استارتاپ آمریکایی وان (ONE) با جایگذاری باتری ۲۰۷.۳ کیلوواتی در جایگاه باتری ۱۰۳.۹ کیلوواتی تسلا مدل S موفق به پیمایش ۱۲۰۳ کیلومتر یا یک بار شارژ کامل شد. وان مدعی است که باتریهایش باعث خواهند شد که هر مالک به داشتن تنها یک خودروی برقی بسنده کند.
هنوز هم بسیاری از خریداران خودروهای برقی درباره مسافت قابلپیمایش خودروهای خود نگران هستند؛ احتمالا هیچ یک از این مالکان تصور نمیکنند که شاید روزی خودرو برقیشان قادر به پیمایش ۱۲۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ کامل باشد. یک شرکت آمریکایی به نام «انرژی بعدی ما» (Our Next Energy یا ONE)، مدعی است که چنین فناوری را در اختیار دارد تا خودرویی بسازد که مسافت یادشده را با یک بار شارژ کامل بپماید.
وان یک دستگاه تسلا مدل S را بهعنوان خودرو تست خود انتخاب کرد و با جایگزین کردن باتری اصلی با باتری خود، یک سفر آزمایشی را از میشیگان شروع کرد. خودروی آزمایش درطول مسیر سرعتی برابر ۸۸ کیلومتر بر ساعت داشته است. دادههای حرکتی این خودرو هم توسط یک دینامومتر تایید میشده است. «موجب عیجاز»، مدیرعامل و موسس وان میگوید:
ما قصد داریم با حذف نگرانیهای مربوط به مسافت قابلپیمایش که بسیاری را از خرید یک خودروی برقی منصرف میکند، حرکت به سمت خودروهای برقی را سریعتر کنیم. ما توانستهایم این ایده را به یک محصول پیشتولیدی با نام «گمینی» تبدیل کنیم. این محصول در کنار استفاده از مواد پایدار در تولید، هزینه مقرونبهصرفه و امنیت بالا به خریداران اجازه میدهد تا با یک بار شارژ کامل، مسافتی طولانی را بپیمایند.
وان میگوید که خودروهای برقی که دارای بیشترین مسافت قابلیمایش هستند نیز فاقد توانایی عملگری در شرایطی واقعگرایانه نظیر سرعت بالا، آبوهوای نامساعد، مسیرهای کوهستانی و کشیدن بار هستند. این عوامل در مجموع باعث کاهش بیشاز ۳۵ درصد گستره پیمایش خودرو میشوند. چنین اتفاقی قطعا باعث ناخوشایندشدن سفرهای جادهای میشود. عیجاز مدعی است که باتریهای جدید این مشکل را بهخوبی برطرف کردهاند:
باتری وان گمینی با جایدادن دو برابر انرژی بیشتر در فضایی یکسان، میخواهد مرز گستره پیمایش خودروها را بشکند.
نکته قابلتوجه کار شرکت وان، جاگزین کردن یک باتری ۱۰۳ کیلوواتی (که بهصورت استاندارد در نسخه long range تسلا مدل S قرار دارد) با یک باتری با ظرفیت دو برابر (۲۰۷.۳ کیلووات) است. چنین نتیجهای به معنای چگالی انرژی بیشتر به ازای هر باتری است و مسافت قابل پیمایش هم بسیار بیشتر شده است.
به نقل از مصاحبه مجله Car and Driver با مدیرعامل این شرکت، این باتریهای جدید از سلولهای متفاوت که شامل کبالت و نیکل پرانرژی میشوند، استفاده میکند. با وجود پیشرفتها، این فناوری همچنان دردست توسعه و بهبود است. شرکت وان قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ این محصول را آماده عرضه به بازار کند.
🤍Tesla cybertrack🤍
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ای جووون🤍🤍🤍
میثم
۲۴ بهمن ۱۴۰۰خدایی باریکلا
👍👍👍👍
مانی
۲۴ بهمن ۱۴۰۰چه باریکلایی
مصرف کبالت و نیکل تو باطری باید قطع بشه
AMANTE
۲۴ بهمن ۱۴۰۰تبریک به این شرکت ولی باتری با حجم بیشتر یعنی زمان شارژ بیشتر.
بعد الان یکی از دلایل خریداران ماشین های الکتریکی مسافت قابل پیمایش هست.
به شخصه اگه توی اروپا باشم دنبال یک ماشین زیر ۳۰ یا ۲۵ هزار دلار میگردم و بعدا شاید ماشین گران تر که تو بازه ایی که گفتم ماشین الکتریکی یا نیست، اگه هم باشه شعاع حرکتی کمی داره.
new reventon
۲۴ بهمن ۱۴۰۰شاید باورتون نشه ولی ماشین فول الکتریک آینده ایی نداره
بنظرم موتور درون سوز با سوخت هیدروژن که جدیدا تویوتا ازش ساخته بهترینه
این باتریم یه طرح آزمایشیه، مطمئنا نه فکری برا داغ شدن کرده با اون تراکم بالاش و نه هیچی
اومده 1200 کیلومتر با سرعت 80 تا رفته :|
مطمئنا هم پکیج باتریش بالای 50 هزار دلار قیمتشه
1123
۲۴ بهمن ۱۴۰۰آینده ای نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همین الانش هم بهترین خودروها برقی هستن
از مدل اس و تایکان بگیر تا ریمک نورا
تسلا
۲۴ بهمن ۱۴۰۰کار توییتا رو جف بزوس رو موشک های انجام میده که فایده هم نداره و جالب هست که با اینکه کمترین آلودگی رو داشته بین موشک ها بازم زیاده و هنوز هم افرادی که مدافع طبیعت هستند با این روش موافقت نکردند و بیل گیتس حتی به جف بزوس هم گیر میده.
طرح شرکت توییتا از قبل رد شده.
کافر مقدس
۲۴ بهمن ۱۴۰۰آمریکا کلا شده استارت اپ! از ماشین تا پرینتر همه چی میسازن به سادگی !
ما اینجا اینقدر انحصار و فساد هست که فقط ارگانهای پولدار میتونن چیزی بسازن که اونم تهش میشه مستعان !!!!
rezars pc
۲۴ بهمن ۱۴۰۰زیر دریایی السابحات
Hamid
۲۴ بهمن ۱۴۰۰آفرین عالی بود …
اما خداییش دیگه کی میاد 1200 ک.م بدون استراحت تو یه روز بره … البته که کسی هم اصلا از برد زیاد بدش نمیاد …
اگه بتونن به برد بیشتر از این هم برسن رسما دیگه کسی سراغ خرید ماشین درون سوز نمیره…
sam
۲۴ بهمن ۱۴۰۰الان میگه گسل تکنولوژی
Joseph
۲۴ بهمن ۱۴۰۰چگالی باتریش 416wh/L از باتری های 4680 تسلا با 730wh/l کمتره ولی چون باتری بصورت مستطیل طراحی شده جای بیشتری می گیره و دوم اومدن تغییرات زیادی تو طراحی سیستم دمایی پک داده فضای خوبی بازکردن برای جا دادن باتری ولی مشکل بعدی اینه که حتما سنگین تر از نمونه اصلیش میشه که تو پرفورمنس تاثیر زیادی داره و در عوض مسافت بالارفته،حالا سرعت شارژ و دشارژ در دماهای مختلف و تست استاندارد پک از لحاظ ایمنی و خیلی چیز های دیگه مونده که اطلاعات خاصی بیرون نداده
Gndf
۲۴ بهمن ۱۴۰۰این که دیگه شد شاه گسل
شاپور
۲۵ بهمن ۱۴۰۰واقعا استارت آپها دارن خوب و پرتوان حرکت میکنن. کاشکی روزهایی از راه برسن که همه جا خودروی برقی با کیفیت ببینیم
Hoor
۲۵ بهمن ۱۴۰۰بنز eqxx با نصف همین باتری ادعا داره هزار کیلومتر میره ، فقط تصور کنیم ، کم مصرفی و ایرودینامیکی بنز eqxx با موتور های سبک و قدرتمند کونیخزرگ که با ۳۰ کیلوگرم ۳۰۰ اسب بخار قدرت میده ترکیب بشه ، چیز واقعاعجیب و محشری میشه.
یعنی در اینده امکان ساخت خودروهای برقی هست که با باتری ۱۰۰ کیلووات ۱۰۰۰ کیلومتر بروند و حتی ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشند و مصرف صدی ۱۰ کیلووات.
این راهی که صنعت خودرو بنظرم میره ، نه بسمت اعداد باتری بزرگتر ، بلکه بهینه سازی و تکامل بیشتر ، اتفاقی در خودروهای بنزینی افتاد انها باکشان بزرگتر نکردند ، موتورشان کم مصرف تر و قویتر کردند
مردیم از خوشی
۲۵ بهمن ۱۴۰۰اکثرا حرفتون درست ولی اون مدل بنز که میگید قدرتش خیلی کم تر از تسلاست ! و چیزی که این کار تسلا با ارزش کرده اینه که با قدرت زیاد چنین مسافتی به دست آمده
حیوانم
۲۵ بهمن ۱۴۰۰اخه چرا انتقاد؟ انتقاد بابت چی؟ مایی که هنوز داریم بنز برف روب هشتاد سال پیش و پیکان وانت و پراید ملوان بر و 405 زباله رو تولید میکنیم و سوار میشیم چطور به خودمون جرات میدیم که از ابر تولید کنندگان جهان انتقاد کنیم؟ شده ماجرای امریکایی نشین های شکم سیر یه گوشی دستشون گرفتن میرن تو گاراژ این و اون از جی ام سی و فورد ایراد میگیرن 🤣🤣🤣 خیلی ممنون که اسباب خنده مارو فراهم میکنید کلا حالمون خوبه فقط یکی نیست پیک نیک رو خاموش کنه اقایون خانوما کار موتور بنزین سوز و گاز سوز و گازوئیل سوز به هر شکل و طریقی که هست شما بگو صدی یک لیتر هزار اسبم بهت بده تمومه اینا دیگه زباله محسوب میشن همین تویی که الان داری این کامنت رو میخونی صد سال دستتم نمیخوره به تسلا و امثال تسلا بعد میای نظر میدی که ایرادش اینه،🤣 تاریخ کامنت 1400/11/25 بماند به یادگار مردمی که نود درصدشون بی صبحانه میرن سر کار داره از ابر پروژه های تاریخ بشر ایراد میگیرن به امید روزی که ایران هم اباد بشه و خجالت زده نباشیم در مقابل چنین تکنولوژی هایی.
nopo27
۲۷ بهمن ۱۴۰۰1200 کیلومتری که بنده خدا راننده کاپشن پوشیده بود داخل ماشین باید مصرف رو روی حداکثری تنظیم کنید اون موقع میفهمین که یک خودرو با ۲۴ ساعته تمام چراغ هاش باز تمام اسپیکر ها در حال استفاده بخاری یا کولر ۲۴ ساعته روشن اون موقع مصرف اصلی یعنی کیلومتر تایین میشه