بیش از ۱.۶ میلیون خودروی صادراتی تسلا به چین به خاطر مشکلاتی همچون فرمان و کنترل قفل در فراخوان میشوند.
تسلا در حال فراخوان بیش از ۱.۶ میلیون مدل S، X، ۳ و Y صادراتی به چین است. مشکل این خودروها به فرمان اتوماتیک و کنترل قفل درها مربوط میشود. رگلاتورهای چینی اظهار داشتهاند تسلا موتورز پکن و شانگهای از بهروزرسانی راه دور برای حل این مشکلات استفاده خواهد کرد و بنابراین در اکثر موارد مالکان خودروها نیازی به حضور در مراکز سرویس تسلا نخواهند داشت.
علت این فراخوان مشکلات دستیار فرمان اتوماتیک بکار رفته در محصولات تسلاست. زمانی که این عملکرد فعال شود شاید رانندگان از آن سو استفاده کنند که این امر ریسک تصادف را افزایش میدهد. تسلا برای حل مشکل موردبحث کنترل قفل در بهتری را برای خودروهای یاد شده در نظر میگیرد. این ویژگی بهروز باعث میشود در خودرو در زمان تصادف باز نشود. اگر به خاطر داشته باشید ماه قبل نیز بیش از ۲ میلیون خودروی تسلا در آمریکا به دلیل بهبود اتوپایلوت فراخوان شدند.
فراخوان جدید تسلا پس از دو سال بررسی موسسه NHTSA آمریکا صورت گرفت. این موسسه ایمنی اعلام کرد مشکلاتی در سیستم اتوپایلوت وجود دارد. در واقع یک سری تصادف در زمانی رخ دادهاند که رانندگان از سیستم اتوپایلوت استفاده کردهاند و حتی برخی تصادفات نیز با تلفات همراه شدهاند. هدف از فراخوان تسلا این است که رانندگان توجه بیشتری به جاده داشته باشند. اسناد تسلا نشان میدهد تغییرات جدید نرمافزاری باعث افزایش هشدارها به راننده خواهد بود تا به این ترتیب دستان خود را از روی فرمان برندارند.
البته مطالعات NHTSA و دفتر ایمنی حملونقل ملی آمریکا نشان میدهد اندازهگیری گشتاور غربیلک فرمان تضمینی برای توجه کافی رانندگان به مسیر نیست. از طرف دیگر باید گفت چین یکی از مهمترین بازارها برای تسلا و ایلان ماسک مدیرعامل این خودروساز روابط نزدیکی با مقامات چینی دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ کارخانه تولید محصولات خود در چین را افتتاح کرده و آنها را به بازارهای دیگر همچون اروپا صادر میکند. تسلا پس از بی وای دی دومین برند پرفروش خودروهای برقی محسوب میشود.
مازیار
۱۸ دی ۱۴۰۲یه نظرم مواردی که با بروزرسانی از راه دور حل میشه رو نباید جزء فراخوان بحساب آورد
amir
۱۸ دی ۱۴۰۲مثلا هشدار دزدان نزدیک نشوید
ARIAN
۱۸ دی ۱۴۰۲مشکل دستیار فرمان مشکل اتوپایلوت میلیونها فراخوان در آمریکا و چین. قبلا که ماشین ها مکانیکی تر بودن دنیای ماشین ها خیلی قشنگ تر بود. شما یه نگاه به کابین زشتش بندازید! شبیه کابینت آشپرخونس خیلی مزخرف و بی روح یه تاچ اسکرین گنده اندازه کله خرس با یه فرمون زشت و یه عالمه پلاستیک بی کیفیت.
Ardalan
۱۸ دی ۱۴۰۲من که عاشق طراحی منیمالیستش هستم
JaMsHiD
۲۶ دی ۱۴۰۲ماشین فقط W140 برای سفر و لندکروزر سری شصت و جیپ BJ برای آفرود !
𝐀𝐥𝐢
۱۸ دی ۱۴۰۲من اگه خودم باشم هیچ وقت به سیستم اتو پایلوت اعتماد نمی کنم حالا چه تسلا میخواد ساخته باشدش چه بنز یا هر چیز دیگه ای
-امیرعلی
۱۸ دی ۱۴۰۲دوستان دقت کردین چند وقتیه کاربر تسلا پیداش نیست؟عجیبه مشکلی پیش نیومده باشه براش.شایدم چون مدارس هستنو اینا نمیاد پدال😂