بر پایه محاسبات انجام شده، راندمان کامیون برقی تسلا سِمی دو برابر وانت پیکاپ فورد F-150 است؛ درحالیکه این کامیون کلاس ۸ آمریکایی ۴ تا ۵ برابر نسخههای بنزینی یا دیزلی وانت فورد وزن دارد!
تسلا به خاطر تولید برخی از کاراترین خودروهای دنیا شناخته میشود و کممصرفترین خودروی تاریخ نیز تولید همین شرکت بوده است. اگرچه رقبای معدودی به موفقیت مشابهی در بازار دست یافتهاند اما اکثر خودروهای برقی دیگر به اندازه تسلا کارا نیستند و شعاع حرکتی کمتری دارند و همین امر باعث میشود شما هزینه بیشتری برای به حرکت درآوردن خودروی خود پرداخت کنید.
زمانی که تسلا اعلام کرد یک خودروی تجاری میسازد افراد زیادی اظهار داشتند این شرکت تمرکز کمتری روی شعاع حرکتی و راندمان خواهد داشت اما تسلا نشان داد که تبحر خاصی در تولید محصولات آیرودینامیک و کارا در هر شکل و اندازهای دارد. تسلا قبلا نشان داده بود که کامیون برقی سِمی میتواند با یکبار شارژ مسافت ۸۰۵ کیلومتری را طی کند. در واقع تستهای انجام شده با ظرفیت باتری ۹۷ درصد که در نهایت منجر به باقی ماندن ۴ درصد شارژ باتری شده بود نشان داد این خودرو مسافت یاد شده را طی میکند و بنابراین ۸۰۵ کیلومتر مسافت با ۹۳ درصد از ظرفیت باتری طی شده است. نکته مهمتر اینکه کامیون یاد شده در زمان تست، وزن ترکیبی ۳۶۷۴۱ کیلوگرمی داشته است.
ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز اخیراً توییت کرده کامیون برقی سِمی راندمان بسیار بالایی دارد و در هر ۱.۶ کیلومتر فقط ۱.۷ کیلووات ساعت انرژی مصرف میکند. کلینر وات این میزان مصرف را به مفهومی قابلدرک تبدیل کرده تا مقایسهای بین این کامیون برقی و وانت پیکاپ فورد F-150 داشته باشد. این مقایسه کمی سخت است اما برخی بدیهیات را شامل میشود. کامیون تسلا در ۳۲ کیلومتر حدود ۳۳.۷ کیلووات ساعت انرژی مصرف میکند درحالیکه مصرف سوخت وانت فورد و اکثر وانتهای مشابه در صد کیلومتر حدود ۱۲.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است. شاید محاسبات یاد شده باعث شود تعجب کنید که چگونه راندمان کامیون برقی سِمی دو برابر وانتهای فول سایز آمریکایی است اما باید دانست ارقام ذکر شده برای تسلا در زمان حمل محموله کامل و وزن حدود ۳۷ تنی بودهاند درحالیکه مصرف سوخت وانتهای یاد شده بدون حمل بار در نظر گرفته شدهاند.
محمد
۱۷ دی ۱۴۰۱درستش اینه که با فورد برقی مقایسه بشه نه بنزینی. قطعا هر موتور برقی از هر موتور بنزینی کارامد تره چون تلفات کمتری داره.
روح الله
۱۷ دی ۱۴۰۱تسلا تا حالا دروغ گفته
AMANTE
۱۷ دی ۱۴۰۱بله خیلی.
TESLA
۱۷ دی ۱۴۰۱semi انقلابی بزرگ در صنعت حمل و نقل هست که نشون میده برای داشتن قدرت زیاد و توان بارکشی بالا ، نیازی به آلوده کردن هوا و آسیب به محیط زیست نیست 🌱⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸💪
Alan.r
۱۷ دی ۱۴۰۱آیا گفتههای تسلا درباره راندمان کامیون برقی سِمی واقعیت دارد؟
جوابش یه کلمست:خیر!!
Amir mahdi @-1387
۱۷ دی ۱۴۰۱واقعا انقلاب بزرگ در کامیون ها
این تفکر آمریکاهست
گردن کلفت قبلی ،. وارد کننده فعلی
۱۷ دی ۱۴۰۱این کروکودیل ها به جای واردات سواری و بودجه هزار میلیاردی محیط زیست و جلسات صد میلیون دلاری ، تعرفه کامیون و مینی بوس رو صفر کنن ،. به قول قدیمی ها به خیر شما علما امیدی نیست ، شر مرسان ، به همین سادگی ، به همین خوشمزگی ، آلودگی هوا حل میشه . . .
Elmiraj
۱۷ دی ۱۴۰۱۱۵ دستگاه کامیونی که پپسی تحویل گرفته در دو مسیر ۱۶۰ و ۶۸۴ کیلومتری بکار گرفته شدن و رانندگان این شرکت هم تایید کردن که Semi مسیر ۶۸۴ کیلومتری را با ۸۰ درصد شارژ طی میکنه در حالی که بار کامل داره…
یعنی این توانو داره که با ۱۰۰ درصد شارژ و بار کامل ۸۵۵ کیلومتر را طی کنه که یک رکورد جدید در بین تمامی خودرو های الکتریکی بحساب میاد .
.
.
(( اینم اضافه کنم در اوایل معرفی مجلات و رسانه ها به اشتباه تصور کردن که ۳۷ تن وزنی هست که Semi حمل میکنه اما ۳۷ تن در اصل وزن کلی محلموله هست که شامل بار ، تریلر و کشنده میشه ))
امین
۱۷ دی ۱۴۰۱۸۰۰ کیلومتر با بار کامل رقم قابل احترامی هست
ولی در مقابل کامیونهای فعلی دیزل هنوز خیلی مانده تا قابل رقابت باشد
چون پیمایش به زمان مورد نیاز برای شارژ با پیمایش به زمان مورد نیاز سوختگیری دیزل ها قابل قیاس نیست.
زمان حمل محموله در صنعت حمل نقل جزو هزینه و فایده حساب میشه، فقط هزینه نگهداری یا سوخت ملاک سود و زیان حمل و نقل نیست
دوستانی که سررشته دارند متوجه منظور من میشوند
همایون
۱۸ دی ۱۴۰۱چیدمان صندلیهاش و فضای داخلیش فاجعست در مقابل کامیونهای دیزلی و البته به نظرم آینده کشندها با هیدروژن رقم میخوره چون طبق گفته دوستمون زمان سوختگیری واسه کامیونها مهمه.اگه جایگاه های هیدروژن توسعه پیدا کنن واقعا به صرفه تر از برقیهاست چون تمام حسن برقیهارو داره و محدودیتهاشونم نداره تنها مشکلش تانکهای هیدروژن هستش که واسه یه کشنده جایی رو نمیگیره نهایتش مثل کامیونهای گازسوز میشه ظاهرش
کسرا
۱۸ دی ۱۴۰۱برقی با برقی بنزینی با بنزینی تقریبا همه روی یکی از این گروه ها تعصب دارن پس به نظر من بهتره هر کدوم با گروه خودش مقایسه بشه (با این وجود که هیچ برقی ای مثل V8های آمریکا نمیشه)به خصوص داج و فورد