تولید تسلا در سال ۲۰۲۳ با ۳۵ درصد افزایش به ۱.۸ میلیون دستگاه رسید و مدل Y پرفروشترین خودروی جهان شد.
در سال ۲۰۲۲، تسلا توانست ۱.۳۷ میلیون خودرو تولید و ۱.۳۱ میلیون دستگاه تحویل دهد درحالیکه این اعداد در سال ۲۰۲۳ به ترتیب ۳۸ و ۳۵ درصد رشد داشتهاند. در سال ۲۰۲۲ هم تحویل خودروهای تسلا نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش ۴۰ درصدی را تجربه کرده بود. سال ۲۰۲۳، تسلا مجموعاً ۱,۸۰۸,۵۸۱ دستگاه خودرو تولید و ۱,۸۴۵,۹۸۵ دستگاه تحویل داده است. بااینحال، این رقم از هدف دو میلیون دستگاهی تسلا کمتر است.
به گفتهٔ ایلان ماسک، در سال ۲۰۲۳ کراساوور مدل Y احتمالاً پرفروشترین خودروی روی کره زمین بوده است. البته تسلا تعداد تولید و تحویل هرکدام از محصولات خود را بهصورت مجزا اعلام نکرده و این اعداد بهصورت ترکیبی منتشر شدهاند. این شرکت در طول سهماههٔ چهارم سال گذشته، مجموعاً ۴۷۶,۷۷۷ دستگاه مدل Y و مدل ۳ تولید و ۴۶۱,۵۳۸ دستگاه تحویل داده است. این یعنی اصل فروش تسلا توسط این دو مدل صورت گرفته است زیرا تولید مدل S و مدل X در سهماههٔ چهارم مجموعاً تنها ۱۸,۲۱۲ دستگاه و تحویل آنها ۲۲,۹۶۹ دستگاه بوده است.
در سهماههٔ آخر سال ۲۰۲۳، تسلا نسخهٔ بروز شدهٔ مدل ۳ را در برخی بازارها عرضه کرد. این شرکت همچنین تعداد اندکی از پیکاپ جنجالی سایبرتراک را هم به خریدارانی در آمریکا تحویل داده است. بااینحال، آمار تولید و تحویل این پیکاپ اعلام نشده است. تسلا در طول سهماههٔ چهارم سال گذشته، قیمت محصولات خود را هم در سراسر جهان کاهش داد. مدیر مالی تسلا این کار را یک استراتژی برای مقابله با دوران عدم اطمینان اقتصادی و تغییر احساس مصرفکنندگان توصیف کرد.
بزرگترین رقیب تسلا در بازار اما نه برندهای مشهور و باسابقه بلکه بیوایدی چین است. در سال ۲۰۲۳، این شرکت ۳.۰۲ میلیون دستگاه خودروی انرژی نو فروخته است که از این تعداد ۱.۶ میلیون دستگاه تمام الکتریکی و ۱.۴ میلیون دستگاه هیبریدی بودهاند. بااینحال، به گفتهٔ ایلان ماسک، تسلا خیلی سریع رشد خواهد کرد که بسیار سریعتر از هر شرکت خودروسازی دیگر روی کرهٔ زمین خواهد بود. این شرکت هماکنون دو کارخانهٔ تولید خودرو در ایالاتمتحده و دو کارخانه در خارج از این کشور در چین و آلمان دارد و به دنبال احداث کارخانهٔ دیگری هم در مکزیک است.
مازیار
۱۴ دی ۱۴۰۲خوب اینه قدرت تسلا
نه اینکه بریم توی پیست و بگیم مال پورشه تیتره و مال تسلا تکنولوژی
۰۰۹۸سامورایی
۱۴ دی ۱۴۰۲این بحث به کنار، ولی واقعا من هنگ کردم دیدم نوشته که
تسلا مدل Y پرفروش ترین خودروی جهان شده!
فروش دیگه معنی نداره مردم هیچی نمیدونن فقط از رو سلیقه ماشین میخرن
یا در خیلی از موارد گول شرایط گول زننده خودروسازی ها رو میخورن.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ دی ۱۴۰۲امیدوارم حداقل یک مرتبه تسلا Y از نزدیک ببینی
رانندگی بماند
بسیاری از افرادی که این ماشین خریدن، قبل دیدنش مثل شما نظر میدادن
۰۰۹۸سامورایی
۱۴ دی ۱۴۰۲نمیدونم عجیبه واقعا 🤷
شما هم درست میفرمائید جناب اشتری👍
محمد
۱۴ دی ۱۴۰۲جناب اشتری اینکه تسلا اعلام کرده پرفروش ترین خودرو جهان مدل y هست یعنی خودروهایی مثله تویوتا کرولا یا کمری یا هوندا آکورد یا سیویک یا فورد f150 فروش سالانشون کمتر از ۷۰۰ هزار تاست؟میشه لطف کنید جواب بنده رو بدید.
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۲قدرت پورشه هم فقط اونجا که با پروتوتایپ میخواد با تسلا تولیدی رقابت کنه🤣
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲خب حالا نوبت المیراژه 🤣🤣🤣
بدو بیا تحلیل کن بدو که دو پست قبل حسابی حرص خوردی
پیام
۱۴ دی ۱۴۰۲امیر یادته بهم می گفتی که یه تنه بار تنفر تسلا رو به دوش کشیدم؟ دیگه الان فکر کنم بدونی تا سال ۲۰۳۰ به تدریج جایگاه ژاپن تو صنعت خودروسازی با توجه به جایگاه آمریکا، کره و آلمان تو الکتریکی ها کجاست! دیگه ژاپن به راحتی نمی تونه رکورد بزنه. فقط سال به سال میزان فروشش رو چک کن!
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲فقط یه چیزی
اون حرفو به کاربر تسلا زدم نه تو
مثل اینکه خیلی از این حرف ناراحت شدی
اشکالی نداره قصه نخور با توجه به اینکه اروپا تصویب کرده تا دهه بعد همه الکتریکی باید بشن و کله اروپا دست فولکسه وقتی سایر برندهای غیرتسلا و جنسیس هم با عرضه مدل های خوب و متنوع و به طور مناسب وارد قضیه شدن متوجه میشی
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲ضمنا شماهم نترس یه زمانی بود دهه ۷۰
بحران نفت بود اون موقع هم کلی آمریکایی بودن که هیچ کدوم زیر ۵ لیتر حجم موتور نداشتن و حسابی به مشکل خورده بودن احتمالا اون روز ها هم کسانی مثل تو بودن که میگفتن این شرکت ها محکوم به نابودی هستن و به زودی زمین میخورن و از بین میرن و عاقبتشون مثل نوکیا هستش
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲بعدا هم دو تا کامنت پایین ترم رو هم بخون
آیا در دو پست قبل تر که مربوط به سرعت شارژ برقی هاست اثری از من میبینی که بخوام کره ای ها رو هیت بدم؟ خیر اما تو هرروز داری ژاپنی هارو هیت میدی
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲الان المیراژ و سوشیانت و غیره میخوان بیان تلافی دو پست قبل رو دربیارن اصلا هم متوجه نمیشن بابا این فروشه با رکورد و پیست و زمان فرق میکنه
المیراژ میخواد بیاد بگه آیییی دیدید گفتم انقدر تولید میکنه؟؟؟؟؟ دیگه متوجه نیست اینی که برقی هست قضیه رو متفاوت کرده وگرنه از چندین کمپانی از لحاظ آمار فروش هنوزم عقبه
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۲همین کافی که شما ها ماشین پروتوتایپ رو با ماشین تولیدی مقایسه میکنین و میگین مهندسی پورشه بهتره!
ARIAN
۱۴ دی ۱۴۰۲آقای تسلا یکه تاز بودنت تو بازار خودرو های الکتریکی هر کاری بکنی دیگه تمام شده. BYD به زیر میکشت. تازه بقیه هم یقتو بدجور میگیرن بزودی مخصوصا کمپانی های تیراژ بالا مثل فولکسواگن و تویوتا
ارسلان
۱۴ دی ۱۴۰۲کارخانه مکزیک افتتاح بشه ، اونجا مدل ۲ با قیمت ۲۵,۰۰۰ تولید میشه!!! اون موقع دیدن داره حال آشغال فن های چینی 😂
B
۱۵ دی ۱۴۰۲برای زیر سوال بردن تسلا دست به دامن هر چیز و هر جایی میشن 😂😂😂
بی وای دی که خوبه حتی سایپا و ایرانخودرو هم متوسل میشن 😂😂
جرمی کلارکسون
۱۴ دی ۱۴۰۲تسلا سایبرتراک باید برای نیروی زمینی آمریکا استفاده بشه خیلی از مردم از طراحی و بیش از حد ساده بودنش علاقه ای نشون نمیدن
فرشاد
۱۴ دی ۱۴۰۲به سیسش میخوره
البته اگه ضد گلوله بودنش هم مث تواناییش در افرود ماورایی نباشه
پرایدسوار
۱۴ دی ۱۴۰۲نه دیگه از پورشه تقویت شده شکست خورد دیگه کارش تمومه تسلا
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲چیزی که خیلی از کاربران سایت متوجه نمیشن اینه که خیلی از ماهایی که بحث میکنیم با طرفداران برقی ها و همچنین کره ای فن ها این نیستش که محصولات اونا بده و بدرد نمیخوره و ضعیفه بلکه حداقل من یکی سعی دارم متوجهشون کنم که بی احترامی که به بقیه برندها میکنن چقدر زشت و بی معنی هستش با انجام کار مقابل اونا
مثلا الان طرف طرفدار تسلاس آقا ما نگفتیم تسلا بده ما نگفتیم تسلا ضعیفه اتفاقا خیلی هم قوی و خوبه منتها تو از زیر پتو و منقلت چرا به پورشه میگی قورباغه بدشکل؟ یا چرا به ژاپنی که سال های ساله داره میسازه و تو خوباس میگی جاپون بلد نیست الکتریکی بسازه و عاقبتش مثله نوکیاست؟ مثل این میمونه بگیم مک لارن اف یک چون از موتور بی ام و استفاده میکرد پس عقب مونده است چون بوگاتی ماله فولکسه پس عقب مونده است من نمیدونم کی ملت میخوان یاد بگیرن به بقیه آدم ها و هم بقیه برندها احترام بزارن!!!!!!! من یکی از قصد این کارو میکنم که متوجه بشین چه کار زشتی انجام میدین
پرایدسوار
۱۴ دی ۱۴۰۲تو خبر قبلی فرصت نشد از متخصصین سوال کنم خودروی برقی پورشه هم جارو برقی و آرمیچر حساب میشه یا نه اون بحثش جداست؟
(اونم جاروبرقیه لایک ؛ جاروبرقی نیست دیسلایک)
amir
۱۴ دی ۱۴۰۲جاروبرقی فن رو به کسایی گفتیم که درونسوزارو مسخره میکنن
فرشاد
۱۴ دی ۱۴۰۲خب این پست جایی هس که دیر و زود کاربر تسلا و نوا و سوشیانت توش ظاهر میشن
با سیسی که هیچ خبری از رکورد تایکان ندارن😂
سوشیانت
۱۴ دی ۱۴۰۲بله آلمانی فن های متعصب اینجا هم میخوان از پروتوتایپ که هیچ ربطی به تسلا نداره تعریف کنن🤣
🤡
۱۴ دی ۱۴۰۲اومدن تا خیابونا رو زشت و بیریخت کنن
شهرام
۱۴ دی ۱۴۰۲به نظر من وقتی که شیاومی و هواوی به اپل و گوگل رسیدن بی وای دی هم به تسلا میرسه.
sina
۱۴ دی ۱۴۰۲حالا حالاها باس به این خبرها عادت کنیم
تب
۱۴ دی ۱۴۰۲فکر نمیکردم تسلا با اینهمه پیشرفت در فروش هنوز ۳۰۰ هزار تا ماشین برقی کمتر بی وای دی فروخته باشه
تسلا ماشین خوبیه حیف طراحیش چه بیرون چه داخل افتضاحه چینی های برقی پرفورمنس نزدیک تسلا رو دارن اما طراحیشون خیلی بهتره
در مجموع میخوام بگم که اگر تسلا همین روندش رو بخواد ادامه بده رقیباش بهش میرسن از جمله چینی ها و لوسید
تازه الان هنوز آلمانی ها و ژاپنی ها با قدرت وارد نشدن
yaghoub
۱۴ دی ۱۴۰۲علاوه بر تولید و فروش عالی
سود خودروهایی برقی به مراتب بالاتر از خودروهایی با انجین درون سوزه.
به همین دلیل ایلان ماسک با ضرر هنگفت روی توییتر همچنان صدر جدول ثروتمندان جهان ایستاده .
B
۱۵ دی ۱۴۰۲همین تسلا تا ۲۰۲۲ ضرر میداد
فورد رو برقیاش ضرر داده ۳ میلیار دلار بخاطر همین برنامه هاشو عقب انداخته
لوسید ، هامر ریویان همشون ضرر ده هستن …
اتفاقا اکثر شرکتایی که برقی میسازن دارن ضرر میدن
AMIN JAFARI
۱۴ دی ۱۴۰۲آینده از آن برقی هاست
توو کشوری ک ب ماشین 20 سال پیش از رده خارج سلطان سلطان میکنند ازشون انتظاری نیست بازار دنیارو متوجه باشند
البته متاسفانه تقصییر این مملکت بستس ن مردم بیگناه
مجتبی .
۱۴ دی ۱۴۰۲اینکه چینیها وارد تولید خودروبرقی شدن خوبیش اینه که تسلا ودیگران مجبورن درقیمت گذاری خودروهاشون بی پروا نباشن وحالا که درست یانادرست برقیها دارن همه گیر میشن حداقل قیمتهاشون مناسبتر باشه.
احسان
۱۴ دی ۱۴۰۲آفرین به تسلا،آفرین به تویوتا ،آفرین به پورشه و خاک توس ایران خودرو و سایپا.(این ها رو نوشتم تا طرفدار های متعصب کمی بیخیال این همه کل کل بشن) برای من که رقابت شرکت ها جدید و قدیمی جالبه و استقبال می کنم، امیدوارم روند تکنولوژی ماشین ها الکتریکی و هیدروژنی سریعتر باشه و اگر سوخت مصنوعی ارزان هم تجاری بشه که خودروهای درون سوز از بین نرند خیلی هم عالی میشه. نظم بازار آزاد روز به روز تکنولوژی رو ارتقا میده و بی نظمی بازار انحصاری هم نیمه صنعت خودروسازی ما هم درجا میزنه.