یک دستگاه تسلا مدل S به نقطهٔ عطف مهمی برای یک خودروی الکتریکی دست پیدا کرده است. این خودرو توانسته به کارکرد یک میلیون مایل معادل ۱.۶ میلیون کیلومتر برسد. شخصی بنام «هانسیورگ فون گمینن» هشت سال پیش این خودرو را خریداری کرده و حالا از مرز یک میلیون مایل عبور کرده است. با این کارکرد، تسلا در بین رکوردداران کتاب گینس قرار خواهد گرفت. این خودرو که یک مدل S P85 است، در سال ۲۰۱۹ به کارکرد یک میلیون کیلومتر رسید. این سدان الکتریکی سالانه حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر را در سراسر اروپا طی کرده و قبلاً به کشورهای دورتری مثل چین هم رفته است.
این مدل S از سال ۲۰۱۴ تاکنون از سه پکیج باطری و هشت موتور الکتریکی استفاده کرده است زیرا اولین موتور آن در کارکرد ۸۰۰ هزار کیلومتر از کار افتاده و موتورهای بعدی نیز هرکدام تنها حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر دوام آوردهاند. با اینکه فون گمینن از سال ۲۰۰۹ محصولات تسلا را داشته اما گفته است که از طول عمر موتورهای مدل S خود ناامید شده و در حال بررسی خرید یک لوسید ایر در آینده است. در خانوادهٔ این سدان الکتریکی جدید آمریکایی نسخهٔ گرند تورینگ بیشترین برد را دارد و میتواند با هر بار شارژ کامل باطریها تا ۸۳۰ کیلومتر را طی کند. دو موتور الکتریکی ایر گرند تورینگ هم مجموعاً ۸۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند.
در حال حاضر، رکورد جهانی بیشترین کارکرد خودروهای غیرتجاری در کتاب گینس در اختیار یک ولوو P1800S مدل ۱۹۶۶ متعلق به «اروین گوردون» است که در سال ۲۰۱۴ به کارکرد ۳.۰۴ میلیون مایل معادل ۴.۹ میلیون کیلومتر رسید.
محمد
۲ مرداد ۱۴۰۱هزینه تعویض موتورها و پکیج باتری چقدر هست ؟
Alan.r
۲ مرداد ۱۴۰۱۳ پکیج باطری و ۸ تا موتور خریده هنوزم ماشینو نفروخته!!!! واقعا که
خب مرد حسابی با پول اون موتورها و باطری ها میتونستی یه ماشین جدید بخری(البته از یه کمپانی با اصل و نسب)
Nima
۲ مرداد ۱۴۰۱من نه میگم بده و نه میگم خوبه.
فقط این که:
موتور اول ۸۰۰.۰۰۰ کیلومتر کار کرده!
باترى هم متوسط ۵۰۰.۰۰۰ تا کار کرده!
مگه بقیه برند ها چقدر کار میکنن با موتور و … فابریک؟
اصلا مگه ماشین براى این کارکرد ها ساخته میشه؟
نهایت عمر ماشین توى دنیا ۲۰۰ هزار مایل هست.
این هم باتریش و هم موتورش ۳-۴ برابر اینا کار کردن.
Reza Waffen SS
۲ مرداد ۱۴۰۱وقتی تیتر رو خوندم فکر کردم بدون تعویض موتور و باطری این رکورد رو ثبت کرده، جا خوردم الکتریکی ها هنوز به تکامل نیاز دارند
فرامرز
۲ مرداد ۱۴۰۱ولوو با پنج میلیون کیلومتر کارکرد!!!!!!
واوووووووو
meysam
۲ مرداد ۱۴۰۱چه نقطه عطفی؟
این همه تعویض داشته
اینو باید ببرن به اون سیاستگذاران بی مغزی که هی دارن فشار میارن خودروها برقی بشن نشون بدن.
۳ تا پکیج باتری تعویض شده میدونی چقدر آلایندگی داره؟
هر پکیج ۶۰۰ هزارتا کار میکنه.
آکیو تویوتا یه چیزی میدونه هی داره گلو پاره میکنه ولی کو گوش شنوا.
این الکتریکی سازی یه جریان صد در صد سیاسیه، هیچ ربطی به محیط زیست نداره.
یادمه ترامپ مخالف این حجم از الکتریکی سازی بود و میخواست مشوقهاشو برداره و استدلالش این بود که برخلاف آنچه رسانهها تو ذهن مردم کردن خودروهای الکتریکی کمک چندانی به محیط زیست نمیکنن
شاهین
۲ مرداد ۱۴۰۱ناامید شدم
ماشینی که قطعات مصرفیش موتور و باتریش باشه دیگه نقطه عطفی نداره
حالا باتری زیاد مهم نیست واقعا مصرفیه. ولی موتورش دیگه بده که در طول 8 سال 8 بار عوض بشه
حسین
۲ مرداد ۱۴۰۱بنظر میرسه سیستم تویوتا پریوس که یک موتور الکتریکی در گیربکس گذاشته ، بهترین هست!
برای تاکسیرانی ایران هم باید یک خودرو مشابه تویوتا پریوس ساخته بشه که از موتور گازسوز در کنار موتور برقی بهره ببره .
البته منظورم از ساخته بشه تحت لیسانس تویوتا هست.
حسین دهمرد
۲ مرداد ۱۴۰۱موتورش نسبت به قیمت کل ماشین فکر نکنم قیمت چندان زیادی داشته باشه. باتری خیلی گرونه.
Elmiraj
۲ مرداد ۱۴۰۱این model s نخستین ماشین تولید انبوه تسلا هست با سلول های باتری اولیه و موتور های القایی سری اول…
برای تصمیم گیری در مورد طول عمر خودروهای الکتریکی باید دید نخستین ماشین های تسلا که به سلول باتری ۴۶۸۰ و موتور های الکترومغناطیسی سری plaid مجهز میشن ، بدون تعویض باتری و موتور به چه کارکردی خواهند رسید…
.
.
انتقاد از سری های اول model s ناشی از اوج بی اطلاعی هست و مثل این میمونه که بگی ماشین های درون سوز دهه اول و دهه بیست قرن پیش چرا به کارکرد ۱.۶ میلیون مایلی نرسیدن….!!!
Alan.r
۲ مرداد ۱۴۰۱محض اطلاعتون بگم که ماشین های چهل پنجاه سال پیش شرکت های دیگه هنوزم بدون تعویض موتور دارن کار میکنن
کافر مقدس
۳ مرداد ۱۴۰۱ماشین های 40سال پیش چجوری کار میکنن دقیقا ؟ 40هم هیچ همین بی ام و سال 2005 رو برو بخر بببین چجوری پیر ت کنه تو تعمیرگاه
این ماشین هایی که ازشون مثال میزنی خودت جرات داری باهاشون از شهر خارج بشی؟ اندازه یه کامیون هم هوا رو آلوده میکنن
مابقی هم یدونه پلمب بین شون نیست مگر هوندا باشه یا تویوتا که اوناهم تهش 1میلیون کیلومتر هستن در حالت پلمب
موتور در خودروهای برقی با اون چیزی که بهش میگید موتور در مورد سوخت فسیلی ها یه چیزه کاملا متفاوته
محمد
۲ مرداد ۱۴۰۱دوست عزیز موتور و باتریش که دیگه مال مدل اولیه نیست خود متن میگه هشت تا موتور و سه تا پکیج باتری عوض شده نمیدونم چرا هرکس هر برندی رو دوست داره میخواد هرطور شده به بقیه ثابت کنه که اون بهتره و مشکلی نداره اون از ژاپنی فنا که اصلا گفتگوی منطقی بلد نیستن آمریکایی فنا هم که آمریکا رو کعبه آمال میدونن ، شما تسلا فن هام که همه خودرو ساز هارو تکنولوژی گاری حساب میارید تسلا رو سفیه فضایی ، وا بده برادر من
Elmiraj
۲ مرداد ۱۴۰۱یعنی واقعا تو این فکری که نمایندگی های تسلا بعد خرابی نسخه های فابریک ، پک باتری ۴۶۸۰ و الکتروموتور های سری plaid رو در نسخه P85 این آغا کار گذاشتن ؟
meysam
۲ مرداد ۱۴۰۱باید ببینیم اون باتری اولیه چه زمانی از دور تولید خارج شده و تو تعویضهای بعدی از چه باتری و الکتروموتور استفاده شده.
باتری ۴۶۸۰ که کمتر از ۲ ساله اومده خیلی بعیده از ۴۶۸۰ استفاده کرده باشه
اینها وظیفه اون نویسنده اصلی بوده که مشخص کنه نه اینکه همینطور صرفا یه مقاله بده بیرون
meysam
۲ مرداد ۱۴۰۱دقیقا درست میگی محمد
من یکی از اون ژاپنی فنا هستم که خیلی وقته دست از تعصب برداشتم 😁😁
والا ارث پدرمون نیست که انقدر با بقیه یکی بدو کنیم
بهزاد
۲ مرداد ۱۴۰۱اگر دوستی تونست منظور المیراج را روان و واضح بیان کنه مارو شرمنده میکنه.
میگه نسل اول این خودرو در موتور برقی و باتری مشکل داشت اما باتری و موتورهای بعدی چطور؟
هزینه ی تعویض پک باتری مدل s بین ۱۲ تا ۲۰ هزار دلار هزینه داره و بسته به ماژول های برقی معیوب به حدود ۲۰ هزار میرسه.
هزینه تعویض الکتروموتور حدودا ۱۱ هزار دلاره برای هر واحد.
این همه هزینه برای این خودرو طی این سالها کمی غیر عادیه.
Elmiraj
۲ مرداد ۱۴۰۱نسل اول پک باتری های تسلا ( همینی که رو ماشین این شخص بوده ) به طور معمول ۵۰۰ هزار کیلومتر دوام داشتن و همین طور که میبینی نخستین موتور هم در کارکرد ۸۰۰ هزار تعویض شده که نشان از مهندسی برتر تسلا حتی در نسخه های اولیه نسبت به رقبا هست !!!
مشکلی در کار نیست منتها هضم اینکه نسل بعدی سلول باتری و الکتروموتور های تسلا تا دو میلیون مایل کارکرد بدون مشکل خواهند داشت برای امثال شماها که شرکت های مورد علاقهتون عرضه ساخت یه خودروی الکتریکی درست حسابی رو نداره بسیار سخت خواهد بود….
بهزاد
۲ مرداد ۱۴۰۱والا شرکت هایی که شما به عنوان مورد علاقمون میچسبونی الان سالهاست مشغول توسعه و تحقیق هستند و هیچوقت محصول هیجانی تولید نمیکنند و صحبت شما مثلا برای دو سه سال اخیر درسته اما برای بعد از ۲۰۲۵ که رقبا چندین محصول خواهند داشت بی معنی میشه.
شرکت هایی که کارشون و اصولشون درسته فرقی نداره چه نوع قوای محرکه ای بسازن و در هر حالتی با کمترین قیمت ممکن و بالاترین کیفیت خواهد بود.
Joker
۲ مرداد ۱۴۰۱یارو با تویوتا توندرا به ۲ میلیون کارکرد رسیده اونم فقط با یک بار تعمیر گیربکس! تویوتا هم به عنوان پاداش یه توندرا صفر کیلومتر بهش هدیه داد،حالا این با ۸ تا موتور و سه تا پکیج باتری واقعا هم باید تو گینس ثبتش کنن چون این فاجعه رو هر خودروسازی نمیتونه رقم بزنه حتی سایپا حتی به غلط🤣🤣🤣😂دوستان قدر تسلا رو بدونید چون هر خودرویی تکنولوژی تقلید صدای باد معده رو نداره🤣یا استفاده از صدای گاو و الاغ به جای بوق🤣🤣🤣تلسکوپ جیمز وب در مقابل اینهمه تکنولوژی تسلا سر خم میاره🤣کلا یه سیستم خودران داشت که اونم فقط تو چارتا خیابون به خصوص فعال میشد و هر بار یه ۲۰ ۳۰ نفر رو زیر میگرفت بعد میرفت تو تیر چراغ برق پارک میکرد و در آخر هم راننده رو سوخاری میداد تحویل😂تو فروش هم که بی وای دی چین پوزشو زده،دیگه این آشغال ساز که بین پنل های بدنه ماشیناش به اندازه دو تا ایالات فاصله هست چیزی واسه از دست دادن نداره و هر روز هم عذر کلی کارگر رو میخواد و طی یکی دو سال آینده هم از صحنه روزگار به کلی محو میشه…
HamiD
۲ مرداد ۱۴۰۱پراید بخرین موتور تعویض نکنین همینقدر میره به جان خودم
حسین
۲ مرداد ۱۴۰۱سلام ببخشید من اصلا ماشین باز نیستم ولی شرکتی مثل تسلا باعث رونق و شتاب و رقابت در این نوع تکنولوژی شده . و میشه. شرکت های دیگه به نوعی از تجربیات و هزینه تسلا دارن استفاده می کنند. من از تسلا پیگیر سیستم خودران ش هستم ولی اون مدل پیکاب ریوران رو دوست دارم
samurai
۲ مرداد ۱۴۰۱الان کدوم قسمتش بدون تعویض رسیده به این عدد دقیقا
فقط پکیج رانندش تغییر نکرده ماشینو 8 بار کوبیدن دوباره ساختن :))
برقیا اینده ندارن فقط هیدروژن تویوتا مثل همیشه بدردبخور واسه ایندست
تویوتا الکی کاریو انجام نمیده اشپزخونش بلده چیکار کنه
بی هویتا هم مثل همیشه منتظرن ببینن ژاپنیا چکار میکنن تقلید کنن