یکی از کانالهای یوتیوب فعال در زمینه بررسی خودروها قبلاً اقدام به تست تسلا مدل Y و مقایسه آن با پولستار ۲، کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ کرده است. او چند هفته پیش نیز مدتزمان نسبتاً زیادی را صرف بررسی هیوندای آیونیک ۵ کرد و مدعی شد این خودرو تقریباً یک خودروی الکتریکی بینقص است. حالا مجری این کانال با انتشار ویدئوی دیگری اقدام به مقایسه دینامیک سواری تسلا مدل Y و هیوندای آیونیک ۵ کرده است که ما نیز آن را پوشش میدهیم.
مجری میگوید هدف از انتشار این ویدئو مقایسه دقیق سواری هیوندای چهار چرخ محرک با دینامیک سواری تسلا مدل Y برد بلند بوده است. او مدت زیادی را با هر دو خودرو سپری کرده و بنابراین نظرات خوبی درباره آنها دارد. بهترین بخش مقایسه نیز استفاده از چندین حالت رانندگی در بخشهای یکسان از جادهها و در شرایط مشابه بوده و بنابراین میتوانیم این مقایسه را ملموستر داشته باشیم. قبل از آنکه به ویدئو نگاه کنید باید برخی نکات را ذکر کنیم. اول اینکه تسلا مدل Y و هیوندای آیونیک ۵ در کلاسهای متفاوتی قرار دارند و قیمتشان نیز بسیار متفاوت است. بهای مدل Y از ۶۵۹۹۰ دلار شروع میشود و البته هیوندای را نیز میتوانید با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار خریداری کند. مشوق فدرال ۷۵۰۰ دلاری کنونی شامل هیوندای میشود اما تسلا از آن بیبهره است هرچند این موضوع به زودی عوض خواهد شد.
برای اینکه دو کراس اوور موردبحث مقایسه خوبی داشته باشند باید بجای نسخه پایه آیونیک ۵ مدل SE با قیمت ۴۴ هزار دلار را انتخاب کنید که در این حالت شعاع حرکتی خودرو حدود ۴۸۸ کیلومتر خواهد بود. البته شعاع حرکتی تخمینی تسلا مدل Y نیز حدود ۵۳۱ کیلومتر اعلام شده است. برای مقایسه دقیقتر باید نسخه دوموتوره و چهار چرخ محرک هیوندای آیونیک ۵ را انتخاب کرد که ۳۵۰۰ دلار دیگر بر قیمت این خودرو میافزاید و البته شعاع حرکتی آن با کاهش محسوس به ۴۰۵ کیلومتر میرسد.
درهرصورت ما درباره یک خودروی الکتریکی زیر ۵۰ هزار دلاری صحبت میکنیم که رقیبش قیمت ۷۰ هزار دلاری دارد. البته تسلای گرانتر شعاع حرکتی بیشتر و مشخصات فنی بهتری دارد. در روی کاغذ تسلا مدل Y میتواند ظرف ۴.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و با پرداخت ۴ هزار دلار دیگر شما میتوانید مالک نسخه پرفورمنس شوید که زمان یاد شده به ۳.۵ ثانیه کاهش مییابد. این خودروی کره ای مجهز به سیستم چهار چرخ محرک صفر تا ۹۶ حدود ۵.۲ ثانیهای خواهد داشت. حالا اکثر جزئیات مهم درباره این دو خودرو را میدانیم و نوبت به بررسی سواری دو خودرو در دنیای واقعی میرسد. هر دو خودرو از نظر دینامیک سواری کاملاً احساسبرانگیز هستند اما از آنجایی که سواری و هندلینگ یک خودرو موضوعی کاملاً شخصی و مطابق ذائقه مالک خواهد بود بنابراین یکی از این خودروها احتمالاً سواری بهتری نسبت به دیگری خواهد داشت. شما درباره هیوندای آیونیک ۵ چه نظری دارید؟ آیا یک جایگزین قابلاعتنا برای محصول محبوب تسلا است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
Mohammad
۲ آبان ۱۴۰۱ببینید دوستان من تسلافن نیستم و اصلا طرفدار این برند نمیگیرم ولی خب کلا تسلا سنگ محک برقی هست و جوابشو پس داده بنظر من تسلا تو برقی یه سر وگردن از بقیه بالاتره چون کلا خودروهای برقی رو تغییر داد
پیام
۲ آبان ۱۴۰۱دوستانی که میگن هیوندای هی فراخوان میده و به درد میخوره، یه سوال! اگه هیوندای برند چرتی هست چطور به جایی رسیده که با تسلا مقایسه میشه؟! اونم با این مشخصات!
Payfast
۳ آبان ۱۴۰۱چون قدیما خر رو با خر و اسب رو با اسب مقایسه میکردن
پیام
۳ آبان ۱۴۰۱شمایی که متوجه نمیشی تسلا چه جایگاهی داره پس با احساساتت ماشینارو بررسی میکنی نه اطلاعات علمیت!
حامد
۷ آبان ۱۴۰۱چ ربطی داره..اولین خودرو ساز هم مرسدس بنز بوده در دنیا..حالا شرکت ها دیگه ماشین برتر نمیسازن؟؟درسته مرسدس ماشینهاش همیشه عالی هستن..اما مثلا مثل بوگاتی نمیسازه.بیست سالی یکی میسازه شبیه بوگاتی خفن باشه.یا مثل فراری یا لامبورگینی.آیونیک از بین بهترین ماشین های دنیا در معتبرترین شرکت مقایسه ماشینها اول شد .از بین چهل رقیب .اونم چ رقبایی .از بنز و بی ام دبلیو بگیر تا کادیلاک و شرولت و تویوتا و نیسان و……همه خفن ها بودن..ایونیک اول شد .بهترین خودروی سال شده ایونیک 👌👌ببین داش اونا کارشونه بدون تعصبی نظر میدن..هشت داور و کارشناس حرفه ای نظر دادن چون همه ماشین ها برند خفن بودن..ک توی مرکز آزمایش شرکت تویوتا ک از تمام مدل های جادها شبیه سازی شده داخلش و بهترینه،اونجا تست شدن چهل خودروی خفن..ک ایونیک اول شد 👌👌👌🌹🌹
PRPR
۲ آبان ۱۴۰۱من یک آیونیک ۵ از نزدیک دیدم . چراغاش زیاد جذاب نیست مخصوصا طراحی پیکسلی چراغ. میتونست گرافیک داخلی چراغ بهتر باشه . و بنظرم تسلا آیرو دینامیکش بیشتره
PRPR
۲ آبان ۱۴۰۱من یک آیونیک ۵ از نزدیک دیدم . چراغاش زیاد جذاب نیست مخصوصا طراحی پیکسلی چراغ. میتونست گرافیک داخلی چراغ بهتر باشه . و بنظرم تسلا آیرو دینامیکش بیشتره .
Carbonado Aventador
۲ آبان ۱۴۰۱فکر کنم منظورت دینامیک سواریه..
چون دینامیک سواری با آیرو دینامیک دوتا مقوله ی جدا هستن..
.
حالا سلیقه ی من بیشتر به آیونیک نزدیک تره تا مدل y
.
هیوندا این ۲ ۳ سال اخیر واقعا سطح خودرهایی که معرفی کرده نزدیک به اروپا و امریکا بوده
amir1400
۲ آبان ۱۴۰۱فعلا کره ای ها به حدی نرسیدن که بتونن با تسلا رقابت کنن ، این دو تا با هم خیلی مقایسه شدن توسط مجله های مختلف و بلاگر ها اما در نهایت میشه گفت ۹۹ درصد پیروزی ها برای تسلا بوده ، تسلا هندلینگ بهتری داره ، شتاب بهتری داره و البته شعاع حرکتی بیش تر و دسترسی به شبکه شارژش هم که بینظیر هست ، میدونم که این دو تا تو یه رده قیمتی نیستن ولی به هر حال تسلا مدل y سال پیش پرفروش ترین خودرو الکتریکی جهان و دوازدهمین خودرو پرفروش جهان شد که بعید حالا حالا ها شرکتی بتونه محبوبیت تسلا رو بین مردم کم رنگ کنه
amir1400
۲ آبان ۱۴۰۱مگه فقط ژاپنی ها ( مخصوصا تویوتا ) بتونن این کار رو انجام بدن به هر حال تویوتا راوفور سال پیش پرفروش ترین خودرو جهان شد که پدال هم مطلبش رو گذاشت و تویوتا کرولا هم پرفروش ترین سدان شد ( ۱۰ سال پیاپی پرفروش ترین خودرو جهان بود کرولا )
در کل خوب بلدن چطور نظر مردم رو جلب کنن ، سال آینده ژاپنی ها با یه موج عظیمی از محصولات الکتریکی میان و به خاطر همین هست که ایلان ماسک میخواد یه محصول دیگه به بازار بده چون میدونه سال بعد با وجود سامورایی ها کار خیلی سخت برای حفظ مقام تسلا در پیش داره
TML BN
۲ آبان ۱۴۰۱درسته شما کلا آلمان رو ندیدی ولی من فکر کنم فولکس هم چیز های خوبی واسه ارائه داشته باشه حالا امیدی به فروش زیاد
محصولات مرسدس و بیمر مخصوصا مرسدس نیست چون همشون قیمت های بالایی دارند(ولی واقعا خیلی خوبن مثلا EQS یک قصر به تمام عیاره دوستان میدونن من هیتر EQS بودم ولی جز طراحی که سلیقه ای هست نمیشه ایراد خاصی گرفت حالا بگذریم) ولی فولکس نشون داده کاری بخواد بکنه میکنه و قطعا لقمه ای با محاسبات برمیداره و آمریکا هم واسه رو کم کنی ژاپن هم که شده وارد رقابت میشه و شده و مطمئنا تا دو سال دیگه بازار داغ و رقابتی خوبی داشته باشن برقی ها
ارین صاحب جمعی
۲ آبان ۱۴۰۱نه این برادرمون زیاد رو ژاپن که اصلن کلا تو خوابه امیدواره
امین
۲ آبان ۱۴۰۱هیوندای بعد از پنجاه سال هنوز ماشین بنزینی خوب و بدون ایراد نزده، برقی پیشکشش
امیر
۲ آبان ۱۴۰۱اتفاقا ساخت ماشین برقی بسیار راحت تره، البته این موضوع رو با ساختن یه ماشین برقی عالی و تکنولوژیک قاطی نکنین!(همسطح تسلا یا رقبای بنامش)
TML BN
۲ آبان ۱۴۰۱دقیقا به همین علت انقد زود رفت سمت برقی شاید بشه گفت بهترین کره ای که نوید هم گفت همین آزرا کالیفرنیا ها باشن البته وراکروز ها هم خوب بودن
TML BN
۲ آبان ۱۴۰۱و توجه داشته باشید بدون هیچ تجربه ای میشه یک برقی خوب ساخت مثل تسلا و لوسید و ریویان و اکثر چینی ها ولی نمیشه یک درون ساز خوب ساخت
داود
۲ آبان ۱۴۰۱تسلا گزینه بهتری هست
حسین
۲ آبان ۱۴۰۱بعد خبر اون فراخوان پونزده میلیونی تبلیغات زیر پوستی هیوندا خیلی فراگیر تر شده انگار میخواد ذهن هترو به سمت دیگه ای ببره😂 دو روز دیگه هم میگن آره آیونیک 5 از فراری لافراری هم بهتره!! گفته بودم تو کامنت های قبلیم که تو مجلات هندلینگ هیوندا رو در حد پورشه و کیفیت کابین رو در حد مایباخ میبرن بالا ولی انگار تو واقعیت انجین های درون سوزش بدون استثنا مشکل دارن، برقی هاش هم که اجازه پارک شدن تو پارکینگ عمومی ندارن و بعضیاشون هم با لیست انبوهی از جوایز فروششون در کره جنوبی ممنوع شد!!! اون از مسخره بازی موتور ترند که در حضور IX و لیریک و ریویان این هاچبک رو برنده کرد، اون از جام جهانی قطر. ببینیم آخر این تبلیغات به کدوم فراخوانی برسه
شهاب
۲ آبان ۱۴۰۱خودروهایی در بازار حکمرانی میکنن (مثل کیا و هیوندای در اروپا و آسیا) که برای رسیدن به نوک قله و اون کالیپر طلایی تلاش میکنن و داخل رقابتها و نقد و بررسیهای شرکتها و مجلات معتبرِ مختلف(مثل موتور ترند) حضور دارن و از بین تمام برندهای مطرح دنیا انتخاب میشن و رتبه و جایزه کسب میکنن و مشخص هست هر کدام از این خودروها نه در برابر همدیگه بلکه طبق معیارهای موتورترند یا جی دی پاور و غیره و ذالک از هر نظر مثل ایمنی و ارزش و طراحی و مهندسی کارایی و پرفورمنس و خیلی چیزهای دیگه بررسی میشن و خودرویی که در همه این زمینه ها برتر باشه پیروز رقابت هست و اما اینکه چرا خودروهای ژاپنی در اکثر این رقابتهای کارشناسی هر بار و طور مکرر قافیه رو به بقیه برندها و مخصوصا خودرهای کره ای میبازن این هست که پایه و اساس تولید خودرو در ژاپن به شارلاتان بازی پیوند خورده !!!! به زبان ساده کلاه برداری و شارلاتان بازی و رنگ کردن مشتری و به بازی گرفتنشون و شخصیت مردم و جان اونها رو به هیچ پنداشتن و در نهایت جشنواره و فستیوال فراخوانهای چند میلیونی که از شمارش و حساب و از دست خارج هست !!!
miladzm
۲ آبان ۱۴۰۱حسین جان متاسفانه دوران پروپاگاندای رسانه های زرد و شارلاتان بازی گذشته و الان ذهن مردم خیلی باز شده . برنامه های راهبردی تویوتا و سایر جاپنی ها که مبتنی بر ایجاد جنگ روانی برای اضافه کردن شده حتی یک سال به عمرشون دیگه راه به جایی نمیبره و فعلا داره له له زنان و سینه خیز کنان ادامه میدن . در این بین کره ای ها به قدری از جاپنی ها جلو زدن که فعلا تنها دستگاهی که جاپنی ها میتونن باهاشون کره ای ها رو از دور ببینن و نظاره گر پیشرفتشون باشن تلسکوپ جیمز وبه . این روند الکتریکی هم متاسفانه بیش از پیش پته تویوتا رو جلوی اذهان عمومی توی آب ریخت . متاسفانه حسین جان همونطور که خودت هم میدونی دغل بازی آخر و عاقبت خوشی نداره و ناقوس پایان عمر این شرکت های بنا شده بر اساس دزدی و کلک و فراخوان و افتضاحات چند میلیونی خیلی وقته به صدا در آمده .
حسین
۳ آبان ۱۴۰۱عزیزم من مثل تو متعصب نیستم که بخوام اگه چیزی بهتر هم بود بازم قبول نکنم😂 دوما اون ماشینهایی که از تویوتا و هوندا تو لیست بود نیازی به اثبات ندارن. از crv تا مدلای مختلف تویوتا که همشون جزو پر فروش ترین های جهان هستن همون چیزی که آرزوی دست نیافتنی هیونداست. ولی اسم لیریک و ریویان رو آوردم چون برقی بودن😂 حالا برو با اکانت اصلیت بیا
حامد
۲ آبان ۱۴۰۱در متن نوشته شده که او چند هفته پیش نیز مدتزمان نسبتاً زیادی را صرف بررسی هیوندای آیونیک ۵ کرد و مدعی شد این خودرو تقریباً یک خودروی الکتریکی بینقص است
.
.
.
پ ن پ اونا که هیچی سرشون نمیشه بعضی از کاربرای پدال سرشون میشه و میگن هیوندای اشغاله
دلیل اینکه بعضی از افراد متعصبانه خودروهای کره ای میکوبن فقط از رو تعصب و حسادته
البته خودروهای کره ای ایرادتی دارن ولی نه اونجور که بعضی ها جوگیر شدن و جو میدن
MOHAMMAD.n.r
۲ آبان ۱۴۰۱با طراحی هیوندا بهتر ارتباط میگیرم
ولی فقط طراحی!!
بقیه موارد فنی و… تسلا برتری داره.
محمدرضا
۲ آبان ۱۴۰۱مدتزمان نسبتاً زیادی را صرف بررسی هیوندای آیونیک ۵ کرد و مدعی شد این خودرو تقریباً یک خودروی الکتریکی بینقص است
قطعا برای این حرفش از هیوندا پول گرفته نیست آمریکا بی صاحابه همه پول میگرن به دروغ میگن کره ای ها بهترین خودرو سازان هستند
Amirreza.M
۲ آبان ۱۴۰۱بعضی از کره ای فن ها و ژاپنی فن ها جو سایت رو جوری کردن آدم خجالت میکشه بگه من هم از خودرو های کره ای خوشم میاد ولی خب من از هیوندای ، کیا و جنسیس خوشم میاد و در این مورد مخصوصا با در نظر گرفتن قیمت انتخابم آیونیک ۵ هست.
Silent
۲ آبان ۱۴۰۱سیستم تعلیق مدل های 3 Y احتمال زیاد در آینده از نوع Air suspension ارتقا پیدا کنه مخصوصا با قرارگیری در سبد محصولات لوکس, البته مدل های پرچم دار X S سال هاس به نوع اکتیو ش تجهیز شدن…
این تغییرات معمولا با رقابتی تر شدن و حفظ رضایت مصرف کننده انجام می شه مثل اضافه شدن 2 طیف رنگی جدید برای محصولاتش.