NHTSA با تکیهبر قانون حفظ حریم خصوصی کاربران به تسلا کمک کرد تا میزان تصادفات سیستم خودران را کمتر از حد واقعی نشان دهد.
تحقیقات جدیدی درباره شرکت تسلا آغاز شده است که روی سیستم خودران این شرکت موسومبه «اتوپایلوت» تمرکز دارد. گزارشها حاکیاز آن هستند که بیش از ۲۰۰ تصادف سیستم خودران تسلا در فایلهای فدرال ضبط شدهاند. این فایلها نشان میدهند که در سیستم خودران شرکت تسلا در مواجهه با موانع به مشکل برخورده است و گاه بدون دلیل مشخصی از مسیر اصلی خود خارج شده است.
این تحقیقات تازه که بههمت «وال استریت ژورنال» انجام شده بیان میکند که برخی از دادههای مربوط به این تصادفها از دید عموم پنهان مانده است؛ گویا برند تسلا و سازمان ایمنی ترافیکی بزرگراههای آمریکا، NHTSA، هر دو دادههای مهمی را پنهان کردهاند که شامل جزئیات دقیق تصادفهای گزارششده مانند نحوه و محل وقوع حادثه میشود. خودروسازی تسلا در برابر این اتهامات پاسخ داده است. سخنگویان این شرکت میگویند که دادههای یادشده بخشی از اطلاعات محرمانه تجارت آنها به شمار میرود. در سوی دیگر، NHTSA هم با استناد به قانون فدرال مبنیبر حفاظت از حریم شخصی از بازپرسی آن خودداری میکند.
تسلا اطلاعات مربوط به تصادفهای سیستم خودران خود را گردآوری میکند و مدعی است که درصورت لزوم، آنها را از طریق پروندههای قانونی در اختیار پلیس قرار خواهد داد. مالکان خودرو هم میتوانند دادههای یادشده را برای بررسی خود دانلود کنند؛ البته این دادههای محدود هستند و تنها متخصصان به تمامی اطلاعات مانند محتوای دوربینها، حسگرها و… دسترسی دارند.
نتیجه گزارش وال استریت ژورنال هر چه باشد نشان میدهد که شرکت تسلا در اعلام نتیجه نهایی خود صادق نیست؛ مواردی هم پیش آمده است که خودروهای تسلا با خودروهای اورژانس با چراغهای روشن برخورد داشتهاند. گزارشهای دیگر حاکیاز برخورد با موانع بسیار واضح در جاده و خروج از جاده در تقاطعات T شکل بودهاند.
وال استریت ژورنال معتقد است که این برخوردها و سوانح ناشی از تحلیل دادههای حسگرها و دوربینها توسط خودروهای تسلا است؛ چراکه برندهای دیگر برخلاف تسلا علاوهبر استفاده از دوربینها به حسگرها بیشتر و رادارها هم روی آوردهاند. تسلا در دفاع از خود میگوید که با فعالسازی این سیستم به راننده هشدار داده میشود که دستهایش را از روی فرمان برندارد و هر لحظه آماده دردست گرفتن کنترل خودروی خود باشد. این برند خودروسازی آمریکایی، پا را از این هم فراتر گذاشته و مسئولیت تصادفها را بر گردن فاکتورهای محیطی مانند باران سنگین دانسته است؛ چون برخی نمونه خودروهای منحرف شده از مسیر در هوای مرطوب و بارانی دچار این مشکل شدهاند. نظر شما چیست؟ آیا خودروهای تسلا و فناوری خودران این شرکت هنوز به اندازه کافی قابلاتکا نیست؟
amir
۱۹ مرداد ۱۴۰۳کاربر تسلا بدو ماله بکش ما این همه گفتیم آقا این قضیه تصادف اتوپایلوت بو داره بعد الگیرپاژ ما رو بی سواد خوند و همه این ها رو شایعات ساخته رسانه ها دونست
سوشیانت
۱۹ مرداد ۱۴۰۳در حال حاضر تمامی سیستم های خودران باگ دارند فقط تسلا اینطوری نیست یکم منطقی فکر کنید
حسین
۱۹ مرداد ۱۴۰۳پس چرا تسلا اسم این نرم افزار باگدار رو گذاشته Full Self Driving و بابتش پول اضافه میگیره؟؟
سوشیانت
۱۹ مرداد ۱۴۰۳سیستم خودران مثل پرفورمنس نیست که با اعداد و ارقام بتونیم با رقبا مقایسه کنیم و هر شرکتی ادعاهای خودش رو مطرح میکنه و با اسم نمیشه به نتیجه رسید برای همین باید بررسی شه نمونش بررسی های مجله جی دی پاور
car lover
۱۹ مرداد ۱۴۰۳الان المیرا و بقیه تسلا فن ها میان میگن چیزی نیست که یه تقلب ساده است بازی با جون مردمه
تست تصادف suv های امریکایی هم دیدیم
شتاب دروغین دوج و ssc هم همینطور
قدرت های اعلام شده بالا هم همینطور همینجوری کشکی میان میگن 1000 یا فلان که روی داینو تفاوت زیادی دارن(مثل کوروت z06) که گفته بودن 670 اما روی داینو دیده بودن 600 اسب بیشتر نیست
امریکایی ها به تقلب و دروغگویی عادت دارن
سوشیانت
۱۹ مرداد ۱۴۰۳در رابطه با اون پست باید بگم که فقط یک تست تصادف از یه زاویه بود که فقط فورد بود که عملکرد مرزی داشت ولی تاهو و جیپ به ترتیب عملکرد قابل قبول و خوب داشتن البته این رو هم بگم که nhtsa برخلاف iihs از چندین زاویه تست کرده مثل دیوار بلند برای جلوی خودرو، تست از کنار، تست چپ شدن و… و امتیاز کلی جیپ و شوورلت شد ۴ ستاره و فورد هم ۵ ستاره گرفت پس یعنی هر سه ایمنی خوبی دارن دوج هم که عمو جیم رو همه میشناسیم ssc هم که موتورش مال کاسورث انگلیسه در رابطه با کوروت شرایط آب و هوایی بر روی عملکرد همه ماشین ها تاثیر میذاره پس شورولت دروغ نگفته الان همین z06 شتابش رو شورولت ۲.۶ اعلام کرده ولی حتی ۲.۲ هم باهاش ثبت کردن در رابطه با تسلا هم همین سیستم خودران جدید بنز هم بی ایراد نیست یه سرچ کن ببین
👊
۱۹ مرداد ۱۴۰۳وقتی NHTSA با اون عظمت ، که مستقیما با جون مردم و ایمنی سروکار داره به پنهانکاری و دروغ متهم میشه ، دیگه اون NHRA کذایی تکلیفش مشخصه
! i M α η δ υ α R
۱۹ مرداد ۱۴۰۳سوشیانت عزیز ، می دونی که دوست خوب من هستی …
اما با احترام ، باید بگم که متاسفانه دیگه مرزهای تعصب رو درنوردیدی و به سرزمین جدیدی به نام ملک ماله کشان رسیدی …
این دیگه رسما ماله کشیه …
car lover
۱۹ مرداد ۱۴۰۳مثل همیشه هردفعه یجوری ماست مالی میکنی با بهانه جویی های کودکانه حالا بذار روشنت کنم. ایمنی ضعیف چیزی که هست اینه تست از دیوار و اجر و زاویه و چرت و پرت و اینا نداریم، اگر ملاکت جیمه که یه یوتوبر هست پس من هم با پراید شتاب 1 ثانیه زدم ویدیوش هم تو یوتوب هست. ماشین ssc تقلب توی سرعت انجام شده و دستگاه سرعت سنج چرا میندازی تقصیر موتورش و انگلیس😂😂 این یکی دیگه نوبر بود. در رابطه با قدرت اعلامی، خودم اطلاع دارم شرایط اب و هوایی، ارتفاع از سطح دریا و بنزین و یکی دوتا مورد دیگه توی قدرت ماشین تاثیر داره اما اینو فراموش نکن تاثیرش فقط 5 تا 10 درصد هست. بوگاتی با 1600 اسب بخار و چهارچرخ محرک 2.3 زده اونوقت میگی کوروت 2.2 زده؟ خیلی فیلمی اینم از اون حرفا بود. در رابطه با تسلا و مرسدس هم، مرسدس ادعایی در رابطه با برتر بودن سیستم خودرانش نکرده برخلاف تسلا که همیشه توی این موضوع مدعی بوده
سوشیانت
۱۹ مرداد ۱۴۰۳این راجب سیستم خودرانه ربطی به تست تصادف نداره هر موقع جایی نوشته شد که nhtsa تست هاش معتبر نیست اون موقع شما بیا بگو، در ضمن عمو جیم راننده دوج هست که کار تست ماشین های دوج رو انجام میده عکس برگه تایم درگ هم منتشر شد، در ضمن حالا اگر اس اس سی تقلب هم نکرده یود بالاخره میومدید میگفتید که موتورش رو از یکی دیگه گرفته وگرنه خودش نمیتونست
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://carbuzz.com/news/this-is-how-fast-the-chevrolet-corvette-z06-is-over-the-quarter-mile/&ved=2ahUKEwi38PyJheiHAxVWbvEDHU3VADMQFnoECDMQAQ&usg=AOvVaw2pUQl_-cBqumtbcfWzBINp
اینجا شتاب ۲.۲ رو نوشته البته خب مطمئنم خودتم این رو قبول داری که راننده و شرایط آب و هوایی روی عملکرد ماشین تاثیر داره ولی خب بحث مقایسه اروپایی ها و آمریکایی ها که میشه کلا قوانین فیزیک رو زیر سوال میبری و اینکه میگی که چون بوگاتی زده پس شورولت نمیتونه خنده داره در ضمن در رابطه با داینو هم اتفاقا یه تست دیگه هم هست که هات کارز گفته سر چرخ ۶۴۰ اسب قدرت میده! همه میدونیم که کمپانی ها قدرت رو سر چرخ اعلام نمیکنن و حتی گفته شورولت ماشینش رو دست کم گرفته اون ۵ یا ۱۰ درصد با احتساب شرایط نرمال هست در ضمن سیستم خودران بنز هم کلی خبر ازش اومد که مثلا خیلی خاصه سطح ۳ هست و…
net
۱۹ مرداد ۱۴۰۳اتوپایلوو تسلا خوبه بدون دست ماشین خودکار رانندگی میکنه
R
۱۹ مرداد ۱۴۰۳آمریکا کلا اینطوره آی بلم و آی الم میری توشو میبینی هیچی نیس
ارسلان
۱۹ مرداد ۱۴۰۳جن سونگ هوانگ خدای هوش مصنوعی و تکنولوژی و رییس شرکت خفن انویدیا فرمودند: تسلا در بحث تکنولوژی و خودران و…از بقیه رقبا جلو هست!! فشاری نشو…
پدال فعلا چسبیده به تقلبات تسلا و آتش سوزیش و تو گل گیر کردنش و…و همچنین تبلیغات و بزرگنمایی آشغال های چین 😂 شغل پدال همینه ، چون برا تبلیغات چینی پول میگیره….خیلی وقته اوضاع همینه!!
KAIZEN
۱۹ مرداد ۱۴۰۳(((تبلیغات و بزرگنمایی آشغال های چین 😂 شغل پدال همینه ، چون برا تبلیغات چینی پول میگیره….خیلی وقته اوضاع همینه!!)))
👏👏👏👍👍👍
MehdiTurbo
۱۹ مرداد ۱۴۰۳از ایلان انتظارم نمیرفت فکر میکردم خیلی باشخصیت باشه اهل تقلب نباشه هر چند از خودروهاش خوشم نمیومد ولی انگار اخلاقیاتشم عین خودروهاشه
MehdiTurbo
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ولی خدایی اگه ایران بود چقدر زیر سوال میبردیمشون از کشورای اروپایی امریکایی یه انتظار دیگه میره ولی انگار اونجام هنو جا داره
فقط چاپون از لحاظ اخلاقیت کاری
B
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ایلان هرچی باشه با شخصیت نیست فقط اظهار نظارتش رو نگاه کنی در ایکس میفهمی
car lover
۱۹ مرداد ۱۴۰۳سوشیانت: خیلی وقتها حتی به خودم زحمت نمیدم جوابهات رو بخونم یه نگاه سرسری میکنم و میخندم و میرم چون تمام حرفات تکراریه و محتواش متشکل از چرت و پرت، لینک های نامعتبر، حرف های متعصبانه، بهانه جویی، جناح گیری، ماله کشی و از اینجور چیزاست. فقط یه نکته که گفتی قانون فیزیک رو زیر سوال بردی، بذار بهت توضیح بدیم فیزیک چیه، فیزیک یعنی اینکه یه ماشین هایپرکار مثل ریمک نورا با ایرودینامیک فوق العاده، پیشرفته ترین سیستم های کنترلی و کششی، قدرت نزدیک 2000 اسبی، 4 چرخ محرک، گشتاور فوری موتور برقی شتاب صفرتاصد رو توی 1.8 زده بعد تو میای میگی دوج با ایرودینامیک اتوبوس، با معمولی ترین سیستم های کنترلی و پایداری، با قدرت به زور 1000 اسبی، دیفرانسیل عقب، وزن بالا، صفرتاصد رو توی 1.6 ثانیه رفته. اینجا معلوم میشه کی قانون فیزیک رو زیر سوال برده. حالا تو بیا بگو سوخت موشک بگو لاستیکه درگ بگو راننده بگو کاغذ پاره بگو پیست درگ. اینجا معلوم میشه کی از فیزیک چیزی میفهمه.
سوشیانت
۱۹ مرداد ۱۴۰۳اشکال نداره هیچوقت برای اصلاح دیر نیست به هر حال من هم با اینکه با نظر شما مخالفم ولی کامنت شما رو خوندم و جواب دادم به هر حال یادگرفتن آداب صحبت کردن به نفع خود آدم هم هست چون باعث میشه نیای ده خط بنویسی بعد آخرش من بیام دو تا منبع معرفی کنم برای اثبات حرفم بعد بگی نخوندم! در ضمن شما الان از پشت پرده طراحی دوج خبر داری یا ریماک؟! هیچکدوم منبعت حرف خودته فقط، من میام میگم بر اساس حرف یه سازمان بزرگ این شتاب و تایم درسته، الان این حرف شما مثل این میمونه من پیشرفت موتور های ۴ سیلندر رو انکار کنم و بگم به هیچ عنوان نمیشه با هیچ موتور ۸ سیلندری مقایسه کرد اما میبینیم که الان موتور های ۴ سیلندر به لطف تکنولوژی توربو میتونن از بعضی ۸ سیلندر های تنفس طبیعی هم قدرت بیشتری داشته باشن، دوج هم داستانش همینه ساخت یه ماشین درگ که شهری هم باشه و همچین مشخصاتی داشته باشه اصلا راحت نیست وگرنه حداقل باید یک رقیب داشته باشه حتی رقبای اصلیش هم که ماسل کار تولید میکنن همچین ماشینی نساختن در ضمن شما که گفتی بودی دیفرانسیل عقب تو اینجور ماشین ها خوبه که! چهارچرخ محرک ها ضعف دارن!!! البته خب اون حرفی هم که زده بودی مدرکی براش نداشته و فقط درصد از دست دادن قدرت رو گفتی و اصن خنده داره پیستی که انقدر چسبندگی داره و برای بهبود کشش ماشین ها ساخته شده بیاد عملکرد منفی رو خودرو بذاره! برای همین هر لحظه میتونی حرفت رو عوض کنی
ممد ژانگولر
۱۹ مرداد ۱۴۰۳پیشامده پیش میاد . با ی آپدیت همش حل میشه .نهایتش ی دستگاه دیاک
datsun
۱۹ مرداد ۱۴۰۳عمو ایلان فردی با افکار پلید
! i M α η δ υ α R
۱۹ مرداد ۱۴۰۳جمع عمو های پدال داره زیاد میشه …
عمو ایلون …
عمو جیم …
عمو مایک …
عمو بهروز …
عمو کارلوس …
عمو کوروش …
عمو جان …
عمو کریستین …
عمو مت …
MehdiTurbo
۲۰ مرداد ۱۴۰۳چرا همه عمواند
مشکوک نیس 🤔
Elmiraj
۱۹ مرداد ۱۴۰۳این روزا که کمتر شانسی برای پیروزی دمکرات ها باقی مونده و حمایت قاطع ماسک از ترامپ هم یکی از دلایل اصلی این اتفاق قلمداد میشه دیدن این نمونه از اخرین تلاش های بی نتیجه وال استریت ژورنال ، نیویورک تایمز ، CNN ، واشنگتن پست و…. که رسانه های اصلی دمکرات هان بسیار طبیعی خواهد بود …
ولی از بدشانسی دمکرات ها که رئیس NHTSA هم از خودشون هست ، نتیجه تمامی تحقیقات این سازمان نشان از خطاهای انسانی بود و آخر سر دستور به افزایش نظارت سیستم داد که تسلا با یک آپدیت نرم افزاری دهن همه رو بست .
دوج
۱۹ مرداد ۱۴۰۳قطعا ترامپ انتخاب نمیشه. امروز رو بخاطر داشته باش.
car lover
۱۹ مرداد ۱۴۰۳چرا موضوع رو بیخودی سیاسی میکنی؟ مسئله رو سریع بردی به ابعاد سیاسی و دموکراسی و مافیا. نمیدونم چرا دوستان امریکن فن تحلیل هاشون انقدر ابدوغ خیاریه
JDM سابق
۱۹ مرداد ۱۴۰۳خدایا این توهم توطئه تا کجا داره پیش میره
اتفاقاً همین دموکرات ها هستن که میخوان برقی ها رو جا بنذازن.
قانون رو به نفع برقی ها کشوندن مالیات روی بنزینی ها رو بیشتر کردن و وام در ازای خریدن خودرو برقی میدن.
برو ببین همین کاملا هریس چی درباره خودرو های برقی گفته
تو یکی از سخنرانی هاش میگه 25 میلیون بچه آمریکایی روزانه به مدرسه میرن
95 درصدشون سوار همون اتوبوس های زرد رنگ نوستالژی میشن که آلایندگی های دیزل شامل میشن
این باعث میشه رو سلامت و یادگیری بچه ها تاثیر بذاره.
ترامپ اتفاقاً مصمم هست که این فشار رو کم کنه بار ها هم گفته، درضمن اونجا آمریکاست، ایران نیست بخوان شرکتی رو عین آب خوردن کله پا کنن
جنابعالی اگر فن خودرو های برقی هستی طرف دموکرات ها بایست
amir
۲۰ مرداد ۱۴۰۳برخی از دوستان تو پدال تو توهمی خودساخته زندگی میکنن متاسفانه اصلا به هیچ رقمی نمیشه متوجه واقعیتشون کرد
Alan.r
۱۹ مرداد ۱۴۰۳الآن میاد میگه فکر کردید این اوج توان تسلاست؟😂😂😂
خودران مبتنی بر هوش مصنوعی هم دیدیم
علی ولی زاده
۲۰ مرداد ۱۴۰۳این عکس اولی چه مدلیه؟
فک کنم Y هست
من هر وقت میبینم احساس میکنم توی عکس بد میفته
پشتش انگاری کار ناتمومی داشته که انجام نشده