تسلافراریمک لارن

درگ تسلا مدل X پلد با فراری 296 و مک‌لارن 750S

الکتریکی‌سازی کاری با صنعت خودروسازی جهان کرده است که یک شاسی‌بلند بزرگ خانوادگی می‌تواند سریع‌ترین سوپراسپرت‌های بازار را به چالش بکشد.

آیا یک شاسی‌بلند بزرگ خانوادگی می‌تواند در مسابقهٔ درگ حریف سوپراسپرت‌های فراری و مک‌لارن شود؟ تا همین چند سال پیش چنین سؤالی مضحک به نظر می‌رسید ولی امروز به لطف اکتریکی‌سازی، چنین اتفاقی امکان‌پذیری شده است. مصداق این موضوع را می‌توانید در ویدئوی زیر ببینید یعنی جایی که تسلا مدل X پلد به مصاف مک‌لارن 750S و فراری ۲۹۶ GTB رفته است. این‌ها جزء سریع‌ترین سوپراسپرت‌های بازار هستند و تاکنون بارها دیده‌ایم که چطور ۴۰۰ متر را به آتش می‌کشند.

750S از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مک‌لارن استفاده می‌کند که در اینجا ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تحویل می‌دهد تا به چرخ‌های عقب برساند. فراری ۲۹۶ GTB اما از قوای محرکهٔ مدرن‌تری بهره می‌برد که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. این قوای محرکهٔ هیبریدی مجموعاً ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مثل سوپرکار بریتانیایی، در اینجا هم تمام نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

تسلا مدل X پلد اما که به سه موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است، با اختلاف زیادی از سوپرکار رقیب قوی‌تر است ولی از سوی دیگر، تسلا حدود یک تن از مک‌لارن و فراری سنگین‌تر است که اختلاف بسیار چشمگیری است. البته از سامانهٔ چهارچرخ محرک و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی هم نباید گذشت که قطعاً تأثیر پررنگی دارد.

به همین دلیل، در درگ دوم که هر سه خودرو لانچ خوبی دارند، تسلا در ابتدا جلو می‌افتد و درحالی‌که انتظار می‌رود در ادامه این برتری رنگ ببازد و سوپراسپرت‌های سبک‌وزن از شاسی‌بلند بزرگ تسلا پیشی بگیرند ولی این اتفاق رخ نمی‌دهد و مدل X پلد تا انتها همپای سوپرکارها پیش می‌رود. در پایان، سه خودرو تقریباً هم‌زمان از خط پایان عبور می‌کنند. درحالی‌که همهٔ توجهات در این درگ به تسلا است ولی مک‌لارن هم که با وجود قدرت کمتر پابه‌پای فراری پیش می‌رود عملکرد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

مشخصات فنی

تسلا مدل X پلد مک‌لارن 750S فراری ۲۹۶ GTB
پیشرانه الکتریکی سه موتوره ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۳.۰ لیتری V6 توربو هیبریدی
قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار ۷۵۰ اسب بخار ۸۳۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۷۴۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
وزن ۲۴۶۴ کیلوگرم ۱۳۹۰ کیلوگرم ۱۵۴۰ کیلوگرم
محور محرک چهارچرخ عقب عقب
قیمت ۹۶,۶۳۰ دلار ۳۱۸,۰۸۵ دلار ۳۴۲,۲۰۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۱۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (943 ديدگاه)

    فراری 296 gtb شاهکار فراری
    عین موشک میمونه لاکردار

    موافقم 55
    مخالفم 3
    1. Maranello

      ۱۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (338 ديدگاه)

      بیخود نیس میگن بهش بچه فراری
      اندازه یه v12 قدیمی سریعه

      موافقم 37
      مخالفم 5
      1. پارسیا

        ۳۰ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        V12 قدیمی رو که رنده می‌کنه توی درگ با خود
        فراری 812 سوپرفست که V12 هست، و SF90 هم بود جفتشون رو زد خواستی ویدیوش هم هست واقعا 296gtb ماشین فوق‌العاده عالی هستش فکر کن 812 سوپر فست بهش نمی رسید هرچی گاز میداد بازم نمیرسید واقعاً برام
        عجیب بود خواستی برو ویدیو رو ببین خیلی خوبه نبرد این سه تا غول خفن

    2. وی

      ۱۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (391 ديدگاه)

      حتی با نسخه gts با حدود 100 کیلو جرم بیشتر زدشون

      موافقم 15
      مخالفم 5
    3. SMS

      ۱۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (654 ديدگاه)

      طبق روال باز هم تسلا با اون قیافه و هیکل خیکی برنده شد
      کی می خوان از اینجور درگ دست بکشن خدا می دونه
      آخه کسی که می خواد فراری یا مک‌لارن بخره حتی به تسلا نگاه هم نمی کنه

      موافقم 6
      مخالفم 5
  2. Puriya

    ۱۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (574 ديدگاه)

    گرچه که از ماشینای برقی بشدت بدم میاد
    ولی واقعا این چیزی که درست کردن دستخوش داره

    موافقم 32
    مخالفم 5
  3. Siyavash

    ۱۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (943 ديدگاه)

    خدایش آدم کیف میکنه برا GTB296 برا خودش هیولایی هست…مک‌لارن هم که مثل همیشه عالی..
    اوایل معرفی مکلارن۷۵۰ فکر میکردم تویه درگ بتونه GTB296 بزنه ولی اشتباه فکر میکردم..اشتباه نکنم پارسال همین مت واتسون مکلارن 765lt رو هم مقابل فراریgtb 296 گذاشت که بازم فراری برنده شد اونجا بود که فهمیدم فراری چه هیولایی ساخته با موتور ۶ سیلندر…به نظرم کاری که مک‌لارن با معرفی 720 انجام داد و دهن تمام هم کلاسی ها و تا حدودی بزرگتر هارو هم سرویس کرد ،فراری با GTB296 همون کار انجام داد…کاش به جای تسلا،میومدن پورشه ۹۱۸ رو میاوردن که ببینیم سوپر کار هایه الان چقدر با هایپر هایه ۱۰ سال پیش اختلاف دارن که البته دیگه اختلافی باقی نمونده…..

    موافقم 30
    مخالفم 6
    1. مازیار

      ۱۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1067 ديدگاه)

      مقایسه شتاب هیبریدی با درونسوز عادلانه نیست
      داستان شتاب درونسوز با 765LT به خونه آخرش رسید اونم با RWD
      اینه که جای حرف باقی نمیزاره

      موافقم 11
      مخالفم 10
  4. new reventon

    ۱۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (452 ديدگاه)

    تقابل شاسی بلند 7 نفره 5 متری با برترین سوپر اسپرتا
    #فسیلای درون سوز

    موافقم 10
    مخالفم 64
    1. nikan

      ۱۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (183 ديدگاه)

      حداقل فسیلا میتونن بپیچن

      موافقم 17
      مخالفم 5
  5. حسین

    ۱۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (170 ديدگاه)

    فکر کنم فراری اف ۸۰ نیومده همه رو درو کنه وقتی پایین رده فراری انقدر قدرتمنده

    موافقم 23
    مخالفم 5
  6. صالح

    ۱۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    میشه لطفا این شاهکار ها را با ماشین های هم سطح خودشان مقایسه کنید.

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۱۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2485 ديدگاه)

      آقا خدایی نامردی بود،تا مکلارن و فراری نفس میکشیدن که شتاب بیشتری بگیرن مسافت تموم میشد
      چرا اینجوری طراحی شده بود درگ
      شرایط با تسلا هماهنگ بود!
      ول درکل بیشتر مواقع فراری جلو تر بود
      مکی هم دوشادوش تسلای بی ریخت کسل کننده ی تکراری

      موافقم 5
      مخالفم 1
  7. Scuderia Ferrari

    ۱۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4081 ديدگاه)

    توقع از ماشین پرفورمنس سال “تاپ گیر” بیشتر بود
    ای کاش یه نیم نگاهی به 296GTB هم می کردن
    به نظرم “تاپ گیر” بی انصافی کرده
    پادشاهیِ فراری …. 👑👑

    موافقم 27
    مخالفم 7
    1. Trump

      ۱۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (204 ديدگاه)

      بله مخصوصا در مورد موتور هیبریدی در مقابل موتور تمام مکانیکی و 80 اسب بخار بیشتر

      موافقم 9
      مخالفم 10
      1. Scuderia Ferrari

        ۱۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (4081 ديدگاه)

        شما وزن کمتر ، گشتاور بیشتر و به احتمال زیاد قدرت اعلامی کمتر مکلارن رو نادیده گرفتی

        موافقم 16
        مخالفم 7
      2. حسین

        ۱۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (170 ديدگاه)

        و البته 150 کیلو وزن بیشتر
        با وجود ۶ سیلندر بودن و وزن بالاتر
        انتطار نداشتم تو شتاب ثانویه مکلارن رو جا بزاره 😂

        موافقم 12
        مخالفم 6
        1. Trump

          ۱۸ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (204 ديدگاه)

          به لطف گشتاور آنی و موتور هیبریدی اولش جلو میوفته و بعدش به لطف 80 تسب قدرت بیشتر ثبات رو حفظ میکنه
          80 اسب در مقابل 150 کیلوگرم : فک نکنم 150 کیلوگرم وزن کمتر معجزه ای انجام بده در مقابل این همه دوپینگ

          موافقم 2
          مخالفم 1
  8. M power

    ۱۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    بین شاه و سلطان گیر کردم
    فراری یا مکلارن
    البته هم عقل و هم دل میگه => فراری
    اون تسلا هم واس خوده امریکایی فن ها

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. حسین

      ۱۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (170 ديدگاه)

      موضوع خنده دار راجب این ویدیو راننده تسلا بود
      یک راننده ایتالیایی رو گزاشته بودن پشت تسلا ایکس پلاد ، چقدر داشت با شتاب ماشین حال میکرد 😂 مشخص بود توقع نداشته با اون هیکل و عظمت بتونه با اون سوپر اسپرت ها بیاد ، داخل چهرش ذوق و هیجان رو میشد فهمید
      آخراش احساس قدرت داشت 😂
      ولی همه ی اینا موقع تست ترمز تبدیل به گریه شد 😂

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. hosen

        ۱۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (943 ديدگاه)

        راننده تسلا اسمش ‘سم’ هستش و ایرلندیه نه ایتالیایی

        موافقم 8
        مخالفم 1
  9. یوسفی

    ۱۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    با یک سوم قیمت زرق و برق ها را خاموش کرد

    موافقم 3
    مخالفم 16
  10. bayerischemotorenwerkeag

    ۱۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    از برقیا بشدت بدم میاد خصوصا تسلا
    قبل از اینکه ماشین برقی انقدر توی جهان معروف بشه وقتی میگفتن یه ماشین هزار اسب قدرت داره یه شکلی مثل فراری و مکلارن و…. تو ذهنت مییومد یا قیافه یه ماشین میدی که خیلی ایرودینامیکه میگفتی آره این هزار اسب قدرت داره
    ولی الان توازن به هم خورده دیگه همه چیز ها سر جای خودشون نیستن

    موافقم 13
    مخالفم 9
  11. حسین دهمرد

    ۱۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2701 ديدگاه)

    ببرشون پیست تا بفهمی اینهمه اختلاف قیمت واسه چیه. کیفیت ساخت و پرستیژ و اینا هم که اظهر من الشمس

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. پوریا svj

    ۱۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (344 ديدگاه)

    این جنسیس فراری از روزی ک با روئلتو مسابقه داد و بهتر عمل کرد فک کنم افزایش قیمت چندین هزار دلاری داشته و الان همجا هست 🤣

  13. Ali

    ۱۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    داستان زمانی جالب میشه ک مکلارن هیبرید شه و قوانین شتابو از نو بنویسه

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. Trump

      ۱۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (204 ديدگاه)

      یه بازه زمانی مکلارن بعد از 720 دچران بحران شد و همین باعث شد رقبا یکم نفس بگیرن با سرمایه گذاری مالک جدید مکلارن بدون موتور هیبریدی و دو دیفرانسیل اشک فراری رو در میاره فقط بشینین و نگاه کنین
      اولین دبلیو وان هست ببینین چجوری پرچم دار فراری به گریه بندازه

  14. MP

    ۲۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فراری 296gtb توی عصر پادشاهی sf90 بدنیا اومد!
    خیلی ظلم شده در حقش 💔

  15. Aj23

    ۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    انتخوابم ۱۰۰ فراری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا