تسلاخودروهای سنگین

تسلا تصاویر به‌روز شده کامیون سِمی خود را با تغییراتی در طراحی منتشر کرد

تسلا به تازگی تصاویری به‌روز شده از کامیون سِمی خود را به همراه تغییراتی متنوع در طراحی منتشر کرد. همان‌طور که می‌دانید این خودروساز در دنیای موازی یک محصول تمام الکتریکی را در سال ۲۰۱۷ معرفی و همان‌طور که قول داده بود آن را در سال ۲۰۱۹ روانه بازار کرد! تسلا صنعت حمل‌ونقل را متحول نمود، میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن را کاهش داد و مؤسس خود را به یک قهرمان بدل کرد!

اما در دنیای واقعی، کامیون سِمی تسلا همچنان موجب شادی و خنده افراد می‌شود زیرا چندین سال از برنامه تولید عقب است و رقبا نیز دست به کار شده‌اند تا محصولات خود را روانه بازار کنند. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا قول داده بود سِمی را اواخر سال جاری و با شعاع حرکتی ۸۰۵ کیلومتری راهی بازار کند. اگرچه این بار نیز همانند دفعات قبلی در انتشار اخبار مربوط به عرضه این کامیون الکتریکی اغراق می‌شود اما به نظر می‌رسد تسلا بیش از هر زمان دیگری به تولید این کامیون نزدیک است. به همین خاطر می‌توانیم شاهد تصاویر به‌روز شده سِمی با برخی تغییرات در طراحی آن باشیم.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این کامیون سریعاً قابل‌تشخیص بوده اما برخی تغییرات نیز اعمال شده‌اند. مهم‌ترین تغییرات کامیون سِمی تسلا به آینه‌های بزرگ و تفاوت در بخش شیشه‌ها و سقف مربوط می‌شود. همچنین دستگیره‌های درب جدید، تریم مشکی پشت کابین و چرخ های عقب مشهود نیز جزو دیگر تفاوت‌های این کامیون با نسخه اولیه به شمار می‌روند.

همین داستان درباره کابین نیز صدق می‌کند جایی که شاهد طراحی آماده‌تری برای تولید هستیم. به‌طور خاص باید به کنسول و غربیلک فرمان جدید اشاره کنیم که از کنترل‌های متنوعی سود می‌برد. داشبورد نیز به‌روز شده و طراحی جدیدی دارد. تسلا می‌گوید کامیون سِمی شعاع حرکتی ۴۸۳ و ۸۰۵ کیلومتری خواهد داشت. این محصول جدید از سه پیشرانه الکتریکی مستقل روی اکسل‌های عقب استفاده خواهد کرد تا بتواند ظرف مدت ۲۰ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    سِمی نیست ، سَمی هست.

    موافقم 37
    مخالفم 22
    1. Payfast

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (808 ديدگاه)

      حق

      موافقم 14
      مخالفم 11
      1. اطلاعات مفید

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        بهترین جایگزین کامیون های برقی ، کامیون هایی با سوخت هیدروژن هستن و فقط بخار آب از اگزوز اون ها بیرون میاد که به مراتب بهتر از مدل های برقی با پکیج های بزرگ و بسیار سنگین باطری هستن که وزن هر کشنده و یا حتی خودرو رو بیش از حد استاندارد و معمول (خودرو های درون سوز) می رسونه، خوبی کشنده و خودرو های هیدروژنی اول اینه که سوخت گیری هیدروژن اونها 5 دقیقه بیشتر طول نمیکشه برعکس خودرو های برقی یا کشنده ها که بعضاً یک ساعت یا حتی بیشتر طول میکشه!, دوم وزن وسیله نقلیه رو افزایش نمیده (که به برد بیشتر آن کمک میکنه)، سوم در خودرو های هیدروژنی به راحتی با یک باک پر هیدروژن بین 800 تا 1000 کیلومتر پیمایش رو به ما میده!(این عدد در کشنده که باک سوخت بزرگ تر و بیشتر هست به حدود 1000تا 1500 یا حتی بیشتر خواهد رسید).
        در ضمن تولید هیدروژن به راحتی بود و از آب دریا تولید میشه.

    2. محمد

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (124 ديدگاه)

      من نمی دونم چرا تسلا می خواد مثل مرسدس بنز عمل کنه و توی همه کلاس ها خودرو بده، به خدا مرسدس هم از روز اول اینطوری عمل نکرده اول جای پاشو محکم کرده بعد آمده سراغ بقیه چیزها ؛ الان باز یه عده میان میگن ارزش سهام تسلا از مرسدس بالاتره در حالی که ارزش سهام ربطی به نقدینگی شرکت نداره شاید تسلا سهامش از مرسدس و جنرال موتورز با ارزش تر باشه ولی هرگز نقدینگی اون شرکت ها رو نداره برای همین خودرو هایی که معرفی می کنه تا سه چهار سال بعد هنوز هم وارد خط تولید نمیشن.

      موافقم 23
      مخالفم 11
  2. مسعود

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    اون ۴۸۳ کیلومتر رو در نظر نگیریم فرض رو بذاریم روی همون ۸۰۰ کیلومتر و یه بار ۳۰ تنی هم تهش وصل کنیم چقد از اون ۸۰۰ کیلومترو میره؟
    این یجور توهینه به کامیون دار ها…
    مگر اینکه هدف جا ب جایی بار بین ۲ شهر نزدیک یا بار در اسکله حد فاصل کشتی تا انبار باشه…
    اینم تا همراه با بار دست کم ۲۰ تنی حداقل ۱۰۰۰ کیلومترو پیمایش نکنه ، تولیدش مث سایبر تراک هی به تعویق میفته چون قبل از اینکه ورود کنه شکست میخوره

    موافقم 14
    مخالفم 19
    1. نوید AJ

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      برای 8 ساعت رانندگی که کافیه. به نظرم که با سیستم اتوپایلتی که داره، گشتاور زیادش، شتاب خوبش، بتونه عملکرد درخشانی داشته باشه. ولی جذب راننده های سنت گرای امریکایی! بعیده. اونا از تعصب خودشون کوتاه نمیان که بخوان برن سمت تکنولوژی جدید.

      موافقم 13
      مخالفم 18
      1. مسعود

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (512 ديدگاه)

        حاجی بحث ساعت نیست
        وقتی بار چند تنی پشتش وصل شه و تو سربالایی و گردنه مصرفش چندین برابر میشه شارژش تموم شه وسط ناکجا اباد تکلیف چی میتونه باشه؟

        موافقم 9
        مخالفم 8
        1. Payfast

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (808 ديدگاه)

          مجبورن تریلر هارو با بدنه صفحه خورشیدی کار بزارن که یه شارژی بده مثلا ۱۰۰ کیلومتر

          موافقم 7
          مخالفم 1
    2. Amir mahdi @-1387

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (208 ديدگاه)

      آره واقعا کامیون ها از اول هم دیزل بودن و خواهند بود آخه یعنی چی کامیون برقی

      موافقم 7
      مخالفم 10
      1. Reza Waffen SS

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        تا دیروز کسی باور نمیکرد خودرو ها برقی میشن ولی شد

        موافقم 10
        مخالفم 3
        1. phonix

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          هنوز هم نشده داداش گلم
          چند درصد سهم بازار رو دارن؟

          موافقم 4
          مخالفم 3
    3. heshmat021

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (411 ديدگاه)

      برد ۳۰۰ و ۵۰۰ مایلی به گفته تسلا با ۷۵ هزار پوند بار یا معادل ۳۵ تن بار حساب شده

      راست یا دروغش بعد تست مشخص میشه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  3. mostafa

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    به شدت جذاب
    همین که ماشین های تسلا با دیگر ماشین ها اشتباه گرفته نمیشه یعنی از نظر طراحی و شخصت موفقیت به حساب میاد
    من که باور کردم صبری که باید برای یه خودروی جدید تسلا به خرج داد ارزشش رو داره پر از نوآوری ایده های جدید راهکار های نوین هستش این کمپانی
    و هیچ وقت خودش در جایگاهی قرار نمیده که مردم بتونن با خودرو های برند های دیگه مقایسش بکنن

    موافقم 21
    مخالفم 9
  4. Reza Waffen SS

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    درسته هنوز زوده ولی من ایمان دارم بهش

    موافقم 10
    مخالفم 5
  5. akrh78

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    برا تبلیغ کامیون هم از حربه شتاب استفاده میکنن؟ مگه کامیون رو میخوان جوجه فن بوی ها بخرن که با دیدن شتاب اب از لب و لوچشون راه بیفته؟
    احتمالا یکی دو تن باطری زیرش خوابیده و شارژ کردنش سه قرن طول میکشه. و همه اینا بخاطر پیمایش مسافت ادعا شده ناچیز که شدیدا هم به مقدار بار وابسته هست.
    اگه هم وزن همین باطری ها رو گازوئیل زد میشه تا کره ماه رفت و برگشت

    موافقم 15
    مخالفم 11
    1. HamiD

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      دقیقا در ضمن کنترل اون محموله توی سرعت بالا و شتاب گیری ناگهانی بشدت سخت هست …

      موافقم 5
      مخالفم 5
  6. Payfast

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (808 ديدگاه)

    یه سایبرتراک گندست دیگه چیز خاصی نیست

    موافقم 4
    مخالفم 10
  7. محمد

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا هنوز قانون گذاری آمریکایی در مقابل دوربین به جای اینه مقاومت میکنن بنز رو اکتروس استفاده کرد و خیلی هم عالی در اومد این ماشین که برقی هست بیشتر از اکتروس لازمش داره برای آیرودینامیک در کل نسخه اولیه خیلی آیرودینامیک تر بود و با خودروی فرمول یک مقایسه کردش تسلا توی معرفیش تو ۲۰۲۰ هم ایلان ماسک گفت نسخه هزار کیلومتریش رو توسعه دادیم ولی بازم خبری از اون مدل نیست ، با این حال هنوزم از این ماشین خوشم میاد و به آیندش خوشبینم

    موافقم 9
    مخالفم 1
  8. Swedish Arrogant Tiger

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    تو این یه مورد با تسلا و ایلان ماسک موافقم حقیقتا این کامیون سمیه، به ویژه طراحیش.

    موافقم 9
    مخالفم 7
  9. Elmiraj

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    فعلا که نیومده باعث سوزش شدید شده !!!

    موافقم 8
    مخالفم 14
    1. phonix

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      اره داداش
      پیامبر ماسک با چوب جادوییش
      زد همه شرکت های سنتی روو شکسته کرد
      خدایا شکر

      موافقم 3
      مخالفم 3
  10. MC20

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    “داستان های سرندیپیتی : دوستان در جزیره پیور” !!!!! Serendipity the Pink Dragon …

    موافقم 1
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا