در مطالعهٔ میزان وفاداری خریداران به برندهای خودرویی، تسلا با اختلاف در صدر قرار گرفته و تویوتا با کاهش ۵.۷ درصدی وفاداری، به رتبهٔ هفتم سقوط کرده است.
S&P Global Mobility مطالعهای را برای سنجش میزان وفاداری خریداران به برندهای خودرویی در بازار ایالاتمتحده انجام داده است. این مطالعه که چهار ماه نخست سال ۲۰۲۳ را بررسی کرده است، نشان از سقوط تویوتا در شاخص وفاداری خریداران به جایگاه هفتم دارد. تحلیلگر این سازمان «تام لیبی» میگوید:
معمولاً تویوتا و شورلت شانهبهشانهٔ هم بودند اما در آخرین رتبهبندیها، جایگاه این خودروساز ژاپنی تنزل کرده که این تا حدودی به خاطر کوچ خریداران تویوتا به سمت تسلا بوده است.
به گفتهٔ این منبع، تعداد خریدارانی که از تویوتا به تسلا کوچ کردهاند با افزایش ۲.۱ درصدی نسبت به سال گذشته به ۵ درصد رسیده است. در بین برندهای غیرلوکس بازار آمریکا، فورد در چهار ماه نخست سال جاری با ۵۹.۵ درصد وفاداری، صدرنشین بوده و پس از آن شورلت با ۵۷.۱ درصد قرار گرفته است. رتبههای بعدی هم به سوبارو، نیسان، کیا و هیوندای رسیده است. میزان وفاداری خریداران تویوتا اما در این چهار ماه ۵۲.۳ درصد بوده که ۵.۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. لیبی در این بار میگوید:
قطعاً باید نتایج را تا پایان سال دنبال کنیم اما در چهار ماه اول، تویوتا ناامیدکننده بوده است
در بخش برندهای لوکس، تسلا بار دیگر با ۶۸ درصد وفاداری و اختلاف چشمگیر ۱۸.۸ درصدی با بامو بهعنوان برند دوم، در صدر جدول قرار گرفته است. میزان وفاداری این برند الکتریکی آمریکایی نسبت به سال قبل ۱.۱ درصد افزایش داشته است. درواقع، تسلا تنها برند در این مطالعه محسوب میشود که نرخ وفاداری بالای ۵۰ درصد را ثبت کرده است. مرسدس بنز، لکسوس و کادیلاک هم پس از بامو در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. به گفتهٔ لیبی، تسلا تنها برند خودروسازی در ایالاتمتحده محسوب میشود که تعدادی خریدارانی که حفظ میکند بیشتر از تعدادی است که از دست میدهد. این عملکرد وقتی چشمگیرتر میشود که توجه کنیم تسلا پس از عرضهٔ مدل Y در سال ۲۰۲۰ تاکنون محصول جدیدی معرفی نکرده است.
فهرست کامل برندگان جوایز ۲۰۲۲ به شرح زیر است:
تولید کننده و جوایز وفاداری | برنده |
وفاداری کلی به تولید کننده | جنرال موتورز* |
وفاداری کلی به محصول | تسلا |
وفاداری به بازار قومیتی | تسلا |
بیشترین رشد وفاداری | تسلا |
وفاداری کلی به فروشنده | سوبارو |
بالاترین درصد فتح | تسلا* |
وفاداری به پیشرانه جایگزین | تسلا* |
بهبود یافته ترین وفاداری به پیشرانه جایگزین | مرسدس بنز |
جوایز وفاداری بر اساس کلاس | برنده |
اس یو وی اندازه کوچک | شورلت اکوئیناکس |
اس یو وی اندازه متوسط | سوبارو اوت بک |
اس یو وی با اندازه کامل | شورولت تاهو |
پیکاپ سایز متوسط | هوندا ریج لاین* |
وانت سبک | فورد سری F |
وانت سنگین | شورولت سیلورادو ۲۵۰۰/۳۵۰۰ |
ون | مرسدس بنز اسپرینتر |
خودروی اسپرت | دوج چلنجر* |
خودروی کوچک | شورولت بولت* |
خودروی بزرگ | نیسان آلتیما |
اس یو وی کوچک لوکس | تسلا مدل Y |
اس یو وی لوکس سایز متوسط | لینکلن ناتیلوس |
اس یو وی لوکس در اندازه کامل | لندرور رنج روور |
ماشین اسپرت لوکس | شورولت کوروت* |
ماشین کوچک لوکس | تسلا مدل ۳ |
ماشین لوکس سایز متوسط | لکسوس ES* |
ماشین فول سایز لوکس | مرسدس بنز کلاس S* |
توجه: *تکرار رتبه برنده از جوایز ۲۰۲۱.
وی
۱۰ تیر ۱۴۰۲مالک تویوتا وقتی مطلع میشه تسلا از تویوتا هم کسل کننده تره:
ممد ژانگولر
۱۰ تیر ۱۴۰۲داداش اونی که کسل کنندست خود ماشینای اکونومی تویوتاست البته چند مدل تویوتا مثل لند کروز و اف جی کروز همیشه حس باحالی دارن . ضمنا وقتی تسلا میخری انگاری موبایل با ماشین ادغام کردن . اصلا حوصلت سر نمیره و کاملا سرگرم کنندست . تسلا ماشین خوبی ساخته باید بپذیریم البته فعلا مگر خلافش ثابت بشه و یکی بیاد بزنه رودستش
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲آقای ممد
کلا ماشینای اکونومی کسل کننده اند
این ماشینا برای اینکه بیشتر مردم توان مالی درست حسابی ندارند طراحی شده اند تا از نقطه الف به نقطه ب برن
پس به خاطر همین با کمترین قدرت و آپشن عرضه می کنن تا کلا قیمت ماشین بیاد پایین
خودم یه مدت سوار ماشینای اکونومی شورولت می شدم خیلی حس خوبی بهشون نداشتم
نباید از این ماشینا توقع لامبورگینی و رولزرویس داشت
ممد ژانگولر
۱۰ تیر ۱۴۰۲داداش ام دی باهات موافقم . اما تسلا ۳ هم اکونومی حساب میشه ولی یک تویوتا اکونومی کجا و یک تسلا ۳ اکونومی کجا . فاصلشون فرسخهاست . تویوتا حتی تو ارائه ساده مولتی مدیا مشکل داشته خودتم خوب میدونی . الان مردم شدن موبایل محور پس براشون سیستم مولتی مدیا خیلی میتونه مهم باشه.
MehdiTurbo
۱۰ تیر ۱۴۰۲ولی من کاملا مخالفم
الان ماشین های اکونومیک فوق العاده اند تو بهترین دوره زمانشان هستند الان فاصله خودروهای اقتصادی تا لوکس ها بسیار کمه
شما یه نگاه به مزدا ۶ و مزدا ۳ و ازرا و اپتیما و … بکن تو کودوم دوره از تاریخ این حجم چرم دوزی و کیفیت و امکانات و راحتی تو خودروهای اکونومیک میدیدین شاید زمان بی ام و ۵۳۰ و اکونومیک ها حرفتان قبول بود
الان تمام اکونومیک ها از لحاظ کیفیت چرم دوزی از لحاظ امکانات سانروف و سقف شیشه ای دارن حتی همان ماکسیمای ۱۲ سال پیش یکی خوب نگه داشته باشه نهایت راحتی سواری خوب حس میکنی
الان که دیگه خودرو وسیله مصرفی سه چهارساله است دیگه
Godfather orj
۱۰ تیر ۱۴۰۲مدتها قبل که تسلا شرایطی خوبی نداشت
دولت ایالات متحده یه سری اپشن خاص براش در نظر گرفت و حتی دکترین لجستیک و فنی در اختیارش گزاشت علت دقیقش و من نمیدونم
ولی میشه رقابتش با ناسا رو دید و به نتایجی رسید تسلا برنامه ریزی شده و مطمینن از این بیشتر هم خواهد رفت شما باتری هایی که تسلا استفاده کرده رو ببینید و رقابت نا عادلانش با خودروساز ها رو ببینید
Amard
۱۰ تیر ۱۴۰۲این بررسی در بازار آمریکا بود میزان اعتماد باید در مقدار خرید و مدت زمان نگهداری جستجو کرد
Arshia m3csl
۱۰ تیر ۱۴۰۲البته کمری و روفور هم خوبن و همچین کسالت اور نیستن ولی بنز و بی ام و و پورشه و ائودی و کادیلاک و الفارومئو و فراری و مکلارن نمیشن قطعا ولی خوبن نصبت به قیمت و کیفیتشون هم خوبه
Killer
۱۰ تیر ۱۴۰۲مگه bz4x چشه؟!
Kamy
۱۰ تیر ۱۴۰۲ظرفیت باتری افتضاح
شبکه شارژ خیلی کوچکتر نسبت به رقبا
نداشتن سیستم های خودران و کمک خودران
هیجان کم
طراحی بیرونی و داخلی نه چندان جذاب
و ….
خودم با این که تویوتا رو دوست دارم ولی باید قبول کنیمbz4 هنوز نمیتونه مشتری رو ترغیب به خرید بکنه
خودم اگه بخوام انتخاب کنم اگه پولشو داشته باشم تایکان بعد اس پلاد
AMANTE
۱۰ تیر ۱۴۰۲باید منتظر آینده بود, فعلا برند هایی مثل تویوتا و… کاملا وارد بخش الکتریکی ها نشدن و بین گزینه های الکتریکی موجود تسلا با دو مدل بهترین انتخاب ها هستن.
ARMAN سابق
۱۰ تیر ۱۴۰۲باید توجه کرد که درصد کمی از آدمای دنیا ماشین باز هستن و خیلیا ماشین رو صرفا یه وسیله برای رفتن از A به B می بینن.
به همین دلیل اکثر اوقات ماشینی رو که از لحاظ قیمت و هزینه نگه داری به صرفه تر هستش رو انتخاب می کنن و اهمیتی هم نمیدن که ماشین قبلیشون از چه برندی بوده
Car love
۱۰ تیر ۱۴۰۲یعنی بدترین خبری که میتونستن بشنون همین بود!😂 میگن از هرچی بدت بیاد سرت میاد
Amir Abbas
۱۰ تیر ۱۴۰۲صبر کن 2026 ماشین برقی تویوتا که با ده دقیقه شارژ 1200 کیلومتر میره عرضه بشه اون موقع تسلا دیدن داره
Car love
۱۰ تیر ۱۴۰۲باشه تا ۲۰۲۶ هم بقیه برندا وایمیستن نگاه میکنن!
فعلا تویوتا هنوز نتونسته شارژ زیر یک ساعت ۲۰ دقیقه برای مسافت ۳۵۵ کیلومتری bz4x رو ثبت کنه حتی حالا تو میگی ده دقیقه!!!
Amir Abbas
۱۰ تیر ۱۴۰۲عزیزم چرا در مقابل حقیقت مقاومت میکنی آخه؟ مگه حرف من بوده که با شارژ ده دقیقه ای 1200 تا میره؟ حرف خود تویوتا بود ب حضرت محمد قسم. تازه خبرش رو اکثر سایت ها گذاشتن حتی خود پدال. اگه اخبار تویوتا رو تو همین پدال دنبال میکردی متوجه میشدی.برادر عزیز من خودم قبول دارم که تویوتا و هوندا تو برقی ها تا اینجا در مقابل تسلا ضعیف بودن ولی این به این معنی نیست که هیچ حرکتی نکنن. یه نفر تشبیه خیلی قشنگی قدیم انجام داده بود اونم این بود که آرژانتین هم خوب جام جهانی شروع نکرد ولی در آخر قهرمان جهان شد.
TRD
۱۰ تیر ۱۴۰۲بد تر از همه اینه که تو لیست به اون بلند بالایی یه نماینده از کیا و هیوندا نیست . بد چیه بگو افتضاح :))
sina
۱۰ تیر ۱۴۰۲منطقیه
در واقع کسی از تویوتا به تسلا کوچ میکنه دنبال ارزون ترین و بیدردسر ترین راه برای رفتن از نقطه آ به ب هست. فردا اگه یه برندی جز تسلا هم بیاد میره سمت اون.
شکلی از دودوتا چهارتاس تا وفاداری.
مردیم از خوشی
۱۰ تیر ۱۴۰۲حرفت خنده داره
چرا اینقدر در برابر حقیقت مقاومت میکنید ؟
تویوتا : به صرفه ترین خودرو های دورنسوز
تسلا: با صرفه ترین خودرو های برقی
sina
۱۰ تیر ۱۴۰۲دیگه من رو ریپلای نکن لطفا
Tesla
۱۰ تیر ۱۴۰۲هر کاری هم کنی : تسلا کبیر آخرش یه بلایی سر جاپونی ها میاره ( البته الان هم آورده ) که به سرنوشت شوم نوکیا دچار بشن و برای همیشه توی زباله دان تاریخ مدفون بشن ، یادت که نرفته مدل y کبیر در عرض ۶ ماه چه تحقیری از راوفور و کرولا ۲۰ هزار دلاری کرد !! ( حالا هی فشار بخور ) 🤣🤣🤣🇺🇸🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪💪
محسن
۱۰ تیر ۱۴۰۲همون طور که پیش بینی میشد تویوتا رو به افول است و به زودی ورشکسته میشه
به رتبه هیوندای هم توجه کنید 👏
کرگدن باواریا
۱۰ تیر ۱۴۰۲داداش گل زدی ؟ هیوندای کووو😑
Car love
۱۰ تیر ۱۴۰۲کرگدن فشاریا اینقدر از این خبر حالش بد شده اصلا متن رو نتونست کامل بخونه😂
هیوندای بالاتر عکس نمایندگی تسلاس تو متن
“ رتبههای بعدی هم به سوبارو، نیسان، کیا و هیوندای رسیده است”
با چه اعتماد به نفسی هم از گل میگه😂😂😂😂😂
TRD
۱۰ تیر ۱۴۰۲اولا این آمار مال ۴ ماهه .
بعدشم خو چرا خوشحالی ؟
زیر سلطه ی نیسان و سوبارو و تویوتا بودی ، امسال یکیشون موقت نیست . دو تای دیگه هستن .
تویوتا هم نگران نباش . دوباره برمیگرده سر جاش چون اعتبارش اثبات شدست .
بعدشم تو که بلخره چه از لحاظ کیفیت چه فراخوان و چه وفاداری و … در هر صورت اون پایین مایینایی .
اصلا یه سوال ، یه ماشین از کیا و هیوندا تو اون لیست وفاداری بر اساس کلاس و کمپانی به من نشون بده :)
اونجا مجموعا ۵ نماینده از ژاپن هست .
تو یکی فقط از کره نشون بده . همون یکی کافیه . فقط یکی . آقا فقط یکییییی :))
TRD
۱۰ تیر ۱۴۰۲آمار واقعی در دنیای واقعی :
طبق آمار، تعداد دقیق خودروهای فروختهشده توسط گروه تویوتا به 10,483,024 دستگاه میرسد. تویوتا با ثبت رکورد تحویل تقریباً 10.5 میلیون خودرو، بهعنوان پرفروشترین خودروساز دنیا در سال 2022 دست پیدا کرد .
تحلیل یکی از اساتید پدال : پرفروش ترین خودروساز دنیا داره ورشکست میشه . اونم به زودی 🤣🤣
خدا حفظت کنه هزار سال . همیشه اسباب خنده و شادی ما رو فراهم میکنی 🤣🤣
Tesla
۱۰ تیر ۱۴۰۲همانطور که گفتم : صنعت خودرو جاپون به دلیل مدیران نا لایق تا ۵ یا حداکثر ۱۰ سال آینده به سرنوشت شوم نوکیا دچار میشه ، و این مطلب هم مهر تاییدی بر پیشبینی های من هست ! مدل y کبیر در حال حاضر با اختلاف پرفروش ترین خودرو جهان هست و مدل ۳ هم قطعا تا چند ماه دیگه پرفروش ترین سدان جهان میشه ، بلایی که تسلا کبیر سر جاپونی ها آورد ، هیتلر سر لهستانی های مظلوم نیاورد
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲تسلا(ماکروویو) چند سال عمر داره که تو میگی کبیر
والا ما به مرسدس بنز که تو ۳ قرن ماشین ساخته نمی گیم کبیر بعد تو به تسلا که تو قرن ۲۱ ظهور کرده میگی کبیر؟؟؟؟؟
darkstar
۱۰ تیر ۱۴۰۲اوه اوه اونم چه پیشبینی هایی!!!
با پیشبینی هات دنیارو نابود نکنی!!!
همین تسلا کبیرت خودش یه زمانی سرنوشت نوکیا تبدیل میشه چون اون خریدارهای بیچاره هنوز خبر ندارن که بعد از تصادف با تسلای کبیر اوراقی حساب میشه
genius
۱۰ تیر ۱۴۰۲و اما در ایران: جیجیلیتی میمیسیتی بوجیگیتی و……. ساخت چین!!!!!
علی
۱۰ تیر ۱۴۰۲تسلا رویای هر آمریکایی ابر قهرمانی که آمده تا آینده ای پاک به ما هدیه دهد و به جنگ اهریمن زیست محیطی برود وارث بر حق نیکولا تسلا افسانه ای سازنده آرمان شهر ما عضو جدیدی که هر خانواده ای باید داشته باشد او به کسری تراز تجاری ما آمریکایی ها کمک بسیاری میکند دلار مارا در خود پرورش میدهد و باعث قدرتمند تر شدن اقتصاد ما میشود برای ما رانندگی میکند تا ما با خیالی آسوده تر بیشتر مصرف کنیم ما با تمام وجود قهرمان و منجی خود دوست داریم و و همه جانبه او را حمایت میکنیم
زیزیگولو
۱۰ تیر ۱۴۰۲نمیگم تسلا بده ولی کسایی که مشتری واقعی و پروپاقرص تویوتا هستن و تویوتا سوارن و به تویوتا وفادارن هیچوقت سمت تسلا نمیرن
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲تو خارج این آمار است
آمار تو ایران:
وفاداری به سایپا و ایران خودرو:۹۹/۹۹٪ در حالی که ۹۹/۹۹٪ بهش اعتقاد ندارن
😂😂😂😂
(جهت طنز)
سالار فصل
۱۰ تیر ۱۴۰۲فکر کنم حداقل تا سال 2026 فروش تویوتا همواره افت کنه ، تا زمانی که ماشین های برقی با نسل جدید باطری روانه بازار کنه
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲خصوصا که تو اون سال لکسوس ال اف اِی بر می گردد
Amir Abbas
۱۰ تیر ۱۴۰۲خیر دوست عزیز چون تویوتا سال پیش 9 میلیون ماشین تولید کرد ولی امسال 10.5 میلیون تولید میکنه که مشخصه افت نکرده که هیچ رشد هم داشته. بنظرم تویوتا تا 2026 سالی 10 میلیون ماشین رو تولید میکنه و بعدش با عرضه برقی هاش به بالای 15 میلیون میرسه
BMW
۱۰ تیر ۱۴۰۲یعنی واقعا براشون متاسفام ابهت تویوتا کل تسلا رو میخوره و میفروشه صرد کن بزودی با ماشین جدید تویوتا که برقی و چند سال آینده میاد که با ده دقیقه شارژ ۱۲۰۰ کیلومتر در جا میره اونجا رو ببینیم پس
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲دوستان شما از هر کشور به چه شرکتی اعتماد و وفاداری دارید؟
خودم
ایران: با وجود اینکه همشون آشغال هستند ولی سایپا معمولا کیفیتش بهتر بوده.
سوئد: عشق ولوو واقعا عالیه از نظر ایمنی.
چین:جک، با کیفیت ترین چینی بعد ام جی تو بازار ایران.
آلمان:مرسدس بنز ، تا یک و ۶ دهم میلیون کیلومتر راحت میره.
ژاپن:نیسان،واقعا هر چی نیسان سوار شدم جز راحتی و خفن بودن چیز دیگه ای ندیدم.
ایتالیا:فراری، واقعا عالیه، حرفی ندارم.
آمریکا: فورد،از ماشین های ارزون قیمت جنرال موتورز خیر ندیدم،ماکروویو هم بدتر.
فرانسه:رنو، ال نود که دیگه پایین ترین رنویی که می تونید بخرید ۱۰ سال پیش تو ایران بهترین ماشین بود الان کسی بهش نگاه نمیندازه رنو رو می پسندم
R
۱۰ تیر ۱۴۰۲الان مثلا سوار اینا شدی؟ اعتمادت از کجا اومده؟ مثلا ایتالیا غیر فراری رو امتحان کردی ازشون بدت اومد یا از رنگش اومد اومده که حرفی نداری؟🤣🤣🤣🤣
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲داداش از علاقه هم هست و گرنه لامبو هم عالیه ولی فراری رو بیشتر دوست دارم
بی ام و رو هم دوست دارم ولی وقتی که سوار مرسدس شدم و بهش اعتماد کردم خب به این اعتقاد هم رسیدم
پژو هم خوبه ولی وقتی ال نود سوار شدم و بهش اعتماد کردم خب به این اعتقاد هم رسیدم
آمریکا هم از سر جنرال موتورز و تسلا به فورد رسیدم
ژاپن هم با اینکه تویوتا عالیه و پرادو و کمری و آوالون و راوفور سوار شدم ولی نیسان رو بیشتر می پسندم مثلا از نظر من کمری و آوالون حس اسپرت بودن ماکسیما رو نداره در خصوص راوفور وقتی درش رو بستم سکته کردم در حالی که قشقایی از نظر من بهتر از راوفور است فقط پرادو بینشون خوب بوده که با پاترول هم میشه اینکار هارو کرد
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲همه این هایی که من انتخاب کردم به غیر از فورد و فراری سوارشون شدم
خاکی
۱۰ تیر ۱۴۰۲سایت های جدید مگافکتوری در مکزیک و گیگافکتوری در کانادا و هند فروش سالیانه تسلا چند برابر خواهند کرد این شرکت پتانسیل بالایی برای رشد داره و کارش فقط تولید خودرو نیست بلکه ۷۰ درصد جایگاه های سوپرشارژر شارژ آمریکا رو در اختیار داره و چندین شرکت تولید باتری و پالایش لیتیوم در آمریکا و کشورهای دیگه در دست ساخت داره
در زمینه هوش مصنوعی هم سرمایه گذاری های کلانی انجام داده
امیر
۱۰ تیر ۱۴۰۲گفتنش برام سخته ولی به هر حال یه حقیقت انکار ناپذیره : همین چند روز پیش ایلان ماسک با رئیس جمهور هند یه ملاقات داشته و رئیس جمهور هند به ایلان اطمینان داده که ، کشورش تا پایان دهه جاری تبدیل به بزرگ ترین بازار تسلا در جهان بشه یعنی حتی بزرگ تر از آمریکا !! ماسک هم با وعده اینکه نسخه های اقتصادی تری از محصولات تسلا به بازار هند بفرسته ، یه جورایی داره پرچمداری شرکتش رو تا حداقل ۱۰ سال دیگه و تضمین میکنه ! فراموش نکنیم که هند بالغ بر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت داره اگه تسلا بتونه بازار این کشور و به چنگ بیاره ( که به احتمال زیاد اینکار و انجام میده ) ، دیگه واقعا توی آمار فروش بی رقیب میشه
Elmiraj
۱۰ تیر ۱۴۰۲لازم به این تحقیق نبود چون آمارهای فروش از سال قبل اینو ثابت کردن
فرهاد
۱۰ تیر ۱۴۰۲تویوتا و کلا همه کمپانی های ژاپنی ، باید هر چه زودتر سبد محصولات برقیشون رو گسترش بدن و گرنه بدجوری در آینده آسیب میبینن !!! کاری به تسلا ندارم چون مطمئنم بالاخره یه روزی ، سلطنتش تموم میشه و بازارش بین بقیه تقسیم میشه اما بحث من سر کمپانی هایی مثل : فولکس واگن یا جنرال موتورز هست ، که دارن با سرعت زیادی ( خیلی بیشتر از ژاپنی ها ) محصولات الکتریکی واقعا خوبی رو به بازار عرضه میکنن ، ژاپنی ها از همین الان حداکثر ۵ سال وقت داشته باشن تا خودشون رو بکشن بالا و گرنه توسط رقبا قدیمیشون بد جوری تنبیه میشن !!
samurai
۱۰ تیر ۱۴۰۲باز یه مقاله ابکی که معلوم نیست کی کجا این امارو دراورده طرف گول خورده رفته ارمیچر پلاستیکی خریده که کافیه یه تصادف کنی اوراق حساب میشه تویوتا با این امارای ابکی و جایزه های خریدنی از بزرگیش کم نمیشه هوندا نیسان مزدا سوبارو لکسوس سوزوکی …. هم همینطور
JaMsHiD
۱۰ تیر ۱۴۰۲الان مالک های تویوتا حسشون مثل حس اون مالک سمند خط ایرپورت ارومیه با یک میلیون کارکرد هست که اون سمند رو گرفتن بهشون سورن صفر دادن
JaMsHiD
۱۰ تیر ۱۴۰۲واقعا چطور اون کیفیت و اطمینان و استحکام تویوتا رو ول میکنید میرسد سراغ وزغ خودرو نما ؟
AA 3
۱۱ تیر ۱۴۰۲میرن اما زودی برمیگردن :)
داوود
۱۰ تیر ۱۴۰۲در کوتاه مدت این نوع آمار طبیعیه عدهای هستن مخصوصا نسل جوان دنبال یه حس متفاوت هستن و فعلا صنعت ماشین برقی نوپاست و فعلا تمام شرکت ها وارد تولیدماشین برقی نشدن و یه ۲تا ۳ سال زمان می خواد تا اونوقت میزان محبوبیت معلوم بشه
بهزاد
۱۰ تیر ۱۴۰۲نفراتی که ماشین جدید خریدن ازشون سوال میپرسن که خودروی قبلیت چی بوده بعد میپرسن خودروی بعدیت چیه و در آخر آماری منتشر میشه به عنوان وفاداری به برند.
در واقع تا حدود ۷ سال آینده که این نفرات قراره خرید جدید انجام بدن کلی تغییرات بوجود میاد و نتایج همواره بالا و پایین میشه.
یوسف
۱۱ تیر ۱۴۰۲عنوان مقاله با خود مقاله همخوانی نداره، کجا گفته شده همه خریداران تویوتا که تصمیم گرفتن از شرکتی دیگه خرید بکنن، رفتن تسلا خریدن؟ تسلا کمتر از یک دهه میشه که به یک خودروساز با تیراژ بالا تبدیل شده و باید دید در دراز مدت وضعیت چطوره؟ مثلا من یادمه خریداران سوبارو آوت بک از قدیم بهش وفادار بودن و ظاهرا هنوزم همین وضعه. در ضمن ما آخر نفهمیدیم تسلا لوکسه یا غیر لوکس، از جنبه قیمت هست ولی از جنبه کیفیت جای سوال داره.
Aref
۱۱ تیر ۱۴۰۲همیشه سوبارو و هوندا داخل بازار آمریکا مورد پسند بوده. ولی زمانی که این دو برند وارد ایران شد ازش استقبالی نشد. بازار ایران بیشتر دنبال آپشن و طراحی زیباست بجای اینکه کیفیت و متریال عالی داشته باشه
یوسف
۱۲ تیر ۱۴۰۲دلیل شکست خوردن هوندا و سوبارو در ایران ضعف مفرط واردکننده ها بود، چه از نظر بازریابی و تبلیغات چه از نظر شبکه نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش. البته یک دلیل دیگه هم سلطه واردکنندگان برندهای خاص بر بازار بود که اجازه نمیدادن براشون رقیبی تراشیده بشه.