ریمک نورا با ۱۹۱۷ اسب بخار قدرت در درگ ۸۰۰ متر در برابر تسلا مدل S پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار و لوسید ایر سافایر با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت چه عملکردی دارد؟
خودروهای الکتریکی بسیار سریع هستند و معمولاً در مسابقات درگ در برابر مدلهای بنزینی، شکستناپذیر هستند. بااینحال، اگر قویترین خودروهای الکتریکی بازار را در برابر یکدیگر قرار دهیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این سؤالی است که درگتایمز قصد دارد در جدیدترین ویدئوی خود به آن پاسخ دهد. یکی از خودروهای این جمع، تسلا مدل S پلد است یعنی سوپرسدانی که زمانی در پیستهای درگ بیرقیب بود اما وقتی ریمک نورا و لوسید ایر سافایر از راه رسیدند، شرایط تغییر کرد.
ازاینرو، درگتایمز هر سهٔ این موشکهای برقی را در فرودگاهی در فلوریدا گرد هم جمع کرده تا مشخص شود کدامیک سریعتر است. هرچند مسابقات درگ بهطور استاندارد در ۴۰۰ متر انجام میشود ولی وقتی مجموعاً بیش از ۴۱۰۰ اسب بخار قدرت در اختیار داریم، چرا مسابقه را به ۹ ثانیه محدود کنیم؟ به همین دلیل است که مسابقهٔ درگ بین این سه ماشین در ۸۰۰ متر انجام میشود. ضعیفترین عضو این جمع، تسلا مدل S پلد است که سه موتور الکتریکی آن مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در مرحلهٔ بعدی به لوسید ایر سافایر میرسیم که آنهم از سه موتور استفاده میکند ولی ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
هرچند این سدانها هردو بسیار قدرتمند هستند ولی هیچکدام حتی نمیتوانند به ریمک نورا نزدیک شوند زیرا این هایپرکار کروات به چهار موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. از لحاظ وزن، تسلا با ۲۱۹۰ کیلوگرم برتری دارد درحالیکه ریمک با ۲۳۱۰ کیلوگرم در وسط قرار میگیرد و لوسید با ۲۴۲۰ کیلوگرم از همه سنگینتر است. ابتدا لوسید و تسلا در برابر هم قرار میگیرند و همانطور که انتظار میرود، سافایر پیروز میشود. بااینحال، هیجان واقعی وقتی رقم میخورد که ریمک از راه میرسد و در آخر ویدئو، سه خودرو همزمان در برابر هم قرار میگیرند.
در آغاز حرکت، بهطور عجیبی لوسید جلو میافتد و نورا عقب میماند که این نشان از لانچ بسیار بهتر سافایر دارد ولی در ادامه ریمک بهراحتی جلو میافتد و در پایان ۸۰۰ متر به سرعت ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه این عدد برای تسلا ۳۰۰ کیلومتر و برای لوسید ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت است. در بخش تایمها نیز تسلا ۴۰۰ متر را در ۹.۳ ثانیه و ۸۰۰ متر را در ۱۴.۵۶ ثانیه طی میکند درحالیکه سافایر این کار را به ترتیب در ۹.۲۳ ثانیه و ۱۴.۴۲ ثانیه انجام میدهد. سریعترین عضو گروه یعنی نورا هم پس از ۹ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر و پس از ۱۳.۸۴ ثانیه به خط پایان ۸۰۰ متر میرسد. این رقابت نشان داد هرچند مدل S پلد و ایر سافایر کابوس اکثر سوپرکارهای بنزینی هستند ولی یک هایپرکار وجود دارد که میتواند ترس در دلشان بیندازد.
مشخصات فنی
لوسید ایر سافایر | تسلا مدل S پلد | ریمک نورا | |
قوای محرکه | سه موتوره | سه موتوره | چهار موتوره |
قدرت | ۱۲۳۴ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار | ۱۹۱۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۹۴۰ نیوتن متر | ۱۴۲۵ نیوتن متر | ۲۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۴۲۰ کیلوگرم | ۲۱۹۰ کیلوگرم | ۲۳۱۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۵۰ هزار دلار | ۸۸ هزار دلار | ۲.۴ میلیون دلار |
کسرا
۲۰ آبان ۱۴۰۳وقتی ۲ میلیون دلار تو ۳دهم ثانیه خلاصه میشه
تسلا و ریمک
Boss 429
۲۰ آبان ۱۴۰۳برنده : تسلا
قیمتا رو نگاه کنید و تمام
خودروهای برقی روح ندارند . ۲۰ هزار دلاری و ۲ میلیونیش یکیه کاملا . در نتیجه با توجه به قیمت ، تسلا برنده ی واقعیه
SMS
۲۰ آبان ۱۴۰۳شاید خیلیا بگن جارو برقی و فلان و البته بعضا راست می گن ولی Boss429 عزیز ابهت لوسید رو شما نگاه کن بعد بگو تسلا
علی
۲۰ آبان ۱۴۰۳چرا باتیستا نمیارن ریمک خجالت زده کنه! ضعیف کشی بشه دیگه 😂😂
مردیم از خوشی
۲۰ آبان ۱۴۰۳قیمت مهم ترین فاکتور خرید یک خودرو هست مگه اینکه خیلی پولدار باشید که تنها ۵ درصد مردم اینقدر پول دار هستند
OM.01
۲۰ آبان ۱۴۰۳لوسید ایر سافایر 1234 اسب قدرت و 1910 نیوتون گشتاور سدان لوکس خانوادگی با 2.5 تن وزن همراه با 14.5 ثانیه شتاب 0 تا 300 !
برای ماشین بنزینی “سدان” با این قدرت و گشتاور و وزن که استهلاک زیادی نداشته باشه ثبت این اعداد تقریبا غیرممکنه اما با الکتریسیته میبینیم که شدنیه…برخی مواقع برای بدست آوردن برخی چیزها باید برخی چیزها هارو فدا کنیم… تو زندگی واقعی زیاد دیدم
کاوه
۲۰ آبان ۱۴۰۳شاید برای کسی که هدفش از ماشین خریدن کلا رسیدن از نقطه ا به ب باشه حرف شما درست باشه.و مهم فقط شتاب اولیه باشه.ولی کسی که به ماشین به چشم یه دوست یا یه وسیله برای لذت بردن از زندگی نگاه کنه خیییییییلی چیزای مهمتر از شتاب اولیه وجود داره.برای همینه که پورشه ماشین با یک سوم قدرت تسلا و سه برابر قیمت تسلا تولید میکنه و مردم میرن با عشق میخرنش.ماشین برقی خلاصه شده توی شتاب صفر تا صد.حتی به خودشون زحمت تلاش برای طراحی جذاب رو هم نمیدن.همین تسلا داخلش عملا ۴ تا صندلی یه فرمون و یه تبلت داره وسلام!!!!!هیچ حس مثبت و انرژی و جذابیتی به ادم منتقل نمیکنه.چه طراحی بیرونی چه داخلی و چه هندلینگ و سواریش.تنهای چیزی که بهش مینازن شتاب اولیه است نه چیز دیگه
Galant.VR4(JDM)
۲۰ آبان ۱۴۰۳حالا این گشتاور و قدرت رو میخوای کجا استفاده کنی ؟ که بخوایم بنزینی هارو فدا کنیم
آمریکا و اروپاییها این الکتریکی سازی رو برای سود و تجارت خودشون برنامه ریزی کردن تهش شد ضرر و مشکلات مالی برای خودروساز ها و همینطور قدرت گرفتن چین ، ته دلم دوست دارم سر همین برقیها خیلی از برند های بزرگ نابود و ورشکسته بشن چه ژاپنی چه آمریکایی چه اروپاییها
پیام
۲۰ آبان ۱۴۰۳یه V12 هم میاوردین یکم سر و صدا میکرد حوصلمون سر نمیرفت این چه درگی بود دیدم خوابم گرفت گوشیم زنگ نمیخورد بیدار نمیشدم
Boss 429
۲۰ آبان ۱۴۰۳کی بود زنگ زد
Siyavash
۲۰ آبان ۱۴۰۳این درگ میشد قشنگتر بشه با اضافه شدن یه شیرون و فراریدsf90 گرچه جفتشون به ریماک میباختن ولی خیلی جالب میشد..واقعا بین برقی ها ریماک یه شاهکاره و دوست داشتنی هست ولی نظر جالبی راجب بقیشون ندارم…
mmd@
۲۰ آبان ۱۴۰۳این چی بود دیدم بیشتر سه تا ماشین کنترلی داشتن مسابقه میدادن☣️☣️☣️🎖️🎖️🎖️❤️🔥❤️🔥❤️🔥😈😈😈☠️☠️☠️💀💀💀🇫🇷🇫🇷🇫🇷🤣🤣🤣🤣
سوشیانت
۲۰ آبان ۱۴۰۳مقایسه سدان با ابر خودرو؟!
End
۲۱ آبان ۱۴۰۳چیه کاغذ براش نداری ؟
سوشیانت
۲۱ آبان ۱۴۰۳نه کلاس های خودرو ها رو به خوبی یاد گرفتم و قبل حرف زدن فکر میکنم
AliMOPAR
۲۱ آبان ۱۴۰۳نورا هیچ برتری نسبت به این دوتا نداره چون فرقی باهاشون نداره فقط ولتاژ برقش بیشتره یدونه هم آرمیچرش اضافس، ماشین برقی یعنی همین حالا گیریم از هر برندی باشه چه قبول کنید چه نه ماهیت همشون کپی از همه.. از تسلا و شیائومی گرفته تا چارجر دایتونا و نورا همشون کپی از هم هستن، باتری ها و آرمیچرهای همشونو چندتا شرکت ثالث تولید میکنه این وسط فقط تفاوت قیمته و دلیلشم برند هست.. البته مطمعن باشید همین تفاوت قیمت هم تا چند سال دیگه از بین میره
nissan skyline
۲۱ آبان ۱۴۰۳چرا باید یه نفر 2.5 میلیون پول بده یه جاروبرقی درصورتی که با نمونه 80 هزار تایی و 250 تایی فرقی نمیکنه
M power
۲۱ آبان ۱۴۰۳منکه فقط بدونه هیچ حسی نیگاکردم فقط
همین و بس….
والبته طراحی ریمک جذاب بود
مجید
۲۱ آبان ۱۴۰۳این برقیا چیزی جز درگ نمیبینیم ..
ab0lf4zl
۲۵ آبان ۱۴۰۳نقد های عزیزانی ک با پژو و پراید تو شهرها لایی میکشن!
داداش شما و من پشت فرمون ماشین هایی میشینیم ک صفر تا صد ماشینمون 13 ثانیه س بعد میایم ماشینی رو نقد میکنیم ک صفر تا 300 زیر 13 ثانیه س. یکم خجالت بکشید و در مورد همه چیز بدون تجربه کردن نظر ندید.
طرف جوری میگه ماشین برقی صدا نداره ک انگار پشت فرمون ferrari fxx هر روز رانندگی میکنه. الان پراید پژو سمند صداشون کجاس؟؟؟