تسلاتویوتا

مطالعه میزان وفاداری به برندها، کوچ خریداران تویوتا به سمت تسلا!

در مطالعهٔ میزان وفاداری خریداران به برندهای خودرویی، تسلا با اختلاف در صدر قرار گرفته و تویوتا با کاهش ۵.۷ درصدی وفاداری، به رتبهٔ هفتم سقوط کرده است.

S&P Global Mobility مطالعه‌ای را برای سنجش میزان وفاداری خریداران به برندهای خودرویی در بازار ایالات‌متحده انجام داده است. این مطالعه که چهار ماه نخست سال ۲۰۲۳ را بررسی کرده است، نشان از سقوط تویوتا در شاخص وفاداری خریداران به جایگاه هفتم دارد. تحلیلگر این سازمان «تام لیبی» می‌گوید:

معمولاً تویوتا و شورلت شانه‌به‌شانهٔ هم بودند اما در آخرین رتبه‌بندی‌ها، جایگاه این خودروساز ژاپنی تنزل کرده که این تا حدودی به خاطر کوچ خریداران تویوتا به سمت تسلا بوده است.

به گفتهٔ این منبع، تعداد خریدارانی که از تویوتا به تسلا کوچ کرده‌اند با افزایش ۲.۱ درصدی نسبت به سال گذشته به ۵ درصد رسیده است. در بین برندهای غیرلوکس بازار آمریکا، فورد در چهار ماه نخست سال جاری با ۵۹.۵ درصد وفاداری، صدرنشین بوده و پس از آن شورلت با ۵۷.۱ درصد قرار گرفته است. رتبه‌های بعدی هم به سوبارو، نیسان، کیا و هیوندای رسیده است. میزان وفاداری خریداران تویوتا اما در این چهار ماه ۵۲.۳ درصد بوده که ۵.۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. لیبی در این بار می‌گوید:

قطعاً باید نتایج را تا پایان سال دنبال کنیم اما در چهار ماه اول، تویوتا ناامیدکننده بوده است

در بخش برندهای لوکس، تسلا بار دیگر با ۶۸ درصد وفاداری و اختلاف چشمگیر ۱۸.۸ درصدی با ب‌ام‌و به‌عنوان برند دوم، در صدر جدول قرار گرفته است. میزان وفاداری این برند الکتریکی آمریکایی نسبت به سال قبل ۱.۱ درصد افزایش داشته است. درواقع، تسلا تنها برند در این مطالعه محسوب می‌شود که نرخ وفاداری بالای ۵۰ درصد را ثبت کرده است. مرسدس بنز، لکسوس و کادیلاک هم پس از ب‌ام‌و در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. به گفتهٔ لیبی، تسلا تنها برند خودروسازی در ایالات‌متحده محسوب می‌شود که تعدادی خریدارانی که حفظ می‌کند بیشتر از تعدادی است که از دست می‌دهد. این عملکرد وقتی چشمگیرتر می‌شود که توجه کنیم تسلا پس از عرضهٔ مدل Y در سال ۲۰۲۰ تاکنون محصول جدیدی معرفی نکرده است.

فهرست کامل برندگان جوایز ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

تولید کننده و جوایز وفاداری برنده
وفاداری کلی به تولید کننده جنرال موتورز*
وفاداری کلی به محصول تسلا
وفاداری به بازار قومیتی تسلا
بیشترین رشد وفاداری تسلا
وفاداری کلی به فروشنده سوبارو
بالاترین درصد فتح تسلا*
وفاداری به پیشرانه جایگزین تسلا*
بهبود یافته ترین وفاداری به پیشرانه جایگزین مرسدس بنز

 

جوایز وفاداری بر اساس کلاس برنده
اس یو وی اندازه کوچک شورلت اکوئیناکس
اس یو وی اندازه متوسط سوبارو اوت بک
اس یو وی با اندازه کامل شورولت تاهو
پیکاپ سایز متوسط هوندا ریج لاین*
وانت سبک فورد سری F
وانت سنگین شورولت سیلورادو ۲۵۰۰/۳۵۰۰
ون مرسدس بنز اسپرینتر
خودروی اسپرت دوج چلنجر*
خودروی کوچک شورولت بولت*
خودروی بزرگ نیسان آلتیما
اس یو وی کوچک لوکس تسلا مدل Y
اس یو وی لوکس سایز متوسط لینکلن ناتیلوس
اس یو وی لوکس در اندازه کامل لندرور رنج روور
ماشین اسپرت لوکس شورولت کوروت*
ماشین کوچک لوکس تسلا مدل ۳
ماشین لوکس سایز متوسط لکسوس ES*
ماشین فول سایز لوکس مرسدس بنز کلاس S*

توجه: *تکرار رتبه برنده از جوایز ۲۰۲۱.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای
منبع
spglobal

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. وی

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    مالک تویوتا وقتی مطلع میشه تسلا از تویوتا هم کسل کننده تره:

    موافقم 60
    مخالفم 20
    1. ممد ژانگولر

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      داداش اونی که کسل کنندست خود ماشینای اکونومی تویوتاست البته چند مدل تویوتا مثل لند کروز و اف جی کروز همیشه حس باحالی دارن . ضمنا وقتی تسلا میخری انگاری موبایل با ماشین ادغام کردن . اصلا حوصلت سر نمیره و کاملا سرگرم کنندست . تسلا ماشین خوبی ساخته باید بپذیریم البته فعلا مگر خلافش ثابت بشه و یکی بیاد بزنه رودستش

      موافقم 28
      مخالفم 58
      1. M/D

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (207 ديدگاه)

        آقای ممد
        کلا ماشینای اکونومی کسل کننده اند
        این ماشینا برای اینکه بیشتر مردم توان مالی درست حسابی ندارند طراحی شده اند تا از نقطه الف به نقطه ب برن
        پس به خاطر همین با کمترین قدرت و آپشن عرضه می کنن تا کلا قیمت ماشین بیاد پایین
        خودم یه مدت سوار ماشینای اکونومی شورولت می شدم خیلی حس خوبی بهشون نداشتم
        نباید از این ماشینا توقع لامبورگینی و رولزرویس داشت

        موافقم 25
        مخالفم 5
        1. ممد ژانگولر

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (4148 ديدگاه)

          داداش ام دی باهات موافقم . اما تسلا ۳ هم اکونومی حساب میشه ولی یک تویوتا اکونومی کجا و یک تسلا ۳ اکونومی کجا . فاصلشون فرسخهاست . تویوتا حتی تو ارائه ساده مولتی مدیا مشکل داشته خودتم خوب میدونی . الان مردم شدن موبایل محور پس براشون سیستم مولتی مدیا خیلی میتونه مهم باشه.

          موافقم 10
          مخالفم 17
        2. MehdiTurbo

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2362 ديدگاه)

          ولی من کاملا مخالفم
          الان ماشین های اکونومیک فوق العاده اند تو بهترین دوره زمانشان هستند الان فاصله خودروهای اقتصادی تا لوکس ها بسیار کمه
          شما یه نگاه به مزدا ۶ و مزدا ۳ و ازرا و اپتیما و … بکن تو کودوم دوره از تاریخ این حجم چرم دوزی و کیفیت و امکانات و راحتی تو خودروهای اکونومیک میدیدین شاید زمان بی ام و ۵۳۰ و اکونومیک ها حرفتان قبول بود
          الان تمام اکونومیک ها از لحاظ کیفیت چرم دوزی از لحاظ امکانات سانروف و سقف شیشه ای دارن حتی همان ماکسیمای ۱۲ سال پیش یکی خوب نگه داشته باشه نهایت راحتی سواری خوب حس میکنی
          الان که دیگه خودرو وسیله مصرفی سه چهارساله است دیگه

          موافقم 10
          مخالفم 4
      2. Godfather orj

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (196 ديدگاه)

        مدتها قبل که تسلا شرایطی خوبی نداشت
        دولت ایالات متحده یه سری اپشن خاص براش در نظر گرفت و حتی دکترین لجستیک و فنی در اختیارش گزاشت علت دقیقش و من نمیدونم
        ولی میشه رقابتش با ناسا رو دید و به نتایجی رسید تسلا برنامه ریزی شده و مطمینن از این بیشتر هم خواهد رفت شما باتری هایی که تسلا استفاده کرده رو ببینید و رقابت نا عادلانش با خودروساز ها رو ببینید

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. Amard

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (832 ديدگاه)

      این بررسی در بازار آمریکا بود میزان اعتماد باید در مقدار خرید و مدت زمان نگهداری جستجو کرد

      موافقم 15
      مخالفم 6
    3. Arshia m3csl

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1173 ديدگاه)

      البته کمری و روفور هم خوبن و همچین کسالت اور نیستن ولی بنز و بی ام و و پورشه و ائودی و کادیلاک و الفارومئو و فراری و مکلارن نمیشن قطعا ولی خوبن نصبت به قیمت و کیفیتشون هم خوبه

      موافقم 6
      مخالفم 3
  2. Killer

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    مگه bz4x چشه؟!

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. Kamy

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (694 ديدگاه)

      ظرفیت باتری افتضاح
      شبکه شارژ خیلی کوچکتر نسبت به رقبا
      نداشتن سیستم های خودران و کمک خودران
      هیجان کم
      طراحی بیرونی و داخلی نه چندان جذاب
      و ….
      خودم با این که تویوتا رو دوست دارم ولی باید قبول کنیمbz4 هنوز نمیتونه مشتری رو ترغیب به خرید بکنه
      خودم اگه بخوام انتخاب کنم اگه پولشو داشته باشم تایکان بعد اس پلاد

      موافقم 21
      مخالفم 1
  3. AMANTE

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    باید منتظر آینده بود, فعلا برند هایی مثل تویوتا و… کاملا وارد بخش الکتریکی ها نشدن و بین گزینه های الکتریکی موجود تسلا با دو مدل بهترین انتخاب ها هستن.

    موافقم 13
    مخالفم 7
  4. ARMAN سابق

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (490 ديدگاه)

    باید توجه کرد که درصد کمی از آدمای دنیا ماشین باز هستن و خیلیا ماشین رو صرفا یه وسیله برای رفتن از A به B می بینن.
    به همین دلیل اکثر اوقات ماشینی رو که از لحاظ قیمت و هزینه نگه داری به صرفه تر هستش رو انتخاب می کنن و اهمیتی هم نمیدن که ماشین قبلیشون از چه برندی بوده

    موافقم 28
    مخالفم 3
  5. Car love

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    یعنی بدترین خبری که میتونستن بشنون همین بود!😂 میگن از هرچی بدت بیاد سرت میاد

    موافقم 10
    مخالفم 20
    1. Amir Abbas

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (38 ديدگاه)

      صبر کن 2026 ماشین برقی تویوتا که با ده دقیقه شارژ 1200 کیلومتر میره عرضه بشه اون موقع تسلا دیدن داره

      موافقم 29
      مخالفم 18
      1. Car love

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (700 ديدگاه)

        باشه تا ۲۰۲۶ هم بقیه برندا وایمیستن نگاه میکنن!
        فعلا تویوتا هنوز نتونسته شارژ زیر یک ساعت ۲۰ دقیقه برای مسافت ۳۵۵ کیلومتری bz4x رو ثبت کنه حتی حالا تو میگی ده دقیقه!!!

        موافقم 22
        مخالفم 20
        1. Amir Abbas

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (38 ديدگاه)

          عزیزم چرا در مقابل حقیقت مقاومت میکنی آخه؟ مگه حرف من بوده که با شارژ ده دقیقه ای 1200 تا میره؟ حرف خود تویوتا بود ب حضرت محمد قسم. تازه خبرش رو اکثر سایت ها گذاشتن حتی خود پدال. اگه اخبار تویوتا رو تو همین پدال دنبال میکردی متوجه میشدی.برادر عزیز من خودم قبول دارم که تویوتا و هوندا تو برقی ها تا اینجا در مقابل تسلا ضعیف بودن ولی این به این معنی نیست ‌که هیچ حرکتی نکنن. یه نفر تشبیه خیلی قشنگی قدیم انجام داده بود اونم این بود که آرژانتین هم خوب جام جهانی شروع نکرد ولی در آخر قهرمان جهان شد.

          موافقم 8
          مخالفم 16
    2. TRD

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بد تر از همه اینه که تو لیست به اون بلند بالایی یه نماینده از کیا و هیوندا نیست . بد چیه بگو افتضاح :))

      موافقم 7
      مخالفم 5
  6. sina

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    منطقیه
    در واقع کسی از تویوتا به تسلا کوچ میکنه دنبال ارزون ترین و بی‌دردسر ترین راه برای رفتن از نقطه آ به ب هست. فردا اگه یه برندی جز تسلا هم بیاد میره سمت اون.
    شکلی از دودوتا چهارتاس تا وفاداری.

    موافقم 46
    مخالفم 14
    1. مردیم از خوشی

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      حرفت خنده داره
      چرا اینقدر در برابر حقیقت مقاومت میکنید ؟

      تویوتا : به صرفه ترین خودرو های دورنسوز
      تسلا: با صرفه ترین خودرو های برقی

      موافقم 27
      مخالفم 9
      1. sina

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        دیگه من رو ریپلای نکن لطفا

        موافقم 14
        مخالفم 19
        1. Tesla

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (654 ديدگاه)

          هر کاری هم کنی : تسلا کبیر آخرش یه بلایی سر جاپونی ها میاره ( البته الان هم آورده ) که به سرنوشت شوم نوکیا دچار بشن و برای همیشه توی زباله دان تاریخ مدفون بشن ، یادت که نرفته مدل y کبیر در عرض ۶ ماه چه تحقیری از راوفور و کرولا ۲۰ هزار دلاری کرد !! ( حالا هی فشار بخور ) 🤣🤣🤣🇺🇸🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪💪

          موافقم 13
          مخالفم 63
  7. محسن

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    همون طور که پیش بینی میشد تویوتا رو به افول است و به زودی ورشکسته میشه
    به رتبه هیوندای هم توجه کنید 👏

    موافقم 8
    مخالفم 47
    1. کرگدن باواریا

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      داداش گل زدی ؟ هیوندای کووو😑

      موافقم 28
      مخالفم 3
      1. Car love

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (700 ديدگاه)

        کرگدن فشاریا اینقدر از این خبر حالش بد شده اصلا متن رو نتونست کامل بخونه😂
        هیوندای بالاتر عکس نمایندگی تسلاس تو متن
        “ رتبه‌های بعدی هم به سوبارو، نیسان، کیا و هیوندای رسیده است”

        با چه اعتماد به نفسی هم از گل میگه😂😂😂😂😂

        موافقم 8
        مخالفم 16
        1. TRD

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اولا این آمار مال ۴ ماهه .
          بعدشم خو چرا خوشحالی ؟
          زیر سلطه ی نیسان و سوبارو و تویوتا بودی ، امسال یکیشون موقت نیست . دو تای دیگه هستن .
          تویوتا هم نگران نباش . دوباره برمیگرده سر جاش چون اعتبارش اثبات شدست .
          بعدشم تو که بلخره چه از لحاظ کیفیت چه فراخوان و چه وفاداری و … در هر صورت اون پایین مایینایی .

          اصلا یه سوال ، یه ماشین از کیا و هیوندا تو اون لیست وفاداری بر اساس کلاس و کمپانی به من نشون بده :)

          اونجا مجموعا ۵ نماینده از ژاپن هست .
          تو یکی فقط از کره نشون بده . همون یکی کافیه . فقط یکی . آقا فقط یکییییی :))

          موافقم 12
          مخالفم 5
    2. TRD

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آمار واقعی در دنیای واقعی :

      طبق آمار، تعداد دقیق خودروهای فروخته‌شده توسط گروه تویوتا به 10,483,024 دستگاه می‌رسد. تویوتا با ثبت رکورد تحویل تقریباً 10.5 میلیون خودرو، به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا در سال 2022 دست پیدا کرد .

      تحلیل یکی از اساتید پدال : پرفروش ترین خودروساز دنیا داره ورشکست میشه . اونم به زودی 🤣🤣

      خدا حفظت کنه هزار سال . همیشه اسباب خنده و شادی ما رو فراهم میکنی 🤣🤣

      موافقم 18
      مخالفم 5
  8. Tesla

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    همانطور که گفتم : صنعت خودرو جاپون به دلیل مدیران نا لایق تا ۵ یا حداکثر ۱۰ سال آینده به سرنوشت شوم نوکیا دچار میشه ، و این مطلب هم مهر تاییدی بر پیش‌بینی های من هست ! مدل y کبیر در حال حاضر با اختلاف پرفروش ترین خودرو جهان هست و مدل ۳ هم قطعا تا چند ماه دیگه پرفروش ترین سدان جهان میشه ، بلایی که تسلا کبیر سر جاپونی ها آورد ، هیتلر سر لهستانی های مظلوم نیاورد

    موافقم 11
    مخالفم 49
    1. M/D

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      تسلا(ماکروویو) چند سال عمر داره که تو میگی کبیر
      والا ما به مرسدس بنز که تو ۳ قرن ماشین ساخته نمی گیم کبیر بعد تو به تسلا که تو قرن ۲۱ ظهور کرده میگی کبیر؟؟؟؟؟

      موافقم 33
      مخالفم 11
    2. darkstar

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اوه اوه اونم چه پیش‌بینی هایی!!!
      با پیش‌بینی هات دنیارو نابود نکنی!!!
      همین تسلا کبیرت خودش یه زمانی سرنوشت نوکیا تبدیل میشه چون اون خریدارهای بیچاره هنوز خبر ندارن که بعد از تصادف با تسلای کبیر اوراقی حساب میشه

      موافقم 13
      مخالفم 5
  9. genius

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    و اما در ایران: جیجیلیتی میمیسیتی بوجیگیتی و……. ساخت چین!!!!!

    موافقم 38
    مخالفم 4
  10. علی

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    تسلا رویای هر آمریکایی ابر قهرمانی که آمده تا آینده ای پاک به ما هدیه دهد و به جنگ اهریمن زیست محیطی برود وارث بر حق نیکولا تسلا افسانه ای سازنده آرمان شهر ما عضو جدیدی که هر خانواده ای باید داشته باشد او به کسری تراز تجاری ما آمریکایی ها کمک بسیاری می‌کند دلار مارا در خود پرورش می‌دهد و باعث قدرتمند تر شدن اقتصاد ما میشود برای ما رانندگی میکند تا ما با خیالی آسوده تر بیشتر مصرف کنیم ما با تمام وجود قهرمان و منجی خود دوست داریم و و همه جانبه او را حمایت میکنیم

    موافقم 6
    مخالفم 27
  11. زیزیگولو

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    نمیگم تسلا بده ولی کسایی که مشتری واقعی و پروپاقرص تویوتا هستن و تویوتا سوارن و به تویوتا وفادارن هیچوقت سمت تسلا نمیرن

    موافقم 24
    مخالفم 12
  12. M/D

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    تو خارج این آمار است
    آمار تو ایران:
    وفاداری به سایپا و ایران خودرو:۹۹/۹۹٪ در حالی که ۹۹/۹۹٪ بهش اعتقاد ندارن
    😂😂😂😂
    (جهت طنز)

    موافقم 28
  13. سالار فصل

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    فکر کنم حداقل تا سال 2026 فروش تویوتا همواره افت کنه ، تا زمانی که ماشین های برقی با نسل جدید باطری روانه بازار کنه

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. M/D

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      خصوصا که تو اون سال لکسوس ال اف اِی بر می گردد

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. Amir Abbas

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (38 ديدگاه)

      خیر دوست عزیز چون تویوتا سال پیش 9 میلیون ماشین تولید کرد ولی امسال 10.5 میلیون تولید میکنه که مشخصه افت نکرده که هیچ رشد هم داشته. بنظرم تویوتا تا 2026 سالی 10 میلیون ماشین رو تولید میکنه و بعدش با عرضه برقی هاش به بالای 15 میلیون میرسه

      موافقم 9
      مخالفم 7
  14. BMW

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    یعنی واقعا براشون متاسفام ابهت تویوتا کل تسلا رو میخوره و میفروشه صرد کن بزودی با ماشین جدید تویوتا که برقی و چند سال آینده میاد که با ده دقیقه شارژ ۱۲۰۰ کیلومتر در جا میره اونجا رو ببینیم پس

    موافقم 15
    مخالفم 8
  15. M/D

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    دوستان شما از هر کشور به چه شرکتی اعتماد و وفاداری دارید؟
    خودم
    ایران: با وجود اینکه همشون آشغال هستند ولی سایپا معمولا کیفیتش بهتر بوده.
    سوئد: عشق ولوو واقعا عالیه از نظر ایمنی.
    چین:جک، با کیفیت ترین چینی بعد ام جی تو بازار ایران.
    آلمان:مرسدس بنز ، تا یک و ۶ دهم میلیون کیلومتر راحت میره.
    ژاپن:نیسان،واقعا هر چی نیسان سوار شدم جز راحتی و خفن بودن چیز دیگه ای ندیدم.
    ایتالیا:فراری، واقعا عالیه، حرفی ندارم.
    آمریکا: فورد،از ماشین های ارزون قیمت جنرال موتورز خیر ندیدم،ماکروویو هم بدتر.
    فرانسه:رنو، ال نود که دیگه پایین ترین رنویی که می تونید بخرید ۱۰ سال پیش تو ایران بهترین ماشین بود الان کسی بهش نگاه نمیندازه رنو رو می پسندم

    موافقم 3
    مخالفم 13
    1. R

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      الان مثلا سوار اینا شدی؟ اعتمادت از کجا اومده؟ مثلا ایتالیا غیر فراری رو امتحان کردی ازشون بدت اومد یا از رنگش اومد اومده که حرفی نداری؟🤣🤣🤣🤣

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. M/D

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (207 ديدگاه)

        داداش از علاقه هم هست و گرنه لامبو هم عالیه ولی فراری رو بیشتر دوست دارم
        بی ام و رو هم دوست دارم ولی وقتی که سوار مرسدس شدم و بهش اعتماد کردم خب به این اعتقاد هم رسیدم
        پژو هم خوبه ولی وقتی ال نود سوار شدم و بهش اعتماد کردم خب به این اعتقاد هم رسیدم
        آمریکا هم از سر جنرال موتورز و تسلا به فورد رسیدم
        ژاپن هم با اینکه تویوتا عالیه و پرادو و کمری و آوالون و راوفور سوار شدم ولی نیسان رو بیشتر می پسندم مثلا از نظر من کمری و آوالون حس اسپرت بودن ماکسیما رو نداره در خصوص راوفور وقتی درش رو بستم سکته کردم در حالی که قشقایی از نظر من بهتر از راوفور است فقط پرادو بینشون خوب بوده که با پاترول هم میشه اینکار هارو کرد

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. M/D

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (207 ديدگاه)

        همه این هایی که من انتخاب کردم به غیر از فورد و فراری سوارشون شدم

  16. خاکی

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    سایت های جدید مگافکتوری در مکزیک و گیگافکتوری در کانادا و هند فروش سالیانه تسلا چند برابر خواهند کرد این شرکت پتانسیل بالایی برای رشد داره و کارش فقط تولید خودرو نیست بلکه ۷۰ درصد جایگاه های سوپرشارژر شارژ آمریکا رو در اختیار داره و چندین شرکت تولید باتری و پالایش لیتیوم در آمریکا و کشورهای دیگه در دست ساخت داره
    در زمینه هوش مصنوعی هم سرمایه گذاری های کلانی انجام داده

    موافقم 11
    1. امیر

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      گفتنش برام سخته ولی به هر حال یه حقیقت انکار ناپذیره : همین چند روز پیش ایلان ماسک با رئیس جمهور هند یه ملاقات داشته و رئیس جمهور هند به ایلان اطمینان داده که ، کشورش تا پایان دهه جاری تبدیل به بزرگ ترین بازار تسلا در جهان بشه یعنی حتی بزرگ تر از آمریکا !! ماسک هم با وعده اینکه نسخه های اقتصادی تری از محصولات تسلا به بازار هند بفرسته ، یه جورایی داره پرچمداری شرکتش رو تا حداقل ۱۰ سال دیگه و تضمین میکنه ! فراموش نکنیم که هند بالغ بر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت داره اگه تسلا بتونه بازار این کشور و به چنگ بیاره ( که به احتمال زیاد اینکار و انجام میده ) ، دیگه واقعا توی آمار فروش بی رقیب میشه

  17. Elmiraj

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    لازم به این تحقیق نبود چون آمارهای فروش از سال قبل اینو ثابت کردن

    موافقم 14
    مخالفم 15
  18. فرهاد

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    تویوتا و کلا همه کمپانی های ژاپنی ، باید هر چه زودتر سبد محصولات برقیشون رو گسترش بدن و گرنه بدجوری در آینده آسیب میبینن !!! کاری به تسلا ندارم چون مطمئنم بالاخره یه روزی ، سلطنتش تموم میشه و بازارش بین بقیه تقسیم میشه اما بحث من سر کمپانی هایی مثل : فولکس واگن یا جنرال موتورز هست ، که دارن با سرعت زیادی ( خیلی بیشتر از ژاپنی ها ) محصولات الکتریکی واقعا خوبی رو به بازار عرضه میکنن ، ژاپنی ها از همین الان حداکثر ۵ سال وقت داشته باشن تا خودشون رو بکشن بالا و گرنه توسط رقبا قدیمیشون بد جوری تنبیه میشن !!

    موافقم 6
    مخالفم 1
  19. samurai

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    باز یه مقاله ابکی که معلوم نیست کی کجا این امارو دراورده طرف گول خورده رفته ارمیچر پلاستیکی خریده که کافیه یه تصادف کنی اوراق حساب میشه تویوتا با این امارای ابکی و جایزه های خریدنی از بزرگیش کم نمیشه هوندا نیسان مزدا سوبارو لکسوس سوزوکی …. هم همینطور

    موافقم 8
    مخالفم 5
  20. JaMsHiD

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2767 ديدگاه)

    الان مالک های تویوتا حسشون مثل حس اون مالک سمند خط ایرپورت ارومیه با یک میلیون کارکرد هست که اون سمند رو گرفتن بهشون سورن صفر دادن

    موافقم 3
    مخالفم 3
  21. JaMsHiD

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2767 ديدگاه)

    واقعا چطور اون کیفیت و اطمینان و استحکام تویوتا رو ول میکنید می‌رسد سراغ وزغ خودرو نما ؟

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. AA 3

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میرن اما زودی برمیگردن :)

      موافقم 3
      مخالفم 3
  22. داوود

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    در کوتاه مدت این نوع آمار طبیعیه عده‌ای هستن مخصوصا نسل جوان دنبال یه حس متفاوت هستن و فعلا صنعت ماشین برقی نوپاست و فعلا تمام شرکت ها وارد تولیدماشین برقی نشدن و یه ۲تا ۳ سال زمان می خواد تا اونوقت میزان محبوبیت معلوم بشه

    موافقم 3
    مخالفم 4
  23. بهزاد

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    نفراتی که ماشین جدید خریدن ازشون سوال میپرسن که خودروی قبلیت چی بوده بعد میپرسن خودروی بعدیت چیه و در آخر آماری منتشر میشه به عنوان وفاداری به برند.
    در واقع تا حدود ۷ سال آینده که این نفرات قراره خرید جدید انجام بدن کلی تغییرات بوجود میاد و نتایج همواره بالا و پایین میشه.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  24. یوسف

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (746 ديدگاه)

    عنوان مقاله با خود مقاله همخوانی نداره، کجا گفته شده همه خریداران تویوتا که تصمیم گرفتن از شرکتی دیگه خرید بکنن، رفتن تسلا خریدن؟ تسلا کمتر از یک دهه میشه که به یک خودروساز با تیراژ بالا تبدیل شده و باید دید در دراز مدت وضعیت چطوره؟ مثلا من یادمه خریداران سوبارو آوت بک از قدیم بهش وفادار بودن و ظاهرا هنوزم همین وضعه. در ضمن ما آخر نفهمیدیم تسلا لوکسه یا غیر لوکس، از جنبه قیمت هست ولی از جنبه کیفیت جای سوال داره.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  25. Aref

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (299 ديدگاه)

    همیشه سوبارو و هوندا داخل بازار آمریکا مورد پسند بوده. ولی زمانی که این دو برند وارد ایران شد ازش استقبالی نشد. بازار ایران بیشتر دنبال آپشن و طراحی زیباست بجای اینکه کیفیت و متریال عالی داشته باشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. یوسف

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (746 ديدگاه)

      دلیل شکست خوردن هوندا و سوبارو در ایران ضعف مفرط واردکننده ها بود، چه از نظر بازریابی و تبلیغات چه از نظر شبکه نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش. البته یک دلیل دیگه هم سلطه واردکنندگان برندهای خاص بر بازار بود که اجازه نمیدادن براشون رقیبی تراشیده بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا