تسلا

تسلا مدل Y سه ردیفه برقی؛ شاسی‌بلند مهجور و دست کم گرفته شده!

نسخه سه ردیفه شاسی‌بلند برقی تسلا مدل Y طرفداران زیادی ندارد اما می‌خواهیم در این نوشتار به توانایی‌های محصول موردبحث بپردازیم پس همراه ما باشید.

تسلا مدل Y پرفروش‌ترین خودروی برقی آمریکا و یکی از محبوب‌ترین خودروهای دنیاست. با این وجود تسلا همچنان به ارائه تخفیف برای خرید این کراس اوور ادامه می‌دهد. البته با اطمینان می‌توان گفت نسخه سه ردیفه و هفت‌نفره مدل Y پرفروش‌ترین نسخه این خودرو نیست. تنها خودروهای برقی سه ردیفه انگشت‌شماری در بازار حضور دارند و قیمتشان نیز بالاست. تسلا مدل X تا زمان تولید مدل Y تنها گزینه سه ردیفه در بازار بود اما ریویان R1S نیز شاسی‌بلندی سه ردیفه به شمار می‌رود و به این لیست باید کیا EV9 جدید را اضافه کنیم، خودرویی که در آینده راهی بازار خواهد شد. باید گفت درصورتی‌که خواهان یک خودروی برقی با سه ردیف صندلی و گنجایش هفت نفر باشید قدبلند بدون آلایندگی تسلا ارزان‌ترین گزینه خواهد بود.

البته تسلا ۴ هزار دلار بیشتر را برای صندلی‌های ردیف سوم کوچک طلب می‌کند و شاید یکی از دلایل استقبال کمتر از این مدل همین موضوع باشد. با کاهش قیمت مدل Y خودروی موردبحث هم‌اکنون مشمول مشوق‌های مالیاتی شده و روی مدل دارای سه ردیف صندلی نیز تخفیف ۱۰۰۰ دلاری اعمال می‌شود. در مجموع باید گفت خودروی یاد شده قبل از اعمال مالیات، هزینه‌های مختلف و مشوق‌ها قیمت حدود ۵۳ هزار دلاری خواهد داشت و حالا وقت آن رسیده با بررسی خودروی موردبحث به نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم.

بر اساس گفته‌های ریکی روی، مالک یک دستگاه از خودروی موردبحث، محصول بدون آلایندگی تسلا شاید دست‌کم گرفته‌شده‌ترین خودروی برقی بازار باشد. روی معتقد است خریداران خودروهای برقی یکی از بهترین گزینه‌های بازار را نادیده گرفته‌اند. او اظهار می‌دارد خودروی یاد شده تواناترین و جامع‌ترین خودروی خانوادگی بازار است اما باید از هماهنگی آن با خانواده خود اطمینان حاصل کنید. در ویدئویی که کانال Fully Charged از خودروی موردبحث منتشر کرده مباحثی همچون بررسی ردیف سوم صندلی‌ها، طراحی ظاهری، سیستم‌های نرم‌افزاری و سواری، فضای داخلی و بار، فضای سر مناسب و میدان دید نامناسب، اتصال برنامه‌های موبایلی، برخی مشکلات فنی و… دیده می‌شوند. نظر شما درباره این شاسی‌بلند بدون آلایندگی چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    این کراس اور بسیار محبوب سال ۲۰۲۲ را با فروش ۷۵۹۵۷۹ دستگاهی به پایان رساند که نشان گر رشد ۸۸/۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ بود !!!
    تویوتا کمری را با اختلاف ۹۰ هزار دستگاهی جا گذاشت و در جایگاه چهارم پرفروش ترین خودروی جهان ایستاد…
    اگر همه چی طبق برنامه پیش بره امسال فروش یک میلیون دستگاهی دور از انتظار نخواهد بود و عجیب نخواهد بود که آن را در جایگاه دوم یا حتی نخست پرفروشترین خودروی دنیا ببینیم .
    .
    .
    و اینکه ردیف سوم model y برای کودکان ( زیر ۱۰ سال ) طراحی شده و کسانی که خواهان هفت نفره کامل باشند باید برن سراغ model x یا R1S….

    موافقم 28
    مخالفم 17
    1. Tesla

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      Elmiraj ، مطمئن باش سال بعد مدل y تبدیل به دومین یا سومین خودرو پرفروش دنیا میشه ، برام جالب بود توی inside ev گفته بودن : فروش کل مرسدس های eq + کل پورشه های تایکان + کل ب ام و های i4 و ix ، روی هم از فروش مدل y در سال گذشته کمتر بوده ! این است عظمت تسلا 😍🇺🇸🇺🇸🙌

      موافقم 17
      مخالفم 29
      1. بهزاد

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        استاد گرامی مدلهای لوکس برقی آلمانی گران هستند و ظرفیت بازارشون با کلاس میانه کاملا متفاوته و در مقام قیاس البته اگر سطح ذهنی بکشه میتونید دو مدل گران و هم سطح تسلا X,S را در فروش بسنجید ببینید نرخ رشد و فروششون با لوکس های آلمانی چطوره.
        جوان جویای نام گرامی سالیانه ۸۰ میلیون خودرو فروخته میشه که ۵ تا برند آلمانی و دو تا گروه آمریکایی و یک گروه اروپایی و آمریکایی با چندین برند و ۷ تا ژاپنی و حداقل ۳ برند خوب رو به رشد چینی و چندین شرکت نوظهورش و دو تا کره ای تو رقابتن و شماها هنوز در موهومات خودتون گیر کردید.
        تسلا نمیتونه در قیمت های بالا با لوکس سازان آلمانی رقابت کنه و هزینه ی رقابت برای ارتقا دو مدل X و S با توجه به حجم فروش و بازارهاش بسیار بالاست و در سالهای آینده با رقیبانی که برای دو مدل y و ۳ به میدان میان کارش سخت تر هم خواهد شد و تقریبا تسلا به قدری به تولید این دو مدل وابسته ست که با کاهش فروش اوضاعش پیچیده میشه.
        شما حساب کن خودروهای گران برقی لوکس سازان ژرمن ها سال گذشته حدود ۴۴۰ هزار دستگاه فروش داشتن به غیر از vw در حالی پروفسور تحلیل گر تسلا همین چند سال پیش میگفت آلمان ها در برابر s و x نمیتونن فروشی داشته باشند و همانطور که گفته بودیم بازار با شتاب صفر تا ۱۰۰ و ۴۰۰ متر و نرم افزار و… زیر و رو نمیشه و تازه طرف میگفت دوران چرم و چوب تمام شده اما تمام تحلیل ها آبکی دراومد.

        موافقم 18
        مخالفم 9
      2. بهزاد

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        استاد گرامی مدلهای لوکس برقی آلمانی گران هستند و ظرفیت بازارشون با کلاس میانه کاملا متفاوته و در مقام قیاس البته اگر سطح ذهنی بکشه میتونید دو مدل گران و هم سطح تسلا X,S را در فروش بسنجید ببینید نرخ رشد و فروششون با لوکس های آلمانی چطوره.
        جوان جویای نام گرامی سالیانه ۸۰ میلیون خودرو فروخته میشه که ۵ تا برند آلمانی و دو تا گروه آمریکایی و یک گروه اروپایی و آمریکایی با چندین برند و ۷ تا ژاپنی و حداقل ۳ برند خوب رو به رشد چینی و چندین شرکت نوظهورش و دو تا کره ای تو رقابتن و شماها هنوز در موهومات خودتون گیر کردید.
        تسلا نمیتونه در قیمت های بالا با لوکس سازان آلمانی رقابت کنه و هزینه ی رقابت برای ارتقا دو مدل X و S با توجه به حجم فروش و بازارهاش بسیار بالاست و در سالهای آینده با رقیبانی که برای دو مدل y و ۳ به میدان میان کارش سخت تر هم خواهد شد و تقریبا تسلا به قدری به تولید این دو مدل وابسته ست که با کاهش فروش اوضاعش پیچیده میشه.
        شما حساب کن خودروهای گران برقی لوکس سازان ژرمن ها سال گذشته حدود ۴۴۰ هزار دستگاه فروش داشتن به غیر از vw در حالی پروفسور تحلیل گر تسلا همین چند سال پیش میگفت آلمان ها در برابر s و x نمیتونن فروشی داشته باشند و همانطور که گفته بودیم بازار با شتاب صفر تا ۱۰۰ و ۴۰۰ متر و نرم افزار و… زیر و رو نمیشه و تازه طرف میگفت دوران چرم و چوب تمام شده اما تمام تحلیل ها آبکی دراومد.

        موافقم 13
        مخالفم 7
        1. Tesla

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (654 ديدگاه)

          کی گفته مدل های لوکس آلمانی گران هستند !!! ( باز از خودتون حرف در آوردین 🤣🤣🤣 ) ، قیمت پایه ب ام و i4 تو آمریکا ۵۴ هزار دلار هست یعنی هم قیمت مدل y ( از نسخه پرفورمنس ارزوتر هم هست ) پس چرا i4 نتونسته یک صدم فروش مدل y رو بدست بیاره !!! و در ضمن فروش مدل های لوکس s و x بسیار بسیار بیشتر از امثال تایکان و eqs هست ، انقدری اختلافشون تو بازار آمریکا فاحش هست که مقایسشون توهین به تسلا کبیر محسوب میشه 🤣🤣🤣🇺🇸🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️

          موافقم 6
          مخالفم 10
        2. بهزاد

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          تسلا در سال گذشته حدود ۷۱ هزار دستگاه مدل x و s تولید کرده و در مقام قیاس پورشه تایکان نزدیک ۳۵ هزار دستگاه فروش جهانی داشته.
          شما هنوز نمیدونید قیمت پایه برای یک محصول به خصوص لوکس سازان ژرمنی ملاک قیاس نیست و با انتخاب چند آپشن و تریم براحتی از ۵۲ هزار دلار میرسه به بیش از ۷۰ هزار دلار.
          هنوزم نمیدونید ظرفیت تولید و تقاضا برای محصولات برندها متفاوته و مثلا الان مثل پروفسور فکر میکنید مرسدس و BMW و… قراره محصولی تولید کنند که سالانه صدها هزار دستگاه بفروشن و آمارشون همینطور بره بالا!
          فکر کن مشتری ها یک خودرو چند سال پیش از برند تسلا خریدن و عمر خودروشون ۵ تا ۸ ساله و میخوان دوباره یک خودروی برقی بخرند و وقتی به بازار رجوع میکنند میبینند تسلا همان محصول را داره تولید میکنه و دقیقا همینجاست که روند تغییر میکنه و درصدی از خریداران حاضر نخواهند بود محصول تکراری داشته باشند و سبد تسلا پاسخگوی تقاضای جدید نیست!
          مشکل برداشت و اون بخش تحلیلی فکر شما اینجاست که آمار یک مدل و محصول را تک به تک با برندها مقایسه میکنید در حالی اگر شرایط تغییر نکنه ژرمن ها براحتی بالای ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی تولید خواهند کرد و همینطور رقبا و بازار مثل ۳ سال پیش نیست که انتخاب ها محدود باشه و رقبا هرکدام درصدی از بازار را در اختیار خواهند گرفت.

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. Haji

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      احتمالا زیر کاپوت هم یه گهواره برای کودکان زیر یک سال گزاشته

      موافقم 12
      مخالفم 15
  2. Tesla

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    مدل y در حال حاضر با اختلاف فاحشی نسبت به دیگران ، پرفروش ترین الکتریکی دنیا است ، سال ۲۰۲۲ تبدیل به چهارمین خودرو پرفروش دنیا شد و تونست کمری رو که بیش از ۲۰ سال در بازار حضور داشته رو به رتبه پنجم بفرسته ، من اگه جای فولکس واگن ، جنرال موتورز یا byd باشم ، از همین حالا جلو تسلا کبیر اعلام شکست میکنم چون حقیقتا رقابت با نابغه صنعت خودرو بسیار دشوار و شکست دادن اون غیر ممکن هست 😍⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸

    موافقم 10
    مخالفم 28
  3. محمد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    تا الان سوار تسلا نشدم برای همین نمیتونم نظر بدم

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. رامین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    جمله قشنگی بود درود بر تو.ولی داداش بالغ بر ۷۰ درصد از ما ایرانیا در مورد هر چیزی که ندیدیم میتونیم دو ساعت سخنرانی و نظر بدیم اگه نفر اول بگه خوبه تا قیام قیامت پشت سرش نظر مثبت جمع میشه دیگه کاری به حتی نقد و نظرات خود سازنده هم نداریم اگر هم که منفی بگه دیگه واویلا😄😄

    موافقم 9
    مخالفم 1
  5. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (59 ديدگاه)

    از دیدم طراحی ظاهری اتوموبیل های تسلا بسیار ساده هست و با اینکه تسلا کارش رو خیلی خوب انجام میده ، ولی با تولید اتوموبیل های برقی توسط رقبا ، روزی بشدت بازارش رو از دست خواهد داد . نمونه اش موبایل سونی یا در حال حاضر امپراطوری سامسونگ که از دیدم در حال حرکت بسمت ته دره می باشه . امیدوارم روزی اقای ایلان ماسک کارگر کارواش نشه

    موافقم 5
    مخالفم 10
    1. Tesla

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      ۵۰ سال دارین از این دست حرف ها پوچ میزنین ، ولی به جای اینکه تسلا کبیر افت کنه ، داره هر روزه با سرعت چشمگیری پیشرفت میکنه

      موافقم 6
      مخالفم 14
      1. m-i-l-i

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (49 ديدگاه)

        کلا تسلا 20 سال نیست که تاسیس شده

  6. بهزاد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    سردبیر محترم کامنت ها چرا ثبت نمیشه؟
    البته به غیر از این که حتما ثبت میشه!

    موافقم 11
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا