تسلاتویوتا

میزان درآمد تسلا از هر خودرو حدود 8 برابر تویوتاست!

اگرچه تسلا در ابتدای راه خود با مشکلات بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله درآمد دست‌وپنجه نرم می‌کرد اما در سال‌های اخیر ثابت کرده است که یک خودروساز می‌تواند از تولید خودروهای الکتریکی نیز به سود برسد. یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که خودروسازان مطرح جهانی زمان زیادی را صرف توسعه و تولید خودروهای الکتریکی کرده‌اند ترس از دست دادن سرمایه، حداقل در آغاز کار بوده است؛ اما در حال حاضر شاید تسلا از فروش هر خودرو حدود ۸ برابر تویوتا سود به جیب می‌زند.

تویوتا یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان دنیاست و قطعاً می‌توان گفت پس از این همه سال ژاپنی‌ها راه و چاه تولید محصولات موفق و سودده را بلد هستند. همچنین اگرچه تویوتا در زمینه تولید خودروهای الکتریکی خیلی سریع عمل نمی‌کند اما هنوز هم سبد محصولات متنوعی دارد که اکثر آنها با قوای محرکه هیبریدی کم‌مصرف نیز در دسترس هستند.

در مقابل باید گفت تسلا هنوز چهار خودروی تمام الکتریکی تولید می‌کند البته اگر کامیون سمی را در نظر بگیرید این تعداد به پنج خودرو خواهد رسید. تسلا جدیدترین محصول خود یعنی کراس اوور مدل Y را در مارس ۲۰۲۰ عرضه کرد و از آن زمان تاکنون خودروی سواری جدیدی را معرفی نکرده است. چندین سال از زمان معرفی و تولید تسلا مدل ۳، مدل S و مدل X می‌گذرد و به نظر نمی‌رسد که تسلا سایبرتراک نیز به این زودی‌ها روانه بازار شود. با در نظر گرفتن این شرایط، دانستن اینکه میزان درآمد تسلا از فروش هر خودرو حدود ۸ برابر تویوتاست جالب خواهد بود. تسلا ثابت کرده می‌تواند رکوردهای فروش و سوددهی زیادی را بر جای بگذارد. این شرکت همچنین سرمایه در گردش زیادی دارد که طبق گزارش‌ها به رقم فوق‌العاده زیاد ۳ میلیارد دلار در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ می‌رسد.

اگرچه حساب‌وکتاب مربوط به درآمد تسلا و تویوتا خیلی پیچیده نیست اما باید دانست برتری سوددهی تسلا در برابر این برند ژاپنی را اصلاً نمی‌توان کتمان کرد. گفته می‌شود سود خالص تسلا در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ برابر با ۳.۲۹ میلیارد دلار بوده درحالی‌که این رقم برای تویوتا به حدود ۳.۱۵ میلیارد دلار می‌رسد. در این بازه زمانی میزان فروش تویوتا ۸ برابر بیشتر از تسلا بوده است. شایان ذکر است تویوتا در سال‌های قبل مالک ۳ درصد سهام تسلا بود که برای آن تنها ۵۰ میلیون دلار پرداخت کرد. تسلا حالا و در هر ۲ روز ۵۰ میلیون دلار سرمایه در گردش را به جیب می‌زند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. MASOUD 0099

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    خب این دو از نظر ساخت هم یکسان نیستند و قیمت ها هم یکسان نیست

    موافقم 9
    مخالفم 16
  2. Si

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    مدیر یعنی ایلان ماسک و لری آلیسون بقیه شوخی هم به حساب نمیان

    موافقم 20
    مخالفم 47
  3. Si

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    پس ویران خودرو و سایپا کجان چون اونا تمام فروش ماشین براشون سوده

    موافقم 43
    مخالفم 4
    1. ریما

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (103 ديدگاه)

      چجوری سوده تمام فروش ماشین؟

      موافقم 2
      مخالفم 2
  4. elonlion

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    تو پست ولوو xc90 داشتم از این مطلب میگفتم

    موافقم 13
    مخالفم 7
  5. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    من کامنت خوب ببینم ازش اسکرین شات میگیرم
    این عکس که اپلودش میکنم یه جورایی مربوط به این مطلب میشه
    https://s6.uupload.ir/files/img_۲۰۲۲۱۱۱۱_۱۰۳۰۲۲_k7id.jpg

    موافقم 16
    مخالفم 21
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      دمت گرم

      موافقم 16
      مخالفم 17
      1. Elmiraj

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        از نظر اون دو سه تحلیل گر فانتزی ، جنرال موتورز بجای تمرکز بر الکتریکی و خودران ، ساخت ماشین شاخصی مثل لیریک ، هامرev و ثبت رکورد سود دهی می بایست برند های شکست خورده ای مثل اوپل ، واکسهال ، ساب ، هولدن و….. غیره را نگه داره و آخر سال به فروش ده میلیونی و چندرغاز سود افتخار کنه….!!!!!

        کاری که افتخار خودرو ساز مورد علاقه شون هست….

        موافقم 13
        مخالفم 8
        1. phonix

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          باشه تویوتا بده
          انشالله به پای تسلا پیر بشی

          موافقم 13
          مخالفم 9
        2. آریامنش

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (227 ديدگاه)

          تموم شد . خیلی تاثیرگذار بود

          موافقم 1
          مخالفم 13
        3. بهزاد

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          پرفسور سود تویوتا تا انتهای سال چیزی حدود ۱۸ میلیارد دلاره اونهم در شرایطی که تولیدش از ۱۰.۵ میلیون به حدود ۹.۲ یا خوش بینانه ۹.۵ میلیون رسیده و این کاهش نه به خاطر فروش کمتر و نخریدن مردم بلکه به دلیل بحران قطعاته که این روند تا چند ماه آینده برطرف میشه.
          شما حتی سخنان دیگران را تحریف میکنید و حتی یک لینک معتبر که چه کسی گفته جنرال موتورز باید بیاد رو برندهای شکست خورده تمرکز کنه نمیزارید تا ببینیم کی این حرف را زده.
          تعداد دفعات این جمله از شمارش خارج شده و بازهم تکرار مکررات هست که بگیم جنرال موتورز روند کاری و استراتژیش معطوف بازار آمریکاست در سگمنت هایی که جایی غیر از این کشور فروش نمیره.
          مشکل شما اینجاست که فکر میکنید فقط سود برای یک شرکته در حالی که سه گانه لوکس ساز برای امسال پیش بینی سودشون به این شکله؛
          بی ام و نزدیک ۱۶ میلیارد دلار
          مرسدس بیش از ۱۰ میلیارد
          آئودی بیش از ۱۲ میلیارد دلار
          همینطور پورشه که سودی ۶ تا ۷ میلیارد دلاری خواهد داشت.
          این ارقام در حالی بدست اومده که تسلا قرار بود در وهله ی اول مشتریهای لوکس ساز آلمانی را هدف بگیره و چون این هدف محقق نشده خبرگزاری ها بدون توجه به بحران قطعه میان دو شرکتی که محصولاتشون ارتباطی از نظر قیمتی نداره مقایسه میکنند در حالی که اگر روند کمبود قطعه حل بشه تویوتا بیش از ۲۵ میلیارد سوددهی قطعی خواهد داشت.

          موافقم 12
          مخالفم 14
        4. Elmiraj

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          عجله ای نیست….

          آخر سال سود تسلا به ازای هر خودرو را با سه گانه لوکس هم مقایسه خواهیم کرد .

          موافقم 8
          مخالفم 9
        5. بهزاد

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          استاد برای اینکه بدونی از صنعت خودرو به خصوص بخش مالیش چیزی نمیدونی فقط اشاره میکنم که تویوتا در سال ۲۰۲۱ دقیقا ۶.۵ میلیارد دلار مالیات بر درآمد پرداخت کرده و کلی هزینه ی دیگر مثل بازنشستگی و ترفیع شغل و… که تسلا به خاطر سطح گستره نیروی کار جدیدش هنوز به این مراحل نرسیده و در آینده مثل باقی شرکت ها دچار این هزینه ها میشه.

          موافقم 9
          مخالفم 9
        6. حسین

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          آمار گذاشتم جوابتون دادم. حالا سعی کن با تحلیل های بر آمده از اوهام شخصی با خودتون پاس کاری کنید و اون کاری که باهاتون کردیم رو جمع کنین

          موافقم 5
          مخالفم 5
      2. حسین

        ۲۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        آره مخصوصا اون قسمتی که می‌گفت آمریکایی ها با جوینت ونچرهاشون تو بازار های دیگه فعالیت می کنن خیلی عالی بود😂 دو روز بعدش خبر به فنا رفتن جوینت ونچرهاشون هم اومد 😅

        موافقم 7
        مخالفم 4
  6. محمدرضا

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    خب به همین دلیله ارزش سهامش ۱میلیارد دلاره.
    ولی Q8 eteron هم قیمت مدلy هست.چرا مدل y میخرن؟

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. phonix

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      مارکتینگ

      موافقم 6
      مخالفم 2
  7. محمد

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    دنیا داره عوض میشه هرچقدرم بزرگ باشی در مقابل تغییرات مقاومت کنی یا سرعتت با تغییرات هماهنگ نباشه از غافله جان میمونی ( الان اون سامورایی نما با اکانت های متعددش میاد نفر اول رو ریپلای میزنه و طومار می‌نویسه که نه اینطوری نیست)

    موافقم 20
    مخالفم 14
    1. Ninja MA-R

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      منظورت منم 😐

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. محمد

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        نینجا که سامورایی نمیشه دوست عزیز، یه بنده خدایی هست که تو اسمش عدد داره و هفت هزار کامنت از تخیلات خودش گذاشته

        موافقم 10
        مخالفم 3
  8. سبحان

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    من بودم جای مدیر تویوتا بعد این عدد آمار ارقام به خاطر اون حرفی که گفته بودم تویوتا یه آشپزخانه بزرگ و آشپز واقعی هستش سرم میزاشتم زمین
    تسلا رسماً تویوتا رو شست پهن کرد رو بند خوش بشه

    موافقم 15
    مخالفم 36
    1. علی

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      در پاسخ به سبحان ،، عجب !!! پس شما سواد و تجربه ات از مدیر تویوتا بیشتره!!! بپا یه وقت ندزدنت بعنوان یه نخبه گمنام!!!

      موافقم 19
      مخالفم 12
      1. سبحان

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (321 ديدگاه)

        سوادش رو دارم ولی فامیلیم تویودا نیست
        ادم های مطرح وقتی حرف میزنن در اینده یا حرفشون جوک و میم میشه یا تبدیل به یه مدرک و سند و اثبات
        من فکر میکنم حرف های مدیر تویوتا تا اینجا جوک بوده

        موافقم 9
        مخالفم 7
        1. حسین

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          تسلا و آمریکایی ها هر وقت تونستن هم تو لمانس و فرمول یک قهرمان بشن، هم تو فرمول e باشن، هم انواع خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی و هیدروژنی بسازن اونوقت هواداراش بیان اینجا از جوک حرف بزنن. چیزی که ما می بینیم خود خودروساز های آمریکای هم هر روز همدیگه رو ترول می کنن. یه روز فورد شیلنگ می گیره رو جیپ یه روز جیپ شیلنگ می گیره رو داج!!! آشپزخونه همونیه که چهارچرخ سازای إمریکایی واسه داشتنش دست به دامن فرانسه و ایتالیا شدن

          موافقم 8
          مخالفم 3
        2. phonix

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          اقا حسین تو فرمول یک و فرمول الکتریکی تیم امریکایی داریم و داشتیم

          موافقم 2
          مخالفم 3
    2. phonix

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      دوست عزیز وقتی تویوتا به عنوان ارزشمندترین خودرو ساز جهان زیر تسلاس از نظر سود دهعی یعنی بقیه هم همین طور هستن:)
      وگرنه اگه به سود خالص باشه فراری همرو میزنه
      شما که سوادش رو داری احساس نمیکنی تویوتا رو تویودا نمیچرخونه؟
      مگه کافی شاپه یه لشکر ادم پشت تصمیم گیری ها هستن ضمنا بفرما ببینم کدوم شرکت تو برقی سازی از تسلا جلو تره؟ اونم شرکتی که با برقی بالا اومد و اصلا کارش اینه

      موافقم 8
      مخالفم 5
    3. آریامنش

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (227 ديدگاه)

      رقیب تویوتا ، فولکس واگن هست نه تسلا

      موافقم 6
      مخالفم 4
    4. حسین

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      محض اطلاعت تویوتا پر فروش ترین و بزگترین خودروساز جهان هستش و بیشترین سود سالانه رو در بین تمام خودروسازها داره. یه نگاه به حقارتی که پونتیاک و کرایسلر و داج و بیوک دچار شدن بنداز. بقیه حلب سازای آمریکا هم جاشون همون زباله دان تاریخه کنار پونتیاک. ژاپنی ها سلطان فروش خودرو تو خاک آمریکا هستن فن بوی های ماشین ندیده ایرانی حلب سازهای آمریکایی با حرفای برآمده از ضعف خودشون خوشحال می کنن😂😂

      موافقم 9
      مخالفم 12
      1. MILADZM

        ۲۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (345 ديدگاه)

        حسین
        یه لینک این پایین میزارم
        خداوکیلی خودت برو کامنت خودت رو بخون
        توی آبان ۱۴۰۰
        بعد حرفی رو که اون موقع زدی رو بیا با شرایط الان مقایسه کن
        ریپلای که به کاربر ARAZ زدی رو بخون
        پیش بینی هایی هم که الان در باب ورشکستی و حقارت کمپانی های آمریکایی میکنی هم حتما اعتبارشون در حد همون // رکورد فروش // هست که اونجا داری ازش حرف میزنی دیگه ؟
        خداوکیلی من جای تو بودم دیگه توی مطلب الکتریکی و تسلا پیدام نمیشد …
        https://www.pedal.ir/toyota/2023-toyota-bz4x-electric-suv-debuts-in-production-form/

        امیدوارم مثل قبل سفسطه و توهین نکنی !

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. حسین

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          من کامنتام یادم هست و حرفام رو نقض نمی کنم. شما جای اینکه با اکانت فیک بیای ما کامنتای خودم رو یادآوری کنی برو نمودار فروش سی ساله رو نگاه کن تا اونوقت بتونی روندها رو تشخیص بدی

          موافقم 3
          مخالفم 3
  9. Just toyota

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    ایلان ماسک رشته تحصیلیش اقتصاد هست و یه تاجر واقعا موفق که راه پول درآوردن رو خیلی خوب بلده ، الکی ثروتمند ترین فرد دنیا که نشده

    موافقم 22
    مخالفم 7
  10. MILADZM

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (345 ديدگاه)

    ایلان اینا رو ولش فقط حساب توییترش رو ببند .

    موافقم 29
    مخالفم 30
    1. datsun

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3946 ديدگاه)

      خیلی کمپانی های به نام بعد از خرید توئیتر توسط عمو ایلان فعالیتشون رو در توئیتر متوقف کردن.

      موافقم 22
      مخالفم 7
      1. elonlion

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (102 ديدگاه)

        جالب بدونی امار کاربران جدیدی که ثبت نام کردن بعد از فروش توییتر به ماسک به شدت سعودی بوده

        موافقم 13
        مخالفم 21
        1. Taha Malek

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (916 ديدگاه)

          مگه عربستانه اون صعودیه داش

          موافقم 17
          مخالفم 2
        2. MILADZM

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          همین که ایلان ماسک این شبکه و پلتفرم اجتماعی رو برای همیشه از دست گلوبالیست های بزدل خارج کرد خودش یه پیروزی بسیار شیرین و دلچسبه .
          گلوبالیست هایی که حساب و اکانت توییتری عمو ترامپ رو به جرم حق گویی بستن .
          این جناب داستون و … هم بالا گفتم که چرا انقد از پیشرفت ها و اقتدار ایلان ماسک و آمریکا ناراحته .

          موافقم 15
          مخالفم 27
        3. Payfast

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (808 ديدگاه)

          عمو ایلان یوتوب رو میخرید بهتر بود

          موافقم 2
          مخالفم 8
      2. MILADZM

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (345 ديدگاه)

        داداش حالتو خریدارم
        واقعا فکر کردی من منظورم مسدود کردن حساب تویودا بود ؟
        قبلا شک میکردم ولی الان با این ری اکشن مطمئن شدم سایبری هستی داستون .

        موافقم 11
        مخالفم 27
        1. datsun

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3946 ديدگاه)

          حتما تو هم سایبری چوسانی
          این خبر تو موتور وان و carbuzz هم هست جنرال فولکس و زیر مجموعه ها و تعداد کمپانی دیگه توئیتر رو فعلا تحریم کردن

          موافقم 17
          مخالفم 8
        2. MILADZM

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          😂😂😂😂

          موافقم 5
          مخالفم 21
  11. PURIYA

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    بخاطر اینکه ماشین های تسلا کیفیتشون آشغاله ولی تویوتا تو کیفیت حرف اول رو میزنه

    موافقم 30
    مخالفم 17
    1. phonix

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      چه ربطی داره
      علت اصلی اینه که ایشون ماشین های تویوتا رو با قیمت بنز و بی ام وه میفروشه و خدا دلار سود به جیب میزنه وگرنه ماشینی که با پلاستیک داره خفه میشه برای چی انقدر گرونه و جالب اینجاس که میخرن هم ملت امریکایی و اروپایی و چینی

      موافقم 7
      مخالفم 1
  12. meysam

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    تسلا تو هر ماشین حدود 3290 دلار سود میکنه
    تویوتا تو هر ماشین حدود394 دلار
    واقعا اختلاف وحشتناکیه
    یه بخشی از این سود برمیگرده به اینکه تسلا هزینه هاشو بشدت کاهش داده
    از خطوط تولید مدرن با تکنولوژی بالا و بیشترین میزان بازدهی بگیر تا هزینه صفر برای تبلیغات

    موافقم 20
    مخالفم 6
    1. Khosrow

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2293 ديدگاه)

      هرچقدر هزینه هارو کاهش بدی به این اختلاف سود نمی‌رسی / ولی تام کروز یه تنه دنیا رو تحت سلطه عمریکا میاره – تو خالیوود البته / …

      موافقم 6
      مخالفم 36
      1. دانیال_Surrey،England

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        با نوشتن آمریکا به شکل عمریکا وطن پرستیتو ثابت نمیکنی.
        بیشتر بیسوادیتو نشون میدی.
        وطن هم منظورم ایران نیس عراق و ..که اصل و نسبتون به اونجا برمیگرده.
        البته من مشکلی با شما عراقیا ندارم!

        موافقم 34
        مخالفم 11
        1. Khosrow

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          عنگلدی جذااب ..

          موافقم 2
          مخالفم 19
    2. Taha Malek

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (916 ديدگاه)

      تا کیفیت رنگ بدنه در حد ماشین اقتصادی برای خودرو بالا ۱۰۰ هزار دلار همچنین کیفیت ساخت پایین مونتاژ در حد ایران خودرو و استفاده از مواد نامرغوب در کابین اینا بی تاثیر و تصادفی نیست البته تکنولوژی های خط تولید و اینکه تویوتا ماشین اقتصادی میزنه بی تاثیر نیست

      موافقم 5
      مخالفم 3
  13. قاطر فروش

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    تسلا برعکس باقی الکتریکی ها برند نچسبیه
    مقایسه شود با لوسید عربستان و ریویان آمریکا

    موافقم 13
    مخالفم 16
    1. Taha Malek

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (916 ديدگاه)

      لوسید عربستان! نکنه اون زمانم که بخشی از سهام مرسدس واسه ایران بوده بهش میگفتم مرسدس ایران؟

      موافقم 6
      مخالفم 2
  14. یوسف

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    تسلا تا پارسال میگفت که با وجود مشوق مالیاتی دولت باز هم روی هر خودرو 100دلار ضرر میده…. پس چی شد حالا…. همش شده سود….. ۸ برابر سپر ساز نمونه سود میبره

    موافقم 8
    مخالفم 4
  15. HR3

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (241 ديدگاه)

    آمریکایی ها با اپل هم همین راه چپوندن به ملت رو رفتن و بلدن

    موافقم 16
    مخالفم 11
  16. علی

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    چطور میشه به این نوع مقاله نویسان حالی کرد که ::::: نمیتوان خودروهای درون سوز را با برقی مقایسه کرد ! مشخصه سود برقی بیشتره فقط میزان اشتغال چندبرابری یه خودروساز احتراقی به نسبت برقی را درنظر بگیرید!!

    موافقم 7
    مخالفم 9
  17. Elmiraj

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    وقتی از سه سال پیش همواره میگفتیم مراحل توسعه ، تولید ، بازاریابی و حتی تحویل تسلا با همه فرق میکنه و نتیجه این کار ها را در آینده خواهیم دید ، یه سری میگفتن اینا همه‌ش شوآفه و یه سری هم میگفتن باقی خودرو سازان هم بهتر شو بلدن….

    آینده این صنعت الکتریکی و خودران هست و شرکتی آینده دار خواهد بود که این دو راه را این گونه به بهترین شیوه های ممکن انجام بده .

    موافقم 19
    مخالفم 15
    1. (JONATHAN (TESLA

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (302 ديدگاه)

      ظاهراً شواف های تسلا کارکرده ولی فانتزی های برخی همون فانتزی مونده

      موافقم 20
      مخالفم 7
    2. MILADZM

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      المیراژ
      چند تا سایت معتبر که اخبار بروز تسلا رو کار میکنن رو میتونی بهم معرفی کنی ؟

      موافقم 5
      مخالفم 14
      1. Elmiraj

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        Teslarati و Tesmanian بیشتر رو اخبار و اتفاقات شرکت های تابع ایلان ماسک تمرکز دارن .

        در کنار این دو InsideEVs ، Electrek و CleanTechnica هم هستن که در حال حاظر پنج مجله تاپ دنیای EV بحساب میان و خودم هر روز به این منابع رجوع میکنم .

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. MILADZM

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          دمت گرم 😘

          موافقم 4
          مخالفم 7
    3. phonix

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      یکی به این تسلا فنا بفهمونه دنیا کی تک قطبی بوده که بار دومش باشه
      بعد از این همه سال هم زمان با ماشین های بنزینی گازوئیلی سوخت سبز هیدروژنی و برقی داریم چی باعث شده بیای بگی فردا همه برقی هستن ؟
      همه هم میدونن علت ارزش بالای تسلا سود فراوانش هست که ماشین هارو گرون میفروشه ولی چون تسلا هست ملت میخرن فردا کامیون هاش رو هم میخرن اما بیا ثابت کن کامیوناش از مک و ولوو بهتر هستن

      موافقم 6
      مخالفم 5
  18. Hassan

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه خودرو های درون سوز دو سه سال دیگه تولیدشون تموم بشه اون وقت امار فروش و درامد تویوتا قابل مقایسه با لیفان شاید بشه تویوتارو چه به فروش برقی:))))

    موافقم 7
    مخالفم 18
    1. phonix

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      اگه کارش بگیره که …. میسوزه

  19. datsun

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    سودی که با هزار دوز کلک و شیره مالیدن سر مشتری به دست میاد.

    موافقم 18
    مخالفم 13
  20. Khosrow

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    😁 باشه تا صبح بگو کی به کیه / عمریکا – بزرگترین صحنه ی سیرک دنیا / هشت برابر سود تو اقتصاد جهانی قفله – مگر چیزهای یونیک / یادمه همین ماسک گفته بود سود کم و فروش زیاد / آمار دادن یانکی ها مثل چیزای دیگه شون خوشگله ..

    موافقم 10
    مخالفم 22
  21. (JONATHAN (TESLA

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (302 ديدگاه)

    همون جور که میدونید هر اتفاقی که می‌افته یه عواقبی هم با خودش به همراه داره ممکنه بگید هر کمپانی راه خودش رو میره ولی واقعیت اینه که کمپانی ها روی هم تاثیر می‌گذارن
    اتفاقاتی که بعداً رخ میده به این شکل خواهد بود
    کمپانی های بزرگی مثل تویوتا از طرف هیئت مدیره و سهام داران تحت فشار قرار میگیرن تا تغییراتی رو در جهت تسهیل روند پیشرفت کمپانی ایجاد بکنن
    جنرال موتورز میتونم مثالی بزنم که این اتفاق در سال قبل براشون رخ داد
    یعنی خروج تدریجی از بازار ها و مارکت های کم سود ده
    کوچک تر شدن کمپانی در جهت سوخت نشدن سرمایه دست کشیدن از توسعه تکنولوژی هایی که آینده مبهم دارن
    شراکت و ورود به همکاری با استارت آپ های فعال و مطرح
    تغییر مدیر و مدیریت و به طور کلی تغییر سیاست کمپانی

    موافقم 19
    مخالفم 1
  22. بهزاد

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    علت کاهش سود تویوتا مشکلات مربوط به تامین قطعات هست که باعث کاهش تولید و عدم استفاده از ظرفیت بهینه خطوط تولید میشه که تا چند ماه این مشکلات ادامه داره.
    در کل تویوتا در بهترین حالت سالیانه سودی بین ۲۰ الی ۲۵ میلیارد میتونه کسب کنه که در کلاس میانه ی بازار تقریبا یکی از بهترینهاست.
    سوددهی تسلا تا ابد بدین شکل باقی نمیمونه و بخشی از این سود به خاطر عدم دریافت مالیات و برخی مشوق هاست و همچنین پولی که بابت جریمه نشدن برخی برندها میگیره به خاطر آلایندگی.
    وقتی معافیت های مالیاتی و مشوق ها تمام بشه و برندهایی که بتونن با تولید خودروهای برقی از پس قوانین آلایندگی بر بیان و هزینه ای از این بابت پرداخت نکنند ، مقداری به هزینه های تسلا اضافه خواهد شد.

    موافقم 10
    مخالفم 10
    1. کمال پاشا

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (46 ديدگاه)

      باز هم برامون از فانتزی هات بگو

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. phonix

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        نکنه فکر کردی تسلابهترین ماشین دنیاس
        عوو ببخشید یادم نبود تو خطر مستقیم از شاتل فضایی هم سریع تره

        موافقم 5
        مخالفم 4
  23. دانیال

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    به نظر من در دسترس قرار دادن خودرو برای تعداد بیشتری انسان حتی با حاشیه سود کم ، بسیار ارزشمندتر از کسب سود زیادِ در حالی که فقط قشر مرفه بتونن از محصولات و خدمات شرکت استفاده کنن . البته یه ماشین ۲۵k دلاری هم تسلا تو برنامه ش بود اگه اشتباه نکنم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  24. aliakbarkhoei

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (146 ديدگاه)

    واقعا عالی عمل کرده تسلا.

    این سود درحالیه که با کمبود تراشه و microchip مواجهیم.

    فکرشو نمی‌کردم.

  25. Jamshid

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2767 ديدگاه)

    تویوتا کلا تمرکزش رو ماشین اقتصادی برای رفت و آمد و هزار سال کار کرده
    نه آپشن های ک. شعر مثل تسلا برای یه مشت پیرمرد پولدار
    کلا تسلا از همه لحاظ با ماشینای تویوتا فرق می‌کنه
    والا طول عمر تسلا از واشر سر سیلندر پژو کمتره😂
    من تا جایی که یادم میاد شش سال پیش یه واشر برای چهارصد و پنج خریدم انداختم روش دو ماه پیش عوض کردم
    ولی تسلا بعد پنج سال باتری اش غیر قابل استفاده میشه . پس یعنی هیچ بدردی نمیخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا