هنگامی که صحبت از شاسیبلندهای سایز متوسط برقی میشود، انتخاب بسیاری از مردم بهصورت پیشفرض تسلا مدل Y است. این خودرو در کنار گستره قابلپیمایش بالا، فناوری و عملکرد بالایی را در اختیار مالک خود قرار میدهد. همین ویژگیها، آن را به رقیبی سرسخت برای سایر خودروسازان در این بخش از بازار تبدیل کرده است. با این همه، برخی ممکن است بپرسند که تجربه مالکیت این خودرو در طولانی مدت چگونه است؟! مثلا پس از گذشته ۵۴.۴ هزار کیلومتر (۳۴ هزار مایل) یا به عبارت دیگر دو سال؟! یوتیوبری به نام «Gjeebs» در ویدئوی اخیر خود درباره این موضوع توضیح داده است.
افت باتری:
براساس نرمافزار تسلا، Gjeebs هنگامی خودروی خود را نو خریده بود میتوانست تا حدود ۵۰۵ کیلومتر (۳۱۶ مایل) را با آن سفر کند. این نرمافزار حال مقدار ۴۶۰ کیلومتر (۲۸۸ مایل) را نمایش میدهد. این یعنی بیشاز ۸ درصد افت عملکرد باتری. تازه از این گذشته، تسلا درباره وضعیت سلامت باتری به راننده خود اطلاعاتی نمیدهد!
بهروزسانیهای نرمافزاری:
برخی از این بهروزرسانیها Gjeebs را خسته کردهاند؛ چراکه با انجام آنها، جایگاه برخی از دکمهها تغییر میکند و برخی از زمانها حتی در مکانی غیرمنطقی قرار میگیرند. برای نمونه دکمه تنظیم گرمای صندلی به کلی جابهجا شده بود. درکل اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، بهروزرسانیهای OTA ویژگیها بیشتری را به این خودرو اضافه کردهاند و سیستم اطلاعات سرگرمی آن را بهبود دادهاند.
صندلیها:
صندلیهای سفید تسلای این یوتیوبر جوان بهخوبی پاسخگوی نیاز او بودهاند. او بهصورت دورهای از پاککن صندلی استفاده میکند تا آنها را تمیز نگه دارد.
رنگ:
Gjeebs تسلای خود را به لایه محافظ رنگ مجهز کرده است که از خودرو خود دربرابر خوردهسنگها و سایر عوامل آسیبزا دفاع میکند. با اینکه این آپشن ضروری نیست اما برای او مفید بوده است.
رینگهای آلیاژی و تایرها:
دو عدد از تایرهای مدل Y باید پیش از رسیدن به مسافت قابلپیمایش خود تعویض میشدند. تعویض تایرهای این خودرو در نمایندگیهای تسلا کاری گرانقیمت و زمانبر بوده و بهتر است بهجای آن، دارندگان به سراغ مراکز شخصی ثالث بروند تا از گزینههای بهتر آنها استفاده کنند. این یوتیوبر درباره رینگها نگرانی نداشته چون آنها سالم و بدون هیچ خراشی باقی ماندهاند.
مشکلات مکانیکی:
Gjeebs تاکنون با مشکل مکانیکی خاصی روبهرو نشده است؛ اما نکته اینجاست که عمر این خودرو چندان زیاد نیست و تنها مسافت ۵۴ هزار کیلومتر را پیموده است. او تسلا مدل Y خود را درصورت دسترسی مداوم به شبکه شارژ، گزینهای مناسب و قابلاطمینان میداند.
لرزشها:
براساس گفتههای Gjeebs، در بخش پشتی تسلا مدل Y لرزشی آزاردهنده حس میکرده است. او این تجربه را هنگامی که در خودرو به موسیقی گوش نمیدهد، «غیرقابل تحمل» توصیف کرده است. او قصد دارد تا آن را هرچه سریعتر رفع کند.
بهطور خلاصه Gjeebs از مالکیت خودروی تسلا مدل Y خود پس از دو سال بسیار راضی است. این خودرو مشکل مکانیکی جدی نداشته است و درکل بسیار خوب و سرحال مانده است.
تماشا در یوتیوب:
تماشا در آپارات:
slatanat JDM
۱۲ اسفند ۱۴۰۰مهندسی دقیق آمریکایی حتی با اینکه از برقی خوشم نمیاد
ولی یه چیزی مگه ممکنه مشکل مکانیکی پیدا کنه؟
این هیچی نداره البته با همین هیچی همه رو تو درگ برده
#گسل_ساز
NAVID۰۰۹۸
۱۲ اسفند ۱۴۰۰راستی یک کشف جالب !!!
به عکس اول مقاله که کنار خودرو ایستاده توجه کردید !!!
میدانید این مدل دو انگشت کنار شقیقه سلام نظامی به سبک سربازان آلمان نازی هست !
حالا اینکه این شخص پَلَشت هست یا اینکه ندانسته چنین رفتاری کرده برایم جای سوال دارد 😂 !
NAVID۰۰۹۸
۱۲ اسفند ۱۴۰۰مشکل مکانیکی یعنی چی !!! مگه جز سیستم تعلیق و لاستیکها چیز دیگریش هم مکانیکی هست که بخواهد مشکلش پیدا شود !!!
اینکه از اول تا آخرش ایرادات عجیب داشت ، پس از چه راضی بود !
اُفت پیمایش شارژ هم داشت !
مثل موبایل هم هر دفعه آبدیت میشه و کلافهکننده !
مطمئناً پس از طی مسافتی هم باید به فکر تعویض باتریها باشد که بالای ۲۰هزار دلار است و تسلا هم مُفتی عوض نمیکند !
AMIR / ARMI
۱۲ اسفند ۱۴۰۰مگه تویوتا موتور ماشین های خودش مفتی تعویض میکنه ؟
اگه ۱۰ سال همینجوری یه نفر روزانه بین ۷۰ الی ۸۰ کیلومتر با ماشین خودش رانندگی بکنه
تازه ۳۷ الی ۳۸ درصد از عمر باتری از دست رفته
اونم بدون اینکه هزینه خاصی برای تعمیرات کرد
عمر مفید یه خودروی درون سوز کم تر از اینا هستش اونم با هزینه های نگهداری و خرابی زیاد
هیچ کس هم مثل یه خریدار گشنه تویوتا به فکر این نیست ماشین خودش ارث بزاره برای پسرش
یه وسیله مصرفی عمر مصرفی داره
تویوتا گیربکس ۵ سرعته روی بعضی ماشین های که تکنولوژیش مال دسته کم ۱۰ سال پیش روی ماشین به مشتری میده خریدار هم فکر میکنه اون گیربکس با کیفیت تر از گیربکس ۱۰ سرعته هستش
slatanat JDM
۱۲ اسفند ۱۴۰۰هر چی خواستم موافقت باشم نشد
گشنه معلومه کیه
کسی که داره خودکشی میکنه برای خرید لنت از عمو عیلان ماکسی که فقط جیب 119 تا زنی که گرفته براش مهمه
تویوتا گاری هم بسازه شرف داره به کمپانی ای که ماشیناشو نصفه میده به مردم!!!!!!
پدال اینو باید تایید کنی!!!!!!
اجبارههههه
امیر آرمی جون به جونت هم که بکنن یه تسلا فن … هستی
mos
۱۲ اسفند ۱۴۰۰((مگه تویوتا موتور ماشین های خودش مفتی تعویض میکنه))
ماشین درون سوز چه نیازی به تعویض موتور داره که بخواد “مفتی” باشه؟ وقتی میخوای تسلا رو ببری بالا جوری حرف نزن که خودت ضایع بشی.
در حین ماست مالیت به این موضوع اشاره کنم
Toyota is confident the battery in its first purpose-designed electric car, the bZ4X SUV, will still operate at 90 percent of its brand-new performance even after 10 years or 150,000 miles.
“باتری BZ4X بعد ۱۰ سال یا ۱۵۰ هزار مایل (۲۴۰ هزار کیلومتر) ۹۰ درصد کارایی خودش رو حفظ میکنه.”
در حالی که تسلای این فرد بعد ۳۴ هزار مایل ۸ درصد کارایی رو از دست داده.
گشنه هم کسانی هستن که اینجوری تو رو تربیت کردن.
((تویوتا گیربکس ۵ سرعته روی بعضی ماشین های که تکنولوژیش مال دسته کم ۱۰ سال پیش روی ماشین به مشتری میده))
سالی ۱۵۰ هزار نفر اون ماشین رو میخرن و همشون عقل دارن چشم دارن و میتونن برن مقایسه کنن با رقبا تو نگران مشتری نباش.
((خریدار هم فکر میکنه اون گیربکس با کیفیت تر از گیربکس ۱۰ سرعته هستش))
تعداد دنده چه ربطی به کیفیت داره؟ همه ماشینای جدید تویوتا گیربکس ۸ یا ۱۰ سرعته دارن نسل بعدی اون ماشین هم جزو همینا خواهد بود.
خوشم میاد هر دفعه یه جوری میخوای پای تویوتا رو بکشی وسط و وقتی هم که یه نفر میاد جوابت رو میده یا حرف بی ربط میزنی یا کلا جواب نمیدی که بیشتر خودتو ضایع نکنی.
HamiD
۱۲ اسفند ۱۴۰۰طرف فقط گفت تسلا که باتری ها رو رایگان تعویض نمیکنه …
چیزی نگفت که!!!
عقده ای تو هستی که فقط حرف میزنی!!! احترام بزرگ تر هم که پشم!!!!
در ضمن موتور های تویوتا اونقدر با دوام هستن که نیاز به تعویض ندارن …
دوستان آمریکن فن تعصبی همگی امروز فشاری شدن اونم بدجور!!!
اگه خریدار های تویوتا گشنه هستن خریدار های محصولات جیپ “g.A.y” هستن چون ماشین مورد علاقه اوناس!
البته که شاید خودتم باشی و کل سایت باس فرار کنن از دستت!
وقتی دهنت رو باز میکنی یه چی میگی همین میشه آخرش …
Porsche 911
۱۲ اسفند ۱۴۰۰*تویوتا گیربکس ۵ سرعته روی بعضی ماشین های که تکنولوژیش مال دسته کم ۱۰ سال پیش روی ماشین به مشتری میده خریدار هم فکر میکنه اون گیربکس با کیفیت تر از گیربکس ۱۰ سرعته هستش*
این واقعا خیلی برام جالب بود تو جایی که شما ساکنی هر چقدر تعداد دنده ها بالاتر بره نشون دهنده این هست که پیشرفته تره؟؟!
واقعا خیلی جالب بود
بعدم استاد گشنه معلومه کیه که زیر یه سری پست ها فقط عقده هاشو خالی میکنه….
در ضمن نگران مشتری تویوتا نباش خود خریدار میدونه چی میخواد وکیل نمیخواد
Clean energy (صیانت!)
۱۲ اسفند ۱۴۰۰باش
من از همین تریبون اعلام میکنم
سخنان ۸۰ درصد متعصب ها خیلی منطقیه
slatanat JDM
۱۲ اسفند ۱۴۰۰دوست گل من به این میگن سطح بالا
که بری با آمریکا سر و کله بزنی نه با کوره سازی های کره ای و فن های عقب مونده اشون😂
Nima
۱۲ اسفند ۱۴۰۰اگر به مشکل باتری باشه که سازندش ژاپنیه.(بحث کیفیت و افت توان باتری)
اما من میگم مشکل نه از تسلاست و نه از پاناسونیک!
بلکه از ایشونه.
من خیلی ماشینای برقی دیدم (از جمله تسلا) بالای 200 هزار تا کار کردن (توی یوتیوب) که فقط 15-25 درصد ظرفیت رو از دست داده.
و شما یه تحقیق بکنید عمر مفید باتری های تسلا رو 300 هزار مایل! یعنی نزدیک به 500 هزار کیلومتر میگن هست که نشان از کیفیت ژاپنی و تکنولوژی آمریکایی داره.
این حرفای تعصبی الکی ژاپن و آمریکا رو بزارید کنار!
heshmat021
۱۲ اسفند ۱۴۰۰8 درصد نمیدونم خیلی زیاده یا خیلی کمه ؟!
یعنی تو ۵ سال حدود ۲۰ درصد کارایی باطری کم میشه؟!
همچین چیزی برا درون سوز ها هم هست؟! افت عملکرد موتور بعد از چند سال؟!
کامیاب
۱۲ اسفند ۱۴۰۰بله برای درونسوز ها هم هست،در صورت نگه داری صحیح میانگین یک الی دو اسب بخار به ازای هر سال در خودرو های دیفرانسیل عقب و دودیفرانسیل
یک اسب بخار برای خودروهای دیفرانسیل جلو
بهش میگن استهلاک پیشرانه و سیستم انتقال قدرت
heshmat021
۱۲ اسفند ۱۴۰۰من هر چی سرچ کردم یه مقاله یا تحقیق مرجع پیدا نکردم
ولی یادمه تو تاپگیر ماشین که میخریدن میبردن داینو بین ۲۰ تا بعضی وقت ها ۷۰ درصد قدرت ماشین هاشون کم شده بود
البته اون ۷۰ درصد ماشین های ۲۵-۳۵ ساله بودن
ارین صاحب جمعی
۱۲ اسفند ۱۴۰۰واقعا نمیدونم اینا چرا انقدر ابلهن اخه ۵۴۰۰۰ هزارتا چیه برای ماشین که تازه افت هم بکنه سمند ۲۰۰ هزارتا میره اخ نمیگه این ۵۴ هزارتا رفته مشکل مکانیکی داره!! یک پیام درام برای این یوتوب عزیز هر وقت تسلات حداقل به ۲۰۰ هزارتا رسید بیا نظر بده
آرم@ن
۱۲ اسفند ۱۴۰۰جالبه اونجا هم نمایندگیا با قیمت خیلی بالاتر خدمات میدن و میکنن تو پاچه ملت
sam
۱۲ اسفند ۱۴۰۰الآن فهمیدم لوکس بودن به چرم و چوب و حتی تکنولوژی نیست به لرزش پشت ماشینه
کافر مقدس
۱۲ اسفند ۱۴۰۰یوتیوبر که نشد مرجع معتبر
Jdm باز
۱۲ اسفند ۱۴۰۰چو غرش درونسوز ها بگذشت و رفت
این عوعو برقی های شما نیز بگذرد…..
HamiD
۱۲ اسفند ۱۴۰۰😂👌
حیوانم
۲۳ اسفند ۱۴۰۰باز هم اسباب خنده ما فراهم شد
اولا تا زمانی که تعصب رو نزارید کنار نمیتونید به خودتون بگید تحلیل گر حالا تو هر زمینه ای یادتونه جرمی چه گندی توی تخته گاز راه انداخت یا سنتون قد نمیده اون هم هی از این کمپانی اون کمپانی پول میگرفت واسه ماشین هاشون جوک میساخت اخرش چی شد کار به اعتراض خیابونی کشید و ممنوع التصویر شد پس قدم اول حذف تعصب هستش .
دومآ اصلا نمیشه گفت که تویوتا بهتر هست یا تسلا یا فلان همیشه یه بهتر از بهتری وجود داره حالا ما داریم خیلی محاوره ای نظر میدیم شما چه بخواید چه نخواید سلیقه و دیدگاه و ارمان و رویا و ارزوی مردم جهان داره میره به سمت خودرو های با سیستم برقی که خود من هم تمایلم بیشتر به این سمت هستش این یک موضوع و مساله ناگذیر و ناخواسته هست و شما اگر یه تیم یک میلیون نفری هم تشکیل بدی نمیتونی جلوی این سیلی که داره خودرو های بنزینی یا گازوییلی یا هر مدلی رو با خودش میبره بگیرید و به زودی تمام جهان اول پر میشه از خودروهای برقی حالا هی شما سینه چاک کن که این است و ان است شاید بزرگترین فاکتوری که داره توی ذهن من در این رابطه میچرخه تعداد قطعات به کار رفته توی خودروهای برقی و مقایسه کردنش با خودرو های گذشته هستش و این قشنگ برای شمایی که تعصب میکشید هم مشهود شده که یه خودروی مثلا بنزینی تا 50 هزار قطعه درش به کار رفته و تمام این قطعات استهلاک دارند نیاز به تعمیر و تعویض و نگهداری دارند در صورتی که در خودرو های برقی شما نهایتا با هزار قطعه یه خودروی بی صدا که انصافا با این تکنولوژی های جدید به کار رفته راندمانی شاید چندین برابر بهتر از سایر خودروها دارند.
امیدوارم این افرادی که دارند میلیارد ها تومان هزینه مدیا میکنند یه خودرو برقی مانند لوسید یا تسلا رو وارد کنند یه تیم صد نفره از این همه جوان با مدارک عالی رو استخدام کنند شبانه روز وقت بزارند و یه خودرو در خور بازار جهانی تولید کنند حیف باشه حیف این همه انرژی و زمانی که داره توی این کشور بیهوده حدر میره .
حیوانم ارزوست . بای
حرف حق
۳۱ تیر ۱۴۰۱کسی که این مزخرفات رو در مورد تسلا نوشته یا هیچ شناختی روی تسلا نداره یا تسلا رو با ماشین های ایرانی اشتباه گرفته همه خوب میدونن که هیچ ماشین آمریکایی وجود نداره که خراب بشه(حالا اگه تصادف نکنه)
ماشین های شرکت تسلا تا۱۰سال گارانتی دارن بعد توی این۱۰سال هر جای ماشین خراب بشه شرکت تسلا رایگان اون قسمت را قطعه رو تعویض میکنه این کسی که اومده این متن رو نوشته ایران خودرو و سایپا رو حتما با تسلا اشتباه گرفته
ماشین های ایرانخودرو و سایپا هستن که بعد از۵هزار کارکرد باید برن تو شرکت سازنده شون (ایرانخودرو و سایپا)و اونجا میان روغن و فیلتر بدرد نخور با مارک های ناشناس و با قیمت بسیار زیادی میدن به مردم بد بخت و اگر هم ماشین یه قطعه ازش خراب بشه پولشو از مالک خودرو میگیرن!
ماشین های ایرانی هستن که بعد از۱۰هزار کارکرد به لرزش میفتن و روغن ریزی میکنن!
بعد باتری های شرکت تسلا از چند تا باتری های کوچک درست شدن و اگه خراب بشه یکی از اون باتری های کوچک خراب میشه یعنی هرگز باتریش افت نمیکنه!
و شرکت تسلا اون یه دونه قطعه کوچیک باتری رو که خراب شده رو عوض میکنه!
بعد هم همه شرکت های خودروساز به فکر ایمنی و سلامتی و رضایت سرنشینان و مالک هستن به جز ایرانخودرو و سایپا که اصلا جان سرنشینان و مالک براشون مهم نیست و ماشین هاشون فقط برای بازار و دلال ها درست شدن نه برای مردم!
من هم از روی معده نظر ندادم من از روی واقعیت نظر دادم!
اگر خودرو های تسلا بد باشن که اینقدر طرفدار توی اروپا و توی دنیا نداره که!
نویسنده باید این متن رو ویرایش کنه چون این چیز هایی که در مورد تسلا گفته کاملا اشتباه هستن!
با تشکر از سایت پدال
Amir
۵ بهمن ۱۴۰۲بازهم کمپانی تک بعدی تسلا !
شاید تسلا میخواهد از این به بعد به جای ساختن خودروی های جدید شروع به صاف کردن جاده های دنیا کنه تا بتونه ماشیناشو به جز درگ به جاهای دیگه هم بفرسته