سازگاری بسیار بالا، تشویق کابران به استفاده شارژ AC و تشخیص هوشمند، بخشی از برتریهای سیستم شارژ تسلا به شمار میرود.
تسلا با رونمایی از ایستگاههای سوپرشارژر و تجهیز امکانات لازم برای استفاده از آنها در خودروهایش، از عبارت «NACS» یا استاندارد شارژ آمریکای شمالی استفاده کرد که در آن زمان کمی اغراقآمیز به نظر میرسید. با گذشت زمان اما این فناوری بهبود پیدا کرد؛ تا اینکه اتحادیه مهندسان خودروی آمریکا، «SAE»، در بیانیهای رسمی از خودروسازان برقی خواستند تا امکانات بهرهوری از این فناوری را در محصولاتشان تعبیه کنند. اما چرا فناوری شارژ تسلا تا این حد از باقی رقبا جلوتر است؟
این فناوری از ابتدا جلو بود
تسلا همراه با توسعه خودروهای برقیاش، روی فناوری باتری و زیرساختهای تامین نیروی لازم برای حرکت این محصولات هم تمرکز کرد. توسعه استاندارد شارژ آمریکای شمالی هم بخشی از ماموریت این شرکت بود. یکی از رقبای NACS در این بخش، استاندارد J1772 به شمار میرفت که توسط شرکتهای دیگر توسعه یافته بود؛ مجموعههایی که به اندازه تسلا به توسعه خودروهای برقی متکی نبودند و از این جهت محصولاتی را توسعه دادند که برخلاف سیستم شارژ تسلا، چند بار بهکلی بهروزرسانی شدند. درحالیکه سیستم تسلا با دید بازتر خود، زیرساختهایی ماناتر را تولید کرده بود.
ارتباطات بیشتر
یکی از مزیتهای اصلی سیستم شارژ تسلا، دسترسی کامل مجموعه به اطلاعات شارژ به شمار میرود. به این ترتیب، اگر مشکلی در سیستم شارژ خانگی کاربر رخ دهد، پروتکلهای ارتباط دیجیتالی وجود دارند که خطاها را جمعآوری میکنند و آنها را گزارش میدهند. این ویژگی در شارژرهای J1772 وجود نداشت و مالک را مجبور به مراجعه حضوری به نمایندگی شارژر میکرد؛ بنابراین هزینههای اضافهای برای کاربران رقم میخورد.
تشخیص بهتر
مدیریت بزرگراههای فدرال آمریکا با توسعه فهرستی از خطاها و ارورهای سیستمی محتمل در شارژرها، امکان ارتباط میان آنها را فراهم کرده است که دردسترس سیستم شارژرهای تسلا هم قرار دارد و به آنها کمک میکند. برای نمونه اگر مشکلی در هر یک از بخشهای شارژر ثابت باشد، آن را تشخیص داده و گزارش خواهد کرد.
کابلهای شخصی
در بسیاری از نقاط دنیا، شارژ سطح ۲ تنها از طریق یک سوکت انجام میشود و مالک خودرو را مجبور به استفاده از کابل شخصیاش میکند. پس از اتصال، یک قفل میان سیستم شارژ و خودرو برقرار میشود که از دزدی جلوگیری میکند. این ویژگی به سادهتر شدن سیستمهای شارژر ثابت کمک میکند. سیستم شارژ تسلا از این دسته شارژرها هم پشتیبانی میکند.
پشتیبانی از شارژ یک مگاواتی
اگر سیستم خنککار مناسب موجود باشد، سیستم شارژر تسلا امکان شارژ ۱,۰۰۰ ولتی خودرو را با جریان ۹۰۰ آمپری هم میدهد. اگر هر دو سمت شارژر و خودرو خنککار داشته باشند، این فناوری از ۱,۰۰۰ آمپر هم پشتیبانی خواهد کرد اما متاسفانه هنوز هیچ خودروی تولید انبوهی از خنککار سیستم شارژ خودرو استفاده نمیکند؛ بنابراین سیستم تسلا برای آینده هم آماده است.
سازگاری بالا
یکی از اصلیترین ویژگیهای سیستم شارژ تسلا، سازگاری بالا با سیستمهای برق خانگی ۲۰۸ تا ۲۴۰ ولتی و برق ۲۷۷ ولتی مجموعههای تجاری به شمار میرود. به این ترتیب شرکتهایی که میخواهند یک ایستگاه شارژ ساده را برای کارمندانشان فراهم کنند، نیازی به هزینه اضافه روی مبدل ندارند؛ تبدیل ولتاژ در طی مسیر شارژر انجام خواهد شد. SAE تخمین میزند که هزینه نصب ایستگاههای شارژ ساختمانی برای مراکز درصورت استفاده از استانداردهایی چون J1772 دو برابر هزینه لازم برای نصب J3400 تسلا خواهد بود.
شارژ سه فاز ۵۲ کیلوواتی AC
استاندارد شارژ J3400 تسلا برای سازگاری با شارژرهای بینالمللی ۴۸۰ ولتی سه فاز AC، دو پین اضافه هم دارد که میتواند باعث کاهش هزینه برای مشتریان و مالکان خودروهای برقی شود.
J3400 استفاده از شارژ AC را ترویج میدهد
پروتکل NACS تسلا استفاده از شارژ AC را برای مراکز، دفاتر و شرکتها ارزانتر و راحتتر میکند و اجازه میدهد تا گستره وسیعتری از وسایل نقلیه از سیستم شارژر عمومی بهرهمند شوند. اینکه خودروهای برقی در هر موقعیت ایستایی شارژر شوند، نکتهای ایدهآل و مثبت به شمار میرود.
Nismo
۲۴ مهر ۱۴۰۳سوپرشارژ الکتریکی و تسلا و این سوسول بازیا واسه ما معنی نداره
ما فقط یه سوپرشارژ میشناسیم اون سوپرشارژ دوج با صدای زوزه است
Lionheart
۲۴ مهر ۱۴۰۳تا حالا چن تا هلکت و دیمن داشتی؟
amirkhanzadeh
۲۴ مهر ۱۴۰۳سوپر شارژ خوبه
رو اعصاب ماشین بذاری چند ساعت شارژ بشه
حتی این پرچم دار های برقی خوب هم بین 40 تا یک ساعت طول می کشه تا شارژ شند که خیلی واقعا رو مخه مخصوصا اگر خیلی از افراد تو اون ناحیه خودروی برقی داشته باشند
ممد ژانگولر
۲۴ مهر ۱۴۰۳خداوکیلی تسلا کارش درسته .
ی موشکو دنده عقب چسبوند به لانچ پرتابش .
یعنی هر چی جا بزن بود عرق شرمندگی رو پیشونیش موند .
سبحان
۲۴ مهر ۱۴۰۳مطلب کامل و مفیدی بود
ممنون
JaMsHiD_R1988
۲۴ مهر ۱۴۰۳تویوتا داشت روی یه موتور چهار سیلندر پرفورمنس کار میکرد به کجا ها رسید؟
JDM سابق
۲۴ مهر ۱۴۰۳من بار ها گفتم از برقی خوشم نمیاد
ولی تسلا واقعاً از بقیه برقی سازا جداست (منظورم این نیست تسلا رو دوست دارم، اما تحسینش میکنم)
چند مدت پیش یکی از برند های معتبر یه تسلا میخره
بخاطره یه فناوری خاصی که داره میبره کالبد شکافی کنه، نوع فناوری و اسم برند رو نمیگم که بحث و جدل به راه نیوفته
تو سایت کم جنجال نداریم