یکی از اظهارات مشهور ایلان ماسک این است که تسلا خودروهای کندی نمیسازد و کامیون الکتریکی تسلا سمی میتواند این موضوع را به خوبی نشان دهد. در واقع یکی از نسخههای نزدیک به تولید کامیون تسلا مثال واضح گفتههای ماسک خواهد بود. این کامیون اخیراً در اطراف نوادا رؤیت شده و عملکردی را به نمایش میگذارد که تنها از عهده تسلا برمیآید.
یکی از طرفداران این خودروساز ویدئویی کوتاه از کامیون الکتریکی تسلا سمی را منتشر کرده و در آن میتوانیم این کامیون را ببینیم که به چراغقرمز نزدیک میشود و کاملاً توقف میکند. سپس کامیون تسلا شتابگیری بسیار سریعی را به نمایش می گذارد و اینجاست که اکثر افراد تعجب خواهند کرد. منتشر کننده این ویدئو اطلاعات زیادی ندارد اما میگوید چنین شتابگیری ای صرفنظر از پر یا خالی بودن تریلر بسیار احساسبرانگیز خواهد بود. تسلا میگوید کامیون الکتریکیاش در زمان خالی بودن تریلر توانایی رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت در حدود ۵ ثانیه را خواهد داشت.
این کامیون با تریلر پر، وزن حدود ۳۷۲۰۰ کیلوگرم خواهد داشت و احتمالاً در عرض ۲۰ ثانیه خواهد توانست سرعت خود را از سکون به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. قطعاً این عملکرد در مقایسه با خودروهای متوسط امروزی به چشم نمیآید اما بسیاری از کامیونهای دیزلی برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت به بیش از ۶۰ ثانیه زمان نیاز دارند. قطعاً نمیتوانیم کیفیت یک کامیون را با سرعت بالای آن بسنجیم اما این ویژگی هنوز هم در معرض توجه زیادی قرار دارد.
بالاتر از همه اینها به آرزوی افراد زیادی مربوط میشود که دوست دارند یک کامیون سریع سبقت گرفته و دوباره به لاین حرکتی خود بازگردد. اگر این ویدئو را معیار قرار دهیم میتوانیم گفت خودروهای سنگین بدون آلایندگی همچون تسلا سمی میتوانند باعث کاهش ترافیک بزرگراهی شوند. اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود اولین نمونههای محصول پاک تسلا سمی تا پایان سال جاری میلادی در جادهها تردد خواهند کرد. تسلا میخواهد در اول دسامبر سال جاری اولین نمونههای کامیون الکتریکی خود را به شرکت پپسی تحویل دهد. در سال ۲۰۱۷ و زمان اعلام خبر تولید این محصول، پپسی ۱۰۰ دستگاه از تسلا سمی را سفارش داد.
(Saeed (peugeot
۱۱ آبان ۱۴۰۱اگه با بار باشه که شتابش خوبه …..
ولی اگه خالی باشه ، که کشنده های جدید اروپایی دیزلی مثل …. ولوو اف اچ – کشنده رنو تی ۵۲۰ و آکتروس جدید – اسکانیا با توان ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار هم در حالت بدون بار مثل این راحت شتاب میگیرن ….. الان اف اچ ۲۰۲۲ و رنو تی ۲۰۲۲ که به تازگی وارد ایران شدند ….فیلم شتابشون هست تو ایران هست ؛ شتاب فوق العاده ای دارند …..
ولی این تسلا که تو کلیپ هست فک کنم پره بار باشه …. اخه تو شروع حرکت ، جلوش میاد بالا ….فک کنم بار داره …. که اون شتاب محشره
پدرام
۱۱ آبان ۱۴۰۱یعنی 5 ثانیه شتاب می زنن؟؟
datsun
۱۱ آبان ۱۴۰۱پست رو بخونید لدفا شتاب تقریبی با بار رو نوشته نویسنده محترم
(Saeed (peugeot
۱۲ آبان ۱۴۰۱نه ولی حدود ۱۳ تا ۱۴ میزنن ….. در ضمن هنوز کلیپ ۵ ثانیه این کامیون نیومده. که واقعا میزنه یا نه ….. البته با اون توان و گشتاور آنی برق تو الکتریکی ها و گیربکس تک سرعته بعید نیست
چون کشنده ها دیزلی گیربکس اتومات ۱۲ سرعته دارند
جمشید
۱۱ آبان ۱۴۰۱خواستم در مورد شتاب ولوو بنویسم که دیدم نوشتی👍👍👍
net
۱۲ آبان ۱۴۰۱تریلیهای بدون دماغ اروپایی قشنگتر از تریلیهای دماغ دار امریکایی هست
SRT
۱۲ آبان ۱۴۰۱شوخی خوبی بود
مازیار
۱۱ آبان ۱۴۰۱الهی به امید تو
بعد این درگ تسلا سمی با انواع کامیون و لودر و بلدوزر و لوکوموتیو
ali(chevynova)
۱۱ آبان ۱۴۰۱شتاب گیری تسلا رو بیخیال
پیش فروش 2 سال آینده هامر مهمه که پدال چندتا پست قبل تر گذاشته
کسایی که میگفتن فروش آمریکاییها کم شده کجان؟؟
فرامرز
۱۲ آبان ۱۴۰۱بحث آمریکایی و آلمانی نیست الان کلا الکتریکی ها صف انتظار طولانی دارن چه تسلا مدل وای چه داچیا اسپرینگ
cyberpunk
۱۲ آبان ۱۴۰۱البته نه برای همه الکتریکی ها
اگه خواستی میتونم برات الکتریکی مثال بزنم که نیومده فراموش شد .
Alan.r
۱۱ آبان ۱۴۰۱آکتروس Gen H2 با ۴۰ تن بار (بدون احتساب وزن کشنده) تو ۳۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر رسید
Alan.r
۱۱ آبان ۱۴۰۱الآن که چک کردم دیدم اشتباه کردم ،صفر تا هشتاد کیلومترش تو ۲۷ ثانیست(با چهل تن بار)
ویدیوش تو خود پدال هم موجوده
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/mercedes-benz-actros-diesel-hybrid-review/
🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
علی هوشنگ نظری
۱۱ آبان ۱۴۰۱خوب تسلا با 7 ثانیه کمتر باز بهتر است
mahdi-es17
۱۲ آبان ۱۴۰۱مگه مسابقه؟
blackwing
۱۱ آبان ۱۴۰۱بیاید قبول کنیم ، یک کامیون برقی بدون دنده و گیربکس و مخصوصاً “بدون صدا” ، با شتاب کاملاً قابل قبول ، باسیستم خودران توی مسافتهای طولانی ، بدون تولید گازهای گلخانهای آلوده… خیلی بهتره هم برای خود راننده و هم برای محیط و مردم 🤷🏻♂️
akrh78
۱۱ آبان ۱۴۰۱اینم بگو که نصف ذخایر کره زمین رو میسوزونن که برق برا یه بار شارژ اینو تامین کنن
نمردیم از بدبختی
۱۳ آبان ۱۴۰۱بخشی از برقش از انرژی های تجدید پذیر ما بالاخره هست
مازیار
۱۱ آبان ۱۴۰۱با این تفاسیر البته کامیون برقی مناسب تره اما باید دید مهمترین مسئله یعنی میزان پیمایش با حداکثر تناژ چقدر با فرهنگ رانندگی سنگین یعنی نسبت تعداد و زمان سوختگیری در 24 ساعت همخونی داره و این دو مقوله تا چه حد میتونن باهم تطابق پیدا کنن
فرامرز
۱۲ آبان ۱۴۰۱فعلا ۲ تا مانع جلوی کامیون های برقی هست یکی برد باتری و دیگری قیمت بالاش. سیستم خودران هم تا وقتی تسلا تصادفات رو گردن نگیره به ریسکش نمیارزه
محمد
۱۱ آبان ۱۴۰۱هرچند که شتاب برای کامیون مهم نیست ولی خب باعث میشه ترافیک بزرگراه ها روان تر بشه خیلی مشتاقم پاسخ غول های آمریکایی مثل پیتربلت و کنورث رو به تسلا سمی ببینم قطعاً رقابت بسیار جذابی خواهد بود
blackwing
۱۱ آبان ۱۴۰۱دقیقاً درسته ، منظور من از شتاب در کل داینامیک و عملکرد کامیون بود
ممکنه با افزایش طول پیمایش این ماشینها ، قضیه مسافتهای طولانی بین شهری هم حل بشه
mahdi-es17
۱۱ آبان ۱۴۰۱برای کامیون درون شهری خوبه که نه عالیه اگه پیمایش مناسبی داشته باشه ولی وقتی بره بی مسافت های بین شهری اصلا گزینه بدرد بخوری نیست مخصوص توی آمریکا که بهشت کامیون باز ها هستش
پدرام
۱۱ آبان ۱۴۰۱برقی کردن کامیون ها به نظرم فعلا ایده منطقی تری تا خودرو چون هم بحث سروصدا آلودگی صوتی هست هم بحث هزینه بالای سوخت و هم آلودگی هوا درسته ماشین های برقی هم آلودگی دارن اما بین بد و بدتر باید بد رو انتخاب کرد
برخی ها میگن ماشین الکتریکی قبل از اینکه اصلا ساخته بشه این لیتیومی که استخراج میشه برای محیط زیست خوب نیست که در جواب باید گفت مگه استخراج نفت به محیط زیست آسیب نمی زنه؟حالا کدوم آسیبش بیشتره؟ قطعا نفت پس بین وبدتر باید بد رو انتخاب کرد.
amir1400
۱۲ آبان ۱۴۰۱استخراج لیتیم هر چقدر هم برای زمین خطرناک باشه ولی باز هم خیلی پاک تر از سوزوندن سوخت های فسیلی هست
پدرام
۱۲ آبان ۱۴۰۱بله درسته
amir1400
۱۲ آبان ۱۴۰۱با بار هم در نظر بگیریم ، باز هم شتابش از پراید سریع تره
مهردادکمال
۱۲ آبان ۱۴۰۱سوال اینجاس ما مثلا یه موبایل بدون استفاده چند روزی شارژ رو نگه میداره ولی اگه استفاده سنگین کنیم نصف روز دوام میاره حالا این کامیون پس از ۵ سال استفاده و وقتی حدود ۴۰تن جرم داره چقد مسافت پیمایش داره! نکته اصلی ماجرا همینه که کامیونها برای استفاده سنگین و برای چندین دهه استفاده شدن ساخته میشن نه تست شتاب! بایست منتظر موند و دید آیا این مورد موفق خواهد بود یا خیر
Afg
۱۲ آبان ۱۴۰۱چقدر به صحراهای نوادا میاد این سمی
تو امریکا فقط کامیون دماغدار