شرکت تسلا تقریباً تمامی خودروهای خود در آمریکا را به خاطر نقص ایمنی تکنولوژی اتوپایلوت فرا میخواند.
فراخوان تسلا شامل بیش از ۲ میلیون خودروی مدل S، مدل X، مدل ۳ و مدل Y مجهز به سیستم اتوپایلوت است. این خودروساز مشکل موردبحث را با بهروزرسانی نرمافزاری راه دور حل خواهد کرد. NHTSA آمریکا از سال ۲۰۲۱ تاکنون در حال بررسی تکنولوژی اتوپایلوت تسلاست و به این نتیجه رسیده که این سیستم فاقد توانایی کافی برای پیشگیری از سو استفاده رانندگان است.
NHTSA میگوید کنترلهای فرمان خودکار این تکنولوژی شاید برای جلوگیری از سو استفاده رانندگان در برخی شرایط کافی نباشند. بهروزرسانی نرمافزاری تسلا کنترلهای بیشتری را برای هشدار به راننده درباره حضور فعال در پشت فرمان در نظر خواهد گرفت و فرایند فعال و غیرفعال سازی فرمان دادن خودکار را سادهتر خواهد کرد. همچنین بر اساس بهروزرسانی در نظر گرفته شده اگر اتوپایلوت تشخیص دهد رانندهای مکرراً مسئولیت مربوط به این تکنولوژی را در زمان فعال بودن نقض میکند برای همیشه از بهکارگیری آن منع خواهد شد.
بر اساس چارچوب زمانی منتشر شده، NHTSA از چند هفته پیش مکاتبات با تسلا را شروع کرده است. اگرچه در گزارش این سازمان آمده که تسلا با نتیجهگیری NHTSA درباره تکنولوژی یاد شده موافق نیست اما فراخوان داوطلبانهای را برای حل مشکل اعلام میکند. بررسیهای سازمان ایمنی آمریکا برای بررسی روند فراخوان تسلا ادامه خواهد داشت. شایان ذکر است این بهروزرسانی رایگان خواهد بود. همچنین باید گفت تسلا در ماه فوریه نیز فراخوان دیگری را برای تمامی محصولات خود اعلام کرد. علت این فراخوان به نقص در سیستم خودران مربوط میشود که طی آن خودرو میتوانسته از سرعت مجاز عبور کرده یا قوانین مربوط به تردد در چهارراهها و تقاطعها را نقض کند.
𝐀𝐥𝐢
۲۳ آذر ۱۴۰۲بیا. اینم تسلا کبیر!!!
sadra gholmai
۲۳ آذر ۱۴۰۲طرف دارش نیستم
ولی پیش میاد
مگه کیا و هیوندا بخواطر ترمزاشون و سیستم ضد سرقت فراخوان ندادن؟
پیش میاد
فرشاد
۲۳ آذر ۱۴۰۲فراخوان دادن کار درستیه
تا صدهزا تا دویست هزار تا اصلا پونصد هزارتا
نه اینک دو میلیون فراخوان بدی این ینی همشون مشکل دارن
Quark
۲۳ آذر ۱۴۰۲فراخوانی که توضیح داده رو خوندی ؟
(NHTSA میگوید کنترلهای فرمان خودکار این تکنولوژی شاید برای جلوگیری از سو استفاده رانندگان در برخی شرایط کافی نباشند. بهروزرسانی نرمافزاری تسلا کنترلهای بیشتری را برای هشدار به راننده درباره حضور فعال در پشت فرمان در نظر خواهد گرفت و فرایند فعال و غیرفعال سازی فرمان دادن خودکار را سادهتر خواهد کرد)
یعنی راننده میاد حسگر روی فرمان تسلا را فریب می داد تو ماشین میگرفت می خوابید) شرکت های مورد نظر شما هنوز یک ده سالی عقب ترند که شما در باره این موضوع اصلا بیاید نظر بدید
ممد ژانگولر
۲۳ آذر ۱۴۰۲تو ایران اگر احیانا فراخوان بدن بیشتر مردم جرات نمیکنن ماشین نازشونو بدن دست نمایندگی نکنه بدترش کنه یا قطعه فابریک اصلی جابجا بشه با فرعی و تقلبی از این حرفها .
به نظرم اگه مشکل کوچیک بود فراخوان باید بصورت سیار باشه . خریدار ماشین چه گناهی کرده هی بدو بدو کنه بابت اشکالی که نباید پیش میومده و تقصیر طراحی و تولید کارخونست . همه چی تو دنیا شده آنلاین و سیار خوب اینم بکنن خدمات در محل مالک دیگه .
فرشاد
۲۴ آذر ۱۴۰۲هخ
باید ری .. استارت کرد دنیایی رو که پیشروش دظلاس
نه تو هوش مصنوعی اوله
نه تو سیستم خودران
خود یو اس مجوز تحقیق و توسعه سیستم خودران درجه سه رو داده به بنز تو خاک خود دظلا تو کحا گیرکردی
18:45
۲۳ آذر ۱۴۰۲امان از این تسلای پرحاشیه!!
حالا طرفداراش تو کل دنیا هی بگن تسلا فلانه بساره!!
شاهنامه های تسلا همیشه آخرشون ناخوشه…
net
۲۳ آذر ۱۴۰۲اگر صفحه نمایش ماشینهای تسلا به جای مانیتور شناور مثل صفحه نمایش عکس سوم رندر که عمودی به داشبورد چسبیده استفاده کند قشنگتر میشه. فورد رنجر ۲۰۲۲ هم از همچین صفحه نمایشی که در عکس سوم هست استفاده کرده و زیباست
heshmat021
۲۳ آذر ۱۴۰۲اون رندر نیست، نسل اول مدل ۳.
قبلا مانیتور تسلا اونجوری بود ولی به نتیجه رسیدن افقی بهتره، چون دید انسان افقیه و میشه تو یه نگاه اطلاعاتی بیشتری رو دید نسبت به عمودی.
net
۲۳ آذر ۱۴۰۲صفحه نمایش شناور افقی مانیتور کامپیوتر تسلا بد هست و طراحی داخلی رو بد کرده ولی صفحه نمایش عمودی عکس سوم که به داشبورد چسبیده قشنگه
Dark Knight
۲۳ آذر ۱۴۰۲مگه کلا چند تا تسلا تو دنیا هست که ۲ میلیون فراخوان داده ( عدد کمی نیست ! ) 😂
Dark Knight
۲۳ آذر ۱۴۰۲همین که بالاخره قبول کرد اشتباه از خودشه کلی ارزش داره ولی ای کاش ۵ سال پیش اینکار و انجام میداد چون در این صورت اولا تعداد تسلا ها تو دنیا خیلی کمتر بود بنابراین کار راحت تری داشت و دوما آسیب چندانی به وجه شرکتش وارد نمیشد ! الان با این خبر میدونید چند درصد از سهامش افت میکنه !
Elmiraj
۲۳ آذر ۱۴۰۲خبر برای سه روز قبله و در معاملات دیروز هم ارزش سهام تسلا یک درصد رشد داشته.
Elmiraj
۲۳ آذر ۱۴۰۲بعد دو سال تحقیقات سازمانی و بررسی ده ها تصادف به این نتیجه رسیدن که در ساختار سیستم هیچ نقصی وجود نداشته و صرفاً چند تا سو استفاده گر بودن که با فریب سیستم هشدار و قرار دادن وزنه در فرمان موجب بروز حادثه شدن !!!
خیلیا دعا میکردن مقصر این تصادفات اتوپایلوت باشه و تحقیقات NHTSA منجر به توقف همیشگی سیستم خودران تسلا بشه ولی تسلا همه خوشحالی شونو با یه آپدیت نرم افزاری خورد و خاک کرد…
حسن
۲۳ آذر ۱۴۰۲با این طرز فکر که همه سیستم های خودران بی گناه هستن، چون همشون (در حال حاضر) نیاز به حضور هوشیار راننده دارن. مشکل اینجاست که تسلا با در اختیار قرار دادن سیستم غیر کامل خودران، جان آدم ها رو به خطر میندازه و فقط هم هدفش فروش بالا بوده. (خیلی ها بخاطر همین امکان تسلا رفتن و خریدنش)
در واقع این موضوع ساده ای برای شرکت پیشرفته ای مثل تسلا هست، که جلوی سواستفاده از چیزی که کامل نیست رو از همون روز اول بگیره. چون از این موضوع فروش بالایی داشت و سود زیادی بدست می آورد، تا جای ممکن صبر کرد و اپدیت نداد. اگر از اول اجازه سواستفاده نمی داد، فروش بسیار کمتری داشت و داده های کمتری هم بدست می اورد (البته آدم های کمتری هم تصادف می کردن).
دیروز داخل بزرگراه، یه تسلا به صورت ناگهانی (بلافاصله بعد از راهنما زدن) لاین عوض کرد (در حالی که دقیقا کنار من بود) و اگر فرمون نمی دادم، حتما می زد بهم. امیدوارم به جای این تبلیغات، سیستم اتوپایلت تسلا یه حداقل کمکی به راننده ها بکنه و هشدار به موقعی بده قبل تغییر مسیر. دیگه سیستم هشدار نقطه کور که سالهاست اومده و حداقل خطا رو داره.
amir
۲۳ آذر ۱۴۰۲یه چیز تو مایه های ایموبیلایزر نداشتن چیزی نیست و کار نیم ساعته آقا پیام بود این کامنت
Car love
۲۳ آذر ۱۴۰۲باز خوبه برعکس جاپونیا گردن گرفت و فراخوان داد
Anti BTS
۲۳ آذر ۱۴۰۲اونی که هیچ وقت گردن نمیگیره کره ست . نه ژاپن
عالم و آدم به زبون اومدن که نزارین بچه مدرسه ای ها ماشینمونو با usb بدزدن .
آخرش این برچسبو دادن بچسبونن پشت ماشین
« ای حادثه حیا کن ؛ من بیمه ی جومونگم »
Car love
۲۳ آذر ۱۴۰۲حادثه= تبدیل ۴ چرخ به ۳چرخه حین رانندگی
آفرین تسلا،برند متعهد گردن میگیره،اونی هم که تعهد نداره مثل دودوتا و سایر جاپونی ها باید اینطوری هی باتری از بقیه گدایی کنن 😂😂😂😂