رویترز در تحلیلهای اخیر خود به توانایی بهروزرسانی از راه دور محصولات تسلا و ارتباط آن با فراخوانهای این خودروساز پرداخته است. این خبرگزاری همچنین تسلا را با دیگر خودروسازان مقایسه کرده است و به دنبال فهمیدن این موضوع بوده است که چه تعداد از فراخوانها با بهروزرسانیهای از راه دور این برند ارتباط دارند.
رویترز میگوید بهروزرسانی نرمافزاری تسلا میتواند باعث انجام سریع و کاراتر فراخوانها شود. این خبرگزاری همچنین اظهار میدارد شاید خودروسازان رقیب به تسلا حسادت کنند. البته نیمه خالی لیوان هم وجود ریسکهای بالقوه است زیرا خودروها بیش از پیش به کامپیوترهای متحرک تبدیل میشوند.
تسلا این اواخر فراخوانهای متنوعی داشته است و بسیاری از آنها با بهروزرسانی از راه دور حل شده است. علیرغم تعداد بالای فراخوانهای تسلا در ماههای اخیر، این برند در طول ۲ سال گذشته فراخوانهای کمتری نسبت به سایر خودروسازان داشته است. رویترز برای مقایسه این فاکتور نمودار زیر را منتشر کرده است:
همانگونه که مشاهده میکنید تسلا کمترین میزان فراخوان در طول این بازه زمانی را داشته است و بسیاری از آنها نیز با بهروزرسانی از راه دور حل شدهاند.
رویترز به لیست بلندبالای فراخوانهای اخیر تسلا اشاره دارد و هشدار میدهد که حل سریع مشکلات شاید همیشه جواب ندهد. اینکه تسلا فورا و به راحتی مشکلات محصولاتش را رفع میکند بسیار خوب است اما فراخوان موردبحث بهصورت گسترده تائید یا آزمایش نشود ریسک مشکلات بعدی وجود خواهد داشت.
تسلا بهصورت روتین چنین بهروزرسانیهایی را منتشر میکند و سپس این بهروزرسانیها به مشکلات دوباره تبدیل میشوند. شاید برخی افراد معتقد باشند این بهروزرسانیها آماده عرضه نیستند اما تسلا سریعاً آنها را ارائه میکند و میداند که همیشه میتواند مشکلات را سریعاً برطرف کند. یکی از مدیران اسبق تسلا گفته است:
قطعاً یک طرز فکر وجود دارد که می گوید شما میتوانید آن را به حدی سریع رفع کنید که ریسک بالا را میپذیرید
بهطور خاص رویترز به ویژگی “توقف رولینگ” اشاره میکند که در تکنولوژی خودران کامل بتا وجود دارد. ظاهراً این ویژگی باعث میشود خودروها تصمیماتی مشابه انسانها بگیرند اما نتیجه نهایی باعث تعرض به قوانین شده است.
در این تحلیل مفصل همچنین به رگلاتورها اشاره شده است که هنوز نمیتوانند به نگرانیهای نرمافزاری پاسخ دهند. یکی از وکلایی که با شکایات خودرویی سر و کار دارد میگوید:
من هیچ سندی که نشان دهد NHTSA کارکنانی با تجربه برای روبرو شدن با مشکلات نرمافزاری دارد را ندیدهام
روش نرمافزاری تسلا کاملاً گیراست و میخواهد با تکنولوژی بالایش به رخ همگان کشیده شود. ایلان ماسک مدیرعامل این برند گفته است اگر شما شکست نخورید به حد کافی خلاق نخواهید بود. قطعاً این گفتهها درست است اما این شکستها با هزینههایی همراه هستند. سؤالی که پیش میآید این است: آیا این ریسکهای بالقوه ارزش نتایج به دست آمده را دارند؟
یکی از مدیران کانسومر ریپورتز اظهار میدارد:
خودروی ۲ تنی مشابه یک کامپیوتر رومیزی یا لپتاپ نیست. خودروسازان و تأمینکنندگان آنها باید نرمافزارهایی را تهیه کنند که در مواجهه با مشکلات مرگ و زندگی عملکرد ایمنی داشته باشند
احمد
۱۷ اسفند ۱۴۰۰آفرین به دو شرکت بزرگ تسلا و هیوندای که تو مدت کم پیشرفت زیادی داشتن و کمترین فراخوان رو دادن برعکس خودروسازان ژاپنی مخصوصا نیسان و تویوتا که در صدر لیست فراخوان و آتش سوزی هستند
Saeed
۱۷ اسفند ۱۴۰۰والله من هرچی نگاه می کنم تویوتا تو رده بندی فرخوان این مقاله نیست با اینکه تعداد فروشش خیلی بیشتره نیسانم یه پله بالاتر از هیونداس
مردیم از خوشی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰دیدید؟
کم ترین فراخوان را داشته ولی توی اخبار فراخوان ها همیشه اسمش پر رنگ هست !!! تنها یک جو روانی علیه تسلا !
دقیقا مثل خبر دیروز ، هر روز هزاران نفر تو بنز و تویوتا و … تو جاده ها فوت میکنند ولی چون یکیشون تو تسلا بوده میشه تیتر خبر ها 😂
با جنگ روانی و با رسانه ها میشه آمار عالی و بی نظیر را بد جلو داد !
مردم فکر میکنند تسلا خیلی فراخوان داره در حالی که در واقعیت اینطور نیست
اینجا همه میگند تسلا ناامن هست در حالی که بالاترین امتیازات ایمنی را از سازمان های مختلف گرفته
و…
از این نوع پیروزی خوشم میاد وقتی که همه مسخرتون میکنند و ناامیدانه نگاهتون میکنند شما آینده ای را میسازی که دیگران رویایش هم نمی دیدند
Godzilla
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ببین داداش گلم شما خیلی واسه من عزیزی
رو چش ما جا داری
تاج سری
ولی از کاه کوه نساز
من نمیگم تسلا فراخوان داره اگرم داشته باشه خوبه یعنی متعهده
کسی نا امیدانه تسلا رو نگاه نمیکنه اصلا کسی نگاش نمیکنه میدونی….کلا تسلا چون زیاد از حد زبون طراحیش فرق میکنه
کسی چشم دیدنشو نداره کلا (منظورم شرکت های دیگه بودن)
مردیم از خوشی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰تفاوت به معنای بد بودن نیست
امین
۱۸ اسفند ۱۴۰۰اونایی که دیسلایک کردین اونایی هستید که همهچیز رو از قیافه میبینید
میثم
۱۷ اسفند ۱۴۰۰“”ایلان ماسک مدیرعامل این برند گفته است اگر شما شکست نخورید به حد کافی خلاق نخواهید بود. قطعاً این گفتهها درست است اما این شکستها با هزینههایی همراه هستند””
این هم باید اضافه بشه که این هزینهها را عمدتا مصرفکننده ها دارن می پردازن که بعضا هزینههای جانی هم بوده.
تمام اینها به این دلیله که هیچ قانون و چهارچوب خاصی در این مورد وجود نداره.
هرچند خود مصرف کننده ها هم دستورالعملهای این سیستمها رو کامل اجرا نمیکنن و زیادی روشون حساب میکنن
دوستان تسلا فن جوش نیارن
منظورم فقط تسلا نیست
Clean energy (صیانت!)
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ایلان ماسک مرد خیلی بزرگیه….
واقعا فراتر از زمان ماست
UNAS
۱۷ اسفند ۱۴۰۰شما با با جنگ روانی و با رسانه ایرانخودرو را خوب و عالی نشون بده
ببینیم
بردیا
۱۷ اسفند ۱۴۰۰اینا انقدر کامپیوتری شدن احتمال هک شدن ندارن ؟
میثم
۱۷ اسفند ۱۴۰۰چرا ندارن
حتی ماشینهای سادهتر هم هک میشن
یه آزمایشی رو محصولات جیپ چند سال پیش انجام شد و خیلی قسمتهاشو براحتی با یه لپتاپ هک کردن
فکر کنم مقالهش تو پدال موجود باشه
ولی هک تسلا از همه سختتره چون فناوریش خیلی از بقیه بالاتره
heshmat021
۱۷ اسفند ۱۴۰۰همونقدر که امکان هک شدن گوشی و وسایل دیگه
حساب ها و چیزای دیگه وحود داره
احتمال هک شدن اینم وجود داره
ولی خوب شرکت های بزرگ برا امنیت نرمافزاری هزینه زیاد میکنن و برای پیدا مردن مشکلات جایزه هم میزارن
ارین صاحب جمعی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰الان من نفهمیدم چی شد الان چون تسلا فراخوان نمیده و یک پیرمرد توش میمیره و یا اینکه هیوندای فراخوان نمیده موتورش دچار اتش سوزی میشه خیلی کار خوبی میکنن که اسمشو پیشرفت میذارید یادش بخیر یک زمان صنعت خودرو پیشرفتش تو ساخت ترمز abs و کمربند ایمنی بود الان اینکه کی کمتر فراخوان میده شده جزئی از پیشرفت های خودروسازی 😑😑😑😑 واقعا حیف برای افرادی که اینو پیشرفت میبینید
امین
۱۷ اسفند ۱۴۰۰این پیشرفت نیست پس پیشرفت چیه ؟ بیان ماشین اتمی بزنن الان که تکنولوژی داره پیشرفت میکنه همه بخاطر جدید بودن هیت میدن
Clean energy (صیانت!)
۱۷ اسفند ۱۴۰۰واقعا حیف افراد متعصبی مثل تو که چشم دیدنو ندارید!
حیف واقعا حیفه که پیشرفت شرکتا رو نبینید
واقعا هم برات متاسفم
تو که آلمانی فنی به آلمانت برس کاری به کره نداشته باش
ملت دعوای خودشونو میکنن شما بیشتر تحریک نکن
اه اه
ارین صاحب جمعی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰میدونید مشکل ما چیه ؟؟؟ اینکه جناب مردیم از خوشی یکبار میاد میگه فراخوان دادن خیلی خوبه یعنی احترام به مشتری ولی وقتی اسم تسلا میاد و میبینه که فراخوان کمه همه چی در نظر ایشون برعکس میشه و میفرمایند میبینید چقدر فراخوانش کمه چقدر خوبه جوسازی نکنید درباره تسلا . خواهشا خود واقعیتون باشید اگر خوبه برای همه خوبه اگه بده برای همه بده
مردیم از خوشی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰من الان کجا از خوب یا بد بودن فراخوان حرف زدم ؟
من دارم میگم نسبت بقیه کم ترینه ولی اخبارش پیش تر سر تیتر خبر هاست
الان مثلا فورد این همه فراخوان داشته ولی یه خبر هم ازش تو پدال نیست
Elmiraj
۱۷ اسفند ۱۴۰۰در بیش از دو سال سرجمع ۱۹ فراخوان داشته ( کمترین میزان نسبت به خودروهای فروخته شده ) که ۷ تای آن با آپدیت نرم افزاری برطرف شدن…
قبلاً هم گفتیم زمانی که تسلا روی توسعه نرم افزار قدرتمند و هوش مصنوعی کار میکرد ، رقبا سرگرم چوب و چرم و چند صدم ثانیه تایم پیست بودن…!!! و راه تسلا را غیر ممکن میدونستن…
حالا که بیش از یک دهه اختلاف تکنولوژی بوجود اومده ، بایدم اینجوری به رخ بکشه…
Clean energy (صیانت!)
۱۷ اسفند ۱۴۰۰اگه تسلا تو پیست سریع بود:
رقبا دنبال چرم و چوب و شتاب های بی استفاده در مسیر مستقیمن
باید بریم توی پیست تا ببینیم چیکار می کنه… اختلاف و گسل روهم مشاهده میکنید
😐
امین
۱۸ اسفند ۱۴۰۰نوربرگ رینگ اس ولاد رکورد الکتریکی ها رو داره