آئودیپورشهتسلا

درگ سوپرسدان‌های برقی، تسلا مدل S پلد، تایکان توربو S و آئودی RS E-Tron GT

اگر لوسید ایر را فاکتور بگیریم، سه خودرویی که در اینجا می‌بینید سریع‌ترین و قوی‌ترین سدان‌های الکتریکی حال حاضر بازار محسوب می‌شوند.

خودروهای الکتریکی قدرتمند به شتاب فوق‌العاده شهرت دارند اما مثل همیشه، این خودروها هم از لحاظ پرفورمنس و قیمت باهم یکسان نیستند. ویدئوی زیر که توسط اتو تریدر بریتانیا منتشر شده، با برگزاری مسابقهٔ درگ بین سه نمونه از قوی‌ترین، سریع‌ترین و گران‌ترین سدان‌های الکتریکی بازار (به جر لوسید ایر)، این موضوع را نشان می‌دهد. ابتدا مدل S پلد را داریم که در این نمونه به پکیج پیست مجهز است. این ماشین با سه موتور الکتریکی، ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرف تنها ۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ازآنجایی‌که این تسلا به پکیج پیست مجهز است، از رینگ‌های فورج‌کاری شده، ترمزهای فیبر کربنی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب و به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای حداکثر پرفورمنس هم بهره می‌برد. این پکیج حداکثر سرعت خودرو را هم به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد. قیمت مدل S پلد از ۹۰ هزار دلار آغاز می‌شود که با ۲۰ هزار دلار برای پکیج پیست به ۱۱۰ هزار دلار می‌رسد.

خودروی بعدی تایکان توربو S است که در نسخهٔ اسپرت توریسمو به میدان آمده است. این خودرو از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۷۶۱ اسب بخار قدرت دارند و خودرو را ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسانند؛ بنابراین، تایکان حدود یک ثانیه از تسلا کندتر است. همچنین قیمت این خودرو در انگلستان از ۱۴۹,۳۰۰ پوند آغاز می‌شود که حدود ۲۳ هزار پوند از مدل S پلد با پکیج پیست گران‌تر است.

آخرین خودروی این جمع هم آئودی RS E-Tron GT است که بر اساس تایکان ساخته شده اما قوای محرکهٔ دو موتورهٔ آن با تولید ۶۳۷ اسب بخار قدرت در حالت بوست، کمی ضعیف‌تر است. این آئودی برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۱ ثانیه زمان نیاز دارد و در انگلستان با قیمتی نزدیک به ۱۲۰ هزار پوند عرضه می‌شود. خب با توجه به مواردی که بیان شد، فکر می‌کنید رقبای آلمانی می‌توانند حریف تسلا شوند یا این موشک آمریکایی بازهم پیروز میدان خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

پورشه تایکان توربو S

تسلا مدل S پلد

آئودی RS E-Tron GT

قوای محرکه دو موتوره سه موتوره دو موتوره
قدرت ۷۶۱ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار ۶۴۶ اسب بخار
گشتاور ۱۰۵۰ نیوتن متر ۱۴۲۰ نیوتن متر ۸۳۰ نیوتن متر
گیربکس دو سرعته تک سرعته دو سرعته
وزن ۲۳۲۰ کیلوگرم ۲۱۶۲ کیلوگرم ۲۳۴۵ کیلوگرم
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
قیمت ۱۴۹,۳۰۰ پوند ۱۲۶,۰۰۰ پوند ۱۱۹,۹۵۰ پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Kf

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (524 ديدگاه)

    نصف هیجان درگ به صدای اگزوز تعویض دنده های دستی بود اونم دیفرانسیل عقب لذت رانندگی به فقط سرعت نیست

    موافقم 37
    مخالفم 14
    1. Tesla

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (652 ديدگاه)

      چیشد !! حالا که دوباره برند های مورد علاقتون جررر خوردن نصف هیجان درگ شد صدا !!! 🤣🤣🤣🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️

      موافقم 27
      مخالفم 67
      1. H2

        ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (378 ديدگاه)

        اینجا دیگه واقعا حق با تسلا فن هاست
        تو برقیها نمیشه به چیز دیگه ای بجز تسلا فکر کرد

        موافقم 31
        مخالفم 38
      2. Kf

        ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (524 ديدگاه)

        ما که مثل شما نیستیم ده دوازده تا تسلا تو پارکینگمون باشه سنگشو به سینه بزنیم (روزایی ک به خودش حال بده اسنپ میگیره)ولی اگه یه روز قدرت خریدشو داشته باشم با دوچرخه میام میرم.

        موافقم 31
        مخالفم 10
      3. پیام

        ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2161 ديدگاه)

        قطعا تسلا آینده خیلی درخشانی داره از هر لحاظ

        موافقم 20
        مخالفم 21
    2. ‌....

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بروبچ بنزینی فن خیت شدیم بکشین بیرون دیگه😂😬

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. 💀

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    خیلی
    مهندسی آلمانی
    خیلی گران

    موافقم 15
    مخالفم 20
  3. AMANTE

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    تسلا خیلی قوی تر و کمی سبک تره و اگه پیروز نمیشد عجیب بود.
    این پیستی که دارن درگ برگزار میکنن همون پیست Top Gear انگلیس نیست؟

    موافقم 11
    مخالفم 7
  4. ARIAN

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    با توجه به مشخصات خودرو ها میتونم نتیجه بازی رو به راحتی حدس بزنم چون هنوز ویدئو رو ندیدم: تسلا اول و پورشه دوم و آئودی سوم. البته یک بچه هم میتونه این نتیجه رو به راحتی حدس بزنه با توجه به تفاوت چند صد نیوتون متری گشتاور و اختلاف چند صد اسب بخاری و اختلاف وزن چند صد کیلوگرمی و برتری کامل تسلا. بین این سه تا من پورشه رو به دلیل راحتی و کیفیت بیشتر و فضای بار و کابین بیشتر انتخاب میکنم. با اومدن تسلا و ریمک شتاب یه جورایی دیگه کم ارزشتر شده.شتاب دوثانیه دیگه برای من هیچ جذابیتی نداره مگر توی یه ماشین بنزینی. یه سدان باید راحت باشه به جای اینکه فقط و فقط تند بره چون فلسفش اینه.

    موافقم 27
    مخالفم 6
    1. ابوالفضل

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (113 ديدگاه)

      هدف تسلا درگ
      هدف ائودی راحتی
      هدف پورشه پیست

      موافقم 23
      مخالفم 5
  5. امیر

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (680 ديدگاه)

    از سرورانی که در مراسم خاکسپاری تایکان و rs تشریف آوردند کمال تشکر و قدردانی می‌شود 😂🙌🙌

    موافقم 27
    مخالفم 39
    1. Engineer

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (67 ديدگاه)

      اگه ناراحتی تا 911 رو بفرستیم

      موافقم 22
      مخالفم 5
      1. سوشیانت

        ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3616 ديدگاه)

        ۹۱۱ چه ربطی به تسلا مدل اس داره؟!

        موافقم 6
        مخالفم 12
        1. Engineer

          ۱۶ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (67 ديدگاه)

          سوال شما شبیه این هست که بگی ائودی چه ربطی به پورش داره بدیهی هر کدوم یه کمپانی مجزا هست

          موافقم 5
          مخالفم 3
        2. سوشیانت

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3616 ديدگاه)

          بر اساس چه منطقی کوپه دو در باید با سدان مقایسه بشه؟!

          موافقم 1
          مخالفم 3
        3. Engineer

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (67 ديدگاه)

          سرعت

      2. امیر

        ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (680 ديدگاه)

        والا من فن تسلا نیستم ولی تا اونجایی که یادمه همین سدان plaid تا حالا بار ها از خجالت ۹۹۲ توربو s و ۹۱۸ اسپایدر هم در اومده ( حتی تا توربو s هایی که تا ۹۰۰ اسب هم تقویت بودن ) تو یوتیوب یا همین پدال میتونی همه رو ببینی !!

        موافقم 14
        مخالفم 6
  6. JDM سابق

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    یسری تصاویر از تست تایکان GT اومده بیرون که حدوداً 1000 اسبه و مجهز به دیفیوزر و اسپلیتر و اسپویلر هست یعنی پیست محوره

    موافقم 18
    مخالفم 7
  7. یحیی ژرمن

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    در این تسلا رو گل بگیرن دنیای خودرو جای زیبایی میشه

    موافقم 25
    مخالفم 20
  8. JDM

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    الکتریکی سه موتوره در برابر دوموتوره‌ها البته تسلا واقعا تو الکتریکی ها پیشرو هستش اما این درگ مثل مقایسه 4سیلندر توربو دف عقل با 4سیلندر تویین‌توربو چهارچرخ هستش یعنی اینقدر تفاوت دارن
    با اینکه تسلا بهتره از خیلی جهات اما انتخاب من بین اینا ارباب حلقه‌ها هست با احترام

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. mercedes

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (423 ديدگاه)

      کی گفته از خیلی جهات بهتره؟؟؟؟!
      تسلا از پرفورمنس گرفته ضعیف تره ، ترمز ضعیف تره، کابین ساده و کیفیت ساخت خیلی پایین نسبت به پورشه داره.
      توی پیست که تسلا رو نابود میکنه.
      توی لانچ و شتاب گیری حتی سرعت بیش از60مایل جلوی تسلات.
      دیگه نمیدونم چی تسلا سره.

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. JDM

        ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1290 ديدگاه)

        داداش پرفورمنسش تو پیست خوب بوده دیگه از این ماشینایی که تو درگ هستن بهتر عمل کرده!!!
        درسته از لحاظ بعضی جهات مثل کابین ضعف درون متریالش حس میشه اما خدماتی که داره چه از لحاظ شارژ‌دهی و جایگاه حتی پیشرو بودنش تو این زمینه اگه واقع بین باشیم تسلا بهتره هرچند که بقیه خودروساز ها بصورت قوی وارد این صنعت نشدن منتظر رقابتش با تایکان 1000 اسبی هستیم

        1. mercedes

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (423 ديدگاه)

          امیدوارم پورشه تسلارو با خاک یکسان کنه.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  9. امیر

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (680 ديدگاه)

    به قول اون سیاه پوسته تسلا انگار از parrelar universe ( جهان های موازی ) اومده و از نظر عملکرد تو خط مستقیم مگه فقط شیرون سوپر اسپرت یا ریمک نورا شکستش بدن و بقیه ابرخودرو ها ، سوپر سدان ها و … همگی پشت سرش قرار میگیرن ! واقعا ایول به ایلان ماسک که با ساخت مدل های plaid به طور کامل مفهوم سدان و suv رو تغییر داد ، پورشه و آئودی هم در آینده همچین برقی هایی می‌سازند چون مدل های plaid تسلا تا الان فروش خیلی خوبی داشتن ( خیلی بیش تر از پرفورمنس های قبلی تسلا مثل raven یا p100d بوده ) و طبیعیه که برند های بزرگ هم بخوان سهمی از این بازار هایپرالکتریکی ها داشته باشن

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. new reventon

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (453 ديدگاه)

      وامی که ماسک سال 2012 برای تولید مدل اس از ایالات متحده گرفت 20 میلیارد دلار بود. اونم برای یه کمپانی LLC
      بهترین شرکتا ام بهش خدمات و تکنولوژی دادن. بهترین بازار دنیام بود. تحریمم نبود.
      بعد توقع دارین اینجا چی تولید بشه؟

      موافقم 2
      مخالفم 6
  10. Engineer

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (67 ديدگاه)

    سدان های آلمانی به قدری وحشی ان که اگه یه رقیب ساخته میشه میندازنش به جونش ببینن چند مرده حلاجه

    موافقم 17
    مخالفم 10
    1. سوشیانت

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3616 ديدگاه)

      فعلا که تسلا همشون رو شکست داد

      موافقم 13
      مخالفم 9
  11. Sepehrg

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    اسم این آهنگو کسی میدونه؟

  12. ایمان

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    بذار یکم فضای کامنت‌ها رو گرم کنم. اختلافشون تو درگ مثل اختلاف پورشه ۹۱۱ با وانت آریسان تو درگه. البته این دوستانی که الان دیسلایک میدن به این کامنت همون‌هایی هستن که زمان معرفی تایکان برای تسلای مدل ده سال پیش کری میخوندن😬. تعصب رو بذارین کنار که چیز بدیه وگرنه شبیه اون قشری از جامعه میشین که در قابلمه مستعان رو کاربردی تر از فایزر جلوه میدادن.

    موافقم 5
    مخالفم 14
    1. امیر

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (680 ديدگاه)

      نه دیگه در اون حد هم اختلاف نداشتن ولی واقعا مدل های plaid تسلا شاهکار هستن حالا هر چقدر هم که میخواین دیس بدید ولی واقعیت تغییر نمیکنه !! خیلی حرفه که یه سدان با قدرت و شتاب هایپرکار بسازی ( تازه از خیلی هایپرکار ها هم سریع تر ) در حالی که راحتی سدان های فول سایز رو داشته باشه و از همه مهم تر فقط ۱۱۴ هزار دلار قیمت داشته باشه ! چه قبول کنین چه نه تا سال ۲۰۲۶ تسلا پرچمدار برقی ها باقی میمونه اما از این تاریخ به بعد به دلیل ورود گسترده باتری های حالت جامد باید ببینیم چه برنامه ای داره ( آیا خودش هم میخواد باتری حالت جامد معرفی کنه ؟ )

      موافقم 9
      مخالفم 3
  13. King viper ACR

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    همین تسلا که انقد ادعا داره داخل درگ از لوسید ایر میخوره تازه لوسید ظاهر بهتری داره و لوکس تر هم هست

    موافقم 4
    مخالفم 10
  14. Soroush

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    موشک های بی صدا!
    انتخابم قطعا تایکانه
    بعد آئودی و درآخر تسلا

    موافقم 4
    مخالفم 7
  15. Enzo Ferrari 2008

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    تسلا فن نیستم ولی خب قویه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. ابوالفضل

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (328 ديدگاه)

    خوبه زمین خیس بود وگرنه جمله «به گردش هم نرسیدن » قشنگ قابل مشاهده بود
    قبل دیدن ویدیو نتیجه رو گفتم (قدرت بیشتر ، وزن کمتر مشخصه دیگه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا