فروش تسلا مدل Y در چهار ماه نخست سال جاری در آمریکا با افزایشی دو برابری به ۱۲۷,۵۴۱ دستگاه رسیده است تا به دومین خودروی پرفروش این بازار تبدیل شود.
تسلا مدل Y به صعود پیروزمندانهٔ خود در آمارهای فروش ادامه میدهد. پس از اینکه این کراساوور الکتریکی در پایان سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۳ به پرفروشترین خودروی جهان تبدیل شد، به رشد فروش خیرهکنندهٔ خود در ایالاتمتحده هم ادامه داده است. طبق آمارها، فروش مدل Y طی چهار ماه نخست سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایشی دو برابری به ۱۲۷,۵۴۱ دستگاه رسیده است. بدین ترتیب، کراساوور تسلا پس از فورد F150 که فروشی ۲۴۰ هزار دستگاهی داشته، به دومین خودروی پرفروش آمریکا در چهار ماه اول ۲۰۲۳ تبدیل شده است.
این یعنی مدل Y حالا خودروهای محبوبی مثل تویوتا کمری، هوندا CR-V، نیسان روگ، تویوتا رافور و سایر خودروهایی که قبلاً در صدر جدول فروش بازار آمریکا بودند را پشت سر گذاشته است. مدل Y همچنین بیش از نیمی از کل فروش ۲۱۱,۸۴۲ دستگاهی تسلا را در چهار ماه مذکور را هم به خود اختصاص داده است. دومین محصول پرفروش این شرکت هم مدل ۳ با ۷۲,۲۵۹ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است. این یعنی مدل Y و مدل ۳ رویهم حدود ۲۰۰ هزار دستگاه از کل فروش ۲۱۱ هزار دستگاهی تسلا در این چهار ماه را به خود اختصاص دادهاند.
این حالی است که فروش مدل X با ۱۵ درصد افزایش به ۸,۲۱۶ دستگاه و مدل S با ۶۷ درصد کاهش به ۳,۸۲۶ دستگاه رسیده است. کل فروش تسلا نیز در این مدت ۵۲ درصد افزایش داشته است. با این فروش، تسلا ۶۰.۸ درصد از سهم بازار خودروهای الکتریکی آمریکا را در اختیار گرفته و با اختلاف زیادی به بازیگر شماره یک این بخش تبدیل شده است. رقبا نیز همچنان بسیار عقبتر هستند تا جایی که شورلت با فروش ۲۴,۶۸۹ دستگاه و سهم بازار ۷.۱ درصد در جایگاه دوم و فورد با فروش ۱۷,۱۶۷ دستگاه و سهم بازار ۴.۹ درصد در جایگاه سوم قرار گرفتهاند.
اما علیرغم افزایش فروش قابلتوجه تسلا، سهم خودروهای الکتریکی از کل بازار خودروی آمریکا همچنان اندک و تنها ۷ درصد بوده است. فروش کل مدلهای الکتریکی در بازار آمریکا طی چهار ماه نخست سال جاری به ۳۴۸,۲۵۸ دستگاه رسیده درحالیکه کل فروش خودروهای سبک بیش از ۵ میلیون دستگاه بوده است. بااینحال، فروش خودروهای الکتریکی در مقایسه با سهم ۴.۴ درصدی در چهار ماه اول سال ۲۰۲۲ روند صعودی واضحی را نشان میدهد. یکی از دلایل افزایش فروش مدل Y کاهش قیمت اخیر آن است. قیمت این کراساوور الکتریکی در سال ۲۰۲۲ از ۶۷,۴۴۰ دلار آغاز میشد درحالیکه هماکنون این رقم به ۴۹,۳۸۰ دلار رسیده است.
AMANTE
۳۰ خرداد ۱۴۰۲دوست دارم یک آمار از سن خریدار های تسلا مدل ۳ و Y هم بگیرن، از نظر من بین 25 تا 35 سال هست و اولین یا دومین ماشین شون هست.
فروش بالای تسلا به خاطر خوب و منطقی بودن بین بقیه الکتریکی های بازار هست.
اما می بینین تسلا مدل S کاهش فروش زیادی داشته و این بخاطر قدیمی بودن هست که اگه ایلان ماسک فکری نکنه چند سال آینده مدل های دیگه هم دچار کاهش فروش میشن.
(Ali(chevynova
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ماشالاه امریکن کارز پرفروش و بی نقص که تو بازار ازاد و رقابتی اینطوری میفروشن
کاوه
۳۰ خرداد ۱۴۰۲داداش شما کلا هدف ات از اومدن توی این سایت ماشاالله ماشاالله کردن برای ماشین های امریکاییه درسته؟خب چرا به خودت زحمت میدی؟من از طرف کل کاربرهای سایت بهت قول میدیدم که هر وقت یه پست از ماشینهای آمریکایی کار شد از طرف تو یه ماشالله بگیم.دیگه خودت رو توی زحمت ننداز.باور کن بچه های سایت راضی به زحمتت نیستن
(Ali(chevynova
۳۰ خرداد ۱۴۰۲زحمتت نمیخوام بدم
خودم میگم شما لذت ببر
Elmiraj
۳۰ خرداد ۱۴۰۲دلیل کاهش فروش model S در این مدت افزایش تقاضا برای آن در اروپا و چین هست که باعث شده در اولویت تسلا قرار بگیرن و فعلا شاهد این کاهش تحویل خواهیم بود
deutschland
۳۰ خرداد ۱۴۰۲برگ برنده تسلا در فروش بالا ، شامل دو مورد میشه:
۱- پرفورمنس خوب در کنار قیمت مناسب
۲- دسترسی آسان و وسیع به سوپرشارژ تسلا
البته با گذشت زمان و روی آوردن بقیه خودروساز ها به برقی سازی ، مورد اول کمرنگ میشه .
با وضع قوانین آب و هوایی ، شوک بزرگی به خودرو ساز های وارد شد و مجبور شدن هر چه سریعتر برقی سازی رو شروع کنن .شرکت های آلمانی ، آمریکایی و ژاپنی تقریبا از سال های ۲۰۱۸-۲۰۱۷ و یا حتی دیرتر با یک یا نهایتا دو محصول ، استارت برقی سازی شونو زدن و خب طبیعتا تجربه شون در ساخت ماشین الکتریکی از شرکتی که از همون اول بر پایه الکتریکی سازی شکل گرفت کمتره . به همین خاطره که خودرو های برقی بقیه شرکت ها یا طراحی عجیبی دارن یا مشکلاتی مثل قدرت و یا قیمت .
البته از مشکلات خود تسلا مثل کیفیت پایین محصولات و وعده های پوچ بنیانگذارش هم نباید چشم پوشی کرد
باید چند سال به کمپانی ها زمان داد تا خودرو های برقی شون به بلوغ برسه ، بعد خواهیم دید که تسلا توان رقابت باهشون رو داره یا فقط سودش در ایستگاه های سوپرشارژش خواهد بود؟
jaghori
۳۰ خرداد ۱۴۰۲تسلا خوب داره جلو میره. واقعا اگر ساخت خودروهای درونسوز ممنوع بشه، اونایی که الان عقب هستند، باید از سرنوشت نوکیا درس بگیرند.
Tesla
۳۰ خرداد ۱۴۰۲جاپونی ها به دلیل عقب ماندگی شدید در خودرو های الکتریکی ، قطعا در آینده نه چندان دور ( ۵ تا حداکثر ۱۰ سال آینده ) به سرنوشت نوکیا دچار میشن ، ببین مدل y کبیر چه بلایی سرشون آورد !! راوفور ۲۰ هزار دلاری رو در عرض ۴ ماه قورت داد و کرولا هم که بنده دیگه از دور کلا خارج شد ، مدل y کبیر تا آخر سال جاری به سلطنت ۴۷ ساله فورد سری f در بازار آمریکا پایان میده و به پرفروش ترین خودرو آمریکا هم تبدیل میشه ( electric power ) ⚡️⚡️⚡️💪💪💪
jzjdm
۳۰ خرداد ۱۴۰۲در همین خیال باش
Javad
۷ تیر ۱۴۰۲کمتر طنازی بکن(در جواب به تسلا)
net
۳۰ خرداد ۱۴۰۲اگر تسلا طراحی داخلی و بیرونی رو زیباتر می کرد مثل ماشینهای بنزینی جذابتر میشد
Tesla
۳۰ خرداد ۱۴۰۲پرفروش ترین خودرو جهان 😍😍🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️
BMW
۳۰ خرداد ۱۴۰۲والا من خوشم نمیاد ازش باز خوبه فورد جایگاه اول رو داره وگرنه فن های تسلا جشن و سرود میگرفتند
مهزیار
۳۰ خرداد ۱۴۰۲جارو برقی
یک شهروند ساده
۳۰ خرداد ۱۴۰۲تو خواب هم نمیبینیش!
Aref
۳۱ خرداد ۱۴۰۲سال ها پیش داخل `مجله ماشین` شرکت جنرال موتورز یه ماشین برقی ساخته بود و مدیرش میگفت اینده خودرو سازی همین برقی ها هستند. میخوام بگم یکی از پیشرو های این صنعت جنرال موتورز هستش و تا سال های آینده شورلت های برقی زیادی خواهیم دید که احتمالا فروششون از تسلا هم بالا تر باشه