ظاهرا دلیل محدودیت سرعت موجود در خودروهای تسلا مدل S پلد، ترمزهای نصب شده هستند و سفارش کالیپرهای کربن سرامیک، امکان رانندگی با سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت فراهم خواهد کرد.
سباستین ویتل، راننده آماتور مسابقات سرعت اروپا و فعال رسانهای صنعت خودرو در یوتبوب است. او کلکسیونی از مدلهای مختلف دارد و بهتازگی، تسلا مدل S پلد را از شرکت سازنده تحویل گرفته است.
حدود ۲ سال پیش، زمان رونمایی از تسلا مدل S پلد، نهایت سرعت ۳۲۲ کیلومتر برساعت اعلام شد. در نهایت، S پلد با نهایت سرعت محدود شده به ۲۶۲ کیلومتر برساعت، به مصرفکننده رسید. مهندسان تسلا، دلیل این شرایط را ضعف ترمزهای خودرو برای عملکرد عالی در سرعتهای بالا دانستند و قوای محرک را قادر به ثبت سرعتهای بیش از ۳۰۰ کیلومتر برساعت، معرفی کردند.
بهروزرسانی جدید تسلا برای S پلد با نام Track Mode نهایت سرعت ۲۸۲ کیلومتر برساعت را آزاد کرد. احتمالا در آینده، نصب ترمزهای کربن سرامیک CCBK محدودکنندهی سرعت را غیرفعال و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت فراهم کند.
قیمت ترمزهای جدید تسلا، ۲۰ هزار دلار است. این تجهیز، فقط برای مدل S پلد ارائه میشود و خودرو باید، چرخهای ۲۱ اینچ مدل آراکنید (Arachnid) داشته باشد. هرچند که لوازم فوق، هماکنون توسط خریداران و مالکان S پلد قابل سفارش هستند؛ اما حذف محدودکننده سرعت، هنوز اعلام نشده است.
سباستین ویتل ادعا میکند با تسلا S پلد آپدیت شده و مجهز ترمزهای CCBK، به سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت رسیده و عنوان سریعترین خودروی جادهای در پیست برس (Bresse) بلژیک را ثبت کرده است. باتوجه به عدم اطلاع رسانی رسمی تسلا، احتمالا ویتل با حذف غیرمجاز (هک نرم افزاری)، محدودکننده سرعت را برداشته است.
درستی یا نادرستی اظهارات ویتل در آینده مشخص خواهد شد؛ اما دو نکته از ویدئوهای او دریافت میشود. اول اینکه، تواناییهای فنی تسلا S پلد فراتر از انتظار هستند و امکان ثبت سرعت ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتر برساعت با این خودرو، امکانپذیر به نظر میرسد. از سویی دیگر، شرکت تسلا در ارائهی ترمزهای عالی به عنوان یک آپشن قابل سفارش برای خریداران، بیتوجهی و کمکاری کرده است.
ناشناس
۲۳ اسفند ۱۴۰۱لذت تیونینگ و عشق به خودرو از بین رفته
یک موتور دون سوز باتوجه به نوع رانندگی و کیفیت قطعات تعویضی و نگهداری صاحبش صداهای مختلفی تولید میکنه میشه گفت صدای هیچ دو خودرویی با موتور یکسان کاملا شبیه هم نیست
این یعنی ماشین روح داره
با یه تعویض شمع از این رو به اونرو میشه
ولی فکر کن پشت چراغ قرمز هستی میخای کل کل کنی مثل بروزرسانی اپلیکیشن بیای ارتقا رو روی ماشینت توی چند ثانیه نصب کنی و بعدش 😅
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ اسفند ۱۴۰۱کسی که با فرمان یوک رفته توی پیست، باید به حالش گریست!
مهردادکمال
۲۳ اسفند ۱۴۰۱دقیقا منم به فرمون به شدت اگزوتیکش نگاه میکردم واقعا فلسفه اش چیه
از بدو معرفی این مدل همیشه برام سوال بر انگیزه که چه هماهنگی با سایر قسمتهای مرسوم تر این ماشین داره
Sigma
۲۳ اسفند ۱۴۰۱بذار به حال خودمون بگرییم وقت کردیم برای اونی که تو بلژیک با تسلا رفته پیست هم میگرییم
heshmat021
۲۳ اسفند ۱۴۰۱مگه فرمون فرمول ۱ و ماشین های لمانز این شکلی نیس، ایراد کجاست
ممد ژانگولر
۲۳ اسفند ۱۴۰۱داداش حشمت خودتو ناراحت نکن کلا تسلا هر کاری کنه بهش گیر میدن . بنده خدا حسود و بدخواه زیاد داره . از قدیم گفتن دختر زیادی خوشگل و خوب باشه پشتش حرفه
عرفان
۲۳ اسفند ۱۴۰۱این فرمون ها تا نیم دور هستند و مشابه فرمول وان نهایتا 360 درجه چرخش دارند بر خلاف فرمان عادی که حدود ۹۰۰ درجه هست
بنابراین نیازی به فرمان کامل نیست
مهردادکمال
۲۳ اسفند ۱۴۰۱موقعیت دست برای رانندگی با یک دست در مسافت طولانی ازار دهنده اس قبول دارین؟ شما که نمیتونین دو دستی ۵۰۰کیلومتر رو رانندگی کنین خدایی عذاب اوره
رامین
۴ فروردین ۱۴۰۲دقیقا👏👏. متاسفانه همه فقط مسخره گر شدیم فلسفه هیچ کاری رو درک نمیکنیم و علم هیچ کاری رو نداریم اونم از ضریب هوشیمون که چقدر همه چی رو عیان میکنه دیگه از بقیه چیزا چیزی نگم آقا عرفان عزیز
(Ali(chevynova
۲۳ اسفند ۱۴۰۱شلیک اخر
دم تسلا گرم که لذت رو در برقیها داره ایجاد میکنه
از باارزش ترین برند خودروسازی جهان این کارها بعید نیست
((امریکن تسلا))
Reza
۲۳ اسفند ۱۴۰۱شما هم که تعصب چشمت رو کور کرده
هر جا ماشین آمریکاییه میگی به به
مسخره🤡
(Ali(chevynova
۲۳ اسفند ۱۴۰۱رضا
مسخره اخلاق شماست که به سلیقه بقیه احترام نمیذاری
Reza
۲۳ اسفند ۱۴۰۱سلیقه نیست تعصبه
Dian
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ما میگیم عشق شما بگو تعصب
سوشیانت
۲۳ اسفند ۱۴۰۱البته تو متن گفته شده با دستکاری به سرعت ۳۵۰ رسیده وگرنه فابریکش ۲۸۲ تا میره ولی باز هم خوبه در مقایسه با رقباش مثلا پورشه تایکان توربو اس ۲۶۰ تا میره ولی تسلا باید زود تر حداکثر سرعت اس پلد رو ارتقا بده چون الان لوسید ایر سافایر ۳۳۰ تا میره
رافائل
۲۳ اسفند ۱۴۰۱اعصابم خورده ، داره بهم فشار میاد . هیچ امیدی ندارم ، هیچ اتفاق مثبتی هم در انتظارم نیست. سنم بالا رفته و کل زندگیم ماشین آشغال سوار شدم
MasouD
۲۳ اسفند ۱۴۰۱داداش ماشین که یه بخش از زندگیمون بود
جهنم فک کن ما هم کوباییم
ما هم کره شمالی
ولی اینجا مردم کل زندگیشونو باختن
اکثر آدمای موفق هم مثل دلالان با سوارشدن به مردم و امواج فنایی اقتصاد پولدار شدن
هرکس نخواد آدم بدی باشه توی این دنیا موفق نمیشه
خیلی معدود و استثنا شاید
اما عموما همه چیز باخت و سوخت میشه
باید ایمان داشت
Sigma
۲۳ اسفند ۱۴۰۱دلال اگر فرصت برابر توی کشور بود میرفت دکتر میشد مهندس میشد اگه دوتا پراید رو به تو 20 میلیون گرونتر نفروشه چیکار کنه بره دزد و کارتن خواب بشه؟
شما براش کار دولتی سراغ دارید که بتونه استخدام بشه؟
حالا اگه شد بتونه اجاره خونه بده؟
Muty
۲۵ اسفند ۱۴۰۱نه حاجی
بخاطر اینه که دکتر مهندس شدن 20_10 سال درس خوندن و از خوشی و تفریح و عشق و حال و مسافرت رفتن زدن داره
ولی دلالی نه
روزا 4تا خرید فروش میکنی و با رفقا میخندی و…
شبا
تعطیلی ها
تابستونا
عیدا
هم برا خودت صفا سیتی…
Hitman
۲۳ اسفند ۱۴۰۱عزیز مثل اینکه ماهرو نمیبینی
ما سوار ماشین آشغال نیستیم؟
تنها شرکتی که روز به روز بهترین خودرو هارو تولید میکنه فقط ویران خودرو و سایپاست
اینو گفتم که بدونی منتظر اتفاق مثبت تو این مملکت نباش
Mf1
۲۳ اسفند ۱۴۰۱کسانی که آشغال سوار نشدن یا اصلا ماشین نداشتن چی بگن مثل بنده
امید درمانی بهترین راحله بقول حسن اقا
OM.01
۲۳ اسفند ۱۴۰۱20هزار دلار یه کمی قیمت گزافی نیست برای ترمز های کربن سرامیکی!؟
چون پک کامل ترمز های کربن سرامیکی 6 پیستون 14 اینچی برند wilwood برای 2 چرخ جلو 9 هزار دلار و ترمز های کربن سرامیکی 4 پیستون 14 اینچی wilwood برای 2 چرخ عقب 7 هزار دلار قیمتشه. کیت های برند wilwood هم نیازی به تعریف نداره. اون کیت ترمزی که من دیدم تو سایت wilwood برای چرخ های جلو عقب از لحاظ مشخصات با ترمز های ccbk تسلا تقریبا یکی هست با توجه به اطلاعاتی که تسلا گذاشته تو سایتش.
پ.ن= آخ آخ که چه قدر من dual caliper برند wilwood خوشم میاد.
(با اینکه اون سری آقا r@min منو قانع کردن که 2 کالیپر تاثیر چندانی در ترمز گیری نداره نسبت به تک کالیپر چون ترمزها خیلی پیشرفت کردن ولی نمیدونم چرا حس میکنم 2 کالیپر در هر دیسک بهتره😅😂)
KAMI
۲۳ اسفند ۱۴۰۱۲۰ هزار دلار کیت کامله یعنی ۴ تا دیسک کاربن سرمیک + ۲ کالیپر ۶ پیستون جلو + ۲ کالیپر ۴ پیستون عقب + لنت و تمام پیچ هایی که نیازه واسه نصبش.
پورشه گرون فروش واسه کیت با مشخصات مشابه بالای ۳۰ هزار تا میگیره
بعدشم افترمارکت با جنس OEM قابل مقایسه نیست
منتظرم این ماشین با آپدیت مخصوص ترک و ترمز جدید بره رکورد شکنی کنه
OM.01
۲۳ اسفند ۱۴۰۱من میگم تسلا قیمت این ترمز رو زیاد گذاشته آن هم به دلایلی که گفتم بعد میایی مشخصات کالیپر و سیستم ترمز پلاد رو برای من میگی🤣
(و تمام پیچ هایی که برای نصب نیازه)
وقتی ترمز wilwood یا brembo و… سفارش میدی، کل پکیج سیستم ترمز گیری با دفترچه راهنما نحوه نصب کل قطعات به صورت جعبه ای میارن تحویل میدن فقط خودت باید نصب کنی.
اون 30هزار دلار پکیج پورشه فقط ترمز نیست دوست من. لطف کن میری سایت پورشه و 911 کاستوم میکنی اون گزینه i هم بزنی اطلاعات دقیق تر ببینی.ترمز های کربن سرامیک پورشه 10هزار دلار قیمتشه اون 30 هزار دلار قیمت پکیج کامل پورشه برای قطعات آیرودینامیکی سبک سازی و… هست
Arshia m3csl
۲ فروردین ۱۴۰۲پورشه رو نباید با تسلا بی اصالت مقایسه کرد پورشه تخصصش اسپرت سازیه و داخل ماشین اسپرت تبلت گنده و اپشن های بالا نمیزاره که به درد هیچکس که ماشین اسپرت میخواد نمیخوره مثلا تسلا یک اپشن داره میتونه راننده بزنه رو صندلی یکی تا صدای باد معده بیاد واقعا به چه درد میخوره این اپشن احمقانه که تو تسلا اس پلاد هم هست؟
mercedes
۲۳ اسفند ۱۴۰۱پادشاه برقیا
محمد
۲۳ اسفند ۱۴۰۱مدل پلد واقعا ماشین غولی هست خیلی مشتاقم ببینم نسل بعدیش قراره چی باشه احتمالا ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ رونمایی میشه
TESLA
۲۳ اسفند ۱۴۰۱احتمالا تو نسل بعدی : نسخه پلد پلاس هم با بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار عرضه بشه ، قرار بود سال ۲۰۲۲ همراه با پلد معمولی بیاد که ماسک عرضش رو به دلیل اینکه پلد معمولی خیلی سریع هست متوقف کرد ولی به احتمال خیلی زیاد به دلیل ورود رقبا قدرتمند تا سال ۲۰۲۴ ، تسلا در نهایت تولید نسخه plaid + رو شروع کنه
Silent
۲۳ اسفند ۱۴۰۱جا داشت بجای مدل S قدیمی حداقل از تصاویر S PLAID ultra red برای مطلبی که زحمت اماده سازی ش رو کشیدین استفاده بشه.
TESLA
۲۳ اسفند ۱۴۰۱سلطان 😍😍🇺🇸🇺🇸🇺🇸🚀🚀🚀⚡️
TESLA
۲۳ اسفند ۱۴۰۱پشمام ۳۵۰ تا 😱😱😱 , اینطوری باشه برقی ها که هیچ ، ۹۹ درصد بنزینی ها رو هم میکنه تو قوطی 😎😎💪💪⚡️⚡️⚡️
Arshia m3csl
۲ فروردین ۱۴۰۲به جز شتاب و سرعت هیچی نداره هیچ نشونی از اسپرتی بودن نداره داخلش که اصلا تجارتی نیست و فرمون اسپرتی نداره فرمون هم باهاش نمیشه دریافت زد و یک لحظه بخوای تو حرکت شیشه رو بدی بالا یا پایین کنترل فرمون ازدستت در میره و تسلا اس پلاک کلی اپشن داره که واقعا تو ماشین اسپرت به درد نخوره و صندلی اسپرت و سبک نداره مثل m بی ام و یا rs ائودی واقعا تسلا نمیتونه اسپرت باشه هرچقدر که فکر میکنم اونایی هم که به تسلا میگن سلطان سلطان پورشه ۹۱۱ هست هندلینگش عالیه و طراحیش با اصالت و زیباست و حس اسپرت بودن رو داره و عنصر اسپرت داره و طراحیش رترو هست و پیچیده نیست و داخلش ارگونومیک توشه و با فرمونش میشه دریفت زد برعکس فرمون تسلا که اصلا برای دریفت خوب نیست