برخی منتقدان تسلا نگرانیهای خود درباره راندمان پایین شارژ بیسیم سایبرکب را ابراز کردهاند اما ایلان ماسک با رد این ادعاها اظهار داشته تفاوت معنیداری وجود ندارد.
مدیرعامل این خودروساز آمریکا با اعلام اینکه تکنولوژی شارژ القایی سایبرکب راندمان فراتر از ۹۰ درصد خواهد داشت، نگرانیها درباره ناکارآمدی این سیستم را رد کرد. یکی از یوتیوبرهای محبوب با نام مارکوس براونلی اعلام کرده بود تکنولوژی شارژ القایی مشابه نمونه بکار رفته در تسلا سایبرکب به حدی ناکارآمد است که میتواند باعث تنفر مصرفکنندگان شود. در این نوع شارژ خودرو، شارژر هیچ اتصال و ارتباط فیزیکی با خودرو ندارد. اما مدیرعامل تسلا با رد این ادعاها اظهار داشت:
در صورتی که سیستم موردبحث طراحی درستی داشته باشد، هیچ تفاوت معنیداری در راندمان شارژ القایی و استاندارد وجود نخواهد داشت. همیشه یک واسطه القا در مسیر شارژ وجود دارد.
اما چرا چنین تکنولوژیای تا این حد خبرساز شده است؟ همانطور که میدانید تسلا سایبرکب ۲ نفره با سیستم کاملاً خودران معرفی شد و خبری از پدالها یا فرمان در آن نبود. این وسیله نقلیه در واقع مخصوص رانندگی خودکار طراحی شده و بنا به گفته ماسک، انتظار میرود قبل از سال ۲۰۲۷ وارد خط تولید شود. ماسک پس از رونمایی این محصول افزود که قیمت سایبرکب کمتر از ۳۰ هزار دلار خواهد بود.
البته مدیرعامل تسلا به خاطر اعلام چارچوبهای زمانی جاهطلبانه برای تولید محصولات جدید این برند شناخته میشود و یکی از مثالهای بارز آن نسل جدید تسلا رودستر است که در ابتدا انتظار میرفت سال ۲۰۲۰ از راه برسد اما فعلاً خبری از تولید آن نیست. مارکوس براونلی حتی چند روز قبل با انتشار ویدئویی اعلام کرد اگر تسلا بتواند سایبرکب را قبل از سال ۲۰۲۷ و با قیمت ۳۰ هزار دلار عرضه کند موهای خود را جلوی دوربین خواهد تراشید! باید منتظر ماند و دید که آیا این وعده تسلا رنگ واقعیت به خود میگیرد یا همانند پروژههایی همچون رودستر و سایبرتراک با تأخیرهای متعدد روبرو میشود.
amirkhanzadeh
۳ آبان ۱۴۰۳اینم یک شکست دیگه
فقط با معرفی این خودرو خیلی از قیمت سهام شرکت در بازار بورس آمریکا افت کرد
حالا هم هر چقدر خودشون رو به در و دیوار بزنند اینده مثل سایبر تراک میشه داستان
ممد ژانگولر
۳ آبان ۱۴۰۳داش امیر اگه امثال ایلان ماسک نباشن کمپانیها به کو* گشادیشون ادامه میدن و هر روز صبح از خواب پا میشی میبینی نیمرو باید بخوری فقط فرقش اینه با ی تخم مرغ یا با دو تخمرغ . کمپانیهای دیگه فقط دیزاین تغییر میدن یا نهایتش فیس لیفت میکنن. پلت فرمها همشون یکیه.
به نظرم ایلان کارآفرین و مرد آیندست داره شخم میزنه یجورایی.
heshmat021
۳ آبان ۱۴۰۳قیمت سهام تسلا امروز 20 درصد جهش داشت
اونم تحلیل کنید برامون
SMS
۳ آبان ۱۴۰۳باید شارژش از هر دو نوع باشه و گرنه تو بعضی جاها دهنت سرویسه
یه کلیپ دیدم خود ایلان ماسک بعد از جلسش سوار این شد (صندلی شاگرد) و گفت منم ، برو به خونه و اونم راه افتاد
امیر
۳ آبان ۱۴۰۳حالم از هر مدل ماشین برقی بد میشه
Kiarash
۳ آبان ۱۴۰۳دقیقا منم همینطور
Arshia m3csl
۳ آبان ۱۴۰۳چقدر از سایبرکرب بدم میاد هم فرمون نداره و حس بدی داره و هم رینگ های زشت داره واقعا تسلا دیزاین و شخصیت نداره فقط آدمای عامه که از ماشین چیزی نمیدونن عاشقشن
KAIZEN
۳ آبان ۱۴۰۳امیدوارم طرحش موفق بشه
شخصا خیلی وقتها میخوام یکی پشت فرمون باشه من در همون حین به کارهای دیگم برسم
یا مثلا بعد از کار یا در ترافیک شهری واقعا هیچ لذتی از رانندگی نمیبرم
همچین ماشینی بشدت مورد نیاز منه
بهزاد
۳ آبان ۱۴۰۳هنوز وجود نداره ولی در مورد جزئیاتش بحث و جدال هست!
رسما همرو ایسگا کرده.
C4
۴ آبان ۱۴۰۳مثل رودستر که کانسپتش سال ۲۰۱۷ اومد بعدش قرار بود ۲۰۲۰ بیاد تعویق شد برای ۲۰۲۴ که بازم کنسل شد
علی منصوری
۳ آبان ۱۴۰۳مگه میشه جلو نوآوری و تکنولوژی بگیری؟؟؟
این آیندس…. یروزی تمام ماشینها برقی میشن..
ولی میشه نسبت ب سلیقت و عاشقتم بیتفاوت باشی؟؟؟
این دوگانگی برا همه وجود داره و چقدم سخته، شاید با عادت کردن و بیشتر شدن خودرو برقی مجبور بشیم باهاشون کنار بیایم
ولی عشق ماشین ی دنیای دیگس و تموم نشدنی
Aref
۳ آبان ۱۴۰۳طراحیش یه جوریه آدم یاد کارتون کارگاه گجت یا مگامن میافته
ADAK
۴ آبان ۱۴۰۳تحول ماشین درون سوز به برقی / مثل / تحول اسب و گاری به ماشین های امروزی هستش
پیشرفت همیشه رو به جلو خواهد بود شاید خوشایند نباشه البته
ماشین های درون سوز مثل اسب سوارکاری یه رشته ی ورزشی خواهد شد صرفا برای علاقه مندان