ایلان ماسک، بیانگذار تسلا و اسپیس-ایکس، در پنج سال گذشته تبلیغات زیادی درباره نسل دوم تسلا رودستر انجام داده اما هیچگاه به ادعای خود جامه عمل نپوشانده و خودرو یادشده را وارد خط تولید نکرده است. تاخیر تسلا در عرضه نسخه تولیدی رودستر طراحان و علاقهمندان این برند را بر آن داشت که نسل بعدی آن را به تصویر بکشند.
طراحی به نام «ماکسیمیلیان اشنایدر» که سابقا در شرکتهایی چون آئودی، مرسدسبنز، فولکسواگن، میتسوبیشی و هایفای فعالیت داشته، در آخرین تلاش خود، محصولی خیالی از تسلا به نام «اسپیس-ایکس مدل R» را طراحی کرده است. این طرح که در کانال یوتیوب او، «Design to the Max»، منتشر شده است. این ابرخودرو سرکش به شتابدهنده جت نیز تجهیز شده؛ ویژگی که ماسک پیشتر درباره امکان حضور آن در رودستر سخن گفته بود.
همانگونه که در تصاویر هم مشاهده میکنید، سبک طراحی اسپیس-ایکس مدل R با کانسپت رودستر کاملا متفاوت است اما طراح از المانهای آشنای تسلا بهنحو احسن استفاده کرده تا خودروی خود را بهعنوان یک تسلا معرفی کند. از آنجا که این طرح خیالی محسوب میشود و قرار نیست رنگ واقعیت را ببیند، اشنایدر در طراحیاش سنگ تمام گذاشته و تا آنجا که ممکن بوده از المانهای اغراقآمیزی چون خروجی اگزوز روی طاق چرخ، ارتفاع فوقالعاده پایین، کابین شیشهای با انحنای پیچیده و دو خروجی عظیم راکت بهره برده است.
اشنایدر برای تطبیق خودرو با قواعد آیرودینامیکی، کابین را مانند کانسپت لامبورگینی ترزو مولنیو کمی جلوتر از حد معمول قرار داده که البته باعث ایجاد یک نمای جانبی جذاب شده است. از دیگر بخشهای چشمگیر این طراحی، دو صفحه میزبان چراغها عقب هستند که نقش بادشکن و هدایتگر جریان سیال باد را بازی میکنند.
ابرخودروی ایدهآل اشنایدر تماما برقی محسوب میشود اما این برتری را دارد تا درصورت لزوم از پیشرانههای راکت هیدروژن مایع خود استفاده کرده و به حداکثر قدرت ۲۶۰۰ اسب بخار و نهایت سرعت ۴۶۷ کیلومتر بر ساعت دست یابد. او دو نسخه را برای خودرو خود تدارک دیده: نسخه معمولی و نسخه مسابقهای. نمونه مسابقهای اسپیس-ایکس مدل R با بهرهوری از ۲۹۵۰ اسب بخار قدرت به حداکثر سرعت ۵۲۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید!
عملکرد خیرهکننده این خودرو صرفا به حرکت در خط مستقیم خلاصه نمیشود و اشنایدر، طاق چرخهای اسپیس-ایکس مدل R را به خروجیهای جت مجهز کرده تا با ایجاد فشار رو به بالا، نیروی عمودی خودرو افزایش پیدا کرده و چسبندگی خودرو در گذر از پیچها بیشتر شود (موردی که باعث شکستن جریان باد خواهد شد با هدف اصلی طراحی این خودرو همخوانی ندارد). نظر شما درباره این طرح حیرتآور و زیبا چیست؟ آیا صنعت خودرو با نرخ بالای پیشرفت امروزی خود، به تولید خودروهایی تا این حد تخیلی نزدیک خواهد شد؟!
AMANTE
۲۱ شهریور ۱۴۰۱یک لول تازه است و فکر نکنم چنین ماشین هایی ساخته بشن، البته در یک صورت امکان اش هست اونم در دنیای مجازی، منظورم متاورس هست یا دنیا هایی مثل متاورس که محدودیتی در اش نیست.
Phonix
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ماشین هایی با موتور جت ساخته شدن برای شکستن رکورد سرعت روی زمین خیلی هم جدید نیست این ایده
تو صحرای نوادا هعی امتحانشو میکنن
یه سری هم هیوندا برای شکستن یه رکورد با یه سوناتا یا ازورا تقویت شده رفت اونجا
AMANTE
۲۱ شهریور ۱۴۰۱بله درسته و حتی در ماشین های درگ هم استفاده میشه ولی ساخت و توسعه این چنین موتوری برای استفاده ی عمومی سخته، نمونه اش هم دول سیکستین که میخواست از موتور ماشین های درگ استفاده کنه و آخر سر هم بیخیال شد.
kamy
۲۱ شهریور ۱۴۰۱از فردا اگه تو خیابون دیدین یه موشک با 4 تا چرخ زیرش داره میره تعجب نکنین
امیر
۲۱ شهریور ۱۴۰۱تو خیابونای ایران مدل ۲۰۲۰ بیینیم تعجب میکنیم چ برسه چت
mostafa
۲۱ شهریور ۱۴۰۱چقدر زبان طراحی تسلا رو خوب پیدا کرده خوشم اومد
mostafa
۲۱ شهریور ۱۴۰۱چقدر احتمال میدید تسلا از بوستر هوای فشرده در خودرو هاش استفاده بکنه ؟؟
Phonix
۲۱ شهریور ۱۴۰۱هیچ
چون برند سوپر اسپرت ساز نیست
کمال پاشا
۲۱ شهریور ۱۴۰۱چه ربطی داشت هوندا فورد شورلت نیسان مگه سوپر اسپورت ساز هستن ولی سوپر اسپورت هم تولید میکنن تازه تسلا رودستر رو داره
Phonix
۲۱ شهریور ۱۴۰۱سوپر اسپرت هوندا کیه؟
اکورا که خودش اکوراس
شولت هم که صد ساله داره کروت میسازه
فورد هم ماسل کاره موستانگ که یه نسخه قوی داره به نام شلبی
نیسان هم اصلا سوپر اسپرت نداره
یه نیسان زده که کوپه اسپرته
میرزامحمد
۲۲ شهریور ۱۴۰۱اگه شرایتش بود من با اهن کهنه از این بهتر میساختم بشرط حیف از عمری که گذشت داره مگذره😊😊
مهدی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱فاز تسلا چیه ؟
aMiRsHaYaN
۲۱ شهریور ۱۴۰۱۳ فاز فشار قوی
Phonix
۲۱ شهریور ۱۴۰۱خوزستانیه؟:)
۹۱۱
۲۱ شهریور ۱۴۰۱سرعتش،شتابش.به اینها فکر نکردن؟
Amir
۲۱ شهریور ۱۴۰۱سرعتش چرا ولی دیگه شتابش رو نتونسته تصویرسازی کنه
Alan.r
۲۱ شهریور ۱۴۰۱فکر کنم این آقا ایلان فیلم زیاد میبینه