گاهی اوقات پیش قدم شدن برای استفاده از یک محصول جدید که به تازگی راهی بازار می شود کار راحتی نخواهد بود مخصوصاً اگر آن وسیله یک خودروی برقی باشد!
چندین مالک محصولات تسلا برخی از بزرگترین دردسرهای مالکیت خودروهای برقی و همچنین سورپرایزهایی را که با خرید این مدلها بجای نمونههای بنزینی تجربه کردهاند به اشتراک میگذارند. آنها عقیدههای خود را در سلسله مباحثی که در وبسایت اینسایدر جریان دارد منتشر کردهاند که از جمله آنها میتوان به نگرانی درباره شعاع حرکتی، حق بیمه بالاتر و مشکلاتی در مراکز سرویس تسلا اشاره کرد. اگرچه بسیاری از این مشکلات میتواند درباره هر خودروی برقیای صدق کند اما برخی از آنها صرفاً به دلیل مدل تجاری تسلا رخ دادهاند. در ادامه به برخی از مشکلات مالکان خودروهای تسلا اشاره میکنیم:
- استهلاک بیشتر لاستیک خودروهای برقی
برخی افراد میگویند با تعویض بسیار سریعتر لاستیکهای خودروی برقی خود نسبت به مدلهای بنزینی قبلی سورپرایز شدهاند. لاستیک این خودروها ۳۰ درصد زودتر از مدلهای درونسوز نیازمند تعویض خواهد بود زیرا به دلیل استفاده از باتریهای لیتیوم یون وزن بیشتری دارند.
- حق بیمه بالاتر
برخی مالکان خودروهای تسلا با افزایش حق بیمه خودروی خود سورپرایز شدهاند. گفته میشود دلیل این کار به قیمت بالاتر مدلهای یاد شده در برابر نسخههای درونسوز مربوط است. شرکتهای بیمه همچنین هزینههای بالاتر تعمیر چنین خودروهایی را در نظر میگیرند که منجر به افزایش حق بیمه میشود.
- داستانهای ترسناک درباره مراکز سرویس تسلا
در طول این سالها برخی مالکان محصولات تسلا شکایاتی درباره زمانهای انتظار زیاد، کیفیت ضعیف کار و قیمتهای بالای سرویس خودروها ثبت کردهاند.
- دستگیره درب بد خودروهای تسلا
طراحی دستگیرههای درب این خودروها به گونهای است که در معرض شکستگی قرار دارند. برخی افراد نیز میگویند در دماهای بسیار پایین احتمال شکستن آنها وجود دارد. برخی مالکان نیز به مشکلات ارتباط گوشی هوشمند برای باز کردن دربها با استفاده از ویژگی ورود بدون کلید اشاره داشتهاند.
- افزایش هزینهها با استفاده از شارژرهای خانگی
بسته به نوع تنظیمات سیستم برق خانه، استفاده از شارژر خانگی سریع میتواند هزینهای بین ۲۵۰ تا هزاران دلار داشته باشد. برخی مالکان نیز از دیدن قبضهای برق صادر شده پس از شارژ خودروی خود سورپرایز شدهاند.
- مشکلات کنترل کیفیت خودروهای تسلا
ظاهراً برگرداندن خودروهای تسلا به مراکز سرویس جهت حل برخی مشکلات جزئی عمومیت دارد. از جمله این مشکلات میتوان به فاصله بین پانلها و کیفیت رنگ پایین اشاره کرد. یکی از مالکان به عدم بسته شدن درب تسلا مدل s خود اشاره داشته است و دیگری نیز از صداهای کابین و نشتیها گلایه دارد.
- نا امید شدن از نرمافزار خودران کامل تسلا
برخی افراد که حدود ۱۵ هزار دلار را صرف خرید پکیج خودران کامل تسلا کردهاند از این کار پشیمان هستند. یکی از این افراد میگوید برای استفاده از خودران تسلا ترس دارد زیرا مسیری یکطرفه است چراکه اشکالات زیادی در آن دیده میشود. تاکنون ویدئوهای زیادی از باگهای این سیستم منتشر شده است.
- مشکلات ترمز فانتوم تسلا
برخی افراد نیز به ترمز ناگهانی خودروهای خود اشاره داشتهاند. یکی از مالکان میگوید در زمان تردد در بزرگراه و هنگام استفاده از اتوپایلوت متوجه تلاش خودرو برای توقف بوده است. سال قبل بیش از ۷۵۰ راننده تسلا نمونههایی از ترمز فانتوم را گزارش کردند.
- جدای از همه اشکالات، بسیاری از مالکان خودروهای خود را دوست دارند!
بسیاری از مالکان محصولات تسلا گفتهاند اگرچه از مشکلات خودروی خود آگاه هستند اما آن را دوست دارند و حتی گاها به دلیل ویژگیهای عجیب خودروهای تسلا عاشق آن شدهاند.
Tesla
۵ مرداد ۱۴۰۲تسلا کبیر محبوب ترین خودروساز جهان هست , بر اساس نظرسنجی و اسناد منتشر شده از سوی cnn در سال ۲۰۲۱ : دارندگان تسلا بیشترین رضایت را از خودرو های خود در مقایسه با سایر برند ها دارن ( این خبر و motor one. Com هم پوشش داد !! ) ، در ضمن تو این مطلب عنوان شده بود که : مشتریان از نرم افزار خودران کامل تسلا نا امید شدن !!! این یکی دیگه واقعا مسخره هست ! ، در حال حاضر شناخته شده ترین سیستم خودران جهان اتوپایلوت تسلا هست و قطعا در آینده هم اولین شرکتی که به خودران سطح ۵ دست پیدا میکنه ، تسلا کبیر هست 💪💪🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️
Cyber truck punk
۱۱ مرداد ۱۴۰۲چنگیزخان مغول با اون ارتشی که داشت یکسری مناطق ایران رو نتونست نابود کنه.
شمای تسلا کبیر چه درایت چه تاکتیک و استراتژی داری که با هر بار آمدنت و نظر های سمی دادن ذهن همهی مارو تو پدال شخم میزنی
OP
۵ مرداد ۱۴۰۲دوستان بی ربط ولی یه سوال یه جگوار قدیمی تو دیوار گذاشتن واسه فروش موتور و گیربکس فابریک و پلاک ملی میگه ۷۵۰ میلیون ارزش خرید داره؟؟؟؟؟
اشکان
۵ مرداد ۱۴۰۲کسی که دنبال کلاسیک ، سمساری و عتیقه و….است ، خودش میدونه که باید بخره یا نه !!!! بدردش میخوره یا نه !!!! این سوال شما یعنی اینکه بدردتون نمیخوره !!!
MC20
۵ مرداد ۱۴۰۲op جان ، فرارکن … سمت این ماشینا نری که پیشمونی اولین حسیه که بهت دست میده …
پژمان
۶ مرداد ۱۴۰۲همچین ماشینایی برای افرادی هست که تعمیرکار باشن یا حداقل دست به آچار خوبی داشته باشن
شما قیمت ۸۰۰ تومنی رو نگاه نکن ، هزینه نگهداریش با ماشین ۴-۵ میلیاردی یکی هست بخاطر کمیاب بودن قطعات و تعمیرکار
Yasin
۵ مرداد ۱۴۰۲مثل اینکه بگی خونم خرابه هست ولی دوسش دارم.
مانی
۵ مرداد ۱۴۰۲علاقه مشتری پارامتر مهمی در خرید یک ماشین نو است و شاید حرف اول رو تو خرید یه ماشین می زنه و البته ربط چندانی هم به کیفیت ساخت اون ماشین نداره.این چیزی هست که در خودروسازی به اون «وفاداری مشتری به یک برند» میگن.تسلا از این نظر خیلی خوش شانس هست که چنین مشتریان وفاداری داره.
داش احمد
۵ مرداد ۱۴۰۲بله چون مسئولین تسلا سیاست هاشونو دقیقا از پراید و تیبا کپی کردن…. نامردا
اذرگون
۵ مرداد ۱۴۰۲خوبه خودروشون رو دوست دارند
Sohrab
۵ مرداد ۱۴۰۲اغلب افراد بعد از مدتی استفاده به اتومبیلشون علاقه وافری پیدا میکنن و به مرور بیشتر و بیشتر مجذوبش میشن و گاها احساس بهترین بودن رو دارند بالاخص امروزه که اکثر خودروها باکیفیت هستند و هر کمپانی که نتونه در رقابت بمونه خیلی زود حذف میشه. دارندگان تسلا هم از این قاعده مستثنی نیستند همینطور صاحبان تویوتا و هیوندا و مرسدس و غیره. در این مورد فقط یک استثنا به نطر وجود داره و اونم صاحبان اتومبیلهای ایرانی هستند که به جز فحش چیزی نثار خودرو ساز مربوطه نمیکنن
GMA
۵ مرداد ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/613b8333a30aeb0018b4efc5.webp
این شکاف ها یاد آور تنگه برینگ هست…:))