تسلا با انتشار آمار تولید و تحویل محصولات خود در سهماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ اعلام کرد رکورد جدیدی را در زمینه تحویل خودرو ثبت کرده و در مدتزمان یاد شده حدود ۴۲۳ هزار دستگاه خودرو را به دست مشتریان رسانده است.
تسلا اعلام کرد در سهماهه ابتدایی سال جاری میلادی با ثبت رکورد جدید و افزایش ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل توانسته است تحویل خودروها به مشتریان را به سطح قابلتوجهی برساند. همانطور که میدانید آمریکاییها با اعلام تخفیفهای قابلتوجه روی محصولات خود شاهد رشد محسوس تقاضا بودهاند. تسلا میگوید در سهماهه ابتدایی ۲۰۲۳ حدود ۴۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و حدود ۴۲۳ هزار دستگاه را نیز تحویل مشتریان دادهاند. البته افزایش فروش تسلا میتواند به جنگ قیمتی این خودروساز مربوط شود به گونهای که در ماه ژانویه تا ۲۰ درصد تخفیف روی فروش تسلا مدل ۳ و مدل Y را نیز شاهد بودیم. این دو خودرو با فاصلهای قابلتوجه نسبت به محصولات دیگر جزو پرفروشترین خودروهای تسلا به شمار میروند و روی هم رفته حدود ۹۷ درصد تحویل خودرو به مشتریان در سهماهه اول ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دادهاند.
تحلیلگران در ماههای گذشته اعلام کردند که کاهش قیمت محصولات تسلا جواب داده و تقاضا برای خودروهای ارزانتر این برند رشد قابلتوجهی داشته است. البته هنوز مشخص نشده که آیا این رشد تقاضا خواهد توانست تخفیفهای قیمتی اعمال شده را جبران کند یا خیر. جدیدترین آمار منتشر شده توسط کمپانی ایلان ماسک نشان میدهد تحویل خودروهای تسلا نسبت به سهماهه پایانی پارسال حدود ۴ درصد رشد داشته است. در آن زمان اعلام شد برند یاد شده حدود ۴۰۵ هزار دستگاه خودرو را به دست مشتریان رسانده و رشد ۳۶ درصدی را نسبت به سهماهه ابتدایی ۲۰۲۲ بر جای گذاشته است.
ارزش سهام تسلا در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۵ درصد کاهش داشت اما در سهماهه ابتدایی امسال دوباره رشد کرده و از حدود ۱۰۰ دلار اوایل ژانویه به حدود ۲۰۷ دلار در روزهای گذشته رسیده است. تسلا میگوید گزارش مربوط به درآمد و سود خود را طی هفتههای آینده اعلام خواهد کرد و این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که رگلاتورهای ایمنی آمریکا در حال بررسی برخی تصادفهای مرتبط با سیستمهای کمکراننده این خودروساز هستند. همچنین تحقیقاتی درباره کمربندهای ایمنی و فرمان معیوب خودروهای تسلا در حال انجام است. چند روز پیش نیز خبر مربوط به فراخوان چندین نمونه از کامیون برقی این برند به دلیل عیب ترمز پارک الکترونیکی منتشر شد.
سبحان
۱۵ فروردین ۱۴۰۲داره به رکورد یک و نیم میلیون نزدیک میشه در سال
فکر کنم پیکاپ تراک رو هم شروع به تحویل بکنن ۲ میلیون در سال رد میکنن
علی
۱۵ فروردین ۱۴۰۲با حمایت های رسانه ای و اقتصادی دولت آمریکا و مردم از این برند و مدیر عاملش بمب ساعتی هم تو ماشیناش باشه بازم افزایش فروش داره. حتما یه دست غیبی ارزش این کمپانی رو از ۲ میلیارد دلار رسوند 1 تریلیون دلار https://companiesmarketcap.com/tesla/marketcap/ مثل فیسبوک و مایکروسافت و اپل و اوراکل و … آمریکایی ها همیشه برند های خودشون رو تو دنیا تراز اول نگه میدارن
سبحان
۱۵ فروردین ۱۴۰۲هر کدوم از این شرکت ها نوآوری داشتن و اولین ها بودن فیسبوک اولین شبکه اجتماعی رو تاسیس کرد
مایکروسافت ویندوز رو توسعه داد
اپل اولین گوشی هوشمند ساخت و . . .
تسلا خودرو های الکتریکی و خودروی هوشمند توسعه داد
پس میخوایید به جای این ها سرمایه ها به سمت کدوم شرکت ها سرازیر بشه و سهامسون ارزشمند بشه ؟
اسماعیل قصاب
۱۵ فروردین ۱۴۰۲داداش گلم ، فکر کردی دولت آمریکا این قدر بیکاره که فکر و ذکرش این باشه که چطوری از تسلا حمایت کنم ، یا کمپوت سازی بلوجین یا بیسگویت مینو ، حمایت مختص کشورهای عقب مونده ست ، اونجا جنست خواهان نداشته باشه محکوم به تغییر شغلی ، ، ،
علی
۱۵ فروردین ۱۴۰۲این شرکتها هر کدوم تریلیون دلاری هستند ارزش داراییشون و سهم زیادی در اقتصاد آمریکا دارند مخصوصا اپل پس اهمیت بسیار زیادی برای دولت آمریکا دارن بعد از بحران مالی سال 2008 حمایت همه جانبه از شرکتهای داخلیشون رو شروع کردند چون لطمه زیادی از اون بحران اقتصادی خورده بودند شما یه نگاهی به صنعت خودروسازی و الکترونیک کره جنوبی بنداز که با حمایت های دولت کره و آمریکا که ژاپن رو به عنوان رقیب اقتصادی میدید الان چقدر پیشرفت کرده و خیلی از رقبای ژاپنی شون رو شکست دادن مگه محصولات ژاپنی آشغال بودن که کره ای ها جاشون رو گرفتن در صنعت موسیقی و فیلمسازی بازی سازی و … هم همینطوره هر کشوری که حکومت ارزش آفرین داشته باشه سهم خودشو از کیک جهانی بیشتر میکنه
پویا
۱۵ فروردین ۱۴۰۲کاری به تسلا ندارم اما اگه چیزی حالیت بود میدونستی چرا شرکت هایی که نام بردی ارزششو بالاست
Tesla
۱۵ فروردین ۱۴۰۲King 👑👑😎😎💪💪
Tesla
۱۵ فروردین ۱۴۰۲خداییش فاز اونایی که میگن تسلا داره افت میکنه یا افت خواهد کرد چیه !!! 🤣🤣🤣🤣
بهزاد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲دادا صبر کن ببین چه پیش میاد!
But it does mean that over the last 12 months Tesla has produced 78,000 more cars than it has sold, suggesting that talk of strong demand by Tesla executives may not be backed up by the numbers. That 78,000-vehicle excess production is equal to 5% of the cars it has built. First quarter sales trailed production by 18,000 vehicles, less than the gap in third and fourth quarter of last year, but still equal to 4% of the vehicles it built
سال گذشته تسلا ۷۸ هزار دستگاه مازاد تولید داشته و برای سه ماهه ی اول امسال هم ۱۸ هزار دستگاه مازاد که در ادبیات بازرگانی و اقتصاد صنعتی به این معنی هست که این تعداد ماشین بدون مشتری بوده!
همین الان بیش از ۱۰ هزار دستگاه از دو مدل گران s و y در انبارهاشون داره خاک میخوره و خریدار نداره و شاید به زودی خط تولید این دو مدل برای ماه ها تعطیل بشه و اگر اون تخفیفات گسترده نبود الان موجودی انبار تسلا بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه میشد و تقریبا میتونستن در سه ماهه ی چهارم امسال کلا خطوط تولیدشون را با خیال راحت به مدت سه ماه تعطیل کنند.
اینو خودشون میگن؛
If it wasn’t clear before, it now is, Tesla has a demand problem,” Gordon Johnson, an analyst who is one of the biggest Tesla critics, said in a note Monday.
But even Ives, a bull on Tesla stock, said the lower prices that Tesla got for cars in the quarter will mean tighter profit margins going forward. Tesla will report full first quarter financial results on April 19.
الان برخی سهامداران دست به کار شدن تا سر و سامانی به این اوضاع بدن و حتی برخیشون میگن ایلان ماسک توهم تقاضا و فروش داره و احتمالا تحت تاثیر مواد نمیتونه روند درست و اصولی بازار را ببینه.
In short, no matter what Elon Musk says, Tesla has a serious/major demand problem,” said Johnson
همین توهم هم به صورت گسترده در میان سنگربانان این برند وجود داره و متاسفانه روند اقتصاد صنعت خودرو را نمیدونن.
Elmiraj
۱۵ فروردین ۱۴۰۲استاد این مازادی که میبینی به دلیل سیستم تحویل تسلا هست که با همه خودروسازان فرق داره و این شرکت هست که خودرو را تا دم در خونه خریدار می بره و تحویل مشتری میده…
از زمان ورود model 3 به بازار تا به امروز همیشه سرعت تولید تسلا بیشتر از گروه های تحویل بوده و از سه ماهه چهارم ۲۰۱۷ تا به امروز به طور پی در پی تعداد تولید تسلا بیشتر از تعداد تحویل بوده…
( طی ۲۲ فصل گذشته در پایان تمامی سه ماهه ها این تعداد مازاد وجود داشته )
بهزاد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲آخر نظر گفتم متاسفانه نمیدونن و نظر شما دقیقا مصداقش بود.
وقتی یک خودروساز به یکباره میاد ۲۰ درصد تخفیف میده در شرایطی که اگر تقاضا برای محصولاتش بیش از تولیدش باشه حتما مدیرانش سو مصرف دارند!
مهندس جان این تخفیف برای کاهش موجودی و عدم دپوی محصولاتشون بوده و جالبه از خود شرکت و تحلیلگران نزدیک شرکت گفته های زیادی برای شرایط حاضر اومده بعد شما میفرمایید به خاطر سیستم تحویله!؟
شرایط بازار با اون چیزی که در تصورات مدیرانش هست متفاوته و رشد فروش ابدی نیست و تسلا هم نمیتونه چندین سال تخفیف بده و اگر یادت باشه بارها گفتم با این قیمت ها این شرکت نمیتونه تقاضای بالایی ایجاد کنه و در یک جایی فروشش ایست میکنه.
۴۰۰ هزار خودرو با تخفیفات بیش از ۱۰ هزار دلاری و بیشتر از ۴ میلیارد دلار از جیبش کم میکنه و برای یکسال ۱۶ میلیارد که تقریبا شرکت تا مرز زیان دهی پیش خواهد رفت.
Elmiraj
۱۵ فروردین ۱۴۰۲بعد کرونا و به دنبال آن کمبود چیپ و مشکلات زنجیره تامین در سه سال گذشته تسلا در چندین مرحله مجبور به افزایش قیمت ها شد ، مشکلاتی که در حال حاظر وجود ندارن و روز به روز شاهد کاهش قیمت باتری هم هستیم که به طبع آن تسلا هم قیمت ها را کاهش داده و از این پس هم شاهد کاهش دوباره قیمت ها خواهیم بود…
و این در حالیه که تسلا همچنان پر سود ترین خودرو ساز جهان خواهد بود چون روش های تولید ، فروش و بازاریابی سنتی در سیستم تسلا جایگاهی نداره .
در حال حاظر با وجود افزایش تولید چشمگیر خودرو های تسلا همچنان شاهد صف دو و سه ماهه برای محصولات هستیم و اثری از کاهش تقاضا دیده نمیشه….
((این کاهش قیمتی که میبینی با اون تخفیفی که در نظر شماهاست متفاوته))
بهزاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۲این مواردی که شما عنوان میکنید یکسریش همگانیه و سایرین هم تحت تاثیرش قرار داشتن و هنوزم گرفتارند و مابقی موارد مثل کاهش ادامه دار قیمت ها بنظرم از بی اطلاعی محض شما ناشی میشه.
قیمت های پک باتری تولید چین به طور عادی حدود ۳۰ دلار برای هر کیلووات هست که بخش اعظم اون به خاطر عدم استفاده از فلزات گرانتر مثل کبالت و… بوده و قطعا در طول عمر باتری تاثیرگذار خواهد بود.
بخش دیگر کاهش قیمت به خاطر وضع قوانین جدید دولت هاست که مشوق ها و تخفیفات بیمه و مالیات شامل خودروهایی میشوند که در یک بازه ی قیمتی قرار بگیرند.
به عنوان مثال در آمریکا ۵۵ هزار دلار و در اروپا از ۴۰ تا ۶۰ هزار یورو مشوق ها متفاوتند.
موارد دیگری هم وجود داره که از حوصله ی متن خارجه اما در کل شرایط به همین منوال باقی نمیمونه و اوضاع پیچیده تر هم خواهد شد و برخی از این اتفاقات؛
مشوق ها ظرف دو یا ۳ سال آینده در اکثر مناطق مثل اروپا و چین و آمریکا برچیده میشه.
تسلا تا ۳ سال دیگه میره برای پرداخت مالیات!
هزینه های بلاعوضی که دولت ها برای شروع ساخت کارخانه تولید برقی پرداخت کردن برای تاسیسات جدید وجود نداره مثل زمین رایگان یا یک میلیارد دلار پولی که در برلین براش خرج شد یا تاسیساتش در چین و…
تسلا سال گذشته حدود ۱.۸ میلیارد دلار خالص از تعرفه های کربن به جیب زد و بزودی شرکت ها با معرفی خودروهای برقی ملزم به پرداختش نیستن.
فقط سال گذشته تسلا از دولت چین حدود ۴۳۰ میلیون دلار سوبسید دریافت کرده و متاسفانه شما و سایر هم قطاران فکر میکنید عملکرد این شرکت به خاطر روش های نوین تولید و فروش بوده در حالی که رشد این شرکت برای هر سه ماه تک رقمی شده و این تخفیفات اثر خودشو میزاره و کافیه گزارش مالی سه ماهه ی دوم و سومش بیاد تا سهامش مثل آب خوردن به کمتر از ۱۲۰ دلار برسه.
بهزاد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲جناب سردبیر کامنت های ما چندین هفته ست منتشر نمیشه؟؟؟
شاهین
۱۵ فروردین ۱۴۰۲سلام بهزاد جان همشون منتشر میشن فقط گاهی بازبینی و انتشار کامنت ها شاید کمی طول بکشه
کامنت خود منم میره تایید بعد منتشر بشه
بهزاد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲شاهین جان عرض ادب.
چند وقتی بود کامنت های بنده اصلا تایید نمیشد.
اراتمندم
Sohrab
۱۵ فروردین ۱۴۰۲با اعمال بیست درصد تخفیف فقط چهار درصد افزایش فروش نسبت به سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی داشته. به نطر شرایط تسلا داره پیچیده میشه و نمیتونه رشد فروشش رو حفظ کنه. قطعا اون خوابهایی که ایلان ماسک برای تسلا دیده بود و مدعی بود تا سال ۲۰۳۰ میتونه سالانه بیست میلیون بفروشه تعبیر نخواهد شد و به نطر باید در حد چهار تا پنج میلیون فروش بسنده کنه
محمد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲اگر تو ایران هم بیان اینا بدون سود گمرک عالی میشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ فروردین ۱۴۰۲خصوصا با برند امریکایی بهترین شرایط برای واردات داره
Tesla
۱۵ فروردین ۱۴۰۲آقای اشتری از نظر شما خودرو های برقی تا چند سال دیگه به بلوغ کامل میرسن ( از نظر من الان هم خیلی کامل هستن و از همتایان درونسوز تو هر زمینه ای پیشی گرفتن ولی نظرات برسی کننده های سرشناس خودرو اینه که هنوز اون چیزی که باید نشدن ، نظر شما چیه ؟
محمد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲باید خودرو با سوخت هیدروژنی تولید کنن
Ehsan
۱۵ فروردین ۱۴۰۲خوب داره کار میکنه خدایی