یکی از قضات فلوریدا خبر از کشف اسناد مهم درباره اطلاع تسلا و ایلان ماسک از ایرادات اتوپایلوت داده است.
بر این اساس گفته میشود تسلا، ایلان ماسک و دیگر مدیران شرکت میدانستند که سیستم کمکراننده پیشرفته موسوم به اتوپایلوت معیوب بوده است اما هنوز به کاربران اجازه استفاده از آن را دادهاند. این خبر اندکی پس از آن منتشر میشود که قاضی اسکات اجازه طرح دعوا و درخواست غرامت شاکی پرونده از تسلا درباره تصادف مرگبار یک دستگاه تسلا مدل ۳ را صادر کرد. در این شکایت به سو رفتار عمدی و سهلانگاری فاحش تسلا اشاره شده است.
موضوع این پرونده به تصادف سال ۲۰۱۹ در شمال میامی مربوط میشود که در آن یک دستگاه تسلا مدل ۳ زیر تریلری ۱۸ چرخ رفت و با کنده شدن سقف، استفان بنر راننده خودرو کشته شد. به عنوان بخشی از دستور دادگاه که مجوز طرح دعوا و شکایت علیه تسلا را صادر کرده، قاضی میگوید همسر استفان بنر باید بتواند علیه هشدارهای تسلا در دفترچه راهنمای محصول و ناکافی بودن آنها شکایت کند. این قاضی میگوید:
ما بهطور منطقی میتوانیم نتیجه بگیریم که مدیرعامل و مهندسان تسلا از مشکل اتوپایلوت در عدم تشخیص ترافیک آگاه بودهاند
اسکات به ویدئوی تبلیغاتی تسلا در سال ۲۰۱۶ اشاره دارد که در آن یکی از خودروهای برقی شرکت بدون دخالت انسان رانندگی میکند. در آغاز این ویدئو متنی وجود دارد که میگوید راننده تنها بنا به دلایل قانونی در خودرو حضور دارد و هیچ کاری انجام نمیدهد. تسلا میگوید خودرو خودش هدایت وسیله را بر عهده دارد.
قاضی با اشاره به اینکه سناریوهای منتشر شده در ویدئو بیشباهت به تصادف بنر نیست میگوید:
آنچه در این ویدئو وجود ندارد نشانهای از عدم عرضه کامل این تکنولوژی در بازار است
همین ویدئو در یکی دیگر از دادگاههای تسلا مورد استناد قرار گرفته و یکی از مدیران بخش اتوپایلوت تسلا ادعا کرد، کلیپ موردبحث تبلیغاتی است و این سیستم در واقعیت فاقد تواناییهای نشان داده شده در ویدئوست. تصمیم قاضی دادگاه فلوریدا جدیدترین دردسر برای تسلا محسوب میشود. این شرکت قبلاً در دو پرونده مشابه در کالیفرنیا پیروز شده است.
amir
۵ آذر ۱۴۰۲چندروز پیش پدال کره فنا رو گرفته بود امروز تسلا فنارو گرفته اون از درگ که پلد از ۹۱۱ خورد اینم از صداقت شگفت انگیز تسلا و مشکلات ریز تسلا
NAVID۰۰۹۸
۵ آذر ۱۴۰۲زیاد نگرانی به دل فنهای تسلا و مرباییها راه پیدا نکنه ، چرا ؟!
چون سلطان شیتیل در حجم کلان به سران و رسانهها هستند !
اگر همین اتفاق برای آلمانی یا ژاپنی میوفتاد ، از هیچ نِیرَنگِ دادگاهی نمیگذشتند تا بدهکارشون کنند و پول یامُفت بگیرند !
چند وقت پیش بود که خبرش اومد نمایندگان ایالتها دارند نامهای به سنا میفرستند تا عرضهی کرهایها را ممنوع کنند در خاک آمریکا ( جالب که پدال اصلاً کارش نکرد با اینکه خبرگذاریهای خود آمریکا گفته بودند ) ، اما به یکباره وارد سکوت خبری شد و تمام 😂 !
این دنیا بر اساس سیاست و رشوه بنا شده در هر کشوری هم که باشه باز مافیا وجود داره فقط اسم و قدرتها فرق میکنه !
سوشیانت
۵ آذر ۱۴۰۲آخی ۹۱۱ تیون شده تونست تسلا فابریک رو شکست بده چه پیروزی با ارزشی😔😂
amir
۶ آذر ۱۴۰۲حداقل نگاه کن کجا داری کامنت میزاری
برو پست قبلی
سوشیانت
۷ آذر ۱۴۰۲پروفسور تو رو ریپلای کردم😂
Gdm
۵ آذر ۱۴۰۲ای بابا بد شد که چند تا پست پایینتر داشتن تسلا رو به پورش ترجیح میدادن…
فرشاد
۵ آذر ۱۴۰۲اینا همه ش شایعه س
تین ماشین صفرتاصدش زیر یه ثانیه س عالیه اصلا اینا همش غلطه صفرتاصدش 1ثانیه س.راستی گفتم شتابش خیلی خوبه؟
منبع:علی نوا سوشیانت المیراژ و کاربری که تو پست قبلی پیداش نشد😂
سوشیانت
۵ آذر ۱۴۰۲من هیچوقت حرفی از سیستم خودران تسلا نزدم و ازش دفاع نکردم ولی بهتره بدونی که تو اون رتبه بندی که خود پدال گذاشته بود سیستم خودران بلو کروز فورد رتبه اول شده بود😂 پس هر جور حساب کنی این آمریکایی ها هستن که همیشه میدرخشن شتاب تسلا هم که معلومه فوق العاده هست
𝐀𝐥𝐢
۵ آذر ۱۴۰۲فقط اسم اون قاضی🤣🤣🤣🤣
Elmiraj
۵ آذر ۱۴۰۲نزدیک به دو سال تحقیقات فشرده NHTSA در مورد حذف رادار از اتوپایلوت و پیدا کردن حتی یک ایراد کوچک به هیچ جا نرسیده ، بعد یه قاضی میاد به همسر کسی که اصلا معلوم نیست از سیستم استفاده کرده یا نه میگه که برو از تسلا و ایلان ماسک شکایت کن چون هشدار های موجود در دفترچه راهنمای ماشین کم بودن….!!!!
طرف بی سر و صدا میرفت پیش ایلان ماسک و ازش پول میخواست خیلی بهتر از این شکایت بی سر و ته بهتر بود…
amir
۵ آذر ۱۴۰۲مهندس المیرای
هیچ شکی نیست که تسلا با پیشتازی در برقی ها و و تکنولوژی خودران شرکت بزرگی هست و خواهد بود و بیخود نیست که با ارزش ترین برند خودروسازی شده و کسی نمیتونه این رو نقص کنه مگر از روی فشار
اما تکنولوژی های فعلی راه درازی تا اطمینان پذیری قابل قبول دارن از جمله وزن بالای خودروهای الکتریکی که باید مصرف انرژی بالا برای همون اضافه وزن و فرسایش بیشتر تایر ها نیاز به فلزات گران بها برای تامین باتری و ….
این خودران هم به هرحال هوش مصنوعی هستش درسته ویدیو هایی هممون دیدیم مبنا بر عملکرد عالی و به موقع سیستم های خودران تسلا و ضد تصادف سایر برند ها اما خالی از خطا خطاب کردن این تکنولوژی حرف متعصبانه ای هستش به هرحال هرچیزی به طور کامل بی نقص نیستش به هرحال در این تصادف جان راننده از دست رفته و این رو نمیشه با گفتن اینکه معلوم نیست از سیستم استفاده کرده یا نه روش سرپوش گذاشت!!
(JONATHAN (TESLA
۵ آذر ۱۴۰۲هفت سالی میشه خیلی ها دنبال ایراد گرفتن از سیستم خودران تسلا هستن
تعداد شکایت ها و پرونده هایی که تشکیل شده از تعداد کاربرانی که در سایت پدال ثبت نام کردن بیشتر
ولی یه شرکت موفق از این ها نمیترسه چون یک دسته وکیل برای دفاع از خودش داره
یک شرکت موفق از عدم برنامه برای موفقیت بعدیش هست که می ترسه .
هنوز سایبرتراک دست مشتری ها نرسیده تا به رسانه ها ثابت بشه موفقیت با حیله و کلک به دست نمیاد
از روزی که مدل اس اولیه به بازار اومده سال ها گذشته و هنوز درس های زیادی هست که از گروه تسلا باید یاد گرفت
شرکتی که یک تنه حمل نقل رو تغییر داد
تغییر بعدی رانندگی هستش وقتی بعد سال ها هنوز هیچ کسی جز مهندس های تسلا نمیدونن خودران تسلا به چه شکل کار میکنه
و نمیتونن ازش کپی بکنن ترجیح میدن فعلا مقابلش ایستادگی بکنن
amir
۵ آذر ۱۴۰۲نمیتونن ازش کپی بکنن؟
پس این خودران های سطح نمیدونم چند بنز و بیمر چی هستن؟
(JONATHAN (TESLA
۵ آذر ۱۴۰۲عموما صداشون میکنیم نسل بعدی کروز کنترل ها نه خودران
تسلا از طریق یادگیری ماشینی یک راننده مجازی اموزش داده از طریق دیتا های تصویری و با یک ابرکامپیوتر
بقیه سعی دارن با حسگر ها خودرو رو داخل جاده هدایت بکنن
Dark Knight
۶ آذر ۱۴۰۲بیش تر مردم فکر میکنن اتوپایلوت تسلا ماشین رو کاملا خودران و بدون نیاز به راننده میکنه در صورتی که این یک خرافه ای بیش نیست ! در حال حاضر تو دنیا هیچ ماشین تمام خودرانی که بدون نیاز به راننده حرکت کنه وجود نداره و اون تاکسی های هوشمندی که توی آمریکا میبینید هم فروششون برای مردم غیر مجاز هست چون مورد تایید iihs نیست و فقط در اختیار تاکسیرانی اونم برای یک مسیر های مشخص و کم خطری در شهر ها هست ، ماشین های تسلا یکی از ایمن ترین خودرو های جهان هستن چون تونستن امتیاز کامل همه تست های تصادف دنیا رو بگیرند اتوپایلوت هم صرفا نقش یک دستیار پیشگیری از تصادف و انجام کار های راحتی مثل سبقت گرفتن یا تعویض Lane رو داره که همه این آپشن ها توی بنز های معمولی حتی اون مدل های ارزون هم پیدا میشه با این تفاوت که بنز هیچ ادعایی نداره و هیچوقت از واژگانی مثل full self driving استفاده نمیکنه تا زمانی که یه خودران واقعی بسازه ، این به دلیل ترس بنز از گفتن رانندگی خودکار نیست بلکه به این دلیل هست که شرکت آلمانی میخواد خریداران محصولاتش نهایت دقت رو موقع رانندگی داشته باشن تا حادثه هایی مثل اتوپایلوت تسلا پیش نیاد !