از بین این دو خودروی ۱۰۰۰ اسبی که یکی سوپراسپرت ۷۰۰ هزار دلاری و دیگری سدان ۱۰۰ هزار دلاری است، کدامیک سریعتر خواهد بود؟
لامبورگینی روئلتو و تسلا مدل S پلد بهجز اینکه هردو ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند، هیچ شباهت دیگری باهم ندارند ولی بااینحال، همیشه تقابل سوپراسپرتها با سوپرسدانهای الکتریکی جذاب است. در یک سمت میدان، یک روئلتوی زردرنگ چشمگیر دیده میشود یعنی سوپرکاری که در سینهٔ خود یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور را پنهان کرده است. بااینحال، قوای محرکهٔ روئلتو از نوع پلاگینهیبریدی است و سه موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی میکنند که دوتا در جلو و سومی در عقب قرار دارد. این ترکیب مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
از سوی دیگر، تسلا مدل S پلد از سه موتور الکتریکی بهره میبرد که مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهند؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ قدرت بسیار به هم نزدیک هستند ولی بااینوجود، تسلا با وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم، به میزان قابلتوجهی از لامبورگینی ۱۹۶۵ کیلوگرمی سنگینتر است. تفاوت بزرگ بعدی بین این دو ماشین در قیمت است. قیمت مدل S پلد از تنها ۹۲ هزار دلار آغاز میشود که بسیار از رقیب ایتالیایی ارزانتر است. البته نمونهٔ حاضر در این رقابت به پکیج ۲۰ هزار دلاری پیست و پکیج ۶ هزار دلاری تایر Zero-G مجهز است که قیمت را به ۱۱۸ هزار دلار میرساند ولی هنوز هم نزدیک به شش برابر از روئلتوی ۶۸۳ هزار دلاری ارزانتر است!
حال بیایید ببینیم این دو خودرو در مسابقهٔ درگی که برخلاف معمول، در مسافت ۸۰۰ متر انجام میشود چه عملکردی دارند. در مسابقهٔ اول «بروکس وایزبلات» که پشت فرمان لامبورگینی نشسته بود، از فاصلهٔ بسیار زیادی که تسلا ایجاد کرد شگفتزده شد. در مسابقهٔ دوم، روئلتو شروع بسیار سریعتری داشت درحالیکه حدود یک ثانیه طول کشید تا تسلا از خواب بیدار شود ولی با وجود این تاخیر، بازهم پلد برنده شد. در مسابقهٔ سوم هم نتیجه تغییر نکرد و یک بار دیگر سوپرکار ایتالیایی شکست خورد.
در این مسابقه، روئلتو ظرف ۲.۵۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید، ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه طی کرد و پس از ۱۵.۴۸ ثانیه به پایان ۸۰۰ متر رسید. از سوی دیگر، مدل S پلد برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد، به تنها ۲.۲۹ ثانیه زمان نیاز داشت درحالیکه ۴۰۰ متر را در ۹.۳۴ ثانیه و ۸۰۰ متر را در ۱۴.۶۲ ثانیه طی کرد. این یعنی در ۸۰۰ متر، تسلا با یکششم قیمت، حدود ۰.۸۵ ثانیه از لامبورگینی سریعتر است.
مقایسه مشخصات فنی
تسلا مدل S پلد | لامبورگینی روئلتو | |
پیشرانه | الکتریکی سه موتوره | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت | ۱۰۲۰ اسب بخار | ۱۰۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۲۵ نیوتن متر | ۱۰۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۱۹۰ کیلوگرم | ۱۹۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۱۸ هزار دلار | ۶۸۳ هزار دلار |
علی جردن
۱ آبان ۱۴۰۳عاشق گیربکس دوکلاجه لامبورگینی روئلتو شدم چه تعویض دنده های لذت بخشی می کنه
علی Shelby
۱ آبان ۱۴۰۳روئلتو🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹
SMS
۱ آبان ۱۴۰۳کی می خوان به این جور درگ ها پایان بدن خدا می دونه
Ahmad
۱ آبان ۱۴۰۳فولکس واگن دمش گرم چه ماشینی برای لامبورگینی ساخته واقعا آلمانی ها شاهکار خلق میکنن
قنداق
۱ آبان ۱۴۰۳آلمانی ها مثل لکسوس ساختن
ا.م
۱ آبان ۱۴۰۳حالت خوبه داداش؟
قنداق
۱ آبان ۱۴۰۳آخه بوگاتی کجاش شاهکاره
یا vr6
و g wagon landault
تا میباخ اکسلرو
قنداق
۱ آبان ۱۴۰۳هیچی از طراحی بدنه فنی پیشی رانه و غیره این نه بلد نیستی
طراحی ایتالیاییه شاید گاندینی نه آلمانی
انجین ساخت لامبوئه
و …
به این میگن اصالت
راستی برای حرفات شر سند داری یا فقط خواستی لایک جمع کنی ؟
R
۱ آبان ۱۴۰۳آلمان؟؟ آمریکایی فنا دیگه لول فضا رفتنو به سطح دیگه ای رسوندن کم بکش احمد آقا
amirkhanzadeh
۱ آبان ۱۴۰۳اگر سوار اونتادور svj می شدی چی می گفتی 😈
جرمی کلارکسون
۱ آبان ۱۴۰۳لامبورگینی روئلتو رو انصافا خوب ساخت به عنوان جایگزین اونتادور😈❤️🩹👑
هادی
۲ آبان ۱۴۰۳یوزِلس لَمبووووو
جرمی کلارکسون
۱ آبان ۱۴۰۳لامبورگینی انتخاب ماشین بازا تو این درگ👑❤️
تسلا گیربکس نداره یعنی روحم نداره
ALI A
۱ آبان ۱۴۰۳بخاطر داشتن گشتاور آنی و نداشتن دنده تقریبا هیچ بنزینی و هیبریدی حریف برقی ها نیست… قیمت هم که میبینید… ولی طراحی و صدا و پرستیژ لامبو یه چیز دیگه اس….
جرمی کلارکسون
۱ آبان ۱۴۰۳روح V12 و صداشو به شتاب فضایی و بی صدا نمیفروشم🤝
new reventon
۱ آبان ۱۴۰۳نقطه شد واقعا😂
hosen
۱ آبان ۱۴۰۳فکر کنم فقط ریمک نورا بتونه این اس پلد رو شکست بده.
علی منصوری
۱ آبان ۱۴۰۳خیلی فست بود این تسلا پلد،
محمدهادی
۳ آبان ۱۴۰۳۹۱۱ توربو اس هم حریف اس پلد لگن نیست؟
(Ali(chevynova
۱ آبان ۱۴۰۳آفرین تسلا
راستگو
۱ آبان ۱۴۰۳توضیحت کو پ😂
همایون
۱ آبان ۱۴۰۳به نظرم با تمام جذابیت وقتشه که نمونه ارتقا یافته روئلتو معرفی بشه
امید
۱ آبان ۱۴۰۳لامبورگینی باخت؛بد هم باخت
Dio
۱ آبان ۱۴۰۳یعنی روئلتو توی درگ تا الان فقط هیوندای آیونیک 5N رو برده فک کنم :)))
آرین
۱ آبان ۱۴۰۳خودش خیلیه
اون همه اهن و تلوپ هیوندای
ممد ژانگولر
۱ آبان ۱۴۰۳دلم برای لامبو سوخت . ولی خوب آینده یعنی برقی سازی و حقشم بود . من که عاشق اون رنگ زیبای آسمون و ابراش شدم خداوکیلی ی لکه آلودگی یا چربی اضافه نداشت .
آهان اینم بگم راننده لامبو زیاد مالی نبود . عین ببو گلابی فقط گاز میداد همین .
Mr wrong
۱ آبان ۱۴۰۳واقعا مورسیه لاگو لامبورگینی ترین لامبورگینی تاریخ بود و اونتادور باکلاس ترین
ولی این اصلا جذاب نیست
جرمی کلارکسون
۱ آبان ۱۴۰۳الان اینو گفتی لامبو میره برقی میکنه حرف نزن 😭
Bmw
۱ آبان ۱۴۰۳این راننده درگ تایمز واقعا خوب بلده چطور لانچ کنه سوار هر ماشینی میشه تا ته عملکردشو میکشه بیرون
اینجام باید آفرین گفت به تسلا که یک تنه پرچم آمریکارو بالا نگه داشته اونم با نابغه ای از دل صحرا های آفریقا
سوشیانت
۱ آبان ۱۴۰۳آمریکا فقط تسلا نداره کلی شرکت خودروسازی خوب دیگه داره البته خب تعصب باعث میشه آدم واقعیت رو نبینه
Taha Ayoobi
۱ آبان ۱۴۰۳سوشیانت کسایی که ترول هستن، هر جوری که جوابشون رو بدی فقط و فقط وقتت رو تلف کردی،
چه با ادب، با لحن تند، دوستانه، منطقی و…
چون دنبال بحث واقعی نیست، هیچ اهمیتی نداره براش که چی میگه، فقط ادامه میده.
Bmw
۱ آبان ۱۴۰۳سوشیانت سه غول پوشالی دیترویتیو میگی ؟
طاها جالبه شما تو دو تا آمریکایی فن متعصب به من میگین ترول 😂😂
حسن
۱ آبان ۱۴۰۳روئلتو با هزار تا اسب اعدادی که ارائه میده در حد کوروت ای ری هست بعد شما کری میخونی
Taha Ayoobi
۲ آبان ۱۴۰۳ترول منظور فقط شما نیستی هر کس دیگه ای
سوشیانت
۲ آبان ۱۴۰۳نه سه تا بدرد نخور آلمان رو میگم(بنز بی ام و پورشه)
B
۱ آبان ۱۴۰۳داداش آفریقای جنوبی اونطوریم نیستا 😅 پدر ماسک هم صاحب یه معدنه
حسن
۲ آبان ۱۴۰۳مث فردیناند پورشه مجاری
یا فرانتس یوزف پوپ اتریشی
یا اتوره بوگاتی ایتالیایی
یا اصلا مث ادولف هیتلر اتریشی
Galant.VR4(JDM)
۱ آبان ۱۴۰۳داداش از همون مقاله لامبورگینی در محاصره فراری فهمیدم روئلتو عددی نیست و لایق جانشینی نسل های دیگه لامبو نیست
🥇M🏆Bavaria///👑
۱ آبان ۱۴۰۳فاجعه شد🤦🏻♂️🤦🏻♂️🤦🏻♂️
مجید
۱ آبان ۱۴۰۳ایکاش همه شرکتا میومدن تو نوربرگرین رکورد ثبت میکردن که عیارشون مشخص بشه تا اینقدر این درگها رایج نشن.
اصل تفاوت یه خودرو اسپرت تو فرمانپذیری و هندلینگ اون ماشینه و عملکردش تو یه مسیر بلند.
آریا
۲ آبان ۱۴۰۳خب لامبورگینی هوراکان پرفومانته توی نورنبرگ رینگ یکی از رکورد دارهاست و خیلی هم عملکرد خوبی داشت فکر کنم تو 5 تای اوله
مجید
۲ آبان ۱۴۰۳بالاتر از اون هم آونتادور SVJ ه
Siyavash
۱ آبان ۱۴۰۳خدایش این برقی ها جذابیت دنیای سوپراسپرت و هایپر کار هارو خراب کردن..من خودم تا حدودی به تسلا و لوسید علاقه دارم ولی نباید این قدرت و شتاب رو در اختیار محصولاتشون میذاشتن فکر کن ۷۰۰ هزار دلار یا حتی ۳ میلیون دلار دادی لافراری مکلارن p1 یا ویرون خریدی یهو یه تسلا بیاد جات بذاره .خیلی به آدم زور داره…👎
علی منصوری
۱ آبان ۱۴۰۳نامردی ،فک کن یک ششم قیمت روئلتو بود، البته همه چیز تو سرعت خلاصه نمیشه ، ولی این خیلی ظلمه در حق اینا، موافقم باهات
A
۱ آبان ۱۴۰۳داداش شیرون هم بخری بازم این اس پلد ازش سریعتره
R
۱ آبان ۱۴۰۳شیرون سریعتره البته نسخه سوپر اسپرتش
IRI
۱ آبان ۱۴۰۳یه نوب : تسلا پادشاهه همه خودرو هاست
nikan
۱ آبان ۱۴۰۳قطعا لامبو بدون شک
کافیه یه سر به نوربرگ رینگ بزنین که بفهمین چرا
علی منصوری
۱ آبان ۱۴۰۳تسلا فقط میرفت تو سکوت مطلق ، اون صدای موتوریم ک ن
میومد صدای سلطان بود کنارش…..
چیزی از ارزشهای لامبو کم نمیشه ،بچه ها همه خوب بودن ، توپ بازی و زمین و زمان و داور نام عادلانه بود….
خب نتیجه این درگ از اول معلوم بود و بار فنی نداشت ، انجین برقی همینه با چنین گشتاوری….
ولی صدا و ابهت ،طراحی داخل و خارج همه چیز ب این سرعت آدم میده ک سلطان از نزدیک لمس کنه ،حتی اون اختلاف ۶ برابری
B
۱ آبان ۱۴۰۳چقدر سنگینه این روئلتو !!!
علی
۱ آبان ۱۴۰۳مقایسه برقی با بنزینی کاری بیهوده است مثل مقایسه ساعت رولکس با ساعت کامپیوتری یا هوشمند
علی
۲ آبان ۱۴۰۳دمت گرم عجب مثالی زدی
همه چی توی سرعت نیست که کدوم یک دهم ثانیه زودتر 800متر رو طی کنه
ملاک اینه که چی بسازی ساعت رولکس یا ساعت هوشمند
Taha Ayoobi
۱ آبان ۱۴۰۳آقا چرا همه سریع گارد میگیرن،
من خودم قبلا از کسایی بودم که خیلی به این درگ ها که ببین دوتا ماشین بی ربط برگذار میشد انتقاد میکردم،
ولی دیدم این ها برای نشون دادن برتری نیست،
الان اینجا هیچکسی نمیتونه نتیجه بگیره که تسلا از لامبورگینی بهتره،
توی درگ و شتاب صفر تا صد بهتره، ولی همونطوری که همه میدونن فقط درگ نیست که، توی پیست تسلا اگزوز لامبورگینی رو هم نمیبینه،
این ویدئو ها فقط برای مقایسه دوتا ماشین تو خط مستقیم هستن،
نه بده، نه خوبه، یه پارامتره.
الان چون تسلا برده کلا از لامبورگینی بهتر نیست که،
اصلا به هم ربطی ندارن، فقط یه مقایسه اس بین دوتا ماشین از دوتا سگمنت کاملا متفاوت(سوپر اسپرت هیبرید و سدان برقی!) برای اینکه ببینیم نتیجه چی میشه.
چیزی برای گارد گرفتن نداره.
MOPAR
۱ آبان ۱۴۰۳سوپر اسپرت 700 هزار دلاری با سیستم AWD دو دفرانسیل که ذره ای هرز نمیزنه جلو تسلا کم اوورده بعد چند تا کودک انتظار دارن رو آسفالت معمولی دیمن 100 هزار دلاری عقب دفرانسیل با کلی هرز گردی بیاد اس پلد یا بدتر از اون لوسیدو بزنه البته اینا گناه ندارن کودک هستن بزرگ میشن درست میشه، ماشین بازی یه منطق و علم خاص خودشو داره عر کسی درک نمیکنه
سوشیانت
۱ آبان ۱۴۰۳قشنگ گفتی
تازه اون تایر مخصوص درگ داره! یعنی رسما داره میگه که واسه درگ اصولی طراحی شده
Taha Ayoobi
۱ آبان ۱۴۰۳دیمن 170 یه درگستر تمام عیاره واقعا.
همه چیش اختصاص یافته برا درگه.
فیات مولتیپلا
۳ آبان ۱۴۰۳ولی حس میکنم برای کم کردن وزن کم کاری کردن
یعنی سیستم لانچ و انتقال قدرت رو نسبت به هلکت خیلی بردن بالا ولی کمکردن وزن رو نه
Mehrbod
۱ آبان ۱۴۰۳آخه این چه مقایسه ای است..!؟ پشت یک ماشین با قابلیت های دینامیکی فراوان بنشینی و تنها در مسیر مستقیم بدون تعویض دنده، تخت گاز کنی ببینی با یک خودرو برقی کدام زودتر میرسه.. !!
هیچ مسیری در دنیای شهری و پیست، مستقیم، کوتاه و چهارصد متر، نیست (مگر باند فرود هواپیما)..
مشکل در برگزار کننده چنین درگ هایی است که توانایی و هنر راندن در پیست را ندارند و اگرنه این خودروهای برقی در یک دور پیست، به گرد لامبوها و پورشه ها و فراری و مک لارن ها، نمی رسند چه برسه به چند ده دور و یک مسابقه کامل..!
خودروهای برقی حتی چند درگ هم پشت هم نمی توانند برگزار کنند..!
حسن
۲ آبان ۱۴۰۳والا لامبو کاری به المان نداره انقد المان فنا ناراحت نشن
هر چند لامبو با روئلتو گند زد به تاریخ خودرو سازی ولی اشکال نداره نمیشه کاریش کرد باید بپذیریدش
بذاریدش ضلع سوم تثلیث چون پورشه هیچ وقت بعدی را نمیسازه
R
۲ آبان ۱۴۰۳تاریخ خودروسازیو دیمن پلاستیکی با ادعاش گند زده از لامبو بالا نرو میوفتی😉🤣🤣
حسن
۲ آبان ۱۴۰۳ولی دیمون برا شما خوب دکلیه همون بالا بمونید لذت ببرید
M power
۲ آبان ۱۴۰۳فک کن لامبو داشته باشه بعد بیان بهت بگن لامبوتو بده هفتا پلد بهت بدیم
علی
۲ آبان ۱۴۰۳واوووووو این روئلتو هر جا حضور داره. اونجا میشه مرکز توجهات رسانه ها و ژورنالیست ها و عکاس ها واقعا طراحی نفس گیری داره
هر جز به جز این هایپر کار یه تندیس هست تک به تک اجزا این ماشین مثل جواهر ساخته شده دیدنش لذت خالص و هیجان انگیز هست
چهره خیال انگیزی داره پادشاه
Ali
۲ آبان ۱۴۰۳چه صدای گوش خراشی داره !
rasol
۲ آبان ۱۴۰۳س،درش حرفی ندارم برق اینهمه لامبورگینی رو به زحمت بندازه ولی شرط بندازین باهاش میزنیم هیولایه غناری رنگ ناز رو که نباید قسمش بدی بورو،باید صداش بدنه انابیه برقی و بلرزونه.
سعید
۱۸ آبان ۱۴۰۳چهارصد نیوتون متر گشتاور بیشتر تسلا جلب توجه نکرد برای کسی!!!