اگرچه تسلا در ابتدای راه خود با مشکلات بسیار زیادی در زمینههای مختلف از جمله درآمد دستوپنجه نرم میکرد اما در سالهای اخیر ثابت کرده است که یک خودروساز میتواند از تولید خودروهای الکتریکی نیز به سود برسد. یکی از بزرگترین دلایلی که خودروسازان مطرح جهانی زمان زیادی را صرف توسعه و تولید خودروهای الکتریکی کردهاند ترس از دست دادن سرمایه، حداقل در آغاز کار بوده است؛ اما در حال حاضر شاید تسلا از فروش هر خودرو حدود ۸ برابر تویوتا سود به جیب میزند.
تویوتا یکی از بزرگترین خودروسازان دنیاست و قطعاً میتوان گفت پس از این همه سال ژاپنیها راه و چاه تولید محصولات موفق و سودده را بلد هستند. همچنین اگرچه تویوتا در زمینه تولید خودروهای الکتریکی خیلی سریع عمل نمیکند اما هنوز هم سبد محصولات متنوعی دارد که اکثر آنها با قوای محرکه هیبریدی کممصرف نیز در دسترس هستند.
در مقابل باید گفت تسلا هنوز چهار خودروی تمام الکتریکی تولید میکند البته اگر کامیون سمی را در نظر بگیرید این تعداد به پنج خودرو خواهد رسید. تسلا جدیدترین محصول خود یعنی کراس اوور مدل Y را در مارس ۲۰۲۰ عرضه کرد و از آن زمان تاکنون خودروی سواری جدیدی را معرفی نکرده است. چندین سال از زمان معرفی و تولید تسلا مدل ۳، مدل S و مدل X میگذرد و به نظر نمیرسد که تسلا سایبرتراک نیز به این زودیها روانه بازار شود. با در نظر گرفتن این شرایط، دانستن اینکه میزان درآمد تسلا از فروش هر خودرو حدود ۸ برابر تویوتاست جالب خواهد بود. تسلا ثابت کرده میتواند رکوردهای فروش و سوددهی زیادی را بر جای بگذارد. این شرکت همچنین سرمایه در گردش زیادی دارد که طبق گزارشها به رقم فوقالعاده زیاد ۳ میلیارد دلار در سهماهه سوم ۲۰۲۲ میرسد.
اگرچه حسابوکتاب مربوط به درآمد تسلا و تویوتا خیلی پیچیده نیست اما باید دانست برتری سوددهی تسلا در برابر این برند ژاپنی را اصلاً نمیتوان کتمان کرد. گفته میشود سود خالص تسلا در سهماهه سوم ۲۰۲۲ برابر با ۳.۲۹ میلیارد دلار بوده درحالیکه این رقم برای تویوتا به حدود ۳.۱۵ میلیارد دلار میرسد. در این بازه زمانی میزان فروش تویوتا ۸ برابر بیشتر از تسلا بوده است. شایان ذکر است تویوتا در سالهای قبل مالک ۳ درصد سهام تسلا بود که برای آن تنها ۵۰ میلیون دلار پرداخت کرد. تسلا حالا و در هر ۲ روز ۵۰ میلیون دلار سرمایه در گردش را به جیب میزند.
MASOUD 0099
۲۰ آبان ۱۴۰۱خب این دو از نظر ساخت هم یکسان نیستند و قیمت ها هم یکسان نیست
Si
۲۰ آبان ۱۴۰۱مدیر یعنی ایلان ماسک و لری آلیسون بقیه شوخی هم به حساب نمیان
Si
۲۰ آبان ۱۴۰۱پس ویران خودرو و سایپا کجان چون اونا تمام فروش ماشین براشون سوده
ریما
۲۰ آبان ۱۴۰۱چجوری سوده تمام فروش ماشین؟
elonlion
۲۰ آبان ۱۴۰۱تو پست ولوو xc90 داشتم از این مطلب میگفتم
MOHAMMAD.DEMON
۲۰ آبان ۱۴۰۱من کامنت خوب ببینم ازش اسکرین شات میگیرم
این عکس که اپلودش میکنم یه جورایی مربوط به این مطلب میشه
https://s6.uupload.ir/files/img_۲۰۲۲۱۱۱۱_۱۰۳۰۲۲_k7id.jpg
MOHAMMAD.DEMON
۲۰ آبان ۱۴۰۱دمت گرم
Elmiraj
۲۰ آبان ۱۴۰۱از نظر اون دو سه تحلیل گر فانتزی ، جنرال موتورز بجای تمرکز بر الکتریکی و خودران ، ساخت ماشین شاخصی مثل لیریک ، هامرev و ثبت رکورد سود دهی می بایست برند های شکست خورده ای مثل اوپل ، واکسهال ، ساب ، هولدن و….. غیره را نگه داره و آخر سال به فروش ده میلیونی و چندرغاز سود افتخار کنه….!!!!!
کاری که افتخار خودرو ساز مورد علاقه شون هست….
phonix
۲۰ آبان ۱۴۰۱باشه تویوتا بده
انشالله به پای تسلا پیر بشی
آریامنش
۲۰ آبان ۱۴۰۱تموم شد . خیلی تاثیرگذار بود
بهزاد
۲۰ آبان ۱۴۰۱پرفسور سود تویوتا تا انتهای سال چیزی حدود ۱۸ میلیارد دلاره اونهم در شرایطی که تولیدش از ۱۰.۵ میلیون به حدود ۹.۲ یا خوش بینانه ۹.۵ میلیون رسیده و این کاهش نه به خاطر فروش کمتر و نخریدن مردم بلکه به دلیل بحران قطعاته که این روند تا چند ماه آینده برطرف میشه.
شما حتی سخنان دیگران را تحریف میکنید و حتی یک لینک معتبر که چه کسی گفته جنرال موتورز باید بیاد رو برندهای شکست خورده تمرکز کنه نمیزارید تا ببینیم کی این حرف را زده.
تعداد دفعات این جمله از شمارش خارج شده و بازهم تکرار مکررات هست که بگیم جنرال موتورز روند کاری و استراتژیش معطوف بازار آمریکاست در سگمنت هایی که جایی غیر از این کشور فروش نمیره.
مشکل شما اینجاست که فکر میکنید فقط سود برای یک شرکته در حالی که سه گانه لوکس ساز برای امسال پیش بینی سودشون به این شکله؛
بی ام و نزدیک ۱۶ میلیارد دلار
مرسدس بیش از ۱۰ میلیارد
آئودی بیش از ۱۲ میلیارد دلار
همینطور پورشه که سودی ۶ تا ۷ میلیارد دلاری خواهد داشت.
این ارقام در حالی بدست اومده که تسلا قرار بود در وهله ی اول مشتریهای لوکس ساز آلمانی را هدف بگیره و چون این هدف محقق نشده خبرگزاری ها بدون توجه به بحران قطعه میان دو شرکتی که محصولاتشون ارتباطی از نظر قیمتی نداره مقایسه میکنند در حالی که اگر روند کمبود قطعه حل بشه تویوتا بیش از ۲۵ میلیارد سوددهی قطعی خواهد داشت.
Elmiraj
۲۰ آبان ۱۴۰۱عجله ای نیست….
آخر سال سود تسلا به ازای هر خودرو را با سه گانه لوکس هم مقایسه خواهیم کرد .
بهزاد
۲۰ آبان ۱۴۰۱استاد برای اینکه بدونی از صنعت خودرو به خصوص بخش مالیش چیزی نمیدونی فقط اشاره میکنم که تویوتا در سال ۲۰۲۱ دقیقا ۶.۵ میلیارد دلار مالیات بر درآمد پرداخت کرده و کلی هزینه ی دیگر مثل بازنشستگی و ترفیع شغل و… که تسلا به خاطر سطح گستره نیروی کار جدیدش هنوز به این مراحل نرسیده و در آینده مثل باقی شرکت ها دچار این هزینه ها میشه.
حسین
۲۰ آبان ۱۴۰۱آمار گذاشتم جوابتون دادم. حالا سعی کن با تحلیل های بر آمده از اوهام شخصی با خودتون پاس کاری کنید و اون کاری که باهاتون کردیم رو جمع کنین
حسین
۲۱ آبان ۱۴۰۱آره مخصوصا اون قسمتی که میگفت آمریکایی ها با جوینت ونچرهاشون تو بازار های دیگه فعالیت می کنن خیلی عالی بود😂 دو روز بعدش خبر به فنا رفتن جوینت ونچرهاشون هم اومد 😅
محمدرضا
۲۰ آبان ۱۴۰۱خب به همین دلیله ارزش سهامش ۱میلیارد دلاره.
ولی Q8 eteron هم قیمت مدلy هست.چرا مدل y میخرن؟
phonix
۲۰ آبان ۱۴۰۱مارکتینگ
محمد
۲۰ آبان ۱۴۰۱دنیا داره عوض میشه هرچقدرم بزرگ باشی در مقابل تغییرات مقاومت کنی یا سرعتت با تغییرات هماهنگ نباشه از غافله جان میمونی ( الان اون سامورایی نما با اکانت های متعددش میاد نفر اول رو ریپلای میزنه و طومار مینویسه که نه اینطوری نیست)
Ninja MA-R
۲۰ آبان ۱۴۰۱منظورت منم 😐
محمد
۲۰ آبان ۱۴۰۱نینجا که سامورایی نمیشه دوست عزیز، یه بنده خدایی هست که تو اسمش عدد داره و هفت هزار کامنت از تخیلات خودش گذاشته
سبحان
۲۰ آبان ۱۴۰۱من بودم جای مدیر تویوتا بعد این عدد آمار ارقام به خاطر اون حرفی که گفته بودم تویوتا یه آشپزخانه بزرگ و آشپز واقعی هستش سرم میزاشتم زمین
تسلا رسماً تویوتا رو شست پهن کرد رو بند خوش بشه
علی
۲۰ آبان ۱۴۰۱در پاسخ به سبحان ،، عجب !!! پس شما سواد و تجربه ات از مدیر تویوتا بیشتره!!! بپا یه وقت ندزدنت بعنوان یه نخبه گمنام!!!
سبحان
۲۰ آبان ۱۴۰۱سوادش رو دارم ولی فامیلیم تویودا نیست
ادم های مطرح وقتی حرف میزنن در اینده یا حرفشون جوک و میم میشه یا تبدیل به یه مدرک و سند و اثبات
من فکر میکنم حرف های مدیر تویوتا تا اینجا جوک بوده
حسین
۲۱ آبان ۱۴۰۱تسلا و آمریکایی ها هر وقت تونستن هم تو لمانس و فرمول یک قهرمان بشن، هم تو فرمول e باشن، هم انواع خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی و هیدروژنی بسازن اونوقت هواداراش بیان اینجا از جوک حرف بزنن. چیزی که ما می بینیم خود خودروساز های آمریکای هم هر روز همدیگه رو ترول می کنن. یه روز فورد شیلنگ می گیره رو جیپ یه روز جیپ شیلنگ می گیره رو داج!!! آشپزخونه همونیه که چهارچرخ سازای إمریکایی واسه داشتنش دست به دامن فرانسه و ایتالیا شدن
phonix
۲۱ آبان ۱۴۰۱اقا حسین تو فرمول یک و فرمول الکتریکی تیم امریکایی داریم و داشتیم
phonix
۲۰ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز وقتی تویوتا به عنوان ارزشمندترین خودرو ساز جهان زیر تسلاس از نظر سود دهعی یعنی بقیه هم همین طور هستن:)
وگرنه اگه به سود خالص باشه فراری همرو میزنه
شما که سوادش رو داری احساس نمیکنی تویوتا رو تویودا نمیچرخونه؟
مگه کافی شاپه یه لشکر ادم پشت تصمیم گیری ها هستن ضمنا بفرما ببینم کدوم شرکت تو برقی سازی از تسلا جلو تره؟ اونم شرکتی که با برقی بالا اومد و اصلا کارش اینه
آریامنش
۲۰ آبان ۱۴۰۱رقیب تویوتا ، فولکس واگن هست نه تسلا
حسین
۲۱ آبان ۱۴۰۱محض اطلاعت تویوتا پر فروش ترین و بزگترین خودروساز جهان هستش و بیشترین سود سالانه رو در بین تمام خودروسازها داره. یه نگاه به حقارتی که پونتیاک و کرایسلر و داج و بیوک دچار شدن بنداز. بقیه حلب سازای آمریکا هم جاشون همون زباله دان تاریخه کنار پونتیاک. ژاپنی ها سلطان فروش خودرو تو خاک آمریکا هستن فن بوی های ماشین ندیده ایرانی حلب سازهای آمریکایی با حرفای برآمده از ضعف خودشون خوشحال می کنن😂😂
MILADZM
۲۱ آبان ۱۴۰۱حسین
یه لینک این پایین میزارم
خداوکیلی خودت برو کامنت خودت رو بخون
توی آبان ۱۴۰۰
بعد حرفی رو که اون موقع زدی رو بیا با شرایط الان مقایسه کن
ریپلای که به کاربر ARAZ زدی رو بخون
پیش بینی هایی هم که الان در باب ورشکستی و حقارت کمپانی های آمریکایی میکنی هم حتما اعتبارشون در حد همون // رکورد فروش // هست که اونجا داری ازش حرف میزنی دیگه ؟
خداوکیلی من جای تو بودم دیگه توی مطلب الکتریکی و تسلا پیدام نمیشد …
https://www.pedal.ir/toyota/2023-toyota-bz4x-electric-suv-debuts-in-production-form/
امیدوارم مثل قبل سفسطه و توهین نکنی !
حسین
۲۱ آبان ۱۴۰۱من کامنتام یادم هست و حرفام رو نقض نمی کنم. شما جای اینکه با اکانت فیک بیای ما کامنتای خودم رو یادآوری کنی برو نمودار فروش سی ساله رو نگاه کن تا اونوقت بتونی روندها رو تشخیص بدی
Just toyota
۲۰ آبان ۱۴۰۱ایلان ماسک رشته تحصیلیش اقتصاد هست و یه تاجر واقعا موفق که راه پول درآوردن رو خیلی خوب بلده ، الکی ثروتمند ترین فرد دنیا که نشده
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱ایلان اینا رو ولش فقط حساب توییترش رو ببند .
datsun
۲۰ آبان ۱۴۰۱خیلی کمپانی های به نام بعد از خرید توئیتر توسط عمو ایلان فعالیتشون رو در توئیتر متوقف کردن.
elonlion
۲۰ آبان ۱۴۰۱جالب بدونی امار کاربران جدیدی که ثبت نام کردن بعد از فروش توییتر به ماسک به شدت سعودی بوده
Taha Malek
۲۰ آبان ۱۴۰۱مگه عربستانه اون صعودیه داش
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱همین که ایلان ماسک این شبکه و پلتفرم اجتماعی رو برای همیشه از دست گلوبالیست های بزدل خارج کرد خودش یه پیروزی بسیار شیرین و دلچسبه .
گلوبالیست هایی که حساب و اکانت توییتری عمو ترامپ رو به جرم حق گویی بستن .
این جناب داستون و … هم بالا گفتم که چرا انقد از پیشرفت ها و اقتدار ایلان ماسک و آمریکا ناراحته .
Payfast
۲۰ آبان ۱۴۰۱عمو ایلان یوتوب رو میخرید بهتر بود
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱داداش حالتو خریدارم
واقعا فکر کردی من منظورم مسدود کردن حساب تویودا بود ؟
قبلا شک میکردم ولی الان با این ری اکشن مطمئن شدم سایبری هستی داستون .
datsun
۲۰ آبان ۱۴۰۱حتما تو هم سایبری چوسانی
این خبر تو موتور وان و carbuzz هم هست جنرال فولکس و زیر مجموعه ها و تعداد کمپانی دیگه توئیتر رو فعلا تحریم کردن
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱😂😂😂😂
PURIYA
۲۰ آبان ۱۴۰۱بخاطر اینکه ماشین های تسلا کیفیتشون آشغاله ولی تویوتا تو کیفیت حرف اول رو میزنه
phonix
۲۰ آبان ۱۴۰۱چه ربطی داره
علت اصلی اینه که ایشون ماشین های تویوتا رو با قیمت بنز و بی ام وه میفروشه و خدا دلار سود به جیب میزنه وگرنه ماشینی که با پلاستیک داره خفه میشه برای چی انقدر گرونه و جالب اینجاس که میخرن هم ملت امریکایی و اروپایی و چینی
meysam
۲۰ آبان ۱۴۰۱تسلا تو هر ماشین حدود 3290 دلار سود میکنه
تویوتا تو هر ماشین حدود394 دلار
واقعا اختلاف وحشتناکیه
یه بخشی از این سود برمیگرده به اینکه تسلا هزینه هاشو بشدت کاهش داده
از خطوط تولید مدرن با تکنولوژی بالا و بیشترین میزان بازدهی بگیر تا هزینه صفر برای تبلیغات
Khosrow
۲۰ آبان ۱۴۰۱هرچقدر هزینه هارو کاهش بدی به این اختلاف سود نمیرسی / ولی تام کروز یه تنه دنیا رو تحت سلطه عمریکا میاره – تو خالیوود البته / …
دانیال_Surrey،England
۲۰ آبان ۱۴۰۱با نوشتن آمریکا به شکل عمریکا وطن پرستیتو ثابت نمیکنی.
بیشتر بیسوادیتو نشون میدی.
وطن هم منظورم ایران نیس عراق و ..که اصل و نسبتون به اونجا برمیگرده.
البته من مشکلی با شما عراقیا ندارم!
Khosrow
۲۰ آبان ۱۴۰۱عنگلدی جذااب ..
Taha Malek
۲۰ آبان ۱۴۰۱تا کیفیت رنگ بدنه در حد ماشین اقتصادی برای خودرو بالا ۱۰۰ هزار دلار همچنین کیفیت ساخت پایین مونتاژ در حد ایران خودرو و استفاده از مواد نامرغوب در کابین اینا بی تاثیر و تصادفی نیست البته تکنولوژی های خط تولید و اینکه تویوتا ماشین اقتصادی میزنه بی تاثیر نیست
قاطر فروش
۲۰ آبان ۱۴۰۱تسلا برعکس باقی الکتریکی ها برند نچسبیه
مقایسه شود با لوسید عربستان و ریویان آمریکا
Taha Malek
۲۰ آبان ۱۴۰۱لوسید عربستان! نکنه اون زمانم که بخشی از سهام مرسدس واسه ایران بوده بهش میگفتم مرسدس ایران؟
یوسف
۲۰ آبان ۱۴۰۱تسلا تا پارسال میگفت که با وجود مشوق مالیاتی دولت باز هم روی هر خودرو 100دلار ضرر میده…. پس چی شد حالا…. همش شده سود….. ۸ برابر سپر ساز نمونه سود میبره
HR3
۲۰ آبان ۱۴۰۱آمریکایی ها با اپل هم همین راه چپوندن به ملت رو رفتن و بلدن
علی
۲۰ آبان ۱۴۰۱چطور میشه به این نوع مقاله نویسان حالی کرد که ::::: نمیتوان خودروهای درون سوز را با برقی مقایسه کرد ! مشخصه سود برقی بیشتره فقط میزان اشتغال چندبرابری یه خودروساز احتراقی به نسبت برقی را درنظر بگیرید!!
Elmiraj
۲۰ آبان ۱۴۰۱وقتی از سه سال پیش همواره میگفتیم مراحل توسعه ، تولید ، بازاریابی و حتی تحویل تسلا با همه فرق میکنه و نتیجه این کار ها را در آینده خواهیم دید ، یه سری میگفتن اینا همهش شوآفه و یه سری هم میگفتن باقی خودرو سازان هم بهتر شو بلدن….
آینده این صنعت الکتریکی و خودران هست و شرکتی آینده دار خواهد بود که این دو راه را این گونه به بهترین شیوه های ممکن انجام بده .
(JONATHAN (TESLA
۲۰ آبان ۱۴۰۱ظاهراً شواف های تسلا کارکرده ولی فانتزی های برخی همون فانتزی مونده
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱المیراژ
چند تا سایت معتبر که اخبار بروز تسلا رو کار میکنن رو میتونی بهم معرفی کنی ؟
Elmiraj
۲۰ آبان ۱۴۰۱Teslarati و Tesmanian بیشتر رو اخبار و اتفاقات شرکت های تابع ایلان ماسک تمرکز دارن .
در کنار این دو InsideEVs ، Electrek و CleanTechnica هم هستن که در حال حاظر پنج مجله تاپ دنیای EV بحساب میان و خودم هر روز به این منابع رجوع میکنم .
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱دمت گرم 😘
phonix
۲۰ آبان ۱۴۰۱یکی به این تسلا فنا بفهمونه دنیا کی تک قطبی بوده که بار دومش باشه
بعد از این همه سال هم زمان با ماشین های بنزینی گازوئیلی سوخت سبز هیدروژنی و برقی داریم چی باعث شده بیای بگی فردا همه برقی هستن ؟
همه هم میدونن علت ارزش بالای تسلا سود فراوانش هست که ماشین هارو گرون میفروشه ولی چون تسلا هست ملت میخرن فردا کامیون هاش رو هم میخرن اما بیا ثابت کن کامیوناش از مک و ولوو بهتر هستن
Hassan
۲۰ آبان ۱۴۰۱اگه خودرو های درون سوز دو سه سال دیگه تولیدشون تموم بشه اون وقت امار فروش و درامد تویوتا قابل مقایسه با لیفان شاید بشه تویوتارو چه به فروش برقی:))))
phonix
۲۰ آبان ۱۴۰۱اگه کارش بگیره که …. میسوزه
datsun
۲۰ آبان ۱۴۰۱سودی که با هزار دوز کلک و شیره مالیدن سر مشتری به دست میاد.
Khosrow
۲۰ آبان ۱۴۰۱😁 باشه تا صبح بگو کی به کیه / عمریکا – بزرگترین صحنه ی سیرک دنیا / هشت برابر سود تو اقتصاد جهانی قفله – مگر چیزهای یونیک / یادمه همین ماسک گفته بود سود کم و فروش زیاد / آمار دادن یانکی ها مثل چیزای دیگه شون خوشگله ..
(JONATHAN (TESLA
۲۰ آبان ۱۴۰۱همون جور که میدونید هر اتفاقی که میافته یه عواقبی هم با خودش به همراه داره ممکنه بگید هر کمپانی راه خودش رو میره ولی واقعیت اینه که کمپانی ها روی هم تاثیر میگذارن
اتفاقاتی که بعداً رخ میده به این شکل خواهد بود
کمپانی های بزرگی مثل تویوتا از طرف هیئت مدیره و سهام داران تحت فشار قرار میگیرن تا تغییراتی رو در جهت تسهیل روند پیشرفت کمپانی ایجاد بکنن
جنرال موتورز میتونم مثالی بزنم که این اتفاق در سال قبل براشون رخ داد
یعنی خروج تدریجی از بازار ها و مارکت های کم سود ده
کوچک تر شدن کمپانی در جهت سوخت نشدن سرمایه دست کشیدن از توسعه تکنولوژی هایی که آینده مبهم دارن
شراکت و ورود به همکاری با استارت آپ های فعال و مطرح
تغییر مدیر و مدیریت و به طور کلی تغییر سیاست کمپانی
بهزاد
۲۰ آبان ۱۴۰۱علت کاهش سود تویوتا مشکلات مربوط به تامین قطعات هست که باعث کاهش تولید و عدم استفاده از ظرفیت بهینه خطوط تولید میشه که تا چند ماه این مشکلات ادامه داره.
در کل تویوتا در بهترین حالت سالیانه سودی بین ۲۰ الی ۲۵ میلیارد میتونه کسب کنه که در کلاس میانه ی بازار تقریبا یکی از بهترینهاست.
سوددهی تسلا تا ابد بدین شکل باقی نمیمونه و بخشی از این سود به خاطر عدم دریافت مالیات و برخی مشوق هاست و همچنین پولی که بابت جریمه نشدن برخی برندها میگیره به خاطر آلایندگی.
وقتی معافیت های مالیاتی و مشوق ها تمام بشه و برندهایی که بتونن با تولید خودروهای برقی از پس قوانین آلایندگی بر بیان و هزینه ای از این بابت پرداخت نکنند ، مقداری به هزینه های تسلا اضافه خواهد شد.
کمال پاشا
۲۰ آبان ۱۴۰۱باز هم برامون از فانتزی هات بگو
phonix
۲۰ آبان ۱۴۰۱نکنه فکر کردی تسلابهترین ماشین دنیاس
عوو ببخشید یادم نبود تو خطر مستقیم از شاتل فضایی هم سریع تره
دانیال
۲۱ آبان ۱۴۰۱به نظر من در دسترس قرار دادن خودرو برای تعداد بیشتری انسان حتی با حاشیه سود کم ، بسیار ارزشمندتر از کسب سود زیادِ در حالی که فقط قشر مرفه بتونن از محصولات و خدمات شرکت استفاده کنن . البته یه ماشین ۲۵k دلاری هم تسلا تو برنامه ش بود اگه اشتباه نکنم
aliakbarkhoei
۲۱ آبان ۱۴۰۱واقعا عالی عمل کرده تسلا.
این سود درحالیه که با کمبود تراشه و microchip مواجهیم.
فکرشو نمیکردم.
Jamshid
۹ آذر ۱۴۰۱تویوتا کلا تمرکزش رو ماشین اقتصادی برای رفت و آمد و هزار سال کار کرده
نه آپشن های ک. شعر مثل تسلا برای یه مشت پیرمرد پولدار
کلا تسلا از همه لحاظ با ماشینای تویوتا فرق میکنه
والا طول عمر تسلا از واشر سر سیلندر پژو کمتره😂
من تا جایی که یادم میاد شش سال پیش یه واشر برای چهارصد و پنج خریدم انداختم روش دو ماه پیش عوض کردم
ولی تسلا بعد پنج سال باتری اش غیر قابل استفاده میشه . پس یعنی هیچ بدردی نمیخوره