تسلاتویوتا

مقایسه هزینه‌های مالکیت 5 ساله تسلا مدل 3 و تویوتا کمری

هزینه مالکیت کل یکی از جالب‌ترین فاکتورهای مقایسه خودروهای الکتریکی و محصولات درون‌سوز خواهد بود. امروز می‌خواهیم نگاهی به گزارش تأثیر ۲۰۲۱ تسلا داشته باشیم که هزینه‌های مالکیت کل TCO مدل پایه تسلا مدل ۳ دیفرانسیل عقب را برخی محصولات دیگر مقایسه می‌کند.

تسلا مدل 3

در کل مهم‌ترین آیتم در تحلیل هزینه‌های مالکیت کل یک خودرو هزینه‌های ابتدایی مرتبط با خرید آن است. معمولاً قیمت یک خودروی الکتریکی بیشتر از مدل‌های درون‌سوز خواهد بود اما از طرف دیگر هزینه‌های نگهداری و انرژی این خودروها پایین‌تر است.

تسلا همچنین به اهمیت ارزش باقی مانده خودروها اشاره می‌کند که در بحث خودروهای کارکرده این برند بسیار بهتر از نمونه‌های درون‌سوز خواهد بود. این تحلیل شامل مواردی همچون مالیات، مشوق‌های فدرال، پیشنهادهای لیزینگی و بیمه است.

هزینه‌های مالکیت کل تسلا مدل ۳ دیفرانسیل عقب

بنا به گفته این خودروساز، هزینه کل مالکیت تسلا مدل ۳ دیفرانسیل عقب ۲۰۲۱ در طول ۵ سال و کارکرد ۹۶۵۰۰ کیلومتر حدود ۳۷۸۰۰ دلار یا حدود ۰.۶۳ دلار به ازای هر ۱.۶ کیلومتر پیمایش خواهد بود. این خودروساز اظهار می‌دارد هزینه مالکیت تسلا مدل ۳ بیشتر به تویوتا کمری (پرفروش‌ترین سدان آمریکا) نزدیک است تا بی‌ام‌و سری ۳. در واقع تسلا سری ۳ را از نظر پرفورمنس و تجهیزات لوکس رقیب خود می‌داند. تسلا مدل ۳ قیمت پایه مشابه بی‌ام‌و سری ۳ دارد اما هزینه مالکیت کل آن در هر ۱.۶ کیلومتر پیمایش به پرفروش‌ترین سدان آمریکا یعنی تویوتا کمری نزدیک‌تر است.

2021 Tesla Model 3 RWD: roughly $0.63 per mile
۲۰۲۱ Tesla Model 3 RWD: roughly $0.63 per mile

بر اساس داده‌های منتشر شده، تویوتا کمری در سال ۲۰۲۱ هزینه مالکیت کل ۳۱۲۰۰ دلاری یا ۰.۵۲ دلار به ازای هر ۱.۶ کیلومتر پیمایش داشته است. این رقم در بی‌ام‌و سری ۳ به ۰.۸ دلار به ازای هر ۱.۶ کیلومتر پیمایش می‌رسد. به این ترتیب هزینه مالکیت تسلا مدل ۳ دیفرانسیل عقب در بازه زمانی ۵ ساله یا کارکرد ۹۶۵۰۰ کیلومتری ۲۱ درصد یا ۶۶۰۰ دلار بیشتر از تویوتا کمری است. هزینه خرید این خودرو حتی بالاتر بوده اما خب این موضوع با هزینه‌های نگهداری کمتر جبران می‌شود.

هزینه مالکیت کل سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰

یک نکته جالب به مقایسه هزینه مالکیت کل سال ۲۰۲۱ با سال ۲۰۲۰ مربوط می‌شود. در این مقایسه خودروهای تسلا مدل ۳ دیفرانسیل عقب ۲۰۲۱ و تسلا مدل ۳ استاندارد رنج پلاس ۲۰۲۰ حضور دارند.

در گزارش سال ۲۰۲۰ تسلا اعلام کرده بود خودروی استاندارد رنج پلاس هزینه مالکیت کل ۳۳ هزار دلاری یا ۰.۵۵ دلار به ازای هر ۱.۶ کیلومتر پیمایش را در همان بازه زمانی ۵ ساله دارد. به این ترتیب هزینه مالکیت کل سال ۲۰۲۱ حدود ۱۵ درصد یا ۴۸۰۰ دلار بیشتر از سال ۲۰۲۰ است. در همان زمان هزینه مالکیت کل تویوتا کمری ۳۰ هزار دلار یا ۰.۵۰ دلار به ازای هر ۱.۶ لیتر کیلومتر پیمایش بود و بنابراین در سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش هزینه ۱۲۰۰ دلاری یا حدود ۴ درصدی بوده‌ایم؛ به عبارت دیگر فاصله بین قابلیت ابتیاع تسلا مدل ۳ پایه و تویوتا کمری بیشتر شده است.

2020 Tesla Model 3 SR+: roughly $0.55 per mile
۲۰۲۰ Tesla Model 3 SR+: roughly $0.55 per mile

ما حدس می‌زنیم دلیل اصلی هزینه مالکیت کل تسلا افزایش قیمت‌های آن باشد. در پایان سال ۲۰۲۰ تسلا مدل ۳ استاندارد رنج پلاس قیمت ۳۶۴۹۰ دلاری داشت درحالی‌که قیمت مدل ۳ دیفرانسیل عقب در آوریل ۲۰۲۲ از ۴۶۹۹۰ دلار شروع می‌شود. در اوایل سال ۲۰۲۱ قیمت این خودرو زیر ۴۰ هزار دلار بود. بخشی از افزایش قیمت این خودرو با افزایش قیمت محصولات کارکرده تسلا جبران شد اما با توجه به روند افزایش قیمت‌ها، احتمالاً هزینه مالکیت کل خودروهای این شرکت در سال ۲۰۲۲ بیشتر خواهند شد.

نکته نهایی اینکه تسلا مدل ۳ دیفرانسیل عقب خودروی پایه است و از باتری‌های LFP استفاده می‌کند. مدل‌های دارای شعاع حرکتی بالاتر قیمت بیشتری دارند و بنابراین هزینه مالکیت کل آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود. به این ترتیب افرادی که می‌خواهند یک تسلای گران‌تر را بخرند باید منتظر هزینه‌های مالکیت کل بالاتر نیز باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. آنتی چاینا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروی تست دنا در نمایشگاه خودرو ، خراب شد و مسئولین غرفه با هل‌ دادن ، محصول خود را معرفی‌ کردند …
    گفتم بعد از ظهر خوبتون رو با ابن خبر افتخار‌آمیز‌ تکمیل کنم …
    پ . ن : مخلص اقای میر سلیم :))

    موافقم 93
  2. ممد میر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خیلیا محصولات تویوتا رو بخاطر استهلاک پایین میخرن و خب این نزدیک بودن به تویوتا کمری یک تبلیغ برای تسلا هست
    اما در خودروهای الکتریکی بعد از پنج سال باتری ضعیف شده اما در خودروهای درون‌سوز اینطوری نیست

    موافقم 70
    مخالفم 15
    1. سرژ آبراهیمی

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باطری تسلا تا ۸ سال افت عملکرد نداره…یعنی ضعیف نمیشه…..

      موافقم 7
      مخالفم 10
  3. TML BN

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1056 ديدگاه)

    داخل دبی هزینه خرابی خودرو های الکتریکی رایگانه

    موافقم 23
    مخالفم 36
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (10406 ديدگاه)

      ولی تا جایی که من میدونم ، هزینه‌ی شارژ رایگان هست و نه خرابی !

      موافقم 39
      مخالفم 5
  4. meysam

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3616 ديدگاه)

    من کمری رو ترجیح میدم
    قیمت و هزینه های کمتر
    تازه مدل 3 از نظر اتاق باید با کرولا مقایسه بشه که 4-5 هزارتا از کمری ارزونتره
    ولی خب تسلا هم پرفورمنس خیلی بالایی ارائه میده
    هرکدوم یه مزیتهایی دارن ولی من انتخابم کمریه بخصوص هیبرید

    موافقم 59
    مخالفم 22
    1. من⁦^_^⁩

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (198 ديدگاه)

      مهم تر از قیمت و اتاق بزرگتر
      جلوپنجره و طراحی قشنگ!!😁😂

      موافقم 25
      مخالفم 5
  5. Regra loaded

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (228 ديدگاه)

    کمری جالب مینوازد

    موافقم 34
    مخالفم 2
  6. Hamid

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1721 ديدگاه)

    نفهمیدیم بلا هست یا پایین
    اینکه که نوشتی تعریفه یا تحقیر

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. ali-mg

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    بین سدان های چهاردر تویوتا کمری از سال 2014 همیشه تو بازار آمریکا اول تا سوم بوده
    بالاخره همه جای دنیا ام مردم میفهمند چی خوبه چی بد تو همین عراق خودمون
    همسایه جنگ زده
    حداقل راننده تاکسیاشون تویوتا کمری رو به فورد و شورلت ترجیح میدادن

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. Iman99

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      تو فروش کلی و در کل فورد و شورلت بالاترن و تو همون امریکا فور و شورلت رو به تویوتا ترجیح میدن و فروششون با فاصله زیاد در رده اول هست یعنی سالی بیش از ۲ یا ۳ میلیون ولی فروش سواری ها اونقدر ناچیزه دربرابرشون که خودروسازای امریکایی ترجیح دادن روی سدان ها سرمایه گذاری نکنن و تمرکزشون فقط روی شاسی بلند ها و پیکاپ های آفرودر باشه و چون امریکا همکاری مناسبی با خودرو سازی ژاپن داره و همه جوری پشتیبانیشون میکنه این فرصت رو برای بعضی خودرو های تویوتا و هوندا مهیا کردن که اونجا بتونن عرضه مناسبی داشه باشن این همکاری اونقدر زیاده که حتی بزرگترین کارخانه تویوتا تو خود امریکا هست نه تو ژاپن
      در کل پادشاهی بازار امریکا دست همون فورد و شورلت و داج هست مثلا فورد اف ۱۵۰ بالاترین فروش رو بافاصله زیاد داره و در مقایسه با تویوتا توندرا تقریبا از همه نظر بهتره و توندرا حتی فروش ناچیزی هم داره نسبت به اون

      موافقم 9
      مخالفم 8
  8. کیانوش

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (832 ديدگاه)

    تسلا فن های عزیز که مدام ارزش سهام تسلا رو به رخ میکشید فکر کنم این قضیه اتهام ازار جنسی دیگه واقعا مشخص کرده باشه که ارزش واقعی تسلا خیلی پایین تر از ارزش سهامشه تو بورسه ی متلک ایلان شیش هفت درصد سهام و چند ده میلیارد دلار خرج برداشته ظاهرا خخخخخ همچین کاهش سهامی تو سایر شرکت ها غیرممکنه حتی اگر مدیرعاملش به حبس ابد محکوم بشن بقیه شرکت ها بازم همچین کاهش ارزشی رو تجربه نمیکنن چون ارزشش اونا ناشی از زنجیره تامین و و نیروی انسانیشونه نه جنجال ها وعده های مدیرعاملشون

    موافقم 9
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا