تسلا مدل X پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت، از فراری SF90 و لامبورگینی اونتادور قویتر است اما وزن بسیار سنگینتری هم دارد که پیشبینی نتیجهٔ درگ را سخت میکند.
تسلا مدل X پلد خودروی بسیار شگفتانگیزی است. این کراساوور ظرفیت حمل شش نفر را دارد ولی درعینحال بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد و میتواند قویترین شاسیبلندهای بنزینی روی کرهٔ زمین را مغلوب کند؛ اما آیا این کراساوور الکتریکی میتواند در مسافت ۴۰۰ متر حریف یک سوپرکار هیبریدی و یک لامبورگینی V12 شود؟ کارواو برای فهمیدن پاسخ این سؤال، یک مدل X پلد را در برابر فراری SF90 استراداله و لامبورگینی اونتادور SVJ قرار داده است.
ابتدا بیایید اعداد و ارقام را باهم مقایسه کنیم. مدل X پلد به سه موتور الکتریکی مجهز است که یکی در جلو و دوتا در عقب نصب شده و خروجی آنها اعداد خیرهکنندهٔ ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور است. البته این ماشین با وزن ۲۵۴۰ کیلوگرم، سنگینترین محصول تسلا محسوب میشود و میتواند روی پرفورمنس آن تأثیر منفی بزرگی داشته باشد. از سوی دیگر، لامبورگینی اونتادور SVJ با وزن تنها ۱۵۲۵ کیلوگرم، سبکترین خودروی این جمع بهحساب میآید. موتور ۶.۵ لیتری V12 این خودرو نیز هرچند بهاندازهٔ فراری یا تسلا قدرت ندارد اما خروجی آن با ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور هنوز هم قابلتوجه است.
و نهایتاً به سوپرکار هیبریدی پرچمدار فراری میرسیم که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و سه موتور الکتریکی استفاده میکند. مجموع خروجی این سیستم ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است. SF90 با وجود این قوای محرکهٔ پیچیده، همچنان خودروی سبکوزنی بوده و تنها ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن دارد. با توجه به این اعداد، احتمالاً رقابت اصلی بین تسلا و فراری خواهد بود زیرا هرچند اونتادور سبکترین خودروی گروه است اما مطمئن نیستیم بتواند با خودروهایی که قدرت چهاررقمی دارند رقابت کند. درهرحال، نتیجهٔ این درگ جذاب را میتوانید در ویدئوی زیر ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
لامبورگینی اونتادور SVJ | فراری SF90 | تسلا مدل X پلد | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی | الکتریکی سه موتوره |
قدرت | ۷۷۰ اسب بخار | ۱۰۰۰ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر | ۱۰۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته ISR | ۸ سرعته دوکلاچه | تک سرعته |
وزن | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۱۵۷۰ کیلوگرم | ۲۵۴۰ کیلوگرم |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ |
قیمت | ۳۶۰ هزار پوند | ۳۷۶ هزار پوند | ۱۳۰ هزار پوند |
احمدرضا
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ایکاش میتونستن به جای لامبو یه مک لارن اسپیدتیل بیارن
(Ali(chevynova
۲۶ اسفند ۱۴۰۱مخصوصا این بالا ریپلای میکنم که بگم
((امریکن تسلا برنده رقابت))
زیزیگولو
۲۶ اسفند ۱۴۰۱در کُل ماشینای برقی شتاب خیلی بالایی دارن
حسین دهمرد
۲۶ اسفند ۱۴۰۱بیا این مدالو بگیر
علی
۲۶ اسفند ۱۴۰۱این واتسون دلقک را ببرن بدن تو سیرک کار کنه اون پسر ریشوی شاشو هم که دستیارشه همینطور . بهش بگو آخه نادون چی بهت دادن که میای این بساط مسخره بازی را راه می اندازی ! شاه و وزیر اعظم را که نمیتونی با این کارات ضایع کنی ! آبرو که نداری لااقل نذار به عقل ناقصت شک کنن با این کثیف کاری هات!!!
Amir
۲۶ اسفند ۱۴۰۱هیچ کس نمیتونه لامبورگینی و فراری رو مسخره کنه یا بهشون توهین کنه
محمدهادی
۲۶ اسفند ۱۴۰۱پسر لامبورگینی ارتفاش حای از فراری هم پایینتره😄😄👌
عججب چیزیه
محمدهادی
۲۶ اسفند ۱۴۰۱خدارو شکر بلاخاره لامبورگینی از دست این گیربکس کند و تک کلاچه راحت شد
آخییش
R
۲۶ اسفند ۱۴۰۱این چه درگیه اخه زمین تا آسمون فرق دارن اینا
ممد ژانگولر
۲۶ اسفند ۱۴۰۱و اینجا پایان خودروهای سوخت فسیلی را اعلام میکنم . ویوا تسلا 👌
علی
۲۶ اسفند ۱۴۰۱همیشه گفتم تو جاروبرقی ها تسلا ، اما همیشه میگم پوستر فراری و لامبو را به هرچی جاروبرقیه ترجیح میدم ! مت واتسون یعنی مجسمه بلاهت و بی آبرویی!!!
رامین
۲۶ اسفند ۱۴۰۱دقیقا ببینید این درگ بین دو تا از بهترین و نام آورترین برندهای خودروسازی جهان با موتورهای توئین توربو و تا دندان مسلح با تسلای به قولی شاسی هست اونم نه تسلای سدان اس که وزنی به مراتب پایین تر داره . پس با احترام به همه دوستان دیسلایکی واقعا دهه بعدی سقوط درونسوز و پادشاهی تمام و کمال برقی رو داریم چه خوشمان بیاد چه نیاد
علی
۲۶ اسفند ۱۴۰۱هنوز خیلی راه هست . برقی ها مسلما بهترن حتی بدون گیربکس اما مشکلاتی دارند . یکی اینکه باتری های لیتیمی با وجود امکان شارژ سریع هنوز هم در وزن و هم در تخلیه سریع هزینه زیادی رو دست مشتری میذارن . این درگ برای فراری بارها و بارها اتفاق میافته اما نمیتونیم با تسلا اینکار رو مدام تکرار کنید . دوم اینکه از نظر محیط زیست آلودگی لیتیم بسیار بالاست اما موتور درون سوز به لطف کاتالیست ها بسیاری از آلودگی های خطرناک مثل نیتروکسید هم و مونوکسید رو نزدیک به صفر میرسونه . اگر همه ماشین های جهان بخوان برقی شن هم قیمت لیتیم خیلی بالا میره هم آلودگی بقایای اون بسیار مضره . شاید یه روزی راه حل خاصی برای بازیافت کاملش پیدا شه و یا باید منتظر نسل آینده باتری ها بود اون موقع باید سوت پایان بازی رو زد ! پیل های هیدروژنی یا هر چیز دیگه ! دیگه خودروی برقی بی رقیب میشه
Amir
۲۶ اسفند ۱۴۰۱لامبورگینی هیچ توربو و… نداره و اصلا هم مسلح نیست بلکه کاملا تنفس تبیعی هست فقط اسم لامبورگینی از کل شرکت تسلا بالاتره و اگه توربو داشت از ۱۴۰۰ اسب هم بیشتر بود قدرتش ولی فراری توربو داره رامین
Amir
۲۶ اسفند ۱۴۰۱افتضاح ترین تایم ممکن واسه هر سه تا ماشین بود
TESLA
۲۶ اسفند ۱۴۰۱دقیقا ، مدل x پلد خیلی راحت ۴۰۰ متر رو در عرض ۹/۸ ( رکوردش ۹/۷۵ هست که توسط درگ تایمز ثبت شده ) طی میکنه ، sf90 هم تو تست های کارانددرایور یک چهارم مایل رو ۹/۵ تایم زده و لامبو هم تو همین carwow حدود ۱۰/۴ تایم داده
یوسف
۲۶ اسفند ۱۴۰۱هنوز هم میشه به درون سوزها امید داشت…… مرسی فراری
Reza Waffen SS
۲۶ اسفند ۱۴۰۱یکی تنفس طبیعی دیگری توربو هایبرید و اون یکی برقی، 3 خودروی کاملا بی ربط بهم 😳
با اینکه احترام فراری واجبه ولی در کل نمیتونم از زیبایی اونتادور SVJ بگذرم 💖
Hitman
۲۶ اسفند ۱۴۰۱من این دوتا رو به اون دیلاغ برقی عوض نمیکنم
Huracan Performante
۲۶ اسفند ۱۴۰۱اصلا ایده مت واتسون رو نمیفهمم از این درگ همه میدونن لامبو تو این درگ میبازه فقط میخواد لامبو رو خراب کنه. بذارید جانشین اونتادور بیاد اونوقت لامبو نشون میده کت تن کیه
MP
۲۶ اسفند ۱۴۰۱فن های برقی یه جوری میگن شکست انگار دو ساعت با هم اختلاف داشتن!
صحبت از صدم ثانیه است
پس الکی جو ندیدن
سر اگزوز فراری یا لامبو از این ماشین موزر سر تره.
تست ترمز گیری هم بماند چه شاهکاری بود!
فک کن به طرف زده
رفته دور برگردان دور زده برگشته ببینه چی شده!
TESLA
۲۶ اسفند ۱۴۰۱اولا چند صدم نبود و چند دهم بود و دوما تو درگ ۰/۵ ثانیه اختلاف فاصله ۶ تا ماشین میشه و سوما سوپرکار های درونسوز انقدر بدبخت شدن که توسط یه suv خانوادگی ( برقی ) هم تحقیر میشن 🤣🤣🤣🤣
Amir
۲۶ اسفند ۱۴۰۱Tesla خان ۰/۵ ثانیه به سرعت ماشین بستگی داره چون اگه دو تا ماشین با سرعت خیلی کم مسابقه بدن و ماشین ها یک متر باهم فاصله داشته باشن بعد رد شدن اون یکی ماشین چون سرعت کمه میتونه یک متر فاصله حتی بیشتر از یک ثانیه بشه کسانی که مطلع هستن میدونن چی میگم بین ۰/۵ ثانیه و ۰/۵ ثانیه از زمین تا آسمون میتونه تفاوت باشه پس وقتی اطلاعات نداری نظر نده
TESLA
۲۶ اسفند ۱۴۰۱با ۲۲ دیدگاه چه رویی داری 🤫🤫🤫
Amir
۲۷ اسفند ۱۴۰۱من خودم کم حرفم وگرنه نزدیک یک سال تو پدال هستم ۰/۵ ثانیه به سرعت ماشین بستگی داره چرا دیس میدین چون از ماشین ها سر در نمیارین و فقط میگید تسلا تسلا ماشین های برقی درسته سریع ترن ولی حس و حال ماشین های درون سوز رو ندارن درون سوزها آدم فکر میکنه روح دارن و زنده هستن
زنده باد درون سوزها
آرام
۲۶ اسفند ۱۴۰۱قابل مقایسه نیست لامبو تعدادقدرت موتورش کمتر نباید ب ظاهر خشنش مقایسه شود درسته لامبو از روزی ک زایده ب عنوان برادر بزرگ ازش انتظار داریم ولی باهم وزنو فدقباریه خودش
reza342
۲۶ اسفند ۱۴۰۱درباره ترمز، به وزن دقت کن
علی
۲۶ اسفند ۱۴۰۱صحبت فن بودن نیست . آینده حقیقته . مثل گاری چی هایی که به ماشین یا قطار سنگ میزدن حرف نباید بزنیم . شما یه نگاه به قیمتا بکن . با وجود هزینه بالای باتری لیتیومی از در باک بنزین تا ته اگزوز حذف شده ! یاتاقان و واشر و بگیر تا انژکتور و رادیات و میل لنگ و بادومک و تسمه تایم و …
و حتی گیربکس و کلاچ و اوووووووه
این یعنی هزینه نگه داری پایین تر .
این یعنی بازده بالاتر
این یعنی وقتی نسل بعدی باتری ها وارد گود بشه دیگه کسی نگاهی به ماشین بنزینی نمیکنه .
و این یعنی فراری امروز هیبریدی میزنه و فردا خودش هم مجبوره برقی بزنه !
دل کندن از صدای اگزوز خیلی از ماشینا و موتور سیکلتا سخته ! اما کاریش نمیشه کرد .
یه روزی هم صدای شیهه اسب ها قشنگ بود و جاش رو به تر تر انجین ماشینای داملر کرایسلر و کارل بنز داد .
R@min
۲۶ اسفند ۱۴۰۱جانشین اونتادور و اوراکان، کوروت زورا و هیبریدی مک لارن باید این SF90 رو پایین بکشن.
متاسفانه یه مدل هاردکور هم داره میاد که به احتمال زیاد باز فاصله میندازه.
دانیال_Surrey،England
۲۶ اسفند ۱۴۰۱مک لارن تنها هیبریدی که بتونه با sf رقابت کنه رو به عنوان جانشین پی1 میده بیرون،که اونم تولید محدوده.
جز این محصول دیگه ایی وجود نداره.
همون اونتادور و زورا و استون والهالا رقیباشن.
مک لارن فعلا تولید انبوه هاش آرتورا و جانشین 720s هستش،به احتمال زیاد یه شاسی بلند برقی.
با توجه به استخدام Charles Sanderson که سر مهندس ریویان بود و قبلش هم از مک لارن پیوسته بود به ریویان و الان با توجه تجربه ساخت شاسی بلند دوباره برگشته به مک لارن.
همینطور مدیر خط تولید فراری Emmanuele Raveglia که ناظر تولید پوروسانگوئه و 488 و… هم بوده+مدیر بخش تداراکات((Jorg Laser)) که قراره نظارت بر خرید و ارزیابی کیفیت بخش تامین کنندگان و…..رو داشته باشه.
قبلش هم تو gm و MAN و Autoliv کار میکرده.
اینا سیگنال واضحی داره از تولید شاسی بلند و البته قول لیترز بر تولید با کیفیت بالاتر.
R@min
۲۶ اسفند ۱۴۰۱بنظرم 750 باید هیبرید می شد. 765 و سنا حجت رو تموم کردن، مک لارن باید با تکنولوژی روز جلو می رفت نه ارتقا محصولی که چند بار انجامش داده. شرایط مالی قطعا دخیل هست تو این موضوع.
والهالا که با موتور میل لنگ تخت مرسدس میاد بنظرم در بخش موتور احتراقی بهتر از SF90 باشه و با تعلیق پوشرادش احتمال سریع تر بودنش زیاده اما قطعا سواری ضعیف تری خواهد داشت. بحث تکنولوژی باتری و ترکیبش هم خیلی مهمه که اون هم مشخص نیست در چه سطحه. زورا هم با توجه به بیس LT6 احتمالا در بحث موتور احتراقی بهتر ظاهر شه اما در تکنولوژی هیبرید خیلی بعیده که کار شاخی بکنه چون قیمت پایین تری داره. لامبورگینی هم معلوم نیست فولکس چقدر اجازه داده اما موضوع قطعی عملکرد ضعیف ترشون از 911 GT2RS هیبریدی خواهد بود و از طرفی پک هیبرید اونتادور خیلی ضعیف و کوچک هست.
چیزی که دوست دارم ببینم از رقبای SF ، جلو زدن در بحث تکنولوژی هست نه صرفا ارائه سطح یکسان از مهندسی اونم بعد ۵ سال.
مازیار
۲۶ اسفند ۱۴۰۱والهالا اگه هیچ کار خاصی هم نکنه جذابیت ظاهریش کافیه
لعنتی آخرشه
نظرت چیه؟
R@min
۲۶ اسفند ۱۴۰۱بنظرم طراحی والهالا از SF زیباتر و یونیک تره اما طراحی SF خیلی آینده نگر هست.
کلا زبون طراحی جدید فراری رو دوست ندارم خیلی مصنوعی و کامپیوتری شده، ظرافت و هماهنگی قدیم رو نداره.
Sobhan
۲۶ اسفند ۱۴۰۱لامبور اصلا نباید اونجا باشه، البته نسبت به قدرت و تکنولوژی اضافه ای که داشتن فاصله ای زیادی نداشتن 🙌
TESLA
۲۶ اسفند ۱۴۰۱این درگ جذاب در واقع مهری بر پایان عصر درونسوز ها هست ، اوضاع بنزینی ها به حدی خراب شده که دیگه حتی حریف یه suv خانوادگی ( برقی ) هم نمیشن ، اگه مدل s پلد سدان بود sf90 جون رو مثل تست های درگ تایمز رنده میکرد 😎😎🇺🇸🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️⚡️💪
TESLA
۲۶ اسفند ۱۴۰۱عظمت تسلا رو برم 😍😍⚡️⚡️⚡️🇺🇸
Volvo fh
۲۶ اسفند ۱۴۰۱تسلا با یک تن وزن بیشتر واقعن عالی بود
قیمت هم که تقریبن یک سوم هست
هر روز هم ساعتها میشه باهاش مسابقه داد با کمترین هزینه نگهداری
MC20
۲۶ اسفند ۱۴۰۱الماس ” Moussaieff Red Diamond ” با نام تجاری SF90 استراداله …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. الماس ” The Sergio (carbonado) Black Diamond : غول سیاه ” با نام تجاری اونتادور SVJ ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. خرس قطبی با نام علمی ” Ursus maritimus ” … گونهای از خرس است که بومی محدودهٔ مدار شمالگان ، اقیانوس منجمد شمالی است !!!
Elmiraj
۲۶ اسفند ۱۴۰۱۲.۴۹ کیلوگرم بر اسب بخار در مقابل ۱.۵۷ کیلوگرم بر هر اسب بخار…
مثل این میمونه که یک وزنه ۹۲۰ کیلوگرمی را بزاری رو سقف sf90…
یا قدرت X plaid را به ۱۶۱۸ اسب بخار برسونی…!!!
اینجاست که میبینیم بین راندمان یک خودروی فول الکتریک با نمونه درونسوز ( که البته درون سوز خالص هم نیست و با موتور های الکتریکی به این اعداد رسیده ) چه شکاف عمیقی وجود داره…
مازیار
۲۶ اسفند ۱۴۰۱المیراژ جان هیچ بحثی راجع به راندمان بهتر خودروی الکتریکی وجود نداره که اگه غیر این بود اصلا بوجود نمی اومدن
همینطور راجع به شتاب بهتر اونها
اما اینکه تفاوت تسلا اینه که زودتر شروع کرده چرا
و اینکه نهایتش تا دو سال دیگه با ورود سوپرکارهای تمام الکتریکی بلاخره اون کت یانکی پیدا میشه که همش دنبالش می گرده😄
کامنت ۱۸۷۳
winchester73😍
Scuderia Ferrari
۲۶ اسفند ۱۴۰۱تکنولوژی فراری و خشن بودن لامبورگینی رو با هیچ چیز عوض نمی کنم
جانشین آونتادور افسانه ای باید با نسخه ویژه SF90 استراداله رقابت کنه که خیلی هیجان انگیزه 🤛🤜
در مورد تسلا هرچی بگم تکرار هست چون تنها هنرش ۴۰۰ متره
هندلینگ و لذت رانندگی ؟؟ کیفیت ساخت ؟؟ عملکرد در پیست ؟؟ و ده ها سوال دیگه که جوابی براشون نیست چون پشت ۰ تا ۱۰۰ و مسافت ۱/۴ مایل پنهان شدن
TESLA
۲۷ اسفند ۱۴۰۱چطور فقط میگی ۴۰۰ متر ، مگه الان ندیدی که svj تو رولینگ به دست مدل x کبیر رنده شد ( sf90 هم به زور و با اختلاف خیلی کمی بردش که این برای یه هایپرکار سطح بالا مثل sf90 آبروریزی هست که یه suv خانوادگی اینقدر به دردسر انداختش 🤣🤣🤣 )
پوریا چالش
۲۶ اسفند ۱۴۰۱من موندم ک چرا اونتادور svjچرا اونتادور Ultimaeرو انتخاب نکرد این داداشمون این میخاد لامبورگینی. فراری رو خراب کنه ولی نمیتونه اونتادور Ultimaeهم قیمت کمتری داره هم عملکرد خیلی بهتری داره ب svj🤔
Camaro ZL1 427
۲۶ اسفند ۱۴۰۱با اینکه طرفدار خودروهای آمریکایی هستم انتخابم فراری هست.
Siyavash
۲۶ اسفند ۱۴۰۱تویه این درگ به نظر من باید بجا تسلا یه ۷۶۵lt. میاوردن..و برایه این که این درگ بینهایت زیباتر بشه….میتونستن اون ۹۱۸ نقره ای که دو سه بار ازش تویه درگ استفاده کردن یا یه ۹۱۱ یا اگه اینا نبودن یه موتور ۱۰۰۰ ریس میاوردن که بینهایت درگ زیبا میشد
Siyavash
۲۶ اسفند ۱۴۰۱راستی مت واتسون چرا اینطوریه هست…یه دفه بیا اون شیرون..۹۱۸..sf90..765lt..svj..و،ریماک رو بیار و هم بزرگترین درگ دنیارو برگزار کن هم به نظرم زیباترین درگ دنیاه میشه البته اگه یه ماشین فرمول1 هم کنارشون باشه….
Sobhan
۲۷ اسفند ۱۴۰۱وقتی درگ برای من جذاب میشه که کانتاش و سیان رو بیاره 😂
پوریا چالش
۸ فروردین ۱۴۰۲داداش کونتاش و سیان ماشین درگ این چیزا نیس اینا میخرن ک بعد چن مدت ب قیمت دو برابر بفروشن مثلا سیان زمان معرفی 3میلیون600هزار تا بود و الان من دیدم تا 6میلیون دلار قیمت زدن البته تو یوتیوب دیدم و کونتاش کلا جداعه ی ماشین خیلی خاصه حتی خاص تر از سیان
علی رضا
۲۷ اسفند ۱۴۰۱سلام به آینده ، خدا نگهدار فسیلی های بی خاصیت .
Enzo Ferrari
۲۷ اسفند ۱۴۰۱بی خاصیت ؟
تو چی میدونی آخه هنوز از نزدیک یه فراری رو ندیدی …نمیدونی چی هست نمیدونی لذت رانندگی باهاش چیه ….تو چه میدونی فراری چیه ….