تسلا به تازگی تصاویری بهروز شده از کامیون سِمی خود را به همراه تغییراتی متنوع در طراحی منتشر کرد. همانطور که میدانید این خودروساز در دنیای موازی یک محصول تمام الکتریکی را در سال ۲۰۱۷ معرفی و همانطور که قول داده بود آن را در سال ۲۰۱۹ روانه بازار کرد! تسلا صنعت حملونقل را متحول نمود، میزان آلایندگی دیاکسید کربن را کاهش داد و مؤسس خود را به یک قهرمان بدل کرد!
اما در دنیای واقعی، کامیون سِمی تسلا همچنان موجب شادی و خنده افراد میشود زیرا چندین سال از برنامه تولید عقب است و رقبا نیز دست به کار شدهاند تا محصولات خود را روانه بازار کنند. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا قول داده بود سِمی را اواخر سال جاری و با شعاع حرکتی ۸۰۵ کیلومتری راهی بازار کند. اگرچه این بار نیز همانند دفعات قبلی در انتشار اخبار مربوط به عرضه این کامیون الکتریکی اغراق میشود اما به نظر میرسد تسلا بیش از هر زمان دیگری به تولید این کامیون نزدیک است. به همین خاطر میتوانیم شاهد تصاویر بهروز شده سِمی با برخی تغییرات در طراحی آن باشیم.
همانطور که مشاهده میکنید این کامیون سریعاً قابلتشخیص بوده اما برخی تغییرات نیز اعمال شدهاند. مهمترین تغییرات کامیون سِمی تسلا به آینههای بزرگ و تفاوت در بخش شیشهها و سقف مربوط میشود. همچنین دستگیرههای درب جدید، تریم مشکی پشت کابین و چرخ های عقب مشهود نیز جزو دیگر تفاوتهای این کامیون با نسخه اولیه به شمار میروند.
همین داستان درباره کابین نیز صدق میکند جایی که شاهد طراحی آمادهتری برای تولید هستیم. بهطور خاص باید به کنسول و غربیلک فرمان جدید اشاره کنیم که از کنترلهای متنوعی سود میبرد. داشبورد نیز بهروز شده و طراحی جدیدی دارد. تسلا میگوید کامیون سِمی شعاع حرکتی ۴۸۳ و ۸۰۵ کیلومتری خواهد داشت. این محصول جدید از سه پیشرانه الکتریکی مستقل روی اکسلهای عقب استفاده خواهد کرد تا بتواند ظرف مدت ۲۰ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.
محمد رستمی نژاد
۱۰ شهریور ۱۴۰۱سِمی نیست ، سَمی هست.
Payfast
۱۰ شهریور ۱۴۰۱حق
اطلاعات مفید
۱۵ شهریور ۱۴۰۱بهترین جایگزین کامیون های برقی ، کامیون هایی با سوخت هیدروژن هستن و فقط بخار آب از اگزوز اون ها بیرون میاد که به مراتب بهتر از مدل های برقی با پکیج های بزرگ و بسیار سنگین باطری هستن که وزن هر کشنده و یا حتی خودرو رو بیش از حد استاندارد و معمول (خودرو های درون سوز) می رسونه، خوبی کشنده و خودرو های هیدروژنی اول اینه که سوخت گیری هیدروژن اونها 5 دقیقه بیشتر طول نمیکشه برعکس خودرو های برقی یا کشنده ها که بعضاً یک ساعت یا حتی بیشتر طول میکشه!, دوم وزن وسیله نقلیه رو افزایش نمیده (که به برد بیشتر آن کمک میکنه)، سوم در خودرو های هیدروژنی به راحتی با یک باک پر هیدروژن بین 800 تا 1000 کیلومتر پیمایش رو به ما میده!(این عدد در کشنده که باک سوخت بزرگ تر و بیشتر هست به حدود 1000تا 1500 یا حتی بیشتر خواهد رسید).
در ضمن تولید هیدروژن به راحتی بود و از آب دریا تولید میشه.
محمد
۱۰ شهریور ۱۴۰۱من نمی دونم چرا تسلا می خواد مثل مرسدس بنز عمل کنه و توی همه کلاس ها خودرو بده، به خدا مرسدس هم از روز اول اینطوری عمل نکرده اول جای پاشو محکم کرده بعد آمده سراغ بقیه چیزها ؛ الان باز یه عده میان میگن ارزش سهام تسلا از مرسدس بالاتره در حالی که ارزش سهام ربطی به نقدینگی شرکت نداره شاید تسلا سهامش از مرسدس و جنرال موتورز با ارزش تر باشه ولی هرگز نقدینگی اون شرکت ها رو نداره برای همین خودرو هایی که معرفی می کنه تا سه چهار سال بعد هنوز هم وارد خط تولید نمیشن.
مسعود
۱۰ شهریور ۱۴۰۱اون ۴۸۳ کیلومتر رو در نظر نگیریم فرض رو بذاریم روی همون ۸۰۰ کیلومتر و یه بار ۳۰ تنی هم تهش وصل کنیم چقد از اون ۸۰۰ کیلومترو میره؟
این یجور توهینه به کامیون دار ها…
مگر اینکه هدف جا ب جایی بار بین ۲ شهر نزدیک یا بار در اسکله حد فاصل کشتی تا انبار باشه…
اینم تا همراه با بار دست کم ۲۰ تنی حداقل ۱۰۰۰ کیلومترو پیمایش نکنه ، تولیدش مث سایبر تراک هی به تعویق میفته چون قبل از اینکه ورود کنه شکست میخوره
نوید AJ
۱۰ شهریور ۱۴۰۱برای 8 ساعت رانندگی که کافیه. به نظرم که با سیستم اتوپایلتی که داره، گشتاور زیادش، شتاب خوبش، بتونه عملکرد درخشانی داشته باشه. ولی جذب راننده های سنت گرای امریکایی! بعیده. اونا از تعصب خودشون کوتاه نمیان که بخوان برن سمت تکنولوژی جدید.
مسعود
۱۰ شهریور ۱۴۰۱حاجی بحث ساعت نیست
وقتی بار چند تنی پشتش وصل شه و تو سربالایی و گردنه مصرفش چندین برابر میشه شارژش تموم شه وسط ناکجا اباد تکلیف چی میتونه باشه؟
Payfast
۱۰ شهریور ۱۴۰۱مجبورن تریلر هارو با بدنه صفحه خورشیدی کار بزارن که یه شارژی بده مثلا ۱۰۰ کیلومتر
Amir mahdi @-1387
۱۰ شهریور ۱۴۰۱آره واقعا کامیون ها از اول هم دیزل بودن و خواهند بود آخه یعنی چی کامیون برقی
Reza Waffen SS
۱۰ شهریور ۱۴۰۱تا دیروز کسی باور نمیکرد خودرو ها برقی میشن ولی شد
phonix
۱۱ شهریور ۱۴۰۱هنوز هم نشده داداش گلم
چند درصد سهم بازار رو دارن؟
heshmat021
۱۰ شهریور ۱۴۰۱برد ۳۰۰ و ۵۰۰ مایلی به گفته تسلا با ۷۵ هزار پوند بار یا معادل ۳۵ تن بار حساب شده
راست یا دروغش بعد تست مشخص میشه
mostafa
۱۰ شهریور ۱۴۰۱به شدت جذاب
همین که ماشین های تسلا با دیگر ماشین ها اشتباه گرفته نمیشه یعنی از نظر طراحی و شخصت موفقیت به حساب میاد
من که باور کردم صبری که باید برای یه خودروی جدید تسلا به خرج داد ارزشش رو داره پر از نوآوری ایده های جدید راهکار های نوین هستش این کمپانی
و هیچ وقت خودش در جایگاهی قرار نمیده که مردم بتونن با خودرو های برند های دیگه مقایسش بکنن
Reza Waffen SS
۱۰ شهریور ۱۴۰۱درسته هنوز زوده ولی من ایمان دارم بهش
akrh78
۱۰ شهریور ۱۴۰۱برا تبلیغ کامیون هم از حربه شتاب استفاده میکنن؟ مگه کامیون رو میخوان جوجه فن بوی ها بخرن که با دیدن شتاب اب از لب و لوچشون راه بیفته؟
احتمالا یکی دو تن باطری زیرش خوابیده و شارژ کردنش سه قرن طول میکشه. و همه اینا بخاطر پیمایش مسافت ادعا شده ناچیز که شدیدا هم به مقدار بار وابسته هست.
اگه هم وزن همین باطری ها رو گازوئیل زد میشه تا کره ماه رفت و برگشت
HamiD
۱۰ شهریور ۱۴۰۱دقیقا در ضمن کنترل اون محموله توی سرعت بالا و شتاب گیری ناگهانی بشدت سخت هست …
Payfast
۱۰ شهریور ۱۴۰۱یه سایبرتراک گندست دیگه چیز خاصی نیست
محمد
۱۰ شهریور ۱۴۰۱نمیدونم چرا هنوز قانون گذاری آمریکایی در مقابل دوربین به جای اینه مقاومت میکنن بنز رو اکتروس استفاده کرد و خیلی هم عالی در اومد این ماشین که برقی هست بیشتر از اکتروس لازمش داره برای آیرودینامیک در کل نسخه اولیه خیلی آیرودینامیک تر بود و با خودروی فرمول یک مقایسه کردش تسلا توی معرفیش تو ۲۰۲۰ هم ایلان ماسک گفت نسخه هزار کیلومتریش رو توسعه دادیم ولی بازم خبری از اون مدل نیست ، با این حال هنوزم از این ماشین خوشم میاد و به آیندش خوشبینم
Swedish Arrogant Tiger
۱۰ شهریور ۱۴۰۱تو این یه مورد با تسلا و ایلان ماسک موافقم حقیقتا این کامیون سمیه، به ویژه طراحیش.
Elmiraj
۱۰ شهریور ۱۴۰۱فعلا که نیومده باعث سوزش شدید شده !!!
phonix
۱۱ شهریور ۱۴۰۱اره داداش
پیامبر ماسک با چوب جادوییش
زد همه شرکت های سنتی روو شکسته کرد
خدایا شکر
MC20
۱۰ شهریور ۱۴۰۱“داستان های سرندیپیتی : دوستان در جزیره پیور” !!!!! Serendipity the Pink Dragon …