تسلا

مدل‌های سه موتوره ۱۱۰۰ اسب بخاری تسلا امسال در اروپا عرضه می‌شوند

پس از حدود دو سال توقف فروش در بازار اروپا، مدل‌های سه موتوره و ۱،۱۰۰ اسب بخاری پلد تسلا مدل اس و مدل ایکس تا دسامبر امسال در اروپا عرضه می‌شوند.

به گزارش اتوکار، تسلا نسخه‌های سه موتوره ۱،۱۰۰ اسب بخاری پلد (Plaid) تسلا مدل اس و مدل ایکس را در پایان سال در اروپا عرضه می‌کند و این خودروها را برای اولین بار پس از نزدیک به دو سال در خارج از ایالات متحده به فروش می‌رساند.

خودروساز آمریکایی در ابتدا فروش بزرگترین مدل‌های خود را در سپتامبر ۲۰۲۱ متوقف کرده بود تا بر تعداد سفارشات معوقه برای مشتریان آمریکایی تمرکز کند و فقط تسلا مدل ۳ و تسلا مدل Y برای خرید باقی مانده بود.

در آن زمان، ایلان ماسک مشکلات جاری در تامین قطعات را مقصر دانست و از خریداران احتمالی مدل S و مدل X خواسته شد به جای آن پیش‌سفارش کنند.

هم‌اکنون این دو خودرو در اروپا به فروش می‌رسند، البته فقط در قالب مدل سطح بالای پلد و تحویل آن بین دسامبر ۲۰۲۲ تا فوریه ۲۰۲۳ است.

در ابتدا ادعا می‌شد که تسلا مدل اس پلد مسافتی بیش از ۸۳۶ کیلومتر (۵۲۰ مایل) را با یک‌بار شارژ می‌پیماید، ولی اکنون تایید شده است که شعاع حرکتی آن با یک‌بار شارژ به ۶۳۷ کیلومتر (حدود ۱۵ کیلومتر کمتر از نوع Dual Motor) می‌رسد و این رقم برای مدل پلد X حدود ۵۳۵ کیلومتر است.

تسلا مدل ایکس پلد / Tesla Model X Plaid سفید

مدل پلد S در ۱/۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، در حالی که مدل پلد X در ۲/۵ ثانیه به همین سرعت دست می‌یابد. حداکثر سرعت این دو مدل به ترتیب ۳۲۱ و ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

با این حال، قیمت آن‌ها ارزش چنین سرعتی را دارد. مدل پلد S با قیمت ۱۴۱،۵۹۳ دلار (۱۳۸,۹۹۰ یورو) و مدل پلد ایکس با قیمت ۱۴۴،۶۵۰ دلار (۱۴۱,۹۹۰ یورو) به خریداران فروخته می‌شود.

به گفته‌ی مسئولان تسلا، نسخه‌های استاندارد دو موتوره در سال آینده در اتحادیه اروپا به فروش خواهند رسید.

با این حال، علیرغم آماده شدن تحویل برای اروپا، تسلا به نشریه اتوکار گفته است که هیچ بازه زمانی برای فروش مجدد مدل‌ها در بریتانیا و همچنین عرضه نسخه پلد تایید نشده است. هنوز از مالکان احتمالی خواسته می‌شود تا خودروی الکتریکی مورد نظر خود را پیش خرید کنند.

وب‌سایت تسلا هم‌اکنون می‌گوید:

قیمت‌ها و گزینه‌ها با نزدیک شدن به تحویل نهایی مشخص می‌شوند.

قیمت کامل خودروها نیز هنوز برای بریتانیا تایید نشده و تنها مشخصات (مشابه مدل‌های اتحادیه اروپا) منتشر شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. phonix

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    اقا بیایین یه کاری کنیم از این به بعد تو مقالات ماشین هایی که دوست نداریم نظر ندیم
    تورو خدا دیگه یکم رعایت کنید فضای سایت شده عین اینستاگرام
    اگر بحثی میخواین بکنید یه بحث خوب باشه که ادم میخونتش چهار تا چیز یاد بگیره کیف کنه
    فکت استفاده کنید نه حرف های عامیانه صدمن یه غاز مثلا اینجا یه سایت تخصصی هست

    موافقم 31
    مخالفم 3
  2. Elmiraj

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    امیدوارم اولین دریافت کننده مت واتسون باشه…

    چه شکست هایی را خواهیم دید……

    موافقم 18
    مخالفم 34
  3. حق گوی باطل

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    ولی من اگه اروپا بودمEQEمیخریدم درسته قدرت و بردش کمتره که فکر نکنم توی استفاده روزمره اروپا آنچنان تاثیری داشته باشه
    ولی دیوانه طراحی عقب و داشبوردشم..

    موافقم 13
    مخالفم 15
  4. Ariom

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با ۱۴۰هزار دلار ماشین در حد هاپیر کار میزنه .درود بر ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان

    موافقم 24
    مخالفم 42
    1. فرامرز

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      ماشین تک بعدی هست وگرنه هیچ چیز دیگه اش به هایپرکار نمیخوره و از نظر کیفی و لوکس بودن رقیب پاسات و کمری هم نیست. برتریش فقط به الکتریکی بودنشه نه مهندسی و تکنولوژی خارق العاده وگرنه یه گاراژ کوچیک به اسم ریماک پوزش رو زمین نمیمالید!

      موافقم 10
      مخالفم 9
  5. aMiRsHaYaN

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    می‌دونم دیس زیاد میخورم ولی این رو باید بگم
    مسئله اینه که یه سری افراد هستن که بشدت پدر کشتگی وحشتناک با ایلان جون دارن و کلن حرف تسلا میاد میگن های وای تسلا چیه شرم بر ایلان ماسک باد که تسلا رو زد فلان بیسار. اما دوستان جلوی پیشرفت رو نمیشه گرفت و به نسبت سابقه تسلا که جزو اولین برقی ساز ها بود، مردم هم میان تسلا میخرن به نسبت به بقیه شرکت ها چون اعتماد کردن (البته تو بعضی از موارد)…

    موافقم 39
    مخالفم 16
    1. Alan.r

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      بله ساختن ماشین کشتار جمعی کار بسیار سختیه و به فناوری زیادی نیاز داره

      موافقم 14
      مخالفم 15
    2. محمد هادی

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      من نمیدونم این تسلا نمیخواد فرم طراحی ماشیناشو تغییر بده؟؟
      الان ۱۲ساله اتاق تسلاها همینه
      یه فرم ساده سدانهای اویل سالهای ۲۰۰۰ ۲۰۰۱ میلادی
      این ایلان جونت که انقد دوسشداری شده ایرانخودرو سایپای ما تو طراحی بدنه
      یه طرحو گرفته تا ۳۵ سال ازش نزنه ولکن نیست!
      تسلارو میبینم یاد هوندا آکوردهای سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ میوفتم

      موافقم 11
      مخالفم 6
  6. Kamy

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (694 ديدگاه)

    بعضی از دوستان با ماشین برقی مشکل دارن اما واقعا کاربردی و واسه استفاده روزمره عالین..
    همه مردم دنیا ماشین باز نیستن ، عاشق صدای موتورv12 و v8 و .. نیستن همه مردم دنیا دنبال پرفورمنس و شتاب 2 ثانیه نیستن دنبال هندلینگ فوق العاده و داون فورس نیستن ..فقط میخان از نقطه A برن به نقطه B بدون صدای اگزوز و این چیزا
    درسته ماشینهای برقی اول راهن و خیلی ایرادات دارن ولی تو همین ۱۰_۱۵ سالی که اومدن تونستن درونسوزها رو به حاشیه ببرن و مطمعنا آینده خیلی از این مشکلاتشون رفع میشه و نسبت به الان کاربردی تر میشن
    با این حجم ماشینی که الان تو تهران هست اگه همشون تبدیل به خودروی برقی بشن به شدت توی تمیزی و خنک تر شدن هوا تاثیر میزاره ( البته به شرطی که منبع تولید برق باز سوخت فسیلی نباشه) ماشین برقی نیاز به روغن موتور و گیربکس و فیلتر نداره که هر ماه بخای عوض کنی ..مث موتور بنزینی هزار تا قطعه نداره پس خرابیش هم به همون نسبت کمتره آلودگی صوتی ندارع ساخت جایگاه شارژ به اندازه پمپ بنزین و پمپ گاز و گازوییل جا و هزینه نمیخاد .. حتی تو خونه و پارکینگ هم میشه شارژش کرد هزینه شارژش نسبت به سوخت فسیلی خیلی کمتر میشه و همون سوخت رو میشه تو صنایع سنگین استفاده کرد یا کلا استفاده نکرد
    به نظرم وقتشه بریم سراغ ماشینهای برقی ساختش هم مثل ماشینهای بنزینی و دیزلی پیچیده نیست و خیلی راحت تر میشه عقب موندگی که تا اینجا داریم رو جبران کنیم

    موافقم 29
    مخالفم 4
  7. Kamy

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (694 ديدگاه)

    حیف کشورمون که افرادی مثل جمشید آرین با اون همه تلاش و پشتکار رو به روزی انداختن که کلا همه چی رو گذاشت و رفت …الان بایست یکی از رقبای تسلا میبود ..واقعا دلم میسوزه واسه مردمَم

    موافقم 14
    مخالفم 17
    1. heshmat021

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (411 ديدگاه)

      و ملتی که فکر میکنن یک نفر میتونه تکنولوژی تولید کنه و‌ یک کلاه بردار رو باور میکنن

      موافقم 15
      مخالفم 11
      1. Kamy

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (694 ديدگاه)

        چه کلاهبرداری کرده؟؟
        به فرض که کلاهبرداری کرده بقیه چی ؟ بقیه هم کلاهبرداری کردن ؟ سیستم مدیریتی کشورمون درسته بقیه ش؟

        موافقم 5
        مخالفم 7
    2. امیر

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون یه کلاهبردار بود

      موافقم 11
      مخالفم 5
  8. سوشیانت

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3512 ديدگاه)

    تو سایت تسلا حداکثر سرعت مدل اس پلد رو نوشته ۳۲۲

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. قاطر فروش

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    لوسید بهتره ک

    موافقم 19
    مخالفم 11
  10. احمدرضا

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    یه جوری دوستان میگن تسلا با انقد پول هایپرکار میزنه و شاخ همه رو میشکنه که انگار داره معجزه میکنه ؟
    ذات موتور الکتریکی همینه
    حداکثر قدرت و شتاب از لحظه استارت
    خب مشخصه که یه برتری تو مسابقه بهش میده نسبت به موتور بنزینی!
    این دیگه جیغ و دست و هورا نداره واقعا
    یکم به سلیقه هم احترام بذاریم بد نیست
    بعید میدونم من یا هیچکدوم از شماها سهامدار هیچکدوم از این ماشینا که روش تعصب دارین باشیم
    پس به همدیگه احترام بذاریم

    موافقم 26
    مخالفم 8
  11. net

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    اگر ماشینهای برقی تولید شود در امریکا که برای هر بار شارژ هزار کیلومتر مصافت طی کنند و زمان شارژ کردن بیشتر از ۵ دقیقه نشود خیلی فروش می کنند و همه این ماشینهای برقی رو میخرند و دیگر دوره ماشینهای بنزینی تمام می شود

  12. M83

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    هر موتوری چالشای خودشو داره
    موتور الکتریکی از این قاعده مستثنا نیست مشکلاتی مثل تعداد ایستگاه شارژ برد خودرو تایم شارژ شدن که هرچند فناوری فست شارژ و رپید شارژ هست اما به گرد پای بنزینی و دیزلی که نهایت ۵ دیقه طول بکشه نمیرسه
    برای تامین برق ایستگاه شارژ سوخت فسیلی نیازه و هزینه خرید اولیه ماشینای الکتریکی بالاست هر چند باتری ها به ندرت نیاز به تعویض دارن اما اگه نیاز باشه هزینه خیلی زیادی گریبان گیره بعلاوه پسماند و ..
    و عملکرد ! الکتریکیا به اندازه درون سوزها هیجان ندارن و نمیتونن مثل بنزینیا نیاز آدمو بر طرف کنن
    شما فرض کن از سرکار میای می خوای با بچه هات بری شهر بازی باید ماشینتو مثل گوشیت بزنی شارژ یا مثلا می خوای بری شمال تو جاده گیر کردی حالا کی میاد بهت برق بده ؟

    موافقم 17
    مخالفم 7
  13. M83

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    موتورای الکتریکی زمان قدیم بخاطر قدرت کم بلا استفاده بودن اما حالا فرق کرده
    برق از بنزین پیشی میگیره
    شاید مثلا تو ایندم یچی مثل پاور بانک اومد بتونی با خودت اینور اونور ببری

    موافقم 18
    مخالفم 4
  14. Reza Waffen SS

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    منتظر درگ هاشم

    موافقم 2
    مخالفم 2
  15. حسین

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    روز ب روز خودرو برقی پیشرفت می‌کنه و اشکالات و مشکلاتی که دوستان میگن کمتر میشه. شرکت های خودرو هم درک کردن و کم کم دارن تولیداتشون رو هماهنگ می‌کنند. اما شاید تا 10 سال دیگه تبدیل به گزینه اول خرید بشه. باید هزینه تولید بنزین و جایگاه سوخت تبدیل به ساخت نیروگاه برق بشه. شاید در آینده جایگاه ها 5 دقیقه صرف تعویض باطری شارژ شده کنید به راحتی پیدا و سوار کردن یک چمدان. شاید شارژهای بیسیم گسترش پیدا کرده در منزل و خیابان خودروی شما شارژ بشه و … من حدس میزنم تکنولوژی و برنامه های وجود دارد و زمان برای تجاری سازی و اقتصادی کردن آن نیاز است.

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا