سیستم خودران کامل تسلا با بهبودهای متنوعی در دسترس مالکان خودروهای این شرکت قرار گرفت. نسخه ۱۰.۶۹.۳ از خودران کامل بتا تسلا که چند روز پیش منتشر شده یکی از جامعترین سیستمهاست و بهروزرسانیهای عمیقی را در برخی بخشها تجربه کرده است. ایلان ماسک در چند ماه گذشته به بهبودهای بزرگ این سیستم اشاره داشته بود. در واقع ارائه نسخه بهروز از سیستم خودران کامل تسلا اتفاقی مهم است و تغییرات رخ داده در آن به حدی زیاد بودهاند که قبل از عرضه نیازمند تستهای داخلی بیشتر بوده است.
سرعت خودرو، انتخاب لاین حرکتی و کاربران آسیبپذیر جاده VRU جزو موارد مهم این بهروزرسانی هستند. برای مثال بهروزرسانی این سیستم شامل دقت بیشتر و خطای پایینتر سرعت برای خودروهای عبوری بوده و دقت VRU نیز ۲۰ درصد بیشتر شده است. تسلا میگوید این بهبودها موجب کاهش ۶ درصدی خطای سرعت عابران در حال گذر از خیابان نیز خواهد شد.
بسیاری از بهبودهای سیستم خودران کامل تسلا ۱۰.۶۹.۳ این برند به شبکههای تبدیل دومرحلهای مربوط میشود که تأخیر را کاهش داده و در همان زمان باعث بهبود عملکرد میشوند. موارد دیگر همچون اضافه شدن ماژول علائم جاده به شبکه لاین های هدایتی نیز باعث بهبود انتخابهای سیستم خودران کامل تسلا و باقی ماندن خودرو در بین خطوط خواهند شد. همچنین خودروهایی که این سیستم خودران را فعال کرده باشند کاهش سرعت غیرعادی کمتری را تجربه خواهند کرد.
ماسک کاملاً به تکنولوژی خودران کامل مبتنی بر دوربین تکیه دارد. او در جلسات این شرکت با سرمایهگذاران گفته بود در سال آینده انتظار جمعآوری دادههای کافی را دارد تا آنها را به رگلاتورها نشان دهد و بگوید FSD ایمنتر از یک انسان است. تسلا به زودی خودران کامل بتا را در دسترس همه خریداران آمریکایی و کانادایی قرار خواهد داد. دادههای بیشتر به دست آمده از این افراد میتواند باعث بهبود عملکرد این تکنولوژی شود. باید دانست بهروزرسانیهای سیستم خودران کامل تسلا با بهروزرسانی از راه دور محصولات این خودروساز تفاوت دارد. برای مثال در هفته پیش بود که بهروزرسانی از راه دور باعث شارژ سریعتر، حالت باز کردن درب جدید برای راننده و دیگر ویژگیها شد. درست همانند بهبودهای قبلی FSD، انتظار میرود بهروزرسانی ۱۰.۶۹.۳ در دسترس حدود ۱۰۰۰ نفر از مالکان قرار گیرد و نهایتاً باقی مالکان نیز از آن لذت ببرند.
kato
۱۴ آبان ۱۴۰۱پیش بسوی دنیای مدرن با تفکرات ایلان ماسک…
Taha Malek
۱۴ آبان ۱۴۰۱عجب تفکراتی زیر گرفتن دوچرخه سوارا ایول
Just toyota
۱۴ آبان ۱۴۰۱عالی
Hemn
۱۴ آبان ۱۴۰۱آینده معلومه و هیچ کاری نمیشه باهاش کرد
و در اینده ای نزدیک دنیای ماشین های درونسوز امروز به خاطره ها می پیوندند
اما اینم در ذهن داشته باشید که دنیای الکتریکی ها هم لذت بخش خواهند شد اما زمان می برد تا به ان عادت کنیم
Taha Malek
۱۴ آبان ۱۴۰۱نمیشه گفت درون سوز ها هیچ آینده ای ندارن
اگه پشت الکتریکی ها تسلاعه
پشت درون سوز هیدروژنی هم بی ام و و تویوتاعه
مازیار
۱۴ آبان ۱۴۰۱المیراژ یا دوستانی که اطلاع دارن لطفا
بطور کلی سیستم های خودران خودروها تا چه حد امکان هک شدن دارن و اساسا آیا ممکنه بطور کامل جلوی این کار گرفته بشه؟
Just toyota
۱۴ آبان ۱۴۰۱این قضیه هک شدن سیستم های خودران ( مخصوصا اتوپایلوت تسلا ) مربوط به حدود ۴ یا ۵ سال پیش میشه زمانی که اتوپایلوت جای برای بهبود و توسعه زیاد داشت و گرنه الان فکر نمیکنم این اتفاق بیفته ، چون اصلا ایلان ماسک اعلام کرده میخواد تا سال ۲۰۲۶ خودرو بدون فرمان راهی بازار کنه و قطعا فکر اینجا هم میکنه ، الان همین fsd نسل جدید دیگه یه جورایی میشه بهش گفت کاملا خودران
Joseph
۱۴ آبان ۱۴۰۱بستگی به طراحی اون شرکت داره که پیش بینی هک شدن رو کرده باشه یا نه ،من در مورد تسلا میتونم بگم سیستم عامل اینترفیس که شمادسترسی به اپلیکیشن هاو بازی و نویگیشن و موزیک و غیره دارید توسط نسخه خاصی از لینوکس استفاده میشه ولی خود اتوپایلوت یک سخت افزاری جداست که ورژن خاصی که کاملا دیجیتالی برنامه ریزی شده وفقط شرکت سازنده میتونه این کارت رو اپدیت کنه اونم با پروتکل ارتباطی که با سیستم عامل برقرار میکنه و هم موقعیت ماشین فرستاده میشه هم ورژن اون سخت افزار که ساخته شده هم کد شناسایی اون ماشین به شرکت تسلا فرستاده میشه تا آپدیت اختصاصی اون کارت روبده،ولی سیستم عامل اینترفیس میشه تغییراتی داد ولی اتوپایلوت یا کارت جدید fsd که حتی طراحی چیپ رو تسلا انجام داده که امکانش صفره که هک بشه ،فقط در صورتی که سنسور های ماشین مثل تمام دوربین ها و سنسور های حرکتی رو فریب بدن که فکر کنم کار غیر ممکنی باشه
elonlion
۱۴ آبان ۱۴۰۱شما نمیتونی یه هوش مصنوعی رو هک بکنی چون خود آگاه هستش وقتی مانعی جلوی خودرو قرار بدی چون خود آگاهی داره مثل انسان ترمز میکنه حالا شما هر چقدر سعی بکنی یه انسان فریب بدی که خود کشی بکنه باز هم آگاهی کامل داره از این قضیه
فقط میمونه آدرس اشتباه دادن به سیستم ناوبری که فکر بکنم رابط بین کاربر و خودرو آفلاین هستش یعنی حتی خود تسلا هم دسترسی کامل به سیستم ناوبری ماشین شما نداره باید از پشت فرمون به ماشین به صورت آفلاین لوکیشن بدی
meysam
۱۴ آبان ۱۴۰۱ماشااله هر روز بهتر از دیروز
معلومه هر روز فروشش هم بیشتر میشه
...
۱۴ آبان ۱۴۰۱ماشین خودران هیچ لذت رانندگی درش نیست.
Payfast
۱۵ آبان ۱۴۰۱ماشین خودران ماشین نیست!
aliakbarkhoei
۲۱ آبان ۱۴۰۱این فنآوری در آینده بسیار به درد نابینایان و مخصوصا نیمهبینایان خواهد خورد.
ممنون از آقای ماسک به خاطر توسعه این سیستم.