تسلا

ضبط تصاویر برخورد تسلا به موانع در زمان تست سیستم خودران کامل بتا

بسیاری از مالکان تسلا به استفاده و تست نسخه بتا سیستم خودران کاملاً ادامه می‌دهند و در ویدئویی که به‌صورت آنلاین توسط یکی از مالکان محصولات این برند منتشر شده است شاهد اشتباهات سیستم خودران کامل FSD هستیم.

شاید ویدئوهای متنوعی از خودروهای مجهز به این پکیج را در ماه‌های اخیر تماشا کرده باشید. اکثر این ویدئوها به گیج شدن FSD و قریب‌الوقوع بودن تصادفات اشاره کرده‌اند و در این ویدئوی جدید هم نزدیک شدن تسلا به اشیا را می‌بینیم که اگرچه اتفاق بدی رخ نمی‌دهد اما کاملاً واضح است که خودران کامل تسلا هنوز راه درازی را برای تبدیل شدن به آنچه نامش نشان می‌دهد در پیش رو دارد.

این یوتیوبر در ویدئوی خود تست خیابانی تسلا را در خیابان‌های سن خوزه شروع می‌کند. اگرچه عملکردهای دستیار راننده تسلا معمولاً در بزرگراه‌ها عملکرد خوبی دارند اما محیط‌های شهری بسیار دشوارتر جلوه می‌کنند.

در چند دقیقه اول این تست تسلا کاملاً خوب عمل می‌کند اما در یکی از موارد بدون توجه به چراغ‌قرمز از تقاطع رد می‌شود. در دقیقه ۳:۲۵ ویدئو، این خودروی الکتریکی به یک پیچ راست‌گرد می‌رسد اما به نظر می‌رسد به خاطر علائم سبز و سفیدرنگ که باعث جدا شدن جاده از خط دوچرخه شده‌اند گیج می‌شود. پیش از آنکه مالک بتواند کنترل فرمان و ترمز را به دست گیرد خودرو به یکی از موانع تعبیه شده برخورد می‌کند. آسیب وارد شده به سپر جلوی این خودرو چندان چشمگیر نیست اما به رنگ بدنه اندکی آسیب وارد شده است.

در ادامه ویدئو چندین اشتباه دیگر از خودران کامل تسلا نیز به چشم می‌خورد. برای مثال در دقیقه ۶:۲۵ ویدئو شاهد رانندگی در امتداد مجموعه‌ای از خطوط راه آن هستیم که تسلا آن را با جاده اشتباه می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    این تازه اول راه هست اما مطمئناً آینده همه خودران هستند بدون اپراتور و راننده !

    موافقم 30
    مخالفم 7
  2. Joker

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (603 ديدگاه)

    این یارو روسه باید به جا سلطان m5 و اون gt 63s نازنین این اسباب بازی های تسلا رو آتیش میزد،خرجشم کمتر بود،یه تلوزیون و چهارتا لاستیک و یه فرمون نصفه هزینه ای هم نداشت،طرف باهوشه میدونه هیچکس تسلا رو به مار راستش حساب نمیاره واسه همین سمتش نمیره🤣

    موافقم 43
    مخالفم 28
  3. is that a.........Supraaaa

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    با اینکه حال بحث کردن اصلا ندارم ولی خب

    خیلی وقت بود از تسلا خبر های داغون نشنیده بودیم😂😂😂😂

    تسلا با قدرت برگشته😂😂😂😂

    موافقم 25
    مخالفم 12
  4. ارین صاحب جمعی

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    الان این خبر خوبه یا بده چون همیشه بده اخبار تسلا وقتی خوبم میاد ادم فکر میکنه بده

    موافقم 9
    مخالفم 6
  5. Alan.r

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    از ماشین های تسلا متنفرم نه هیجانی نه طراحی قشنگی نه حتی پشت آمپری نه کلید های روی فرمان فقط یه صفحه نمایش و یه فرمون و چهارتا صندلی

    موافقم 24
    مخالفم 20
  6. بهزاد

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    تقریبا ما به یاد نداریم همچین آزمایشی در این سطح توسط یک خودروساز انجام بگیره.
    در یک روند چند ساله شرکت ها با ساخت ده ها وسیله ی مجهز و راننده های آزمایشی میان به صورت ایمن کار توسعه ی سیستم خودشون را پیگیری میکنند اما چطور یک شرکت نیاد هزینه ای برای توسعه نده و این کار رو به خریدار بسپاره جزو عجایب روزگاره.
    مثل این میمونه که یک شرکت سازنده ی جنگ افزار محصولی بسازه بعد به مشتری بگه خودت مانور برگزار کن و ببین این اسلحه دقیق هست یا ایمنی داره یا خیر و اگر مشکلی داشت ما بعدا برطرف میکنیم.

    موافقم 22
    مخالفم 17
    1. AMIR / ARMI

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      اینکار شاید برای اولین بار در صنعت خودرو مورد استفاده قرار گرفته باشه
      ولی یه راهکار رایج هست نحوه کار اینجوریه که داوطلبانی برای تست و توسعه جذب میکنن
      و بخش از تست و خطا رو بهش محول میکنن
      مثل ازمایشاتی که برای تست واکسن ها روی داوطلبان صورت میگیره
      تسلا هم نسخه بتای سیستم خودران خودش رو در اختیار داوطلبانی که تایید شدن توسط خود تسلا به صورت رایگان قرار داده
      و این افراد دارن در دنیای واقعی ازمایش میکنن این سیستم رو چیز عجیبی نیست
      این سیستم هنوز در اختیار هیچ مشتری عادی قرار داده نشده چیزی که خبر نداشتی از قرار معلوم

      موافقم 16
      مخالفم 14
      1. بهزاد

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        این مثال شما در این مورد صادق نیست.
        واکسن زدن و تاثیرش به شخص داوطلب ارتباط داره و اگر قرار بود یک خودرو مثل واکسن عمل کنه بدین صورت بود که شخص آزمایش کننده اون خودرو را در ملک و خیابان و کوچه ی شخصی خودش فقط امتحان میکرد اما اینجا با یک جامعه که کوچه ، خیابان عمومی داره سر و کار داریم و یک اشتباه ممکنه به دیگران آسیب بزنه.
        این مورد به خاطر دوگانگی در ارائه ی این سیستم ایجاد شده و به سهامداران و بورس و مشتری میگن خودران به قانون میگن سطح ۲.

        موافقم 13
        مخالفم 12
  7. sam

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    گسل تکنولوژی کار دستش داد

    موافقم 15
    مخالفم 11
    1. Bilbo

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (516 ديدگاه)

      گسل تکنولوژی 🤣🤣🤣🤣🤣
      عالی بود.

      موافقم 14
      مخالفم 9
    2. Elmiraj

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      اعتراف به «گسل تکنولوژی » را روزی به چشم دیدیم که مدیر عامل فولکس واگن در جلسه مدیران شرکتش گفت که ۱۰ سال از تسلا عقبیم….!!!

      موافقم 17
      مخالفم 20
  8. میثم

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    چند روز پیش هم گفتم این سیستم با تمام خوبیهاش نباید به این شکل گسترده تجاری بشه
    باید بصورت محدود شده در دسترس قرار بگیره و بمرور که تکامل پیدا میکنه، محدودیتهاش کمتر بشه
    با جون انسانها سر و کار داره، کم مسئله ای نیست

    موافقم 22
    مخالفم 4
  9. Philipp

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    سیستم خوبیه
    ولی اسمشو نمیشه خودران گذاشت
    بیشتر یه کروز کنترل تطبیقی پیشرفتس

    موافقم 16
    مخالفم 5
  10. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    پدال خدا وکیلی چی با خودت فکر میکنی.یعنی یه یوتیوبر مرجع شما برا خراب کردن تسلا هست.پس اون روس هم حق داره که بنز و بی ام و آتیش میزنه چون از نزدیک به آسغال بودنشون پی برده.چشممون خشک شد که خبرهای خوبی که از تسلا روزانه منتشر میشه کار کنید ولی انقدر میگردید هر چی خبر اخله پخله هست جمع میکنید.

    موافقم 17
    مخالفم 24
  11. محمد

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    آقا چتونه!!!!!!😐این سیستم ها در نوع خودشون شاهکارن و میلیارد ها دلار تحقیق و توسعه و میلیارد ها ساعت فکر و کار مهندس ها و دانشمندان پشتشونه این اولین مشکل پیش اومده نیست آخرینش هم نخواهد بود پیشرفت علم آزمون و خطا و سرمایه گذاری میطلبه دوست دارم بدونم این آقایون که از زمین و زمان و ایراد میگیرن و ماشین های همه دنیا از کره و آمریکا و آلمان بگیر الی آخر رو اشغال و گرون یا پلاستیکی میدونن و فقط ژاپن رو قبول دارن چه تخصص یا سوادی دارن همون تویوتایی هم که سنگش رو به سینه میزنید شرکت بین المللیه نه لزوما ژاپنی بومی ترین خودرو ساز دنیا با ۵۴ درصد بومی سازی فورده که اونم تهش رو بگیری میبینی از سراسر دنیا توش نقش داشته و دارن انصافا رها کنید این تعصبات بچگانه رو

    موافقم 15
    مخالفم 6
  12. Elmiraj

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    برای سیستم خودرانی که بر پایه شبکه عصبی هست و فعلا در فاز آزمایش و تکامل قرار داره و هنوز عمومی نشده ، وقوع اشتباهات جزیی یک امر کاملا عادی هست و تا زمانی که از فاز بتا خارج نشده اشتباهات دیگری را هم خواهیم دید…
    .
    .
    .
    (( اما جالبی داستان اینجاست که از بین هزاران ویدئو بی نقص این سیستم تا به امروز ، تنها کمتر از پنج تای آنها در رسانه ها بولد شدن…!!!!
    یعنی این که اثر سوزش از جانب مخالفان بشدت خودنمایی می‌کنه….))

    موافقم 17
    مخالفم 10
    1. عارف

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (327 ديدگاه)

      المیراج سلام ، من طرفدار برند محبوب شما نیستم ، اما طرفدار ادبیات و اطلاعات شما بوده و هستم . لطفا سطح گفتار خود را مثل سابق بالا نگه دارید . ارادت

      موافقم 9
      مخالفم 7
      1. Elmiraj

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        درود بر شما عارف عزیز….

        البته ادبیات بالا اصلا اون چیزی نیست که بنده می‌خوام….. اما با توجه به اینکه رویکرد مجله پدال متاسفانه در چند ماه گذشته نسبت به برند تسلا نزول کرده و به طرف خبر های حاشیه ای و چند خطی مختص اینستاگرام رفته ، دیگر شور و شوقی برای اشتراک اطلاعات فنی و تخصصی هم از جانب ما نمانده و سطح کامنت های ما هم به طبع اون پایین امده و به حاشیه رفته .

        (( امیدوارم این رویه تغییر کنه ))

        موافقم 13
        مخالفم 10
        1. بهزاد

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          مهندس با توجه به تخصصی که دارید میشه بفرمایید این سیستم کی از فاز بتا خارج میشه؟
          این سیستم شبکه ی عصبی که در اون میلیون ها خودرو بدون ارتباط شبکه ای با هم در حال فعالیت هستند و متغیرهای زیادی مثل انسان ، دوچرخه ، موتورسیکلت و موانع موقت جاده ای داره به چه ترتیبی اسم شبکه ی عصبی بر اون نهاده شده؟!
          تا به حال به فکرت رسیده که توهم توطئه در نظرات شما مشاهده میشه.

          موافقم 10
          مخالفم 12
  13. Jdm باز

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    به امید منقرض شدن تسلا
    کلا تو بحث ایمنی تر زده
    از نداشتن لنت ترمز تاااا اشتباه سیستم خودران
    ( اقای المیراج شما لازم نیس فشاری بشی)

    موافقم 1
    مخالفم 6
  14. امین

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (301 ديدگاه)

    من از تسلا خوشم میاد این نظر شخصی من هست چون من از طراحی مدرن خیلی بیشتر خوشم میاد و پدال فقط خبر های حاشیه ای تسلا رو میزاره از خوبی های چیزی زیادی نمی زاره بعد همین ها که میگفتن ماشین برقی بد بود با سوار شدن توش نظرشون عوض شده تو یوتوب پره شما بعد روش نوشته بتا یعنی کامل نیست در حال ساخت اگر مثلاً همین استیو جابز آیفون توجی همه میگفتن که بده گوشی مدرن و لمسی بده چی میشد ؟ شاید آینده کره زمین رو نجات بدن چون تولید برق خیلی کمتر از تولید بنزین آلودگی ایجاد کنه پدال بزار لطفاً

  15. MOHAMMAD.n.r

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    این سیستم هنوز اول راهه
    مل بیشتر از ۱۰۰ سال پیش که خودرو اختراع شد و سالها زمان برد تا کامل بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا