اولین نمونههای تحویلی از کراساوور پرچمدار تسلا، شتاب عالی و شرایط فنی بسیار خوب این محصول را نشان میدهد. براساس نتایج بهدست آمده از بررسی خیابانی تسلا مدل ایکس پلد، این خودرو سریعترین کراساوور جهان برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت است.
ایلان ماسک در توئیتر ادعا کرده بود، تسلا مدل ایکس پلد زودتر از خودروهای فرمول یک به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. به گفتهی او، یک مدل مسابقهای در کلاس فرمول یک، میتواند در زمان ۲/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد؛ درحالیکه تسلا مدل ایکس پلاد، صفر تا صد ۲/۵ ثانیه دارد و مسافت کوارتر مایل (۱۴۰۰ متر) را در زمان ۹/۹ ثانیه طی میکند.
تسلا مدل ایکس پلد با وزن خالص ۲۴۴۴ کیلوگرم و ساختار ۶ صندلی، شاهکار طراحی و مهندسی آیرودینامیک است. این خودرو با ضریب درگ ۰/۲۴ تولید میشود و همراه پیشرانهی ۱۰۲۰ اسب بخار، توان پیمایش ۵۵۰ کیلومتر با یک شارژ دارد. تسلا مدل ایکس پلاد در بازار امریکا به قیمت ۱۲۸ هزار دلار فروخته میشود. نسخهی پایه از تسلا مدل ایکس قدرت ۶۷۰ اسب بخار و قیمت ۱۰۶ هزار دلار دارد.
روز گذشته در یک بررسی خیابانی انجام شده از تسلا مدل ایکس پلد، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۳ و ۲/۵ ثانیه ثبت شد. براساس اطلاعات منتشر شده در ویدئو، شارژ باتریهای خودرو هنگام تست، ۶۵ و ۶۴ درصد بوده است؛ پس احتمال دارد با شارژ ۱۰۰ درصد باتریها، نتایج بهتری ثبت شود.
مهردادکمال
۲ بهمن ۱۴۰۰این یه شاهکاره بی نظیره و شکی نیست منتها هر چی نگاش میکنم کراس اور نیست یا دست کم با اون چیزی که تو ذهن من از کراس اور شکل گرفته فاصله داره
A ... She just reminds Me of love ... A
۲ بهمن ۱۴۰۰من نمیدونم شتاب ۲.۳ ثانیه به چه درد هاچبک خانوادگی 😀میخوره؟!
hssn
۲ بهمن ۱۴۰۰بله وقتی شاهکارتر میشه که با وزن بیشتر نسبت به S پلاد و با همون ترمزای ضعیف راه بهتری واسه رسیدن به خدا نسبت به پرایدای خودمون میشه
ممد ژانگولر
۲ بهمن ۱۴۰۰این همونی نیست که دراش مدل بال عقاب باز میشد ؟!
خدایی شده 😍
خداییش با این فرمونه پشمام میریزه خیلی سخته
اصلا عادت ندارم
فیلمرو دیدم سر گیجه گرفتم
این همه شتاب با ی همچین فرمونی خطرناک نیست آیا ؟!!!
نعمت+اله+آزموده
۲ بهمن ۱۴۰۰من خودم چن روزیه دقت میکنم به روندن خودم همون وسطو میگیرم که میشه بالای یوک اما موقع دور زدن از همش استقاده میکنم به نظرم سخته اولش کاش آپشن میشد نه استاندارد بعدم مدل ایکس واقعا خیلی خوبه خصوصا پلدش اما اصن من خودم از مدل ۳ و و y خوشم نمیاد به نظرم می ارزه اگه می خواد یکی تسلا بخره بودجه بیشتری بذاره درسته طراحی کابین تسلا میینماله ( درست نمی دونم نوشتم یا نه اگه غلطه لطفا بهم بگین) اما تو مدل ۳ و y کابین رسما برهوته من خودم کابین مینیمال دوست ندارم کابین با جزئیات زیاد واسه همین خیلی تسلا کابینش پسندم نی اما از برسی ها خیلی جاداره هم کابین هم فضای بار اینا نکات مثبت شن راستی ممد دادا اب معدنی چقدر گرون شده بخدا اب معدنم نیستند حاضرم شرط ببندم
ممد ژانگولر
۲ بهمن ۱۴۰۰داداش نعمت باهات موافقم کابینش خیلی جا داره و کاربردی ولی فرمونو شک دارم
ما که دیگه آب معدنی جوابمونو نمیده زدیم تو کار ضد کرونا 😂
Elmiraj
۲ بهمن ۱۴۰۰در کلاس کراس اور میان سایز همچین پرفورمنسی داشته باشی و در عین حال ۶ نفر را براحتی حمل کنی ، یعنی اینکه شاهکار ساختی….
.
.
از این به بعد داستان پرفورمنس این کلاس از نو نوشته خواهد شد .
A ... She just reminds Me of love ... A
۲ بهمن ۱۴۰۰بله داستان پرفورمنس از نو نوشته خواهد شد.
به خودرویی لوکس و پرفورمنس گویند که لنت ترمز نداشته باشه😀
Joseph
۲ بهمن ۱۴۰۰ترمز های تسلا از آلمانی ها خیلی بهتره ، همانطور که در درگ های واتسون دیدی ، ولی چون توی پیست با تکرار زیاد استفاده میشه بیش از حد داغ میشه ، و افت میکنه و برای اونکار ترمز فیبر کربن در نظر گرفتن که قابل سفارشه وگرنه که خیابون یکی دوبار بزنی چیزی نمیشه ونیاز به اون ترمز برای مردم عادی نیست
M.Kkarimi
۲ بهمن ۱۴۰۰هر چیزی حدی داره دیگه واقعا داره شور این قضیه لنت ترمز در میاد … :) موضوع اینجاست که اگر این اتفاق برای هر کدوم از آلمانی ها و اروپایی ها یا حتی ژاپنی ها میفتاد ابدا قرار نبود با چنین واکنش هایی روبرو بشیم !!! تا میایم چهار تا نظر پر محتوا و آموزنده بخونیم باید با این کل کل های بی مورد مواجه بشیم.
GT
۲ بهمن ۱۴۰۰استفاده از نام کراس اوور برای مدل X بشدت مضحکه. چراکه ارتفاع کف این خودرو از سطح زمین از اکثر سدان ها کمتره! و عملا کمترین قابلیت آفرود را نداره، حتی کمترین موارد!
این یه سدان بسیار بزرگ با فضای بیشتر و با پوشش کراس اوور هست.
ولی شتاب گیری دیوانه واری داره و از این نظر بی رقیبه
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۲ بهمن ۱۴۰۰ترمز رو فرستادن تنگه هرمز برو بیارش
میثم
۲ بهمن ۱۴۰۰رقبا خوشگل یک دهه از تسلا عقبن
مسیری که اونا تازه استارتشو زدن تسلا یک دهه پیش رد کرده
علی
۲ بهمن ۱۴۰۰NIO و BYD هم اکنون : نخوندم
میثم
۲ بهمن ۱۴۰۰یحتمل سواد ندارن 😊
Nima RST
۲ بهمن ۱۴۰۰به عنوان یه کراس اور ارتفاع از سطح زمین Model X کم بود و از طرف منتقدین بهش انتقاد منفی میشد
فهمیدم تو مدل Plaid کمتر هم شده 😬
جناب ایکس
۲ بهمن ۱۴۰۰در اصل ایکس پلاد یه سدانه با سقف بلند تر، ولی واقعا این شتابگیری ترسناکه😨😰😰😰
AMIR / ARMI
۲ بهمن ۱۴۰۰همین پست قبل در موردش نوشتم
پرفورمنسش در حد یه هایپر کاره
فاصله تسلا با رقبا هر روز بیشتر از دیروز
AMIR / ARMI
۲ بهمن ۱۴۰۰دیگه اوروس خارج از گود افتاده
زئوس ( خدای یونان باستان ) هم به پای این نمیرسه
A ... She just reminds Me of love ... A
۲ بهمن ۱۴۰۰راستی آرمی یه سوال!
اگه ناراحت نمیشین این ماشین میدونه یک فاکتور بسیار مهم به نام هندلینگ وجود داره،!
این ماشین میدونه یک فاکتور مهم به نام ترمز وجود داره!؟
اصلا لنت ترمز داره؟!
این ماشین میدونه یک فاکتور مهم به نام کیفیت ساخت وجود داره؟!
این ماشین میدونه کراس اور چیه؟!
بیشتر شبیه قورباغه هست😀
GT
۲ بهمن ۱۴۰۰جناب رستمی نژاد شما هم نمیخواد اینقدر فضای سایت را سم پاشی کنین، ظاهرا یه تعدادی همیشه هستند تا یه بحث جنجالی به راه بندازن
abdi_mahdi
۲ بهمن ۱۴۰۰باید قبول کرد تسلا هنوز تو الکتریکی سازی پادشاهی میکنه و انگار حالا حالا ها قصد نداره کنار بکشه
جناب ایکس
۲ بهمن ۱۴۰۰راجع به قورباغه صحبت نکن، الان اونا هم میان میگن پورشه که قورباغه ای تره (درستم میگن اگه بگن)
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۲ بهمن ۱۴۰۰gt بیای پایین قشنگ تری
GT
۲ بهمن ۱۴۰۰اوروس توانایی عبور از جاده خاکی و تپه با شیب ملایم و آفرود سبک را داره که بشه در کلاس کراس اوور قرارش داد، تسلا که جاده همون جاده خاکی را هم بزور رد میکنه!
تسلا مدل X و Y دو تا سدان جادارتر از S و 3 با استتار جدید هستند.
Silent
۲ بهمن ۱۴۰۰ARMI دقیقا! جالبیش اینجاس روزی که تولید محدود اروپایی از ارووس تا احتمالا suv جدید فراری با بیش از 2 برابر قیمت که پرفورمنس شون در برابر X PLAID بیشتر شبیه شوخی هست رونمایی می شه برای 0.001 ثانیه سریع تر بودن آسمون ریسمون می بافن :))) الان شدن تحلیل گر سرعت.
………..
البته با آزاد شدن خط تولید فریمونت کلیفرنیا طی ماههای آتی سرعت عرضه محصولات پرچم دار X S بیش از بیش می شه که می تونه روی رفتارخریداری که تمایل به صبر چند ماهه نداره موثر باشه.
عرفان
۲ بهمن ۱۴۰۰اقا اصلا ایکس پلاد عالی
قبول !
ولی چرا فکر میکنی مشتری فراری بخاطر پرفومنس بهتر پورسانگ نمیخره میاد تسلا میخره !
بخدااااااا که پارامتر های دیگه ای هم وجود داره
(حالا هنوز پورسانگ معرفی نشده ببینم چیه خودمم از عکسای استتاریش بعید میدونم فراریه شاهکاری بشه )
ولی در کل این حرفو کلی گفتم
جناب ایکس
۲ بهمن ۱۴۰۰کاش یه نفر یه ویدیو از به چالش کشیدن x plaid در آفرود درست کنه! خیلی جالب میشه…
امین
۲ بهمن ۱۴۰۰توس بوتوب کار واو ی تست افزود از مدل ایکس عادت هست
رضا
۲ بهمن ۱۴۰۰این شبیه یه سفینه فضاییه تا ماشین ، شاهکار طراحی و تکنولوژی
کافر مقدس
۲ بهمن ۱۴۰۰به نظر من اینقدر قدرت و سرعت و شتاب برای یک ماشین 6 نفر لازم نیست
کسی فهمید اسکرین تسلا رو کی میسازه؟ این اسکرین هارو برای شرکت هایی مثل بنز و بی ام و کادیلاک و آئودی رو شارپ و نوکیا میسازن ولی پیدا نکردم کی برای تسلا میسازه . قدرت پردازش عجیبی داره اون صفحه نمایش
A ... She just reminds Me of love ... A
۲ بهمن ۱۴۰۰فکر کنم اینتل.
Elmiraj
۲ بهمن ۱۴۰۰تامین کننده اسکرین های جدید model S/X شرکت چینی AUO هست .
تامین کننده اسکرین های model 3/y هم کمپانی LG…
.
.
دلیل سرعت بالای اسکرین های تسلا مهندسی بی نقص نرم افزار تسلا و پشت آن چیپ قدرتمند ۱۰ ترافلاپسی AMD Navi 23 هست ، و ربطی به تامین کننده اسکرین نداره چون شرکت AUO برای BMW ، فورد و تویوتا هم میسازه …
کافر مقدس
۲ بهمن ۱۴۰۰auo تایوان ـه و فقط در تایوان تولید میشه و تکنولوژی آمریکایی داره که با اون تکنولوژی کار دارم
این شرکتی که نام بردی عین مانیتور های ویو سونیک هست که طراحی و…. آمریکاست تولید تایوان
تایوان قطب بزرگ سخت افزاری هست
علی
۲ بهمن ۱۴۰۰AUO دیگه چیه ؟
خود شرکتای چینی از کوالکام میخرن بعد تسلا از AUO?
مردیم از خوشی
۲ بهمن ۱۴۰۰اون سرعت پاسخگویی چندان ربطی به صفحه نمایش نداره ، علت اون پردازنده ای بسیار قویشه
حق
۲ بهمن ۱۴۰۰عزیز اون یه صفحه نمایش معمولی هست و پردازششو پردازنده انجام میده و تا جایی که میدونم هیچ شرکتی همچین چیزی تو ماشیناش نذاشته که اونقدر قویه که قدرتی برابر با پی اس فایو داره
بهزاد
۲ بهمن ۱۴۰۰پردازنده های؛
Nvidia agx orin برای صنعت خودرو آماده شده که قدرتشان به ۲۰۰ ترافلاپس رسیده.
پلت فرم های انویدیا برای صنعت خودرو احتمالا مورد قبول و توافق اکثر تولیدکنندگان قرار بگیره و البته قیمت این پردازنده ها برای خودروسازان زیر ۲۰۰ دلار خواهد بود و مشکلی برای خودروسازان برای به کارگیری نداره.
امیرحسین
۲ بهمن ۱۴۰۰ویو هواپیما رو داشت
شتاب گیری بی نظیری رو هم داراس
عالیه
جالب که تسلا هدآپ نمیذاره!
فقط بیش از حد این الکتریکی ها بی صدا هستند خود همین بی صدا بودنشون هم ترسناک
ولی کراس اور نیس مطمئن هستم که نیس
من اصن نمی تونم ابعاد رو با یه کراس مقایسه کنم
اما در نوع خودش یه شاهکار بی نظیر و قابل ستودن اما پسوند کراس نمیدونم
شاید خراب کردن با این پسوند باز ماشین باز ها بهتر می دونن
شتاب 2.3 یا 2.5 محشر
دیگه بشر چه چیزی میخواد
اگه خودرو های فرمول یک بدلیل شتاب زیادی مجوز تردد ندارن این چرا با چنین شتابی تو خیابون میخواد تردد کنه!
یا شاید من اشتباه میکنم دلیل دیگه داره تردد نکردن خودرو های فرمول یک؟
خلاصه نمی دونم باز نظام سرمایه داری زورش چربید به قانون یا من اشتب میکنم!
امشب به خاطر اختراع چنین چیزی خوابم نمیگیره
کولاک تسلاااااااااااا
جناب ایکس
۲ بهمن ۱۴۰۰چون شکلشون شبیه ماشین جاده ای نیست و اینکه جلوشون (کلا همه جا) خیلی پایین هست. اینا دوتا دلیل ساده دیگه،ولی دلایلش خیلی بیشتر از ایناست
Behi
۲ بهمن ۱۴۰۰بنظرتون تسلا بیش از حد روی شتاب مانور نمیده؟
همه هم به به و چه چه میکنن، یاد حذف جک ۳.۵ مم آیفون افتادم، اوایل فناش به عنوان تکنولوژی میکوبیدن سر گلکسی فنا😂
مردیم از خوشی
۲ بهمن ۱۴۰۰چه ربطی داشت ، اون یه عیب بود این یه مزیته!
مازیار
۲ بهمن ۱۴۰۰بله بنظر من هم تسلا بیش از حد روی شتاب مانور میده
البته من به هیچ وجه منکر تسلا نیستم و چند بار هم قبلا گفتم که ایلان ماسک قطعا جزء افراد تاثیرگزار قرن ۲۱ هست و کمپانی تسلا هم به همون اندازه نوآور و متمایز بوده اما تاکید و مانور بیش از حد روی شتاب یه سلاح تبلیغاتی خیلی موثر و سریع هست که تسلا اونو خوب شناخته
فکر کنید مثلا کیفیت ساخت یا ایمنی یا فاکتورهایی از این دست معمولا تو یه بازه زمانی چند ماهه بلکه یکی دو ساله بازخورد خودش رو نشون میده اما شتاب؟ ظرف چند ثانیه و علاوه بر اون فاکتور خیلی جذابی هم هست بطوری که در همین پست دوستی اشاره میکنه:
(( درون سوزها نه اینکه نخوان بلکه دیگه نمیتونن تو مشخصات جلو الکتریکی ها مقاومت کنن ))
و منظور از مشخصات، فقط شتاب اولیه هست
پس تسلا روی فاکتور تاثیرگزاری مانور میده
Zareiyones
۲ بهمن ۱۴۰۰خداحافظ کارابراتور
خداحافظ میل لنگ
خداحافظ رادیاتور
خداحافظ پیستون
خداحافظ….
……ایلان ماسک مقابل امپراطوری قطعه سازان وایساد وبه زودی باعث ورشکست شدنشان میشه
خدایی موتورهای درون سوزهم به آخرشون رسیدند
مردیم از خوشی
۲ بهمن ۱۴۰۰واقعا تسلاست که همه مجاب میکنه برند سراغ برقی ها
اینکه یه شاسی بلند 6 نفره بتونه از سوپر اسپرت ها سریع تر شتاب گیری کنه یه افتضاحه از یه طرف دلت میخواد فراری بخری و اون لذت رانندگی بینظیر از یه طرف میدونی یه تسلا راحت تو شتاب دخلش را میاره واقعا دیگه صنعت درونسوز داره کم میاره نه اینکه نخواند بلکه دیگه نمی توانند تو مشخصات جلو الکتریکی ها مقاومت کنند
GT
۲ بهمن ۱۴۰۰امیدوارم از خوشی نمیرید و یه روز به همین شتاب های زودگذر برسید تا بفهمید این چیزا در دنیای واقعی اصلا مهم نیست، مطمئنا افرادی که این خودرو را میخرند مثل شما افرادی خوش خیال هستند که فکرشون درگیر اعداد و ارقام غیر کاربردی شده.
مردیم از خوشی
۲ بهمن ۱۴۰۰عزیزم این حرف چیه شما میزنی تمام دنیای خودرو اعداد هست ! شتاب ، سرعت ، خط ترمز و….. اینا همه کنار همه که اون لذت رانندگی که منظور هست را درست میکنه ! درسته صدا هم مهمه
درباره کاربردی بودن یا نبودن هم بستگی به خریدار داره ! ولی درسته برا اکثرا جامعه کاربرد ندارد ولی موقع خرید طرف میگه بودنش بهتر از نبودنشه
جناب ایکس
۲ بهمن ۱۴۰۰فقط بخشی از دنیای خودرو رو میشه با اعداد نشون داد، اعداد منظم و دقیق هستند اما همه چیز نیستن.
تو دسته بندی علوم، از سادگی به سختی اینطوری طبقه بندی میشن:
علوم تجربی
ریاضیات
منطق
فلسفه
که هر کدوم زیر مجموعه بعدی هست اما هرچه جلوتر بریم پیچیده تر و سخت تر میشن. مثلا لذت رانندگی رو نمیشه با اعداد تعیین کرد. شما هم فک میکنید لذت رانندگی چیز مهمی نیست، ولی بدونید از نظر تمام ماشین باز های حرفه ای و کلکسیونر ها، فاکتور اول هر ماشین، لذت رانندگیشه! (برای همین هنوز خیلی رانندگی با ماشین های کلاسیک رو ترجیح میدن) تازه اگه به اعداد و ارقام هم بخوای استناد کنی، شتاب ثانویه چی؟ تو پیست، مسابقات و… شتاب ثانویه خیلی مهم تره.
یه چیزی، شتاب اولیه فقط به درد زمانی میخوره که ماشین ایستاده باشه و شروع به حرکت کنه! یعنی فقط لحظه شروع حرکت در پیست یا هر جای دیگه، بقیش شتاب ثانویه مهمه.
کلا کاربرد ماشین سه تا میتونیم دسته بندی کنیم:
کاربرد روزمره: شتاب از یه حدی به بعد مهم نیست، چه اولیه چه ثانویه
پیست و مسابقات (حتی خیابونی): بیشترش شتاب ثانویه مهمه و از همه مهم تر «هندلینگه».
درگ که یا تبلیغاتی هست که هیچی یا مسابقه هست، که کمه و سرمایه گذاری کمی هم توش میشه و ماشینای مث تسلا هم مسابقه راه نمیدن اونجا (اکثرا اونجا دنده دستین)
در اینکه تسلا تکنولوژیش بالا هس و اینکه دست گذاشته رو یه فاکتور جذاب برای افراد سطحی بین شکی نیس و من خودمم تسلا رو دوس دارم اما دلیل نمیشه که از درونسوز ها رد زده باشه، مردیم از خوشی جان، شما با وجود این همه ادعای منطقت هنوز دلیلی غیر از شتاب اولیه نیاوردی!
فاکتور های یه ماشین:(مقایسه تسلا با سوپر اسپورت ها، نباید اینکارو کرد ولی تسلا فنا این کارو میکنن)
لذت رانندگی: خیر
هندلینگ: خیر
شتاب اولیه: بله
شتاب ثانویه: خیر
تاپ اسپید: خیر
کیفیت متریال: خیر
ترمز گیری: خیر
آیرودینامیک: بله به دلیل الکتریکی بودن
.
.
. یعنی همین لامبورگینی اونتادور هم میشه گیربکسش رو طوری تغییر داد که همه گشتاورو همون اول بده، چون سبک تر از تسلا هست شتابش همونقدر میشه، شایدم بیشتر.
M.Kkarimi
۲ بهمن ۱۴۰۰در جواب جناب ایکس :
به شخصه تا مدت زیادی تسلا رو با معیار هایی که فرمودید همیشه میسنجیدم و قطعا آخرش هم به نتیجه خوبی دست پیدا نمیکردم. اما وقتی قصد و هدف خریداران تسلا رو مطالعه میکنیم میبینیم عملا برای خریداران چنین معیار هایی اهمیتی نداره ؛ اکثرا نگاهشون به بحث شتاب تسلا هم مثل نگاه به هیجان و شتاب یه ترن هواییه ! موضوع اینجاست که اکثریت خریداران تسلا ابدا ماشین باز و …. نیستن و صرفا کارایی و کاربرد ماشین های تسلا هست که براشون مهمه ، و به همین دلیل اکثرا کاملا از خرید و رانندگی باهاش راضین.
در بحث شتاب ، هیجانی که در لحظه تولید میشه میتونه برای عامه مردم خیلی جذاب باشه و روزشونو بسازه ! ( انگار سوار یکی از وسایل شهربازی هستی و هر لحظه میتونی ازش استفاده کنی ! ) حالا ممکنه عملا چنین شتابی نیازی نداشته باشه ، حتی پشت چراغ قرمز و موانع شهری هم چنین شتابی عملا بی کاربرده ؛ اما موضوع اینجاست که این شتاب و فاکتور های فانتزی خودرو های تسلا بخش زیادی از ضعف هیجان رانندگیشونو برای عامه مردم برطرف میکنه ( تاکید میکنم ، عامه مردم ! )
در کل چنین معیار هایی صرفا برای ماشین بازا و… اهمیت و کاربرد داره و کارمندی که که تسلا رو میخره تا شاید با آینده کمی همسو بشه و از شر مالیات و هزینه سوخت خلاص بشه نه از هندلینگ چیزی سر در میاره ، نه از لذت رانندگی چیزی سر در میاره و نه اهمیت کیفیت مونتاژ و متریال رو درک میکنه ! ترمز و … که بماند !
جناب ایکس
۳ بهمن ۱۴۰۰بله دقیقا M.Kkarimi، اکثر خریدارای تسلا کسانی هستن که فقط میخوان از a به b برن
امین
۳ بهمن ۱۴۰۰داداش شاید یکی از دوستاش خوشش اومده مثل اوتو پایلت مسعله که فقط شتاب نیست
کم کنش
همیار طبیعت 😐
ولی خوب چه بخوای چه نخواهی صنعت الکتریک از بنزین بهتر شده !
مردیم از خوشی
۲ بهمن ۱۴۰۰طرف اینقدر کیف کرد و خندید ما هم دلمون خواست با اینکه برقی دوست ندارم لامصب خیلی شاخه ، کابینش هم اصلا به اون بدی که میگن نیست واقعا با اون فرمون خیلی زیبا هم شده ( میدونم کار باش سخته ولی زیباش کرده )
new RAMIN
۲ بهمن ۱۴۰۰وقتی من هعی از X پلاد حرف میزدم میگفتم اقا جان صبر کنید،یا میاد یا نمیاد. اگر ادعاهاش راست بود که واقعا ماشالله.اگه دروغ بود میریم به کار زندگیمون میرسیم. اون موقع (یعنی 8ماه پیش) همه دیس میدادن میومدن زیر کامنتم چیزهای مسخره مینوشتن و… الان اونا کجا هستن؟ زمان همیشه پاسخگوی سوالاتمان هست.
درخصوص X پلاد هم واقعا آفرین. واقعا کیف کردم. البته تو این رنج قیمت 128هزار دلار من ترجیح میدم خودرو لوکس شاسی بلند بخرم. ولی x پلاد گزینه خیلی خوبی برای شاسی بلند برقی از هر لحاظ هست.
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۲ بهمن ۱۴۰۰ولا این شتاب به درد نمیخوره
بنظرم تسلا بکشه رو قیمت متریال خیلی بهتر استفاده کنه فضای داخلی اسپورت بزنه بعد بفروشه یه آدم 40 یا 50 ساله وقتی X پلد رو می خره دنبال تایم 400 متر زیر ۱۰ ثانیه نیست
مردیم از خوشی
۲ بهمن ۱۴۰۰برسی های که از مدل های گرون تسلا هست میگند واقعا کیفیت کابین خوبی دارند ولی لوکس نیست در عوضش امکاناتش از خودرو های لوکس بیش تره
و اینکه کی گفته خریدار ها ۵۰ ساله هستند و کی گفته ۵۰ ساله ها دنبال عشق و حال و سرعت نیستند !
ارین صاحب جمعی
۲ بهمن ۱۴۰۰خداییش تنها تسلای که دوسش دارم اینه در حقیقت بنظرم بهترین کیفیت رو همین ماشینه تکنولوژی هم که معرکس فقط تنها عیبش فرمونه چجوری رانندگی کنیم ؟
Silent
۲ بهمن ۱۴۰۰فقط تصور اینکه همچین شاهکاری از ترکیب
پرفورمنس بی نظیر و کابینی با ویژگی های سوپر لاگجری به لحاظ سکوت کابین و سقف تمام گلس و …
توسط هریک از برندهای اروپایی از لامبورگی تا پورش ارایه می شد چه حجم از تبلیغات پر سرصدا و کاوربازی هایی که شاهد نبودید! فقط نحوه تحویل عادی محصولات TESLA نمونه ای از راهبردهای کمپانی هست در برابر جریان معمول رسانه ها.
hssn
۲ بهمن ۱۴۰۰یعنی شما هرروز و هرقسمتی از شهر میخواید از شتاب 2 ثانیه ای استفاده کنید؟
سوپرلاگجری؟ من با هیچ قسمتی از حرفتون بحثی ندارم چون دوستان بارها گفتن
اما کلمه لاگجری؟:))) جدا از زبان و بیان و دیتای قویتون یه سوالی پیش میاد اینجا
سوپرلاکچری اگر به تسلا میگید ، چجوری میخواید کابین رولزرویس یا بنتلی یا میباخ رو توصیف کنید؟
این تعصب بیش از حد شما رو میرسونه جدا از هر بحث دیگه ای ، که اصلا خوب نیست این موضوع…
Silent
۲ بهمن ۱۴۰۰شتاب و عملکرد گشتاور موضوعی هست که ارقام نشون می ده کی کجاس.
ولی در مورد سطح رفاه کابین اتفاقا بنتلی کیس خوبیه برا قیاس! چرا؟
بخاطر ذات موتورهای الکترومغناطیسی کابین X PLAID لرزه های درون سوز رو نداره
پنل های شیشه ای نسل جدید که برا گلس سقف هم بکار رفته از نوع 2 پوششه هست + سیستم نویز کنسلینگ یعنی سکوت کابین
حذف گیرباکس باعث می شه سطح جاده خبری از ریپ های تعویض دنده نباشه حرکت پیوسته و یکنواخت
سیستم تعلیق مدل X S از نوع Air Suspension داینامیک هست یعنی جدا از اوضاع آسفالت.
دستگیرهایی که بصورت اتومات فعال هستن و …
اینها گوشه ای از ویژگی های کابین سطح بالای X S هستن که بکل بی نیاز شده! از چالش هایی که برا بنتلی هااا بهینه شده.
new RAMIN
۲ بهمن ۱۴۰۰@silent
😐 تسلا و بنتلی؟ تسلا سوپر لاگجری؟
من میگم تازگی ها مرز های تعصب+توهم فرسنگ ها جابجا شده بعد یه عده میگن نه! مخالفان تسلا که زدن به سیم آخر از اون ور یه عده هم یه چیزایی میگن پر های آدم میریزه!
داداش نمیدونم نظرت درباره ماشین اشرافی چیه ولی بد نیست یه نگاهی به بنتلی بروکلند 2009 بی اندازی! تازه ماله 13سال پیشه! وای به حال جدیدا !
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/10/c0174acd-2008-bentley-brooklands-coupe-4.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/10/40930f60-2008-bentley-brooklands-coupe-6.jpg
شما تو عکس دوم فقط چوب و اون دوخت پهلو رو ببین. اون مخمل گوشه هارو ببین. تازه برای 13 سال پیشه!
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/01/2007-bentley-arnage-t-31.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/01/2007-bentley-arnage-t-19.jpg
این خودرو دوم هم بنتلی آرنیج هست تازه این مدل برای 15سال پیشه! لعنتی دوخت صندلی ها با آدم حرف میزنه! بعد تسلا فلانه بهمانه بنتلی هم…؟ جدا حالت خوبه؟
انصافا چندسالته؟ بله بنتلی بنتایگا و فلاینگ اسپار کانتینانتال جی تی گرون هستن. خودمم میدونم، ولی آیا ماشینی به غیر از بنتلی میشناسی که ساعت داشبردش 150هزاردلار ارزش داشته باشه!؟شما ماشینی بنزینی میشناسی وزن اندازه 2و نیم تن شتاب درحد کیمن؟ماشین بنزینی میشناسی که حتی درصورت نیاز نیمی از تعداد سیلندرهاشو خاموش کنه!؟
مقایسه ماشین برقی با بنزینی کاملا غلط هست هیچ ربطی به هم ندارن این عکس ها هم دادم تا ببینی بنتلی 10 ، 15 سال پیش چه متریال خفنی داشته و مدل های جدید هم که نگم برات.
درخصوص ماشین لاکچری برقی باید بگم که به مراتب 2یا3 برابر hiphi X و هونگکی EHS9 تو همین رنج قیمت لوکس تر X پلاد هستن. البته تو شتاب به پاش نمیرسن ولی خیلی با کیفیت تر و لوکس تر جذاب تر پرآپشن تر ازش هستن. همه چی شتاب نیست. یه سری چیزها فراتر از شتاب هست.
نعمت+اله+آزموده
۲ بهمن ۱۴۰۰موتور های ۱۲ سیلندر خیلی استیبل اند و لرزشی ندارند عایق کاری مهم تر این حرفاست
بهزاد
۲ بهمن ۱۴۰۰اشاره ی خوبی کردی به سکوت کابین مهندس.
نویز کابین سه خودرو در سرعت ۱۲۰ کیلومتر؛
تسلا مدل x
۶۵ دسیبل
Bmw 530
۶۲ دسیبل
Bmw x5
64 دسیبل
همانطور که میبینی نویز و سکوت کابین ارتباطی با نوع انجین نداره و این بسته به سازنده داره که چقدر کابین را ایزوله کنه و لوکس سازان از این نظر بهتر عمل میکنند مگر اینکه بخوان مقداری صدای موتور در محصولشون وارد کابین بشه.
Silent
۲ بهمن ۱۴۰۰“”پنل های شیشه ای نسل جدید که برا گلس سقف هم بکار رفته از نوع ۲ پوششه هست!””
این سری پنل ها از S PLAID 2021 در حال بکارگیری هست. صبر کن ارقام تست X 2022 مشخص بشه.
نعمت+اله+آزموده
۲ بهمن ۱۴۰۰من اکانتم پرید همون رضام
دایییییییییییی با وجود موتور برقی صداش بیشتر بوده همینه میگم عایق کاری خیلی مهم تره شما موتور پراید و موتور ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتر رولز رویس رو از لحاظ صدا و لرزش یه سطخ میبینی بعدشم لاگجری رو علی بخردی میگه نگو لاگجری…
Reza
۲ بهمن ۱۴۰۰شتاب بی نظیری داره ولی برای یه ماشین خانوادگی لازم نیست و اینکه فکر میکنم طراحی تسلا بیش از حد سادس