هر چند این خودروی مسافربری فرمان ندارد اما از قابلیت کنترل با دسته سود میبرد.
نخستین مرحله رونمایی از تاکسیهای خودران شرکت تسلا موسومبه «روبوتاکسی سایبرکب»، جهان را شگفتزده کرد. این خودرو که در آیندهای نهچندان دور وارد خیابانهای ایالاتمتحده آمریکا میشود، بدون فرمان، پدالهای کنترلی و سیستم ورودی راننده به بازار عرضه خواهد شد و تماما به فناوری خودروهای خودران شرکت تسلا اتکا خواهد کرد.
گزارشها حاکی از آن هستند که تسلا از یک متود مخفیانه برای کنترل خودروهایش استفاده میکند و با قرار دادن یک دسته کنترلی مانند دسته بازی کنسول در اختیار سرنشین، به او اجازه میدهد تا کنترل خودرو را در دست بگیرد.
چندی پیش ویدئوهایی از ورود روبوتاکسی تسلا سایبرکب به یک مرکز نمایشی منتشر شد که عملکرد و جهتگیری این مجصولات را زیر سوال برد و باعث گمانهزنیهای مختلف شد. چون در زمان حرکت خودرو، یک اپراتور در صندلی جلو نشسته بود، بسیاری باور دارند که او مسئولیت کنترل این خودرو را بر عهده داشته است؛ آنها ادعا میکنند که بهدلیل عدم توانایی ورود خودروهای تسلا به درون ساختمانها، این احتمال جنبه واقعی دارد و صرفا شکاکی علیه تسلا نیست.
به گزارش رسانه «اتو ایوولوشن»، این ادعا درست بوده و منابع بینام تایید کردهاند که تسلا برای کنترل خودرو از این متود استفاده کرده است. منبع معتبر این رسانه اعلام کرده که اپراتور سایبرکب میتواند با تکیهبر آن دسته، خودرو را از بیرون هم کنترل کند.
تسلا هماکنون مشغول ثبتنام و جذب نیرو برای موقعیت اپراتور سایبرکب است. ظاهرا تسلا برای ورود این محصول تجاری به خیابانهای ایالاتمتحده در سال ۲۰۲۷ اهمیت بسیار ویژهای قائل است و میخواهد با تکیهبر این اپراتورها، به سیستم خودران خود کمک کند. چون حتما پیش خواهد آمد که سایبرکبها با سناریوهایی برخورد کنند که در آن قادر به تصمیمگیری نباشند و به هوش انسانی نیاز داشته باشند؛ بنابراین این افراد با استفاده از فناوری کنترل ازراهدور، به روبوتاکسیهای تسلا کمک خواهند کرد.
تسلا همچنان مشغول تصمیمگیری برای نحوه ارائه سرویس تاکسیهای خودرانش است. این سرویس حتما باید شامل یک اپراتور برای تمیزکردن تاکسی باشد. چندی پیش برند جنرالموتورز پس از سالها تحقیق و توسعه اعلام کرد که بهدلیل هزینه بالای نگهداری از تاکسیهای خودران، این برنامه را تعلیق خواهد کرد؛ اما تسلا همچنان برای عرضه این محصولات برنامه دارد و میخواهد کار خود را از ایالت تگزاس شروع کند؛ چون در آن ایالت، قوانین خاصی در رابطه با محصولات خودران وجود ندارد.
اگر به این مسئله مهم نگاه داشته باشیم که ایلان ماسک، مدیرعامل و بنیانگذار تسلا، امید دارد فناوری خودران را به دست مردم برساند و خودروهای آینده خود را با تکیهبر این فناوری عرضه کند، میبینیم که دیر یا زود باید با چالش ایمنی و تصمیمگیری خودروهای خودران کنار بیاید و آنها را حلوفصل کند. آیا مردم هم با خرید خودروهای خودران و برای مدیریت شرایط ناخواسته، از دستههای کنترلی استفاده خواهند کرد؟
فعلا قوانین فدرال استانداردهای ایمنی خودروهای موتوری، این اجازه را به خودروسازان نمیدهد؛ پس پیش از بهرهوری از این فناوری، بسیاری از قوانین باید تغییر کنند. نظر شما درباره فناوری خودران چیست؟ آیا فناوری خودران برای ما ضرر خواهد داشت؟ در مقاله «کاوش در فناوری خودران؛ آیا انسانیت واقعا در حال نابودی است؟» به این سوال پاسخ خواهیم داد.
حرف حساب!
۷ دی ۱۴۰۳دنیا…
هر روز زشتتر از دیروز…
و در نهایت یا دوباره برده داری شروع میشه….به روش نوین
یا چیزی غیر از انسان متمول و متخصص بجا نمیمونه
متخصص هم فقط در خدمت متمول
بقیه کارها توسط ربات و هوش مصنوعی انجام میشه
و روزی هم برسه که هوش مصنوعی جای متخصص رو بگیره!
محمد
۷ دی ۱۴۰۳! تا اسم هوش مصنوعی میاد یه عده میگن انسانیت و مشاغل از بین میره بعد به زندگی خود طرف نگاه میکنی اندازه یک هفته کار مفید تو عمرش نکرده و یدونه کار که به نفع انسان ها باشه نکرده بعد نگران شغل و انسانیت هستن
MehdiTurbo
۷ دی ۱۴۰۳اصلا تو بگیر هیچ کاری نکن انسان اصلا صبح تا شب بخوابه و همه انسان ها هیچ کاری نکنند خیلی بهتر از اومدن هوش مصنوعی
اون طرف یه چیزی میدونه که همچین حرفی میزنه
محمد
۷ دی ۱۴۰۳پای صحبتش بشینی تنها چیزی که میدونه همین فیلم های ترمیناتوره
حرف حساب!
۷ دی ۱۴۰۳محمد جان….
نمیدونم چندسال سن داری
ولی میدونم خیلی چیزا رو هنوز سنت اجازه نداده ببینی تا درست قضاوت کنی…
من قبلاً هم این مثال رو اینجا زدم
یکبار دیگه هم میگم….
این فقط یه نمونه کوچیکه
۳۵ سال پیش،تو محلمون یه نانوایی احداث شد…
۴ نفر توش مشغول بودن
خمیرگیر….پهن کننده خمیر….شاطر….فروشنده
این ۴ نفر برای یک نفر کار میکردم
عملا ۵ نفر از نانوایی برداشت میکردن و فقط میدونم مالک فقط یه فرزند داشت….
یعنی تصور کن چند نفر ازش نون میخوردن
مالک فوت شد و نانوایی رسید به فرزندش
فرزندش نانوایی رو مکانیزه کرد و همه کارگرها رو اخراج کرد و به کارگر متخصص دستگاه که خمیر گیری رو هم انجام میده استخدام کرد
یعنی خمیر رو آماده میکنه….میریزه تو دستگاه…. دستگاه از اونور نون تحویل میده….مشتری کارت میکشه و نون جمع میکنه
خود مالک جدید که اصلا نه سواد درست درمونی داره و نه شخصیت اجتماع پسندی….کنار نانوایی یه فروشگاه ابزار صنعتی افتتاح کرده….
و الان از دو جا برداشت میکنه….
.
اینجا فقط مکانیزه شده….اگه هوش مصنوعی هم بیاد کنارش….اون یه نفر هم حذف میشه
همه چی رسید به متمول که روز به روز درشتتر میشه
.
من قصدم نفی کردن تکنولوژی نیست
ولی به نسبت رشد تکنولوژی….مشاغل حذف میشن….فقط تخصصها میتونن ادامه بدن….اون هم تا یه جایی
پس همیشه باید به روز بود
و از طرفی…..کاهش جمعیت اجتناب ناپذیره….
باید بپذیریم که ایجاد یه فضای مناسب رشد برای انسانی متعالی شدن،،،،روز به روز سختتر میشه
پس رشد افسار گسیخته تکنولوژی و جمعیت باید کنترل بشه ….
اقلام تا زمانیکه یک یا چند تا سیاره قابل سکونت دیگه کشف بشه!
.
heshmat021
۷ دی ۱۴۰۳اون زمان که خودرو اومد و میلیون ها نفر تو کل جهان که تو کار اسب و درشکه بودن بیمار شدن
از اون زمان میلیون ها شغل ایجاد شده، اقتصاد پویا است و راهشو پیدا میکنه، اقتصاد نیاز به مهره های خرد داره، هیچ وقت آدم بیکار نمیمونه رو زمین خیالتون راحت
محمد
۸ دی ۱۴۰۳اون نونوا اگر این کار نمیکرد، از چرخه رقابت حذف می شد.
اگر این کار نمی کرد از بقیه عقب میوفتاد .
در ضمن با مکانیزه شدن یکسری مشاغل جدید ایجاد میشه.
۷ دی ۱۴۰۳ای جان با کنترل میزنیم ماشینو پرت میکنیم ته دره خودمون هم فرار میکنیم 🥰
Cehx
۷ دی ۱۴۰۳یک سوال دوستان پورشه تایکان توربو را چرا تویین توربو نکردن😶🌫️
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ دی ۱۴۰۳دودش زیاد میشه
johnmarston
۷ دی ۱۴۰۳اصن سوال من اینه
چجوری ماشین برقی توربو داره؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ دی ۱۴۰۳فقط اسم
۸ دی ۱۴۰۳یه سوال آقای اشتری
چرا شما ۶ تا لایک دارید ولی کاربر johnmarston که جوابشو دادید و زودتر از شما کامنت گذاشته فقط یک لایک خورده
این کاربر ها همون هایی هستند که تو دوران مدرسشون به معلمشون میگفتن آقا میشه مشق هارو نگاه کنید
آقا میشه امتحان بگیرید
Bmw
۷ دی ۱۴۰۳کنترلر اصلا گزینه مناسبی برای کنترل ماشین نیست چون دقیق فرمون نمی ده…مثل اینکه بازی شوتر به جای موس و کیبورد با کنترلر بازی کنی از تسلا خوشم میاد ولی این حرکتش جذاب نبود.
اذرگون
۷ دی ۱۴۰۳دیر یا زود خودروها ، خودرو ران میشن
محمد
۷ دی ۱۴۰۳جلوش رو میبینم یاد پژو 504 میافتم
JaMsHiD-B
۷ دی ۱۴۰۳تا چند سال دیگه راننده تاکسی ها بیکار میشوند
یه روزی میرسه که حتی برنامه نویس ربات هم بیکار میشه چون اون ربات اونقدر علم پیدا کرده که میتونه یکی مثل خودشو برنامه ریزی کنه …
اون روز خیلی از ما دور نیست
احسان
۸ دی ۱۴۰۳بعد فکر کن یه هکر روانی بیاد این ماشین ها رو هک کنه و از راه دور هر جایی که دوست داره کنترلشون کنه! این که به صورت کلی فرمان حذف بشه و سرنشین هیچ کنترلی روی خودرو نداشته باشه خیلی جالب نیست.
علی علوی
۸ دی ۱۴۰۳جناب آقای مهندس محمد رضا اشتری بزرگوار و معزز مجدداً عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت حضرتعالی
جسارتا بنده چندین مرتبه پیام ارسال کردم متأسفانه جنابعالی پاسخگویی نداشتید؟؟؟
چندی پیش از طریق ایمیل با بنده تماس گرفته شد از جانب سایت پدال و به بنده اطلاع رسانی کردند که تنها پوزیشن خالی مجری خبرنگار در شهر تهران می باشد
اما متأسفانه بنده در امور مترجمی زبان انگلیسی تخصصی و نیز نویسندگی علوم و تکنولوژی های جدید و بسیار پیشرفته تخصص و تجربه و مهارت دارم
چنانچه امکانش وجود دارد مرحمت و بزرگواری بفرمائید و جای خالی در پوزیشن مترجمی زبان انگلیسی تخصصی و نیز نویسندگی علوم و تکنولوژی های جدید و بسیار پیشرفته در سایت پدال به بنده معرفی بفرمایید
یا اینکه در صورت امکان هر زمانی این پوزیشن های فوق الذکر خالی شدند به اینجانب اطلاع رسانی بفرمایید سپاسگزارم و بر بنده منت گذاشته اید
علی علوی از مشهد
فقط درخواست دارم که این مرتبه پاسخ پیام ارسالی از جانب بنده را ارسال فرمایید سپاسگزارم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ دی ۱۴۰۳سلام فعلا در زمینه خبرهای خارجی و مواردی که شما فرمودید جذب نیرو نداریم
اگر مقاله خاصی دارید که فکر میکنید مناسب انتشار در پدال هست، لطفا تیتر مطلبی که نوشتید همینجا برای من بفرستید
علی علوی
۸ دی ۱۴۰۳مجدداً عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت تمامی کاربران و دوستان و بزرگواران در سایت پدال
در رابطه با این مطلب و موضوع لازم به ذکر است که روباتیک و اتوماسیون و هوش مصنوعی مهمترین و استراتژیک ترین و قدرتمند ترین ابزارهای قدرت و ثروت و نفوذ و تأثیر گذاری در سراسر جهان می باشند
ROBOTICS AND AUTOMATION AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
تا جایی که ایالات متحده بودجه و اعتبارات ویژه ای در این زمینه هایی که عرض کردم اختصاص داده است
۷۳۵ میلیارد دلار که از کل اقتصاد کشور سوئیس بیشتر می باشد
مهمترین و بزرگترین و معتبرترین و شناخته شده ترین و قدرتمند ترین مرکز یا موسسه تحقیقات و توسعه و تکنولوژی های جدید و بسیار پیشرفته روباتیک بر خلاف آنچه اکثریت قریب به اتفاق مردم گمان می نمایند که در ژاپن واقع شده است در شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا در ایالات متحده قرار گرفته است به نام مرکز ملی مهندسی روباتیک وابسته به دانشگاه کارنگی ملون در شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا
NATIONAL ROBOTICS ENGINEERING CENTER IN CITY OF PITTSBURGH IN STATE OF PENNSYLVANIA
عزیزان و بزرگواران توجه داشته باشید که هم روباتیک توسط مخترعان ایالات متحده یعنی آقایان جورج دوول و جوزف انگلبرگر- هوش مصنوعی توسط مخترعان در موسسه تکنولوژی ماساچوست خصوصاً آقای مک کارتی و….- اتوماسیون و ابزار دقیق همانند ان-سی و سی-ان-سی هم در ایالات متحده اختراع شده و تکامل یافته اند
امکان دارد که کشورهای دیگری نظیر چین و ژاپن و کره جنوبی و…. در بخش های مختلف علوم و تکنولوژی های جدید و بسیار پیشرفته سرمایه گذاری کرده و دستاورد هایی داشته باشند اما تولید کننده اصلی و ریشه تمام تکنولوژی های جدید و بسیار پیشرفته در ایالات متحده می باشند
علی علوی از مشهد
Mazda
۸ دی ۱۴۰۳فکر کن در حال رانندگی کنترل دیسکانکت بشه یا راننده دکمه اشتباه بزنه 😂
فکر کردن بهش خیلی سمه
مجید
۱۱ دی ۱۴۰۳باید یه دوربین به کوادکوپتر نصب کنن که عینک واقعیت مجازی بزنی و دید سوم شخص داشته باشی 😍
بدترین تناقض اینه که این همه به رخ و ظاهر ماشینی که میخری توجه میکنی و آخر همه میبینن و لذتش رو میبرند به جز خودت و سرنشینا!