وقتی مسابقهٔ درگی بین دو نمونه از سریعترین خودروهای روی کره زمین یعنی تسلا مدل S پلد و لامبورگینی روئلتو را تماشا میکنید، آمادهٔ ترشح آدرنالین باشید.
ابتدا بهتر است مثل همیشه نگاهی به مشخصات دو خودرو داشته باشیم. مدل S پلد سریعترین فرزند ایلان ماسک محسوب میشود و تاکنون سوپرکارهای زیادی را مغلوب کرده است. نمونهٔ حاضر در این درگ اما توسط یک شرکت آلمانی تخصصی تغییراتی را تجربه کرده که مشابه پکیج پیست خود تسلا است. این شرکت ترمزهای مدل S را بهبود بخشیده و با نصب قطعاتی در زیر خودرو و کاهش ارتفاع، آیرودینامیک را بهتر کرده است. بااینحال، سه موتور الکتریکی تسلا هنوز همان ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور استاندارد را تولید میکنند. این خودرو در ایالاتمتحده با قیمت حدود ۹۰ هزار دلار عرضه میشود.
از سوی دیگر، یک لامبورگینی 600 هزار دلاری را داریم. در سینهٔ روئلتو، همان نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی آشنای سنت آگاتا قرار دارد که بهتنهایی ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. علاوه بر این، سه موتور الکتریکی هم کمک میکنند تا مجموع خروجی به ۱۰۱۵ اسب بخار و ۱۰۷۶ نیوتن متر گشتاور برسد. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود. درحالیکه قدرت روئلتو تقریباً با تسلا یکسان است اما با وزن ۱۷۷۵ کیلوگرم، بسیار از تسلای ۲۱۹۰ کیلوگرمی سبکتر است.
در مسابقهٔ درگ اول، تسلا با اختلاف زیادی پیروز شد اما این نتیجه درست نبود زیرا روئلتو در حالت هیبرید قرار داشت؛ بنابراین، درگ دوباره برگزار شد اما بازهم نتیجه تغییری نکرد. برای درگ سوم اما تسلا مشکل پیدا کرد زیرا سیستمعامل خودرو سیستمهای کنترل کشش و کنترل پایداری را غیرفعال کرد و ازآنجاییکه ترمزها بسیار داغ شده بودند، پیام غیرفعال شدن ترمز اضطراری هم به نمایش درآمد. بااینحال، پس از خاموش و روشن کردن خودرو مشکل برطرف شد. بدین ترتیب، درگ سوم آغاز شد و تا نیمههای مسیر لامبورگینی جلوتر بود اما تسلا خود را به رقیب ایتالیایی رساند و دو خودرو تقریباً همزمان از خط پایان رد شدند. سپس نوبت به درگ چهارم رسید که با برتری پلد پایان یافت.
پس از یک استراحت کوتاه، ظاهراً لاستیکهای روئلتو سرد شدند و به همین دلیل، راننده شروع به دونات زدن کرد اما حالا نوبت به سوپرکار ایتالیایی رسید که مشکل پیدا کند. در لامبورگینی هم کنترل پایداری و دیگر سیستمهای کمکراننده از کار افتادند که باعث شد روئلتو نتواند مسابقه دهد زیرا دور موتور روی ۴ هزار rpm محدود شد. در همین لحظه، تسلا هم دوباره خراب شد! پس از خاموش کردن دو ماشین، کمی استراحت دادن و روشن کردن مجدد، بالاخره شرایط برای برگزاری آخرین درگ فراهم شد. این بار هردو خودرو شروع خوبی داشتند و درحالیکه روئلتو پیشتاز بود، نهایتاً تسلا زودتر با زمان ۹.۸ ثانیه به خط پایان رسید و لامبورگینی یکدهم ثانیه دیرتر این کار را انجام داد.
پسازاین ماجرای طولانی، نوبت به برگزاری مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز رسید که میتوانید خودتان نتیجهٔ آن را در ویدئوی زیر ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
تسلا مدل S پلد | لامبورگینی روئلتو | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | ۱۰۲۵ اسب بخار | ۱۰۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۲۰ نیوتن متر | ۱۰۷۶ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۱۹۰ کیلوگرم | ۱۷۷۵ کیلوگرم |
قیمت | ۸۹,۶۳۰ دلار | ۶۰۸,۳۵۸ دلار |
Kurosh33
۷ خرداد ۱۴۰۳من هنوز مقاله رو نخوندم کامنت میزارم ولی اگه تسلا ببره باز هم لامبورگینی بهتره
froG-driVer
۷ خرداد ۱۴۰۳من ویدیو رو هم ندیدم ولی یه حس خرابی بهم میگه کار مش واتسونه🤣🤣
Reza
۷ خرداد ۱۴۰۳به چه علت ؟
Bmw
۷ خرداد ۱۴۰۳ماشالا آفریقایی جنوبی
ماشالا تسلا
ماشالا ایلان ماسک که به آمریکایی ها یاد داد شما که نمی تونید با یه ماشین بنزینی تو درگ پیروز شید بجاش برقیشو بسازید و با یه برقی به جنگ بنزینی برید و پیروز شید تا آبروتون حفظ شه
سوشیانت
۷ خرداد ۱۴۰۳دوج چلنجر دیمون ۱۷۰: تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود
Taha Ayoobi
۷ خرداد ۱۴۰۳@ Bmw
چاره کار فقط نیتروفورازونه.
Parham
۷ خرداد ۱۴۰۳یکی از منفورترین کاربرا هستی نه اروپایی فنا تحویل میگیرنت نه آمریکایی پسندا.
سوشیانت
۷ خرداد ۱۴۰۳پرهام کسی میتونی همچین حرفی بزنه که خودش متعصب نباشه در ضمن کسی که علم داره نیازی نداره که کسی تحویلش بگیره
Parham
۸ خرداد ۱۴۰۳سوشیانت من کجا متعصب بودم؟من رو هیچ کشور یا خودرو سازی تعصب ندارم و فقط و فقط و فقط و فقط به آمریکا((((((((علاقه)))))))) دارم.تو به تعصب میگی علم؟اینکه ماشینای خوب و تاریخچه یه کشورو ببری زیر سوال میشه علم؟چقدر ادم باید کورکورانه نظر بده واقعا.
سوشیانت
۸ خرداد ۱۴۰۳معنای تعصب رو نمیدونی کسی تعصب داره که بدون مدرک حرف بزنه من هر بار هر حرفی رو زدم مدرک داشتم تو هم مشکلت اینه که اروپایی فنی و با عکس کادیلاک اومدی فکر کردی بقیه گول میخورن وگرنه یه آمریکایی فن از چلنجر دیمون حرص نمیخوره
A.m.A
۷ خرداد ۱۴۰۳قطعا تو دوست خوب منی
قطعا اگه کسی پولش به روئلتو برسه نمیاد بخاطر شتابش تسلا بگیره😅
سوشیانت
۷ خرداد ۱۴۰۳ربطی نداره کسی که سدان بخواد تسلا میگیره کسی که سوپر اسپرت بخواد روئلتو میگیره البته خب تو این چیزا رو نمیدونی رفیق
Mr. gt c
۷ خرداد ۱۴۰۳وی دوازده خودش برنده اصلیه، بقیه اش سوسول بازیه
Kurosh33
۷ خرداد ۱۴۰۳اخه تسلا با گیربکس تک سرعته و گشتاور بیشتر داره با ماشین با گشتاور کمتر و گیربکس دوکلاچه مقایسه میشه؟ گیربکس های تک سرعته فقط در صفر تا صد خوبن که انگار ارمیچره ولی تو سرعتِ ۵۰ اگه درگ بندازن تسلا صد در صد میبازه. این ماشین برقی ها هیچی برای عرضه ندارن برای همین همش درگ برگزار میکنن . اگه میتونن توی پیست سریع تر باشن.
Silent
۷ خرداد ۱۴۰۳بله شما درست میفرمایید فقط 400کیلو تفاوت وزن به چشمتون نمیاد.
محمدهادی
۹ خرداد ۱۴۰۳بعلاوه ی یک راننده ی فشل
تو ۵ راند اول تماما دیرتر از مت واتشون استارت میزد
خب ینی چی
ملومه عقب میوفته
دوسداشتم خود مت پاتسون پشت روئلتو بشینه
قطعا نتیجه تغیر میکرد
جدا ازین اما و اگر ها
انصافا تسلا یه شترگاوپلنگ بچه زرنگه!
اصلن حال نمیده که یه ماشین برقی شهری داشته باشی که فقط از سر لج بازی با هایپرکارها کارخونه اونو تا ۱۰۰۰ اسب بلکه بیشتر شارژش کرده باشه
۱چهارم مایلو توی ۹:۸ ثانیه بزنی ولی مثل شتر ارتفاع ماشینت بالا باشه
میدونی
مثل اینه که با دمپایی بری سالن اپرا بشینی بهترین جای سالن اجرارو تماشا کنی
با دمپایی
ساسان
۷ خرداد ۱۴۰۳چشم راننده لامبو تا تصویر رو ببینه بده به مغزش پردازش کنه و فرمان شروع حرکت بده، رسما یکثانیه تاخیر داره!
درک قبلیم همین باگو داشت!
Reza
۷ خرداد ۱۴۰۳😂😂😂 دیگه لامبو شتابش کم بود چرا راننده رو کور میکنی
Kurosh33
۷ خرداد ۱۴۰۳به قول سالار ریویوز این ماشین های برقی بیشتر از یک اسکوتر برقی نیستن
جرمی کلارکسون
۷ خرداد ۱۴۰۳به قول سالار ریویوز ماشین های برقی در واقع یه اسکوتر شهری الکتریکیه که بیشتر از یک نفر ظرفیت داره
Kurosh33
۷ خرداد ۱۴۰۳چرا این سایت های ماشین دست از مقایسه ی یه ماشین برقی با ماشین بنزینی یا هیبریدی دست بر نمیدارن و به کارایی اون ماشین برقی توجه نمیکنن؟ مثلا همین تسلا سایبرتراک یک افرود ساده نمیتونه بره ولی توی طبلیق هاش نشون میده که از ۹۱۱ سریع تره. خب که چی؟
Reza
۷ خرداد ۱۴۰۳چون واقعاً وقت خودروهای بنزینی سر اومده چه بخواهیم چه نخواهیم این واقعیته که ماشینهای سوختی یه ل.گن به درد نخور هستن و برقی ها یه سروگردن از اونا بهترن
لطفاً الکی تعصب برندی رو نداشته باشیم یه چند وقت دیگه خواهیم دید که تویوتا و بنز و نیسان و امثال اونها دیگه نمی تونن در مقابل اینجور ماشین ها دوام بیارن و تو آفرود کم میارن
راستگو
۷ خرداد ۱۴۰۳چون تنها مزیتشه
اونم فقط بخاطر تکنولوژی مختص تسلا نیس همه برقیا سریعن
Amir
۷ خرداد ۱۴۰۳صدای لامبورگینی میارزه به کل این جاروبرقی
پیام
۷ خرداد ۱۴۰۳😂😂😂😂😂😂😂😂😂
BMZ
۷ خرداد ۱۴۰۳مش واتسون و کارواو نماد بلاهت و آبروریزی در دنیای خودرو همچین ویدئو هایی رو پخش میکنه که یه عده بچه سال رو با دیدن ویدئو هاش به وجد بیاره ، بعد همون بچه ها بیان توی فضای مجازی و کری بخونن
خیلی وقته که دیگه ویدئو های carwow رو نگاه نمیکنم، نه درگ ریس ، نه تست وبررسی
چون درگ هایی که برگزار میکنه راننده هاش مبتدین ، تایم های واقعی ماشین ها زده نمیشه ، کلی اول ویدئو هاش چرت و پرت میگه و از همه مهم تر بین ماشینایی درگ میزاره که اصلا رقیب هم نیستن
تست و بررسی هاش هم که دوباره کلی چرت و پرت میگه و از ماشینا ایرادای بنی اسرائیلی میگیره ، کلا تست و بررسی هاش هم چرته
بیشتر از همه تست و بررسی های Doug demuro رو میبینم ، درگ هم از Sam carlegion یا hagerty که واقعا ویدیوهاش شاهکاره ، به دوستان ماشین باز هم توصیه میکنم این کارو بکنن
froG-driVer
۷ خرداد ۱۴۰۳جیسون کامیسا عالیه دو سه روز پیش درگ شاسی بلند های اسپرت با آیونیک بود کار کامیسا بود عالی عالی😀
سوشیانت
۷ خرداد ۱۴۰۳یه سدان شتابش از یه سوپر اسپرت بیشتره!!! دم تسلا گرم🔥💪🇺🇲
مازیار
۷ خرداد ۱۴۰۳برگشت به پنج سال قبل و مقایسه شتاب برقی با بنزینی کاری بود که فقط از عهده خودت برمیاومد ولاغیر
سوشیانت
۷ خرداد ۱۴۰۳۴۰۰ کیلوگرم اختلاف وزن و اینکه یه سدان داره با یه سوپر اسپرت رقابت میکنه و با این حال تو شتاب شکستش میده خودش مهندسی فوق العاده تسلا رو نشون میده تازه لامبورگینی علاوه بر سه موتور برقی موتور بنزینی هم داره ولی باز قدرتش کمتر از تسلاست!
مازیار
۷ خرداد ۱۴۰۳آره بابااا مگه الکیه؟
Shahab
۷ خرداد ۱۴۰۳رولینگ رو خیلی بد باخت تسلا جونت 😂
گفتم برتری تسلا توی شتاب خیلی طول نمیکشه . حالا هی فشار بخور و انکار کن … 😊
سوشیانت
۷ خرداد ۱۴۰۳فشار رو اونی میخوره که سوپر اسپرتش برتری کامل نسبت به یه سدان نداره
نشناسی بهتره
۷ خرداد ۱۴۰۳کاربر تسلا تموم شد
این شروع شد🙄
به قول اون سکانس تاریخی فیلم OFFICE
Nooooo God
Please noooo
راستگو
۷ خرداد ۱۴۰۳بل
دوستلن ببینین طرفدار تسلا ایشون هستن دیگ خودتون سطح رو تشخیص بدین
سوشیانت
۷ خرداد ۱۴۰۳فعلا داریم سطح طرفداران لامبورگینی رو میبینیم که دارن گریه میکنن که تسلا شتاب و قدرتش از روئلتو بیشتره
PURIYA
۷ خرداد ۱۴۰۳اقای سوشیانت
برای ما عشق ماشینا که با عکسای لامبو و فراری و بوگاتی بزرگ شدیم و عاشق اونا بودیم مهم نیست که از این ماشین ببازه یا ببره هر اتفاقی بی افته حتی اگه با اختلاف فاحش هم ببازه باز قلب ما یه چیزو میخواد
اونم ماشین بنزینی و غرشه اونه
پس دیگه برا ما تسلا تسلا نکن یکم برای سلیقه دیگران احترام قائل باش
…
سوشیانت
۸ خرداد ۱۴۰۳هر موقع شما ها به سلیقه ما احترام گذاشتید ما هم احترام میذاریم احترام گذاشتن دو طرف هست نه یک طرفه…
PURIYA
۸ خرداد ۱۴۰۳کل کل یه چیزه
بی احترامی یه چیز دیگه من که تا الان بیاد نمیارم بی احترامی به کسی کرده باشم
هرکسی هم بی احترامی کرده شعور خودشو نشون داده
Mohammad hasan
۸ خرداد ۱۴۰۳تو دنیایی که تخصص و حرفه وجود داشته باشه صرفا و محدود به تماشای ویدیو و عکس و… تو فضای وب و خواندن اعداد و ارقام نباشه تعصب و جانب داری از محصول یک شرکت جایی که نداره هیچ ارزشی هم نداره و به حرفه ای نبودن شخص اشاره داره
یه آدم متخصص میاد مزیت های یک محصول رو در کنار معایب اون میگذاره
نه اینکه بیاد در خصوص صنعت خودرو سازی یک کشور دیگه که سود و زیانش
دوزار تو حال ما تاثیر نداره با یه شخص دیگه ساعت ها دعوا و لفاظی و بحث و جدل بکنه…
محصول برقی آمریکایی ها یکسری ویژگی ها داره و محصول با سابقه ایتالیایی ها یکسری مزایا
حالا شما تا سال دیگه هم دعوا کنید و بخش کامنت های پدال رو بیخودی شلوغ کنید هیچ عایدی براتون نداره…
نکته بعد که خیلی برام جالب بود و البته تو صنعت خودرو بسیار مهم هست بالا رفتن میانگین عملکرد خودرو هاست…
یک زمانی ۱۰۰۰ اسب بخار مختص خودرو های فرمول یک و…بود اما الان تعداد خودرو هایی با این میزان قدرت بیش از ۲۰ مدل از برند های مختلف هست!
حال خودرو های تقویت شده بماند!
البته در خصوص خودرو های سبک مسئله خیلی پیچیده ای نیست! ساخت یک موتور ۱۰۰۰ اسب بخاری کار چندان پیچیده ای دیگه نیست چون قدرتی که یک وی ۸ آمریکایی با یک سوپرشارژر تولید میکنه رو بوگاتی ویرون با ۴ تا توربو شارژر انجام میده
بحث کیفیت و سطح تکنولوژی اون محصول مطرحه…
و موتور های دیزلی که هنوز موعد کنار گذاشتنشون نرسیده…
سوشیانت
۸ خرداد ۱۴۰۳من نگفتم شما به کسی بی احترامی کردید دارم میگم به سلیقه کسی بی احترامی کردید شما که به تسلا میگید اسباب بازی پس انتظار نداشته باشید کسی نیاد بگه بوگاتی و لامبورگینی اسباب بازی هستن
𝐀𝐥𝐢
۷ خرداد ۱۴۰۳درگ به کنار لامبو عجب رنگی داره!!!
تنر
۷ خرداد ۱۴۰۳ماشین های برقی ۱۰۰۰ اسبی به بالا انقلابی در خودرو های شهری هستند حالا درسته اصالت و موتور و صدای مثلا لامبورگینی یه چیز دیگست اما همین که بتونی با ماشین ۹۰ هزار دلاریت پا به پای ماشین ۶۰۰ هزار دلاری بری خودش لذت خاصی داره
Sorena
۷ خرداد ۱۴۰۳درگ ماشین با جارو برقی
محمد
۷ خرداد ۱۴۰۳در صورت داشتن ۶۰۰ هزار دلار توی حساب بانکی قطعا لامبورگینی ولی بیاید اینجوری به قضیه نگاه کنیم که چند درصد مردم دنیا توان خرید و تجربه خودرویی با بیشتر از نیم میلیون دلار قیمت رو دارند تسلا درسته که روح موتور ۱۲ سیلندر لامبو و پویایی رانندگیش رو نداره ولی به مردم بیشتری این امکان رو داد که لذت شتاب سوپر اسپرت ها و هایپر کار هارو با قیمت ۵۰ تا ۸۰ هزار دلار تجربه کنن و به صورت روزمره هم بتونن از ماشین استفاده کنن
LAMBORGHINI
۷ خرداد ۱۴۰۳نه روئلتو نه جاروبرقی
فقط سستو المنتو و اسنزا scv12 🔥🔥🔥
LAMBORGHINI
۷ خرداد ۱۴۰۳هنوز یه راننده درست حسابی سوار روئلتو نشده تا ببینیم چقدر تایم میزنه
جرمی کلارکسون
۷ خرداد ۱۴۰۳مت واتسون میاد یه سوپر کار 600 هزار دلاری هیبریدی لامبورگینی رو با سدان الکتریکی 90 هزار دلاری مقایسه میکنه😐🤦
کبوتر با کبوتر باز با باز
Taha Ayoobi
۷ خرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/tesla-model-s-plaid-and-lamborghini-revuelto-break-down-as-they-race-down-the-1-4-mile_2.jpg
چه خوشگله
johnmarston
۷ خرداد ۱۴۰۳من زیر پست درگ چایونیک هم گفتم
فلسفه آرمیچر جارو برقی با موتور احتراق داخلی فرق داره نباید مقایسه بشن
رووئلتو الان باید با sf90 سرشاخ و مقایسه بشه
B
۷ خرداد ۱۴۰۳با اونم مقایسه کرده بودن sf90 پرفورمنسش بهتر بود فقط تو ترمز فکر کنم ضعیف تر بود
سوشیانت
۸ خرداد ۱۴۰۳فراری با اینکه با شرکت یاسا همکاری کرده باز هم شتابش از مدل اس پلد کمتره
BMW
۷ خرداد ۱۴۰۳هم صدای روئلتو کل شرکت تسلا رو میخره👍😎
مهربد
۷ خرداد ۱۴۰۳مسابقه های بی معنی و بدون بار فنی.. درگ یه مشت بچه مزلف پولدار که تنها چهارصد متر و در مسیر مستقیم می توانند برانند.. فرمان و فرمان پذیری هم اصلا مهم نیست..!!!
Silent
۷ خرداد ۱۴۰۳بزرگترین لطفی که TESLA به شهروندان کرده بساط این اگزوز فروشی ها جمع کرد الان دیگه سر چهار راه صدای خرررخرر کردن نشان خر..ت هست تا پول و قدرت.
مسخره بازی برندهایی که دسی بل صداشوون حقارت هست و درگ های که باخت دادن توو تاریخ این صنعت.
محمد
۷ خرداد ۱۴۰۳طرفداران تسلا خیلی هول برشون داشته چرا ؟
لامبورگینی هم هر وقت بخواد می تونه ی جارو برقی زشت سفید درست کنه از خودش صدای پنکه دربیاره
فکر می کنید چرا لامبورگینی شش برابر قیمت داره
اگر بین بی وای دی برقی و رولز رویس فانتوم هم درگ بزاری بی وای دی سریع تره ولی بهتر نیست.
تازه لامبورگینی بیشتر وقت ها دنبال سرعت نبوده
خودرو ساخته با هدف جذب طرفدار و چسبونده شدن عکس ماشیناش روی دیوار اتاق جوانان سر تا سر دنیا
علی
۸ خرداد ۱۴۰۳زندگی که همش مسابقات نیست. وقتی هر روز صبح بیدار بشی و لامبورگینی روئلتو رو تماشا کنی مجذوب زیبایی فرشته وار اون بشی مجذوب کیفیت ساخت بسیار بالای اون بشی. میخکوب صدای آهنگین و موسیقی وار اون بشی
تماشا ی موتور ۱۲ سلیندر که از زیر شیشه دیده میشه بخدا یک ملیون دلاری لذت داره
اون وقت کی اصلا یادش میاد که تسلا چی هست
علی
۸ خرداد ۱۴۰۳این جواهر تا دنیا هست عین تابلو نقاشی در تاریخ خواهد درخشید پادشاه هایپر کارها لامبو
علی
۸ خرداد ۱۴۰۳این مثل یه مجسمه الهه ها تراشیده شده بقدری هیجان انگیز و نفس گیره که نبض ادمو کنترل میکنه واووووو مثل نواختن عاشقانه پیانو و سنتور هست باعشق ساخته شده و تقدیم به تمام دنیا شده
اهورا
۸ خرداد ۱۴۰۳چرا باید تسلایی که سنگین تر لامبورگینی هست و ارزشش کمتر از لامبورگینی هست ببره و چرا لامبورگینی که اینقدر خفنه و ماشین هاش گرون هستن مثل این لامبورگینی که ۶۰۰۰۰۰ دلار قیمت داره از تسلا ببازه ؟
محمد MPGH
۸ خرداد ۱۴۰۳بدلیل اینکه هیچ وقت نباید ماشین بنزینی و برقی رو مقایسه کرد.
بنظر من باید این درگ بین S پلد و لانزادور می بود اون موقع میدیم که تسلا به چه زیبایی و با اختلاف زیاد می باخت
حیف لانزادور مفهومی هست