تحلیلگران وال استریت تخمین زدهاند که ارزش شبکه سوپرشارژر تسلا به سه تا شش درصد از درآمد آن یعنی به تجارتی ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد.
چند سال پیش تسلا در پستی وبلاگی گفته بود که شبکه سوپرشارژر این برند هیچ گاه یک مرکز سود نخواهد بود اما ظاهراً تصمیم تسلا تغییر کرده است. در ابتدا تسلا بسیاری از مشتریان خود را با شبکه رایگان و نامحدود سوپرشارژر به سمت مدلهای S و X جذب کرد.
پیش بینی محققان ارشد سهام وال استریت این است که کسب و کار سوپرشارژرهای تسلا تقریباً ۳ تا ۶ درصد از درامد کل این شرکت را تشکیل میدهد که به معنای تجارتی ۱۰ ا ۲۰ میلیارد دلاری است. این تخمینها بر اساس عوامل متعددی چون قرارداد استاندارد شارژ آمریکای شمالی که بین تسلا و چندین خودروساز دیگر منعقد شده، تجارت انرژی، سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و افزایش ظرفیت تولید تسلا استوار است.
گفته شده رشد تقاضای جهانی برای خودروهای الکتریکی تسلا باوجود کاهش قیمت، متوقف شده است. در حال حاضر تنها برخی مدلهای قدیمی یا مشتریان مدل ۳ که بعد از ژوئن ۲۰۲۳ خودروی خود را تحویل گرفته اند از شارژ رایگان و محدود سود میبرند. مالکان خودروهای فورد، جنرال موتورز، مرسدس، هوندا، ولوو و نیسان که از شارژرهای تسلا استفاده میکنند، نیازی به پرداخت هزینه بیشتری بابت مجوز نیستند اما درهر صورت این یکی از راههای افزایش فروش برق و سوق تسلا به سمت تجارتی چند میلیارد دلاری است.
AMANTE
۷ شهریور ۱۴۰۲یعنی دیگه سوپر شارژ های تسلا برای خود محصولات شرکت هم رایگان نیست؟
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۷ شهریور ۱۴۰۲الان باز کاربر تسلا نمیاد! دوستان این افراد که خودشون رو فن جا میزنن جرعت ندارنشمشکلات شرکت هایی که فن هستن رو ببینن!
حداقل جایی که خوبی اون برند هست و ازش سه ساعت تایپ میکنی اونجایی هم که بدیش نوشته شده هم بیا نظرت رو بگو نه مثل کبک سرتون رو بکنین زیر برف
بهنام
۷ شهریور ۱۴۰۲آقای Gtc اون کاربر تسلا اصلا فن تسلا نیست. اون یک کره ای فنه که خودشو پشت تسلا قایم کرده و سعی میکنه ژاپنی ها رو بکوبه . اینم از بدبختی های ما در مواجهه با تازه به دوران رسیده هاست .
JDM
۷ شهریور ۱۴۰۲اره دقیقا بهنام
نمیدونم چرا حمایت خاصی از سایت میشه
اینهمه توهین به افراد و برند خاصی میکنه نظراتش هم تایید میشه
اونوقت ما بدی های خدمات فونیکس و کیفیتش میگیم تایید نمیکنن
اصلا کاربر تسلا نباید کامنتاش تایید شه
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۷ شهریور ۱۴۰۲من هم با بهنام و هم جی دی ام موافقم این آدم نباید کامنت هاش تایید شه
S.S.A
۷ شهریور ۱۴۰۲این ها اصلا طرفدار نیستن،درواقع دشمن اصلی هستن که با طرفداری افراطی و مسخره برند و فن های برند رو خراب میکنن
بهزاد
۷ شهریور ۱۴۰۲این متر و اندازه از کجا میاد معلوم نیست.
۳ تا ۶ درصد درآمد یا ۱۰ تا ۲۰ میلیارد به معنای درآمد سالیانه ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد دلاری هست که نشان دهنده ی تخیلی بودن همچین پیش بینی میباشد.
به غیر از بازار آمریکا تقریبا شبکه ی سوپرشارژهای تسلا در سایر نقاط در حدی نیست که همچین درآمدی ایجاد کنه و حتی از نزدیک ۲ میلیون شبکه شارژ ایجاد شده جهانی سهم تسلا در حدود ۲۰ هزار ایستگاه میرسه و با گسترش بیشتر این شبکه ها سهم تسلا در این مارکت گم میشه!
بخش اعظم شارژ این خودروها در منازل انجام میگیره و با حدود ۵ هزار شبکه سوپر شارژ و مقداری بیشتر در سالهای آینده سود ۱۰ تا ۲۰ میلیاردی به غیر از تخیل از جایی بدست نمیاد.
heshmat021
۷ شهریور ۱۴۰۲نکته اول اینکه سووپر شارژر های تسلا ۴۵ هزار تا است، نه ۲۰ هزار تا
نکته دوم اینکه اون ۲ میلیون ایستگاه شارژ که میگید یه عدد الکیه، کافیه ویدیو های پیدا کردن شارژر از یوتوب ببینید، خیلی از این ایستگا ها سرعت خیلی پایینی دارن و عملا قابل استفاده نیستن، و موارد زیادی هم چون نگهداری نشدن از کار افتادن
بهزاد
۷ شهریور ۱۴۰۲دوست گرامی اگر شما هم با منطق المیراژ و … کامنت میزارید یک تجدید نظر در این مورد داشته باشید.
As of July 2023, Tesla operates a network of 5,265 Supercharger stations with over 48,000 connectors, a 33% year-over-year growth. The network is primarily deployed in three regions: Asia Pacific, Europe and North America. There are 1,900 stations in the United States, 1,800 in China and 1,000 across Europe.
تعداد کل سوپر شارژها ۵۲۶۵ ایستگاه با ۴۸ هزار پورت هست.
شما تعداد پورت را ایستگاه شارژ محاسبه کردید.
بسیاری از این ایستگاه ها توان خروجیشون ۱۵۰ کیلووات هست و در آینده پورت های ۳۰۰ تا ۸۰۰ کیلووات هم به وفور نصب خواهد شد.
heshmat021
۸ شهریور ۱۴۰۲تو متن بنده مشخص که نوشتم ۴۵ هزار سوپر شارژر، نه ایستگاه شارژ
اون ۲.۷ میلیون در جهان هم ایستگاه شارژ نیست، بازم شارژره
Elmiraj
۷ شهریور ۱۴۰۲این متر و اندازه و تخیل توئه که همیشه مشکل داره نه نه دن ایوز که یکی از ۵ تحلیل گر تاپ وال استریت هست…
این تحلیل گر به سال ۲۰۳۰ اشاره داره و ۳ تا ۶ درصد درآمد یا ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلار در آن سال به معنای درآمد سالیانه ۳۳۳ میلیارد دلاری هست که با نرخ رشد فعلی درآمد تسلا به آسانی قابل دستیابی هست…
بد نیست که یه نگاه به تعداد ، سرعت شارژ ، قابلیت اطمینان و نرخ رشد سالیانه شبکه سوپر شارژر تسلا بندازی و با رقبای عقب مونده مقایسه کنی تا بفهمی داستان از چه قراره و تحلیل گران چرا ارزش این شبکه را ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد میکنن و دلیل این پیش بینی ها چی هست .
( هر چند درک این موضوعات برای کسانی که اوج منبعشون ویکیپدیا هست خنده دار هست )
بهزاد
۷ شهریور ۱۴۰۲این نرخ رشدی که اعلام میکنن سراسر توهمه.
یادت رفته ما به شما میگفتیم نرخ رشد تسلا این اعداد نخواهد بود و بعد از اوج کم میشه مثل الان.
بازهم یادت نیست و دچار فرسایش خاطرات شدید که گفتیم زمان رقابت جنگ قیمتی شروع میشه و حالا هم چون شبکه شارژها به اندازه ی مورد نیاز نرسیده بعد از پوشش کامل تقاضا اونهم وارد جنگ رقابت قیمت میشه و مثل الان نمیتونن برای هر کیلووات ۴۰ سنت یا بیشتر دریافت کنند.
شما و اون تحلیلگرات متوجه نیستن به زودی رقبا وارد میشن و تمام سوبسیدها و حمایت ها تمام میشه و اونوقت شما با اقتصاد صنعت خودرو بیشتر آشنا میشی نه این چند سال که رقابتی نبود!
فقط در یک ماه بیش از ۶۰ هزار مازاد تولید داشته بعد تحلیل گر میاد از ارقام ۳۰۰ ، ۴۰۰ میلیاردی حرف میزنه.
Elmiraj
۷ شهریور ۱۴۰۲نرخ رشد درآمد تسلا در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با وجود راه انداختن جنگ قیمتی و تحت فشار قرار دادن شدید رقبا ۳۵ درصد بوده ، که تسلا برای رسیدن به درآمد سالیانه ۳۳۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۳۰ تنها به رشد ۲۴ درصدی درآمد سالیانه نیاز داره که برای تسلا شوخی هم نیست…
نرخ رشد فروش و درآمد تسلا با وجود ضعفی که رقبا دارن و و برنامه هایی که تسلا تا پایان دهه داره خیلی زودتر از اینکه فکر کنی همانند گذشته به ۵۰ درصد سالیانه خواهد رسید ، در حالی که بقیه در بخش الکتریکی همچنان زیان ده خواهند بود…
در راس رقبا فولکس واگن قرار داره که با وجود سه برابر بودن ناوگان الکتریکی در مقابل تسلا هیچ حرفی برا گفتن نداره و اون سبقتی که مدیر عامل گذشته ش تا سال ۲۰۲۵ از آن میگفت هم به آرزو ها پیوسته…
و خنده دار تر از همه سرعت احداث سوپر شارژ هاش هست که ۳۵ برابر کمتر از تسلاست 😂
اگر مازاد تولید داره و جنسش خریدار نداره چطور در سه ماهه دوم ۳۵ هزار دستگاه بیشتر فروخته 😂
بهزاد
۷ شهریور ۱۴۰۲بازهم شما نتایج اول سال گذشته را با امسال مقایسه میکنید!
درآمد تسلا از فروش خودرو بدون احتساب سایر بخش ها:
سه ماهه چهارم 2022 درآمد حدود 21 میلیارد
سه ماهه اول امسال حدود 20 میلیارد
سه ماهه دوم امسال حدود 21 میلیارد
همانطور که میبینی نرخ رشد درآمد با وجود افزایش فروش تغییر محسوسی نداشته.
احداث شبکه شارژ ارتباط مستقیم با تولید کنندگان نداره و شرکت های زیادی فعلا مشغول احداث این شبکه ها هستند چون از کمک های دولتی برخوردار بوده و مثل اینکه بگی چرا سازندگان به دنبال احداث پمپ بنزین نبودن و این نگرش به خاطر یخ زدگی اطلاعاتی شما ناشی میشه.
این هم پروژه project trinity شرکت vw با سرمایه گذاری بیش از ۷۰ میلیارد دلاری برای نسل آینده خودروهای برقی خودش که فازهای اولیه از ۲۰۲۴ شروع و تا ۲۰۲۶ به تکامل میرسه.
https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/354105/volkswagen-confirms-project-trinity-will-enter-production-2026
در این خطوط تولید از روش های نوین مثل مگاپرس برای کاهش تعداد قطعات و تسریع در فرآیند تولید استفاده میشه و متاسفانه شما هنوز داری آمار درآمد دو سال قبل را با الان محاسبه میکنی و درصد میگیری!
اگر اشتباه نکنم شما به همراه سه تا تحلیلگر وال استریت از آینده ی خودروهای برقی بی خبرید و اصلا از اتفاقات پیش رو بینش درستی ندارید.
گیگا فکتوری برلین هم قرار بود سالی ۷۰۰ هزار خودرو تحویل بده و ما هنوز منتظر این اتفاق هستیم!
هنوزم فکر میکنی سایرین به سنت ها وفادارن و یه گوشه نشستن تا موج جدید اونهارو از بازار حذف کنه اما تا دو سه سال دیگه خود اونها آغازگر موج جدید خواهند بود.
صبر داشته باش مهنتس.
Elmiraj
۷ شهریور ۱۴۰۲درآمد کلی برای تمامی بخش ها هست که در آینده سود حاصل از سوپر شارژ ها هم بهش اضافه میشه و هیچ ربطی نداره که اعداد بخش خودرو جدا حساب بشه…!!!
اگر احداث این شبکه های شارژ دیگر شرکت ها اینقدر تاثیر گذار و بدرد بخور بود gm و فورد و مرسدس و ولوو احمق نبودن که به تسلا رو بیارن…
پروژه ۷۰ میلیارد دلاری فولکس واگن اگه شوآفی بیش نبود بعد این همه سال ۸۴۰ ایستگاه شارژ احداث نمیکردن و بعد سه سال هم اوج کارشون دو برابر کردن این عدد نمیبود که در مقابل سرعت احداث ۱۵ هزار دستگاه سوپر شارژ تسلا در ۱۸ ماه شوخی بیش نیست…
گیگافاکتوری برلین هم در فاز اول توان تولید ۵۰۰ هزار دستگاهی خواهد داشت که اکنون به نصف بیشتر این عدد رسیده و تاکنون هم کسی جز خودت از ۷۰۰ هزار تا حرف نزده..!!!
خیلی ساله داریم صبر میکنم و بازار همواره طبق پیش بینی های وال استریت پیش رفته نه تخیلات تو…
بهزاد
۸ شهریور ۱۴۰۲بازهم شما تعداد پورت را ایستگاه شارژ محاسبه میکنی و کنتور هم نمیندازه هر چی دوست داری میگی.
پسر جان بازار آمریکا به نسبت سایر بازارهای بزرگ دیرتر به الکتریکی سازی روی میاره و کمترین رشد تقاضا هم برای این بازاره.
دو بازار چین و اروپا به همراه شرق آسیا از هند تا ژاپن بیشترین رشد را خواهند داشت و بازار مهم.
شما با تفکرات پیش پا افتاده و سطحی داری تحلیل میکنی.
Together with its dealers, the Volkswagen Group is setting up 36,000 charging points throughout Europe.
The charging service offers access to more than 150,000 public charging points throughout Europe.
این تعداد ایستگاه و پورت فقط بخش کوچکی از آینده ست.
دو تا وضعیت وجود داره؛
شما به غیر از دو تا پیج مربوط به تسلا دیگر مطالب صنعت خودرو را مطالعه نمیکنی یا توان درک این مطالب را نداری بنا بر دلایلی که باعث تخریب آینده ای که در ذهنت ساختی میشه.
در فیلم تلقین ، دام کاب(دی کاپریو) به همراه همسرش خانم مال(کوتیار) در تلقین یا رویای خودشون یک شهر ساختن با معیارهایی که میخواستن و دقیقا همین شهر و زندگی خیالی رویای تولید ۲۰ میلیون خودرو و ۵۰۰ میلیارد درآمد تسلاست و سنگربانانش هیچ رقمه نمیخوان با آینده ی ترسناک حقیقی روبرو شوند.
Elmiraj
۸ شهریور ۱۴۰۲اگه به قرار و مدار باشه ایران خودرو هم قراره یک میلیون هزار ایستگاه شارژ احداث کنه…!!!
استاد جان چیزی که مهمه اینه که در عمل و رو آسفالت چه حرفی واسه گفتن داری نه تخیلات…
این تخیلاتت هم که قراره تو این سه ماهه و فصل آخر امسال تسلا زیانده بشه و ارزش سهامش هم به ۱۲۰ دلار سقوط میکنه هم تو نظرات چهار ماه قبل موجوده و تا چند ماه دیگه ازشون رونمایی میکنم 😂
k-jafaee
۷ شهریور ۱۴۰۲درآمد را سالیانه حساب میکنند. منظور، درامد در سال هستش. که منطقی بهنظر میرسه.
خاکی
۷ شهریور ۱۴۰۲دولت دموکرات بایدن سر جنگ با شرکت تسلا داره طرح جایگزین سوپر شارژر های تسلا تا حذف مشوق های خرید که شامل خودرو های تسلا میشد و به همین خاطر شرکت تسلا ناچار به کاهش قیمت شد تا شامل این مشوق ها بشه و ممنوع شدن فروش پتنت توسط تسلا که یکی از درآمد های اصلیش بود حتی به بهانه های واهی در مسیر شرکت اسپیس ایکس سنگ اندازی میکنه نمونه اش شکایت وزارت دادگستری آمریکا از اسپیس ایکس که چرا مهاجرین رو استخدام نمیکنه و فشار به اسپیس ایکس برای تامین اینترنت اوکراین
Enzo Ferrari 2008
۷ شهریور ۱۴۰۲کاربر تسلا بیا جواب بده