هیچکسی نمیتواند اهمیت لاستیکهای خوب روی یک خودرو را انکار کند. از آنجایی که لاستیکها تنها بخش خودرو هستند که تماس مستقیم با سطح جاده دارند بنابراین اهمیت بسیار بالایی از نظر ایمنی، عملکرد و مصرف سوخت خواهند داشت.
این موارد به ویژه درباره خودروهای الکتریکی صدق میکنند زیرا خودروهای بدون آلایندگی وزن بیشتری نسبت به محصولات درونسوز دارند و گشتاور خود را بهصورت آنی ارائه میکنند بنابراین لاستیک باید بتواند در برابر استرس بیشتر دوام بیاورد.
با این وجود ما همیشه دوست داریم آزمایشهای خودرویی را ببینیم و کایل کانر نیز دقیقاً همین کار را انجام داده است.
او برای تستهای خود از تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۲۰۱۹ استفاده کرده است. او میخواسته است بفهمد لاستیکهای زاپاس کوچکتر از نمونههای فول سایز در زمان رانندگی دینامیک چه عملکردی خواهند داشت. در نظر داشته باشید که او نه یک لاستیک بلکه تمامی لاستیکهای استوک را با نمونههای زاپاس نازکتر تعویض کرده است.
این تست غیرعادی در پیست انجام شده است تا جانب احتیاط بهصورت کامل رعایت شود اما از یک طرف این کار به معنی ایجاد هیجان بیشتر است.
کایل و تیمش واقعاً از کشش لاستیکهای ۱۳۵ این خودرو سورپرایز شدهاند و شتاب گیری خودرو با این لاستیکها تقریباً همان حس مدل مجهز به لاستیکهای استاندارد را داشته است. البته در زمان ترمز گیری، مدل ۳ پرفورمنس همان حس ایمن نسخه استاندارد را نشان نداده است.
او پس از بررسی اولیه یک دور پیست را با لاستیکهای استوک و دور بعدی را با لاستیکهای زاپاس نازکتر طی میکند تا به تفاوتهای عملکردی آنها پی ببرد. تسلا با استفاده از لاستیکهای نازکتر تنها ۵ ثانیه کندتر بوده است که با توجه به ماهیت طراحی این لاستیکها و شرایط استرس بالا در پیست عملکرد بسیار خوبی محسوب میشود.
اگرچه لاستیکهای نازک مشابه این نمونهها برای پرفورمنس طراحی نشدهاند اما به راننده اجازه دریفت زدن در سرعتهای پایین را در مقایسه با لاستیکهای استوک میدهد. البته ادامه دریفت و حفظ توازن خودرو در پیچها داستان دیگری است اما کایل این کار را به مدت نسبتاً زیادی انجام داده است.
Humer
۲۶ اسفند ۱۴۰۰یاد لاستیکای پراید افتادم 🤣
BMW
۲۶ اسفند ۱۴۰۰راست میگی 😄😄
امین
۲۶ اسفند ۱۴۰۰اینقدر ۰ تا ۱۰۰ ها سریع شده تو ماشینا (بجز ایران) .
باید رفت ۰ تا ۲۰۰