تسلا به عنوان یکی از خبرسازترین خودروسازان چند سال اخیر حدود ۵۴ هزار دستگاه از محصولاتش در آمریکا را به خاطر سیستم خودران کامل FSD فراخوان میکند. عملکرد رولینگ استاپ محصولات این برند که در اکتبر ۲۰۲۰ معرفی شده است به خودروهای مجهز به پکیج بتا سفارشی اجازه میدهد تا بهصورت خودکار از تقاطعها یا چراغقرمزها و با حداکثر سرعت ۹ کیلومتر در ساعت عبور کنند. البته NHTSA مدعی شده است این تکنولوژی باعث ایجاد ریسک ایمنی غیرضروری میشود و میتواند ریسک تصادف با سایر خودروها را افزایش دهد.
این فراخوان پس از برگزاری جلسه بین تسلا و NHTSA در ماه گذشته اعلام شده است. هر چهار خودروی تسلا یعنی مدل ۳ و S سدان، مدل Y و X شاسیبلند که از FSD بتا استفاده میکنند تحت تأثیر این فراخوان هستند. تسلا از طریق بهروزرسانی از راه دور اقدام به حل این مشکل خواهد کرد و بنابراین مشتریان نیازی به حضور در مراکز سرویس تسلا ندارند. NHTSA سال پیش انجام تحقیقات درباره عملکرد FSD و اتوپایلوت تسلا را به خاطر تصادفات منجر به خسارات جانی شروع کرد.
حدود ۳۵۰ هزار مشتری در سراسر جهان بین ۳۵۰۰ تا ۱۰۱۰۰ دلار برای پکیج سفارشی FSD از سال ۲۰۱۶ تاکنون پرداخت کردهاند. این در حالی است که تسلا هنوز تمامی ویژگیهای قول داده شده همچون خودران کامل را عرضه نکرده است. اگرچه چند روز پیش خبر انتشار آمار فروش نادرست تسلا در بازار استرالیا خبرساز شد اما دادهها نشان میدهند تسلا هنوز هم محبوبترین برند الکتریکی محسوب میشود و محصولاتش هم با استقبال زیادی بین خریداران و طرفداران روبرو شدهاند.
مسعود
۱۷ بهمن ۱۴۰۰تسلا جان شما یکبار دچار مشکل نشو شاید خوشت اومد..
کیان
۱۷ بهمن ۱۴۰۰بنظرم گیر دادنهای این چنین به تسلا یا هر خودروی برقی دیگه الکی هست، دیروز مقاله پدال با امار نشون داد ک خودروهای برقی به خودی خود خیلی بهتر هستن یا امنتر یا ریسک خطرات احتمالی کمتر، حالا تکنولوژی خودران هم در مراحل بلوغ هست و … همش طبیعی هست
کسی به این توجه نمیکنه الانترا رتبه یک اتش سوزی چون مجلات و شارژ میکنه خبری از این همه حادثه افرینیش نیست، ولی تسلا شده نقل محافل خودرویی چون احتمالا مثه هیوندای پول نداده مجلات ک الکی تبلیغ کنن و جایزه بهش بدن
واقع بین باشیم تسلا واقعا یه تکون محکمی به الکتریکی سازی داده و …
قاسم
۱۷ بهمن ۱۴۰۰از نیسان چه خبر!!؟؟
is that a.........Supraaaa
۱۷ بهمن ۱۴۰۰از کره چه خبر؟
از این و اون چه خبر
قاسم
۱۷ بهمن ۱۴۰۰سوپرا جان عزیزم خبرای فراخوان و آتشسوزی پیش ژاپنیهای بی خاصیته
Arman
۱۷ بهمن ۱۴۰۰النترا ۴۰۰ هزار فراخوان
نیسان روگ ۷۰۰ هزار ! از فراخوان صحبت نکنی سنگین تری
خدا قوت
کیان
۱۷ بهمن ۱۴۰۰جنسیس ۹۵۰۰۰ هزار فراخوان
کنا ۸۲۰۰۰ هزار
کادنزا و اسپورتیج ۳۰۰ هزار
جنسیس ۹۵۰۰۰ خدای کیفیت کره ای !!!!
الانترا به تنهایی عامل اصلی بالا رفتن خطر درون سوزها
چ میکنه الانترا جایزه بگیر
قاسم
۱۷ بهمن ۱۴۰۰کیان عجب حرفهایی میزنی هاااا !!! ۹۵ هزار به علاوه ۸۲ هزار به علاوه ۳۰۰ هزار تازه میشه ۴۷۷ هزار !!! تازه سه تا برند رو جمع زدیم بازم نشد ۷۰۰ هزار تای نیسان !!! حالا اون فراخوانهای میلیونی و عجیب و عتیقه و تاریخی و بیاد ماندنی تویوتا و مزدا و میتسوبیشی و بقیه ژاپنیهای بی خاصیت که جای خودشو داره !!!! بقول بیژن باغ بیشه :
” کجای کاری” 😂
Arman
۱۷ بهمن ۱۴۰۰نیسان روگ ۷۰۰ هزارتا 😂😂
از هر دوتا نیسان روگی که فروخته شد یکیش فراخوان آتش سوزی! چه میکنه این بازیکن
اینایی که واس کره ای ها نام بردی رو دو برابر هم بکنی باز اندازه قضیه ۲ میلیون راو۴ خطر آتش سوزی نمیشه!! ۲ میلیون!!!! چطور اخههه 😂
جناب ایکس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰فراخوان بحث نیست، بحث آتش گرفتنه، راو ۴ چون فروشش خیلی بیشتر از مثلا سانتافه هست، برای همین فراخوانشم بیشتره.
Arman
۱۷ بهمن ۱۴۰۰هوندا اودیسه هم تازه یادم اومد! ۲۵۰ هزارتا 😂
فقط سه تا ماشین ژاپنی رو هم از کل کره ای ها ضربدر دو هم بیشتر مشکل اتش سوزی داشتن! شد ۳ میلیون 🤣😂
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۰فراخوان های پونصد هزار تایی شون تو سوراخ قائم شده بودی حالا باز خودتو انداختی سوط بحث🤣 فراخوان راوفور😂 همونی که NHTSA قرار بود بررسی کنه واسه فراخوان که بعد بررسی ها فراخوان نداد، تو هم حسابی شسته شدی🤣 از فراخوان میلیارد دلاری آتش فشان هیوندای چ خبر😂😂 توقف تولید کنا 🤣 باتری های انفجاری lg chem🤣 جنسیس هایی که همشون فراخوان خوردن 😂 فکر کن هرچی از خط تولید بیاد بیرون فراخوان بخوره🤣 یعنی حتی ایران خودرو هم ایمن تر از گاری سازی کره ای هست🤣
قاسم
۱۷ بهمن ۱۴۰۰میگم حسین از اون ماجرای مسخره و خنده دار و آبروبر تاثیر عنکبوت روی سیستم سوخت رسانی یه ژاپنی بی خاصیت به اسم مزدا چه خبر 😂😂😂😂 خنده دارترین فراخوان دنیا که بی نظیره و هرگز مثلش نخواهد اومد 😂😂
ارین صاحب جمعی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰نه میدونی مشکل کجاست با اینکه اینهمه گند میزنه و دروغم میگه و خود امریکا هم قبولش نداره بازم ازش طرفداری میکنن نه تسلا روسها را دوست داره تا منفجرش کنن بترکه 🤣🤣🤣🤣
کافر مقدس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰دوران این پستا دیگه حداقل تو پدال تموم شده تینیجر های اینجا هم بزرگ شدن بهتره بری اینستاگرام برای خوشمزه بازی . قول میدم حتی یک خط از خبر هم نمیخونید و به صورت تریگر سرازیر میشید تو پدال
Navid_A.J
۱۷ بهمن ۱۴۰۰توی امریکا و کانادا ک خوب میخرنش. هنوز رقیبی در ذهنیت مردم اینجا براش نیست. اینا ساده نگاه میکنن: الکتریکیه، تکونوژی ش بالاست، ایستگاه شارژ زیاد داره. همین. مثل نقل و نبات میفروشه. بین ماشین های امریکایی، بعد از کادیلاک اسکلید، تسلاها باکلاس محسوب میشن. مارکت خیلی کاری به حرفای خاله زنکی نداره و کار خودشو میکنه.
GMA
۱۷ بهمن ۱۴۰۰چرا وقتی این سیستم هنوز تکمیل نشده و نقص داره را رو محصولات نصب میکنن؟ خب معلومه برای سود بیشتر🙂
امیرعلی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰واقعا منطق بعضی ها رو نمیفهمم
زیر خبر فراخوان چند صد هزارتایی ژاپنی ها میان میگن داشتن فراخوان نشانه احترام به مشتری ه
بعد زیر پست تسلا و سایر امریکایی ها میان از کیفیت امریکایی ها بد میگن
از این حجم تناقض منفجر نمیشین؟
آرش
۱۷ بهمن ۱۴۰۰هر خودرو سازی که فراخوان بزنه یعنی:
1.مسئولیت پذیره
2.احترام میذاره به مشتری
آره اینطوریه
زیزیگولو
۱۷ بهمن ۱۴۰۰امیر علی و آرش دقیقاً درست میگین …. میدونین بی مسئولیتی یعنی چی؟ بی مسئولیتی این نیستش که کسی به کسی قول انجام کاری رو ندی و اون کار رو هم واسش انجام ندی … بی مسئولیتی این هستش که به کسی قول بدی و بعد کار رو واسش انجام ندی ((درست مثل سایپا و ایرانخودرو در تحویل ندادن به موقع ماشین به مشتریاشون و عدم مسئولیت پذیری بعد از فروش خودرو))!!! اینکه قول ندی دیگه کسی توقعی ازت نداره و دیگه مسئولیتی رو دوشت نیستش ولی وقتی قول بدی قضیه کلاً عوض میشه چون اونموقع یه مسئولیت در قبال شخص یا اشخاص بر عهده داری که حتماً باید از پسش بر بیای ((درست مثل کمپانیای خودروسازی کره ایو ژاپنیو آلمانیو آمریکایی و ….. که چه در موقع تحویل ماشین به مشتری و چه در رابطه با گارانتیو خدمات بعد از فروش به معنای واقعی مسئولیت پذیر هستن)) …. بطور کلی هر شخص یا هر مجموعه یا شرکتی باید سعی کنه یا قول نده یا اگه قول داد پای مسئولیتی که اون قولش واسش به بار آوورده بمونه
آرش
۱۷ بهمن ۱۴۰۰فرخوان یعنی این چیزایی که بالا گفتم
یعنی پذیرفتن اشتباهات
R
۱۷ بهمن ۱۴۰۰خیر فراخوان از ترس جریمه شدنه
چرا جای دیگه شاهد فراخوان نیستیم؟ این قوانین آمریکاست که خودروساز رو مجبور میکنه
is that a.........Supraaaa
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ژاپن …. کره هم هسن
کافر مقدس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰fsd و رولینگ استاپ و خودران اینجا نام برده شد ولی دقیقا FSD کدوم بود؟
کل خبر این بود
NHTSA مدعی شده است این تکنولوژی باعث ایجاد ریسک ایمنی غیرضروری میشود و میتواند ریسک تصادف با سایر خودروها را افزایش دهد.
خوب با 9 کیلومتر سرعت بعد از سبز شدن چراغ رد میشه چی ش ریسک تصادف داره؟ چرا توضیحی داده نشده
امین
۱۷ بهمن ۱۴۰۰تسلا مشکلات داره اما چون برقی هست و سهام خیلی بالا هر چی میشه همه جا میزارن شرکت های دیگه هم چون تکنولوژی های مثل fsd رو ندارم کم تر فراخوان میشن ؟
Hamid
۱۷ بهمن ۱۴۰۰فراخوان یه چیز عادیه …
ولی تو همه جای جهان بجز ایران …
میثم
۱۷ بهمن ۱۴۰۰تمام این مشکلات به ۴ دلیل اتفاق میافته:
۱. نامگذاری این سیستم:
FSD مخفف full self driving است که میشه رانندگی کامل، در صورتی که اصلا همچین توانایی نداره و این باعث برداشت اشتباه از تواناییهای این سیستم میشه.
اگه اسمشو بزارن مثلا سیستم کمک راننده، مسئله تا حدودی بهتر میشه.
۲. نباید تواناییهای جدیدی که به این سیستم اضافه میشه رو بلافاصله تجاریش کنن و در اختیار مصرف کننده بزارن. باید روش کار کنن تا به حد مطلوبی برسه بعد به مردم امکان استفاده رو بدن.
۳. خود تسلا بارها و بارها تاکید کرده استفاده از این سیستم نیاز به حضور و توجه کامل راننده داره، ولی ایلان ماسک در برنامههای تبلیغاتی و به شکلهای مختلف، بطور غیر مستقیم خودران کامل بودن این سیستم رو به مصرف کننده القاء میکنه و این در تضاد توضیحات اصلی این سیستمه و مصرف کننده رو به اشتباه میندازه.
۴. یه عده خیلی ک…ل تشریف دارن و انگار جونشون رو از تو جوب گیر آوردن که تا این حد به این سیستم و سیستمهای مشابه اعتماد میکنن که تمام کنترل رو میدن دست این سیستم.
ولی عجیب اینه که به نسبت مشکلاتی که این سیستم بوجود آورده، واکنش خیلی ضعیفی از طرف مقامات بهش شده و اقدام خاصی صورت نگرفته.
میثم
۱۷ بهمن ۱۴۰۰انقدر تو کامنت بالا کلمه “”سیستم”” رو بکار بردم خودم سرم درد گرفت اومدم پایین 😂😂😂
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۰برو بالا حق بگو سرمون خوب شه
Elmiraj
۱۷ بهمن ۱۴۰۰تیتر صحیح :
(( بروزرسانی نرم افزاری ۵۴ هزار دستگاه از خودروهای تسلا بدلیل مشکل احتمالی سیستم خودران FSD… ))
بکار بردن کلمه «فراخوان» برای ۹۰ درصد مشکلات تسلا یک اشتباه محضه ، چون عملا هیچ تعمیر حضوری انجام نمیگره…
در حالی که در دنیای رقبا حل مشکل از طریق آپدیت نرم افزاری یه چالش دست نیافتنی هست.