تسلاریمک-ریماکلوسید

درگ ریمک نورا با تسلا S پلد و لوسید ایر سافایر، قوی‌ترین خودروهای برقی جهان

ریمک نورا با ۱۹۱۷ اسب بخار قدرت در درگ ۸۰۰ متر در برابر تسلا مدل S پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار و لوسید ایر سافایر با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت چه عملکردی دارد؟

خودروهای الکتریکی بسیار سریع هستند و معمولاً در مسابقات درگ در برابر مدل‌های بنزینی، شکست‌ناپذیر هستند. بااین‌حال، اگر قوی‌ترین خودروهای الکتریکی بازار را در برابر یکدیگر قرار دهیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این سؤالی است که درگ‌تایمز قصد دارد در جدیدترین ویدئوی خود به آن پاسخ دهد. یکی از خودروهای این جمع، تسلا مدل S پلد است یعنی سوپرسدانی که زمانی در پیست‌های درگ بی‌رقیب بود اما وقتی ریمک نورا و لوسید ایر سافایر از راه رسیدند، شرایط تغییر کرد.

ازاین‌رو، درگ‌تایمز هر سهٔ این موشک‌های برقی را در فرودگاهی در فلوریدا گرد هم جمع کرده تا مشخص شود کدام‌یک سریع‌تر است. هرچند مسابقات درگ به‌طور استاندارد در ۴۰۰ متر انجام می‌شود ولی وقتی مجموعاً بیش از ۴۱۰۰ اسب بخار قدرت در اختیار داریم، چرا مسابقه را به ۹ ثانیه محدود کنیم؟ به همین دلیل است که مسابقهٔ درگ بین این سه ماشین در ۸۰۰ متر انجام می‌شود. ضعیف‌ترین عضو این جمع، تسلا مدل S پلد است که سه موتور الکتریکی آن مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در مرحلهٔ بعدی به لوسید ایر سافایر می‌رسیم که آن‌هم از سه موتور استفاده می‌کند ولی ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

هرچند این سدان‌ها هردو بسیار قدرتمند هستند ولی هیچ‌کدام حتی نمی‌توانند به ریمک نورا نزدیک شوند زیرا این هایپرکار کروات به چهار موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. از لحاظ وزن، تسلا با ۲۱۹۰ کیلوگرم برتری دارد درحالی‌که ریمک با ۲۳۱۰ کیلوگرم در وسط قرار می‌گیرد و لوسید با ۲۴۲۰ کیلوگرم از همه سنگین‌تر است. ابتدا لوسید و تسلا در برابر هم قرار می‌گیرند و همان‌طور که انتظار می‌رود، سافایر پیروز می‌شود. بااین‌حال، هیجان واقعی وقتی رقم می‌خورد که ریمک از راه می‌رسد و در آخر ویدئو، سه خودرو هم‌زمان در برابر هم قرار می‌گیرند.

در آغاز حرکت، به‌طور عجیبی لوسید جلو می‌افتد و نورا عقب می‌ماند که این نشان از لانچ بسیار بهتر سافایر دارد ولی در ادامه ریمک به‌راحتی جلو می‌افتد و در پایان ۸۰۰ متر به سرعت ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که این عدد برای تسلا ۳۰۰ کیلومتر و برای لوسید ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت است. در بخش تایم‌ها نیز تسلا ۴۰۰ متر را در ۹.۳ ثانیه و ۸۰۰ متر را در ۱۴.۵۶ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که سافایر این کار را به ترتیب در ۹.۲۳ ثانیه و ۱۴.۴۲ ثانیه انجام می‌دهد. سریع‌ترین عضو گروه یعنی نورا هم پس از ۹ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر و پس از ۱۳.۸۴ ثانیه به خط پایان ۸۰۰ متر می‌رسد. این رقابت نشان داد هرچند مدل S پلد و ایر سافایر کابوس اکثر سوپرکارهای بنزینی هستند ولی یک هایپرکار وجود دارد که می‌تواند ترس در دلشان بیندازد.

مشخصات فنی

لوسید ایر سافایر تسلا مدل S پلد ریمک نورا
قوای محرکه سه موتوره سه موتوره چهار موتوره
قدرت ۱۲۳۴ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار ۱۹۱۷ اسب بخار
گشتاور ۱۹۴۰ نیوتن متر ۱۴۲۵ نیوتن متر ۲۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته تک سرعته تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۴۲۰ کیلوگرم ۲۱۹۰ کیلوگرم ۲۳۱۰ کیلوگرم
قیمت ۲۵۰ هزار دلار ۸۸ هزار دلار ۲.۴ میلیون دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. کسرا

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (159 ديدگاه)

    وقتی ۲ میلیون دلار تو ۳دهم ثانیه خلاصه میشه
    تسلا و ریمک

    موافقم 28
    مخالفم 2
  2. Boss 429

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    برنده : تسلا
    قیمتا رو نگاه کنید و تمام
    خودروهای برقی روح ندارند . ۲۰ هزار دلاری و ۲ میلیونیش یکیه کاملا . در نتیجه با توجه به قیمت ، تسلا برنده ی واقعیه

    موافقم 61
    مخالفم 8
    1. SMS

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (571 ديدگاه)

      شاید خیلیا بگن جارو برقی و فلان و البته بعضا راست می گن ولی Boss429 عزیز ابهت لوسید رو شما نگاه کن بعد بگو تسلا

      موافقم 22
      مخالفم 9
  3. علی

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    چرا باتیستا نمیارن ریمک خجالت زده کنه! ضعیف کشی بشه دیگه 😂😂

    موافقم 8
    مخالفم 3
  4. مردیم از خوشی

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    قیمت مهم ترین فاکتور خرید یک خودرو هست مگه اینکه خیلی پولدار باشید که تنها ۵ درصد مردم اینقدر پول دار هستند

    موافقم 21
    مخالفم 1
  5. OM.01

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (546 ديدگاه)

    لوسید ایر سافایر 1234 اسب قدرت و 1910 نیوتون گشتاور سدان لوکس خانوادگی با 2.5 تن وزن همراه با 14.5 ثانیه شتاب 0 تا 300 !

    برای ماشین بنزینی “سدان” با این قدرت و گشتاور و وزن که استهلاک زیادی نداشته باشه ثبت این اعداد تقریبا غیرممکنه اما با الکتریسیته می‌بینیم که شدنیه…برخی مواقع برای بدست آوردن برخی چیزها باید برخی چیزها هارو فدا کنیم… تو زندگی واقعی زیاد دیدم

    موافقم 22
    مخالفم 7
    1. کاوه

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      شاید برای کسی که هدفش از ماشین خریدن کلا رسیدن از نقطه ا به ب باشه حرف شما درست باشه.و مهم فقط شتاب اولیه باشه.ولی کسی که به ماشین به چشم یه دوست یا یه وسیله برای لذت بردن از زندگی نگاه کنه خیییییییلی چیزای مهمتر از شتاب اولیه وجود داره.برای همینه که پورشه ماشین با یک سوم قدرت تسلا و سه برابر قیمت تسلا تولید میکنه و مردم میرن با عشق میخرنش.ماشین برقی خلاصه شده توی شتاب صفر تا صد.حتی به خودشون زحمت تلاش برای طراحی جذاب رو هم نمیدن.همین تسلا داخلش عملا ۴ تا صندلی یه فرمون و یه تبلت داره وسلام!!!!!هیچ حس مثبت و انرژی و جذابیتی به ادم منتقل نمیکنه.چه طراحی بیرونی چه داخلی و چه هندلینگ و سواریش.تنهای چیزی که بهش مینازن شتاب اولیه است نه چیز دیگه

      موافقم 16
      مخالفم 6
    2. Galant.VR4(JDM)

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1153 ديدگاه)

      حالا این گشتاور و قدرت رو میخوای کجا استفاده کنی ؟ که بخوایم بنزینی هارو فدا کنیم
      آمریکا و اروپایی‌ها این الکتریکی ‌سازی رو برای سود و تجارت خودشون برنامه ریزی کردن تهش شد ضرر و مشکلات مالی برای خودروساز ها و همینطور قدرت گرفتن چین ، ته دلم دوست دارم سر همین برقی‌ها خیلی از برند های بزرگ نابود و ورشکسته بشن چه ژاپنی چه آمریکایی چه اروپایی‌ها

      موافقم 12
      مخالفم 4
  6. پیام

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یه V12 هم میاوردین یکم سر و صدا می‌کرد حوصلمون سر نمی‌رفت این چه درگی بود دیدم خوابم گرفت گوشیم زنگ نمی‌خورد بیدار نمیشدم

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. Boss 429

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (44 ديدگاه)

      کی بود زنگ زد

      موافقم 16
  7. Siyavash

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (790 ديدگاه)

    این درگ میشد قشنگتر بشه با اضافه شدن یه شیرون و فراریدsf90 گرچه جفتشون به ریماک میباختن ولی خیلی جالب میشد..واقعا بین برقی ها ریماک یه شاهکاره و دوست داشتنی هست ولی نظر جالبی راجب بقیشون ندارم…

    موافقم 2
    مخالفم 9
  8. mmd@

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (328 ديدگاه)

    این چی بود دیدم بیشتر سه تا ماشین کنترلی داشتن مسابقه میدادن☣️☣️☣️🎖️🎖️🎖️❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥😈😈😈☠️☠️☠️💀💀💀🇫🇷🇫🇷🇫🇷🤣🤣🤣🤣

    موافقم 4
    مخالفم 12
  9. سوشیانت

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3494 ديدگاه)

    مقایسه سدان با ابر خودرو؟!

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. End

      ۲۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      چیه کاغذ براش نداری ؟

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۲۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3494 ديدگاه)

        نه کلاس های خودرو ها رو به خوبی یاد گرفتم و قبل حرف زدن فکر میکنم

        موافقم 2
        مخالفم 3
  10. AliMOPAR

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    نورا هیچ برتری نسبت به این دوتا نداره چون فرقی باهاشون نداره فقط ولتاژ برقش بیشتره یدونه هم آرمیچرش اضافس، ماشین برقی یعنی همین حالا گیریم از هر برندی باشه چه قبول کنید چه نه ماهیت همشون کپی از همه.. از تسلا و شیائومی گرفته تا چارجر دایتونا و نورا همشون کپی از هم هستن، باتری ها و آرمیچرهای همشونو چندتا شرکت ثالث تولید میکنه این وسط فقط تفاوت قیمته و دلیلشم برند هست.. البته مطمعن باشید همین تفاوت قیمت هم تا چند سال دیگه از بین میره

    موافقم 4
    مخالفم 5
  11. nissan skyline

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    چرا باید یه نفر 2.5 میلیون پول بده یه جاروبرقی درصورتی که با نمونه 80 هزار تایی و 250 تایی فرقی نمیکنه

    موافقم 10
  12. M power

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    منکه فقط بدونه هیچ حسی نیگاکردم فقط
    همین و بس….
    والبته طراحی ریمک جذاب بود

    موافقم 4
    مخالفم 3
  13. مجید

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    این برقیا چیزی جز درگ نمی‌بینیم ..

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا