تسلا

به‌روزرسانی از راه دور محصولات تسلا، یک چاقوی دولبه!

رویترز در تحلیل‌های اخیر خود به توانایی به‌روزرسانی از راه دور محصولات تسلا و ارتباط آن با فراخوان‌های این خودروساز پرداخته است. این خبرگزاری همچنین تسلا را با دیگر خودروسازان مقایسه کرده است و به دنبال فهمیدن این موضوع بوده است که چه تعداد از فراخوان‌ها با به‌روزرسانی‌های از راه دور این برند ارتباط دارند.

رویترز می‌گوید به‌روزرسانی نرم‌افزاری تسلا می‌تواند باعث انجام سریع و کاراتر فراخوان‌ها شود. این خبرگزاری همچنین اظهار می‌دارد شاید خودروسازان رقیب به تسلا حسادت کنند. البته نیمه خالی لیوان هم وجود ریسک‌های بالقوه است زیرا خودروها بیش از پیش به کامپیوترهای متحرک تبدیل می‌شوند.

تسلا این اواخر فراخوان‌های متنوعی داشته است و بسیاری از آن‌ها با به‌روزرسانی از راه دور حل شده است. علیرغم تعداد بالای فراخوان‌های تسلا در ماه‌های اخیر، این برند در طول ۲ سال گذشته فراخوان‌های کمتری نسبت به سایر خودروسازان داشته است. رویترز برای مقایسه این فاکتور نمودار زیر را منتشر کرده است:

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید تسلا کمترین میزان فراخوان در طول این بازه زمانی را داشته است و بسیاری از آن‌ها نیز با به‌روزرسانی از راه دور حل شده‌اند.

رویترز به لیست بلندبالای فراخوان‌های اخیر تسلا اشاره دارد و هشدار می‌دهد که حل سریع مشکلات شاید همیشه جواب ندهد. اینکه تسلا فورا و به راحتی مشکلات محصولاتش را رفع می‌کند بسیار خوب است اما فراخوان موردبحث به‌صورت گسترده تائید یا آزمایش نشود ریسک مشکلات بعدی وجود خواهد داشت.

بروزرسانی از راه دور تسلا

تسلا به‌صورت روتین چنین به‌روزرسانی‌هایی را منتشر می‌کند و سپس این به‌روزرسانی‌ها به مشکلات دوباره تبدیل می‌شوند. شاید برخی افراد معتقد باشند این به‌روزرسانی‌ها آماده عرضه نیستند اما تسلا سریعاً آن‌ها را ارائه می‌کند و می‌داند که همیشه می‌تواند مشکلات را سریعاً برطرف کند. یکی از مدیران اسبق تسلا گفته است:

قطعاً یک طرز فکر وجود دارد که می گوید شما می‌توانید آن را به حدی سریع رفع کنید که ریسک بالا را می‌پذیرید

به‌طور خاص رویترز به ویژگی “توقف رولینگ” اشاره می‌کند که در تکنولوژی خودران کامل بتا وجود دارد. ظاهراً این ویژگی باعث می‌شود خودروها تصمیماتی مشابه انسان‌ها بگیرند اما نتیجه نهایی باعث تعرض به قوانین شده است.

در این تحلیل مفصل همچنین به رگلاتورها اشاره شده است که هنوز نمی‌توانند به نگرانی‌های نرم‌افزاری پاسخ دهند. یکی از وکلایی که با شکایات خودرویی سر و کار دارد می‌گوید:

من هیچ سندی که نشان دهد NHTSA کارکنانی با تجربه برای روبرو شدن با مشکلات نرم‌افزاری دارد را ندیده‌ام

روش نرم‌افزاری تسلا کاملاً گیراست و می‌خواهد با تکنولوژی بالایش به رخ همگان کشیده شود. ایلان ماسک مدیرعامل این برند گفته است اگر شما شکست نخورید به حد کافی خلاق نخواهید بود. قطعاً این گفته‌ها درست است اما این شکست‌ها با هزینه‌هایی همراه هستند. سؤالی که پیش می‌آید این است: آیا این ریسک‌های بالقوه ارزش نتایج به دست آمده را دارند؟

یکی از مدیران کانسومر ریپورتز اظهار می‌دارد:

خودروی ۲ تنی مشابه یک کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ نیست. خودروسازان و تأمین‌کنندگان آن‌ها باید نرم‌افزارهایی را تهیه کنند که در مواجهه با مشکلات مرگ و زندگی عملکرد ایمنی داشته باشند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    آفرین به دو شرکت بزرگ تسلا و هیوندای که تو مدت کم پیشرفت زیادی داشتن و کمترین فراخوان رو دادن برعکس خودروسازان ژاپنی مخصوصا نیسان و تویوتا که در صدر لیست فراخوان و آتش سوزی هستند

    موافقم 11
    مخالفم 23
    1. Saeed

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (22 ديدگاه)

      والله من هرچی نگاه می کنم تویوتا تو رده بندی فرخوان این مقاله نیست با اینکه تعداد فروشش خیلی بیشتره نیسانم یه پله بالاتر از هیونداس

      موافقم 16
      مخالفم 2
  2. مردیم از خوشی

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1449 ديدگاه)

    دیدید؟
    کم ترین فراخوان را داشته ولی توی اخبار فراخوان ها همیشه اسمش پر رنگ هست !!! تنها یک جو روانی علیه تسلا !

    دقیقا مثل خبر دیروز ، هر روز هزاران نفر تو بنز و تویوتا و … تو جاده ها فوت میکنند ولی چون یکیشون تو تسلا بوده میشه تیتر خبر ها 😂

    با جنگ روانی و با رسانه ها میشه آمار عالی و بی نظیر را بد جلو داد !
    مردم فکر می‌کنند تسلا خیلی فراخوان داره در حالی که در واقعیت اینطور نیست
    اینجا همه میگند تسلا ناامن هست در حالی که بالاترین امتیازات ایمنی را از سازمان های مختلف گرفته
    و…

    از این نوع پیروزی خوشم میاد وقتی که همه مسخرتون میکنند و ناامیدانه نگاهتون میکنند شما آینده ای را میسازی که دیگران رویایش هم نمی دیدند

    موافقم 16
    مخالفم 22
    1. Godzilla

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      ببین داداش گلم شما خیلی واسه من عزیزی

      رو چش ما جا داری

      تاج سری

      ولی از کاه کوه نساز

      من نمیگم تسلا فراخوان داره اگرم داشته باشه خوبه یعنی متعهده

      کسی نا امیدانه تسلا رو نگاه نمیکنه اصلا کسی نگاش نمیکنه میدونی….کلا تسلا چون زیاد از حد زبون طراحیش فرق میکنه

      کسی چشم دیدنشو نداره کلا (منظورم شرکت های دیگه بودن)

      موافقم 7
      مخالفم 10
      1. مردیم از خوشی

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1449 ديدگاه)

        تفاوت به معنای بد بودن نیست

        موافقم 5
        مخالفم 6
        1. امین

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (301 ديدگاه)

          اونایی که دیسلایک کردین اونایی هستید که همه‌چیز رو از قیافه می‌بینید

      2. میثم

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        “”ایلان ماسک مدیرعامل این برند گفته است اگر شما شکست نخورید به حد کافی خلاق نخواهید بود. قطعاً این گفته‌ها درست است اما این شکست‌ها با هزینه‌هایی همراه هستند””

        این هم باید اضافه بشه که این هزینه‌ها را عمدتا مصرف‌کننده‌ ها دارن می‌ پردازن که بعضا هزینه‌های جانی هم بوده.
        تمام اینها به این دلیله که هیچ قانون و چهارچوب خاصی در این مورد وجود نداره.

        هرچند خود مصرف کننده ها هم دستورالعملهای این سیستم‌ها رو کامل اجرا نمی‌کنن و زیادی روشون حساب می‌کنن

        دوستان تسلا فن جوش نیارن
        منظورم فقط تسلا نیست

        موافقم 16
        مخالفم 3
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          ایلان ماسک مرد خیلی بزرگیه….
          واقعا فراتر از زمان ماست

          موافقم 7
          مخالفم 5
    2. UNAS

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      شما با با جنگ روانی و با رسانه ایرانخودرو را خوب و عالی نشون بده
      ببینیم

      موافقم 2
      مخالفم 12
  3. بردیا

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اینا انقدر کامپیوتری شدن احتمال هک شدن ندارن ؟

    موافقم 12
    1. میثم

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      چرا ندارن
      حتی ماشینهای ساده‌تر هم هک میشن
      یه آزمایشی رو محصولات جیپ چند سال پیش انجام شد و خیلی قسمتهاشو براحتی با یه لپ‌تاپ هک کردن
      فکر کنم مقاله‌ش تو پدال موجود باشه
      ولی هک تسلا از همه سخت‌تره چون فناوریش خیلی از بقیه بالاتره

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. heshmat021

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (411 ديدگاه)

      همونقدر که امکان هک شدن گوشی و وسایل دیگه
      حساب ها و چیزای دیگه وحود داره
      احتمال هک شدن اینم وجود داره

      ولی خوب شرکت های بزرگ برا امنیت نرمافزاری هزینه زیاد میکنن و برای پیدا مردن مشکلات جایزه هم میزارن

      موافقم 1
      مخالفم 2
  4. ارین صاحب جمعی

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    الان من نفهمیدم چی شد الان چون تسلا فراخوان نمیده و یک پیرمرد توش میمیره و یا اینکه هیوندای فراخوان نمیده موتورش دچار اتش سوزی میشه خیلی کار خوبی میکنن که اسمشو پیشرفت میذارید یادش بخیر یک زمان صنعت خودرو پیشرفتش تو ساخت ترمز abs و کمربند ایمنی بود الان اینکه کی کمتر فراخوان میده شده جزئی از پیشرفت های خودروسازی 😑😑😑😑 واقعا حیف برای افرادی که اینو پیشرفت میبینید

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. امین

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (301 ديدگاه)

      این پیشرفت نیست پس پیشرفت چیه ؟ بیان ماشین اتمی بزنن الان که تکنولوژی داره پیشرفت میکنه همه بخاطر جدید بودن هیت میدن

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. Clean energy (صیانت!)

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      واقعا حیف افراد متعصبی مثل تو که چشم دیدنو ندارید!
      حیف واقعا حیفه که پیشرفت شرکتا رو نبینید
      واقعا هم برات متاسفم
      تو که آلمانی فنی به آلمانت برس کاری به کره نداشته باش
      ملت دعوای خودشونو میکنن شما بیشتر تحریک نکن
      اه اه

      موافقم 5
      مخالفم 2
  5. ارین صاحب جمعی

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    میدونید مشکل ما چیه ؟؟؟ اینکه جناب مردیم از خوشی یکبار میاد میگه فراخوان دادن خیلی خوبه یعنی احترام به مشتری ولی وقتی اسم تسلا میاد و میبینه که فراخوان کمه همه چی در نظر ایشون برعکس میشه و می‌فرمایند میبینید چقدر فراخوانش کمه چقدر خوبه جوسازی نکنید درباره تسلا . خواهشا خود واقعیتون باشید اگر خوبه برای همه خوبه اگه بده برای همه بده

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. مردیم از خوشی

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      من الان کجا از خوب یا بد بودن فراخوان حرف زدم ؟

      من دارم میگم نسبت بقیه کم ترینه ولی اخبارش پیش تر سر تیتر خبر هاست
      الان مثلا فورد این همه فراخوان داشته ولی یه خبر هم ازش تو پدال نیست

  6. Elmiraj

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    در بیش از دو سال سرجمع ۱۹ فراخوان داشته ( کمترین میزان نسبت به خودروهای فروخته شده ) که ۷ تای آن با آپدیت نرم افزاری برطرف شدن…

    قبلاً هم گفتیم زمانی که تسلا روی توسعه نرم افزار قدرتمند و هوش مصنوعی کار میکرد ، رقبا سرگرم چوب و چرم و چند صدم ثانیه تایم پیست بودن…!!! و راه تسلا را غیر ممکن می‌دونستن…

    حالا که بیش از یک دهه اختلاف تکنولوژی بوجود اومده ، بایدم اینجوری به رخ بکشه…

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      اگه تسلا تو پیست سریع بود:
      رقبا دنبال چرم و چوب و شتاب های بی استفاده در مسیر مستقیمن
      باید بریم توی پیست تا ببینیم چیکار می کنه… اختلاف و گسل روهم مشاهده میکنید
      😐

      1. امین

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (301 ديدگاه)

        نوربرگ رینگ اس ولاد رکورد الکتریکی ها رو داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا