مالک یک دستگاه تسلا مدل ۳ میگوید دسترسی به این خودرو به خاطر از کار افتادن باتری ۱۲ ولت در گرمای تگزاس غیرممکن بوده است.
باتری ۱۲ ولتی برخی وظایف همچون باز و بسته کردن دربها و پنجرهها را بر عهده دارد و دنیس هگستاد میگوید به خاطر گرمای تابستان تگزاس این باتری از کار افتاده و خودرو قابلاستفاده نبوده است. این باتری ولتاژ پایین نهتنها برای بهکارگیری سیستمهای الکترونیکی کوچکتر بلکه برای شارژ باتری اصلی خودرو حیاتی بوده و نمیتوان بدون آن خودرو را شارژ کرد. در واقع برای راهاندازی خودرو همانند مدلهای بنزینی سنتی باید خودرو را هل داد. هگستاد در شبکههای اجتماعی نوشته است:
زمانی که هوا به قدری گرم است که تسلا به برنامه موبایلی یا کلید فیزیکی شما پاسخی نمیدهد چهکار خواهید کرد؟ من نمیتوانم درب خودرو را باز کرده یا حتی آن را برای رساندن به جایگاه شارژ حرکت دهم
او با انتشار ویدئویی خبر از تلاشهای ناموفق خود برای باز کردن درب خودرو با استفاده از کارت کلید تسلا داده و اظهار داشته تسلا مدل ۳ نسخه ۲۰۱۸ او حدود ۲۱۰ کیلومتر شعاع حرکتی قبل از ترک خودرو داشته است. مالک خودرو همچنین تصویری از برنامه موبایلی تسلا را منتشر کرد که در آن نوشته است: نمیتوان خودرو را یافت. محصولات تسلا فاقد کلیدهای سنتی هستند بنابراین کارت کلید آنها از سیگنالهای رادیویی برد کوتاه برای ارتباط با خودرو و باز کردن درب آن استفاده میکند. هگستاد همچنین به رسانهها گفته که بعداً از خرابی باتری ۱۲ ولتی خودرو آگاه شده است. این باتری به همراه مجموعه باتری اصلی لیتیوم یونی کار میکند و عملکردهایی همچون چراغهای کابین، قفل دربها و برفپاککنها را در کنترل خود دارد. تسلا از سال پیش ارسال اعلانهایی برای آگاهی مالکان از زمان تعویض این باتری را شروع کرده هرچند مالک خودرو اظهار داشته چنین اعلانی را دریافت نکرده است. نسخههای جدید تسلا مدل ۳ همچنین بجای باتری ۱۲ ولتی از نمونه لیتیوم یونی ۱۶ ولتی استفاده میکنند.
اگرچه هگستاد میگوید تسلا چگونگی از کار افتادگی این باتری را تائید نکرده اما او فکر میکند دلیل این کار گرمای بالای تگزاس باشد. همانطور که میدانید هوای گرم میتواند عمر باتری را کاهش داده و از شعاع حرکتی خودروهای برقی بکاهد. نهایتاً هگستاد اظهار داشته این مشکل بسیار عصبی کننده بوده و احساس میکند مبلغ زیادی را برای خودرویی که اخیراً با تخفیف چند هزار دلاری عرضه میشود پرداخت کرده است. او خاطرنشان ساخته حدود ۲۰۰ دلار را برای بکسل کردن خودرو هزینه کرده و البته تا زمان رسیدن خودروی یدککش او سد راه یک خودروی بنزینی بوده است.
هگستاد میافزاید تمامی راههای ممکن برای ورود به خودرو و روشن کردن آن را امتحان کرده اما حتی نتوانسته درگاه شارژ را هم باز کند. او همچنین میگوید خودرو را شب در سایه پارک کرده و از سیستم حفاظت از داغ شدن کابین سود برده است. مالک در نهایت ۱۱۷ دلار را برای تعویض باتری ۱۲ ولتی پرداخته است. البته باید گفت مجموعه باتری اصلی خودروهای برقی بسیار گرانقیمت بوده و هگستاد شانس آورده که این باتری سالم بوده است. باید گفت در سالهای قبل نیز اخباری از قفل شدن دربهای محصولات تسلا در فضای مجازی پخش شد که واکنشهای زیادی را در پی داشت.
فرحان
۱۴ تیر ۱۴۰۲جناب تسلا که هی میگی تسلای کبیر منتظر شما هستیم
Daruosh
۱۴ تیر ۱۴۰۲کلمه صغیر هم براش زیاده🤣🤣🤣🤣🤣
MohammaD
۱۴ تیر ۱۴۰۲منتظر حضور ( ماله کشان ) کبیر هستیم . یه بار دیگه هم گفتم متعصب تر از تسلافن جماعت ندیدم و البته سردسته شون کاربر Tesla . تنها جماعتی که اعتقاد دارن خودرو های مورد علاقشون هیچچ نقصی نداره انگار مثلا خدا تسلا خلق می کنه و نازل می کنه بر سر بندگانش
علی جردن
۱۴ تیر ۱۴۰۲تسلا هم اندازه پراید برای انسان ها خطر ساز بوده
M/D
۱۴ تیر ۱۴۰۲تنها آپشنی که داره اینه که اگه یه دزدی خواست تسلا رو بدزدد ۱۰۰ در صد نمی تونه بدزدد در حالی که پراید در عرض ۳ ثانیه سرقت میشه
فقط مشکل اینجاست که دیگه برای راننده تسلا این ماشین ارزش نداره و با خودش میگه:《برم فورد فستیوا بخرم.》
BMW
۱۴ تیر ۱۴۰۲کاربران تسلا تسلای کبیر تون از پراید هم داغون تره اگه سخنی هست بفرمایید وگرنه ساکت باشید 😜😂🤣
داریوش
۱۴ تیر ۱۴۰۲تسلا رو با کیفیت ماشین های ژاپنی و آلمانی صاحب سبک مقایسه کنین تسلا و فورد و دوج و شورلت قورت داده میشن
آمریکایی ها خودشون ژاپنی سوار میشن
اونوقت ایرانی ها کشته مرده جنس های آمریکایین
این آشغالای آمریکایی(با این آشغالی باز از سایپا و ایرانخودرو خیلی سر ترن)
محمد
۱۴ تیر ۱۴۰۲مثل آدمیزاد یه ماشین بنزینی خوب از برندی باکیفیت تر بخر تا برقی ها پیشرفت کنند
amir-mr
۱۴ تیر ۱۴۰۲😂🤌
^MSP^
۱۴ تیر ۱۴۰۲همین دیشب داشتم با یکی بحث می کردم تسلا افتضاحه
حالا همینو براش می فرستم
هادی
۱۴ تیر ۱۴۰۲اتفاقا دیروز یک مقاله در پدال بود درباره هوشمند بودن خودرو ها و …
این سطح از هوشمندی واقعا خوب نیست….
هرچی هوشمند تر و پیچیده تر مشکلات هم پیچیده تر و بیشتر
یه کلید ماشین نداره !!!
اگر یک نویز خیلی قوی روی این سبک از خودرو ها بیفته غیر قابل پیشبینی و کاربرد میشه
Sergeant
۱۴ تیر ۱۴۰۲ماشالله آمریکن تسلا💪
M.L.D
۱۴ تیر ۱۴۰۲👍
amirmohammmad
۱۴ تیر ۱۴۰۲صد رحمت ماشین های داخلی خودمون .
حداقل تو این گرمای تهران درشون باز میشه ولی تسلا حتی بلد نیست یه در درست حسابی درست کنه
datsun
۱۴ تیر ۱۴۰۲ایلان ماسک انقدر گنده شده که کک ش هم نمیگزه دیگه گند از جاسوسی با دوربین های تسلا و انتشار تصاویر مشتری ها توسط کارکنان تسلا تو مجازی بالاتر نداریم جوری با پول ماله کشید که دهن همه رو بست و فراموش شد و دهها گند دیگه که همه چشم پوشی کردن،
MILADZM
۱۴ تیر ۱۴۰۲تو اگه خیلی یلی یه فکری به این گندکاری های که تو مملکت خودت میشه و بدون پول ماله میکشن بکن نیازی نیس غصه مردم چین و خارج رو بخوری که ایلان ماسک چی به سرشون میاره .
نویدی
۱۴ تیر ۱۴۰۲نام کاربری Tesla رو بوسیدی گذاشتی کنار؟
amir-mr
۱۵ تیر ۱۴۰۲فشار نخور
datsun
۱۵ تیر ۱۴۰۲فاقد ارزش ریپلای
arash
۱۴ تیر ۱۴۰۲آمریکاییها یک روحیه امپریالیستی دارند و فکر میکنند محصولات آنها بهترین در دنیا ، سبک زندگی آنها برترین در جهان و در واقع در همه چیز نامبر وان هستند در حالیکه گاهی اوقات از ساده ترین چیزها غافل میشوند اگر یکی در وسط بیابان فرضا در اواسط اتوبان تهران قم ماشین تسلایش شارژ تمام کرد خوب چه کاری باید بکند ؟ اگر بنزینی بود حداقل میتوانست با یک آفتابه بنزین به جایی برسد وسط بیابان قم کجا ماشین را به دوشاخه برق برای شارژ متصل کند ؟
Yasan
۱۴ تیر ۱۴۰۲یه سوال برقی حداقل با پنل می تونه کاری کنه وسط بیابان بنزین از کجا می خوای بیاری مگه رو زمین همینجوری ریخته ؟
فرشاد
۱۴ تیر ۱۴۰۲ایرادی نداره
دوتا را داری
یا کنار بیای و قبول کنی دظلای کبیرت موتور ش هم باتری قلمی هس و اعتمادی بهش نی چه برسه به باقی اجزاش
راه دوم ات هم اینه به کاربر دظلا میگفتی بیاد تو خود تگزاس برات واکنه که بعید میدونم غیر از شعار چیزی بلد باشه
#دضلای خیلی خیلی کبیر
بهزاد
۱۴ تیر ۱۴۰۲باتری ۱۲ ولت یا ۱۶ ولت حدود ۵ سال دوام آورده که بنظر خوبه و اگر مقایسه ای کنیم با باتری های ساخت داخل که معمولا دو سه ماه بعد از گارانتی خراب میشن بسیار خوب بوده.
تازه اگر باتری های ساخت داخل قبل از پایان گارانتی خراب شوند یک پروسه ی چند مرحله ای باید طی کنی تا ثابت بشه ایراد از باتری بوده و تعویض بشه و بعدش برگه گارانتی را میگیرند به همراه امضا که اگر باتری تعویضی هم خراب شد شامل گارانتی نشه.
دیا
۱۴ تیر ۱۴۰۲در کل من با ماشین برقی مخالف نیستم هر چند اصلا دوستشون ندارم ولی برای تکامل به زمان نیاز دارن. به نظر من هیبریدیها بهترن.
Elmiraj
۱۴ تیر ۱۴۰۲بجای گذارش رکورد فروش ۴۶۶ هزار تایی در فصل دوم ، چسبیدن به خرابی باتری یه مالکی که بعد ۵ سال اقدام به تعویض باتری ۱۲ ولتی نکرده….!!!
برابری داره موج میزنه
MC20
۱۴ تیر ۱۴۰۲المیراج عزیز … البته گزارش ، فکر کنم صحیح تر باشه … بازم هرچی ایلون جون صلاح بدونن …
Matt
۱۴ تیر ۱۴۰۲یه فکت آوردم گوش کن 😂
غیر محیط زیستی ترین وسیله حمل نقل محصولات برقین.
هزینه استخراج لیتیوم به کنار آسیب زمین شناسی و محیط زیستی و آلودگی هوا و رودخانه ها بعلاوه اینکه برای تولید برق مورد نیاز اینا دوباره باید سوخت فسیلی سوزوند…
و هزینه و داستان های باتری
تسلا مسلا نبینم
Saman
۱۵ تیر ۱۴۰۲یارو چه روئی داشته انتظار داشته کمپانی تسلا فراخوان بده واسه تعویض باطری کوچک خخخخ سرویسهای دوره ای رو باید دارنده خودرو انجام بده وگرنه ماشین مشکل پیدا میکنه و این مورد به هیچ وجه نقص فنی از جانب کمپانی سازنده نیست. طرف انتظار داشته چند ملیون $ هم از تسلا به این بهانه بگیره تا دیگه مجبور نباشه کار کنه
عارف
۱۵ تیر ۱۴۰۲نداشتن دکمه های فیزیکی داخل داشبورد تسلا خیلی رو مخه . بنظرم هم داشبورد رو زشت میکنه هم بعضی وقت ها یه کاری رو میخوای انجام بدی باید بری رو مانیتور دنبالش بگردی ولی اگه دکمه ای بود راحت میزدی.
محمد مهدی
۱۷ تیر ۱۴۰۲🤣🤣👍
JaMsHiD
۲۸ تیر ۱۴۰۲آنتی تسلا😂اسم شاهکاره به خدا