از بین این دو خودروی ۱۰۰۰ اسبی که یکی سوپراسپرت ۷۰۰ هزار دلاری و دیگری سدان ۱۰۰ هزار دلاری است، کدامیک سریعتر خواهد بود؟
لامبورگینی روئلتو و تسلا مدل S پلد بهجز اینکه هردو ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند، هیچ شباهت دیگری باهم ندارند ولی بااینحال، همیشه تقابل سوپراسپرتها با سوپرسدانهای الکتریکی جذاب است. در یک سمت میدان، یک روئلتوی زردرنگ چشمگیر دیده میشود یعنی سوپرکاری که در سینهٔ خود یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور را پنهان کرده است. بااینحال، قوای محرکهٔ روئلتو از نوع پلاگینهیبریدی است و سه موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی میکنند که دوتا در جلو و سومی در عقب قرار دارد. این ترکیب مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
از سوی دیگر، تسلا مدل S پلد از سه موتور الکتریکی بهره میبرد که مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهند؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ قدرت بسیار به هم نزدیک هستند ولی بااینوجود، تسلا با وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم، به میزان قابلتوجهی از لامبورگینی ۱۹۶۵ کیلوگرمی سنگینتر است. تفاوت بزرگ بعدی بین این دو ماشین در قیمت است. قیمت مدل S پلد از تنها ۹۲ هزار دلار آغاز میشود که بسیار از رقیب ایتالیایی ارزانتر است. البته نمونهٔ حاضر در این رقابت به پکیج ۲۰ هزار دلاری پیست و پکیج ۶ هزار دلاری تایر Zero-G مجهز است که قیمت را به ۱۱۸ هزار دلار میرساند ولی هنوز هم نزدیک به شش برابر از روئلتوی ۶۸۳ هزار دلاری ارزانتر است!
حال بیایید ببینیم این دو خودرو در مسابقهٔ درگی که برخلاف معمول، در مسافت ۸۰۰ متر انجام میشود چه عملکردی دارند. در مسابقهٔ اول «بروکس وایزبلات» که پشت فرمان لامبورگینی نشسته بود، از فاصلهٔ بسیار زیادی که تسلا ایجاد کرد شگفتزده شد. در مسابقهٔ دوم، روئلتو شروع بسیار سریعتری داشت درحالیکه حدود یک ثانیه طول کشید تا تسلا از خواب بیدار شود ولی با وجود این تاخیر، بازهم پلد برنده شد. در مسابقهٔ سوم هم نتیجه تغییر نکرد و یک بار دیگر سوپرکار ایتالیایی شکست خورد.
در این مسابقه، روئلتو ظرف ۲.۵۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید، ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه طی کرد و پس از ۱۵.۴۸ ثانیه به پایان ۸۰۰ متر رسید. از سوی دیگر، مدل S پلد برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد، به تنها ۲.۲۹ ثانیه زمان نیاز داشت درحالیکه ۴۰۰ متر را در ۹.۳۴ ثانیه و ۸۰۰ متر را در ۱۴.۶۲ ثانیه طی کرد. این یعنی در ۸۰۰ متر، تسلا با یکششم قیمت، حدود ۰.۸۵ ثانیه از لامبورگینی سریعتر است.
مقایسه مشخصات فنی
تسلا مدل S پلد | لامبورگینی روئلتو | |
پیشرانه | الکتریکی سه موتوره | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | ۱۰۲۰ اسب بخار | ۱۰۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۲۵ نیوتن متر | ۱۰۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۱۹۰ کیلوگرم | ۱۹۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۱۸ هزار دلار | ۶۸۳ هزار دلار |
علی جردن
۱ آبان ۱۴۰۳عاشق گیربکس دوکلاجه لامبورگینی روئلتو شدم چه تعویض دنده های لذت بخشی می کنه
علی Shelby
۱ آبان ۱۴۰۳روئلتو🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹
Ahmad
۱ آبان ۱۴۰۳فولکس واگن دمش گرم چه ماشینی برای لامبورگینی ساخته واقعا آلمانی ها شاهکار خلق میکنن
amirkhanzadeh
۱ آبان ۱۴۰۳اگر سوار اونتادور svj می شدی چی می گفتی 😈
جرمی کلارکسون
۱ آبان ۱۴۰۳لامبورگینی انتخاب ماشین بازا تو این درگ👑❤️
تسلا گیربکس نداره یعنی روحم نداره
ALI A
۱ آبان ۱۴۰۳بخاطر داشتن گشتاور آنی و نداشتن دنده تقریبا هیچ بنزینی و هیبریدی حریف برقی ها نیست… قیمت هم که میبینید… ولی طراحی و صدا و پرستیژ لامبو یه چیز دیگه اس….
new reventon
۱ آبان ۱۴۰۳نقطه شد واقعا😂
hosen
۱ آبان ۱۴۰۳فکر کنم فقط ریمک نورا بتونه این اس پلد رو شکست بده.
علی منصوری
۱ آبان ۱۴۰۳خیلی فست بود این تسلا پلد،
(Ali(chevynova
۱ آبان ۱۴۰۳آفرین تسلا
همایون
۱ آبان ۱۴۰۳به نظرم با تمام جذابیت وقتشه که نمونه ارتقا یافته روئلتو معرفی بشه
امید
۱ آبان ۱۴۰۳لامبورگینی باخت؛بد هم باخت
Dio
۱ آبان ۱۴۰۳یعنی روئلتو توی درگ تا الان فقط هیوندای آیونیک 5N رو برده فک کنم :)))
ممد ژانگولر
۱ آبان ۱۴۰۳دلم برای لامبو سوخت . ولی خوب آینده یعنی برقی سازی و حقشم بود . من که عاشق اون رنگ زیبای آسمون و ابراش شدم خداوکیلی ی لکه آلودگی یا چربی اضافه نداشت .
آهان اینم بگم راننده لامبو زیاد مالی نبود . عین ببو گلابی فقط گاز میداد همین .
Mr wrong
۱ آبان ۱۴۰۳واقعا مورسیه لاگو لامبورگینی ترین لامبورگینی تاریخ بود و اونتادور باکلاس ترین
ولی این اصلا جذاب نیست
Bmw
۱ آبان ۱۴۰۳این راننده درگ تایمز واقعا خوب بلده چطور لانچ کنه سوار هر ماشینی میشه تا ته عملکردشو میکشه بیرون
اینجام باید آفرین گفت به تسلا که یک تنه پرچم آمریکارو بالا نگه داشته اونم با نابغه ای از دل صحرا های آفریقا
سوشیانت
۱ آبان ۱۴۰۳آمریکا فقط تسلا نداره کلی شرکت خودروسازی خوب دیگه داره البته خب تعصب باعث میشه آدم واقعیت رو نبینه
B
۱ آبان ۱۴۰۳داداش آفریقای جنوبی اونطوریم نیستا 😅 پدر ماسک هم صاحب یه معدنه
🥇M🏆Bavaria///👑
۱ آبان ۱۴۰۳فاجعه شد🤦🏻♂️🤦🏻♂️🤦🏻♂️
مجید
۱ آبان ۱۴۰۳ایکاش همه شرکتا میومدن تو نوربرگرین رکورد ثبت میکردن که عیارشون مشخص بشه تا اینقدر این درگها رایج نشن.
اصل تفاوت یه خودرو اسپرت تو فرمانپذیری و هندلینگ اون ماشینه و عملکردش تو یه مسیر بلند.
Siyavash
۱ آبان ۱۴۰۳خدایش این برقی ها جذابیت دنیای سوپراسپرت و هایپر کار هارو خراب کردن..من خودم تا حدودی به تسلا و لوسید علاقه دارم ولی نباید این قدرت و شتاب رو در اختیار محصولاتشون میذاشتن فکر کن ۷۰۰ هزار دلار یا حتی ۳ میلیون دلار دادی لافراری مکلارن p1 یا ویرون خریدی یهو یه تسلا بیاد جات بذاره .خیلی به آدم زور داره…👎
علی منصوری
۱ آبان ۱۴۰۳نامردی ،فک کن یک ششم قیمت روئلتو بود، البته همه چیز تو سرعت خلاصه نمیشه ، ولی این خیلی ظلمه در حق اینا، موافقم باهات
IRI
۱ آبان ۱۴۰۳یه نوب : تسلا پادشاهه همه خودرو هاست
nikan
۱ آبان ۱۴۰۳قطعا لامبو بدون شک
کافیه یه سر به نوربرگ رینگ بزنین که بفهمین چرا
علی منصوری
۱ آبان ۱۴۰۳تسلا فقط میرفت تو سکوت مطلق ، اون صدای موتوریم ک ن
میومد صدای سلطان بود کنارش…..
چیزی از ارزشهای لامبو کم نمیشه ،بچه ها همه خوب بودن ، توپ بازی و زمین و زمان و داور نام عادلانه بود….
خب نتیجه این درگ از اول معلوم بود و بار فنی نداشت ، انجین برقی همینه با چنین گشتاوری….
ولی صدا و ابهت ،طراحی داخل و خارج همه چیز ب این سرعت آدم میده ک سلطان از نزدیک لمس کنه ،حتی اون اختلاف ۶ برابری
B
۱ آبان ۱۴۰۳چقدر سنگینه این روئلتو !!!
علی
۱ آبان ۱۴۰۳مقایسه برقی با بنزینی کاری بیهوده است مثل مقایسه ساعت رولکس با ساعت کامپیوتری یا هوشمند