در طول مراسم اعلام نتایج سهماههٔ چهارم ۲۰۲۱ تسلا، ایلان ماسک نکات زیادی را در مورد برنامههای این شرکت بیان کرده که در ادامه آنها را مرور خواهیم کرد.
در سال ۲۰۲۲ هیچ تسلای جدیدی به بازار عرضه نمیشود
به گفتهٔ ماسک، تسلا به دلیل کمبود جهانی نیمرسانا، طی سال جاری هیچ محصول جدیدی را معرفی یا عرضه نخواهد کرد. البته تسلا به توسعهٔ مدلهای سایبرتراک، کشندهٔ سمی و رودستر ادامه خواهد داد اما این شرکت قبل از معرفی هر محصول جدیدی ابتدا روی افزایش ظرفیت تولید در کارخانههای فعلی خود (کالیفرنیا و شانگهای) تمرکز خواهد داشت و درعینحال تولید در کارخانههای جدید تگزاس و برلین را هم آغاز خواهد کرد. این یعنی رسماً تا سال ۲۰۲۳ هیچ خبری از عرضهٔ سایبرتراک نخواهد بود.
این پیکاپ برای اولین بار در قالب یک کانسپت در نوامبر ۲۰۱۹ معرفی شد و قرار بود در سال ۲۰۲۱ تولید شود اما آخرین گزارشها به تأخیر در عرضهٔ آن تا سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۳ اشاره کردهاند. به گفتهٔ ماسک، عرضهٔ محصول جدید به بازار به زمانی بستگی دارد که تسلا بتواند تیراژ تولید خود را افزایش دهد. وی در مورد سایبرتراک هم گفته است که تسلا در تلاش است تا این پیکاپ الکتریکی را با تمام تکنولوژیهایی که دارد، با قیمت مقرونبهصرفهای به بازار عرضه کند. هرچند رقبای سایبرتراک مثل فورد F150 لایتنینگ و جیامسی هامر EV هماکنون در بازار حضور دارند اما تسلا امیدوار است بتواند سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه از پیکاپ الکتریکی خود تولید کرده و به فروش برساند.
توقف پروژهٔ تسلای ۲۵ هزار دلاری
ماسک در سال ۲۰۲۰ رسماً از توسعهٔ یک تسلای ۲۵ هزار دلاری خبر داد اما حالا اعلام کرده که این پروژه فعلاً متوقف شده است. وی دراینباره گفته است:
ما در حال حاضر روی خودروی ۲۵ هزار دلاری کار نمیکنیم اما بعداً این کار را خواهیم کرد. ما هماکنون بهاندازهٔ کافی درگیری داریم. صادقانه بگویم، خیلی مشغله داریم
این یعنی خودرو کامپکت ارزانقیمت تسلا را تا سال ۲۰۲۳ نخواهیم دید. این در حالی است که ماسک بچه تسلا را رقیب مستقیمی برای نیسان لیف و فولکسواگن ID.3 دانسته بود و ادعا میکرد که برد بیشتری را با قیمت پایینتری ارائه خواهد کرد.
توجه بیشتر به تکنولوژی خودران
هرچند تسلا به این زودیها خودروی جدیدی به بازار عرضه نخواهد کرد اما به گفتهٔ ماسک، تکنولوژی خودران که هنوز در دست توسعه است به افزایش فروش شرکت و رسیدن به اهداف خوشبینانه با همین مدلهای کنونی کمک خواهد کرد. وی گفته است که خودروهای تسلا در سال ۲۰۲۲ از قابلیت تمام خودران برخوردار خواهند شد. در حال حاضر نزدیک به ۶۰ هزار خریدار محصولات تسلا در ایالاتمتحده از سیستم تمام خودران استفاده میکنند اما این سیستم هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد و همچنان به حضور رانندهٔ انسانی بهصورت دائمی در پشت فرمان نیاز خواهد داشت.
GMA
۸ بهمن ۱۴۰۰انگار یکی میگفت از اواخر سال ۲۰۲۲ به صورت محدود تحویل سایبرتراک به مشتری ها شروع میشه😏 چی شد پس؟
Elmiraj
۸ بهمن ۱۴۰۰بله این احتمال هنوزم وجود داره با توجه به اینکه تسلا از یک سال پیش تولید سلولهای ۴۶۸۰ را در کالیفرنیا شروع کرده و هم اکنون این سلول ها در تگزاس و نوادا روی model y و Semi نصب میشن.
اینکه چرا تولید CyberTruck در مقیاس وسیع تا سال آینده به تاخیر افتاده عمده ترین مشکل آن به زنجیره تامین و در راس آن تامین سلول باتری قرار داره و هیچ ربطی به توسعه آن توسط تسلا نداره ،
جهت آگاهی بیشتر شما اضافه کنم که تأمین کننده گان آتی سلولهای ۴۶۸۰ تسلا که در رأس آن پاناسونیک ژاپن قرار داره ، اکتبر سال پیش اعلام کرد که نخستین سلول ۴۶۸۰ را ساخته و تولید انبوه آن ها را سه ماهه دوم امسال شروع میکنه ولی همین چند روز پیش اعلام کرده که امسال بدلیل کبود منابع مالی قادر به اینکار نیست و تولید انبوه را به سال آینده موکول خواهد کرد…!!!
(( اگر خواستید بابت تاخیر محصولات از تسلا ایراد بگیرید قبلش وضعیت تأمین کننده گان اونو بررسی کنید…… هر چند که اطلاعات شماها در مورد تسلا به همین چند پست حاشیه ای پدال محدوده !! ))
Khosrow
۸ بهمن ۱۴۰۰کپی پیست با اندکی تصرف خوبه ..
ehsan.fa
۸ بهمن ۱۴۰۰یه زمانی میگفتن بزرگترین کلاهبردار تاریخ بیل گیتس هست که سر IBM کلاه گذاشت ، الان ماسک سر نصف جهان کلاهگذاشت و با قدرت بیل گیتس رو شکست داد.
رضا
۸ بهمن ۱۴۰۰اگر گیتس نبود سیستم عامل ویندوز و خیلی از برنامه های کاربردی هم وجود نداشتن ، همینطور ماسک ، اگر ماسک نبود اتومبیل برقی وجود نداشت و خودروسازا به سمت تولید برقی و از رده خارج کردن درون سوزها نمیرفتن ، هر دوشون قابل ستایشن
ارسلان
۸ بهمن ۱۴۰۰رضا
قبل از اینکه بیاییم طرفداری الکی بکنیم یه نگاهی به واقعیات بندازیم ::
اول اینکه ویندوز همون سیستم عامل MS-DOS هست که GUI یا رابط گرافیکی بهش اضافه شده که توسط فردی به نام “” گری کیلدال “” اختراع شد نه بیل گیتس و فقط توسط گیتس خریداری شد البته قبل از گیتس شرکت IBM رفت بخره تش که گری کیلدال در خانه حضور نداشت و این فرصت نصیب گیتس شد وگرنه الان شما نمیدونستی گیتس وجود خارجی داره یا نه اینو گفتم که بدونی کلا ویندوز توی مسیر فعلی خودش بود حالا یا با گیتس یا با IBM
مورد بعدی ::
اولین سیستم عامل تجاری دنیا یونیکس بود که الان شده همون مکینتاش یا سیستم عامل اپل در واقع هسته ی یونیکس رو استفاده میکنه / بعد از یونیکس هم لینوکس گنو اومد
اولین کامپیوتر تولید انبوه دنیا هم Apple II بود که 1977 اومد به بازار اون موقع نه اثری از گیتس بود و نه ویندوز !!
مورد بعدی ::
“” خیلی از برنامه های کاربردی هم وجود نداشتن “” ؟؟؟ الان که هیچ از همون اولش هیچ برنامه ای کاربردی ای نبود که روی مک و لینوکس نباشه و روی یکی دیگه باشه
ناگفته نماند همین اندرویدی که استفاده میکنی هم لینوکس هست
در بحث شبکه و هاست و سرور لینوکس با اختلاف حرف اول رو میزنه
لینوکس هم توزیع های مختلفی داره برای ادما مختلف / از توزیع حرفه ای داره تا توزیع برای کاربران کلیک اند دروپی (کاربرای ویندوزی)
من خودم توزیع CAE Linux استفاده میکنم روی سیستم کاریم بخاطر اینکه همه ی نرم افزار های مهندسی رو داره و نیازی به نصب جداگانه و زمان بر نیست
حالا مک (یونیکس) و لینوکس معروفاش و کاربردی هاش هستن وگرنه اینقد ما سیستم عامل داریم که نگو
یه سیستم عامل گردن کلفت دیگه هم که از 1980 وجود داشته و همون هسته ی یونیکس رو استفاده میکنه و جدیدا هم خیلی پر کاربرد و محبوب شده اسمش FreeBSD هس و خیلی پتانسیل بالایی داره و داره کم کم لینوکس رو پشت سر میزاره
در مورد خودروهای برقی هم داستان کاملا مشابهه هست و دوباره گویی نمیکنم فقط همینقدر رو بگم اولین تلاش برقی دنیا که برای تولید انبوه دورخیز کرده بود سال 1942 بود در قالب وسیله ای به نام تانک پورشه
Nima
۸ بهمن ۱۴۰۰در ادامه صحبت هاى ارسلان :
قبل از قرن ۲۰ هم تلاش براى خودرو ها برقى بوده.
The first electric car in the United States was developed in 1890–91 by William Morrison of Des Moines, Iowa; the vehicle was a six-passenger wagon capable of reaching a speed of 23 kilometres per hour (14 mph). It was not until 1895 that consumers began to devote attention to electric vehicles after A.L.
Sina10
۸ بهمن ۱۴۰۰حرف ویندوز شد و لینوکس
این بحث خیلی طولانی داره و خب به خودرو مربوط نیست ولی همینکه چند درصد از مردم از ویندوز استفاده میکنن خودش همچیو نشون میده
لینوکس با وجود تمام قابلیت هاش ، برای کاربرد عادی یا یه گیمر ، با وجود احترام به این سیستم عامل ، به هیچ دردی نمیخوره ، هر توضیعیش رو نصب کنید ماجرا همینه، ویندوز برای کاربر عادی و گیمر که بخش بسیار زیادی از جامعه مشتریان رو تشکیل میدن بلااستفاده است
ویندوز از ۸ و ویستای ضعیف گرفته تا ۷ و Xp موفق ، همیشه از رقبا پرفروش تر بوده ، فعلا هم هر رقیبی اومده با شرمندگی و ضعف از صحنه خارج شده
البته این حرف من طرفداری از سیاست هاش نیست ، ویندوز ۱۱ میتونست در قالب یه اپدیت برای ۱۰ عرضه بشه چون تغییراتش نسبت به Xp به ویستا یا ۷ به ۸ خیلی کمتر بود
ویندوز ۱۰ همین الان ازش استفاده میکنم ، انواع باگ مختلف داره و کلی نرم افزار قدیمی و بلااستفاده که از ویندوز های قبلی همراه ۱۰ اومده بودن هم توش پیدا میشه در حالی نسخه های جدیدشون همزمان هم وجود داره! این سیاست بیشتر واسه حفظ مشتری های قدیمی تر این سیستم عامل بود
نکته اخر اینه که تمام بحث من سر پلتفرم وسیستم عامل های PC بود ، و ماجرا ربطی به اندروید یا iOS نداره
حرف برنامه های کاربردی شد ، همین الان وجود مایکروسافت ، مساوی با وجود افیس و ورده ، برنامه ای که بدون شک جایگزینی به این محبوبیت نداره و حداقل برای مردم عادی ، از پر استفاده ترین برنامه هاست ، شما خودت بخاطر نرم افزار های مهندسی سراغ لینوکس رفتی
توی بحث کنسول ها هم شاید تو فروش با سونی فاصله داشته باشه ، ولی پیشرفتش توی این نسل خیلی خوب بوده و Forza Horizon 5 مهم ترین مدرکش ،
به هر حال وجود مایکروسافت و ویندوز اهمیت بالایی داره ، توضیع های لینوکس و بقیه خیلی کار دارن تا حتی به یه رقیب براش تبدیل بشن تو PC
مگر اینکه مایکروسافت خودش اشتباه کنه که احتمالش متاسفانه اصلا کم نیست
ارسلان
۸ بهمن ۱۴۰۰Sina10
مشخصه شما تجربه ی لینوکس رو نداری بنده از سال 2003 هم کاربر ویندوزم هم کاربر لینوکس
در ابتدا بگم که برخلاف شما من نیومدم بگم ویندوز بهتره یا لینوکس فقط اومدم چیزهایی که شما به اشتباه به لینوکس نسبت دادی که بگی اووفه و برای همین ویندوز بهتره کاملا غلط و از روی نا آگاهی هست
لینوکس تمام برنامه های ویندوزی رو اجرا میکنه چه بازی چه نرم افزار هر چند نیازی هم نداره چون خودش یه پکیج کامله
ولی ویندوز این توانایی رو نداره و باید از شبیه ساز هایی مثله VirtualBox استفاده تا یک سیستم عامل (لینوکس) رو درون خودش بوت کنه و از داخل لینوکس به اجرای برنامه بپردازه هرچند ماشین مجازی که اینجا اشاره به معروفترین ش دارم که VirtualBox باشه برای تمام سیستم عامل ها عرضه شده یعنی لینوکس و مک هم میتونن از ماشین مجازی استفاده کنن
مورد بعدی
این که میگی
“” همین الان وجود مایکروسافت ، مساوی با وجود افیس و ورده ، برنامه ای که بدون شک جایگزینی به این محبوبیت نداره “”
خب وقتی میگم مشخصه تجربه ی لینوکس نداری همینه دیگه !! امکان نداره شما کاربر لینوکس باشی و اوپن افیس رو نشناسی شما کافیه توی گوگل سرچ کنی OpenOffice
اوپن افیس نه تنها هیچ کاستی نداره بلکه برتر از ورد و افیس هست چون همون کار رو با منابع سخت افزاری خیلی کمتری انجام میده
ادم وقتی میخواد راجب دو چیز نتیجه گیری کنه باید تجربه ی هر دو تاش رو داشته باشه اصلا نمیشه شما ندیده بیای بگی فلان چیز فلانه
کلا بحث نرم افزار یا گیم کاملا به توسعه دهنده مربوط میشه تمام نرم افزارها با زبان های برنامه نویسی روی معماری ایکس 86 عرضه میشن و لینوکس و ویندوز هم براساس همین معماری کار میکنن
در بحث پی سی وقتی شما به کد منبع دسترسی داشته باشی یعنی خودت برنامه نویس باشی یا به هر طریق دیگه ای , میتونی با کتابخانه هایی که شرکت صاحب سیستم عامل منتشر کرده تا در اختیار برنامه نویسان قرار بگیره میتونن کد های خودشون رو کامپایل و خروجی بدن به سیستم عامل هدف و قابل اجرا بر روی پلت فرم مورد نظره خودش بکنن
Sina10
۸ بهمن ۱۴۰۰حرف از open office زدین ،
من به دوستان پیشنهاد میکنم یه سرچ کنن ، محیط کاربری اینو با افیس مقایسه کنن
خودشون نتیجه گیری کنن خب معلومه محیط کاربری و پوسته متعلق به ۱۰ سال پیش داره بایدم سخت افزار کمتری بخواد! این موضوع خیلی واضحیه ، ورد ۲۰۰۷ هم خیلی سبک و روونه!
دوم اینکه من از محبوبیت برتر افیس گفتم نه برتریش ، ورد توی نسخه های اخیر خیلی سنگین شده بابت همون پوسته و محیطش
سوم اینکه بحث گیم شد ، بازم موضوع اینه که بسیاری از بازی ها نیاز به شبیه ساز دارن و باید برین سراغ Wine شبیه ساز! ، نکته اینه که بعضی بازی های بومی لینوکس هستن و به راحتی اجرا میشن ولی فقط تعداد محدودی ، بسیاری از تیم های توسعه دهنده اصلا درصدی برای لینوکس قائل نیستن که براش بازی توسعه بدن
در نتیجه برای گیمر ها که جمعیت چشمگیری دارن ، لینوکس به هیچ دردی نمیخوره ، فقط اون فایل exe نیس که اجراش کنی و تمام!
در کل بهترین پیشنهاد پلتفرم های استیمی مثل ولو استفاده کنید برای گنو و لینوکس
در کل واسه کاربری عادی و یا گیمر خیلی واضح بگم نیازی لینوکس نیست وقتی ویندوز محیط عمومی تر و مدرن تری از عمده توضیع های لینوکس داره ، تعدادی نرم افزار های محبوب برای لینوکس عرضه نمیشن بعلاوه بینهایت بازی که برای لینوکس نیومدن
فقط کافی بود تا این نرم افزار های اضافه و توسعه دهنده ها گیم به لینوکس هم فکر میکردن تا یه نفر حتی نگاهی به ویندوز نکنه و من خودم بشخصه ویندوز رو رها میکنن ،
دلیل این اتفاق همون پول و قدرت و عمومیت مایکروسافته که باعث شده بسیاری از نرم افزار ها به لینوکس نیان و مجبور به استفاده از Wine شبیه ساز بشین ، خب چرا خود ویندوز رو نصب نمیکنین!
ارسلان
۸ بهمن ۱۴۰۰Sina10
اقا سینا کاربری مهمه کاربری
کاربرای لینوکس گیمر نیستن در مباحث بنیادی مثله امنیت و و ارتباطات و برنامه نویسی فعالن بیشتر
مثلا ابزارهای لینوکس کالی بجز چند قلم اصلا برای ویندوز وجود نداره تازه همونا هم باگ داره
یه کاربر ویندوزی اگه بخواد تست نفوذ انجام بده بره از طریق شبیه ساز انجام بده خب آیا باید بهش بگیم خب چرا نمیری لینوکس نصب کنی ؟؟
توی خارج از ایران اکثرا برای بازی از کنسول استفاده میکنن
ویندوز 8 هم که یه شکست کامل بود و این شکست در ویندوز 11 تکرار شد
دلیل اینکه خیلیا نمیرن سمت لینوکس اینه که باید تماما از دستورات خط فرمان استفاده کنی برای کارهای ساده مثله ایجاد پوشه رفتن به دایرکتوری و نصب برنامه و …
اتفاقا لینوکس در بحث رابط کاربری خیلی منعطفه و رابط های زیادی برای منتشر شده در حالی که ویندوز تک رابطه هست
مهمترین ویژگی لینوکس سبک بودن سریع بودن رایگان بودن ش هست
تقریبا تمام نرم افزار هاش هم به همین صورته
Sina10
۸ بهمن ۱۴۰۰عذر میخوام بابت طولانی شدن نظراتم
اقا ارسلان من در این زمینه که ویندوز چقدر باگ های زیادی داره باهاتون اصلا مخالفت نمیکنم
یا امنیتش اونقدری که باید نیست ، خبراشم که همه جا پره
واقعیتش من خودن لینوکس نداشتم ولی وقتی از سیستم افرادی که لینوکس داشتن استفاده کردم مزایای خوبی داشت و حداقل از ویندوز ۱۰ سبک تر احساس میشد ، به نظرم یکی از مزایاش ، توضیع های مختلف و نسخه های متفاوتشه
بدیش که بالاتر همشون رو توضیح دادیم
استفاده از دستورات خط فرمان هم که توی ویندوز هم م CMD هست که همه میشناسن ، خب کاربر عادی استفاده از این براش اسون نیست
Sina10
۸ بهمن ۱۴۰۰تسلا جدیدا یه ترفند یاد گرفته
واسه یه محصول برنامه ریزی میکنه و خبر اونو تو رسانه ها پخش میکنه ، یه سال بعدش پروژه لغو میشه
Elmiraj
۸ بهمن ۱۴۰۰به چندین نکته مهم هیچ اشاره ای نکردین !!!
از جمله :
رکورد درآمدی ۱۷.۷ میلیارد دلاری در سه ماهه چهارم و درآمد خالص ۲.۸ میلیارد دلاری که مجموع درآمد خالص تسلا را در سال ۲۰۲۱ به ۵.۵۲ میلیارد دلار رساند… ( کسب این میزان درآمد با فروش یک میلیونی سه خودروی تمام الکتریک ، تا به امروز بی سابقه بوده و روز به روز بیشتر هم خواهد شد )
اولویت قرار دادن توسعه ربات انسان نمای optimus در سال ۲۰۲۲ و حتی به جلو انداختن پروژه آن از محصولات آتی شرکت !!!
شروع تولید model y در گیگافاکتوری تگزاس با پک باتری مجهز به سلول های ۴۶۸۰ که طی سه ماهه اول امسال و بدنبال تایید نهایی ماشین تحویل خواهند شد .
شروع تولید محدود کامیون Semi و رونمایی از کارخانه آن در یک مایلی گیگافاکتوری نوادا و مهم تر از آن نصب چندین ایستگاه MegaCharger برای این کامیون که قدرت خروجی آن ها ۱.۵ مگاوات ساعت هست…!
Sina10
۸ بهمن ۱۴۰۰خب قرار هم نبود به فروش اشاره کنن ، بحث این مطلب سر فروش یه محصول جدید از تسلا بود که امسال خبری ازش نیست
Elmiraj
۸ بهمن ۱۴۰۰چون در سایت پدال تا موضوعات منفی تسلا هست به مثبت ها کمترین اشاره ای میشه…!!!
یه نمونه بارز این موضوع تایید دوباره کسب رتبه اول فروش برند های لوکس آمریکا در سال ۲۰۲۱ هست که علاوه بر Explorian دیروز توسط cox automotive هم تایید شده که تسلا در سال گذشته ۱۶ هزار واحد بیشتر از BMW فروخته…
https://insideevs.com/news/563596/tesla-tops-bmw-2021-sales/
( ببینیم پدال روی این موضوع کار میکنه یا چون دل ترول ها شو میرنجونه ، ازش میگذره…)
Silent
۸ بهمن ۱۴۰۰2022 برای TESLA در اصل سال “”توسعه زیرساخت کارخونه ها و تیراژ”” هست با توجه به فشار وارد بر خطوط با ورود 2 گیگافکتوری جدید که تاثیرش رو از پیش از تابستان امسال خواهیم دید در بعد بهبود کیفی و کنترل قیمت و کاهش زمان تحویل.
کسی که پی گیر اخبار TESLA هست خوب می دونه تجهیز مدل های موجودش به باطری های 4680 خودش مهم ترین خبر!! در حوزه ev ها هست به لحاظ نسبت پیمایش و پرفورمنس وزنی. پس دنبال بازی با شکل چراغ و سپر نباشید. ارتقا موارد عملکردی از آپدیت های نرم افزاری تا ارتقاع CPU و سیستم تعلیق و استفاده از فیلترهای هپا و بهبود سطح کابین مواردی هستن که برای خریدان در صف تحویل پیوسته در حال بهبود هست.
مدل Y اولین محصول با باطری های جدید با اولویت گیگاتگزاس هست نه برلین و شرق آسیا. علتش بر می گرده به راه اندازی خط تولید Cyber در مجموعه تگزاس که پیش از این هم گفتم بعد از تست مراحل جاده ای روی سدان توو همون مجموعه برا تراک با عملکرد بارگیری هوی دیوتی بایستی بی نقص باشه.
بهزاد
۸ بهمن ۱۴۰۰در مورد باتری ۴۶۸۰ که آنقدر گفتیم دیگه رومون نمیشه تکرار کنیم و طرفداران مثل اینکه دوست دارن خودشونو به اون راه بزنن.
تقریبا با این کنفرانس نشان داده شد که خبری از نوآوری نیست و شرکت وارد مشکلات تولید و مدیریت شده درست مثل همه ی خودروسازان.
صحبت های مربوط به خودران ایلان ماسک تکرار مکررات هست با چاشنی توهم.
ایلان و طرفداران فکر میکردن تامین قطعات مثل تهیه ی چیپس و پفک از دکان سر کوچه ست و همینجوری هر سال فروش را ضرب در ۲ میکردن و ما بارها گفتیم افزایش از ۲۰۰ به ۴۰۰ و … مشکلی نداره اما با بالا رفتن تیراژ تامین و تولید سخت تر میشه به خصوص در برقی ها چون سایر خودروسازان هم به قطعات برقی نیاز پیدا میکنند و تامین این قطعات سخت تر میشه.
فکر کنید سال ۲۰۲۵ شده و بیش از ۲۰۰ مدل خودروی برقی توسط رقبا به بازار عرضه شده و تسلا و سنگربانانش دارن از اندازه باتری و برف پاک کن جدید و آدمک ربات نما و خودروی ۲۵ هزار دلاری به همراه روداستر صحبت میکنند که میاد و فلان و بهمان میکنه!
Silent
۸ بهمن ۱۴۰۰چه سال 2025 چه 2225!
افتخار نابودی شرکت های خودرو سازی درون سوز که سال ها پیش می تونستن دست به نواوری بزنن و ساختار انجین هاشون رو عوض کنن ولی این کار نکردن بنام TESLA هست.
حالا هر جور حال می کنی حساب کن. همین امسال آمار گویای آغاز سلطنت تسلا هست در بعد آمار فروش کشورهای توسعه یافته.
تاریخ همیشه از اولین ها یاد می کنه!!! پس بجا نیش و کنایه زدن حال کن از اینکه بچشم دیدی این تحولات رو.
بهزاد
۸ بهمن ۱۴۰۰صبر داشته باش ، زمانش میرسه.
تیغه ی برف پاک کن و آدم ربات نما و نشان دادن چند عکس باتری که تکنولوژیش مال دیگرانه اسمش نوآوری نیست و وعده دادن شما به سبک تسلا جالب توجه هست حتی با وجود این حجم از برقی سازی رقبا که مثل یک سونامی میان تو بازار و نمیشه با ۴ تا خودروی قدیمی تا ۲۰۲۵ و وعده ی ساخت خودروهای خیالی ادعای رقابت کرد.
نمیدونم زمان ورشکستگی خودروسازان آمریکایی در ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ چند سالت بود اما یکی از مدیران اون زمان خودروسازیشون گفت که خودروهای ساخت ما از نظر ارزش نمیتونستن رقابت کنن و رقبا خودروهای با ارزش تر و ارزان تری تولید میکردن و با تغییر ساختار که هزینه های زیادی داشت دوباره برگشتن اما با از دست دادن برخی بازارهای مهم و حالا هم این شرایط برای تسلا زیاد دور نیست و راهی که میره دقیقا ما را یاد همان دوران میندازه و به جای ارائه مدلهای جدید و بالا بردن کیفیت مدلهای قدیمی را اسب بخار بهش تزریق میکنه و قیمت را همینطوری میبره بالا.
دو سال دیگه مدل Yپلد و سه سال دیگه ۳پلد با فرمان جدید میاد و رقبا تا اون زمان خودروهایی را ساختن که تسلا از پس هزینه های توسعه ی اونها بر نمیاد چون تا اون زمان هزینه ها برای زیرساخت بوده و زمانی برای ارائه مدلهای جدید خودروهای قدیمیش نداشته.
ALIREZA
۸ بهمن ۱۴۰۰حالا رسوایی دیزل گیت که اتفاق نیفتاده 😂😂😂😂😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ بهمن ۱۴۰۰شورشو درآوردن بعضیا…
میثم
۸ بهمن ۱۴۰۰شخصا امیدوارم تسلا روز به روز موفقیت بیشتری کسب کنه
چون واقعا لایق بالاتر از اینها هم هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ بهمن ۱۴۰۰ایلان ماسک آدم خیلی عجولیه، هنوز هیچی نشده میخواد راه صد ساله رو یه شبه طی کنه که اصلا ممکن نیست، وقتی کارخونه های جدید تحویل داده نشده وقتی خط تولید جدیدی وجود نداره وقتی کمبود چیپ وجود داره وقتی تقاضا به حدی بالاست که خط تولید روی تولید همون مدلا قفل شده این همه شایعه و بلندپروازی فقط باعث دردسر میشه،دقیقا عین کاری که هیتلر کرد یه هفته ای میخواست روسیه رو بگیره از اون طرفم تو هر جبهه ای مربوط و نامربوط به آلمان وارد شد آخرشم از سر بی برنامگی خودشو به فنا داد…
heshmat021
۸ بهمن ۱۴۰۰بنظرم اینجوری داره بازی میکنه
هایپ رو میاره پایین ، تاریخ عقب میندازه، بعد یکم زود تر راه کاری انجا میشه دوباره ترند میشه
از اون ور ممکنه سرمایه کذار از ترس ریزش بفروشن و قیمت سهام پایین بیاد، ایلان و گرگ های بازار با قیمت پایین سهام جم کنن
Khosrow
۸ بهمن ۱۴۰۰وقتی زورت نرسید – دور شدی فحشش بده / حکایت امریکای امروز ..