر تعداد سدان هایی که این توان را دارن کمتر از انگشتان یک دست هستن .
بهزاد
۲۸ آذر ۱۴۰۰مکلارن سنا تونسته فشار جانبی معادل ۱.۸ جی نیرو سر پیچ به راننده وارد کنه.
AMIN (M.A.S)
۲۸ آذر ۱۴۰۰بی ارزش کردن هایپر کارهای درونسوز؟؟!!!مثلا سنا؟؟
حداکثر شتاب جانبی داج وایپر 1.5G
حداکثر شتاب جانبی مک لارن سنا 1.84G
برای گوردون مورای T50هم 2.69G !!!!(تئوریک)
همه با لاستیک استاندارد
شتاب در حین لانچ داج چلنجر دیمن 1.8G
بوگاتی شیرون هم 1.55G
Elmiraj
۲۸ آذر ۱۴۰۰حداکثر شتاب جانبی تایید شده داج وایپر و مکلارن سنا در پیچ به ترتیب ۱.۱۵G و ۱.۱۲G بودن…
.
.
دیمن و شیرون لانچ plaid را در خواب هم ندیدن که تونسته باشن اعداد ۱.۸ و ۱.۵۵ را ثبت کنن .
AMIN (M.A.S)
۲۸ آذر ۱۴۰۰حس میکنم این اعداد رو درFastest Lap مشاهده کردید و خدمتتون عرض شود که بعضی مواقع اون سایت خیلی درست نیست
با فرض اینکه تایر فشار 1G رو داشته باشه اگر داون فورس 770کیلوگرم رو برای وایپر درنظر بگیرید و به وزن حدود1500کیلوگرمی وایپر اضافه کرده و عدد نهاییو مجددا به وزن تقسیم کنید عددی دور و بر 1.5 رونشون میده
اینم در نظر بگیرید که حداکثر داون فورس وایپر حدود 1000 کیلوگرم هست و برای همین حتی این عدد برای وایپر بیشتر هم هست من به گفته داج استناد کردم
اصلا کوروت Z06با فقط 165کیلوگرم داون فورس شتاب جانبی 1.06 یاهمین حدود داره البته تایر خیلی تاثیر زیادی داره مثلا همون وایپر با لاستیک چسبنده مخصوص پیست عدد 1.8G رو میزنه
خود ماشین ها اندازه گیرGفورس دارن
درباره دیمن و شیرون هم اون عدد برای بهترین لانچ ثبت شده حالا خواب دیدن یا نه رو نمیدونم
M@M@DRZ
۲۸ آذر ۱۴۰۰جوابتو دوستان با اعداد و ارقام درست که خودم می خواستم بدم دادن بعدشم پلاد تو خواب شتاب گیری ۲۰۰ تا ۳۰۰ شیرون رو ببینه !!
قطعا درگ های شیرون رو دیدی و میدونی که چجوری تقریبا از وسط های درگ ( کمی زود تر ) شتاب میگیره و مثل موشک شلیک میشه .
درست مثل یک هایپر کار .
اون پایداری که شیرون داره پلاد تو خوابم نداره .
پس بیخودی شاهکار بوگاتی رو با پلاد مقایسه نکن .
M@M@DRZ
۲۸ آذر ۱۴۰۰ولی حرفت در مورد جی فورس سکون و جی فورس در حال حرکت ( رولینگ ) کاملا درس هست و من هم منظورم جی فورس رولینگ بود نه شتاب .
viper
۲۸ آذر ۱۴۰۰ولی فقط قیافه اونایی که میگن صنعت خودرو سازی امریکا تکنولوژی نداره و مال ۵۰ سال پیشه ، خنده داره
Amir.z
۲۹ آذر ۱۴۰۰واقعا چه لزومی داره یه ماشین خانوادگی همچین شتابی داشته باشه؟ اصلا درک نمیکنم. شتاب پنج ثانیه کافیه برای یه ماشین خانوادگی. سریعتر میخوای برو سمت ماشینای اسپرت. حتی بنز و بی ام و نسخه های ای ام جی و ام پاور هم زیادهرویاند چه برسه به این
علی
۲۹ آذر ۱۴۰۰بچه بیا پایین بابا بیا پایین سرمون درد گرفت بیا پایین بابا بیا پایین