تسلالامبورگینی

درگ لامبورگینی روئلتو با تسلا مدل S پلد، سوپراسپرت V12 در برابر سدان برقی

از بین این دو خودروی ۱۰۰۰ اسبی که یکی سوپراسپرت ۷۰۰ هزار دلاری و دیگری سدان ۱۰۰ هزار دلاری است، کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود؟

لامبورگینی روئلتو و تسلا مدل S پلد به‌جز اینکه هردو ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند، هیچ شباهت دیگری باهم ندارند ولی بااین‌حال، همیشه تقابل سوپراسپرت‌ها با سوپرسدان‌های الکتریکی جذاب است. در یک سمت میدان، یک روئلتوی زردرنگ چشمگیر دیده می‌شود یعنی سوپرکاری که در سینهٔ خود یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور را پنهان کرده است. بااین‌حال، قوای محرکهٔ روئلتو از نوع پلاگین‌هیبریدی است و سه موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کنند که دوتا در جلو و سومی در عقب قرار دارد. این ترکیب مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

از سوی دیگر، تسلا مدل S پلد از سه موتور الکتریکی بهره می‌برد که مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهند؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ قدرت بسیار به هم نزدیک هستند ولی بااین‌وجود، تسلا با وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی از لامبورگینی ۱۹۶۵ کیلوگرمی سنگین‌تر است. تفاوت بزرگ بعدی بین این دو ماشین در قیمت است. قیمت مدل S پلد از تنها ۹۲ هزار دلار آغاز می‌شود که بسیار از رقیب ایتالیایی ارزان‌تر است. البته نمونهٔ حاضر در این رقابت به پکیج ۲۰ هزار دلاری پیست و پکیج ۶ هزار دلاری تایر Zero-G مجهز است که قیمت را به ۱۱۸ هزار دلار می‌رساند ولی هنوز هم نزدیک به شش برابر از روئلتوی ۶۸۳ هزار دلاری ارزان‌تر است!

حال بیایید ببینیم این دو خودرو در مسابقهٔ درگی که برخلاف معمول، در مسافت ۸۰۰ متر انجام می‌شود چه عملکردی دارند. در مسابقهٔ اول «بروکس وایزبلات» که پشت فرمان لامبورگینی نشسته بود، از فاصلهٔ بسیار زیادی که تسلا ایجاد کرد شگفت‌زده شد. در مسابقهٔ دوم، روئلتو شروع بسیار سریع‌تری داشت درحالی‌که حدود یک ثانیه طول کشید تا تسلا از خواب بیدار شود ولی با وجود این تاخیر، بازهم پلد برنده شد. در مسابقهٔ سوم هم نتیجه تغییر نکرد و یک بار دیگر سوپرکار ایتالیایی شکست خورد.

در این مسابقه، روئلتو ظرف ۲.۵۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید، ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه طی کرد و پس از ۱۵.۴۸ ثانیه به پایان ۸۰۰ متر رسید. از سوی دیگر، مدل S پلد برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد، به تنها ۲.۲۹ ثانیه زمان نیاز داشت درحالی‌که ۴۰۰ متر را در ۹.۳۴ ثانیه و ۸۰۰ متر را در ۱۴.۶۲ ثانیه طی کرد. این یعنی در ۸۰۰ متر، تسلا با یک‌ششم قیمت، حدود ۰.۸۵ ثانیه از لامبورگینی سریع‌تر است.

مقایسه مشخصات فنی

تسلا مدل S پلد لامبورگینی روئلتو
پیشرانه الکتریکی سه موتوره ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی
قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار ۱۰۱۵ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲۵ نیوتن متر ۱۰۶۲ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم ۱۹۶۵ کیلوگرم
قیمت ۱۱۸ هزار دلار ۶۸۳ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2085 ديدگاه)

    عاشق گیربکس دوکلاجه لامبورگینی روئلتو شدم چه تعویض دنده های لذت بخشی می کنه

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. علی Shelby

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (464 ديدگاه)

      روئلتو🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹

    2. Ahmad

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (194 ديدگاه)

      فولکس واگن دمش گرم چه ماشینی برای لامبورگینی ساخته واقعا آلمانی ها شاهکار خلق میکنن

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. amirkhanzadeh

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (875 ديدگاه)

      اگر سوار اونتادور svj می شدی چی می گفتی 😈

    4. جرمی کلارکسون

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (832 ديدگاه)

      لامبورگینی انتخاب ماشین بازا تو این درگ👑❤️
      تسلا گیربکس نداره یعنی روحم نداره

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. ALI A

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (68 ديدگاه)

        بخاطر داشتن گشتاور آنی و نداشتن دنده تقریبا هیچ بنزینی و هیبریدی حریف برقی ها نیست… قیمت هم که میبینید… ولی طراحی و صدا و پرستیژ لامبو یه چیز دیگه اس….

        موافقم 5
        مخالفم 1
    5. new reventon

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (448 ديدگاه)

      نقطه شد واقعا😂

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. hosen

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (465 ديدگاه)

    فکر کنم فقط ریمک نورا بتونه این اس پلد رو شکست بده.

    1. علی منصوری

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (269 ديدگاه)

      خیلی فست بود این تسلا پلد،

  3. (Ali(chevynova

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (7304 ديدگاه)

    آفرین تسلا

    موافقم 4
    مخالفم 5
  4. همایون

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (739 ديدگاه)

    به نظرم با تمام جذابیت وقتشه که نمونه ارتقا یافته روئلتو معرفی بشه

  5. امید

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    لامبورگینی باخت؛بد هم باخت

    موافقم 3
    مخالفم 2
  6. Dio

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (120 ديدگاه)

    یعنی روئلتو توی درگ تا الان فقط هیوندای آیونیک 5N رو برده فک کنم :)))

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. ممد ژانگولر

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4088 ديدگاه)

    دلم برای لامبو سوخت . ولی خوب آینده یعنی برقی سازی و حقشم بود . من که عاشق اون رنگ زیبای آسمون و ابراش شدم خداوکیلی ی لکه آلودگی یا چربی اضافه نداشت .
    آهان اینم بگم راننده لامبو زیاد مالی نبود . عین ببو گلابی فقط گاز میداد همین .

    موافقم 1
    مخالفم 2
  8. Mr wrong

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (311 ديدگاه)

    واقعا مورسیه لاگو لامبورگینی ترین لامبورگینی تاریخ بود و اونتادور باکلاس ترین
    ولی این اصلا جذاب نیست

  9. Bmw

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (658 ديدگاه)

    این راننده درگ تایمز واقعا خوب بلده چطور لانچ‌ کنه سوار هر ماشینی میشه تا ته عملکردشو میکشه بیرون
    اینجام باید آفرین گفت به تسلا که یک تنه پرچم آمریکارو بالا نگه داشته اونم با نابغه ای از دل صحرا های آفریقا

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3411 ديدگاه)

      آمریکا فقط تسلا نداره کلی شرکت خودروسازی خوب دیگه داره البته خب تعصب باعث میشه آدم واقعیت رو نبینه

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. B

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (840 ديدگاه)

      داداش آفریقای جنوبی اونطوریم نیستا 😅 پدر ماسک هم صاحب یه معدنه

  10. 🥇M🏆Bavaria///👑

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (594 ديدگاه)

    فاجعه شد🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

  11. مجید

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (253 ديدگاه)

    ایکاش همه شرکتا میومدن تو نوربرگرین رکورد ثبت میکردن که عیارشون مشخص بشه تا اینقدر این درگ‌ها رایج نشن.

    اصل تفاوت یه خودرو اسپرت تو فرمان‌پذیری و هندلینگ اون ماشینه و عملکردش تو یه مسیر بلند.

  12. Siyavash

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (752 ديدگاه)

    خدایش این برقی ها جذابیت دنیای سوپراسپرت و هایپر کار هارو خراب کردن..من خودم تا حدودی به تسلا و لوسید علاقه دارم ولی نباید این قدرت و شتاب رو در اختیار محصولاتشون میذاشتن فکر کن ۷۰۰ هزار دلار یا حتی ۳ میلیون دلار دادی لافراری مک‌لارن p1 یا ویرون خریدی یهو یه تسلا بیاد جات بذاره .خیلی به آدم زور داره…👎

    1. علی منصوری

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (269 ديدگاه)

      نامردی ،فک کن یک ششم قیمت روئلتو بود، البته همه چیز تو سرعت خلاصه نمیشه ، ولی این خیلی ظلمه در حق اینا، موافقم باهات

  13. IRI

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    یه نوب : تسلا پادشاهه همه خودرو هاست

    موافقم 5
    مخالفم 2
  14. nikan

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (139 ديدگاه)

    قطعا لامبو بدون شک
    کافیه یه سر به نوربرگ رینگ بزنین که بفهمین چرا

  15. علی منصوری

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (269 ديدگاه)

    تسلا فقط میرفت تو سکوت مطلق ، اون صدای موتوریم ک ن
    میومد صدای سلطان بود کنارش…..
    چیزی از ارزشهای لامبو کم نمیشه ،بچه ها همه خوب بودن ، توپ بازی و زمین و زمان و داور نام عادلانه بود….
    خب نتیجه این درگ از اول معلوم بود و بار فنی نداشت ، انجین برقی همینه با چنین گشتاوری….
    ولی صدا و ابهت ،طراحی داخل و خارج همه چیز ب این سرعت آدم میده ک سلطان از نزدیک لمس کنه ،حتی اون اختلاف ۶ برابری

  16. B

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (840 ديدگاه)

    چقدر سنگینه این روئلتو !!!

  17. علی

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    مقایسه برقی با بنزینی کاری بیهوده است مثل مقایسه ساعت رولکس با ساعت کامپیوتری یا هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا