قیمت خودروهای تسلا در ایالات متحده به زیر قیمت متوسط خودروها رسید. این کاهش قیمت به دلیل کاهش هزینههای مواد اولیه و افزایش بهرهوری تولید است.
به گزارش بلومبرگ، میانگین قیمت یک خودروی جدید در ایالات متحده در اوت ۲۰۲۳ برابر با ۴۸,۹۲۶ دلار بود. قیمت مدل ۳ پایه تک دیفرانسیل از ۴۶,۹۹۰ دلار به ۳۸,۹۹۰ دلار کاهش یافته که ۸۷۰۰ دلار کمتر از میانگین قیمت خودروها و تراکها در ایالات متحده است. مدل ۳ اکنون ۶۵۰۰ دلار ارزانتر از بیامو سری ۳ مدل پایه و ۵۸۰۰ دلار ارزانتر از مرسدس کلاس C پایه است. قیمت مدل Y پایه از ۵۱,۹۹۰ دلار به ۴۳,۹۹۰ دلار کاهش یافته است. قیمت مدل S پایه از ۹۹,۹۹۰ دلار به ۷۴,۹۹۰ دلار کاهش یافته است. این قیمتها قبل از اعمال مشوق ۷۵۰۰ دلاری در ایالات متحده است که قیمت خودروهای برقی را برای خریدار از این هم کمتر خواهد کرد. طبق ادعای تسلا، قیمت مدل ۳ بعد از تخفیف مالیاتی و با احتساب صرفهجویی در هزینه سوخت، معادل یک تویوتا کرولا خواهد شد.
البته صحت این ادعا باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد. طبق گزارش EPA، هزینه سوخت سالانه یک تویوتا کرولا به طور میانگین ۱۶۵۰ دلار خواهد بود. با درنظر گرفتن قیمت ۲۱۱۹۰ دلاری کرولا، صرفاً با احتساب قیمت سوخت و قیمت خرید خودرو در نهایت در سه سال تقریباً ۲۶۸۵۰ دلار هزینه صرف میشود. تسلا میگوید در طول این زمان ۳ هزار دلار صرفهجویی در هزینه سوخت به همراه دارد و با احتساب ۷۵۰۰ دلار مشوق دولتی بعلاوه ۲ هزار دلار تخفیف ایالتی در نیویورک، هزینه تمام شده مدل سه بعد از سه سال برای خریدار تنها ۲۶۵۰۰ دلار خواهد بود. این محاسبات البته هزینههای تعمیر و نگهداری را شامل نمیشود. اما ادعای برابری هزینه مالکیت تاحدود زیادی درست به نظر میرسد.
این کاهش قیمت به دلیل عوامل مختلفی از جمله کاهش هزینههای مواد اولیه و افزایش بهرهوری تولید است. تسلا در حال حاضر از سلولهای باتری جدیدی استفاده میکند که ارزانتر از سلولهای قبلی هستند. این شرکت همچنین در حال افزایش تولید خود در کارخانههای جدید در ایالات متحده و اروپا است. کاهش قیمت این خودروها و افزایش سرمایهگذاری روی مدلهای جدیدی چون سایبرتراک، حاشیه سود این برند را کاهش داده است.
کاهش قیمت تسلا ممکن است باعث افزایش محبوبیت این خودروها شود. تسلا پیش از این به دلیل قیمتهای بالای خود شناخته شده بود. بااینحال، کاهش قیمتها ممکن است این خودروها را برای طیف وسیعتری از خریداران مقرونبهصرفه کند. با ورود خودروهای برقی مقرونبهصرفه بیشتر توسط رقبا به بازار، استراتژی تسلا برای کاهش بیشتر قیمتها نیز ادامه خواهد یافت.
F22RAPTOR
۱۸ مهر ۱۴۰۲پرچمشون بالا
cyrus-az
۱۸ مهر ۱۴۰۲روش بازاریابی صحیح، در اختیار گرفتن بازار، مشوق های درست و قیمت گذاری های مشتری مدار. این است سیاست جهان امپریالیستی. و ما مرگ بر هرکی که مخالف ماست….
blackwing
۱۸ مهر ۱۴۰۲هنجار شکنی به سبک تسلا !
کاش موتور V8 داشت…
فرشاد
۱۸ مهر ۱۴۰۲این سیس با موتور v8؟
ممنون از دظلا که جلوی این فاجعه رو گرفته
blackwing
۱۸ مهر ۱۴۰۲وقتی موتور هشت بره زیر کاپوت دیگه این سیسو نداره داداش ، جلو پنجره دهن گشاد با ورودی هوا ، لاستیکهای پهن با گلگیرهای باد کرده ، ۴ عدد اگزوز گرد عقب ، صدای بِربل V8… جالب میشه 😁
sina
۱۸ مهر ۱۴۰۲شمشیر رو از رو بسته
دمش گرم
احمدرضا
۱۸ مهر ۱۴۰۲اینجا اگه راهی واسه کاهش قیمتم پیدا کنن صداش درنمیارن که هیچ بغض کرده میرن جلو در شورا رفاقت با ادعای کارآفرینی همون مبلغ کاهشی رو درخواست افزایش میدن
احمدرضا
۱۸ مهر ۱۴۰۲مقایسه کنین با افزایش قیمت چند باره ساینا s تو یکماه گذشته
Deadman95
۱۸ مهر ۱۴۰۲جایگاهش رو مدیون سیاست درستشه
AMANTE
۱۸ مهر ۱۴۰۲اینجوری باشه تسلای بعدی 25000 هزار دلار میشه و با مشوق های دولتی قیمت اش میشه زیر 20 هزار دلار.
ابوالفضل
۱۸ مهر ۱۴۰۲۲۰ درصد کاهش قیمت بدون مشوقها
واقعا جای تقدیر داره در حالی که هزینه های دیگران داره میره بالا
ARIAN
۱۸ مهر ۱۴۰۲با اینکه از تسلا بدم میاد اما بهترین ماشین برای کلان شهر های آلوده دنیاس و با کم کردن قیمت پیش بینی میکنم فروشش دست کم سی درصد بیشتر از سال قبل بشه.با این شرایط رسیدن به جایگاه تسلا توی صنعت خودروهای الکتریکی عملا غیر ممکن خواهد شد.
مهران
۱۸ مهر ۱۴۰۲ولی این کجا و بی ام و و بنز کجا…
کیفیت ساخت،شیک بودن،پرفورمنس و….
اینا همون ۸ هزارتای اضافس که از نظر من قابل قبوله.
حداقل الان هیچوقت برای رانندگی خودرو برقی انتخاب نمیکنم هرچقدرم به صرفه باشه و هزینه کمی داشته باشه.
برای کسی ک خودرو اقتصادی میخواد و فقط جابه جایی از نقطه a به b واسش مهمه شاااااید گزینه خوبی باشه
سوشیانت
۱۸ مهر ۱۴۰۲اتفاقا از لحاظ پرفورمنس تسلا خیلی از بنز و بی ام و بهتره
سالار جان خان جان فصل
۱۸ مهر ۱۴۰۲مدیریت ناب آمریکایی یعنی این ، تا دو سال پیش مثل ریوان ضررده بود و دنبال سرمایه گزار میگشت
امیر
۱۸ مهر ۱۴۰۲تسلا به جز بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ که تا مرز ورشکستگی رفت دیگه هیچوقت ضرر نکرده !! دو سال پیش یعنی سال ۲۰۲۱ ، تسلا مدل y هشتمین خودرو پرفروش دنیا و مدل ۳ یازدهمین بود ( در حال حاضر مدل y اول هست و مدل ۳ نهم ) پس اون موقع هم فروش خیلی خوبی داشته پس دلیلی نداشته که ضرر کنه مثل ریویان نبوده که تا حالا کلا ۵۰۰۰ تا ماشین فروخته !! ( از چیزی اطلاع نداریم حرف نزنیم )
سالار جان خان جان فصل
۱۸ مهر ۱۴۰۲سال 2011؟
آقای پر اطلاع انگلیسی میتونی بخونی یا فارسی برات بفرستم لینک؟ یه زمانی تسلا روزی 1800 تا ماشین میفروخت ولی میلیون دلاری ضرر میکرد اونم چه سالی ؟ 2018
2017 1.1 میلیارد دلار پول از دست داد.
چون فروش خوبی داشته پس دلیل نمیشه کمپانی سود ده باشه
لطفا سکوت بفرمایید اگر اطلاعی در موردی ندارید
امیر
۱۸ مهر ۱۴۰۲البته بقیه شرکت ها هم روند کاهش قیمت رو در پیش گرفتن ( برای محصولات برقی ) مثلا همین دیروز تو inside ev دیدم نوشته بود : آئودی روی مدل های e tron و rs etron تا ۲۰ هزار دلار تخفیف داده !! یا اگر قیمت هم کاهش ندن به جاش امتیازات ویژه ای میدن مثلا : هر کی تو آمریکا بنز و ب ام و برقی بخره ۳ سال شارژ رایگان بدون محدودیت از electrify america هدیه میگیره یه طرحی هم به کاخ سفیدی ارائه شده مبنی بر اینکه : به جای کمک هزینه ۷۵۰۰ دلاری برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی ، اونها رو از مالیات دادن معاف کنن !! ( که این یعنی خیلی بیشتر به نفع مصرف کننده میشه ) البته هنوز تایید نشده ، دولت هایی که به فکر مردمشون هستن دارن طوری شرایط و رقم میزنن که همه اقشار جامعه به سمت خرید الکتریکی ها برن
Arshia m3csl
۱۸ مهر ۱۴۰۲ایلان ماسک دیده کیفیت ماشین هاش درحد برقی های ائودی و بی ام و نیست قیمت ماشین هاش رو اوورده پایینمشتری هاش بالا باشه همچنان سیاست فروشش خوبه که ریسک نمیکنه و تسلا رو تو بازه قیمتی ائودی و بی ام و نمیفروشه
سوشیانت
۱۸ مهر ۱۴۰۲ولی با این باحال پرفورمنسش کیلومتر ها جلو تر از آئودی و بی ام و هست
کیفام
۱۸ مهر ۱۴۰۲شفاف سازی در روش های اجرایی ناشی از مدیریت یکپارچه نهایتا به رضایتمندی مشتری ختم می شود. مدیریت هزینه شاخصی برای تداوم شرکت در بازارهای رقابتی هست.
در این مدل ارائه شده توسط تسلا به خوبی سازگاری با بازار و ماندن در سیستم سرمایه داری دیده می شود.
بدون ایجاد رانت و تصمیم های از سر گنده لاتی که شاهدش هستیم میتوانند به نفع خود و مشتری قیمت ها را تعدیل کنند و فرایند برد-برد اجرایی کنند.
مدیران کمپانی های دوزاری یاد بگیرند.
Enzo Ferrari 2008
۱۸ مهر ۱۴۰۲الان تسلا خدایش داره خوب عمل می کنه با قیمت
کم و مناسب یه کاری کردن که همه صاحب ماشین
بشن
پیام
۱۸ مهر ۱۴۰۲این حرکت تسلا عالیه. قطعا روزای درخشانی در راه هست
محمد
۱۸ مهر ۱۴۰۲دمشون گرم ، الان تسلا ها ارزش خرید بالایی پیدا کردن ، مشکلات کیفیشون هم کمتر از قبل شده
TRD
۱۸ مهر ۱۴۰۲بخاطر رشد رقباست . تا وقتی رقیب جدی نداشت دقت مونتاژشون کم و قیمتشون بالا بود
اما حالا که رقبا رشد کردند مخصوصا چینیا مثل BYD ، جنگ قیمتی راه انداخته و کیفیت رو بالا برده .
در کل به نفع خریدار تمام میشه . هم خودروی با کیفیت تر هم قیمت کمتر هم هوای پاک تر . دقیقا برعکس مملکت ما .
همایون
۱۸ مهر ۱۴۰۲با توجه به اینکه مدل 3 و y همه چیزشون تقریبا یکسانه چرا فیس لیفت y رو زودتر به بازار نمیفرستن؟چون احتمالا هزینه تغییرات خطوط بالا نیست و اینکه با اینکار میتونن زودتر لقب پرفروشترین خودرو جهان رو مال خودشون کنن