اگر لوسید ایر را فاکتور بگیریم، سه خودرویی که در اینجا میبینید سریعترین و قویترین سدانهای الکتریکی حال حاضر بازار محسوب میشوند.
خودروهای الکتریکی قدرتمند به شتاب فوقالعاده شهرت دارند اما مثل همیشه، این خودروها هم از لحاظ پرفورمنس و قیمت باهم یکسان نیستند. ویدئوی زیر که توسط اتو تریدر بریتانیا منتشر شده، با برگزاری مسابقهٔ درگ بین سه نمونه از قویترین، سریعترین و گرانترین سدانهای الکتریکی بازار (به جر لوسید ایر)، این موضوع را نشان میدهد. ابتدا مدل S پلد را داریم که در این نمونه به پکیج پیست مجهز است. این ماشین با سه موتور الکتریکی، ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرف تنها ۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
ازآنجاییکه این تسلا به پکیج پیست مجهز است، از رینگهای فورجکاری شده، ترمزهای فیبر کربنی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب و بهروزرسانی نرمافزاری برای حداکثر پرفورمنس هم بهره میبرد. این پکیج حداکثر سرعت خودرو را هم به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت افزایش میدهد. قیمت مدل S پلد از ۹۰ هزار دلار آغاز میشود که با ۲۰ هزار دلار برای پکیج پیست به ۱۱۰ هزار دلار میرسد.
خودروی بعدی تایکان توربو S است که در نسخهٔ اسپرت توریسمو به میدان آمده است. این خودرو از دو موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموعاً ۷۶۱ اسب بخار قدرت دارند و خودرو را ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسانند؛ بنابراین، تایکان حدود یک ثانیه از تسلا کندتر است. همچنین قیمت این خودرو در انگلستان از ۱۴۹,۳۰۰ پوند آغاز میشود که حدود ۲۳ هزار پوند از مدل S پلد با پکیج پیست گرانتر است.
آخرین خودروی این جمع هم آئودی RS E-Tron GT است که بر اساس تایکان ساخته شده اما قوای محرکهٔ دو موتورهٔ آن با تولید ۶۳۷ اسب بخار قدرت در حالت بوست، کمی ضعیفتر است. این آئودی برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۱ ثانیه زمان نیاز دارد و در انگلستان با قیمتی نزدیک به ۱۲۰ هزار پوند عرضه میشود. خب با توجه به مواردی که بیان شد، فکر میکنید رقبای آلمانی میتوانند حریف تسلا شوند یا این موشک آمریکایی بازهم پیروز میدان خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
پورشه تایکان توربو S | تسلا مدل S پلد | آئودی RS E-Tron GT | |
قوای محرکه | دو موتوره | سه موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۷۶۱ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار | ۶۴۶ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۵۰ نیوتن متر | ۱۴۲۰ نیوتن متر | ۸۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | دو سرعته | تک سرعته | دو سرعته |
وزن | ۲۳۲۰ کیلوگرم | ۲۱۶۲ کیلوگرم | ۲۳۴۵ کیلوگرم |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
قیمت | ۱۴۹,۳۰۰ پوند | ۱۲۶,۰۰۰ پوند | ۱۱۹,۹۵۰ پوند |
Kf
۱۶ مهر ۱۴۰۲نصف هیجان درگ به صدای اگزوز تعویض دنده های دستی بود اونم دیفرانسیل عقب لذت رانندگی به فقط سرعت نیست
Tesla
۱۶ مهر ۱۴۰۲چیشد !! حالا که دوباره برند های مورد علاقتون جررر خوردن نصف هیجان درگ شد صدا !!! 🤣🤣🤣🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️
H2
۱۶ مهر ۱۴۰۲اینجا دیگه واقعا حق با تسلا فن هاست
تو برقیها نمیشه به چیز دیگه ای بجز تسلا فکر کرد
Kf
۱۶ مهر ۱۴۰۲ما که مثل شما نیستیم ده دوازده تا تسلا تو پارکینگمون باشه سنگشو به سینه بزنیم (روزایی ک به خودش حال بده اسنپ میگیره)ولی اگه یه روز قدرت خریدشو داشته باشم با دوچرخه میام میرم.
پیام
۱۶ مهر ۱۴۰۲قطعا تسلا آینده خیلی درخشانی داره از هر لحاظ
....
۲۰ مهر ۱۴۰۲بروبچ بنزینی فن خیت شدیم بکشین بیرون دیگه😂😬
💀
۱۶ مهر ۱۴۰۲خیلی
مهندسی آلمانی
خیلی گران
AMANTE
۱۶ مهر ۱۴۰۲تسلا خیلی قوی تر و کمی سبک تره و اگه پیروز نمیشد عجیب بود.
این پیستی که دارن درگ برگزار میکنن همون پیست Top Gear انگلیس نیست؟
ARIAN
۱۶ مهر ۱۴۰۲با توجه به مشخصات خودرو ها میتونم نتیجه بازی رو به راحتی حدس بزنم چون هنوز ویدئو رو ندیدم: تسلا اول و پورشه دوم و آئودی سوم. البته یک بچه هم میتونه این نتیجه رو به راحتی حدس بزنه با توجه به تفاوت چند صد نیوتون متری گشتاور و اختلاف چند صد اسب بخاری و اختلاف وزن چند صد کیلوگرمی و برتری کامل تسلا. بین این سه تا من پورشه رو به دلیل راحتی و کیفیت بیشتر و فضای بار و کابین بیشتر انتخاب میکنم. با اومدن تسلا و ریمک شتاب یه جورایی دیگه کم ارزشتر شده.شتاب دوثانیه دیگه برای من هیچ جذابیتی نداره مگر توی یه ماشین بنزینی. یه سدان باید راحت باشه به جای اینکه فقط و فقط تند بره چون فلسفش اینه.
ابوالفضل
۱۶ مهر ۱۴۰۲هدف تسلا درگ
هدف ائودی راحتی
هدف پورشه پیست
امیر
۱۶ مهر ۱۴۰۲از سرورانی که در مراسم خاکسپاری تایکان و rs تشریف آوردند کمال تشکر و قدردانی میشود 😂🙌🙌
Engineer
۱۶ مهر ۱۴۰۲اگه ناراحتی تا 911 رو بفرستیم
سوشیانت
۱۶ مهر ۱۴۰۲۹۱۱ چه ربطی به تسلا مدل اس داره؟!
Engineer
۱۶ مهر ۱۴۰۲سوال شما شبیه این هست که بگی ائودی چه ربطی به پورش داره بدیهی هر کدوم یه کمپانی مجزا هست
سوشیانت
۱۷ مهر ۱۴۰۲بر اساس چه منطقی کوپه دو در باید با سدان مقایسه بشه؟!
Engineer
۱۷ مهر ۱۴۰۲سرعت
امیر
۱۶ مهر ۱۴۰۲والا من فن تسلا نیستم ولی تا اونجایی که یادمه همین سدان plaid تا حالا بار ها از خجالت ۹۹۲ توربو s و ۹۱۸ اسپایدر هم در اومده ( حتی تا توربو s هایی که تا ۹۰۰ اسب هم تقویت بودن ) تو یوتیوب یا همین پدال میتونی همه رو ببینی !!
JDM سابق
۱۶ مهر ۱۴۰۲یسری تصاویر از تست تایکان GT اومده بیرون که حدوداً 1000 اسبه و مجهز به دیفیوزر و اسپلیتر و اسپویلر هست یعنی پیست محوره
یحیی ژرمن
۱۶ مهر ۱۴۰۲در این تسلا رو گل بگیرن دنیای خودرو جای زیبایی میشه
JDM
۱۶ مهر ۱۴۰۲الکتریکی سه موتوره در برابر دوموتورهها البته تسلا واقعا تو الکتریکی ها پیشرو هستش اما این درگ مثل مقایسه 4سیلندر توربو دف عقل با 4سیلندر تویینتوربو چهارچرخ هستش یعنی اینقدر تفاوت دارن
با اینکه تسلا بهتره از خیلی جهات اما انتخاب من بین اینا ارباب حلقهها هست با احترام
mercedes
۱۶ مهر ۱۴۰۲کی گفته از خیلی جهات بهتره؟؟؟؟!
تسلا از پرفورمنس گرفته ضعیف تره ، ترمز ضعیف تره، کابین ساده و کیفیت ساخت خیلی پایین نسبت به پورشه داره.
توی پیست که تسلا رو نابود میکنه.
توی لانچ و شتاب گیری حتی سرعت بیش از60مایل جلوی تسلات.
دیگه نمیدونم چی تسلا سره.
JDM
۱۶ مهر ۱۴۰۲داداش پرفورمنسش تو پیست خوب بوده دیگه از این ماشینایی که تو درگ هستن بهتر عمل کرده!!!
درسته از لحاظ بعضی جهات مثل کابین ضعف درون متریالش حس میشه اما خدماتی که داره چه از لحاظ شارژدهی و جایگاه حتی پیشرو بودنش تو این زمینه اگه واقع بین باشیم تسلا بهتره هرچند که بقیه خودروساز ها بصورت قوی وارد این صنعت نشدن منتظر رقابتش با تایکان 1000 اسبی هستیم
mercedes
۱۷ مهر ۱۴۰۲امیدوارم پورشه تسلارو با خاک یکسان کنه.
امیر
۱۶ مهر ۱۴۰۲به قول اون سیاه پوسته تسلا انگار از parrelar universe ( جهان های موازی ) اومده و از نظر عملکرد تو خط مستقیم مگه فقط شیرون سوپر اسپرت یا ریمک نورا شکستش بدن و بقیه ابرخودرو ها ، سوپر سدان ها و … همگی پشت سرش قرار میگیرن ! واقعا ایول به ایلان ماسک که با ساخت مدل های plaid به طور کامل مفهوم سدان و suv رو تغییر داد ، پورشه و آئودی هم در آینده همچین برقی هایی میسازند چون مدل های plaid تسلا تا الان فروش خیلی خوبی داشتن ( خیلی بیش تر از پرفورمنس های قبلی تسلا مثل raven یا p100d بوده ) و طبیعیه که برند های بزرگ هم بخوان سهمی از این بازار هایپرالکتریکی ها داشته باشن
new reventon
۱۶ مهر ۱۴۰۲وامی که ماسک سال 2012 برای تولید مدل اس از ایالات متحده گرفت 20 میلیارد دلار بود. اونم برای یه کمپانی LLC
بهترین شرکتا ام بهش خدمات و تکنولوژی دادن. بهترین بازار دنیام بود. تحریمم نبود.
بعد توقع دارین اینجا چی تولید بشه؟
Engineer
۱۶ مهر ۱۴۰۲سدان های آلمانی به قدری وحشی ان که اگه یه رقیب ساخته میشه میندازنش به جونش ببینن چند مرده حلاجه
سوشیانت
۱۶ مهر ۱۴۰۲فعلا که تسلا همشون رو شکست داد
Sepehrg
۱۶ مهر ۱۴۰۲اسم این آهنگو کسی میدونه؟
ایمان
۱۶ مهر ۱۴۰۲بذار یکم فضای کامنتها رو گرم کنم. اختلافشون تو درگ مثل اختلاف پورشه ۹۱۱ با وانت آریسان تو درگه. البته این دوستانی که الان دیسلایک میدن به این کامنت همونهایی هستن که زمان معرفی تایکان برای تسلای مدل ده سال پیش کری میخوندن😬. تعصب رو بذارین کنار که چیز بدیه وگرنه شبیه اون قشری از جامعه میشین که در قابلمه مستعان رو کاربردی تر از فایزر جلوه میدادن.
امیر
۱۶ مهر ۱۴۰۲نه دیگه در اون حد هم اختلاف نداشتن ولی واقعا مدل های plaid تسلا شاهکار هستن حالا هر چقدر هم که میخواین دیس بدید ولی واقعیت تغییر نمیکنه !! خیلی حرفه که یه سدان با قدرت و شتاب هایپرکار بسازی ( تازه از خیلی هایپرکار ها هم سریع تر ) در حالی که راحتی سدان های فول سایز رو داشته باشه و از همه مهم تر فقط ۱۱۴ هزار دلار قیمت داشته باشه ! چه قبول کنین چه نه تا سال ۲۰۲۶ تسلا پرچمدار برقی ها باقی میمونه اما از این تاریخ به بعد به دلیل ورود گسترده باتری های حالت جامد باید ببینیم چه برنامه ای داره ( آیا خودش هم میخواد باتری حالت جامد معرفی کنه ؟ )
King viper ACR
۱۶ مهر ۱۴۰۲همین تسلا که انقد ادعا داره داخل درگ از لوسید ایر میخوره تازه لوسید ظاهر بهتری داره و لوکس تر هم هست
Soroush
۱۶ مهر ۱۴۰۲موشک های بی صدا!
انتخابم قطعا تایکانه
بعد آئودی و درآخر تسلا
Enzo Ferrari 2008
۱۶ مهر ۱۴۰۲تسلا فن نیستم ولی خب قویه
ابوالفضل
۱۷ مهر ۱۴۰۲خوبه زمین خیس بود وگرنه جمله «به گردش هم نرسیدن » قشنگ قابل مشاهده بود
قبل دیدن ویدیو نتیجه رو گفتم (قدرت بیشتر ، وزن کمتر مشخصه دیگه)