تسلا

لایحه پیشنهادی دولت آمریکا، قیمت کامیون برقی تسلا سمی را ارزان‌تر خواهد کرد

دولت فدرال آمریکا لایحه جدیدی در زمینه اعتبار مالیاتی خودروهای برقی پیشنهاد کرده است که در صورت تصویب می‌تواند قیمت نهایی کامیون برقی تسلا سمی را فوق‌العاده ارزان کند.

به گزارش insideevs، اعتبار مالیاتی جدید خودروهای برقی توسط دولت فدرال ایالات متحده به تازگی پیشنهاد شده است که می‌تواند به زودی به قانون تبدیل شود. در حالی که لایحه احتمالی دارای انواع جزئیات مربوط به خودروهای برقی مصرفی است، اعتباری برای خودروهای تجاری سنگین نیز وجود دارد. اگر اعتبار جدید به قانون تبدیل شود، تسلا سمی (Semi) آینده بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

برقی‌کردن خودروهای سواری، کامیون‌ها و شاسی‌بلندها مطمئناً به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند. با این حال، مسلماً انتقال ناوگان و وسایل نقلیه تجاری بزرگتر از سوخت بنزین و گازوئیل به برق بسیار مهم‌تر است، اما این ماموریت بسیار گران تمام می‌شود و خود وسایل نقلیه ارزان نیستند.

تسلا سمی / Tesla Semi electric truck آبی رنگ

انتظار می‌رود قیمت کامیون برقی تسلا سمی از حدود ۱۵۰،۰۰۰ دلار شروع شود و ظرفیت پیمایشی معادل ۴۸۲ کیلومتر (۳۰۰ مایل) داشته باشد. با این حال، تسلا در گذشته بارها قیمت تمام خودروهای الکتریکی خود را افزایش داده است. این احتمال وجود دارد که وقتی تسلا سمی بالاخره وارد بازار شود، قیمتی بیش از آنچه که خودروساز آمریکایی در ابتدا انتظار داشت، داشته باشد. در هر صورت، این احتمال وجود دارد که قیمت کامیون برقی سمی بسیار بیشتر از گزینه دیزلی باشد.

به هر حال، قانون جدید کاهش تورم ۲۰۲۲ و لایحه مصالحه که توسط سناتورهای دموکرات چاک شومر و جو مانچین مورد توافق قرار گرفت، اعتبار مالیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی را همراه با برنامه‌های دیگر برای کمک به کاهش تورم و حفاظت از محیط زیست ارائه می‌دهد.

بر اساس جزئیات مربوط به اعتبارات مالیاتی خودروهای برقی در این لایحه، خودروهای تجاری سنگین با وزن بیش از ۶،۳۵۰ کیلوگرم (۱۴،۰۰۰ پوند) واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی ۴۰،۰۰۰ دلاری یا ۳۰ درصد از کل هزینه خودرو خواهند بود. اگر این لایحه بدون هیچ تغییری تصویب شود، خریدار می‌تواند از کمترین مقدار دو گزینه‌ی یادشده استفاده کند.

تسلا سمی / Tesla Semi electric truck سفید رنگ

ما فقط می‌توانیم فرض کنیم که تسلا سمی واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی در صورت تصویب این لایحه است. با این حال، هیچ راهی برای اطلاع دقیق نداریم. در شرایط کنونی فقط باید منتظر ماند تا لایحه دولت فدرال به تصویب برسد و قانونی شود تا بتواند کمکی برای خریداران خودروی الکتریکی باشد.

وب‌سایت Teslarati خاطرنشان می‌کند که برخی از ایالت‌های ایالات متحده نیز مشوق‌های جذابی برای کامیون‌های برقی کلاس ۸ و سایر وسایل نقلیه تجاری سنگین ارائه می‌دهند. این نشریه می‌افزاید که پروژه تشویقی کوپن اتوبوس و کامیون هیبریدی و بدون آلایندگی کالیفرنیا (HVIP) بالغ بر ۱۲۰,۰۰۰ دلار مربوط به خرید خودروی برقی کلاس ۸ را ارائه می‌دهد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Taha Malek

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    یعنی راننده کامیون های آمریکا که به کشنده های با ابهت و دیزل خودشون عادت دارن که دنیاش کاملا با این فرق داره تو طراحی داخلیشون استفاده زیادی از دکمه هست بخاطر دسترسی سریع میان این صندلی وسط رو با دو تا مانیتور بخرن نمیدونم ولی با این بازاریابی(مانور رو شتاب 5 ثانیه ای !) و این طراحی فک نکنم برای راننده کامیون ها جذابیتی داشته باشه شاید مردم غیر ماشین باز که ماشین رو وسیله ای برای رسیدن از نقطه a به b بدونن گول مانیتور بزرگ و طراحی عجیب غریب و شتاب خوب رو بخورن ولی آیا با همین روش و با این کیفیت بد در بازار کشنده میتونن موفق بشن من فکر نکنم.

    موافقم 29
    مخالفم 29
    1. محمد

      ۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      اتفاقا اون دسته از راننده های کانتری فقط اون مدلی هستن و تو دنیای خودشون سیر میکنن و کامیون کلاسیک شکل میپسندن و گرنه راننده های شرکت هایی مثل فدکس از خداشون هم هست یه تسلای سریع ساکت و خودران داشته باشن ، خیلی از ایرانی هایی راننده که سنگین تو امریکا هستن هم اوایل جذب امثال پیت 389 و کنورث دبیلو 900 شدن ولی بعدش ماشین هاشون رو با ماشین های بروز تر مثل پیت تی 680 جایگزین کردن دلایلشون هم قیمت بالای کامیون های با شمایل کلاسیک به خاطر جوی که پیرامونشون هست و رانندگی سختشون به خاطر شکل دماغه و گیربکس های فولری که کار کردن باهاشون مهارت زیاد و انرژی بالایی میخواد عنوان کردن ، من خودمم عاشق همون پیتربلت و کنورث های کلاسیکم و واقعا قشنگن ولی تجربه های رانندگان و کارکردن باهاشون متفاوت خیلی از مایی هست که این ماشین هارو فقط تو عکس و فیلم دیدیم

      موافقم 35
      مخالفم 3
    2. mahdi-es17

      ۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      چند روز دیگه میبینیم موتور برقی اینارو بستن رو کامیون های قدیمی 😂

      موافقم 19
      مخالفم 1
    3. Humer

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      اقا چی میگی اتفاقا کامیون های الکتریکی مزیت‌هایی هم دارند مثلا گشتاور آنی که باعث اون شتاب شده در سر بالایی خیلی مؤثر هست

  2. امیرشایان فرازی

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    اول دیدم فکر کردم نوشته سَمی یادم نبود سِمی هست 😂😂😂

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      منم همین فکر رو کردم

      موافقم 5
      مخالفم 1
  3. Alan.r

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    کنورث W900 ظاهرش می‌ارزه به کل این آشغال

    موافقم 4
    مخالفم 14
  4. Aboalfazl demon

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    این کامیون خیلی جالب ساخته شده
    مزیت کامیون دماغ دار و بی دماغ رو با هم داره
    چطوری بگم انگار هم کامیون دماغ داره هم بی دماغ

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. پویا

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (487 ديدگاه)

      میشه گفت دماغ داره استاندارده😂

  5. پاشا

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (71 ديدگاه)

    کسانی که میگن کامیون نباید برقی باشه عزیزم شما جواب ۵ نسل بعد مارو میدی ؟؟؟؟؟؟؟زمین داره نابود میشه شمابه فکر گشتاور شتاب کامیون هستی ؟؟؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا