رقابت بین مرسدس بنز و بیامو سابقهای طولانی دارد اما هر دو خودروساز با یک رقیب جدید روبرو شدهاند. تسلا در بازار خودروهای الکتریکی طوفان به پا کرده است و سال ۲۰۲۱ فروش ۹۳۶۱۷۲ دستگاهی داشته است. ایلان ماسک و شرکتش برای نشان دادن قدرت خود در بازار خودروهای لوکس تصمیم گرفتهاند بیامو X3 را با مدل Y و فیلتر هِپا آن مقایسه کنند. بیامو iX3 میتوانست گزینه بهتری برای این مقایسه باشد اما از آنجایی که ژرمنها این کراس اوور الکتریکی را در آمریکا عرضه نکردهاند به همین خاطر تسلا برادر بنزینی آن را انتخاب کرده است. البته تسلا نشانهای بیامو روی جلوپنجره و فرمان را پوشانده است تا مشکل حقوقی نداشته باشد. با این وجود به راحتی میتوانیم بفهمیم که با چه خودرویی روبرو هستیم.
همانگونه که مشاهده میکنید هر دو خودرو برای نمایش تفاوتهای فیلتر هوای استاندارد X3 و فیلتر هپا تسلا مدل Y داخل یک کپسول قرار میگیرند. در این زمان سه نارنجک دودزا روشن میشوند و فرد داخل تسلا حالت ویژهای با نام دفاع سلاح زیستی را فعال میکند. فعال کردن این حالت به معنی تصفیه هوا از طریق فیلتر هپا (فیلتر ذرات با کارایی بالا) است. این ویژگی اولین بار در سال ۲۰۱۵ و برای خودروهای گرانتر مدل S و X عرضه شد اما در ادامه تسلا مدل Y هم به این فیلتر مجهز شد. مدل ۳ سدان به خاطر محدودیتهای فضا در کابین فاقد این فیلتر است.
تسلا میگوید فیلتر هپا ۱۰۰ برابر مؤثرتر از آن چیزی است که خودروسازان مطرح در محصولات خود بکار میبرند. در این مقایسه میبینیم که هیچ نشانهای از وجود دود در کابین تسلا دیده نمیشود اما همین موضوع را نمیتوان درباره کابین X3 گفت. البته در ویدئو ابعاد بزرگ فیلتر هپا و مفید بودن آن در جلوگیری از ورود ذرات و دود به کابین را مشاهده میکنیم. جدای از تسلا، مرسدس هم در حال استفاده از فیلترهای هپا در سدان های الکتریکی EQE و EQS است. بیامو هم فیلتر نانو ذرات را برای سری ۵ عرضه کرده است تا هوای داخل کابین را تمیز نگه دارد. مشتاقیم ببینیم نسل جدید سری ۷ که به زودی معرفی میشود از چه نوع فیلتری برای بهبود هوای داخل کابین استفاده میکند.
Silent
۹ بهمن ۱۴۰۰“””تسلا میگوید فیلتر هپا ۱۰۰ برابر مؤثرتر از آن چیزی است که خودروسازان مطرح در محصولات خود بکار میبرند”””
این فیلتر یکی از چندین بروز رسانی TESLA زیر کابین مدل های 2022 هست که توو دل همون افزایش قیمت تولیدات جدیدش تعریف کرده بود.
Taha Malek
۹ بهمن ۱۴۰۰وای چه کالای گران بهایی که افزایش قیمت هارو توجیح کنه.
بازهم قمپز های بی مورد تو برو درزای ماشینت رو درست کابین های پلاستیکی(که بهش میگید لوکس) که هیچ جاش چفت نیست رو درست کن بعد بیا فیلتر هپا بزار رو ماشینت
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۹ بهمن ۱۴۰۰آره دوست عزیز تسلا مشکلاتی در متریال خودش داشته ولی دلیل بر بد بودن ماشین حساب نمیشه
درسته خیلی از چیز های که خودرو های بنزینی به ما میدن رو از ما نیگیره حتی در گاهی اوقات لنت هارو اما بازم دلیل نمیشه اینطوری در باره اش حرف بزنی
درسته من به حدی از تسلا تنفر دارم که هرر وقت یه تسلا ببینم مطمئن باش بالا میارم
اما دیگه بی انصافی نکن در حق تسلا
امین
۹ بهمن ۱۴۰۰ببخشید ولی غیر از اینا کلی چیز آپدیت میشه اصلا به تو چه وقتی تو ایران نیست به گرون شدن الکی ماشین های داخل ایران ~رون میشن و از اپشن های نداشته شون کم میشه گلایه ٫ن
امین
۹ بهمن ۱۴۰۰میتونیم مودب باشیم و گفتگو کنیم
کیان
۹ بهمن ۱۴۰۰بنظرم بر خلاف اخلاق چ رفتار حرفه ای هست ک برای ثابت کردن خودت بیای تخریب دیگران و … !!!
ایلان ماسک با توییت کردنهاش و … خوراک خبری خوبی و فراهم کرده، خودش هم رسانه زردی هست
هروقت هم پول کم بیاره شروع میکنه به توییت کریپتویی زدن و …
دستاوردهای تسلا خوب هستن، ولی خب نه در اون حدی ک میگن
در ضمن کسی به این توجه نمیکنه ک فروش بالای تسلا به معافیت مالیاتی و تخفیفهایی بسیار سنگین همراه بوده و …
میثم
۹ بهمن ۱۴۰۰@Silent
طبق متن، این فیلتر از 2015 در مدلهای SوXبوده و از امسال در مدل Y هم نصب شده درصورتی که تمام مدلهای تسلا گرون شدن
پس این فیلتر بخشی از اون افزایش قیمت نیست
Silent
۹ بهمن ۱۴۰۰میثم “”این فیلتر بخشی از اون افزایش قیمت نیست”” چرا هست چون:
از 2014 روی مدل های پرچمدار بوده ولی زین پس قراره به عنوان “”کیت استاندارد”” نه اپشنال روی تولیدات 2022 مدل Y که از مجموعه فرمونت خارج می شن فعلا البته, سوار شه! لازم هست بگم حدود 500 دلار برای مدل های s قیمت می خوره همین فیلتر.
(ابعاد این فیلترهای بسیار بزرگتر از فیلترهای نرمال هست و نمی دونم چطور در انجین های درون سوز فضا تعریف می شه)
نکته کلی در مورد تولیدات TESLA مخصوصا دو مدل 3 Y توسعه و بهبودهای پیوسته ای هست که برخلاف سایرین که در قالب نیو فیس و مواردی از این دست نام می برن روی تولیداتش اعمال می کنه مثلا cpu های این دو مدل از intel به AMD در حال تغییر هست که بهبود سرعت پردازش مانیتور رو همراه داره یا مواردی از قبیل
بهبود سطح کیفی کابین
رخ چراغ های جلو
پمپ گرمایش نسل جدید که بهبود عملکرد باطری رو منجر می شه
شیشه های جدید و … که یکبار کامل کامنت زدم نمونه ای از این تکامل تدریجی مدل های y 3 هست.
…………..
برای مدل Y 2022 دو تغییر عمده پیش رو باطری های جدید هست که خب داستانی هست و احتمالا شاهد تغییر سیستم تعلیق ش هم باشیم.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۹ بهمن ۱۴۰۰بازم لازمه بگیم لوکس بودن به دو متر چوب چرم نیست.
Taha Malek
۹ بهمن ۱۴۰۰چوب که والا کیفتش اندازه MDF هم نیست
AMIR / ARMI
۹ بهمن ۱۴۰۰یکی داشت میگفت لوکس نیست
ولی ظاهراً از لوکس های آلمانی تجهیزات بیشتر داره برای رفاه سرنشینان
باز اون حرف معروف اگه چرم قرار بود یه چیزی رو لوکس بکنه
گاو الان لاکچری ترین حیوان زمین بود
حسین
۹ بهمن ۱۴۰۰این تف سربالایی که داری میندازی اول به لینکلن و کادیلاک بر میگرده چون اونا هستن که بیش از همه از لوکس بودن فقط چرم و چوب به ارث بردن نه تکنولوژی و فناوری. تکنولوژی بنز کجا اون دوتای دیگه کجا.
M.Kkarimi
۹ بهمن ۱۴۰۰(( تناقض !! )) …
اونجایی که باید بین آمریکایی فن و تسلا فن بودن یکی رو انتخاب کنی ، ولی دو تاشو انتخاب میکنی و همه چی خراب میشه …!!
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۹ بهمن ۱۴۰۰این حرف
اینقدر حق بود که باید به خاطرش یه دقیقه سکوت کنم
به خدا تیکه نمیدازم
همینه همیشه گفتم بازم میگم آمریکایی فن ها تسلا رو نباید از خودشون بدونن!
R@m!n
۹ بهمن ۱۴۰۰😂😂😂😂
قشنگ قیچی برگردون گل به خودی
Elmiraj
۹ بهمن ۱۴۰۰دیگر لوکس های آمریکایی ( لینکلن و کادیلاک ) از ۷۰ سال پیش چوب و چرم و در ماشین هاشون بکار میبردن…..چیزی که بین ژاپنی ها گمنام بود….
الان هم در حال توسعه UltraCruise و BlueCruise هستن که بازم برای ژاپنی ها بن بسته…
( البته جنرال موتورز داره یه لطفی بهشون میکنه تا شاید یه چیزی یاد گرفتن )
حسین
۹ بهمن ۱۴۰۰الان عهد بوق نیست جناب المیراج. تو سه دهه اخیر چیکار کردن لینکلن و کادیلاک؟ سوپرکروز؟ اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه ژاپنی بود. اولین هیدروژنی هم ژاپنی بود. اولتراکروز؟ اولین خودران سطح سه دارای مجوز مال هونداست.
اولین بار لکسس اتوپارک رو وارد صنعت خودرو کرد به عنوان یک سیستم کمک راننده.
حالا که ب ضررت شد تبدیل شدی به حامی چرم و چوب و هشت سیلندر بی مصرف؟
جنرال موتور بره به خودش لطف کنه که داره بازار کشور خودشو از دست میده. بقیشون هم آویزون فرانسوی ها شدن.
Elmiraj
۹ بهمن ۱۴۰۰برای به چالش کشیدن کل خودروسازی ژاپن کافیه یک چهارم نوآوری ها و اختراعات جنرالموتورز را لیست کنم……
mos
۹ بهمن ۱۴۰۰Elmiraj
الان معلوم نشد بالاخره چوب و چرم لوکسه یا پلاستیک تسلا؟
GM and Cruise announced in October 2018 that they joined with Honda to build a new autonomous vehicle, with Honda contributing $ 2 billion over 12 years to develop purpose-built autonomous vehicles that can be manufactured at high volume for a variety of uses globally.
این چند خط هم برای جواب دادن به حرف آخرت کافیه.
جنرالموتورز اگه میخواد به کسی لطف کنه بهتره به خودش لطف کنه تا از این وضعیت بیرون بیاد.
Elmiraj
۱۰ بهمن ۱۴۰۰خبر جدیدی نیست و قبلاً هم میدونستم هوندا بابت اشتراک سیستم خودران دو میلیارد دلار پول به GM داده…
سامورایی | 武士
۱۱ بهمن ۱۴۰۰تو اومدی عکس ماشینی که انشالله قراره 45000000000000000000000000000000000000سال دیگه تولید بشه رو گذاشتی پروفایلت که چی بشه؟
الان عصر هجر نی المیراژ …. الان میخوام بدونم لینکلن و کادیلاک کجان؟
هی دارن از آلمانیا میبازن توی اون مقاله خودمو شرهه شرهه کردم که فقط بگم کادیلاک خوبه
ولی خب نیست
در ضمن من فهمیدم چرا این ماشینو گذاشتی پروفایلت
که اگه یه وقت خدا بخواد 300000000000000000000000000000000000000 سال دیگه که تولید شد بگی آره من یه سهمی از آینده دارم!!!!!!!!
“برای به چالش کشیدن کل خودروسازی ژاپن کافیه یک چهارم نوآوری ها و اختراعات جنرالموتورز را لیست کنم……”
با این حرفت به ما فهموندی که هیچی از خودرو نمیدونی و فقط ادعا داری…تو نمیدونی ژاپنیا چه کار هایی که نکردن اونا
همه چی ساختن… توی دهه هشتاد وقتی آمریکایی ها توی عصر تاریکی بودن ژاپن داشت نسل طلایی تویوتا و نیسان و
هوندا و خیلی از خودرو های دیگه رو تولید میکرد!!!!
پدال … می دونی میخوام چی بگم درسته؟….پاک نکن … زشته
کیان
۹ بهمن ۱۴۰۰دوست عزیز لوکس بودن با آپشن بنظرم دو مقوله جدا از هم هستن ک شما داری قسمه هارو میریزی تو ماستا !!!
بعدش تسلا واقعا به جز خودرانی ک در آمریکا عرضه میکنه چه چیز بیشتری عرضه کرده ک شما اینقدر میگی رفاه حال و … ؟
این سوال ممنون میشم ج بدین
و اینکه چند درصد سهام تسلا برای شما هست، اگر این یکی رو هم جواب بدی فکر کنم خیلی خوب بتونم درک کنم این همه تعصب روی تسلا رو
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۹ بهمن ۱۴۰۰چرم قرار نیست لوکس بکنه امیر جان
نداشتن لنت بسیار لوکس محسوب میشه
پس تسلا لوکس ترین ماشین روی زمینه
پدال از صب تا حالا داری نظرامو پاک میکنی
sam
۹ بهمن ۱۴۰۰آها
فیلتر هپا و صدای fart از هر صندلی شدن تجهیزات رفاهی و لوکس
جواد
۹ بهمن ۱۴۰۰بابا تو دیگه کی هستی هر چی میشه میخای اینو با آلمانی ها مقایسه کنی آقا بیخیال شو کسی که پول بنز و آئودی داشته باشه به این جاروبرقی نگاه نمیکنه
sam
۹ بهمن ۱۴۰۰تسلا فنای امروز همون آمریکایی فنای قدیم هستن که سال ها تو هر رقابتی شکست میخوردن و این شکست تبدیل به عقده شده بود . و حالا با استفاده از تسلا میخوان عقده گشایی کنند 🙂
TOM KRISTENSEN
۹ بهمن ۱۴۰۰هِ
الان مخالفای تسلا میان میگن چرم و درز و …
اگه اونجوری بود که الان رولزرویس لوکس ترین خودروی جهان بود،مهم اون تبلتیه که رو داشبورد چسبوندن،مهم اینه که شتابش از رولزرویس بهتره،حالا چرم رو میدی اصغر کفشی سر چهار راه برات درستش میکنه، لای درزاشم پارچه پر میکنی،ماشین میشه یه پا فانتوم.
زنده باد تسلا ⭐ زنده باد لوکس ترین خودروی لوکس
زنده باد شتاب جارو برقیییه، زنده باد تبلت بزرگ
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۹ بهمن ۱۴۰۰چرا زنده باد؟؟
خب بزارین من براتون بگم
نابودی خودرو های بنزینی نابودی لذت رانندگی نابودی اون صدایی که روح آدمو آروم
خیلی میان تو نظرات میگن چرا اینقدر از تسلا متنفری مگه باهاپدرکشتگی داری؟
در جواب باید بگم دلیل همین بالایی هاس که بهتون گفتم وگرنه تسلا از نظر شتاب سرعت و آپشن رقیب جدی ای برای بسیاری از بنزینی ها محسوب میشه
rezars pc
۱۰ بهمن ۱۴۰۰دوست عزیز شتاب جزو لوکس بودنش نیست بخدا
ببینین دوستان هم اپشنا تو لوکس بودن مهمه (تسلا هم خوب داره فت و فراوون ) بنز کلی اپشن داره بی ام و کلی داره
هم توجه تو طراحی کابین و جزئیات و ریزه کاری ها
هم نوع متریال به کار برده شده
تسلا طراحی کابینش خیلی مینیماله من اینطوری دوس ندارم یکی میتونه دوس داشته باشه زوری که نیست من ظراحی کابین مث بنتلی دوس دارم مث پاگانی دوس دارم عادیه مثلا کابین مدل ۳ تو ذوقم بزنه نمی گم ماشین بدیه میگم طراجیشو دوس ندارم و طراحیم سلیقست
لوکسترین برندم رولز رویسه ولی بنتلی رو من ترجیح میدم رولز رویس ۵ درصد لوکستره ولی خیلی گرونتره
ALIREZA
۹ بهمن ۱۴۰۰زنده باد دیزل گیت😂😂😂😂😂
حسین
۹ بهمن ۱۴۰۰نکنه فیلتر هپا رو هم میخوان بزنن به نام تسلا؟ فیلتری که کارایی بالای 99/99 درصد داره و چیز رایجی هست هم در اتاق عمل هم در برخی صنایع. این یکی رو دیگه به اسم تسلا نزنید عالی جنابان صاحب دیتا.
میثم
۹ بهمن ۱۴۰۰ما تو خونه دستگاه تصفیه هوا داریم فیلتر هپا داره برای مادرم خریدم چون مشکل قلبی داره بخاطر همینم
این مورد برام خیلی مهم بود که درصد بالایی هوا رو تصفیه کنه و در عمل داریم تاثیرشو میبینیم.
واقعا کارکرد بالایی داره و البته گرونه و همون موقع هم گفتن اگه این فیلترو نذاری بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تصفیه میکنه ولی اگه اینو بزاری ۹۹.۹٪ تصفیه میکنه که ما هم گرفتیم. دستگاهمون هم چینیه و خیلی هایتکنولوژی نیست.
منظور اینکه چیز خاصی نیست که بخواد این همه تو بوق و کرنا کنه. این نوع فیلتر تو بازار پره. بقیه شرکتها اگه نمیذارن رو ماشیناشون کمکاری از خودشونه وگرنه اصلا تکنولوژی خاصی نداره
بنظرم دوستان اگه فرد بالای ۵۰-۵۵ سال دارن و تو شهرهای آلوده مثل تهران زندگی میکنن، حتما یدونه حتی کوچیکشو تهیه کنن.
الان یه شرکت ایرانی هم زده که گارانتی خوبی داره ولی کمی گرونه ولی جنسش از چینیها بهتره
rezars pc
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ولی به نظرم خوب بود نوعی بذارنش تو مدل۳ هم بشه سهم یزرگی از بازار تسلا داره هرچند نمی دونم من یه مشکلی کلا با ۳ و y دارم باهشون کنار نمیام با اس و ایکس بیشتر حال میکنم حداقل بیرونش قشنگ تره
Elmiraj
۹ بهمن ۱۴۰۰این فیلتر بزرگ باعث حذف 99.97 درصد ذرات شیمیایی ، بیولوژیکی و گرد و غبار از کابین ماشین میشه…..
.
در جریان آتشسوزی های کالیفرنیا تعداد زیادی از دارندگان Model X پیام های تشکر و قدردانی را برای پیج های ایلان ماسک و تسلا فرستان .
همچنین در روز های شیوع کرونا هم بدلیل ایمنی ایجاد شده توسط این فیلتر model x از سوی چند مجله بعنوان ایمن ترین خودروی حال حاضر شناخته شد .
کیان
۹ بهمن ۱۴۰۰من فکر میکنم اینکه با نداشتن لنت ایمنترین باشی خیلی شاهکارتر هست
باید به تسلا و کنترل کیفیش از این بابت تبریک گفت
من واقعا فکر میکنم احتمال رخداد همچین چیزی حتی تو ایران خودرو و یا سایپا هم صفر باشه ولی اینکه تسلا …
ارین صاحب جمعی
۹ بهمن ۱۴۰۰اخه یکی نیست بگه بی ش.ر.ف تو اول ماشینا تو با لنت ترمز بده بیرون بقیش پسشکشت چقدر این بشر حال بهم زنه لکسوس و تویوتا یک عمر دارن با بنز و بی ام و رقابت میکنن این کارای کثیفو نمیکنن تو چرا انقدر پدر فلانی چرا نرفتی مدل ix که رقیب این ماشینه را بیاری قشنگ دارم سوزش ایلان ماسک را حس میکنم از اینکه بازم بی ام و اول شد منتظر اخبار بدت هستیم اقای ماسک یک روزی میرسه که همه به هیکلت بخندن البته با از بین دستگاه های شارژت که مثلا خواستن لاپوشانی کنن بگن دزدی سینمای بوده ولی برام سواله چرا با جایگاه های دیگه اینکارو نکردن و با مال تو کردن اینکارو کردن شما سعی کن گاف های رانندگی خودکارت را درست کنی و ماشین هاتو بالنت ترمز به مردم تحویل بدی و یک پولی به مجری cnn هم بدی که یک وقت فرمون از دستش در نره 😆😆😆😆😆🤣🤣🤣🤣🤣😅😅😅🤣🤣🤣😅😅 حالا بسوز که داریدخوب میسوزی
میثم
۹ بهمن ۱۴۰۰داداش به اعصاب خودت مسلط باش
خون خودتو کثیف نکن ارزش نداره
شاهین
۹ بهمن ۱۴۰۰پدال اگر میشه کمتر روی اخبار تسلا کار کنید
جو سایت دیگه داره تهوع آور میشه. یه عده بچه سال تا خبر تسلا رو میبینن کمربند انتهاری میبندن. هیچکسی هم هیچی نگه اینا خودشو جر میدن با انفجار درونی. چقدر فشار میخورید اخه؟ سیب بخورید بجاش
یه برند از یه مکان خارجیه که داره توی پلتفرم متفاوت کار و تبلیغشو میکنه شمارو س ن ن که فشارتون میوفته کف پاتون. با کارخونه سازنده پرایدتون درحال رقابته که اینجوری تحت فشارید؟
کمرنگ تر بشید سایت قشنگ بشه دیگه شورشو درآوردید. بخدا ما هم بلدیم هیتر بازی دربیاریم ولی به عقلمون نمیرسه متاسفانه
کیان
۹ بهمن ۱۴۰۰انصافا تو بحث از قطعات زدن ممکنه بتونیم بگیم با کارخونه پراید سازیمون میخواد وارد چالش و رقابت بشه
احتمالا تسلا سایپا رو به چالش نذاشتن لنت روی ماشین دعوت کنه و …
امیرحسین
۱۰ بهمن ۱۴۰۰جریان آمریکایی فن ها با تسلا فن ها جداس
قاطی نکنید
تسلا یه راهبرد جداگانه ای از صنعت خودرو رو شامل میشه
و تو این زمینه یکی از پیشگام ها بود
خیلی زود محصولات الکتریکی رو توزیع کرد و صنعت خودرو سازی رو دگرگون کرد شاید زود بود توزیع خودرو های الکتریکی از دیدگاه خیلی از شرکت ها
ولی واقعا اینکه تسلا رو بچسبونید به آمریکایی فن ها اشتباه س
اگه ما عقده داشتیم نیاز نیس با تسلا بیایم بگیم شدیم این
خودرو های دیگه ای هم هستن
اصن فلسفه خودرو سازی آمریکا با آلمان یا سایر نقاط خیلی متفاوت نمیتونید با هم مقایسه کنید
همه می دونیم دلایل عشق به خودرو های آمریکایی چه چیزیه
و همه میدونم چرا یه نفر فن آلمان
برای مثال
همینقدر که آلمانی های ظرافت به خرج میدن و همه دوست دارن
ما علاقه ای چندان نداریم کمون کنیم
ما عاشق ماسل های حجیم با اسب بخار کمتر از موتور های توربو شارژ آلمان و صدای بیشتریم این یعنی عشق
بی احترامی دارم نمیکنم
من آمریکایی و ایتالیایی فنی هستم که عاشق ماشینای آلمانی هم هستم مث آئودی و پورش
مسائل نامربوط رو قاطی نکنید
User
۱۰ بهمن ۱۴۰۰آقاجان لینک ویدیو رو بذار . ما که اینطوری نمیتونیم آپارات رو ببینیم